:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Rosszul emlékszel Az ETZ250 158 Kg.
A jawa hivatalosan 167 KG. Az ETZ 21 Le, a Jawa 634/5 27 Le. Tehát a gyári adatok alapján a Le/Kg messze jobb a Jawánál. A valóság persze nem ilyen szép. A valóságos jawa 634/5 közel 200 kilo. Tehát a súly lóerő viszonyt nem tudom, de nem lehet a jawáé sokkal jobb, sőt az a gyanúm, hogy a valóságban valamivel rosszabb. De a motort nem a névleges teljesítmény hajtja előre, hanem a forgató nyomaték. Az pedig a valóságban is számottevően jobb a jawának. Más: a súlyba számítsd bele a vezető súlyát is. Akkor még jobban a jawa felé billen a mérleg. Egy 75 kilos ember esetében az ETZ 233, a jawa hivatalossan 242.így a kilenc kiló különbség jóval kevesebb százalék.Ebben az esetben még a valós súly adatokat figyelembe véve is jobb a jawa valamivel.
A súlyról írsz,de szerintem nem olyan nehéz az a Jawa!
Ebből jut eszembe a kw/kg viszony melyiknél jobb? ETZ250 vagy Jawa.
Ha jól ismerem az adatokat (Nem biztos) az ETZ250 21ló és 135kg.
Akkor 6,6 kg jut egy lóra.
Ez a Jawa esetében mennyi?
A 634 jawa minden rémhír terjesztés ellenére számottevően gyorsabb mint az ETZ. Ha sikerül végre levizsgáztatnom, be is bizonyíthatom. Mivel viszonylag régebben volt fúrva, olyan 125 130 között van a végsebessége.Majd le ismérhetjük ezt.Ennél többet a 638 sem tud hasonló állapot mellett. A zavart az okozhatja, hogy a 634 nek is rengeteg alfaja van. A széria későbbi darabjai 17 Kw-sok, az elsők csak 14.
Az ETZ tuning nélkül nem lépi túl a 125öt, ezt továbbra is fentartom. Sőt a 125 is elég ritka. A jawa nem a végsebessége miatt öreguras, hanem a menet tulajdonságai miatt. Nem annyira könnyű döntögetni mint az ETZ-t. Nehezebben is áll meg. No nem a fék miatt, hanem a gumik miatt. Azonos szélességű gumikat visel, viszont a súlya legalább negyedével nagyobb.Tehát városban cikázni, vagy kanyargós hegyi úton közlekedni (lefelé) nem éppen ideális.Viszont túrázni a kényelmessége, a nagyobb végsebessége, utazó sebessége, nagyobb ereje, stabilabb úttartása miatt sokkal jobb. És ami nem mellékes: Az ETz 250 csak akkor elégszik meg 70 es tempó mellett 4.5 liter alatti fogyasztással, ha erőssen vissza van fogva, akkor viszont a végsebessége 100 alatt marad. A jawa 634 4.2 litert iszik nálam 70 es tempónál. A végesbesség nálam mint írtam 125 felett, ezzel a beállítással.
De még egyszer: Ha levizsgáztatom a jawát állok minden verseny elé.Csak kanyarok ne legyenek a kijelölt távon. Jut eszembe: Az ETZvel nem igen mernék versenyezni, mert ijedős vagyok. A jawával pedig ha nagyon rászorulok, merek 125-el menni.Ez a legnagyobb különbség számomra.A megbízhatóság más kérdés. Abban sok függ attól, ki mennyire pofozza ki a gépét amikor hozzá kerül. A ygújtást pl célszerű azonnal lidobni a jawából. A TS megbízhatóságát ne vegyük alapul a 250 ETZnél. Az ETZ olyan veszettül vibrál, hogy még a csavarrögzítő vel rögzített csavarok is lelazulnak elég gyakran.Viszont ami tény, hogy sokkal könnyebb javítani az ETZ-t mint a jawát.
