:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Nem dúsítod túl, a másik kipufogó miatt most szegény a keverék, ezt korrigálod. A tökéletes égéshez ugyanolyan keverék kell.
A kipufogót célszerű ahhoz a fordulatszámhoz mérezetni, ahol használni kívánod.
Ha 3-4000-nél akarod optimalizálni, 5-6000 közt csökken a hatásfoka, csökkenhet a végsebesség.
Volt itt téma a 150-re fúrt 125-ös henger 125-ös kisebb méretű be-át-kiömlő méretekkel.
Kis fordulaton a gyári hengernél kevesebbet, nagy fordulaton többet fogyasztott.
Úgy tűnik, szándékosan aláfúvókázva az adott fordulaton jobb működésú kipufogóval kisebb fúvókával, kevesebb üzemanyaggal képes elérni azonos teljesítményt. Az elegendő kenésre figyelni kell.
Igaz, a tünetet a rángatást elmúlasztja a plusz üzemanyag, akár a fájdalomcsillapító.
De jobb megoldás-e egy tökéletlen kipufogó miatt túldúsítani, mint egy jó kipufogót felszerelni?
Nekem volt Bambi 2-őm. Nem kell ezektől csodát várni, Bambi is a gyárit próbálja lemásolni, utcai használatra tökéletes, hisz erre készült.Nagyon szép és tartós krómozása van, jó anyagból készülnek.
Szerintem sokkal jobb választás mint egy utángyári. A hangja is jó kis öblös, mint a gyárié.
Persze tudom, ezt is, mint az enyémet is hozzá kell tekerni a karbit.
Ha már kipufogó téma, a Bambi által gyártott dobokkal van valakinek tapasztalata? Úgy értem visszalépést jelent-e a gyárihoz képest?
Már írtam, Piaggio. Amit belinkeltem, az Magura.
Ezt árulják egyébként jobb boltokban MZ/Simsonhoz is. De a gyári olasz és a japán is jó.
Javaslatom a következő:
Google kereső: "Piaggio féklámpakapcsoló"
vagy "Magura féklámpakapcsoló"
És válogathatsz kedvedre a kapcsolók és a boltok között.
Ez nem a cső hibája, hanem az, hogy nem karburáltad hozzá a motorodat. Tipikusan a keveset kap tüneteit produkálja. Adj neki több benzint és jó lesz.
A 2T erre nagyon érzékeny, de még a 4T motorokat is hozzá kell állítani a kipufogóhoz.
Szia,
A motoros boltban mihez keressem a kapcsolót? A linken sajnos nem látok egyedi azonosítót. Csak annyi látszik, hogy "magur..."
2T érzékeny rá. Szerintem hozzá lehetne állítani, ha nagyon nincs elrontva.
Tényleg hihetetlen milyen sokat jelent a jó kipufogó:
A 251-men most tettem fel egy után gyártottat, mert a gyári nagyon rossz állapotban volt. Ami eddig tökéletes volt, az mind elromlott:
városban eddig a stabil 50-nél negyedikbesn simán ment, azóta ott rángat,
végsebesség 122-ről 110-re csökkent! (GPS)
A gyári kipu nem csak rozsdás, de alul több helyen horpadt is, és már egyszer a végét is kilőhette, úgy van vissza heggesztve.
Ennek fényében lesz egy kiégetés,feketére festés, és gyári vissza építés.
3000 alatt valszeg a henger vezérlési időkön is csökkenteni kell.
Legegyszerűbb próba a hosszabb kivezetőcső, és a hosszabb kipufogókönyök.
Gyári kipufogóval is ki lehet próbálni.
Ha garázsban tartott, akkor érdekel! :-)
Az alsó rész kopik el, de persely az nincs benne, szóval az kuka. De ha cseréled érdemes a csövet is megnézni, hogy milyen állapotban van, mert az is meg szokott kopni.
Attól simán kopoghat, de ha már leveszed a hengerfejet, vedd le a hengert is. Hátha van benn valami más gond is.
Köszi,akkor van egy Bolti rezóm eladó ! Alighasznált első tulajdonostól,2.kipufogóként használt,nem dohányzó motorról,női doktor sofőrtől eladó. :)
Szeretnék segítséget kérni PEREGYES TELESZKÓP ügyben!Ki akartam cserélni a szimeringeket, és mikor kivettem az első kereket, és megmozgattam a villakarokat külön külön, észrevettem, hogy a jobb oldali villaszár alsó része jó 0,5/1 cm-t lötyög a krómszárom! Menet közben is éreztem, de a szimeringre, olajra gondoltam! Mi lehet elkopva szerintetek, mit cseréljek? Alsó rész, felső rész, valami egyéb belső kopórészt!? Köszönöm a segítséget, sziasztok!
