:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Bennem is felmerült egy kérdés a fimollal kapcsolatban.
Lehet, hogy fimol nélkül 3-4 ezer km-el kevesebbet megy el egy MZ, de vajon gazdaságosabb-e folyamatosan megvenni a fimolt és adagolni a benzinbe 20-30 ezer km-en keresztül, vagy 3-4 ezer km-el előbb felújítani a blokkot a fimolon megspórolt pénzen?
Az OTP lesz talán a legközelebbi bank ami becsődől. Egyfelöl igen rossz a stratégiája, másrészt a legtöbb külföldi támadás őt éri(PL Soros), másrészt egy mesterséges csőddel a legtöbb pénzt tudják lenyelni vele az illetékesek.
Ja. És szerintem legtöbbször a golyót hagyják ki.
2 pálca van benne, az egyik pálca végén van egy tányér is, a két pálca között meg egy golyó
Na már te is :D
Egy csomó bankot tudok mondani ami nagyobb és régebbi mint az OTP.
OTP csak azért népszerű mert ezt szokták meg az előző rendszerben. Ezt csúnyán ki is használják, mert a legnagyobb lehúzós bank.
sorszám: 37095 (113650)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-06-08 20:27:25)
sziasztok!
A 125 ös ts-nek a kuplungpálcája csak egy hosszú részből áll? mert valamiért nem emel ki és arra gyanakszok hogy valamit elhagytam.
az OTP egyetlen előnye hogy,hogy elég stabil ahhoz hogy le ne húzza a rolót,ott volt az bank,hirtelen nem jut eszembe a neve,külföldi volt az tudom,egyik nap még veszik fel a hiteleket,meg miegymás,másnap meg befuccsolt,Az otp elég régóta van,talán ezért bíznak benne az emberek,erre egy ellenpélda a posta bank,na az megfőtt:)
a váltóba pl a hykomol 80w90 is csúszosabb kuplung tekintetében, mint a botond 20w50. a botond egy olyan szar olaj, ami pont a mi gépeink váltójába való:D egy közepes 15w40es olajjal már simán lehetnek kuplungcsúszási gondok. mióta visszaraktam a kiscsuzliba a botondot egy olyan után, azóta mintha szinterkuplungom lenne:D(jó persze közbe volt blokkszéthúzás egybefűzve egy alapos váltó és kuplung mosással foltbenzinnel)
A Wiki nem sokat ír, de ha benzinbe használják akkor ez egy teljesen általános adalék...tehát továbbra sincs okom külön pancsolni a fimolal.
Na, ez igen. Feri te egy rendes vitapartner vagy.
Azonban én már az elején sem a grafit és a MoS2 kenőképességét vitattam. Nekem is van grafitos és MoS2 zsírom is.
Véleményemet (amit tapasztalati úton is alá tudok támasztani) azzal kezdtem, hogy váltóban az olajos kuplungnak nem tesz jót a grafit, és a MoS2, mert csúszni fog tőle. Egyébként sima jó minőségű autóba való olajtól is csúszik a motorok kuplungja, nyilván az olaj készítői értettek hozzá és az adott alkalmazáshoz optimális adalékolással tervezték.
A benzinbe kevert fimollal megint csak ez a bajom, egy jó minőségű olajat ne akarjunk feljavítani mert romolhat valami fontos paramétere.
Pl. gyanítom (még nem tanulmányoztam át az összes linket) változik a viszkozitás, az olajfilm vastagsága, a tapadási képesség, az égéstermékek vagy a visszamaradó anyagok.
Arol2T-be keverve azonban akár növelheti is az élettartamot, de az Arol2T nem éppen optimális olaj.
Ha valaki vigyázni akar a gépére akkor szerintem nem az olajak pancsolásával kell azt megtenni, hanem normális olajakat és rendes szervizelést kell neki adni. Azt szeretik a gépek.
