:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
"Csak" 135? Rá sem érdemes ülni... :-D
Kb. hány km-t hajtottál bele?
Azt is mond el hogy mennyibe van ez neked baráti alapon ;-)
Keri
Az enyém GPS szerint 147km/h-t ment és nem végsebességre volt kihegyezve, 300-as könnyített kuplung ecetera, természetesen Bambi művekban készült, amiért ezúton is örök hálám! :-)
Most jelenleg 135km/h-kat megy síkúton GPS szerint, de már 4-5 éves a hengerszett meg a többi.
Ja és ez egy túrázós motor... :-)
ciao
Semi
a légkulcs a legjobb erre a célra egyébként,bár soha nem szereltem 250est,de ismerem,a nagy lendület miatt is preferálom,erősebben tudja meghúzni mintha crovával próbálkoznék.Ma délután szétnéztem kivülről,mi lehet a gond,meg is lett,széttört az ollórugó,és gyanús hogy kiékelte a váltót.ha nem eset volna bele,azt néztem a robbantott ábrán hogy valahogy meg lehet csinálni blokkszéthúzás nélkül is elvileg,gyakorlatilag a tököm se tudja.
300-as henger, és könnyített kuplung, pályára átalakítva. Így hihető a 130
Le kéne mérni az én ETZ-met is :) csak még soha nem voltam olyan pályán amin volt 10másodpercnyi célegyenes.
és ha tudnád hogy én légkulcsal rakom össze, mert akkor nem kell ellentartani :D
az MZ végsebesség témához: http://sportmotor.hu/motoros_videok/motor/mz-onboard-48635 18as első lánckerékkel babetta gyújtással 9-9,5 másodperc alatt van 100on és 127et ment a videón ahogy a diagaramomat nézem, de persze lehet hogy sokat csal az óra...
A tengely irányú ütés nem árt a főtengelynek?
Hát nem tudom...
Mindenesetre én nem ütném!
A tbevált megoldás:
Ha már volt fönn a kuplung, akkor semmi gond, tuti passzol. Ha még nem, akkor valami tusírfestékkel, vagy ha nincs más krétával szépen megnézed hogy fekszik föl a kúp. Addig csiszolod, amíg 100%-os nem lesz. Ha jól passzol, egy közdarabbal (Megjegyzem a kis fogaskerék pont tuti méret.) és az anyával feltolod a helyére.
Semmi menetszaggatás, kalapálás meg ilyesmi.
Üdv mindenkinek.
Eladtam a kis TS-t, 190euróért.Aki megvette nagyon elégedett volt vele.ahogy meglátta megszerette.És képzeljétek egy 30éves csaj volt a vevő.
Ez a megoldás: A kis ETZ-m.Amúgy nem rángatéásról beszélek, hanem vibrációról.Azaz viszonylag gyors rezgésről.Az ok a nagy ETZ-n az, hogy az egész blokk leng, a gumi nem tudja ezt megfelelően csillapítani.Egy normál motornál csak a dugó rázza a blokkot, az meg a vázat, a blokk tömegegének tehetetlensége csillapít. A nagy ETZnél a blokk is leng, ütögeti a gumit, az pedig rugalmassan a vázat. Csillapítani csak a gumi felfüggesztés csillapít. Amennyit egy rugalmas gumi csillapítani tud.Elég ha az ember ránéz oldalról amikor jár a motor. Szépen himbálódzik a több tíz kilós blokk.
A motorvibrációt csodálkozva olvasom.
A kis ETZ-m csak akkor vibrált, mikor 16-os lánckerékkel 25-30-cal mentem vele kísérletképp 5-ben.
Ez a megütés dolog mindig elő jön. Fentartom, hogy a tengely irányú ütés nem árt sem a főtengelynek, sem a csapágyaknak.prsze nem akkorát kell ráütni, hogy átszakad az egész a túl oldalra.Leszedni sem tudod másként, ha normálisan volt feltéve, és pár évig rajta is van. Ha csak a csavart tekergetzed, nagy az esély, hogy kiszakad a menet.
