hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. április 29. kedd 
Péter

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

Keri
válasz erre | email2009-06-21 21:22:15
Repsol olaj nem csökkenti? Ekkora eltérés lenne a kettő között?

4000 alatt jó az Arol? :)) akkor semmire sem jó, mert a 2T motoroknak felette kell küldeni. Illetve 4000nél 60-at megy a TS, de azért ennél inkább gyorsabban szoktam menni.
sorszám: 37415 (114358)
(előzmény: szsrobert, 2009-06-21 21:02:38)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2009-06-21 21:02:38
A 2T olaj csökkenti az oktánszámot.
Arol 3-4000-es fordulatra/hőterhelésre jó.
Száguldozni vegyél Husqvarna XP-t.
sorszám: 37414 (114356)
(előzmény: Keri, 2009-06-21 20:25:57)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-06-21 20:25:57
Na egy újabb vitat fogok kirobbantani, de úgy sincs nagy tolongás itt :)

Hosszú állás után lemüszakiztattam a kis TS-t a szocitúra tiszteletére.

Apámnál tároltam a motort minimális benzinnel, szóval az első utam a benzinkút volt és mivel nem volt otthon más csak régebbről megmaradt Arol2T azt raktam bele, mondván régen is azzal közlekedtem.
Városban nem is volt gond, füst sem volt vészes, de amikor kiértem országútra és elkezdtem nyelezni, észrevettem hogy becsörög, nehezebben gyorsul 90-es utazóra, mintha rossz lenne az előgyújtás.
Amikor megálltam akkor már feltűnt hogy alapjáraton is keményebb a járás és egyenetlenebb is az alapjárat, ami megint csak hibás előgyújtás beállításra utal.
Mivel 1 éve nem állítottam gyújtást, ez még csak nem is lepett volna meg. Gondoltam majd beállítom ha odaértem.
Azonban menet közben tankolnom kellet, és ekkor már Repsol olaj került bele és legnagyobb meglepetésemre a gép megtáltosodott. Elmúlt a csörgés, simább lett a járás és a gép vígan vitte a 100-at (GPS szerint)

Én azt gyanítom hogy rontja a benzin oktánszámát, vagy pedig a korom lerakódás okozta öngyulladás miatt produkált gyújtáshiba szerű tüneteket.

Vélemény?

A teljes képhez hozzátartozik, hogy ez egy 150-re fúrt 125-ös TS. Ezért eleve nagyobb a sűrítés a normálisnál és csökkenteni is kellet hengerfej tömítés alkalmazásával hogy ne detonáljon, tehát eléggé a határon van most is. Ezért valószínűleg érzékenyebb az üzemanyag minőségére mint egy alap motor.
sorszám: 37413 (114352)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-06-21 15:24:30
Hozzáér a testhez az a vezeték, ami a Fesszabra megy az izzóról.
Általában a műszerben lévő foglalat környékén van a zárlat.
sorszám: 37412 (114345)
(előzmény: KisTSávó, 2009-06-20 22:14:44)

 
 
cold
válasz erre | email2009-06-21 10:40:06
Sziasztok!
Miskolcon vagy a környékén keresek jó állapotú ETZ-t megvételre!
sorszám: 37411 (114338)

 
 
KisTSávó
válasz erre | email2009-06-20 22:14:44
Szépjóestét... Az a baj a motorommal (etz 250) hogy a töltésvisszajelző nem alszik ki de ha mérem a feszültséget az akksin és közbe pörgetem a motort, akkor a a feszültség növekszik és eléri a 14,5V-ot. Próbáltam másik fesszabot ami jó de azzal se alszik ki a töltésvisszajelző. Mi lehet a baj?
sorszám: 37410 (114334)

 
 
chris8
válasz erre | email2009-06-20 21:52:16
mármint a trabant blokkos chopperes dologra irtam
sorszám: 37409 (114333)
(előzmény: chris8, 2009-06-20 21:47:38)

 
 
chris8
válasz erre | email2009-06-20 21:47:38
nálam ez lenne a cél:)...de ez egy késöbbi fojamat :)
sorszám: 37408 (114331)
(előzmény: omlas, 2009-06-20 16:52:09)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-06-20 20:03:48
nesze!:D

V8 2T (DIESEL):D detroit diesel videókat keresgélj, nem semmi egyik se..

