:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Énis most akarom ki probálni az E 85-öt! És Találtam is egy helyet itt Győrben! De azt mondják hogy autoba nem igen elönyös bele tenni nem tudom hogy mi igaz eböll de a motorban majd kiprobálom!
szevasztok...
most olvasom a holtankoljak.hu-n, hogy a borsodban is lehet végre E85-öt tankolni... eddig a Tesco-s kútra vártam, hátha elkezdi forgalmazni az etanolt, de ahogy a Shell átvette az összeset, reménytelen... mindegy is, szóval van etanol 215 HUF-ért...
azonnal kimotorozom a maradék vagy 6 liter benzinemet... :D és megpróbálkozok az etanolos üzemmel...
lenne néhány kérdésem a majdani teszteléshez...
-érdemes-e az alapjárati fúvókát is 30%-al nagyobbra cserélni?...
-az 1:50-es keverék használható-e?... nagyobb fogyasztás esetén ugyanazon keverékből több olaj jut a motorba, ha jól gondolom...
egyébként a Prista nagyon jó kis olaj... én az aranyflakonos részszintetikust vettem autósboltban 1200 HUF-ért... meg van itthon Sprint 2T is egy fél flakon, meg egy szinte hiánytalan Arol 2T is... egy keverés történt belőle... :D olaj van a kisérletezéshez, jövő héten meg be kellene szerezni az etanolt, meg a fúvókákat is...
Nekem szerencsém van, kb 1 km-re van a legközelebbi kút, ahol lehet E85-öt tankolni, 224,9 Ft/liter. A totalcar-on volt is egy cikk róla, mert teljesen automata, nincs kezelőszemélyzet.
A www.holtankoljak.hu -n már lehet E85 kutat is keresni.
Budapesten tudok vagy 2 kutat ahol van.
Bábolnán is van egy ilyen kút, ezen felül legközelebb Ausztriában lehet kapni szerintem.
Persze lehet hogy azóta máshol is van már.
na végre mentem egy karikát a simsonnal hát 125 hengerrel 16/48as áttétellel nagyon tép, és sajnos a vázból is tépi magát kifele...de nem baj már tudom mi a megoldás...szerintetek ha ezt az E85-öt tenném a simsonba az akkor sokat számítana...egyátalán hol lehet ezt kapni? rendes kúton?, mert akkor sztem itt várdába kizárt dolog hogy van...
Na de hol marad a felelősségvállalás a környezet védelméért? :-)
Fúvókavásárláskor láttam Pristát 980-ért, szintetikus Pristát 2400-ért. Favorit 750Ft. Jó az a gépbe a BeXarol mellett.
A főtengő, csapágyak bírják. Sok drága olaj többe kerül, mint hengert fúratni. :-D
Szerintem inkább a fúvókákkal, tűvel kell kísérletezni a benzinszintmódosítás helyett.
Kellene egy elzárószelep a porlasztó elé, mint a Lada szívatója.
Úgy állítod, hogy épp jó legyen.
Gyújtást nem állítottam. Valszeg kellene.
A 110-essel 50-60-nal haladva egy idő múlva elszegényedik, szívatót rárántva seggberug a gép, és pörög. Mivel a kipum nyitott, ez felkelti az emberek érdeklődését :-)
Ma ha lesz idő, megpróbálom berakni a 125-ös fúvókát. Az előző naggyal már fulladt a szívatóra, elméletileg annak már elégnek kellene lennie.
Éljen a kipufogóból áradó pálinkaszag! :-)
Kíváncsi leszek a fogyasztásra.
3liter benzin+ 1dl olaj 1000Ft.
4 liter E85+ 1,33dl olaj 933Ft.
Felesben keverve benzinnel picit gyengébb volt, de maradt a normál fogyasztása. Majd meglátjuk.
A lánckereket is lecseréltem 14-esre.
125-ös fúvókával, a 150-es hengerrel és 14-es lánckerékkel a gép fékezhetetlen vadállat lenne benzinüzemben. Akkor a blokktartókat kellene szerelni+ primer láncot. :-)
Injektoros Opel Astra F-be is tettem.
Először csak felesbe.
Rángatott, de ha egyszer megindult akkor ment rendesen és a végsebességre itt is rátett, pontosabban könyebben elérte a 150-et mint benzinnel.
Kipróbáltam tiszta E85-el is, akkor még kezelhetettlenebb volt kis fordulaton.
Az injektor utána megy az optimális keveréknek a lambda szonda adatai alapján de ehez kell 2 másodperc minden gázadásnál. Gondolom ilyen nagy eltérésnél nem akarja elhinni hogy ilyen sok üzemanyag kell :)
Szóval városba átállítás nélkül használhatattlanul vacakul ment. Autópályán viszont megtáltosodott tőle.