Kösz akkor itt van a kutya elásva, lemértem, 0,65-0,7... szerintem kihagyták a hengerfej tömítést, úgy már meglesz a 0,9.
MOndjuk utánanéztem a 0,9-1,2 az ETZ 251esnél volt a szerelési videóban, TSnél 1,2-1,6 a gyári. Ezzel vajon érdemes módosítani? MOndjuk a 0,65nél már a 0,9-1 milis rés is több jóval :D
Na meg aztán ha használod a motort akkor két évente cseréled és akkor szép :)
Vedd a drágábbat.
Amit én vettem 13ezerért, azon gyönyörű vastag krómréteg van. Volt 7000 forintosom is, azon már messziről látszott hogy éppen hogy van rajta króm, még a csiszolás nyomok is átütöttek, de mindennapi használatra az is jó volt.
Valaki reszelt egy ilyet régebben.
Ahogy mondod túl magas a hangolt fordulata, és még a lemezek szélei sincsenek eldolgozva ami rontotta a gáz áramlást.
Meg kell növelni a kipufogó teljes hosszát, praktikusan a leömlővel lehet variálni. A gáz ~hangsebességgel terjed, és a hullámhossz felére kell hangolni :) de a rezonátor karakterisztikáján ez nem fog segíteni...tényleg jobban jársz egy rendes kipufogóval. Mostanában előfordulnak.
De azt hallottam hogy a bolti rendesnek is csak két év a kihordása,majd pattogzik le róla a krom,olcsó kisipari hulladék az is.
Szerintem a legolcsóbb és egyben a leghatékonyabb, ha rásózod valami szerencsétlenre és az árát kicsit megtoldva veszel egy rendes kipufogót.
Ilyen:
http://oem-parts.hu/upload/oem/webshop/products/original/feklampa-kapcsolo-1000000063.jpg
Nem kell rá anya, tökig betekerve pont jól működik az MZ-n is. De ne kínai utángyártottat vegyél, mert az ugyanolyan szar lesz. A különbség, hogy ebből van gyári meg kínai szar is, az MZ-hez meg csak kínai szar van.
Amúgy ajánlom a google keresőt hozzá, én is ott kerestem rá.
Üdv sorstársak. Van nekem egy bolti gagyi rezonak hívott kipufogóm.Az ugy ahogy van egy kaka.A kérdésem az lenne hogy valaki foglakozott vele hogy hol van elrontva a méretezése ?
Gondolok arra hogy innen kivenni 1cmm oda meg beletoldani x méretet, hogy használható legyen. Nem versenyzésre hanem utcai használatra alkalmas legyen.
Legalábbis azt vettem észre hogy ami nekem van az 5000-től kezd csinálni valamit. Ezt a fordulatot szeretném lejjebb tenni 2-3000 tartományra.
http://moped91.com/tools/product_image_wm.php?img=72014/72014.jpg
Erről lenne szó.
Széles utat occcsó benzint !
üdv
Koszi! De hol lehet ezeket kapni? Es foleg, mit vegyek?
Pont, ahogy írod! :-)
A hézagot fejből nem tudom, de a 0,9 közelebb állhat a valósághoz. Egyébként benne van az összes szerelési könyvben.
Ne kínai vackot vegyél. Én anno vettem egy Piaggio kapcsolót. Igaz nem pont annyiba kerül mint a kínai, de azóta kisimultak a ráncok a homlokomon. Pedig állítólag az olaszoknak sem erőssége az elektromos cuccok gyártása. Egyébként lehet kapni japán kapcsolót is ami jó az MZ-be.
Mindjart vinnem kell muszakiztatni a szekeret es a harmadik feklampakapcsolo sem jo. A boltos mindig ad ujat, de mar duhos vagyok a helyzetre. Mitevo legyek? Ezek az utangyartott sz*rok mar egyetlen mukodest sem birnak. Nem az a baj, hogy
nem tudom beallitani. Pls help.
Leírom hátha nem tudja, meg amúgy is szeretek fecsegni :D
Csak a gyertyát kell kivenni. Egy forrasztó ón darabot be kell lógatni oldalra a préssávig és rárúgni.
