:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Nincs baja az én első telómnak.
nem arra szavaztam. (elvileg.. :S :)
No látod hogy esélyes a karbi a versenyben.Nekem víz szokott kerülni a fúkákba. Ráadásul ha csak úgy összerakom a karbit, akkor nem lesz tökéletes, mert szarok az utángyártott alkatrészek. A subertől kezdve a főfúvóka tartóig mindennél előfordulhat gogy kicsit kalibrálni kell csiszolóva, egyébbel.Aztán elállítódik a rázkódástól néha, mivel igen puha anyagból van pl az úszó nyelvecskéje, ami a tűszelepet nyomkodja.Szintén a puhaság miatt pár ezer kilométer után a főfúka tartó is elkezdi a kikopást.egy ideig lehet a tű lejjebb eresztésével segíteni a dolgon, aztán jön újra a főfúkatartó csere.
Nekem mindig a karbim rázódik szét.
A többi része a motornak roppant megbízható nálam.
Tudod miért nyernek az elektromos hibák? Mert a karbi hibákat nem is veszik hibának.Pedig tíz MZből 9 nek szar a karbija, csak belenyugodott a tulaj, illetve normálisnak tartja az értékeket. A karbiba bekerült vízbuborékokat , emiatti időszakosan kihagyott ütemeket is figyelmen kívül hagyják.
Amúgy az elektromos hibák egy kis előrelátással minimalizálhatók.Tisztességes elektronikus fesszab, elektronikus gyújtás, a kábelek kicserélése elöregedés esetén, és máris igaz, hogy évekig, tízezer kilométereken át csak a kiégett izzók jelentik majd az elektromos hobát. Pontossabban elsőlámpa izzó egyedül, mert a többi ledesíthető, a ledes cuccok se a sűrű meghibásodásról híresek, ha jól vannak méretezve.
az elektromos résszel az a helyzet, ha valaki ért hozzá és gondos gazda, nincs vele gond sose. A mechanikushoz hiába értesz, hiábá vagy gondos, a kopás miatt rendszeresen javítani, cserélni kell.
Szóval én még gondolkodom, mit válasszak. Persze most a lengés csillapítók a roszak az ETZ, de még a jawán is csak tervbe van véve a végső javítás, ezt egyedinek veszem, és nem sorozatossan visszatérő, elkerülhetetlen dolognak.Ha azokat a hibákat is figyelembe vehetjük, ami egyértelműen a saját hibánk, akkor én az oldaltámaszra szavaznék. egyszer biztosan kitöröm anyakam az állandó lenthagyása miatt. Ha csak nem tezsek oda egy mikrokapcsolót, ami üresen kívül minden sebességi fokozatban letiltja a gyújtást ha lent van a támasz.
Mi baja az első futóművednek?
Úgy látom amúgy az elektromos hibák fognak nyerni :)
nem dehogy! :) szavaztam én is! kiváncsian várom a végeredményt...
én meg harmadiknak bibibííííí:):):)
Én szavaztam most elsőnek!
Bibí!! :)
Remélem nem gond ha kicsit átírom a listát? úgy hogy jobban átfogja a motor egészét.
Csak 10 válasz lehet max, szóval nem lehet igazán részletesen belemélyedni, de ha nem tetszik még mindig át tudom írni.
Keri!
irtam imélt! megkaptad?
Én is boltban vennék egyenlőre. Bár már óriási lépést tettem előre a léptető motorok terén. ugyanis rájöttem, nem teljesen úgy működnek, ahogy eddig gondoltam.:D Ha lesz egy kis felesleges pénzem, be is fejezem hamar a műszer projektet.Utánna az ár csak a léptetőmotorok beszerzési árától fog függeni inkább.Gondolom, azért te előbb elkészülsz a dologgal. Neked csak időd nincs elég a haladáshoz.:D
Addig marad a Futár Peti, ott mintha láttam volna normális áron fordulatmérőket
Amúgy ha vár fél évet akkor én elkezdem az ilyenek kisszériás gyártását. Úgy már tudok neked versenyképes árat mondani, de addig én is inkább boltban vennék :)
Boltban nézted már? Úgy olcsóbb mintha egyedileg 1db műszert házilag legyártatnál valakivel.
Ez csak úgy éri meg ha magadnak gyártod, hobbiból.
A Hondám műszere ebben a sebességtartományban már 20%ot csal. Tehát 140-et mutat de csak 120 körül megyek :) Az érzés viszont megfizethetetlen :D
Imádom azokat a történeteket amik úgy kezdődnek, hogy "trabantdugósETZ" :D
A trabant csak azért 300ccm-es mert hosszabb a lökete, ráadásul nehezebb dugattyú mint a 300-as ETZ dugó, tehát nem a legjobb a nagy fordulatra.
