:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Meddig lehet fúrni az ES 250 es hengert?az ami a mofakeren van TS dugó az az a dugó ami az ES be is megy?halottam olyat hogy ETZ dugót is raktak már bele az ES be.hogyan lehetséges ez?mennyiben tér el az ETZ és ES dugó?
Ma jártam így! Rám tapadt, majd kielőzött jobbról a külső sávban egy idióta. Majd azzal a lendülettel bekanyarodott balra előttem. Természetesen egyből a külső sávból kanyarodott, ami egyébként kb 50 méter után megszűnt. Mire nekem leesett, hogy nem a megszűnő sáv miatt akar visszajönni elém, hanem ez bizony bekanyarodik, addigra majdnem benéztem a bal hátsó ajtaján.
Ráadásul kb 45 fokban egy benzinkútra hajtott be, szerintem olyan 70-80-as sebességgel, hogy ott miként állt meg azt nem tudom. Még dudálni sem volt időm!
Igen ezt a fajt minden motoros ismeri, pontos a leírásod. És ha ez kijön eléd akkor még annyi esélyes sincs hogy átrepülsz fölötte, mint egy személyautó esetén.
Ha valaki nagyon tol, akkor én szépen óvatosan elkezdek lassítani és előzékenyen a jobb oldalra húzódva hagyok neki lehetőséget hogy megelőzzön...ha nincs hely előzésre akkor pedig szépen lelassul 30-ra ő is :D Ennél nagyobb büntetést nem tudok elképzelni ezeknek a seggberagadós barmoknak.
na itt van elrontva, a babetta nem azért fogyaszt keveset mert jó a hatásfoka, hanem mert kicsi, inkább egy 50-80ccm-es 4t japán motort vennék alapul ami alapból fogyaszt 2 liter alatt, erre 5kWos kerékagy motor, meg néhány ultra kondenzátor azt már jó is.
Ugye motoron nem olyan nagy probléma a dugóban csorgás, meg a túl lassú menet, ezért nem kell túl nagy akku kapacitás, viszont a piros lámpás fékezéseket nem lenne rossz felhasználni a gyorsításhoz.
A Toyota az ilyen rendszerek fejlesztésében is élen jár.
Toyotát városi kismotorra? Azt te is tudsz építeni a kerékpárodra. Kezdd elsőként egy Babetta, vagy Riga blokkjával.
sziasztok. eddig azt hittem, hogy csak nekem van ilyen rossz tapasztalatom a "fehérfurgonos" állatfajjal kapcsolatban, de feri2360 írását olvasva rájöttem, hogy ez országos trend lehet. miről is van szó? hát a szállító furgonok agyatlan közlekedéséről. ezek azok a puttonyos személyautók. ezeket fiatal huszonéves alkalmazott barmok vezetik digitális gázpedál kezeléssel. mivel nem ő fizeti az üzemanyagot és a szervizelést, ezért állandóan kinyomja a szemét a járműnek a baromja. sokszor tapasztaltam már én is, hogy rámászik a hátamra már lakotton és le akar nyomni és tolni akar lakott területen is 80-al. országúton pedig mindenkit le akar nyomni amíg bírja a szerencsétlen gép. nemrégiben 180-al tudtam otthagyni egy ilyen elmebeteget, tehát minimum 160-170-el ment elég szar uton. ez azt jelenti, hogy elkezdett tolni, én hagytam magam tolni, és 180-nál kezdett leszakadni a barma. sajnos ezek miatt az ökrök miatt is jó, ha van bőven potenciál a motorodban. a másik, ami tud idegesíteni, hogy ha piros lámpánál a mellettem lévő sávban az autós csóka folyamatosan túráztatja a verdáját és nagyon készülődik, hogy lenyomjon gyorsulásban zöldnél. ilyenkor le tudnám hányni szélvédőn keresztül a hülyéjét. hiába, nagy a teremtő állatkertje, de nem is ez a baj, hanem hogy alacsony a kerítés:))
ez most a simoba kell de már tudom hogy sztem a trafó 15 pontját a testre kell mert a negativ szénkefe úgyis a testre van kötve... a többit pedig úgy ahogy volt, igazából csak a gyújtás része kell ez sem lesz sokáig rajta mert nem bír aksi nélkül 1800-2000es fordulat alatt dolgozni bár így teljesen terhelés nélkül...na majd kiderül
A következő fokozat az a robó lenne, amit 100 kilométerenként megfejve 2 liter benzint nyernénk. :D
Én inkább valami sámán tanfolyamon gondolkodom. Manapság úgyis állandóan fúj a szél. Csak arra kellene rávenni, hogy mindig arra fújjon, amerre megyek. Az már más és érdekes kérdés lenne, mi történne, ha szembe találkoznék egy másik e tanfolyamon végzett hallgatóval. :D
Fogyasztás mániásoknak egy kis nyálcsurgatásra Toyota Prius III, 4,5liter alatt városban:
http://www.origo.hu/auto/teszt/20090626-toyota-prius-iii-menetproba.html
Rá kéne venni a Toyotát, hogy csináljon városi kismotorot is...elképzelte, hogy 1 literes fogyasztása lenne :)
Nem TS-ed van?