Kihúzva egy tolómérővel meg lehet mérni mennyire nyomta össze.
MZ-nél mennyi is az optimális az ajánlott? 0,6-0,9mm
Ha a karburalás és a gyújtás biztos jó, akkor elsőnek megnézném a hézagot a dugó felett.
Ahhoz még nem kell nagyon szétszedni semmit.
Viszont nem normális dolog a berúgókaron ácsorogni, ott valami más gond is lesz.
Ha minden kívülről mérhető dolog jó, akkor én is levenném a hengert és belenéznék.
Gyújtáson még lehet állítok, karbi gyári értékre belőve és mondom üresen szép is a hangja. Talán melegen erősebb a jelenség.
Hengerbe eddig csak szívótorkon meg kipufogón keresztül néztem be, nem láttam semmi olyat amiért bántani kéne :)
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/veteran/20ev-utan-ismet-utcan-102538
Régi videó de mivel nincs forgalomban lényegesen nem változott az évek alatt, legfeljebb elektronikája...
Az utóbbi infóval kizárható a gyújtás hiba, de egy újonnan vásárolt motornál nem árt leellenőrizni azt sem, meg a karbit, stb..
Szerintem ha elbír a kompresszió, akkor sok tizedet leszedhettek a hengerfejből! Tapasztalatból mondom. És esélyes hogy belever a dugó a hengerfejbe, vagy csapágyas a dugattyú. Én leszedném a hengert és megvizsgálnám a dugattyút és a hengerfejet, tűgörgős csapágyakat, stb... nem nehéz leszedni, legalább ismerkedsz vele kicsit.
Azért is tippelek arra hogy nem nagyon volt bejáratva, mert a berugókarra rá tudok állni, majdnem elbír a kompresszió.
Igen arra énis rájöttem azért is kérdeztem :) Furcsálltam is hogy üresben nagyon szép hangja van, nem kopog, csak motorféknél csinálta ilyen durván. Ütemre az a "tak-tak-tak"...
Összerakásról nem tudok nyilatkozni, hengert még nem szedtem le, így vettem, szimmeringcserén kívül blokkot nem bántottam még, vagyis hengert se szedtem le. De ma amikor kicsit húzattam akkor majdnem szorulási hajlama volt, hangja érdekes volt. Baj nem lett azonnal húztam a kuplungot, vissza 4000 fordulatig... simán hazavitt...
Majdnem elfelejtettem mondani, hogy a kopogás viszont meglepően hamar tönkre teszi a mechanikát. Úgyhogy ne nagyon használt ha kopog, mert bármi apróság is okozza csúnya vége lehet.
Nem normális, de nem biztos, hogy mechanikai hiba.
Ha most lett összerakva lehet hogy nem jó a sűrítés, vagy nem figyeltek, hogy mennyi a rés a dugó tető és a hengerfej között, stb stb. De az is lehet, hogy gyújtás hiba vagy egyszerűen túl sok üzemanyagot kap.
Szóval lehet jópár oka, amiknek a nagy része szerencsére könnyen orvosolható.
Üdvözlet!
Az lenne a kérdésem, hogy 250es MZnél ha motorfékezek akkor a kopogás normális?
Esetleg mit tegyek hogy csökkenjen, eltűnjön? Valószínűleg bejáratós a motor amugy, szóval azért is lenne fontos...
Ha igen, krómozatlant vennék.
A TS 125/150 kétféle üzemanyagtartállyal volt szerelve? Krómozott oldallal, vagy anélkül.
:))))
Van az így.
Ez tényleg komoly ipari termelő berendezés.
Magyarul:
Rákerestem én is, hogy milyet csináltunk.
Visszaolvastam és még én sem értem mit írtam... :-)
Ezek egyszerű szerkezetek, tényleg otthon is összerakható. Majd viszem hozzád szétnyomni az MZ főtengelyt! Ahhoz kell erő rendesen...
Rákerestem én is milyet csináltunk.
ilyesmi volt: http://www.cooperation.hu/galeria_elemek/img/40_2013_02_15_14_45_54.jpg
Csak persze pneumatikus.
Hátul függőlegesen állt a munkahenger és egy himbán át mozgatta a medvét. (ott lett elszámolva az áttétel)
A képen jól látni, hogy a váz lényegében 2db C alakú lemez. Ez volt 2x2 db 20-as lemezből összerakva. És ez rugózott a túlterhelés miatt.
