:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Már folyamatban van, csak találnom kellett egy boltot(Aprilia kereskedés) ahol tudnak ehhez a karbihoz fúvókát hozni. Amúgy meg azért 47es mert ilyet sikerült bányászni a sok mütyür közt a garázsban, ja amikor megvettem 64es volt benne.
Azért jó érzés, hogy eleinte semmit nem tudtam a motorszerelésről, most pedig már nem állok ott hülyén, hogy basszus nem indul az MZ, most mi a **** van?? Kicsit megállok gondolkodni és általában sikerül megérezni, kitalálni mi a kínja a szeszélyes drágának :)
Amúgy mielőtt lecseréltem a BVF-et egyszer már megvolt a tuti setup, csak megszívatott, mert egy miskolc-eger távon(mint utóbb rájöttem) kilazult az egész főfúvóka tartó és vedelte be a benzint(torpant-rángatott-szenvedett) max 70el bírtam jönni, és már százszor elátkoztam a BVF-et, mert azt hittem nem zár jól a tűszelep(hajlamos szorulni). Most meg azt olvastam, hogy jó bele a trabant karbi tűszelepje, PIFF. Hát persze, hogy van otthon trabant karbink is, szóval lehet vissza megy a BVF egy próba erejéig majd.
Amúgy kéne már egy hétvége amikor Istenesen neki tudok esni a motornak és nem kell ide menni-oda menni látogatóba, barátnőhöz stb. hanem lenne lehetőség mindent beállítani, tesztelni és a végén örülni. Pl. már mióta akarok présrést mérni, de még sose jutott eszembe, csak akkor mikor épp nem volt a kéznél forrasztóón+tolómérő.
azért a 47es is nagy 40esnek sztem elégnek kéne lenni
Köszönöm az ötleteket, szétszedem a karbit kipucolni, átfújni, bár van egy finom szűrő a benzinbecsatlakozásnál a karbiban. Amúgy még tényleg nincs rendesen beállítva(100as fő és 47es alapjárati), de falslevegő gyanúja is fennáll, mert alapjárat csak akkor van, ha magasra állítom, de úgy meg már nem lehet reccs nélkül váltani. Amúgy megy a motor rendesen, de még csökkenteni fogom a főfúvók méretét. Ja és hidegen veszettül füstöl, piros lámpánál beburkol a köd :)
egyezik az es és a peres dugó mivel a henger is ugyanaz csak a kipu más meg a karbi és a torok...
Nálam a Dellorto más karbikkal összehasonlitva különösen érzékeny volt az úszószintre. A tűszelepe is eléggé gáz, elég egy pici kopás vagy kosz és már engedi a benyát. Nekem nem nagyon jött be, ha belőttem, max 1 hónap alatt elmászkáltak a beállitások.
Eléggé világos a leírásod, a jelenség: perkoláció, azaz melegüzemi túldúsúlás.
Minden okozhatja, amit Péter mz mondott, ki kell deríteni melyik ok az igazi.
Van ilyen, nemritkán, hogy a forró kétütemű csak alapjárat alatti fordulaton fuldoklik, túldúsul, ezt elindítják az említett okok, plusz még hozzáadódik a minimális fordulat okozta hatalmas visszaáramlás a karbi felé, amely méginkább dúsítja az üzemet.Ez az ördögi kör, ebből nem tud szabadulni a motor, mindaddig, amíg drasztikusan nem csökkentik az üzemanyagbevezetést (csap elzár), ekkor kitisztul, megy tovább.
Lehet minden az oka, ami elhangzott már: magas benzinszint, túl nagy méretű fúvókák, rosszul beállított karburátor, de még más motorhibák is beleszólhatnak (gyújtás, falslevegő stb)
A torokméret ugyanolyan, mint a BVF? Mert ha nagyobb, rá kell hangolni a motorra, különösen az alapjárat- és az átmeneti fordulatokra.
Mindenesetre, a hibaleírásod tökéletes, a teszt is célirányos volt, így könnyebb utánagondolni, mi is lehet.
Lényegében tudod, mi a baj, már csak a részleteket kell ellenőrizni.
gyors megoldást, jó munkát: R
Ja amúgy neked milyen a fékhatás?
Nekem normál esetben bőven elég az első fék...sőt a jelek szerint a hátsóval is egész jól ellavírozok :) de pl. blokkolni nem tudja az elsőt, csak ha hirtelen húzom be.