Az index MZ topicjában témáznak az olajokról.
2,6l/100km-rel 80-as tempónál én is ki lennék békülve.
Nem is vennék más motort. Minek?
Azt azért érdemes tudni hogy a 632/4-es Jawak valóban nem mentek jobban mint az ETZ-k. Kicsit nyomatékosabbak, de nem forognak olyan jól. Ezért tényleg a kényelmes túrázás gépei.
A 638 és utána következők viszont nagyon mennek. Jobban mint az ETZ-k.
Rendeztünk gyorsulási versenyt és csúnyán aláztam egy 638-assal. Sőt igazából 400méteres hivatalos gyorsulási versenyen a 632-es Jawammal is első lettem az ETZ-k mellet.
A megbízhatóság az más téma. Azért vettem a TS-t mert amíg nekem mindig szerelni kellet valamit a Jawan, haver csak letörölgette néha
Mérés: Most már van motorom szóval sokkal mozgékonyabb vagyok. Ha éppen nem dolgozok megmérhetjük Budapest környékén bárhol.
Fiatalkoromban, aki gyorsan, sportosan akart motorozni, mind ETZ-t vett, a Jawa a megfontolt középkorúak gépe volt. Ennyit arról, hogy melyik a gyorsabb, a 100 ccm különbség ellenére. Megbízhatóság: 350-est nem ismerem, újonnan vett mustangommal elektromos és karbi nyűgök voltak, nem nagyok, de voltak. Újonnan vett ETZ-mbe 18 ezret tettem úgy hogy csak karbantartottam, javítás nem volt. Következő tulaj 14 ezret ment vele, semmit, tehát ismétlem semmit nem csinált vele, ami karbantartásnak nevezhető, ugyanazzal a váltóolajjal kaptam vissza. Most 34 ezer van benne, javítva még mindig nem volt, csak karbantartás. Pneumant első gumival, eredeti gumi elemekkel, drótokkal, szimeringekkel. A GPS-es mérés ajánlatom pedig továbbra is él, csak arra várok, hogy egyidőben legyen hétvége, jó idő, család nem tart rám igényt, stb. Remélem, heteken belül megvalósul.
az enyém fogyaszt a legjobban,be se indul:)akksi jó benzint kap,inditó teker mint állat,gyujtás modul jó,teszteltem másik motoron,szikra megfelelő kékes,kicsit világos őzbarnás gyertya nem kap annyi nyálat mint kéne de pont határon van,gyujtás az 3mm pont,főtengely hibátlan,új csapágyak mindenhol,dugó nem szorult meg eddig,1380km van benne összerakás óta.a blokkot lakkal raktam össze,nem is folyik,falsot se sziv
ami érdekes számomra,megemeltem motoremelővel,hosszas inditózás után beindul de valami kerreg,recseg ropog,valami iszonyat.ha földön van kicsit lökdös előre mintha röpsúlyos kuplungja lenne v. mi
lehet beszart a váltóm?
lövésem sincs mi a retek van vele,és amikor még ment,minden sebesség jó volt,blokkszéthúzás előtt a 3.ikat nehezen vette 4.ből le és 2.ből fel egyaránt,ezt megoldotta a főnököm,átnézte,és az 1-3 csoportkereket kellett cserélni,mert el volt kopva.ez meg is volt,biztos nem gyári minűségű,de az volt az első hogy n legyen sorjás,és hasonlitson a felülete a gyárihoz,az is elárulja hogy van-e esélye jónak lenni.szárazon össze lett rakva,akkor az olaj hiányában kicsit akadozott,de miután megkapta az olajat,utána jó volt vette mindet,persze még járatni kellett hogy mindenhol megkapja az olajat.valami ötlet tipp?kuplungot behúzve el tudom tolni amúgy semmi,áll mint a szög.