Annak van akku mentes üzemmódja.
lenne egy kérdésem össze lehet úgy rakni a 6v-os gyújtást hogy nincs benne feszab? csak annyi kéne hogy aksi nélkül tolásra induljon..mert nincs pénzem a babetta gyújtáshoz elektronikára így egy kipróbálás elejéig rá tenném a gyárit sztem lehetséges..
"Esetleg arany középút?: Honda CB 300R" Sajnos, ez majdnem ETZ. Nekem az arany középút a CBF 600, 78 LE, 2000-es fordulattól 6-ban használható, gyorsulni is tud, persze nem tépi le a karodat. Városban és környékén marad az ETZ, de túrára, utassal sajnos kevés. Nekem ugyan elég lenne, de a "fehérfurgonos" állatfaj az életemre tör. A súlyáról annyit, hogy meg kell szokni, hogy picit lehet érezni a nagyobb tehetetlen tömeget amikor beteszed kanyarba, de amúgy bármit meg lehet vele tenni. A vezetéstechnikai tréningen ennek a bátyját, az ezrest dobálják jobbra-balra a bólyák között gond nélkül. Jövő héten is lesz tesztvezetés a hozzám legközelebbi szalonban. Kedves kollégának is jelzem, hogy igen közel van a 18. kerülethez is, annyira, hogy abban van, nincs kifogás, neki kötelező program. Nem kell hálálkodni a tippért...
Szevasztok.
ETZ-150 főtengelyszimering méretét tudja valaki? A kuplungoldali érdekel.
Lehet ez a 90végsebbesség oka.
Ugyanis azt vettem észre hogy szaporodik az olaj és benzinszagú.
Hát kicserélem hátha ez volt a baja.
Másik,Szereztem egy dunlop arrowmax 120/80 - 16 gumit. Frankó csak belesúról a láncvédőgumiba.Volt valakinek hasonló baja???
Van rá megoldás?
Üdv Dlaca
Sziasztok! Nekem kellene egy oldal táska etz-re (túra táska oldalra karuzerre) ha valakinek van lécci irjon nagy szükségem lenne rá :( :) sziasztok cimem tajti.gabi@freemail.hu
Etanolhoz milyen méretekkel alakítanátok kia a nagykompressziós hengerfeje?
Köszi a választ, így már érthető.
vagyis hülyén fogalmaztam úgy van kötve hogy féklámpa mindig legyen ha van gyújtás ezért megy hátra...remélem jól írtam ha nem majd úgyis kijavítanak de sztem ez így logikus
a trafót és a gyertyát a gyertya kábel köti össze, és szerintem az a fék lámpa kapcsoló, a másik pedig(ami a lámpába megy) nagy valószínűséggel az üres vissza jelző. ez6 egy tök korrekt bekötési rajz szerintem Üdv. K.D.
Azt elfelejtettem említeni, hogy 250/1-es változatról van szó.
Sziasztok!