http://www.youtube.com/watch?v=DSXKCG53zaA&feature=related
sorszám: 37407 (114327)
(előzmény: Nfsman, 2009-06-20 18:11:09)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-06-20 20:00:47
az egy 34, vagy 36mm-es csoda, és trabik tuningjához használja Erdei Zsolt mester.
250-260as főfúvóka van akkor benne:D szerintem MZ-re nem hogy túlzás, hanem hülyeség is:D
sorszám: 37406 (114326)
(előzmény: omlas, 2009-06-20 19:00:21)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-06-20 19:41:28
Azt, hogy milyen volt azon a CZ-n, nem tudom. De általában a Jikov karbik enyhén szólva felejtőssek. A jawák leggyengépp pontaja a gyújtás, de aért a karbijuk se semmi. Más bajuk hál istennek nincs is.
sorszám: 37405 (114325)
(előzmény: omlas, 2009-06-20 19:00:21)

 
 
omlas
válasz erre | email2009-06-20 19:00:21
Pal jikovról valaki tudna olvasnivalót adni? Érdekel, egy olyan karburátor, ami CZetka jawan volt 500ccm3 esen. Állítólag az Mz megindul tőle...
sorszám: 37404 (114323)

 
 
Nfsman
válasz erre | email2009-06-20 18:11:09
Igaz a trabant-hoz nem igazán van köze, de a V8 az stimmel... és nem különleges a hangja, hanem ijesztő :) főleg a végén:

http://www.youtube.com/watch?v=lRKeuHyI0lw
sorszám: 37403 (114322)
(előzmény: omlas, 2009-06-20 18:05:29)

 
 
omlas
válasz erre | email2009-06-20 18:05:29
Megvan a nyerő ötlet!!! (igaz, kivitelezni nem lehet... el kéne mennem dizájnernek, azoknak is ilyen ötletei vannak:P)
V8 trabant blokkból, lehetőleg a2 ütemüből:] V8 2üteműnek gondolom elég különleges lesz a hanjga.
sorszám: 37402 (114321)
(előzmény: Árpád, 2009-06-20 17:40:52)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-06-20 17:40:52
A jawa csak 350 köbcentis. 634 nyomatéka 29.4 Nm. 24-27 lóerő. Ha összeraksz egy hat hengerest, mint a Motordokinak becézett srác, az eremény 88 Nm lesz, legalább 72 paci mellett. De inkább 81. lóerős lesz. Mindez 4200 fordulaton. Nem csak német cuccokban lehet gondolkodni, ha egy nagyobbacska szoci alapú motort akarsz építeni. :D
Nekem is össze kellene raknom egy ilyen táltost. Valami csodálatos a hangja is. Persze nekem elég lenne egy négy hengeres változat.
sorszám: 37401 (114319)
(előzmény: waresz, 2009-06-20 16:33:45)

 
 
omlas
válasz erre | email2009-06-20 16:52:09
Ez igazi szoci chopper blokk lenne:]
sorszám: 37400 (114318)
(előzmény: waresz, 2009-06-20 16:33:45)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-06-20 16:33:45
visszatérve a nyomatékra: trabi 594cm3 26le 4200fordulaton(ezen a fordulaton megy 100-al a kocsi) nyomaték 55Nm 3000 fordulat mellett. jó, de ha megnézzük a nyomatékgörbéjét, akkor már 1000fordulatnál 40Nm áll rendelkezésre. ezért van az hogy simán el lehet vele indulni alapjáraton. majd ha hirtelen átvágja az ember 2.ba, akkor se rángat, azonnal összeszedi magát.
sorszám: 37399 (114316)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-06-20 16:23:02
hehe:D vicc, úgy ahogy van.

a 4T trabi ha úgy van karburálva, hogy menjen is, akkor alaphangon 8-9littyó, ha csak kicsit "sportos" aki vezeti, akkor már 10 felett van.

a 2T trabi sokkal takarékosabb, jó mondjuk nem is megy úgy. egy jól behangolt 2T trabi átlagos használat mellet 6-7liternél nem eszik többet.
sorszám: 37398 (114315)
(előzmény: szsrobert, 2009-06-20 12:01:13)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2009-06-20 12:01:13
Benzintemető? Anno 4 litert írtak a Trabira 60km/h.
sorszám: 37397 (114313)
(előzmény: waresz, 2009-06-20 09:29:05)