Nekem volt Jawa és MZ is, meg még sok minden más. Na ebből a sok mindenből a Jawa volt az egyetlen amit utáltam. Pedig nem volt sok baja, semmi rosszat nem mondhatok rá. Csak nem passzoltak vele az elképzeléseink a motorozásról! :-)
Azért erre a tudományra ne legyél olyan büszke, ugyanis egyáltalán nem szabad megütni. :-)
Szóval az a szerelő aki ezt mutatta elég lelketlen fajta volt...
na így már értem a jawa egy nyugottabb gép szelídebb reakciókkal(nem gyengébbet mondtam) olyasmi mint a Jawa Mustang Vs. Simson nagyábból, ott is teljesítményben nincs különbség csak valahogy más világ...egyszer valamelyik szocitúrán úgyis találkozunk ott majd kipróbálhatsz egy stabil MZ-t is:):):)szerintem a magas súlypont miatt van hogy az ETZ instabilabb, és nyilván a kisebb súly is nagy szerepet játszik benne.
Én meg arra gondoltam, tudnak a csehek is ha arról van szó!
nem lesz poros :) persze ha letörlöm felrakom, és nem pihentetem 12 órát és olajjal nincs szükség a felütésre :)
Amúgy tökmindegy, mert csak azért írtam mert sokan azt hiszik hogy a kúp elforog ha olajos, pedig nem. Ilyenkor szokott az lenni hogy megsavazzák hogy jobban tapadjon...na ez a gányolás a csúcson.
kis TS-em van, ott mereven van felcsavarozva a blokk a vázra.
No, pontossan ez az. Az olajos rongy ugyan leszedi a port, de az olajos felületre sokkal könnyebben ráragad ujjabb szemcse, amíg felteszed. Én a puha, tiszta rongy híve vagyok. És mégegyszer, csak a csavar nem mindig húzza a helyére. Rá kell koccintani. Én is még csak kopott kúpoknál vettem észre a különbséget, jó kúpnál ráment csavarral is tökéletesen.
Gondolhatod, hogy nem ez a gumi volt az elöző ETZ-men, amit úgy 5 éve loptak el. A lengés csillapítót sem hagyták meg belőle. :D Ha a TS-ed jobban vibrál, mint az ETZ, akkor valami komoly gond van vele. A 250-es ETZ úgy rezeg, hogy nem ritka, hogy letörik róla a hátsólámpa tartó konzol, csak úgy magától. A kis TS pedig teljesen normális motorként viselkedik. A nagy TS blokk felfüggesztése azonos az ETZ-vel. Nem igen mentem vele, de gondolom a rezonálás is azonos így.
Visszatérve a kanyarra. Az ETZ villa állása, a súly elosztása miatt a legkissebb út egyenetlenség, sebesség változás elfordítja az első kereket.Tehát ha nem kapaszkodsz nagyon bele a kormányba, akkor bizony nem mindig tartja az ívet.Ha meg belekapaszkodsz, rongálod a csuklód, ráadásul átviszed a rezgést a kormányra, plussz nem tudsz megfelelő hatékonysággal változtatni, ha mégis szükséges.
De tulajdonképpen mindegy. Mindenki menjen azzal, amit jobban szeret, vagy ami van neki.Ez az egész dolog olyan, mintha jetskyt hasonlítanál össze egy motorcsonakkal, melyik a jobb. Természetessen attól függ,mire akarod használni.
na szóval nem tudom hogy mi a különbség ha bekenem olajjal vagy ha szárazon teszem fel, mert mindkét módszerrel rajtamaradt, DE az tuti hogy a szennyeződéseket el kell távolítani, és ha olajjal áttörlöm akkor tiszta lesz a felület, ha csak száraz ronggyal akkor rajta maradhat valami, vagy erősebben kell dörzsölni.
Persze hogy felmegy olaj nélkül, a csavar behúzza.
Nekem a gépműhelyes tanárom mondta ezt.
Ott az eszterga tokmány volt kúppal rögzítve.
Ez igaz, nekem is sok gondom volt a Jawaval, de miután rendbe raktam egyszer csak elfogytak a hibák. A karbantartáson sok múlik MZ és a Jawa esetén is.
A gyújtással nekem is sok gondom volt, de az a rossz minőségű megszakítóknak volt köszönhető. Amint hozzájutottam olasz megszakítókhoz megszűntek ezek a gondok is. A blokkban egyszer tört az egyik váltótengely, de miután megcsináltam azzal sem volt többet gondom.