MZ TS 250-hez van valakinek kapcsolási rajza? Én csak ezt találtam. De ez számomra nem egyértelmű. A trafóból mért nem megy vezeték a gyertyához? Helyette a hátsó lámpához megy. A gyertyához viszont a km órából megy a (kék) vezeték. Ez szintén baromság...
hát, én szégyellem magam, de 1100-as kawára cseréltem le a 250-es etz-t. igaz, ez 26 éves sornégyes és csak 120 lovas, de lehet vele komótosan motorozni. mondjuk a súlyát meg kell szokni (260 kg), és nem lehet kanyarba úgy betenni mint az MZ-et, de nagyon jó érzés úgy motorozni vele akár 50-el ötödikben, hogy tudom elég nagy nyomatéktartalék van alttam a gépben. én amúgy is 80-90-es tempót szeretem, mert akkor lehet nézegelődni, meg süvít még a menetszél annyira a fülembe. viszont ha a seggembe jön egy merci vagy audi, akkor csak húzok egy kis gázt és le van tudva a luxusautó a vén csatalóval. szóval nagyobb motorral is lehet kényelmesen gurulgatni alapjáraton:))
Látod, az már inkább alkalmas a motorjaink kiváltására.Egyhengeres naked. Elgurulnék vele, ha más nincs. :D
Keri
Hát köszönöm, hogy ilyen szépen szólottál a motoromról. Mondjuk a rá fordított összeget nem szívesen számolnám ki, de hogy két nő is otthagyott az építése alatt az biztos! :-)
Van még olyan trükk egyébként amit Bambi tud és még nincs benne a motoromban, de majd kisajtolom belőle! :-)
szsrobert
Fogalmam sincs, hogy hány km-t tett meg velem a motor, meg fogyasztást se néztem még rajta de biztosan siralmas érték lenne. :-)
Árpád, feri
Esetleg arany középút?: Honda CB 300R
ciao
Semi
Tapló vagy, ezt már többször bizonyítottad. De a motorokhoz se értesz, ami viszont ujdonság. Komoly ember nem mond olyant, hogy egy modern 600 köbcentis sor négyes lenne a kiváltó tipusa az MZ-knek, Jawáknak. Elárulom neked, még az Mz sem pörögnek tízezer felett.
Ki lehet próbálni persze a motort, biiztos nagyon jó. Csak teljesen más mint a szoci gépeink.Miért nem egy 1100-as Kawát ajánlgatsz? Az még gyorsabb.Vagy egy Harleyt. annak jobb az útfekvése mint a Jawáé.
Bár az odamenés költségét nem fizetik ki.
Ja, és ingyen, van, ez még még a magadfajtának is belefér a büdzsébe.
Nem okoztál csalódást, ismét olyanról nyilatkozol, amiről fogalmad sincs. Ülj rá, menj vele, addig ne legyen véleményed.
Hát, nem igazán megoldása a vitának a CBf600. Már ha a jawa-MZ vitáról van szó. A CBF600 egy soros négyhengeres. A kicsit is modern soros négyesek pörgős motorok.A jawát biztossan nem pótolják, de az MZ-t se valószínű. A súlya pedig elég jelentős. Tehát ha valaki nem 160-al akar száguldozni, félelmetes gyorsulgatások mellett, akkor nem igazán a CBF 600 ra vágyik. Ugyan én is egy soros négyest szeretnék, de csak 350-est, ráadásul a hetvenes évek elejéről. Akkor még állítólag kevésbé pörögtek a soros négyesek.Honda cb350F Four(1971).
Jawáról valami nyugodtabb V2-re érdemessebb átülni, legalábbis átmenetileg, amíg megszokja az ember a nagyobb motort.
Hát örvendek, hogy sikerült féltéglát vágnom a békés állóvízbe... A vita megoldása: CBF 600. Tesztelés honda dreamnél. Nincs tömeg, odementem, negyedóra múlva hondán ültem. Menjetek, jó móka, holnap is van.
nem hiszem mert nem voltam, majd ha visszakapom a jogsim 2010 ápr. 2án akkor utána fent leszek Miskolcon elég sokat motorral, ott tanulok végülis, és hétvégén akarok dolgozni év közbe is. és ha már nem tudtam eladni a kisTS-t úgy gondoltam hogy a következő szezont is kihúzom vele és aztán majd a nagyot is összerakom újra meg minden....szal majd találkozhatunk ha arrafelé jársz..
Igy érthető, amikor nagyobb motort akartam, nagy kérdés volt, hogy MZ vagy Jawa, végülis azért lett igy mert nálunk Szloviban könnyebb az alkatrészbeszerzés, meg a tapasztalat vele, de ha Magyarországon élek biztosan MZ-t vettem volna, vagy ami a haveroknak van. :-) amúgy valamelyik motorostalálkozóra nem jösz véletlenül a közelben? Tavaly mintha téged láttalak volna 25-ös TS-el Kazincbarcikán találkozón?
