:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Szerintem is a Heidenau a legjobb az MZ-re.
Hátra inkább a K36-ot ajánlanám. Jót tesz a stabilitásnak. Nem csak nekem vált be, sokan dicsérik.
És elég hagyományos mintázata van.
Nos, ha jól értem: régi mintájú gumit keresel kis etz-re hátulra.
Elvileg 16” –os a hátsókerék átmérő. S Mitas-t nem akarsz.
Szumma-szummárum, én ezeket (akkor) ajánlom neked:
http://webmotors.hu/Heidenau_Utcai_3_00_16_K31_TT_48P_Heidenau_kopeny_DEU
http://webmotors.hu/Heidenau_Utcai_3_50_16_K29_TT_60P_Heidenau_kopeny_DEU
Biztos, hogy más mást mond. Én ezt tudtam, de hirtelen.
Remélem, segítettem.
Teknőc
Sziasztok!
Tavaly a 150-es etz-re vettem egy klasszikus mintás első gumit. Azóta próbálok hátulra is klasszikus mintás gumit találni, de nem sok sikerrel. Most egy mitas gumi van rajta, a végletekig elkopva, pedig azt is újonnan raktam rá annak idején. Itt egy link a gumi mintájáról:
https://drive.google.com/folderview?id=0B9h_n2_gTVzFfkZjZlAwTnkxN0FuZlBLaFBxSmJTTEVxNlF1cHRCRVNUNVlqOWd4QUptbDQ&usp=sharing
A mitas gumival az a bajom, hogy meleg időben jó, de hűvös vagy hideg időben teljesen kemény lesz, szerintem nem is tapad olyan jól.
Hol tudnék hátulra is klasszikus mintás gumit szerezni? Ti milyen gumit használtok?
Talán a veteranapro.hu lenne a legaktuálisabb, lévén hogy veterán korú lehet a jármű.
Kinyitod az oldalt, aztán adja magát a hirdetésfeladás.
Persze, a másik két említett oldal is jó.
Sok szerencsét, üdv.: R
Sziasztok,
új résztvevő vagyok itt az oldalon.
Van nekem 2 db MZ Trophy 125-ös motorom.
Az egyik teljesen felújítva műszaki vizsgával.
A másik működőképes, de festésre szorul.
El szeretném adni a motorkat, mert nagyobbra váltanék és bár a szívemhez nőttek (örökség), de sajnos kell a hely.
Szerintetek hol érdemes meghirdetni?
hasznaltauto.hu, hasznaltmotor.hu Esetleg máshol?
Köszönöm a segítséget!
Üdv,
Laci
Köszönöm a választ, szerintem a futár motorosé korrekt ár.
Nekem ezer éve Bambi csinálta, de nem nagy ördöngösség összerakni alkatrészekből, ha tudod mire van szükséged.
http://nagyvas.hu/motoralkatresz.php?mid=0201
Vagy szabvány ETZ-hez való van itt is elég olcsón:
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_info.php?products_id=4201
Tudnátok abban nekem segíteni, honnan érdemes fém fékcsövet rendelni?
Ja és hogy válaszoljak.
Szerintem érdemes nem a legvacakabbat belerakni.
Egy jó csapágy a kerékben kb. 30évet kibír probléma nélkül, vacak csapágyból elmegy a kenőanyag, beázik, berágódik, elkopik pár év alatt, esetleg megszorul és szétdarálja a kerékagyadat.
Kínai, Török, Orosz csapágyat ne használj.
Japán v. európai csapágyak jók.
Olcsóbbak pl a ZKL csapágyak, vagy a Koyo sem drága. Én ez utóbbit preferálom. SKF az egyik legdrágább, de általános csapágyból úgy tapasztaltam hogy nem jobb mint a Koyo.
Csak légmentesen lezárt, márkajelzéssel ellátott zacskóban lévő csapágyat vegyél mert a Kínaiak hamisítják. Az eredeti csapágyakba mindig bele van mélygravírozva a márka.
Irányárakat itt nézd meg, nekik korrekt áraik vannak, aki sokkal többért akarja adni attól ne vegyél.
http://www.onlinecsapagy.hu/
Sziasztok! Mi a véleményetek mzbe érdemes jó minőségű csapágyat rakni (kerék lánckerèk, kormány) nem a blokkra gondolok. Vagy megbízható az olcsóbb is?