 
 
motoros L.Bandi
válasz erre | email2009-06-20 09:45:07
Friss műszakival 1988-as évjáratú teljesen felújított ETZ 125 eladó. A motorban komplett új főtengely lett cserélve, a henger a „Tábori Tunning-nál” lett fúrva, Fag csapágyakat, új „primer” hajtást és új kipufogót kapott. A fényezés teljesen új, ezüstmetál színű. Újak a gumik is. A felújítás után mindössze 2500 km-t mentem vele. Kizárólag tárolási problémák miatt adnám el. Ár: 106 000 Ft Érd.: 70/2429283 Pécs
sorszám: 37396 (114311)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-06-20 09:29:05
szerintem itt a kétütem a lényeg:D szelepvezérelt benzintemető 1.1-es trabi egy borzalom.
sorszám: 37395 (114307)
(előzmény: omlas, 2009-06-20 07:20:22)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-06-20 07:35:03
Igen, érdekes. És úgy hívnák Jawa. :D
Két hengeres, egyenletes, nyomatékos.
sorszám: 37394 (114306)
(előzmény: waresz, 2009-06-20 00:17:09)

 
 
omlas
válasz erre | email2009-06-20 07:20:22
A 2 vagy 4 ütemüről beszéltek?
sorszám: 37393 (114305)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-06-20 00:17:09
az tuti!:D


a trabi blokk amúgy is valami állati egyenletes, és a teljesítményéhez képest baromi nyomatékos.. érdekes motor készülhetne belőle:)
sorszám: 37392 (114302)
(előzmény: szsrobert, 2009-06-19 12:08:58)

 
 
csaner
válasz erre | email2009-06-19 23:35:10
Hello Mindenkinek!!
Szükségem lenne MZ Ts 250/1 eshez robbantott ábrára(valami jobb minőségűre)Vagy ETZ 250 szervízkönyvre Ami a szakirodalom menü alatt van az kritikán aluli!
Előre is köszönöm!
Üdv:Kovács Ervin
sorszám: 37391 (114301)

 
 
omlas
válasz erre | email2009-06-19 21:56:56
ETZ250 kereki leszedéséhez milyen kulcsok kellenek?
sorszám: 37390 (114298)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2009-06-19 20:35:02
lenne egy kérdésem egy Ts 125ös lengővillán egy hátuljára fúrt nyolcas lyuk mennyit gyengítene?? hajtani kéne bele egy csavart a motor emelő bakhoz..előre is köszi
sorszám: 37389 (114291)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2009-06-19 18:52:58
én is erre gondoltam csak lazábban adtam elő magam...sztem a legtöbbet a hangja árul el ha egyenesen áll a kerék de nagyon rágós hangja van akkor tuti a lengővilla görbült el stb..stb...
sorszám: 37388 (114286)
(előzmény: Keri, 2009-06-19 07:58:13)

 
 
prebzoli
válasz erre | email2009-06-19 15:50:35
Kössz mindenkinek aki segített.
Mi persze hogy nem így csináltuk, mert beállítás után húztuk le mindkét oldalon a csavart.
De most már oké.
sorszám: 37387 (114281)

 
 
chris8
válasz erre | email2009-06-19 12:23:46
arra azért nem vetemedek :) bár elképzelésben van egy házilag készitett chopper trabant blokkal de az a jövő zenéje
sorszám: 37386 (114276)
(előzmény: szsrobert, 2009-06-19 12:08:58)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2009-06-19 12:08:58
Növeli a nyomatékot.
De csak akkor, ha átépíted vele a Trabi- blokkot is. :-D
sorszám: 37385 (114275)
(előzmény: chris8, 2009-06-19 11:23:46)

 
 
chris8
válasz erre | email2009-06-19 11:23:46
szoval nem dobna semmit csak minuszba :S értem
sorszám: 37384 (114274)
(előzmény: chris8, 2009-06-19 10:13:19)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2009-06-19 10:24:04
Fordítva. MZ karbit érdemes szerelni Trabira.
sorszám: 37383 (114272)
(előzmény: chris8, 2009-06-19 10:13:19)

 
 
chris8
válasz erre | email2009-06-19 10:13:19
srácok trabant karbi mz re?..a felfogatás hasonló talán kellene egy közdarab..pillangó szelep pedig szerintem jobb lenne és számitásaim szerint nemis enne sokat..vagy sokkal többet (ugyan nemvagyok nagy szaki) mit szoltok?...várom a kiokitásokat :D
sorszám: 37382 (114271)

 
 
Atilla
válasz erre | email2009-06-19 08:05:51
Vadmotoros:
70-el? Na megszépültek az emlékek! Nekem úgy rémlik éppen traktort előztél, gurultál mögötte kinéztél, visszakapcsoltál rettenetesbe, odahúztál annak az iszonyatos erőműnek és már szakadt is a lánc. Szóval volt az 70 helyett 30 is! :-)
Az amúgy sem a láncod volt, hanem egy kobra! Láttam ahogy kúszik az aszfalton. Még föl is ágaskodott, nagy szerencse, hogy nem mart meg senkit! :-D

Keri: Tényleg nagy poén lenne ezen az elven Drag MZ-t építeni! Egy hiba lehet vele, ha a startnál nem teljesen párhuzamosan állsz a pályára. :-D
sorszám: 37381 (114268)
(előzmény: vadmotoros, 2009-06-18 23:34:47)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-06-19 07:58:13
Kicsit feszült vagy megint...