Nekem a kupofogók fel vannak húzva de, tegnap a tátrában a bukócső majdnem leért:DD (1 pillanatra be is karcolt) érdemes oda menni, nagy élmény!
teljesen igazad van... nekem a mustang volt a kiindulási pont meg hogy akitől 250est vettem neki is 250es cz-je volt(ez az új fajta egész jól nézett ki) és megkérdeztem tőle hogy milyen...erre azt mondta hogy a cz jobb mert könnyebben felmegy a dombra meg nem kapar állandó jelleggel mint a 250es TS..és nem fél tőle...bocsi tőled is :):)...csak hogy engem a közvetlen környezetem lebeszélt a jawaról azt mondták nehéz belőle jó motort csinálni meghát apának is pregyesse van...
MZje válogatja...... A normál ETZnek ha leér a lábtartója akkor ha megúszod a bukást, mehetsz úgy haza, hogy a nyakadban van a lábad, mert nem lesz többé hova letenned.Amúgy be lehet tenni a 634-est is a kanyarba, csak ki kell ülni a nyereg szélére teljesen.Ez csak olyankor gáz, amikor sötétben hirtelen ugrik eléd egy kanyar. Akkor leizzad egy picit az ember. A 634em 40 wattos lámpája, a farkasvakságom, a jawa pompás egyenes tartása nem éppen ösztönöz arra, hogy sötétben nagyon száguldozzak. Többek között ezért használom városban az ETZ-t szívesebben, mert városban gyakrabban fordul elő, hogy sötétben is vezetek.Persze amikor kanyarodás közben egy gyalogos meggondolja magát és el kezd át futni a zebrán, akkor is jobban örülök, ha ETZ van alattam. Főleg ha vizes az út. A 634-et megtartani ha kanyarodás közben kell megállni hirtelen, eléggé megviseli a fájós térdemet.Az plussz pár kilo ilyenkor sokat számít. Tehát városban ETZ. Ha tudom mind a kettőt normális távolságban parkoltatni. Mostanság az egyik száz méterre van, a másik 2 kilométerre. Nincs a parkolóban két hely, de nekem se havonta kétszer ötezer forintom a dologra. De már majdnem kész a telefonos riasztóm, az egyik majd az ablak alatt fog állni. Ha a távfűtők rendezik a terepet, amit széttúrtak. Nehéz a bányászok élete....
Nemtudom, én eddig minden motorral boldogan mentem kanyarvadászatra :)
Jawamnak mindkét oldalon össze volt karistolva a kipufogója, mert kanyarokban leért....szóval a Jawa tényleg túrás gép...igaz az MZnek a lábtartója ér le de azt gyorsan fel lehet hajlítani :)
A békalámpás 250-es Jawámat alig lehet beerőltetni a kanyarba. :-)
Nem az a fordulékony supermoto, de cserébe jó az egyenesfutása.
és akkor a 638 még szar motor:) egy korábbi cseptankos, vagy akár egy korábbi 634es sokkal jobb útfekvésű. mondjuk a csehektől szerintem a 472es cz a legkomolyabb.. az végülis vashengeres JAwa blokk, egy bika, de kb simson váz méretű motoroba:P
Jajj. 40 elmúltam de ez a Jawa / Mz vita 25 éve folyamatos :) Én Jawaval toltam a haver ETZ-vel, 250 és 251 típus, nekem 638/5 gépem volt. Meg előtte két kiscsúzli Mz. Szóval Árpáddal értek egyet: a Jawa túragép, évekig minden motoros találkozón ott voltam, két fő, csomagok, stb. bírta gond nélkül. Ezzel jártam melóba, túrázni, gyorsulni, viszont tartósan nem hajtottam szét. A 110-et bírta a világ végéig, de mentem vele Pestre pályán oda vissza csutka gázon is, kiszakadtak a kipuff végéből a csavarok és kitolta a furulyát...fiatalság bolondság. Az ETZ-t is próbáltam sokszor, magasabbnak éreztem a súlypontot, egyenes úton többet kellett korrigálni, a 251 még inkább hozta. Amúgy finomabb, kezelhetőbb motor, városban jobban kihasználható. De miről beszélünk? Mind a kettő szép régi járgány, a mai gépekkel nem összevethető. Én most egy 250 CZ-t hajtok, na az tényleg lassú mindkettőhöz képest :)
Ezt kikérem magamnak!