Én nem üresben gondoltam, hanem haladás közben. Eredetileg a bejáratásról volt szó.
a kis MZ-k üresben vagy 1-esben szerintem pörögnek annyit, bár ilyen fordulaton már nem tudom mennyire hiteles a fordulatszám mérőm mert nagyon kalimpál :)
Nekem egyszer tényleg forgott az első ETZ-m 8000 fölött. a gond csak az volt, hogy egyáltalán nem akartam a dolgot. Leállítani sem lehetett, csak akkor hagyta abba, amikor az elzárt karbiból kifogyott a benya. Egy szar utángyártott főfúka tartóval kísérletezgettem, alacsony fordulaton alig ment, aztán magassabb fordulaton hirtelen megugrott. Volt vagy 35 fok meleg, a motor is kinlódott már eleget, tűz forró volt. aztán egyszercsak beindult a disel üzem. Még a gyertya kábel se kellett neki.Olyan hangja volt, hogy az utcán járkáló emberek nagy távolságban is megáltak nézni a dolgot.Szerintem ők arra vártak, amitől én rettegtem. Hogy besül a dugó, vagy leszakad valami. Szerencsére megúsztam a dolgot.
hát öcsém, ez ha forog 5-6ezret akkor sokat mondok:D 7nél egy átlag 125ösből(abból főleg) úgy kimegy már az erő, hogy szinte totál megtorpan. ez a babetta gyujtás mendemonda meg már unalmas.. láttam már élőbe ilyen mondva 10ezret pörgő 250est, aztán megkértem az ürgét, hogy rakjuk át az enyémbe a fordulatmérőt egy próbára.. aztán végülis nyertem:D mert kb 11ezret pörgött az enyém:D nem jött neki jól a dolog mert épp el akarta adni, és a vevő elött játszottuk el az egészet:D. valóban 10000ret forgó etz van, sőt, asszem 11ezer a vége, ez a Czettner féle 50-60lóerős szarrá hegyezett hülyére könnyített drag gép.. de ekkor a szarrá könyített kuplungjával sem tud már elváltani, mert a váltó nem képes bevenni a következő fokozatot. 400m-en valóban 160ra gyorsul..
én tök egyszerű megoldást szoktam alkalmazni óratesztre. van egy szar spirálom amit befogok a fúrógépbe, beállítom egy fix alacsonyabb fordulatra, majd a fúrógép leállítása nélkül dugdosom rá a végére a különböző órákat. egy jónak bizonyuló fordulatmérő jobban kitér a skála egészét figyelve, mint egy km óra, ami megintcsak jónak mondható. mindkét műszer "össze lett hasonlítva" valamivel.. pl a fordulatmérő egy tutira pontos gyújtásvizsgáló stroboszkóp műszerével. a km óra meg egy új autó km órájával. vannak olyan műszerek, amik valamiért többet mutatnak, és a magyarázat kereshető a barmolásban is, hogy a rugó el van benne gyengítve, vagy hogy a csillapító baba ki van húzva a perselyből. pl nekem a kiscsúzli fordulatmérője annyira túl van csillapítva hogy már rég a következő fokozatot húzatom, amikor a fordulat még visszafelé esik:D de pl volt benne egy kombájn dobfordulatmérő, ami ugyanaz a műszer más számlappal, és az érdekes módon elforgott nekem is az ütközőig egy kiméletlen kigyorsításnál. valószínűleg gyárilag is létezett más meghajtási fordulatra tervezett műszer.
Hali. Szeretnék segítséget kérni. Mz-be akarok elektronikus fordulatszámmérőt. Aki csinált már ilyet, vagy ne adj isten elválalná, az jelentkezzen: g-golo@freemail.hu
Ja.... :)
Amúgy az órák csalhatnak szinkronban. Lehet, hogy a rugók már eleve egyformák voltak, és egyformánm is fáradtak el.
szerintem félre értesz, amit leírtam annak semmi köze sincs a vidiben szereplő ETZ 125-nek...
attól függ, hanyadikban. Hármasban 80 kilométeróra körül lehet.
Hidd el, normális óra nem csinál ilyen hirtelen ugrásokat, még üresben sem.Nem tud egy másodperc alatt hároezerrről hatezerre felugrani a fordulat. A videón meg ha jól megnézed, szemmel alig követhetően ugrik fel a mutató , a hangja motornak pedig alig változik. Az MZ-k 6000 felett már visítanak mint a malac.és nem brummognak.
még valami és télleg abbahagyom.. ezek szerint az órák szinkronba csaltak mert a ford mérő valahol a 6000 és 6500 között járkált ami mindenképp több mint 130...
jah nem felújított 82ben érkezett Magyarországra apa unokaöcsének vették 14000 forintért ami annó nagyon sok pénz volt...