Igen.
Magasabb sűrítés, több energia közlése gyújtáskor, tökéletesebb terjeszkedés(hosszú löket).(Részterheléskor kisebb teljesítményigény esetén szegényebb keverék biztonságosabb begyújtása, tökéletesebb égése azt segítő gázokkal.)
És még én vagyok kitartó? :))))))))))
Hát ez az amiben nem értünk egyet.
Kb 1 liter benzin/14,7kg levegő. Ez fix, bármerre mozdulsz el rosszabb lesz a hatásfok. Szóval ebből kell kihozni a legtöbbet.
A lényeg, hogy ugyanazzal a keverékkel nagyobb teljesítményt adjon. És ettől azonos teljesítményen kevesebbet fog fogyasztani.
Igen, a mérés adja meg a jó beállítást.
Bár kissé eltúloztad a hasonlatot. Szegény keverékkel fullgázt adva leállna, ami negyedgázon ugyanakkora sebességre képes.
A) fullgáz, levegőmennyiség állandó. A beáramló üzemanyag mennyiségét szabályozzuk a legnagyobb teljesítmény eléréséig
B) kevesebb üza: a beáramló üza mennyisége állandó, ehhez szabályozzuk a hozzákevert levegő mennyiségét a maximális teljesítmény eléréséig.
Kisebb nyitással bedúsul, túlnyitva szegényedik.
Szóval olyan módosítások szükségesek, hogy ugyanazt a teljesítményt szegényebb keverékkel és kevesebb üzemanyaggal tudja a motor, mindezt a kenés és üzembiztonság romlása nélkül.
Pontosan miket változtattál/tuningoltál a gépen?
Az optimálistól bármerre állítod romlik a hatásfok.
Magyarul, ha azonos fogyasztást nézel, akkor mindkét irányban csökken a teljesítmény. Ezt még fel szokták fogni, mert szegény keveréknél a teljesítményvesztés érzékelhető. (Nem megy, de alig eszik.)
Viszont, ha ezt átrendezed ezt és a teljesítményt veszed állandónak, akkor meg nő a fogyasztás. Ez egy aránylag egyszerű egyenlet, de ez ellen már tiltakozni szoktak. Mert azt már nehéz észrevenni, hogy szegény keverékkel 90-el megyek nyél gázon és 3l a fogyasztás, de ha rendesen be lenne állítva 90-et menne negyed gázon és 2,9 lenne a fogyasztás. Pedig ez a végerdmény.
(Mielőtt valaki belém köt a számok csak példák)
Ezt a minimumot hagyjuk, mert nem lehet így meghatározni. De egyébként persze, hogy jobb lett a gyárinál. Minden tuningnak az a célja, hogy jobb legyen a gyárinál.
A 40-es karbiban 180-as is lehet.
Az Mz gyárilag 450g/kWh körül tudott, négyüteműek 300-250g/kWh között.
100km/h 7-9kW.
4,15 liter minimum.
Vagy jobbat sikerült alkotnod a gyárinál.
Abban igaza van, hogy egy rossz kipufogó meg tudja dobni a fogyasztást a túlöblítéssel, viszont adott kipufogóhoz ki lehet hangolni a fogyasztás optimumot, és az nem a túlszegényítés....
bár ne neked magyarázzam, te is érted miről van szó :)
Ezt nem is néztem és simán beletekertem kézzel.
A kisipari alumínium menet a fékkarban csodákra képes... :-)
Szerintem kis erőltetéssel egy M8-as csavar is bele menne! :-)
Látom te sosem adod fel...
Ahhoz mit szólsz, hogy az enyémben 142-es fő fúvóka van, meg 52-es alapjárati.
A túrákon 3-4 l között fogyaszt vele. 90-100 körüli tempónál. Túra felszereléssel is olyan 120-130 között van a vége, ott meg olyan 6-7l körül eszik.
A gyertya szép, füst nincs, kipufogó száraz. Szóval ez így van jól beállítva.
Az a legjobb, ha van egy jó kipufogó, de ahhoz is hozzá kell állítani, ha egy elkokszosodott vackot cserél le.