Igaz a fogyasztása is jelentősen megnövekedett.
Kiszámoltam, és csak 1%-al olcsóbb mintha benzinnel mennék, szóval nekem nem éri meg ilyet tankolni.
:))) most hogy mondod :)
De azért ennek is szép a színe :)
Te nem favorit olajat nyertél?
Ilyet: http://www.gunk.hu/ketutemu-olajok/favorit.html
Vagy az ugyanez?
A link lemaradt
Katt
Vagy:
http://www.pristaoil-hu.com/market.php
Én sem tudom hol lehet kapni, még nem láttam kúton vagy boltban.
A legutóbbi szoci túrán nyertem 1literrel.
Szép színe van :) de még nem bontottam ki mert van 3 bontott flakon olajam.
Én használtam egy darabig Prista full szintetikus olajat.Nagyon elégedett voltam vele és sajnálom hogy már nem lehet nálunk kapni.Nagyon könnyen elkeveredett a benzinben.Nem vettem észre semmi kormozódást,sőt ha jól tudom van benne valami tisztító adalék is.
Szivatónak alul van hatása és túl durva az állítása, de nem lehetetlen az alapjáratot beállítani vele.
Magasabb terhelésen nem volt gondom a paraméterekkel, szóval a fúvóka az jó volt.
Az úszószintet ha növeled, annak is inkább kis terhelésen van hatása, ezért gondoltam ezen változtatni.
Ugye az úszószinttel azt állítod be, hogy milyen vákumnál veszi fel a benzint. Ezt le kell vonni az áramlásból adódó vákumból (ami arányos a gáz áramlással) és ez a nyomáskülönbség valamint a fúvóka mérete határozza meg a benzin mennyiségét amit beszív a motor. Namost kis terhelésen a kis vákumból kevés szintkülönbség is befolyásol, de nagy vákumnál nem sokat befolyásol a kicsi szintkülönbség.
Remélem érthető :)
Lényeg hogy egyértelműen más karburátor karakterisztika kell az etanolhoz, ezt pedig lehet a tű módosításával, az úszószinttel, és a különböző fúvókák variálásával befolyásolni. Mindegyik más képpen befolyásol, ezért kellő türelemmel ki lehetne alakítani a szükséges karakterisztikát.
Amúgy gyújtást állítottad?
Szóval akkor ásványi olajjal nincs probléma.
Ki kéne próbálni a Prista és a Mol Sprint olajakat is...az Arol 2T-t nem szeretem :))
Majd az ETZ-vel kipróbálom, nem árt neki egy kis tuning, főleg ha jobban pörög tőle :)
Ma vettem 100,125,135 fúvókákat.
125-ös ETZ-nek 125-ös fúvókával mennie kéne rendesen E85-tel.
Hiába teszel be nagy főfúvókát, kis gázállásnál a tű és az alapjárati jobban számít. Nekem a tű a legszegényebben, alapjáratim 35-ös, nem csoda, ha alul gyenge. De ez a 125-ös henger még a kipufogószűkítővel is csak 3500 körül kezd el húzni.Brbrbrbrtííííííííííííííííííín...
Úszószitet gyárira kell állítani fúvókamérettel kell játszani.
anno becopattam magam az úszószintállítással.Levettem alacsonyra, fúvóka 120-as volt. Legyorsultam a környékbeli kis MZ-ket de 70-80-nál rángatott. A hiba oka a kis úszószint kevés benzin volt. 120-as fúvókával gyorsan kiszívta a karbi ülepítőpoharából, és nem győzött elég gyorsan utánafolyni a tankból.
Lehet, hogy nem kéne gecizni. Gyári fúvóka, és E(%-nél fixen rákötni a szívatót, 70-es helyett 35-45-55-60 fúvókával. Télen pedig benzinnel járni, vagy benzin-E85 feles keverékkel.
Arol 2T. 2 literes átlátszó üdítősflakonba töltök 0,66dl olajat(1 és 1/3 felespohár), majd rá az E85, és jól össze kell rázni. Utána nem válik szét. Kicsit sűrűbbre keverem, ha esetleg kicsapódik, akkor se legyen olajban szegény.
és ugye ez 150-re fúrt 125-ös TS
Én fészintetikus olajjal mentem.
Kicsit nehezebben keveredik mint a benzinben, de mivel az E85 15%- benzin ezért illik neki nem kicsapódni.
Egy kevés méz szerű csapadék kivált a vízzsákban, ezért érdemes lenne más olajjal is próbálkozni, hátha valamelyiknek nem csapja ki az adalékát.
Én 135-ös fúvókát használtam és kevés volt még mindig neki az anyag, kis terhelésen. Végsebesség viszont növekedett. Valószínüleg egy kis úszószint növelés is ráfért volna, de nem foglalkoztam vele, mert csak 1 tanknyit használtam.