Csak kicsit tulzás. 42 kilos pilótával megközelítheti a 130-at, ha nagyon sikerült a felújítás, és jól van beállítva, bejáratva.Tehát a műszerek 10 százalékos pontatlanságával mutathat 140-et, ha a pilóta jól ráhasal a tankra.
utóirat ez a motor több ember állítása alapján, a párttitkár 1500ös Polskijával tartotta a lépést, Baktalórántházától Nyíregyházáig végig (1982-83) az elpáholt kocsik között szerepel egy zsugormotoros 1500ös lada is, de csak gyorsulásban egy aktuális müszakiztatás keretében végig Vásárosnaményon..na köbö ennyi...jah és ugyanezzel a "nehéz" súlyú pilótával aki mellesleg az édesapám:):)
jah egy kérdésem lenne megint vitát fog kirobbantani de nem túl aktív a fórum...na szal...menyiben lehetséges az hogy egy 1500 km-es frissen bejáratott ts 250/1es 42 kg önsúllyú pilótával 140km/h érjen el síkúton??
jaj de gonoszak vagytok!!!:D:D:D állítólag a srác csinált egy trabant dugós etz is, ami 5be, 21es fogas lánckerékkel, kétszemélyel, 8000ig leforgott na ezt csinálja valaki utána:D:D:D egyébként a trabantdugó is csak 265-270ccm között van ha jól tudom...érdekesek ezek a mondva csinált szakik:):)
Nem bizony . A hangja alapján még ötöt sem.
Gyenge a fordulatszámmérő rugója. Ez szerintem még 6-ot sem forog.
látod, én mondtam, hogy az óra kell.:) Alig feltünő az ugrálása. Motor hangja alig változik, amikor hirtelen kétszeres fordulatra ugrik a műszer.
Kérj és adatik :D:D:D:D:D:D:D:D........http://sportmotor.hu/motoros_videok/onboard/csotany-tz-onboard-48580
Nem elég a fordulatszám mérője? :D
Kéne nekem az az MZ ami 8000-et pörög! :-)
Akkor pörgetem egy olyan 5000-ig a motort.
Kössz a segítséget.
Én azt a taktikát szoktam tartani, hogy csak félig, később 3/4-ig húzom a gázt. Így nem alakulhat ki túl nagy terhelés vagy fordulat a motoron, mivel ugye az is káros ha alacsony fordulaton kínozza az ember a motort.
Szerintem a kérdező kérdése nem arra irányult, hogy ha véletlenül lecsutkázza a motort üresben, akkor mi lesz, hanem arra, hogyan járassa be a motorját...
Sztem az én 125-ösöm sose forgott 8000-et, mert üresben nem szoktam a motort üveghangon túráztatni, ötödikben menet közben meg nem pörög ki annyit...
Waresz azt írta hogy addig pörgethted amíg jól érzi magát a motor. Ha megszorul az elég egyértelmű üzenet hogy nem érzi jól magát :D
Nekem az a véleményem, hogy simán nem szabad erős gázt húzni, a nagy terhelés ami káros akár nagy fordulattal, akár nagy nyomatékkal jár ez.
Ha egy félre kapcsolás miatt pillanatra felpörög 8000-re akkor semmi baja nem lesz a motornak.
Szerintem előbb megszorul a dugattyú, minthogy 8000-et pörögjön... :)))
A használati utasítás emlékem szerint 5000-et ír a bejáratás ideje alatt.
Sziasztok!
Mi újság veletek? Remélem sokat motoroztok és rendben vannak a mocik ;)
Akkor te azt mondod akár 8000-ig is lehet pörgetni?
Továbbra is eladó csomó ETZ 250 cuccom! Akit érdekel, email ben érdeklődhet!
Etz 150 forgalmival korekt állapotban villamosság hibával jó gumikkal jó fékkel nemrég volt ujitva a motorja. 32ezer az ára.
06702912829
bármeddig, de csak rövid ideig.. pontosabban addig, míg jól érzi magát..
Szevasztok
Egy etz 125-öst meddig lehet pörgetni ami nem árt meg neki?És még járatós.
Tudom én, hogy 1-2 nap alatt megvan a dolog. Simsont is 1 nap alatt szedtem szét meg raktam össze. De mostanában nincs erre 1 napom. Se időm, se energiám. Ezért mondtam a telet.
Meg a másik: Elromlott ismételten a fesszabályzóm. Valakinek nincs ötlete, h mi teszi tönkre?
Miről beszélsz???
Tegnap délután 3 fele elkezdtem főtengelyt cserélni a gépben (ETZ 250).
Motor kiszed, blokk széthúz, főtengely kicserél, blokk összetol. Este 10 körül már össze volt teljesen rakva a blokk, ma délelőtt visszatettem a motorba és már kész is.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|