:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Én nem üresben gondoltam, hanem haladás közben. Eredetileg a bejáratásról volt szó.
a kis MZ-k üresben vagy 1-esben szerintem pörögnek annyit, bár ilyen fordulaton már nem tudom mennyire hiteles a fordulatszám mérőm mert nagyon kalimpál :)
Nekem egyszer tényleg forgott az első ETZ-m 8000 fölött. a gond csak az volt, hogy egyáltalán nem akartam a dolgot. Leállítani sem lehetett, csak akkor hagyta abba, amikor az elzárt karbiból kifogyott a benya. Egy szar utángyártott főfúka tartóval kísérletezgettem, alacsony fordulaton alig ment, aztán magassabb fordulaton hirtelen megugrott. Volt vagy 35 fok meleg, a motor is kinlódott már eleget, tűz forró volt. aztán egyszercsak beindult a disel üzem. Még a gyertya kábel se kellett neki.Olyan hangja volt, hogy az utcán járkáló emberek nagy távolságban is megáltak nézni a dolgot.Szerintem ők arra vártak, amitől én rettegtem. Hogy besül a dugó, vagy leszakad valami. Szerencsére megúsztam a dolgot.
hát öcsém, ez ha forog 5-6ezret akkor sokat mondok:D 7nél egy átlag 125ösből(abból főleg) úgy kimegy már az erő, hogy szinte totál megtorpan. ez a babetta gyujtás mendemonda meg már unalmas.. láttam már élőbe ilyen mondva 10ezret pörgő 250est, aztán megkértem az ürgét, hogy rakjuk át az enyémbe a fordulatmérőt egy próbára.. aztán végülis nyertem:D mert kb 11ezret pörgött az enyém:D nem jött neki jól a dolog mert épp el akarta adni, és a vevő elött játszottuk el az egészet:D. valóban 10000ret forgó etz van, sőt, asszem 11ezer a vége, ez a Czettner féle 50-60lóerős szarrá hegyezett hülyére könnyített drag gép.. de ekkor a szarrá könyített kuplungjával sem tud már elváltani, mert a váltó nem képes bevenni a következő fokozatot. 400m-en valóban 160ra gyorsul..
én tök egyszerű megoldást szoktam alkalmazni óratesztre. van egy szar spirálom amit befogok a fúrógépbe, beállítom egy fix alacsonyabb fordulatra, majd a fúrógép leállítása nélkül dugdosom rá a végére a különböző órákat. egy jónak bizonyuló fordulatmérő jobban kitér a skála egészét figyelve, mint egy km óra, ami megintcsak jónak mondható. mindkét műszer "össze lett hasonlítva" valamivel.. pl a fordulatmérő egy tutira pontos gyújtásvizsgáló stroboszkóp műszerével. a km óra meg egy új autó km órájával. vannak olyan műszerek, amik valamiért többet mutatnak, és a magyarázat kereshető a barmolásban is, hogy a rugó el van benne gyengítve, vagy hogy a csillapító baba ki van húzva a perselyből. pl nekem a kiscsúzli fordulatmérője annyira túl van csillapítva hogy már rég a következő fokozatot húzatom, amikor a fordulat még visszafelé esik:D de pl volt benne egy kombájn dobfordulatmérő, ami ugyanaz a műszer más számlappal, és az érdekes módon elforgott nekem is az ütközőig egy kiméletlen kigyorsításnál. valószínűleg gyárilag is létezett más meghajtási fordulatra tervezett műszer.
Hali. Szeretnék segítséget kérni. Mz-be akarok elektronikus fordulatszámmérőt. Aki csinált már ilyet, vagy ne adj isten elválalná, az jelentkezzen: g-golo@freemail.hu
Ja.... :)
Amúgy az órák csalhatnak szinkronban. Lehet, hogy a rugók már eleve egyformák voltak, és egyformánm is fáradtak el.
szerintem félre értesz, amit leírtam annak semmi köze sincs a vidiben szereplő ETZ 125-nek...
attól függ, hanyadikban. Hármasban 80 kilométeróra körül lehet.
Hidd el, normális óra nem csinál ilyen hirtelen ugrásokat, még üresben sem.Nem tud egy másodperc alatt hároezerrről hatezerre felugrani a fordulat. A videón meg ha jól megnézed, szemmel alig követhetően ugrik fel a mutató , a hangja motornak pedig alig változik. Az MZ-k 6000 felett már visítanak mint a malac.és nem brummognak.
még valami és télleg abbahagyom.. ezek szerint az órák szinkronba csaltak mert a ford mérő valahol a 6000 és 6500 között járkált ami mindenképp több mint 130...
jah nem felújított 82ben érkezett Magyarországra apa unokaöcsének vették 14000 forintért ami annó nagyon sok pénz volt...