E85-höz milyen olajat teszel? Mi is akartunk ilyennel játszani, de megakadtunk az olajnál, mert E85-ben a sima olaj kicsapódik.
Tegnap próbálgattam a gépet E85-tel.125-ös henger. 110-es fúvóka, 35 alapjárati, levegő 1,5 fordulat.
Elgyengül. Szívatóra ugrik.
Alapjáratit betekertem, most fél fordulat 1,5 helyett. Tettem bele nagyobb fúvókát (120-130?) de rángatott. Visszattetem a 110-est, azzal is. A benzincsap szűrőjét kellett megtisztítani. Ma megpróbálok 120-125-130 fúvókákat szerezni. annál nagyobbat nem teszek, akkor lezabálja a fejem. :-)
Hali
Nincs valakinek egy felesleges működőképes forgórésze etz-hez?
Fiúk, lányok holnaptól motorostalálkozó a kisújszállási strandfürdőnél!
Gyertek minél többen!
Részletek itt: http://www.griffmc.hu/tart.html
Már féltem nem is ismertek meg :P
Velem minden rendben, motorozgatom, apróbb hibák vannak, de nem baj, mert bírok velük.
Kb 2500km-t tettem az Mz-be az utóbbi időben.
Sziasztok !
Tavaly részt vettem egy találkozón Tiszadorogmán, ahol családias légkörben, közvetlenül a Tisza partján, a kompkikötő mellett töltöttünk két nyugis, de bulizós napot, baráti áron !!
Az idén 3.500,- HUF összesen!!
Ennyiért sátrazás, étkezések, programok, buli, zene.
Minden olcsó, a helyi vendéglátósok kivonulnak kajával, piával, de hozni is nyugodtan lehet, nem néznek ki.
Szívesen látnak mindenkit, akinek van bármilyen kétkerekűje, ha több kerekű, az sem baj.
Veterán korú járművel érkezők kiemelt figyelemben részesülnek.
Érkezés péntek este, vagy szombat délelőtt.
Idén az időpont :
Július 24-25-26
Link : http://www. quadorzo. mlap. hu/
Mindenkit szeretettel vár a rendezőség, és a barátságos helyi lakosok.
KPZs
én észre vettelek, csak sokat motoroztok kérdésre nem tudtam mit írni:):):) és veled mi újság? van ha már itt vagyunk:D:D
Észrevettünk,de nincs semmi újság... :))
Na látom már észre sem vesz senki..szép mondhatom :)))
A karburátor problémával egyetértek...nálam is ez volt a gond.
Nem azt mondtam, hogy a megszakítós gyújtás rossz, csak azt, hogy az elektronikus jobb. A megszakítóst ha tökéletes is, karban kell tartani, után állítani oár ezer kilométerenként, hogy jó is maradjon. Az elektronikus ha nem hal meg az első 1-200 kilométer alatt, akkor tíz évekig elműködik úgy, hogy rá sem nézel. A blokk felújítások alkalmával kell csak újra beállítani, amikor le kel szedned és visszatenned.Mivel az elektronikusok erőssebb szikrát adnak, a kicsit hibásra beállított benzin-levegő arányon is segítenek.Szóval a jónál néha van jobb. :)
A karbi hibák jelentős részét csak az veszi észre, aki szemfüles, plusszban szörszálhasogató.
én is az elektromos hibára szavaztam de vaciláltam a karbival de az csak akkor romlott el amikor kiakartam cserélni egy 24mm re az hogy alapjárat nem nagyon van a TS karbival azt már télleg megszoktam, ez a bowden feszítéses megoldás nem jött be a németeknek...egyébként rájöttem hogyha megszakítós gyújtás is nagyon jó ha nem csapágyas a főtengely...szerintem ezért is lehet az hogy 5000 felett beszaggat ha van rajta világítás akkor eszeveszettűl ha nincs akkor alig észelelhető... mondjuk mire ismét jogsim lesz addigra fel akarom újjítani csapágy szimering és kap egy új dugót is..remélem így még inkább használható lesz
SzewasztoK!
Keresnék ETZ hátsó telópárat, árban megegyezünk! E-mail ben irjon akinek van eladó! (szabbensz@citromail.hu)
Nekem a magyarhertelendi túrán elkezdett csöpögni a karbi. A Mora megnézte, odahajolt, vetett rá egy keresztet, meg mormolt valamit. nem tudom pontosan mit, biztos olyasmit, hogy " in nomine karbis..." De ez lényegtelen, a karburátor azóta is jó!
Régen dróttal javította, ma már ráolvasással!