A baj ott kezdődött hogy nem kaptam hozzá normális alkatrészeket.
Viszont az hogy kanyarban instabil az MZ arról nem a motor tehet hanem az a pocsék talpasra kopott gumi amit használsz, illetve az olajhiányos lengéscsillapítóid :D. Ha felteszed a Heidenaut előre, és töltesz rá rendes olajat (pl. 10W40 Tescos) akkor megszűnik ez a problémád.
Másik hogy a húzó szelepek le szoktak ragadni MZ-ben, ilyenkor egyformán csillapít mindkét irányba és ez is rontja a stabilitást.
A vibrációról annyit, hogy szocitúrán vizespohárral a tankon végigmentem a szlalompályán ;-) igaz a TS nem ETZ, de az jobban vibrál mint az ETZ-m.
Nem igen számít annak az olaj felrakáskor, ha jól teszed fel. A kúposra nem csavarral kell csak ráhuzatni, hanem rá kell ütni finoman kalapáccsal. Akkor egyenessebben megy rá, nem fekszik fel. Még kissé kopott kúpra is rá lehet így tenni úgy, hogy a csavart sem kell dupla erővel megtépni, még se fog elforogni.Ezt is egy jó szerelőtől tanultam, tehát a dicsőség nem engem illet. :D
Ez nem olyan hülyeség...igaz nem grafitos zsírral kell megkenni mert attól tényleg elforog, hanem a legjobb a műszerolaj, vagy 2T olaj.
Ugyanis HA jó a kúp akkor az ékhatás miatt önzáró a szerkezet. Az olaj hatására jobban rá tud csúszni, és így nagyobb erővel tud zárni. Az olajat kiszorítja maga közül a kúp...HA jó.
sorszám: 37525 (114557)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-06-25 17:52:59)
jut eszembe, nem te hagytál a nyakamon egy gyújtást azzal hogy majd jössz érte, de máskor? :D
sorszám: 37524 (114556)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-06-25 17:52:59)
Nem kell mindent elhinni azoknak, akik csak pár kilométert motoroztak jawával, divatból MZ-t vettek egyszer, aztán azt dícsérik, mert hát ugye az ő motorjuk is olyan. Inkább olyanokra halgass, akinek volt Jawájuk is, MZjük is, mentek is mind a kettővel pár tízezer kilométert.Például az én véleményemet megfontolandónak tartanám a helyedben, ugyanis nekem van ETZ-m is, Jawám is. Mind a kettővel botorkáltam egy-két kilométert.Szereltem is mind a kettőt eleget. Hidd el, az MZ vel a motorozás az élvezet, a Jawával az utazás.Az MZ könnyebben, gyorsabban irányítható, de bizonytalan az iránytartása, az útfekvése.Lehet vele cikázni, de állandóan figyelni kell és be is kell avatkozni vezetés közben. Kanyarban hajlamos hirtelen változtatni az ívet, valahogy megbicsaklik a kormány. A jawa nehezebben dönthető be, jobban ki kell ülni az ülés szélére, de ha egyszer ráált egy ívre, rajta is marad, ha csak nem csúszik meg a kerék. Egyenes úton a legkissebb buckán is elpattan oldalra is az ETZ, a Java a legnagyobb godorre is csak függőleges ugrálásokat művel.Tehát ha nem motorozási technikát élvezem, hanem azt, hogy A pontból eljutok B pontba, nyugodtan, hirtelen események, beavatkozások nélkül, miközben a táj suhanását nézem, élvezem a menetszél dögönyözését, akkor a jawát választom.Még egyszer: Az MZ nél menetközben állandóan résen kell lennem, nehogy a moci kitörjön valamerre, mint a rosszul szelidített vadló. Ez kissé fárasztó. Nem is szeretek ETZvel 70 felett menni akkor se, ha jó állapotban van.Ja és a vibráció.... Érzékeny a csuklóm, tehát tudom, mit ér a Keri által említett gumis felfüggesztés. Meg a csavarok után húzási igénye is kissé más mint a jawán.