Meg kell forgatni a kereket, ha össze van rakva, és lehet érezni hogy símán fut a lánc mindkét irányba, vagy akadozik. Ha símán fut, akkor nincs gond.

Normál esetben, is lehet ferdén berakni a lánckereket, csak ha görbe a villa, vagy úgy rakod be, ahogy írtad, hogy beállítás után húzod le mindkét oldalon a tengelyt.

Amúgy a te módszered sem rossz, abban az esetben ha görbe a villa, mert vissza lehet csalni a ferdeséget, de akkor ne várjuk hogy a kerék pont középen lesz.
sorszám: 37380 (114267)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-06-18 23:22:22)

 
 
vadmotoros
válasz erre | email2009-06-18 23:34:47
Előzés közben sem jó dolog ha elszakad a lánc a motoron, ugye Attila? ;-)
Nekem 70-es tempónál szakadt szét, de szerencsére semmit nem tört le.
sorszám: 37379 (114258)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-06-18 23:22:22)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-06-18 23:25:25
jó a ducato-t hagyjuk,még mindig megfájdul a térdem amikor látok ilyen hasonló szart.tavaly amikor belém jött az a vakparaszt,azt sose fogom elfelejteni,ezzel mindenki így van ahogy irtad,de valamiből meg tanulni kell,pl én megtanultam hogy akkor van elsőbbségem,ha már megadták:)
sorszám: 37378 (114257)
(előzmény: Keri, 2009-06-18 22:51:48)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-06-18 23:22:22
a lógásnak elég nagy szerepe van,de ami még fontosabb hogy tutira egytengelyűnek kell lennie,nem csak nagyjából,ha alapból ferde,sokkal nagyobb az esélye hogy ledobja,v. elszakad,és a többiek is alátámasztották hogy simán átviszi a bakelitet,szóval gyanitom nem én irkálok hülyeségeket.nem megbántani akarlak,csak arra ráterelni hogy ez nem olyan egyszerű mint egy gyertya kábel csere,az meg hogy a hugodnak és a rigának nem lett baja,lehet attól is hogy a hugod nem 50el ment a kertbe.nekem még nem volt ilyen balesetem,de nem is szeretnék,ezért csinálom ilyen pontosan,és odafigyelve,ha a lánckerék csapágya lóg az is tud ilyet művelni hogy megeszi,esetleg ledobja a láncot.részemről befejeztem azt úgy csinálod innentől kezdve ahogy akarod csak segiteni próbáltam prebzolinak.
sorszám: 37377 (114256)
(előzmény: Jaky16, 2009-06-18 22:48:15)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-06-18 23:14:38
a rugót felejtsd el,nem szabad kivágni belőle,akkor leljebb kerül a gátló is,és hamarabb felkoppanhat,az nem jó,ha keményebbre akarod akkor sűrűbb olajat rakj bele,de ha már szét van szedve érdemes megnézni nincs e vmi szétkopva.a láncvédőd meg azért foroghatott el mert nincs rendesen a helyén.a lengővilla szárának kell lennie hely a bakeliten,ha jól emlékszem,nincs előttem,de valami ilyesmi dereng.
sorszám: 37376 (114254)
(előzmény: mreni, 2009-06-18 22:19:16)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-06-18 22:59:51
Kemény ez a KERS.
Eszembe nem jutna közvetlenül mechanikus energiát így tárolni...azt meg mégkevésbé hinném el (ha nem létezne) hogy mind ez jobb hatásfokú mint egy kondenzátoros rendszer.
A szuperkondik hatásfoka is meglepően jó rövidtávon. Ezért is csodálkozom hogy nem alkalmazzák (ha jól értem a szabályok miatt)