Tudod, ha lefordítok valamit, amiben nincs számadat, a fordítás után sem lesz. Főleg nem a különböző 2T olajokról. Átrághatom magam az összes irományon, de ha nem lessz összehasonlító táblázat a surlódásokról, igen morcos leszek, mivel hiába szenvedtem.Ugyancsak rosszul esne, ha hosszú olvasgatás után nem találnék utalást az égéstermékekre. Ugyanis egy 2T olaj nem síma kenőolaj.több ezer foknak van kitéve robbanáskor, máskor pedig pár száz foknak. A gyakorlati tapasztalatok pedig egy vagy két embertől leírva mérsékelten perdöntőek. Jut eszembe: Honan veszed, hogy a 2T olajokban nincs gyárilag molibdén szulfát? Ha van, akkor valszeg annyi van benne, amennyi ideális. Akkor pedig minek külön rakni bele?Az is kérdés, hogy miért ne tennének bele a gyártók a 2T olajba mindent, amit hasznos és megéri beletenni? (nem a molra gondoltam, hanem kultúr cégekre)Gondolom a cégek szakember gárdája nem csak díszből van.
Még annyit a témához, hogy én évekkel ezelőtt átrágtam magam ezen a szakterületen (onnét van a linkgyűteményem, aminek egy részét most körzeadtam, mert Keri infó hiányban szenvedett), véleményem is van, de megtartom magamnak. A link gyűjtemény jó kiindulás lesz a kutakodáshoz, ha valakit érdekel, angoltudás nem árt.
Kolléga, remélem nem várod el hogy lefordítsam és/vagy kivonatoljam a cikkeket?? A linkek mögött rejtező irományokon rágd át magad, ha érdekel az elmélet. Én megtettem annak idején, de melózni (pl. fordítás) pénzért szoktam. A gyakorlati tapasztalatokat pedig sunesz leírta, de mások is a neten. Tudod, gugli a barátod...
Waresznek:
http://www.youtube.com/watch?v=5y6nYRgbeDA&feature=related
A Bex-Arol2T- a kenéstechnika jelenlegi csúcsa. :-D
A HusqvarnaXP-teszt egyértelmű volt, azonos félgáz-állásnál 5-tel többet ment a motor a Husky olajjal. Ugyanúgy, mint a 100-as ÖMV benzinnel.
Engem inkább a fogyasztáscsökkentés érdekelne, az a legnagyobb költségtényező.
Kérdés: Van e jelentős surlódás csökkentő szerepe adalékolt benzin, adalékolt kenőolaj esetén. Vagyis tudja e tovább csökkenteni a surlódást. Ehhez számadatok kellenének. A másik. Elégése után mit hagy maga után a hengerben és a kipufban.
http://www.tribology-abc.com/abc/solidlub.htm, http://www.machinerylubrication.com/article_detail.asp?articleid=861, http://en.wikipedia.org/wiki/Molybdenum_disulfide (ebben szerepel: It is often used in two-stroke engines; e.g., motorcycle engines.), http://www.molyslip.co.uk/theory.html, http://www.oetg.at/website/wtc2001cd/html/M-13-17-670-ABOUELELA.pdf, csak mert hiányoltad az infókat.
"érveket felsorakoztatni" A MoS2-ot, mint súrlódáscsökkentő adalékot, szilárd szuszpenzió formájában már az 1940-es évek óta ismerik és használják [55]. Kenőolajokban a hasonló lamellás szerkezetű grafitnál nagyobb súrlódáscsökkentő hatást fejt ki [56, 57, 58]. (28., acrobat reader szerint 36. oldal, szakirodalmi hivatkozásokkal) http://twilight.vein.hu/phd_dolgozatok/kisgabor/PHD_dolgozat_kis_gabor.pdf
Akkor én jól választottam :)?
Motorozni nem akar, de nincs beleszólása :)
igen, érdekes lett volna amikor fordítva indul be a motor és 5 fokozatod van hátramenetbe :D
dejó, akkor nekem nem kell kipróbálni :)
4T motoroknál így van, de a 2T motoroknak visszahajló az előgyújtás karakterisztikája fordulatszám függvényében.
Tehát egy darabig növelni kell, majd magasabb fordulatokon kicsit csökken és konvergál egy fix értékhez.