1. 10 - 12000 km-t megyek Jawával évente, utassal, túratempó 90-110 / 3800-4300 ford/perc, mindenféle motorhiba nélkül, akkor annyira szar nem lehet :-)
2. Ha mégis szólóban motorozok, gyakran forgatom 6000-ig, (3800/tól megy erőből) az ugye 2.ban majdnem 100km/h, mégsem haldoklik a gép.
3. Simson-Mz sokkal közelebb áll egymáshoz, mint Jawa mustang-Jawa 350, ha csak kicsit ismernéd a tipust, akkor tudnád.
4. Akkor alkoss ilyen elfogult véleményeket, ha pl. az MZ mellett van egy Jawád, mint Árpádnak, vagy ha több ezer km-t motorozol évente MZ-k társaságában, mint én.
Üdv.: Tibi
Nézd az igazán jó tuning az művészet.
Hiába tudom mit szokott csinálni Bambi, én nem tudnám utána csinálni.
Hosszú évek tapasztalata kell hozzá.
A monalisa úgy jön képbe, hogy tudom hogy csak az ecsetet kell húzkodni a vásznon, gyerekként még kifestő könyvem is volt, de egy monalisa színvonalú festményt nem tudnék összehozni.
egyébként láttam 300as hengert a sóstói börzén hengerfejjel 11000huf-ért gondoltam megnézem magamnak erre látom hogy 70.95 dugattyú van benne mondom havernak félhangosan hogy ez nem lehet 300as, kiszámoltam annak aki árulta ő is csak bámult hogy a számológép a telefonomon 264,51et mutatott.
érdekes párhuzam a Mona Lisa és a tuning ETZ közöt.....de azért köszi...egyébként vissazatérve a belinkelt vidire nem gondoltam volna hogy egy 300as ennyire megy, elgondolkodtam hogy a TS-t is átlehetne alakítani csak ahhoz azt mondta Bambi hogy le kellene gyártani a dugót...bizti nem lenne olcsó de akkor olyasmi áttételt csinálnék hogy hoszzabb legyen mint a jelenlegi egy kisebb hátsó lánckerékkkel, mert elől gyárilag 21es van attól pedig már nincs nagyobb...na majd ha egyszer sok pénzem lesz...fel ülök a 300as TS-emre:):):)
De nálad pihen egy fetes gyújtás :-). Megejthetnénk a cserét ha lesz ütközési pont.
Csak vicceltem. :-)
Az, hogy legyorsulta a Hondád, még nem jelenti azt, hogy az aszfalt darabokra szakad mögötte.A Honda sincs már ereje teljében. De nem is zárja ki a fekete csíkok rajzolgatását.
Biztos vagyok benne, hogy Bambi jó munkát végzett.
A fogyasztása 5 litertől indulhat.Én még nem találkoztam olyan motorral, ami brutálisan erősebb volt a gyárinál, de finom tempóban nem evett többet annál.
Jó motorozást kívánok hozzá a gazdájának.
Mi érdekel? Hogy festették meg a Mona Lisát?
Kuplungkönnyítés, kis levegő csatorna reszelgetés, 300-as henger, bing karbi, talán egy jól hangolt egyedi kipufogó, és több évtized versenymotor építési tapasztalat kell hozzá.
Fogyasztást nem tudom, de nem hiszem hogy normálisan hajtva többet fogyaszt mint egy normál 300-as ETZ
ha nem titok lehet erről többet is tudni?? érdekelne a fogyasztása is...
Nálam nemigazán a végsebesség számít -legalább 120 fölött- hanem az, h hogyan éri el.
Nem a végsebessége durva Semi motorjának, hanem az hogy lényegesen jobb mint egy gyárból kigördült ETZ.
Gyakorlatilag minden olyan trükk benne van amit Bambi be szokott építeni egy verseny ETZ-be, csak itt még a műszaki szabályok sem korlátozták, tehát jobb mint egy versenyzésre készített ETZ. Mindez gyönyörűen és igényesen tálalva.
Elmondom neked, hogy ez a motor legyorsulta a 750-es Hondámat 2 piroslámpa között!
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|