Az utángyártott kipufogók nem olyan vészesen rosszak amúgy. ROzsdásodik, meg vékony a lemez, de a méreteket egészen jól másolták. Persze volt olyan hogy nem ment és sokat is fogyasztott vele a motor, de többnyire elég közel van a gyárihoz ami szerintem a legjobb az MZ-nek.
d) szerezzen egy JÓ kipufogót, amire nem kell rádúsítani. 8-D
Szavazni lehet?
Én az a. verzióra adom le a voksom, tiszteletben tartva az ellenzék véleményét is :)
R
Rendben.
Adott volt a kérdés:
Kicserélte újra a régi vacak kipufogót és elszegényedett a keverék, kezelhetetlen a motor. Mi a megoldás?
a. Állítsuk be a rendszert hogy jól működjön.
b. Csökkentsük a fúvóka méretet mert az mindenre megoldás a takarékosság jegyében és ne foglalkozzunk azzal hogy a motor még szarabb lesz.
c. emlegessük a száguldozást, polírozást és a csíkok festését a motorra hogy összezavarjuk a vitapartnerünket, amikor rájövünk hogy már megint hülyeségeket beszélünk
Én se vagyok hittérítő.
Se a környezetem(kipufogógáz), se a pénztárcám (üzemanyagköltség) ellensége. :-)
Ugyan minek írnám le. Laci már leírta és ha gondolkodnál rajta te is rájönnél hogy mi a véleményem. De te hiszel valamiben és valójában az téged nem érdekel, hogy mi a valóság. Hülyeség lenne részemről megpróbálni megingatni a hitedet holmi tényekkel. Ez eleve kudarcra lenne ítélve.
És ezzel nincs is semmi baj, nem vagyunk egyformák. Szürke lenne a világ, ha mindenki ugyanúgy gondolná.
Attól függ, mennyire illesztett a motorhoz.Mindkét dolgot helyre lehet hozni, a viselkedését és a hangot is (ha a gazdi is úgy akarja).
üdv.: R
Száguldó MZ-k oldalán. :-)
Kinek a fényes felni, fényes kormány, metálfestés, csíkok a fontosak, kinek a jobb hatásfok, tökéletesebb működés, kevesebb szennyezés és a kisebb üzemleltetési költség.
Hogy jönnek ide a csíkok?
Úgy emlékszem rezóval alul nyomatékosabb és felül gyengébb volt...és nagyon hangos. :-)
Kevésbé fojtott...
A kiömlés akadályozása, azaz a végcső fojtása egy dolog, a rezonanciakamra kialakítása egy másik dolog.
Azt írtam, hogy ha túl sok frisskeverék marad a kipuban, értelemszerűen nő a fogyasztás, mert az a friss keverék nem ahengerben ég el.
A tökéletlen égés túlszegényítve motorteljesítménycsökkenésben jelentkezik. Le is írtam: a legmagasabb teljesítmény eléréséig forgatjuk vissza a gázkart.
Bocs, de pár százezer Ft fontosabbnak tűnik számomra, mint hogy hogyan fessek csíkot a tankra.
Másnak a csík a fontosabb. El tudom fogadni.
Ha véleményed szerint nem így van, írd le, hogy van.
El ne felejtsuk, hogy az MZ-ben M6x1-es menet van, mig ezek a cuccok M6x0,75-osek... Lehet, hogy kicsit eroltetni kell.
Így van, vagy akár a közepébe is be lehet toldani, a hossza növekszik (térfogata is), a rezonáns fordulat csökken.
Persze, nem ártana egy röpke számítás is, van segítség hozzá itt az oldalunkon.
Ha jól sikerül a hangolás, meg fogsz lepődni, milyen jó használni egy ilyen cuccot.
Jó munkát, üdv.: R
Igen kb. ezt teheted.
Vedd hosszabbra a leömlőt amennyire csak tudod, az lejjebb tolja az üzemi
Jaj emberek ! ennyire nem gondoltam komolyan!lassan kezdem elveszteni a fonalat.Nem hittem hogy ez ennyire bonyolult.de hogy képbe legyetek, gyári 150ccm henger 1túlméret,gyári moci,gyári kipuff,gyári fuvokák. 115kg túlsuly. örülök ha százat megy a moci.
csak gondoltam vagy elviszem a méh-be a rezot,vagy valakinek a tanácsára ide beletoldok, onnan meg kiveszek 1-2cm. Hátha jobb lenne.