Csak kicsit tulzás. 42 kilos pilótával megközelítheti a 130-at, ha nagyon sikerült a felújítás, és jól van beállítva, bejáratva.Tehát a műszerek 10 százalékos pontatlanságával mutathat 140-et, ha a pilóta jól ráhasal a tankra.
utóirat ez a motor több ember állítása alapján, a párttitkár 1500ös Polskijával tartotta a lépést, Baktalórántházától Nyíregyházáig végig (1982-83) az elpáholt kocsik között szerepel egy zsugormotoros 1500ös lada is, de csak gyorsulásban egy aktuális müszakiztatás keretében végig Vásárosnaményon..na köbö ennyi...jah és ugyanezzel a "nehéz" súlyú pilótával aki mellesleg az édesapám:):)
jah egy kérdésem lenne megint vitát fog kirobbantani de nem túl aktív a fórum...na szal...menyiben lehetséges az hogy egy 1500 km-es frissen bejáratott ts 250/1es 42 kg önsúllyú pilótával 140km/h érjen el síkúton??
jaj de gonoszak vagytok!!!:D:D:D állítólag a srác csinált egy trabant dugós etz is, ami 5be, 21es fogas lánckerékkel, kétszemélyel, 8000ig leforgott na ezt csinálja valaki utána:D:D:D egyébként a trabantdugó is csak 265-270ccm között van ha jól tudom...érdekesek ezek a mondva csinált szakik:):)
Nem bizony . A hangja alapján még ötöt sem.
Gyenge a fordulatszámmérő rugója. Ez szerintem még 6-ot sem forog.
látod, én mondtam, hogy az óra kell.:) Alig feltünő az ugrálása. Motor hangja alig változik, amikor hirtelen kétszeres fordulatra ugrik a műszer.
Kérj és adatik :D:D:D:D:D:D:D:D........http://sportmotor.hu/motoros_videok/onboard/csotany-tz-onboard-48580
Nem elég a fordulatszám mérője? :D
Kéne nekem az az MZ ami 8000-et pörög! :-)
Akkor pörgetem egy olyan 5000-ig a motort.
Kössz a segítséget.
Én azt a taktikát szoktam tartani, hogy csak félig, később 3/4-ig húzom a gázt. Így nem alakulhat ki túl nagy terhelés vagy fordulat a motoron, mivel ugye az is káros ha alacsony fordulaton kínozza az ember a motort.
Szerintem a kérdező kérdése nem arra irányult, hogy ha véletlenül lecsutkázza a motort üresben, akkor mi lesz, hanem arra, hogyan járassa be a motorját...
Sztem az én 125-ösöm sose forgott 8000-et, mert üresben nem szoktam a motort üveghangon túráztatni, ötödikben menet közben meg nem pörög ki annyit...
Waresz azt írta hogy addig pörgethted amíg jól érzi magát a motor. Ha megszorul az elég egyértelmű üzenet hogy nem érzi jól magát :D
Nekem az a véleményem, hogy simán nem szabad erős gázt húzni, a nagy terhelés ami káros akár nagy fordulattal, akár nagy nyomatékkal jár ez.
Ha egy félre kapcsolás miatt pillanatra felpörög 8000-re akkor semmi baja nem lesz a motornak.
Szerintem előbb megszorul a dugattyú, minthogy 8000-et pörögjön... :)))
A használati utasítás emlékem szerint 5000-et ír a bejáratás ideje alatt.
Sziasztok!
Mi újság veletek? Remélem sokat motoroztok és rendben vannak a mocik ;)
Akkor te azt mondod akár 8000-ig is lehet pörgetni?
Továbbra is eladó csomó ETZ 250 cuccom! Akit érdekel, email ben érdeklődhet!
Etz 150 forgalmival korekt állapotban villamosság hibával jó gumikkal jó fékkel nemrég volt ujitva a motorja. 32ezer az ára.
06702912829
bármeddig, de csak rövid ideig.. pontosabban addig, míg jól érzi magát..
Szevasztok
Egy etz 125-öst meddig lehet pörgetni ami nem árt meg neki?És még járatós.
Tudom én, hogy 1-2 nap alatt megvan a dolog. Simsont is 1 nap alatt szedtem szét meg raktam össze. De mostanában nincs erre 1 napom. Se időm, se energiám. Ezért mondtam a telet.
Meg a másik: Elromlott ismételten a fesszabályzóm. Valakinek nincs ötlete, h mi teszi tönkre?
Miről beszélsz???
Tegnap délután 3 fele elkezdtem főtengelyt cserélni a gépben (ETZ 250).