Amúgy meg volt üvegesedve a felülete, ahhoz képest gond nélkül teljesítette a mozaikban a szükséges fékerőt.
egyébként az új bowdent mindig meg szoktam tépni, mert utána kell állítani ahogy beigazodik a helyére.
Ha vészfékezni kell, akkor extrém nagy erőket tud kifejteni az ember.
Tehát ha kézi erővel el tudom törni, akkor igen, cserélem, mert alkalmatlan fékkarnak. Elvárom hogy az 1 kézzel kifejthető erő minimum dupláját gond nélkül kibírja.
Viszont már meg is csináltam. Mivel eredeti fékkar ez nem tört el.
Után gyártottnál jártam így nem is extrém erőre.
Na szóval az első fékbowden, már egy sima félkezes normál fékezési erőre elszakadt!!!! Persze nem a bowden, hanem a végén a beakasztó szem feje szakadt le.
A másik kettő huzal kibírta, gond nélkül a kétkezes húzást is. A fejeket megvizsgálva nem sérültek. Nyilván szabályosan vannak szerelve, mert ilyenkor a terhelés az acélhuzalon van a fej csak a beakasztás formázását adja.
Sajnos nem emlékszem hogy melyiket melyik boltban vettem, de a másik kettő nyomáspontjával elégedett vagyok. Nem túl rugalmasak.
Ha jól mértünk, akkor ez azt jelenti, hogy az ETZ dugó 4,5 mm-el "kilóg" az ES hengerből a felső holtpontom.Ezen csak az segítene, ha ugyanilyen magas távtartó (alátét) felemeli a hengert.A szoknyahossz különbséget könnyebb korrigálni, meg az emeléssel csökken is a különbség.
Úgy tudom, TS (/1)dugót is lehet kapni még, sajnos, annak a pontos méreteit nem ismerem, pedig pár volt a kezemben, de régen volt.
A TS dugót megmértem.
hossza 82mm
csapközéptől koronaszélig 41mm
koronamagasság 24,5mm
csapközéptől dugótetőig 41mm
ilyenre meg lehetne csinálni az ETZ dugót?
tűszelep elzár?Uszó nem lyukas vagy horpadt,vagy ha 2 testes,egymáshoz képest egyenesben vannak?
És ha a fékkarnak az akasztóját eltöröd?akkor kereshetsz majd kart is.Mért kell azt annyira huzni?A teszt miatt?Normál esetben kis huzóerővel is olyan fékem van hogy csak na.
Azt viszont elmagyarázhatná nekem valaki miért van a következő dolog:ha sokat motorozok és vannak lejtők meg dombok sok első fékhasználat után mikor hazaérek leteszem a motort a helyére.Ha másnap vagy később előveszem a gépet és elindulok motorozni olyan fékem van hogy alig huzom meg a kart és megcsuszik az első kerék,vagy nagyot bólint.Az előző motorzáskor annyira letisztul a betét vagy mi?Tényleg,annyira éles ilyenkor a fékem.Aztán ha csak normál motorozásról van szó sikuton akkor másnap nincs olyan bika fék az elején csak az a normál.Ts125 ről van szó.
hát pedig én magas benzinszintre gondolnék.A sibertű együtt jár a siberrel,nem akadt szét vmi?
Azért az elég durva h teljes gázra nem pörög fel ott vmi nagy baj van.Fuvókák tiszták?méretei?
Szerintetek az mitől van, hogy ha bemelegedett a motor és leállítom, akkor utána nehezen indul és csak alapjárat alatti nagyon alacsony fordulaton bír járni, gázhúzásra nem reagál, vagyis csutkagázon tartva ha elzárom a benzincsapot akkor kb. fél 1perc múlva elkezd lassan felpörögni, mert kezdi kifogyasztani a benzint a karbiból, tehát addig meg fullad. Mire erre rájöttem már tologattam oda vissza vagy 8 szor 30 fokban :D Ha hamarabb elzárom a csapot kb. 150m-el azelőtt, hogy leállítom akkor utána indul 1 rúgásra is melegen. Ezt most kísérleteztem ki.
Dellorto van rajta, és az úszószint a megadott értéken belül van. BVF-el nem csinálta ezt.
Azért az nem normális dolog hogy egy bowdent is ilyen hanyagon gyártanak.
Ez most az utolsó 2 bowdennél volt így, előtte mindig maga a bowden rojtosodott, több év használat után.