Ezért is nem terjedt el 2T járműveken az előgyújtás szabályzás, mert egy adott tűrésen belül fix érték kell neki.
Persze ha pontosan az optimálisat tartja egy elektronika az csak jobb lehet, de nem jár akkora előnyökkel mint a 4T motorok esetén.
Az IGC azért is jó mert bármilyen fordulatra bármit be lehet állítani, ezért megoldható a visszahajló karakterisztika, míg röpsúllyal viszonylag nehéz.
Óóó, nem ilyen egyszerű ez :)
Itt vitatkozni kell, pontosabban érveket felsorakoztatni. Ez viszi előre a világot.
Amennyiben nem akarsz vitatkozni azt csak úgy teheted meg, hogy nem vitatkozol, vagyis nem válaszolsz. Ezt én tudomásul veszem és én sem válaszolok rá. (ez a vita alapszabálya)
Az nem jó érv hogy 30 éve használod. Az asztrológia is 5000éves pedig egy oltári nagy humbug, az emberek egy része mégis hisz benne. De hogy messzire ne menjek. Az OTP a világ legrosszabb feltételeket nyújtó bankja, értelmes emberek mégis ragaszkodnak hozzá, pedig számszerű előnyökkel jár bármelyik másik bankhoz mennek. Megszokták, úgy tanulták az a jó, és ha ennyien ott vannak, akkor biztos nem lehet olyan rossz.
A többi csodaszer általában drága, a fimol olcsó, és a hívők meg fogják venni, végül is ártani nem árt, túl nagy kockázat pedig nincs benne.
Azt mondod előny.
Én szeretem kipróbálni a dolgokat, megtapasztalni saját magam, ha nincs hiteles információ. Tegyük fel belerakom a motoromba ezt a trutyit. Mit kellene tapasztalnom szerinted?
Eddigi érveid alapján:
-Nem megy mérhetően gyorsabban
-Nem fogyaszt mérhetően kevesebbet
-Nem gyorsul jobban
-Azt már tudjuk, hogy füstöl (jelenleg egyáltalán nem füstöl a gépem)
-És csöndesebb lesz a gép, ami a telikormolt kipufogótól is lehet, vagy simán gátolja az égést és ezért oktánszám növelő a hatása.
Esetleg ha fémlapot fémlapon húzok adott erővel nyomva össze őket akkor van mérhető különbség a jól bevált 2T olajam és a fimolal dúsított között?
A súrlódás és kopás jól mérhető házi körülmények között is, még sincs hiteles tapasztalt.
Amikor elkezdtem a füstmentes olajat használni a kutas keverék helyett, akkor egyértelmű tapasztalat volt, hogy nem füstöl a gép, nem keletkezik vastag lerakódás a dugattyú tetején, nem kezd el csörögni a gép a beizzó korom okozta öngyulladástól és sokkal jobb a szaga.
Tehát ha valamit jónak ítélek, akkor egyértelmű tapasztalatokat várok.
ismerősöd jól meghajtotta ezért utána jobban ment
Sajnos mélyen egyet kell hogy értsek :(
heló
a trabant röpsúlyos szabályzója stimmel a kis ts be?
heló
lehet engem is érdekelne egy kis ts be.De egyenlőre nem most akarom megvenni,az is lehet hogy nem kell,de azért szólok.Egyébként kis ts hez is jó?A felszereléséhez nem kell átalakitani semmit?Csak levenni a megszát meg a bütyköt?
az átlagos asszony teljesen természetes mellékhatásaival számolni kell sajnos:(
érdekel, csak az igc, de nem most, majd kereslek akkor e-mail-ben! hirtelen úgyse kapkodják el. még ez az a dolog, ami a legjobban ráér számomra, sajna még egy halom pénz kell a motorhoz, ami meg nincs.
tuti hogy keresni foglak előbb-utóbb!
http://www.szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/88
és mi tartozik hozzá? kábel, program, ilyesmi?
az igc 60-ról van szó, és engem érdekel, menyit kérnél érte?