ja, és azt még elfelejtettem, hogy a kis ts MZ fogyasztésa 2,6-3 liter volt óra szerint 70-80 km/órás tempónál, ami gyakorlatilag 60-70 lehetett. ezért is volt melóba járó moci:)
amúgy mégis a JAWA-t szerettem jobban hajtani a hangja és a nyomatéka miatt:))
egy gyári új állapotú MZ sokkal jobb mint egy hasonló JAWA szerintem. sokkal precízebb gyártás, összeszerelés, normális alapanyagból készített alkatrészek. nekem volt szerencsém mindkét gépet használni új korában. 125-ös MZ 6 évig hiba nélkül teljesített napi 50 km használatban. 350-es JAWA már nem napi használatos volt, kiránduló motor, de mindig kellett valamit bütykölni rajta. az MZ-en a 6 év alatt lánc és lánckerékcsere egyszer. az eredeti aksival adtam el. de ez csak az én személyes tapasztalatom.
:)
Ez a kérdés csak számomra érdekes. Én tudok válogatni. :D
Főleg ha végre levizsgáztatnám a jawát. Így egyenlőre az MZ a jobb.
Nektek az a jobb, ami van. :D
Na akkor most melyik jobb? Az MZ, vagy a Jawa? :-)
Jawája válogatja. A gyári adat jawa esetében nem annyira mérvadó. Nem ritka a gyári állapotúak között sem, amelyik még többet is tud mint a gyári adat.MZ-nél más a helyzet. A gyári értékeket csak nagyon pontossan beállítva, frissen bejáratva , könnyű vezetővel hozzák. Vagy tuningolva, de az akkor már nem gyári állapot.
Nem valószínű, hogy eredeti állapotú 125ös, vagy 150es TS száztiz fölé tudna menni, amikor a 250-es ETZk se tudnak 125nél gyorsabban menni belepiszkálás nélkül.Ez a sebesség dolog gyakran előjön itt a forumon, de a mérések eddig még sose igazolták a 115tel menő kis TSek, vagy a 125 felett menő 250-es ETZk létezését.Még egyszer: gyári állapotú motorokról beszélek.
Más: Én mentem már a Jawa 634mmel 120 felett, nem tankra fekve, nem lejtőn lefelé.De a jawánál nem annyira a végsebbesség ami nagy az mz-khez viszonyítva, hanem az ereje. Jöhet tájfun szerű szembe szél, két személy, bármilyen megpakolás, emelkedő, vagy akár ezek együtt is, a 100 feletti utazó megvan.A cz-k blokja jawa blokk, tehát az erejük meg van, csak a vázuk még könnyebb.
No, most jól megfognak itt verni az MZ rajongók. :D
sorszám: 37486 (114497)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-06-24 08:59:15)
GPS-t a motorra az megmondja mennyit megy, én cz350 jawaval elektronikus gyújtással tudok 115km/h. Gyári adat 118km/h ülve, 128km/h tankra fenke. Szóval brutál erős motorjaitok vannak.
Én azt sejtem, hogy ami félgázon megy 90-et, az csutkán 110-115 felett lép.
Valóban elégedett lehetsz, mert akkor nemcsak jól megy a géped, de keveset is fogyaszt.
Lehet, hogy veszek én is TS-t. :-)
AKkor nincs mit tenni, mivel mi nem tudjuk, miért nem nézel meg egy lengéscsillapító katalógust?
sorszám: 37483 (114494)
( előzmény: ilyenmeegnincs, 2009-06-23 21:43:50)
Szia!
Nem hiszem, hogy Skifék azt raktak volna bele. Egyébként meglehetősen eltér egy autó telójától,ugyanis a rugó úgy kb csak 10-13 cm átmérőjű tekercs, és konkrétan a lengéscsillapítón ül, csakúgy mint egy motorkerékpáré: nincs neki a vázon-lengőkaron külön rugótányérja.