Motor kiszed, blokk széthúz, főtengely kicserél, blokk összetol. Este 10 körül már össze volt teljesen rakva a blokk, ma délelőtt visszatettem a motorba és már kész is.
én ki tudok írni új választásokat :D
csak azt mondjátok meg mire akartok szavazni.
Nekem nincs ötletem, mert ami eszembe jut az már volt 2* legalább.
A másik, hogy ha így jársz vele akkor nem csak a kopó lamellákat, hanem az acéltárcsákat is cserélheted mert behullámosodik és nem érted miért nem működik a kuplungod rendesen.
A kuplung lamella csere az egy órás feladat.
Néhány csavar az egész, főleg ETZ-n egyszerű, még az olajat sem szoktam leereszteni ehez a művelethez.
TS-en kell hozzá egy kis izom meg kézügyesség, de ez is gyorsan megvan.
Már megint a politika.... :D
Tudom én h nem jó a kuplung, de ha nyáron szétszedem a motort akkor nem lesz már idén motorozás... Nekem csak az volt a kérdéses, h igaza volt-e a boltosnak és h ez nem cseszi szét a váltót se. Mert ha nem akkor a nyarat még kihúznám ezzel a kuplunggal, aztán majd sötét téli estéken szétszedem elemeire a motort.
inkább a melegedéssel lehet kapcsolatban, bemelegszik kihűl utána nekem is harap egy darabig.
Szürke betéttel tapasztalom ezt, (ezért is szeretem) a másik az feltükrösödik és nem fog soha többet rendesen.
Mikor lesz már új szavazás?
Ha az ETZ kuplung a 16-os lánckeréktől csúszni kezd, ott a kuplung már rég megette a kenyere javát. Még 1-ben is le kellene fullasztania a motort.
Azt viszont elmagyarázhatná nekem valaki miért van a következő dolog:ha sokat motorozok és vannak lejtők meg dombok sok első fékhasználat után mikor hazaérek leteszem a motort a helyére.Ha másnap vagy később előveszem a gépet és elindulok motorozni olyan fékem van hogy alig huzom meg a kart és megcsuszik az első kerék,vagy nagyot bólint.Az előző motorozáskor annyira letisztul a betét vagy mi?Tényleg,annyira éles ilyenkor a fékem.Aztán ha csak normál motorozásról van szó sikuton akkor másnap nincs olyan bika fék az elején csak az a normál.Ts125 ről van szó.
Erre tudtok vmit mondani?
Akkor szerencsémre nekem nem csuszik a kuplung fordos 75w90-nel.De nagy különbség van a 80W90hez képest,mert az "annyira" sűrűbb volt hogy első induláskor egy napon már vinni is akarta magát ha 1be tettem.A 75össel meg egyhelyben áll,nagyon kicsit szertne csak menni hidegen behuzott kuplunggal.Ha már bemelegedett álló helyzetben 1ből ki is lehet venni.
Ja ha mindenáron drága olajat akarsz belerakni ami belevaló, akkor motorkerékpár olajat vegyél 15W40-eset (ásványit) azzal tuti nem fog csúszni, és az garantáltan a váltóhoz és olajos kuplunghoz van kitalálva.
Hykomolal nem csúszik, meg a tescós motorolajjal sem, illetve most Valvoline 15w40-el sem csúszik.
Spéci drága autó váltóba való hajtómű vagy motorolajjal csúszhat, mert olyan adalék lehet benne. Ismerek pár embert aki járt már így, mert mindenáron a legjobbat akarta belerakni az MZ-be. :)
A hykomol viszont nagyon sűrű, ezért hidegen fogja a kuplungot, a 15W40-es autó olaj hidegen is jó és melegen is jól viselkedik....szóval van némi igazság a boltos szövegében.
Hello
A véleményeteket szeretném kikérni. Etz-re rátettem 16-os lánckereket és most csúszik a kuplung, végülis ez nem is olyan gond mert ősszel majd megcsinálom.
De valamelyik héten voltam motorosboltban és ott vettem hajtóműolajat simsonba, mert megkért ismerős, h cseréljek csapágyakat, meg szimmeringeket rajt. És ott a boltos azt mondja h miért akarok én bele hajtóműolajat, azzal csúszik majd a kuplung, tegyek bele motorolajat.
Ehhez mit szóltok? Motorolajjal nem csúszna az mz-n a kuplung? Végülis lehet, de nekem inkább hajtóműolaj van a hajtóműbe...
Valami kisköbcentis olaszon volt állítólag.
sorszám: 37651 (114832)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-07-03 00:32:19)
alapjáratinak 64es?mibe volt ez traktorba?
37est ír a 125ös tz-nek,de ekkora nem létezik,szóval 40es maradt,de 64....
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|