Eleve úgy kellene gyártani a végeket, hogy visszahajtani a végét és úgy rá az olmot. Ezeken pedig az egyenes végre rakták. Persze hogy kicsúszik rövid használat után.
Most vettem 3 helyen 1-1 bowdent.
Mofaker, Hubertmotor, Futárpeti.
320-350forint között voltak, drágábbat nem is tartanak.
Ebből 2 sima ólom végződésű, a harmadik pedig valami cinkkel dúsított ólom lehet mert fényes.
A kiegészítő gumi szerelvények egyiken sincsenek rajta. (ami most elszakadt azon rajta voltak)
Tesztelni fogom mind a 3-at, hogy el tudom e tépni, legjobban előfeszítve, csumára 2 kézzel behúzva. Amelyik kibírja azt fogom használni.
Ha nem bírja ki, akkor gyártok magamnak acél végződéssel.
Apa, vagy a dugattyú? ;-)
Bowdent rögtön át kell forrasztani...Én mindig azzal kezdem...már ha nem préselt a dió rajta...mostanában egyre több olyat látok....
úgy emlékszem hgy amikr apa a ts hengerbe etz dugót tett akkr 4mm-re át kibeőe a (bientyűzetem még mindig rsz)
átalakítható az etz dugattyú, mert a csapszegközéptől a felső éléig ugyanakkora a távolság. bár 71mmig kell legyen túlméret ts hez, nekem is 70,5.
Koronamagasságban van különbség?Nert ha nincs, nem nagy gond beépíteni az ETZ dugót, kis alakítással.
R
4mm rel hosszabb az etz dugó
Hogy nennyivel hosszabb, azt nem tudom, de az ETZ dugó összhosza 87 mm, ebből a koronamagasság (csapszegközponttól a felső élig) 45,5 mm. Az ES dugó meg ott van a kezedben (ha kivetted már), mérd meg, máris megvan a különbség.
Jó munkát: R
köszönöm a válaszokat.
akkor megprobálom elbotolni a gumit.
üdv mindenkinek
ELADÓ LETT SAJNA!ETZ 250 tip. motorom! Givi túradobozzal és bieffe sisakkal!Felújítás óta 1500km-t futott, patent gépszörnyeteg!A fent említett kiegészítőkkel 145 ezer huf,kiegészítők nélkül 120 ezer huf!Bővebb felvilágosításért keress mailban,vagy a 30/290-5617 telefonszámon!Simson csere érdekel,értékegyezéssel!!!
Keri!
Köszönöm a válaszod! Megoldáson még gondolkozom. gáz hogy csak fél kész termékeket lehet kapni..
Sztem a lecsiszolás marad ,vhogy.
Mivel te gépész vagy, ráadásul kínosan precíz és pedáns, nem mertem javaslatokat tenni :D
Én síküveg(vagy márvány) lapra helyezett csiszolópapírral apró körkörös mozdulatokkal vékonyítanám, és közben még forgatnám is néha.
Azt is lehet hogy kopottabbat teszel bele, ha az elég és jó állapotú a vastagságát leszámítva, aztán kicseréled amikor a természetes kopás lehetségessé válik.
---emlékeztem ilyenre... F@sza.És hogy vékonyitsam el? késsel vágjak le belőle vagy csiszoljam le? És mi lenne hogyha egy kopott lamellát közéraknák?
Igen tapasztaltunk ilyet. Utánygányolt alkatrszek hip hip hurrá!
El kell vékonyítani.
Apropó, én is most anyáztam. Jöttem be a munkahelyemre a TS-el, erre az egyik fékezésnél elszakadt az első fék bowden.
Majdnem felkenődtem egy fékező kocsira, de végül sikerült kikerülnöm.
Kiderült, hogy a befogó szemből csúszott ki a sodrony! Ráadásul ez már a második ilyen bowden amivel így járok.
Azért elég gáz hogy ennyire nem adnak a minőségre. Hiába veszem mindig a drágább bowdent ha már az is olyan szar mint a 300forintos.
És akkor ezek után mondják nekem a mozaikban, hogy szabálytalan meg veszélyes átrakni a TS-re az ETZ tárcsaféket...kapják be.
Menjenek végig a Hungária körúton kizárólag hátsó fékkel (mint én), azt nem beszélnek ilyen hülyeséget többet.
érdemesebb 300asra aakítani és akkór egyártatni bee egy dugót csak az nem ócsó
Hali!