A feszültség átalakítások 80-80%os hatásfokúak lehetnek, de ha ügyesek, akkor 95% is elérhető, tehát én inkább az elektronikus rendszert fejleszteném.
sorszám: 37375 (114252)
(elözmény: Keri, 2009-06-18 21:13:35)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-06-18 22:51:48
Ja, ha lehet választani, akkor inkább otthon maradnék azon a napon amikor kijönne elém egy Ducato...de nem nagyon lehet választani, szóval amíg aggódok a motor állapotáért addig nincs gond, amikor már azért se tudok akkor meg úgy is mindegy.
sorszám: 37374 (114251)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-06-18 21:50:54)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2009-06-18 22:48:15
ajaj azér nem kell itt mindjárt eltemetni, ki mondta hogy laza legyen vagy épp túl feszes a lánc??? 12 éves korom óta spanolok láncot mindig így csinálom a keréknek nagyából párhuzamba kell menni a két telóval... vagy a lengővillához nézed....nem egy diplomát igényelő munka...egyszer szakadt el egy láncom a rigán amikor hugi rávágta a kuplungot, egy tanulj kertben motorozni program keretén belül...akkor is csak szépen kijött a blokkból és kész..najó hallottam már olyat hogy összetört a blokk ami lehetséges is..de csak azér mer a láncnak a 15mm helyett 16,976875765765445mm volt a lógása, attól még nem kéne elszakadnia....
sorszám: 37373 (114250)
(elözmény: Keri, 2009-06-18 20:21:42)

 
 
mreni
válasz erre | email2009-06-18 22:47:41
Melyik két csapágyra gondolsz?Ami a lánckerékben van vagy ami a kerékagyban??
Nincs erről valami kép valahol:)??
sorszám: 37372 (114249)
(előzmény: Péter mz, 2009-06-18 22:45:03)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2009-06-18 22:45:03
ha a kerékkel forogna al áncvédő is akkor ott valami távtartó gond van.Először is:A kerékben a 2 csapágy közt bent van a távtartó?A bakelitben meg bent is kell lennie a távtaró és egyben menetes vasnak.Tehát az biztos nem hiányzik neked se.Mikor kezd együtt forogni jól nézd meg mi miatt lehet.Próbálj vmi fél mm-1 mm vastag hézagolást tenni vhova.
Szerintem a rugóból ne vágj le.Még senkitől sem hallottam ilyet,mindenki meg volt elégedve a rugóval.Ha nem jó a telód szét kell szedni és lehet állitani hogy huzásra hogy szabályozzon.
Ha levágsz a rugóból attól még a teló szárának hossza megmarad,igy egy zökkenőnél a teló kimehet maxra a rugó meg csak lesz.sztem ennek nincs értelme.Jók ezek a telók,csak bent is legyenek rendbe.
sorszám: 37371 (114248)
(előzmény: mreni, 2009-06-18 22:19:16)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-06-18 22:36:58
Najó, a repülőgép hajtómű pont nem jó példa, mert ott csak 50ezres fordulat van, meg a meleg miatt is van titán.
Amúgy alapigazság, hogy az ilyen turbinák csak annyit foroghatnak hogy éppen ne lépje át a hangsebességet a rotor külső része, mert akkor megszűnik turbinaként működni.
sorszám: 37370 (114247)
(előzmény: Keri, 2009-06-18 22:24:21)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-06-18 22:24:21
Nézz utána hogy egy turbó mennyit pörög.
Azután meg annak hogy egy repülőgép turbina mennyit pörög.
Nem véletlenül csinálják titánból...mivel más nem bírná ki.
sorszám: 37369 (114246)
(elözmény: Keri, 2009-06-18 21:13:35)

 
 
mreni
válasz erre | email2009-06-18 22:19:16
Hali!
Kicseréltem hátul az összes csapágyat a mociban.(láckerék és kerék csapágyokat)
Amikor raktam vissz a kereket és felraktam a láncvédő bakelitet az volt a furcsa,hogy ha forgatom a kereket forog(na) vele a láncvédő is.
Ez mitől van?Nem volt időm jobban megnézni mert besötétedett...

A másik kérdés hogy milyen olajat öntsek a telóba ha azt akarom hogy keményebb legyen??

"haverom" javasolta hogy vágjak le a rugóból néhány centit és öntsek a telóba sűrű olajat és jobb esz a motor úttartása.
Ez mennyire lehet igaz??Nekem elég furcsa...
sorszám: 37368 (114244)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-06-18 21:50:54
nem aggódok,akkor már úgyis mindegy....csak arra gondoltam ha már választani kéne a két rossz között akkor inkább a motor,azt ujra lehet éleszteni
sorszám: 37367 (114240)
(elözmény: Keri, 2009-06-18 20:59:09)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-06-18 21:49:14
erre van a röpsúlyos kuplung:DDD teganp mentem egy pocket bike-al,amilyen pici olyan erős az a kis szarházi,25kilós és 7lóerős..pfff ha nem figyelsz egy erősebb gáznál emeli az elejét is.
sorszám: 37366 (114239)
(elözmény: Keri, 2009-06-18 20:55:40)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu