:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Eiffel-torony tetején
Az amerikai, a francia, a magyar és a cigány állnak az Eiffel-torony
kilátóján. Hirtelen az amerikai előkap pár köteg dollárt, elkezdi lehajigálni a mélybe, miközben ezt kiabálja:
- Nekünk ebből otthon rengeteg van!
Ezt látva a francia előkap pár üveg pezsgőt, és elkezdi a mélybe önteni, miközben azt kiabálja:
- Nekünk ebből itthon rengeteg van!
Látva ezt, a cigány aggodalmas arccal fordul a magyar felé:
- Te, eszedbe ne jusson valami hülyeség...!
megnéztem:
NGK b8hs (5510) ez van most benne.zsir új
mol-os sprint 2t 1:40 keverék
De lehet hogy csak a légellenállás miatt nem megy.
ugyanis 185 cm és 110kg vagyok.
lehet hogy kategoriát kellene váltanom.
Apro:
150etz elcsrélnék bármilyen 2-3éves min650cc motorra, naked elönybe.Bár egy b-king is jöhet. Csak 1az1be
MINDEN E-MAILRA válaszolok :((((
adok grátisz még 1 etz125öt
veteránvizsgátol eltekintek.
ha összejön a csere, maradhatok a forumon????
Üdv Dlaca
a favorit 2T félszintetikus motorolaj nálam bevált. 250-es etz-m végig ilyen olajjal használtam. nem füstölt melegen, nem volt büdös és még kente is rendesen a gépet. bátran ajánlom minden MZ-es motorosnak.
250 ccm alatt NEM kell teljesítményadót fizetni motorkerékpárra.
ja meg az is lehet hogy nem bele való a gyertya
talán kevés a benzin neki, ha fehér a gyertya, és nem is megy. bár 3/4gázra 90 szerintem korrekt, nekem csutka gázra megy 100-at a TS
Hello.
a blokkba milyen olajat ajánlotok ???
Mol,omv,lukoil,mind belefér.
észszerű áron gondolom.
Még mindig csak 90et tud a gépem.(etz-150) 3/4 gáznál.
1000km 1túlméret óta.
Gyujtás 3.3ra állitva orával.
pöccre indul
fekete a gyertya fehér szineződés van az anod szélén körbe.
van ötlet ?
ha nincs leadom kilóra a méh-be,és veszek egy villanybringát azzal nincs ennyi baj,kis tuninggal az is megy 90et. :))
üdv Dlaca
még ha csak 1 havi lenne :( én a fizetésem több mint fele kapásból adóhatósághoz megy, és utána fizetem be még ezeket az adókat
E85-öst tankoltam, ami 15% benzin 85% etanol, ugyan úgy kevertem, fúvókát nagyobbra kell cserélni meg hozzá állítani a karbit, esetleg a gyújtást.
Olajjat ellenőrizni kell hogy keveredik e rendesen illetve nem lesz e csapadék.
Én 1 tank etanolt furikáztam el. Nem tűnt fel hogy károsodna a motor, de ez ugye nem mondható hosszútávú tesztnek.
Használni nem éri meg, mivel amennyivel olcsóbb annyival többet fogyaszt. Teljesítményt kis mértékben növeli.
Sziasztok probált valaki itt már bioetanolt tankolni 150 es ezt be?Működik vele ,illetve benzint adagoltok hozzá vagy csak simán a bioetanolt keveritek be?Az olaj menyiség ugyanugy 1:50?Valamint hoszabb távon nem kárositaná a motort?
Ha egyszerre fizetnéd, feltűnne, hogy több, mint egyhavi fizetésed.
Felháborító, hogy némely MZ-nél az állami sarc magasabb a motor vételáránál.
Nálam már kis mennyiségű etanolt használva is szépen elcsendesedik a moci.
nem a pénzről van szó hanem arról hogy újabb lehúzás, mint a forgalmiban a 2db vizsgamatricának kihagyott hely, hogy 4 év után lehessen cserélni a forgalmit, persze pénzért.
Ha én egyszer miniszter elnök lehetnék seggberúgnám az összes hülyét aki 30féle adót fizettet 1 emberrel. Fizetesék be 1* azt hagyjanak békén.
sorszám: 37437 (114402)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-06-22 01:18:52)
Gyújtás állítás és kompreszió növelés nélkül nem is lehet sok változás.
A TS nekem sem tud különbséget tenni a 91 és a 100-as benzin között, de az etanoltól kicsit simább lett a járása mivel az etanol is elég magas oktánszámú, és lassú égésű.
Úgy tudom a repülő benzin is arról híres hogy lassú égésű a magas kompresszó tűrés mellet.
:)) én pont most nyertem a Szocitúrán egy flaska ilyen olajat :)
Szép színe van, olyan mint a málnaszörp.
Kíváncsi leszek hogy viselkedik.
francba, nekem is megkérdezték hogy mekkora teljesítményű a motorom és be is írták...akkor most én is fizethetek?
Ilyen szemétséget, eddig 250-ig nem kellet fizetni. Jobb országokban 125 még segédmotornak számít nálunk meg megy itt is a lehúzás :-( mindegy ha fizetni kell akkor OT-nek nyílváníttatom. Minden eredeti rajta...talán csak az elektronikus fesszab és H4-es lámpatest nem :)
Nem gyújtás kimaradás. Azt azért felismerem :)
Ez tipikus detonáló égés miatti csapszegcsörgés volt...sajnos kicsit úgy is maradt :( szerintem ki fogom cserélni a tűgörgőket, mert amúgy a motor olyan mint a doxa óra. Remélem mást nem vert szét, mert még csak 20000van benne felújítás óta és legalább ennyit kéne még elmennie.
Te okmányirodában dolgozol, hogy felfelé akarod srófolni a nem létező teljesítményt? :-D
Ha valós teljesítmény szerint kellene fizetni, kb. a felét fizetném a 9kW-nak.
sorszám: 37432 (114390)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-06-22 01:18:52)
Már amelyik. Két fajtát gyártottak. A gyengébb 16-os lánckerékkel szerelt, és 6000/ min a max. fordulata, az erősebb 15-össel, és 6500 a max.
125: 7,5kW, 150: 9, illetve 10,5kW.
http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek/Service/MZETZ125150szerelesi/MZETZ125150szerelesi.html
Ezen meg jót nevettem:
http://www.1apro.hu/aprohirdetes/1/datum-csokkeno/?keyword=karbi
14kW ETZ 190000FT :-DDDD
sorszám: 37431 (114389)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-06-22 01:18:52)
a 150es 11KW,14,5 Le,nem csesztetés csak kiegészités,bár a lényeg úgyis az hogy max 1200-1300ft\év
egyszer lerobbantam pesten,toltam 1km-t a motort,elmentem egy omv kút mellett,majd betoltam a paripát,vettem sima omv-s 2T olajat meg nyálat,erre az olajra semmiféle csodaszerre emlékeztető leírást nem ragasztottak fel,csak az árcédulkát,1300váluta volt a literes,és ha jobban megnézzük a szarol 6-800pénz,és most figyelj,nem füstöl melegen,de semmit!hidegen van egy kis köd,de azt már nem én szívom.kolegám vett egy kis pocket bike-ot,ami szerintem életveszélyes,na mindegy kért kölcsön egy kis olajat,és bizony nyelezte neki ott ahol kifért a csövön,és az se füstölt,ezek szerint ez se olyan szar olaj,hallottam már a mol sprint-re is esküt,azt még nem volt szerencsém próbálni de attól még az is jó lehet.
biztos rontja az oktánszámot, de azt kétlem, hogy 10oktánnyit zuhanna..
most kaptam a benzinkutas haveromtól egy tank ólmozott 105ös oktánszámú repülőbenzint próbára, és azzal is ugyanolyan a motor, pedig 11,5bar a sűrítőnyomása. és azért ez nem shell v-power, meg társai, hanem annál messze különb benzin.. főleg hogy litere 500ft körül van. a mezei 95ös ugyanígy viselkedett.
a lerakódás használatba lévő motornál nem szokott előjönni.. amúgy meg a benzin adalékai rakódnak le.
Múltkor láttam 750Ft-ért valami Favorit, vagy hasonló nevű olajat. Kipróbálom, hátha jó.3000-en nem tesz kárt.
9kW és 1080FT-ot fizetek egy évre.
Haho!
Felraktam a papiros fórumra is, ha valaki ott olvasta, akkor bocsi, a többieknek meg:
Van egy ETZ-150-esem, ami törzskönyvvel, érvényes biztosítással van, de lejárt műszakival (2005-ben járt le) A forgalmija olyan, hogy két lapból áll, de már hologramos díszcsík és mint említettem törzskönyv is járt hozzá. (Ahogy én tudom -de lehet hogy nem- azóta két féle típusú forgalmi engedély jelent meg.) Szóval ebben a fajtában 3 hely van a műszakiknak összesen, az enyémben még egynek van hely. Ha most bejelentem műszakira, akarnak-e lenyomni a torkomon egy másik fajta forgalmit, vagy majd ha letelik a 2 év? Valaki járt így hogy tudnánk kb mennyibe telik egy ilyen új forgalmi?
A másik: valamitől amikor ezt a forgalmit megkaptuk, nem sikerült az ügyintézőnek kideríteni a moci teljesítményét, ami akkoriban nem is volt még érdekes. De mostanában már az. És mivel ez a rovat üresen van, így nem kaptam csekket a teljesítményadóról amióta ez az adónem megjelent, igaz, nincs is használatban a moci. Ha most levizsgáztatom, akkor fog szólni a KPM, vagy a vizsgáztató az önkormányzatnak hogy haho, itt egy moci új műszakival, lehet tőle adót szedni. De az új forgalmival ez biztos kiderül, nem?
Szoval attól tartok, hogyha most ezt a mocit levizsgáztatom, akkor nem csak a pár hátsófék betétet kell számoljam, hanem egy új forgalmit is és innentől kezdve a teljesítményadót is. Ez a kérdés, így van-e?
Ha valaki járt hasonlóképp...
Köszi:M
Én továbbra is azt mondom, nem csökkenti az oktán számot. Talán a gyulladási képességet rontja. Emiatt ki-ki hagy ütemeket. onnan eredhet a kopogás vagy a csörgéshez hasonlatos hang.Nekem az elektronikus gyújtásom mellett nem igazán van különbség az olajok között. Tudod, a multkor kínomban kerti gépekhez való olajat tettem bele. Köszöni, azóta is megy vele rendesen. Nem sokára elfogy az olaj. De régebben tettem a benzinhez 20 w-s lengés csillapítóolajat is, azt is szerette, csak egy picit jobban füstölt. talán. A csapágyak hangja is előjöhet néha bizonyos olajokkal, mert másként tapadnak egy picit az olajok az adalékoktól.Legalábbis én ezt tapasztaltam.
az Arol használata azért is felejtős, mert volt szerencsém olyan karbit kitakarítani, amit évekig Arol 2T áztatot...
leginkább a dobostorta tetején lévő cukormázra hasonlított, ugyhogy kemény meló volt... :D
végszükség esetén, ha nincs más megteszi, de ugynazért az árért jobb olajokat lehet kapni...
egyszer vettem én is, mert nem kaptam mást, és a véleményem az, hogy sokkal csendesebben jár a motor... ez talán abból adódik, hogy az Arol jó sűrű, "vastag" olaj... de nem használom (a fent említett karbitakarítás miatt), alig fogyott a flakonból, mert a Sprint 2T talán egy 100-assal drágább...
Sziasztok!
Még mindig fenn áll a hol megy hol meg nem probléma a motoromnál.A tanácsolt dolgokat mind leellenőriztem (fals levegő, fék)a gyújtást és a karbit is lecseréltem, de csak nem akar jó lenni. Végső elkeseredésemben arra gondoltam, lehet a generátor fogja néha a motort. Megállás után igen csak meleg volt a generátor(alig lehetett megfogni), ezért végeztem egy kis ellenállás mérést. A forgó részen 6,2 ohm volt a könyv szerinti 4,2 helyett, az álló résznél a fázisok közt 3,4;2,5;1,8 ohm a 0,32 helyett. A kérdésem az lenne , hogy ezek az értékek jók-e vagy nem?
Sziasztok.
Eladóvá vált egy 300-as Bambi féle ETZ henger dugóval gyűrűvel(sajnos csak 1van a másik eltört)csapszeggel és hozzá igazított hengerfejjel.
A dugó,gyűrű zsír új,a henger frissen lett fúrva a hengerfej használt.
Még nem volt összerakva sem!!!
Nem tudom egyébként menyit forog a Jawa, de az ETZ is 5500ig használható, szerintem én a Jawat is pörgettem rendesen.
pedig csökkenti, tankoltam már skodába dieselt :D és irgalmatlanul csörgött, kb mintha 80-as oktánszámú anyagot tettem volna bele...ilyenhez is volt szerencsém egyszer, mert valami TSZ udvaron olcsón tankoltam :)
De a témára visszatérve, szerintem nincs ekkora eltérés a két olaj között. Inkább a korom amit nem szeret a gépem.
Nem hiszem, hogy bármilyen olaj oktá szám csökkentő lenne. Hogy a fenében csökkentené valami a kompresszió tűrőséget, ami nyomásra baromi nehezen robban be.Még a diesel olajar is 100 atmoszféra feletto nyomással fecskendezik be, erre még rásürít egy kicsit a diesel.A kenő olajok vjon mekkora nyomáson robbanhatnak?!!
Azért a fordulat esetében ne általánosítsunk. Emlékezz a jawákra. Azok közül a legtöbb kivállóan érzi magár 3500 körül, 4500 felett meg nem annyira.
Repsol olaj nem csökkenti? Ekkora eltérés lenne a kettő között?
4000 alatt jó az Arol? :)) akkor semmire sem jó, mert a 2T motoroknak felette kell küldeni. Illetve 4000nél 60-at megy a TS, de azért ennél inkább gyorsabban szoktam menni.
A 2T olaj csökkenti az oktánszámot.