Nekem megszakítós, szal nemhinném, h tudnám használni. Egyébként miért adod el?
Lehet, h érdemesebb lett volna feltenni a legnagyobbra az előgyujtásomat a ringen? Végül is így is élveztem és ez a lényeg:)
lehet hogy kipróbálom:)
nekem nincs vele tapasztalatom, baja nem lesz a gépnek. ha kokszol, akkor amjd kiégetem a kipuffot. kiváncsi vagyok, a kiscsúzli csörgéseit menyire tudja enyhíteni.
havernek van két flakonnal. ugyse kell neki.
hát ez az előgyújtás téma elég nehéz eset.
minél kisebb, annál kisebb fordulatnak kedvez, és ugyanígy fordítva. van egy gyári érték. pl 2,5-3mm. ez kb megfelel az átlagos használatnak, ezeken a határokon belül mozogva is tapasztalható különbség az alacsony, vagy a magas fordulatnak kedvezve. annak idején volt az MZ-kbe (1970 előtt) röpsúlyos gyújtás excenter. ebben az volt a pláne, hogy alacsony fordulaton kisebb előgyújtási értéket adott, a fordulat növekedésével arányosan meg egyre nagyobbat.(ilyen volt az összes 6V-os trabiba is) ezzel az volt a baj, hogy az átlag paraszt nem hogy indikátor órával nem rendelkezett, amit egyébként sem tudott volna használni az oldalgyertya miatt, hanem még a beállításhoz szükséges füllel ,és-vagy ismerettel sem rendelkezett.
ha gyújtás értéket van módunk szabályozni, akkor azt úgy kell behangolni, hogy alacsony fordulaton pl MZ esetében kell adni kb 3000-4000fordulatig egy 2-2,5mm körüli értéket, majd onnantól egy koordináta rendszerbe rajzolva az egészet(azonos egységek legyenek a mm-ek, és az ezres fordulatok), az origóból a fordulat növekedésének arányában egy egyenest kell húzni az alapérték irányába., így kijön, hogy 7000fordulatnál már pl 5mm körüli előgyujtás a kedvező. (trabinál akár 6-7mm-t is lehet adni a végfordulat környékén.) és akkor azt lehet észevenni, hogy még 6000fölött is egész meglepően húz egy mz.
A vezetési stílus sokat számít. Én autónál vettem észre. Amikor megvettük az egyik autónk 45 e km-el egy nő hordta a gyerekeket vele. Evett 7 litert, meg szarul ment. 60-70 ezer km-nél már beállt 6 literre a fogyasztás, meg jobban is ment.
amikor odadtam akkor fél éve használtam...hát nemis tudom..lehetséges mert csak a faluban motorozgattam vele átlagba
Nem lehet, h csak ki volt tisztulva a kipufogó az ismerősöd után?
nekem az ólom adalék (omw) a kis 50 es simsonomba rendbehozott ezt azt...illetve ismerős használta sokat a motoromat én csak néha néha mindig benne volt az adalék és amikor visza ültem rá mintha valamivel erősebb lett volna (lehet hogy csak képzelődtem:)
Sziasztok!
Az előgyújtás mértéke(kisebb-nagyobb)hogyan befolyásolja a motor tulajdonságait?
Na, csak feléledt a jó kis százszor lerágott olaj téma! :-)
Én fenntartással fogadom ezeket!
Véleményem szerint inkább egy jó olaj, mint szar+adalék. Jobban bízok a gyári olajban gyárilag összeállított adalékokban, mint hogy én mindenféle szakértelem nélkül kotyvasszak valamit.
Viszont a kotyvasztásnak kétségtelenül megvan a maga öröme. Ezért teljesen megértem a dolgot, jó érzés az alkotás!
jó, oké fimol jól kiegészíti a kenést, de mi a helyzet mondjuk az ólomadalékkal.. nekem erről megvan a véleményem, kíváncsi vagyok másokéra is!