Egy présre nekem is szükségem lesz.
Én ilyesmi szerkezetet terveztem:
http://www.lincos.eu/hu/muhelypres/muhelypres-hidraulikus-20t-tl0500-3
Egyszerű, könnyen összerakató a váza, és jól variálható az igényekhez.
Mondjuk én nem kivágó szerszámot akarok használni vele, hanem préselt kötésekre, csapágyra...tudod ami általában előfordul egy MZ-n :)
Tényleg, jut eszembe, hogy egyszer én is csináltam 20-as lemezből egy 8t-án pneumatikus présgépet. Igaz azt nem egyedül és nem hobbiból magamnak, hanem megrendelésre.
És egy hónapokig tartó kudarcsorozat lett belőle.
Ki lett vágva sima 20-as kazánlemezből a váz alakja négy példányban, ebből kettőt-kettőt összehegesztett egy szaki. Így 40mm lett az oldala, amiben a rögzítések úgy lettek kitalálva, hogy együtt dolgozott a két anyag. Egy kivágó szerszámmal együtt rendelték meg, amivel szét szoptam az agyam, mert folyton beleszorult a lemez. Végül már elvittük egy szerszámkészítő céghez, hogy mondja meg mi az isten baja lehet. Nem mondtak semmit, mert náluk jó volt. Visszavittük kipróbáltuk, nem volt jó. Majd kiderült, hogy a 8t el lett számolva és 16t lett belőle, amitől a présgép váza annyit rugózott, hogy a szerszám zárásakor elment a párhuzamossága a két szerszámfélnek. Amikor a prés visszaengedett visszajött a párhuzam, az anyag pedig ferdén maradt, így rászorult a kivágóbélyegekre. De úgy rászorult, hogy alig lehetett lefeszegetni. Végül visszavettük a munkahengeren a levegőnyomást és helyreállt a világrend. De mire erre rájöttünk!
A présgépre senki nem gyanakodott és képzeld el mekkora kétségbeesés kell hozzá, hogy elvidd az általad készített szerszámot a konkurenciához, hogy adjon tanácsot...
Még mindig emlékszem rá, pedig ez 1992-93-ban volt.
De most, hogy ezt írom, kezdek kedvet kapni a gép gyártáshoz, jó hobbi az!
Nem biztos hogy jobban értek hozzá :)
Nálam ez hobbi.
Igazad van. A rezonancia örök ellenség. Az öntöttvas verhetetlen vázanyag ilyen célokra, csak azt viszonylag nehéz házilag előállítani, így abból dolgozunk ami van.
Egyik nyugdíjas hobbista pl. 20-as acél lemezből hegesztett össze egy oszlopos marót. Az adott méretben jobb lett mint a bolti, igaz vagy 300kg vasat belepakolt :D
Illetve alu vastaglemezből is sokan építenek, mert az is elég jól viselkedik a rezonanciával szemben, csak az drága.
Nem is a terhelhetőséggel szokott gond lenni, hanem a rezgéssel. Főleg ha eltalálod az amúgy bazi erős váz saját frekvenciáját. Ennek a benyelésében verhetetlen az öntöttvas Persze, ha ráérsz és nem érdekel a termelékenység egy aránylag alul méretezett géppel is lehet szép felületet csinálni.
De ahogy itt olvasom nem ma kezdted, én ezt vagy 20 éve tanultam, azóta nem foglalkoztam ilyesmivel. Illetve csináltam anno két esztergagépet. Szóval valószínűleg jobban értesz hozzá, mint én.
Sőt az első próbálkozásom egy bútorlapból és fióksínből, valamint nyomtató motorokból összerakott "CNC" volt, sima menetes orsó mozgatással. Ezzel köszörültem az első golyós orsó csapágyillesztését tökéletesre :)
Mondjuk 2 napig csiszatolta az edzett tengelyt a befogott dremmel, de a pontossággal nem volt probléma :)
Itt a gravírozógép amit építek...egy ideje, de ez is nagyon masszív lett 50-es zártszelvénnyel...igaz hogy 5-ös falvastagságú. A gólyos lineáris tengelyek 20mm-esek. A számítógépes szimuláció alapján, 30kg erőre kevesebb mint 5század mm a torzulása. Mondjuk nem acél marásra terveztem, de óvatosan annak is neki lehet menni, mert elég masszív a gép.
https://onedrive.live.com/?cid=A35D444ABEE610B6&id=a35d444abee610b6!3327
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|