üdv
Igen, tudjuk injektor kéne, de az dárga, olcsón kéne benzin nélkül, de az akku is drága, hibrid kéne meg turbó kéne, meg toronyóra láncostul.
De az is lehet hogy egy Simson kipufogóvá kokszolódott vackot cserélt egy üres új kipufogóra, és ezért lett hirtelen jobb az átöblítés.
Ajaj, megint kezdi :D
Egy kevésbé fojtott kipufogó, azt jelenti hogy kisebb szelep állásnál több levegőt fog beszívni, és az üzemanyagot ehhez kell állítani. Ha dúsabbra állítod nem attól fog többet fogyasztani, hanem attól ha tökéletlen az égés a túl szegényített 80-as fúvókádtól. Persze menni sem fog ezért nem tűnik föl a hatékonyság csökkenése.
Te komolyan ott vagy még mint a cigány lova? Már majdnem leszokott az evésről, erre nem éhen halt?
"Példa: beszerelsz egy 80-as fúvókát, ez ugye kicsi.
Húzod a gázt, nő a teljesítmény. X nyitáson túlnyitva elkezd a teljesítmény csökkenni. Ekkor visszaengeded a legmagasabb teljesítmény eléréséig."
Én mindenféle elektronikával meg befecskendezővel csinálnám, de ezt hagyjuk.
MzZ szinten mondjuk úgy csinálnám, hogy beszerelek egy akkora fúvókát, ami a teljesen nyitott tolattyú mellett optimális keveréket ad.
A fúvóka fölé betennék egy csövet és abba egy kúpot, ami a tolattyú visszatolásával zárná a csövet.
A kúp alakjával kikísérletezném, hogy mindig közelítsen a jó keverési arányhoz.
Elnevezném mondjuk keverőcsőnek, meg részterhelés tűnek és szabadalmaztatnám az egészet!
Én valahogy így csinálnám...
"Ha a tökéletlen kipufogó miatt több friss gáz marad veszteségként a kipufogórendszerben, többlet üzemanyaggal kompenzálhatjuk ezt, de az optimális kipufogó költséghatékonyabb megoldás. "
Ezt még gondold át, mert nem így van!
Kis ETZ hengerfejen hány mm a távolság az alsó hűtőbordától a hengerrel érintkező részig?
.
És hogy állítod be az optimális keveréket az éppen aktuális terhelésen?
Példa: beszerelsz egy 80-as fúvókát, ez ugye kicsi.
Húzod a gázt, nő a teljesítmény. X nyitáson túlnyitva elkezd a teljesítmény csökkenni. Ekkor visszaengeded a legmagasabb teljesítmény eléréséig.
A fúvóka áteresztőképessége adott, időben azonos beáramló üzemanyagmennyiség esetén(pl. 1,5 liter/óra) magasabb sebességen csökken a 100km-re eső üzemanyagfelhasználás.
A teljesítményt nem tolattyúnyitással, hanem a bejuttatott üzemanyaggőz/gáz mennyiségével kellene szabályozni, és ehhez nyitni épp annyira a tolattyút, hogy az adott bejuttatott üzamennyiséggel a teljesítmény maximális legyen.
Másképp fogalmazok.
Adott fordulaton optimális kipufogóval minimális friss keverék marad a kipufogóban a kipufogónyílás zárása után (frisskeverékveszteség, büdös kipufogógáz), és minimális elégett füstgáz marad a hengerben(rontja az égést).
Ha a tökéletlen kipufogó miatt több friss gáz marad veszteségként a kipufogórendszerben, többlet üzemanyaggal kompenzálhatjuk ezt, de az optimális kipufogó költséghatékonyabb megoldás.
Nekem van Bambi 2 és 3 is. A 2. (a földigiliszta) alacsony fordulaton jó, azután katasztrofális. A 3 meg úgy jó ahogy van. Kb. olyan, mint a gyári.
Elmondok egy titkot. Optimális keverékkel ugyanazon a teljesítményen kevesebbet fog fogyasztani, mint "szándékosan aláfúvókázva".
Nem dúsítod túl, a másik kipufogó miatt most szegény a keverék, ezt korrigálod. A tökéletes égéshez ugyanolyan keverék kell.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|