(A gáz az a sztoriban, hogy ez tényleg így történt!) :-D
Nincs baja az én első telómnak.
nem arra szavaztam. (elvileg.. :S :)
No látod hogy esélyes a karbi a versenyben.Nekem víz szokott kerülni a fúkákba. Ráadásul ha csak úgy összerakom a karbit, akkor nem lesz tökéletes, mert szarok az utángyártott alkatrészek. A subertől kezdve a főfúvóka tartóig mindennél előfordulhat gogy kicsit kalibrálni kell csiszolóva, egyébbel.Aztán elállítódik a rázkódástól néha, mivel igen puha anyagból van pl az úszó nyelvecskéje, ami a tűszelepet nyomkodja.Szintén a puhaság miatt pár ezer kilométer után a főfúka tartó is elkezdi a kikopást.egy ideig lehet a tű lejjebb eresztésével segíteni a dolgon, aztán jön újra a főfúkatartó csere.
Nekem mindig a karbim rázódik szét.
A többi része a motornak roppant megbízható nálam.
Tudod miért nyernek az elektromos hibák? Mert a karbi hibákat nem is veszik hibának.Pedig tíz MZből 9 nek szar a karbija, csak belenyugodott a tulaj, illetve normálisnak tartja az értékeket. A karbiba bekerült vízbuborékokat , emiatti időszakosan kihagyott ütemeket is figyelmen kívül hagyják.
Amúgy az elektromos hibák egy kis előrelátással minimalizálhatók.Tisztességes elektronikus fesszab, elektronikus gyújtás, a kábelek kicserélése elöregedés esetén, és máris igaz, hogy évekig, tízezer kilométereken át csak a kiégett izzók jelentik majd az elektromos hobát. Pontossabban elsőlámpa izzó egyedül, mert a többi ledesíthető, a ledes cuccok se a sűrű meghibásodásról híresek, ha jól vannak méretezve.
az elektromos résszel az a helyzet, ha valaki ért hozzá és gondos gazda, nincs vele gond sose. A mechanikushoz hiába értesz, hiábá vagy gondos, a kopás miatt rendszeresen javítani, cserélni kell.
Szóval én még gondolkodom, mit válasszak. Persze most a lengés csillapítók a roszak az ETZ, de még a jawán is csak tervbe van véve a végső javítás, ezt egyedinek veszem, és nem sorozatossan visszatérő, elkerülhetetlen dolognak.Ha azokat a hibákat is figyelembe vehetjük, ami egyértelműen a saját hibánk, akkor én az oldaltámaszra szavaznék. egyszer biztosan kitöröm anyakam az állandó lenthagyása miatt. Ha csak nem tezsek oda egy mikrokapcsolót, ami üresen kívül minden sebességi fokozatban letiltja a gyújtást ha lent van a támasz.
Mi baja az első futóművednek?
Úgy látom amúgy az elektromos hibák fognak nyerni :)
nem dehogy! :) szavaztam én is! kiváncsian várom a végeredményt...
én meg harmadiknak bibibííííí:):):)
Én szavaztam most elsőnek!
Bibí!! :)
Remélem nem gond ha kicsit átírom a listát? úgy hogy jobban átfogja a motor egészét.
Csak 10 válasz lehet max, szóval nem lehet igazán részletesen belemélyedni, de ha nem tetszik még mindig át tudom írni.
Keri!
irtam imélt! megkaptad?
Én is boltban vennék egyenlőre. Bár már óriási lépést tettem előre a léptető motorok terén. ugyanis rájöttem, nem teljesen úgy működnek, ahogy eddig gondoltam.:D Ha lesz egy kis felesleges pénzem, be is fejezem hamar a műszer projektet.Utánna az ár csak a léptetőmotorok beszerzési árától fog függeni inkább.Gondolom, azért te előbb elkészülsz a dologgal. Neked csak időd nincs elég a haladáshoz.:D
Addig marad a Futár Peti, ott mintha láttam volna normális áron fordulatmérőket
Amúgy ha vár fél évet akkor én elkezdem az ilyenek kisszériás gyártását. Úgy már tudok neked versenyképes árat mondani, de addig én is inkább boltban vennék :)
Boltban nézted már? Úgy olcsóbb mintha egyedileg 1db műszert házilag legyártatnál valakivel.
Ez csak úgy éri meg ha magadnak gyártod, hobbiból.
A Hondám műszere ebben a sebességtartományban már 20%ot csal. Tehát 140-et mutat de csak 120 körül megyek :) Az érzés viszont megfizethetetlen :D
Imádom azokat a történeteket amik úgy kezdődnek, hogy "trabantdugósETZ" :D
A trabant csak azért 300ccm-es mert hosszabb a lökete, ráadásul nehezebb dugattyú mint a 300-as ETZ dugó, tehát nem a legjobb a nagy fordulatra.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|