"olajakban nem láttam még hivatalosan ilyen adalékolást" http://www.liqui-moly.hu/termekek.cgi?sub=1257, http://www.black-diamond.hu/termekek.html, http://www.fuchs-oil.hu/index.php/termekeink-autosoknak/motorolajok/motorolajok-szilard-adalekkal
Azt se szabad elfelejteni, h amikor ezekt a gépeket tervezték a kenőanyagok minősége nem volt olyan jó, mint a mai.
Nekem is mondták többen, hogy ezért is hagyták abba a krómozott hengerfalak fejlesztését, mert a kenés nem volt kielégítő. Valamint a másik, hogy a VAG bizonyos típusainál direkt picit érdesítik a felületeket, hogy jobban megtapadjon az olaj. De ezek is csak vélemények amit egyszerű emberek mondtak, igaz ezek az emberek motorokat fejlesztenek/fejlesztettek, vagy csak simán 30 éve bennt vannak a szakmában.
Biztos vannak jó adalékok, de mindenképpen fenntartásokkal kell kezelni ezeket a csodaszereket.
Persze azt teszel a motorodba amit akarsz, nem szólok bele, csak szeretném ha a tisztelt tagság nem egyoldalúan tájékozódna, hogy aztán babonaság szintjén higgyenek az ilyenekben, mert "a fórumon írták hogy az jó"
Szeretnék kételyt ébreszteni, és arra akarom rávenni az embereket hogy gondolkozzanak, és csak a tényeknek és hiteles forrásoknak higgyenek.
Nem tudom hogy hatásos e vagy sem a fimol, mivel nem végeztem rajta méréseket, de a megbízható források kétkedve állnak hozzá, tehát amíg nincs hiteles mérés az előnyeiről, én is kétkedek.
Többiek már ismernek hogy műszaki téren szeretem a tényszerűséget és a mérhető dolgokat. A kötekedés nem a személyednek szól, én simán csak szkeptikus vagyok, de tényekkel meggyőzhető.
Tisztában vagyok vele hogy a molibdénszulfid, grafit, lítium, közkedvelt adaléka a kenőzsíroknak, és zárt csapágyakban is ilyen zsírokat alkalmaznak, de olajakban nem láttam még hivatalosan ilyen adalékolást és ez józan paraszti ésszel kétkedést ébreszt bennem.
Megjegyzem hogy a legkisebb súrlódása a jégen csúszó jégnek van, ezt követi a teflonon csúszó teflon súrlódása. Teflon tartalmu olajról viszont már hallottam, ami kifejezetten káros az olajos kuplungok számára, ezért a motorblokkba töltött olajakban ezt kihagyják és 2* annyiért árulják csipán azért mert ráírhatják hogy "wet clutch compatible"
Ennek az ellenkezőjéről én is tudok cikket írni, de hogy ne magamat igazoljam:
http://totalbike.hu/technika/motordoktor/doki070103/
http://totalcar.hu/tanacsok/olajdoktor/060512d/
Egyébként a te általad linkelt cikk sem meggyőző. Különösen az nem hogy elkezd kormolni tőle a gép, meg büdös lesz.
Az sem meggyőző hogy kiegyenlíti a mikrobarázdákat. A hengerfal nem véletlenül nem tükör fényes. Az olaj megtapadásához szükség van egy bizonyos fokú érdességre. A grafit kiválóan megakadályozhatja az olaj megtapadását ha igaz amit az általad linkelt írásban tényként kezelnek.
Az általad írt élettartam növekedés benne van a használati igénybevétel okozta szórásban, ráadásul az emberek szeretnek túlozni, mint azt a hitelesítetlen MZ végsebességekből tudjuk.
Arol2T-hez keverve, lehet hogy nyújt javulást, mivel az arol2t-t nem tartja senki a jól megtervezett olajnak, de egy normális résszintetikus füstmentes olaj 2000forint/literért szerintem több jót tesz a motornak mint az ilyen adalékok.
Mivel mennél, h kell utánfutó?!?:D
Nekem még a délután is sok, mert nem akarom sokáig gyilkolni a motorom. A ringen az 5.kör környékén kicsit gyengült és nem akarom, h besüljön a végén vagy ártson neki.
Merre laksz?
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|