A rugó ezekkel az elemekkel nem is érintkezik. A teló szemekkel és bennük szilentekkel végződik csakúgy mint egy MZ-é.
nem lehet hogy rövidebb tű van benne?
amugy meg a félgázon 90el nemegyszer megyek.Érdekes,lehet mindig lejt az út,meg hátszél van.Nemhiném hogy ezek vannak minden nap szinte.És nem megyek senki mögött meg előtt se.Egy a lényeg ,semekkora szél se legyen,ekkor megy a legjobban.Mert hátszéllel biztos könnyű de az nemérdekel.
Sőt azt is megteszem hogy ha túrán leszünk a gázkaromra teszek egy jelölést hogy látható legyen mekkora gázt huzok és akkor mehet mellettem vki 90el meg én is annyival,és láthatja a gázállásomat.
Alapból is van egy jelölésem és ahhoz mindig tudok viszonyitani.
nekem 150esem van 16os első lánckerékkel,csak 22es karbival ,100as főfúvóka,40es alapj. A levegőcsavar bentről kifele 3/4et vagy 1 kört van kihajtva.
heló hát nemhinném hogy csal a mérőm.A gyári óra 98on van a bicikli 99.9en mert az meg többet nem mér.
Figyeljetek:Valamilyen turára elmegyünk ha vas megye vagy győr környékén lesz,győr mellett lesz is és ott együtt hát ha nagyon rászánom magam odaadom a kétkedőknek .És kipróbálhatjátok a gépem.Én 90kg vagyok plusz még a cipő+ruhám+szerszámok vannak a gépben + a légduda felszerelés is van 3-4kg.Ugyhogy ez jólmegy nekem.
Ha nem értenek hozzá akkor be kell nyőgni hogy 3Kw mert az pont 11LE :)
Nem Lada lengéscsillapító van abban?
Divat volt akkoriban a minél kevesebb féle alkatrész gyártása.
sorszám: 37475 (114479)
( előzmény: ilyenmeegnincs, 2009-06-23 18:37:32)
Sziasztok! Kissé offtopic, de tud valaki tippet arra, hol tudnék Skif sátras utánfutóhoz (orosz csoda) lengéscsillapítót szerezni? Üdv
Hiába!
ocsmányirodás nő: "...Kérem mi itt nem értünk ilyen dolgokhoz(teljesítmény kw/LE), mi itt csak papírokkal dolgozunk."
Piff bazz, még be is vallja, hogy hóthülye a munkájához, és ez természetes is. Ezekután azt hittem pofán verem, úgyhogy inkább otthagytam a francba.
Tessék reklamálni az ork-mányirodán.
Inkább ez a valószínű, ugyanis a szabályok tényleg változtak. Én is reménykedtem, hogy nem kell, de igenis kell. Én például 11kw-nak megfelelőt fizetek a TS 150re a hülye barom okmányirodás ribi miatt. Nem lenne bajom ha tényleg ilyen erős lenne, de sajnos nem az...
Én meg azt a delorto karbit szeretém felrakni amit évek óta őrizgetek. Sajnos elég kopott már a karburátorom. Biztos sokat javítana rajta egy rendes. Ha nem is teljesítményben, de fogyasztásban tuti.
Ja így én is mentem 100-at félgázon...jó meredek leejtő&hátszél :D
Muszáj volt elvenni a gázt, mert nem akartam 8000-ig kipörgetni :)
A 150-es ETZ-m félgázon 75-85 között ment anno. Rá kéne dobni egy gyári kiput, és viszatenni a 120-as főfúvókát. Kíváncsi lennéka teljesítmény, és a fogyasztás változására.
"nekem 3/4 gázon megy 100at a kis ts,akkor enyém jobb? :)"
Nem . Csak neked többet csal a sebességmérőd felfelé. :-D
110 kilósan arra panaszkodsz, hogy háromnegyed gázon 90-et megy a gép?
Szerintem örülhetsz, hogy ilyen jó erőben van.