Arol 3-4000-es fordulatra/hőterhelésre jó.
Száguldozni vegyél Husqvarna XP-t.
Na egy újabb vitat fogok kirobbantani, de úgy sincs nagy tolongás itt :)
Hosszú állás után lemüszakiztattam a kis TS-t a szocitúra tiszteletére.
Apámnál tároltam a motort minimális benzinnel, szóval az első utam a benzinkút volt és mivel nem volt otthon más csak régebbről megmaradt Arol2T azt raktam bele, mondván régen is azzal közlekedtem.
Városban nem is volt gond, füst sem volt vészes, de amikor kiértem országútra és elkezdtem nyelezni, észrevettem hogy becsörög, nehezebben gyorsul 90-es utazóra, mintha rossz lenne az előgyújtás.
Amikor megálltam akkor már feltűnt hogy alapjáraton is keményebb a járás és egyenetlenebb is az alapjárat, ami megint csak hibás előgyújtás beállításra utal.
Mivel 1 éve nem állítottam gyújtást, ez még csak nem is lepett volna meg. Gondoltam majd beállítom ha odaértem.
Azonban menet közben tankolnom kellet, és ekkor már Repsol olaj került bele és legnagyobb meglepetésemre a gép megtáltosodott. Elmúlt a csörgés, simább lett a járás és a gép vígan vitte a 100-at (GPS szerint)
Én azt gyanítom hogy rontja a benzin oktánszámát, vagy pedig a korom lerakódás okozta öngyulladás miatt produkált gyújtáshiba szerű tüneteket.
Vélemény?
A teljes képhez hozzátartozik, hogy ez egy 150-re fúrt 125-ös TS. Ezért eleve nagyobb a sűrítés a normálisnál és csökkenteni is kellet hengerfej tömítés alkalmazásával hogy ne detonáljon, tehát eléggé a határon van most is. Ezért valószínűleg érzékenyebb az üzemanyag minőségére mint egy alap motor.
Hozzáér a testhez az a vezeték, ami a Fesszabra megy az izzóról.
Általában a műszerben lévő foglalat környékén van a zárlat.
Sziasztok!
Miskolcon vagy a környékén keresek jó állapotú ETZ-t megvételre!
Szépjóestét... Az a baj a motorommal (etz 250) hogy a töltésvisszajelző nem alszik ki de ha mérem a feszültséget az akksin és közbe pörgetem a motort, akkor a a feszültség növekszik és eléri a 14,5V-ot. Próbáltam másik fesszabot ami jó de azzal se alszik ki a töltésvisszajelző. Mi lehet a baj?
mármint a trabant blokkos chopperes dologra irtam
nálam ez lenne a cél:)...de ez egy késöbbi fojamat :)
nesze!:D
V8 2T (DIESEL):D detroit diesel videókat keresgélj, nem semmi egyik se..
http://www.youtube.com/watch?v=DSXKCG53zaA&feature=related
az egy 34, vagy 36mm-es csoda, és trabik tuningjához használja Erdei Zsolt mester.
250-260as főfúvóka van akkor benne:D szerintem MZ-re nem hogy túlzás, hanem hülyeség is:D
Azt, hogy milyen volt azon a CZ-n, nem tudom. De általában a Jikov karbik enyhén szólva felejtőssek. A jawák leggyengépp pontaja a gyújtás, de aért a karbijuk se semmi. Más bajuk hál istennek nincs is.
Pal jikovról valaki tudna olvasnivalót adni? Érdekel, egy olyan karburátor, ami CZetka jawan volt 500ccm3 esen. Állítólag az Mz megindul tőle...
Igaz a trabant-hoz nem igazán van köze, de a V8 az stimmel... és nem különleges a hangja, hanem ijesztő :) főleg a végén:
http://www.youtube.com/watch?v=lRKeuHyI0lw
Megvan a nyerő ötlet!!! (igaz, kivitelezni nem lehet... el kéne mennem dizájnernek, azoknak is ilyen ötletei vannak:P)
V8 trabant blokkból, lehetőleg a2 ütemüből:] V8 2üteműnek gondolom elég különleges lesz a hanjga.
A jawa csak 350 köbcentis. 634 nyomatéka 29.4 Nm. 24-27 lóerő. Ha összeraksz egy hat hengerest, mint a Motordokinak becézett srác, az eremény 88 Nm lesz, legalább 72 paci mellett. De inkább 81. lóerős lesz. Mindez 4200 fordulaton. Nem csak német cuccokban lehet gondolkodni, ha egy nagyobbacska szoci alapú motort akarsz építeni. :D
Nekem is össze kellene raknom egy ilyen táltost. Valami csodálatos a hangja is. Persze nekem elég lenne egy négy hengeres változat.
Ez igazi szoci chopper blokk lenne:]
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|