Nem bántottál meg ezzel. De ismerek olyan embereket akik rendesen be vannak indulva a veterán motorokra és ott is a pannóniára. Lehet bármilyen szép és jó és öreg is akkor is csak pannónia a motor. Nálunk is van mz a családban, megbízható motor aláírom. Jawa is megbízható ha rendben van. Eddig idősebb korosztályból akikkel beszéltem mind a gyújtását szidta a jawanak. Ha csak odaüt a kalapcsápnak csavarhúzóval az életben nem lesz beállítható a gyújtása, ha ezt eladja valakinek akkor az is a gyújtását szidja. Pedig egyszer kell jól megcsinálni és kész, az én motoromon elektronikus gyújtás van, amikor az öregek kérdezik hogy nem rosszalkodik akkor csak beindítom és hallgathatják. A váltója is be tudja adni az unalmast, ha nincs benne olaj, ha a szerelésnél nem hozzáértő rakja össze. Egyébként az ég világon semmi baja. Nem is a motor megbízhatalan hanem az emberi tényező a gáz. Tegnap láttam szerelőnél olyan mz-t amit valaki úgy rakott össze hogy a kúpot és a kuplung felfekvő részét beketne grafitos zsírral. Furcsa módon megforgott a kuplung, de ettől még nem az mz szar csak hülye volt aki szerelte :-)
ez okés csak tudod én nem a cz-re gondoltam hanem a 2 hengeres 350es Jawa-t hasonlítottam a 250es MZ-hez...
alapból sztem a két hengeres mívolta...de nem is az a lényeg a csehek híresen szar anyagokkal dolgoztak ezt egy korabeli twinsport jawa tesztjén olvastam.... és többen is mondták hogy nagyon jó gép amíg nincs pörgetve 3500-4000 fölé...najó ez nekem is erős volt lehet hogy szarúl volt összerakva beállítva stb...de azér az MZ-ről megbízhatóság terén sokkal jobbakat mondanak az egyszerűbb konstrukció stb...EGYÉBKÉNT volt egy Jawa mustangom kicsit átalakítva, hajtottam 1.5-2 évig és míg meg nem főtt vagy kétszer nagyon fazsa volt, sőt utána is indult rugásra mindig...ja és ha kicsit lenézőnek érezted amit írtam akkor bocs tudod a héten folyamatosan mindig dolgozom hol motort építek, hol meggyet szedek lehet kicsit fáradt voltam mégegyszer bocsi:):)
sorszám: 37520 (114552)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-06-25 15:40:06)
Azért én örülnék, ha végre visszaülhetnék a jawára.
Mégse volt jó ötlet. Rávettem magam, elzarándokoltam az előbb a parkolóba. Nos a táblán csak az van hogy made in ddr, a gyár neve, a tipus, a gyári szám, a köbcenti, a max ösztömeg.
"Jawa motor drága kincs, jó motor...de jobb ha nincs" :D
Francokat! Annak idején a CZ Cross istenkirály gép volt!
Jó nagy vihart kavart a kis mz végsebességének megcáfolása, már kg-on is megy a vita. Pedig ez is perdöntő dolog.
Ja és melyik olajat érdemes használni motorba??? :-)
Örökzöld téma.
Nem értem ez a szar anyagból lévő dolgot, hogy szar a henger. Itt vagy te nem tudom ennyimennyi évesen és van mz-d, akkor már minden más motor szar.
Jó ötlet.Bár ma lehet, hogy nem mozdulok ki itthonról, de holnap legkésőbb megnézem az ETZ-t. A jawa most egy picit odébb parkol.
Bocs, de nem nézné meg valaki a motorján az adattáblát? Azon ugyanis hitelesen fel van tüntetve a teljesítmény és a tömeg, szárazon és nedvesen is.
az etz sose lesz150 valahány kiló, ezt rosszul olvastad, az egyetlen 250es MZ ami nehezebb 150 kg-nál az trophy 250es 156kg a ts 250 130 kg szárazon feltankolva 145 nagyon nagyon jó indulattal...a Jawa lehet hogy jobb de nem univerzális annyira mint az MZ túra sport minimális átalakítással krosz is. egy Jawa 350 en csak túra meg egyenes út...egy mátrán megnézném a 170 kg rettenetest ezt a súlyt egy cseh könyvben olvastam egyébként..jah és két henger szar minőségű anyagból háát... sok szerencsét hozzá...
Nincs gond az ETZ vibrációjával, ezért van a szilentblokk.
Jawa merev rögzítésű motorjával többet kellet a csavarokkal foglalkozni.