Sajnos 250 alatt is kiróják a teljesítményadót az illetékes hatóságok.
mehet kilencvenet:D (teherautó mögött tuti)
én mentem a nulláson a hosszú áttételű 40fogú hátsó lánckerekemmel a nulláson erős hátszélbe kis hijján 120at kb 3/4ed gázon:D
Nekem sem küldték 123ccm-es motoromra. Viszont eddig 0kW szerepelt a forgalmiban, sajnos most beírták, de lehet hogy 840 forinttal nem foglalkoznak :)
vagy csak egyszerüen az önkormányzatnál elfelejtettek lehúzni?
nekem tavaly még 250-es MZ-em volt és nem kellett fizetnem teljesítményadót. előtte 350-es yamaha, arra fizettem. akkor talán idén változtattak az adószabályokon?
Régen tényleg nem kellett 250 alatt fizetni, de akkor még súlyadónak hívták, mióta teljesítményadó a neve, azóta tök mindegy a ccm.
Nekem speciel kell. 3200 Ft/év.
A súlyadót nem kellett fizetni 250 cm3 alatt, teljesítményadónál a teljesítmény és kor alapján kell fizetni.
93. § (1) A Gjt. 7. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Az adó mértéke a 6. § (1) bekezdése szerinti adóalap után a gépjármű
- gyártási évében és az azt követő 3 naptári évben 300 Ft/kilowatt,
- gyártási évet követő 4-7. naptári évben 260 Ft/kilowatt,
- gyártási évet követő 8-11. naptári évben 200 Ft/kilowatt,
- gyártási évet követő 12-15. naptári évben 160 Ft/kilowatt,
- gyártási évet követő 16. naptári évben és az azt követő naptári években 120 Ft/kilowatt.”
Ne nézz rám, nekem egyedi reszelésű tű van benne. :)
Nem hiszem hogy 90-et kéne mennie félgázon, mivel eredeti lánckerékkel itt már 6000-et forog, és a TS-nek ez a fizikai vége. Nekem hosszabb áttétel van rajta, és 150-re megfúrattam, ezért 6000-nél 100-at megy, de azt megpakolva is. Ha van egy kis hátszél, akkor megy 110-et, de ez már gyilkosság.
Gyárilag 150-es nem tudom mit visz, meg milyen fordulaton, de a végsebességet félgázon...kétkedek :)
igen jobb...vagy jó leejtők vannak felétek :D
hova faxoljam a csekket?az hogy neked nem küldtek nem feltétlen jelenti azt hogy nincs is,1230\év amit fizettem nemrég,itt van a igazoló szelvény,és ez csak 150es
adót?? mi a fasznak,én már az unokáimét is kifizettem részemről,bocsánat a trágár szavakért,de nem vagyok jól.ezek a azoniskolázott kapitalista faszkalapok már a saját anyjukat is eladnák ha egy kis pénz szagot éreznének,ideje észhez tériteni őket,nehogymá ők szarják a spanyol viaszt
azért irtam a 11KW-ot,mert az enyém annyi,mivel nem ismerem a gyengébbet,nem akartam hülyeséget írni.
sorszám: 37454 (114428)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-06-22 19:19:59)
nem ,dehogy is ,fel is akasztanám magam,vagy legalább is ingyenes lenne mindenem:PP autószerelő vagyok de nem megy annyira a bolt,ott hagyom a melóhelyem,ismerős mondta hogy van meló náluk,raktárost keresnek éjszakásnak havi 140ért,majdnem a másfélszerese:DDD itt tartunk,nem bírok a szakmámban dolgozni,és ha nincs belőle pénz,a munkakedvem is csökken.
hát szerintem fél gázon 90et kéne mennie.Nekem 90et megy,van mikor 85öt.Ha mondjuk sok a lassu tempo akkor félgázon 82-85el megy.De ha meghajtom 90el 2-3km-en utána fél gázon viszi a 90et.
Valaki lemérné nekem hogy a kis ts be milyen hosszú a sibertű?
nekem 3/4 gázon megy 100at a kis ts,akkor enyém jobb? :)
nekemis azzal üzemel eddig énsem tudok rosszat mondani rá
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|