Cserélek most 251 ETZ-n kuplung lamellákat.És az utángyártott lamella 3.5mm /db. A könyv ujra 3.00mm ir.
Beszerelés után észre is vettem hogy a kuplungot nem lehet teljesen behúzni. Kb az utolsó harmadba már nem tudom húzni.olyan mintha eddig tudna kiemelni ,és kész. Vagy mintha vmi nem engedné tovább.
mert ha az 5 lamella külömbségét hozzá adjuk ( 5*0,5 =2,5mm) akkor sztem ki is jön hogy miért nincs egy sikba a kuplung kosár alja a tartóval..
Ha vki tapasztalt már ilyet kérem irjon.
köszi
Azért kellenne bele etz mert az enyém már így is 70 esre van fúrva és ahogy nézem még lehet fúrni csak dugó is kell ám.Menyivel hosszabb az ETZ dugó szoknyája?
Ja, akkor már értem.
A múltkor a TopGear-ben fehér furgonosokat versenyeztettek.
minden műsorukban valamilyen csoport képviselőit versenyeztetik egy zárt pályán.
fehérfurgonos élőlény mint országos sőt világjelenség
http://en.wikipedia.org/wiki/White_van_man
http://totalcar.hu/magazin/velemeny/feherfurgon/
http://totalcar.hu/kozosseg/rsvptc/2009/01/30/telefonon_tepem_le_a_toket/
Helyes válasz: az l és o betűid nem működnek. :)
egyébként ha kész esz szerintem nem fg rsszu kinézni kék esz
Nem is hallottam még ilyen motorról...
Mindjárt utánanézek... :)
mert egy karpatia-ró származik, nem tudk írni pár betűt mert szar a bientyűzetem
Miért van a nyergen, hogy Karpati?
Hááát... érdekes ...
Ugye nem motorszépségversenyre készülsz vele! :)
ETZ-be nekem is 110/80-as Van hátul nekem. Bőven elég széles.
sorszám: 37607 (114723)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-06-29 23:29:55)
Jó lesz ez. Bábolnai versenyen is láttam egy ilyet, jól nézett ki nagyon.
én inkább kidobom a vasmacskát és nem janiskodok mert a vadbarma azt hinné verseny van.az autós-motoros kérdés mindkét oldalát ismerem.próbálkoztam már én is kocsival lenyomni repülőrajtból,egy drz-t,hát nem jött össze,és miért?mert tized annyi a tömege,és jobban ugrik mint az enyém.
20*30*7 ha jól emlékszem,két hónapja vettem,csak azért maradt meg.a másik a 25*35*7de szerintem az a szárkerék szimeringje.gumival kapcsolatban,repdesnek itt mindenféle szálló és zuhanó igék,hogy a 130as gumi elfér,hát a nagy frászt!! max.110 de ha üt a felni máris hozzá fog érni.én meg nem fogom azért meghámozni a láncot és 500km-enként fújkálni hogy 2cmvel szélesebb gumim legyen,ami megjegyzem növeli az instabilitását,nagy felület+kis nyomás=tapadáscsökkenés.
csendesebb a frászt!
az etz dugattyú szoknyája a hosszabb, ezért bele lehet rakni, csak a szivóoldali vezérlését jól elbassza a gépnek. amúgy meg minek nagy dugattyú az ES-be? attól a két-3 túlmérettől valódi változás ugysem lesz., vagyis de! nő a fogyasztás
tudod mi a csúnya,ott a gs,zsír vezérművel bekarburálva,új gyertyák kábelek,minden megvan ahhoz hogy szedje a lábát,és mégse,áltóhelyből a kis mz-m hamarabb megugrik,és miért?mert 2T. a 4T mindig is lassabb,lustább lesz és az is volt.pedig az 55esembe 3x annyi paci van mint a kis tz ménese.viszont a suzira sincs panasz,jó 50kilóval nehezebb,és annyira nem alázza a tz induláskor,de ha egyszer megindul,mint egy kamaz.kéthengeres jawan még nem ültem,a 638ast ha lesz alkalmam ki fogom próbálni mit lép.
na imhol a simsonom akit érdekel lesse meg : http://sportmotor.hu/motoros_kepek/veteran/?dr=17516
jó bele a ts dugó, de etz-jét nem lehet (nem is érdemes)bele tenni mert hosszabb, ezért is csendesebb az etz.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|