Nem magyar oldalról származik az adat,gyári cseh nyelvű,de elküldöm az összes 634-es változat adatait.
Körülnéztem, de mindenhol mást írnak. Arra jutottam, hogy végül is tök mindegy! Amúgy sem a lóerőktől jobb az egyik motor mint a másik. Vagyis miket írok!
Amúgy sem a lóerők miatt jobb a MZ mint a Jawa! ;-)
Van valami motorikus/kipufogó különbség 634/5 és 634 között? Mitől van az a plusz 6 ló?
Meg kell mérni. Az a pontos.
Nem én keverem az adatokat. Szerintem te nem a 634/5-et nézted, vagy nem a hivatalos oldalról. A jawa fórumon már elcsodálkozott valaki, amikor rákeresett a /5 re.Még egyszer, nagyon meg kell nézni honnan származik az adat, és azt is, hogy a 634en belül melyikről írták. A különböző magyar oldalak mint írtam már egymástól veszik át az adatokat. A kiinduló adat pedig általában valami nagyokos ember, aki mindig jól emlékszik mindenre, ezért nem néz utánna, mit ír le.
Ne a mai magyar oldalakat nézd. Valaki kitalált egy hamis adatot, utánna egymástól veszik át. Még az itt, a szocin található kezelési is 153 kilóról ír üres tankkal.. Annak idején én a német oldalakon a 158-al találkoztam. A forgalmiban ia 158 volt az első ETZnél, a mostaninál is ennyi az adat.Bár tudom, a forgalmi nem sokat jelent. De a német oldalakat megnézheted. A free web magán szerkesztésű, megbízhatatlan. A magyar MZ klubb is 130 valahányat ír, de ők is valahonnan egy ember emlékezetéből vették az adatot. Mondom, a korrekt a német. Most valamiért nem találom, pár hónapja láttam ott a súlyt, tehát akár rosszul is emlékezhetek, de nem valószínű, mert az elmult pár évben sokszor nézegettem az adatokat.
Üdv Árpád!
Bocs,hogy bele vau,de következetesen téveszted a 638-as és a 634-es Jawa teljesítmény adatait.A 634/5-ös 22Le(16,2kw),5250f/min. max.nyomaték 29,4Nm4250f/min. üres tömeg 155kg menetkész tömeg 167kg.
"De a motort nem a névleges teljesítmény hajtja előre, hanem a forgató nyomaték."
A teljesítmény hajtja előre, ami a forgatónyomaték, és fordulatszám szorzata.
Ha versenyeztetsz egy alulról is jól húzó motort, egy csak 5000 felett húzó, de jól áttételezett motorral, gyors váltások esetén nagy valószínűséggel ez utóbbi fog nyerni. az alulról húzó pedig kényelmesebb vezethetőséget, kisebb fogyasztást biztosít.
170kg körül a mostani 1000-es sportok vannak, nem csoda, ha viszonylag rossz az MZ gyorsulása.
350-es Jawat 250-es MZ-vel összehasonlítani érdekes. Egy ügyes motorbeállítás, lánckerékcsere csodákat művelhet a motorral gyorsulás terén.
4,2 70-nél nem sok, nekem a 150-es ETZ-m kért 3,8-at. Ezért irígykedek a 3 liter alatti 80-as fogyasztásra.
A vibráló ETZ-nél a főtengely kiegyensúlyozatlansága, dugattyú tömege lehet a probléma.
Örülök, hogy él az örökzöld téma! :-)
A 158 az sok, még az 500-as MZ sincs olyan nehéz! Száraz súlyról beszéltem, ne befolyásolja az összehasonlítást holmi benzin!
Most megnéztem itt:
http://x3.hu/freeweb/frameset.x3?user=/mz_motorkerekparok&page=/hu/tipusok.htm
Itt is 135kg-ról tud.
Egyébként igazad van, a forgatónyomaték a fontosabb adat!
Egyszer ezt már megvitattuk!
A Jawa-ra is rákerestem, de tiszta röhej:
"Rövid idejű max. teljesítmény: 14,7 kW/ 5000/min (19 kW/ 5500/min)
Tartós max. teljesítmény: ~14,2kW/ 4500/min"
Hát ki az aki ezen kiigazodik?
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|