:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Köszönöm. Erre lettem volna kíváncsi. Tehát pár mA a megengedett...
Az aksi hiába új viszonylag, valószinüleg rossz. Valami gyenge cella zárlaz is szóba jöhet.
Amire te gondolsz, az az, hogy a vezetékeknek van vezetése test felé is. Ezért szivárog el valamennyi áram. Jó szigetelés esetén ez elhanyagolható. A régi, elöregedett szigetelőjű vezetékek esetén bizony egy-két hét alatt eltűnik a töltés az aksiból.Mielőtt valaki azt mondaná, hogy az aksi önkisüléséről van szó, leírom, hogy kb fele ideig bírja némelyik régi vezetékezésű moci megtartani a delejt, ha nincsenek lehúzva aksiról a vezeték. Például az én jawám megérett egy vezeték cserére. két hét mulva már nincs delej a vadi új aksiban az indításhoz.
De ha valaki 1-2 miliampernél nagyobb áramot mér lekapcsolt gyújtásnál, ott valami komoly zárlat van, vagy elkötés, és valamelyik izzó rajta marad lekapcsolás után is. esetleg a viszáram kapcsoló relé illetve dióda hülyéskedik és vissza engedi az áramot a dinamóba.
A generátor esetén az egyenirányító is le tudja szívni az aksit.Eredetileg az egyenirányító pár megaohmos ellenállást képvisel, de néha úgy for fel az agya, hogy utánna jelentőssen lecsökken a záróirányú ellenállása.
A lényeg, miliamperes áramot mérhetsz kikapcsolt gyújtásnál. Ha nagyobb, akkor valami jelentős gáz van.
A probléma, hogy pár napos állás után sokat merül az akksi. Akksi töltővel való feltöltés után használva sokáig jó. A motor töltése jó. Kevés használat után sok folyadék tűnik el az akksiból. Egyébként az akksi másfél éves...
Mert amúgy mi a probléma?
Nem szivárog el. Bármennyire is szeretek a vízvezetékes hasonlattal élni, azért ez nem víz.
De most belegondolva a generátor gerjesztése vesz fel áramot nyitott megszakító esetén is, de ha lekapcsolod a gyújtást akkor ennek is meg kell szűnnie.
A gerjesztés nem tudom mennyit vesz fel alapból de de nem sokat. Max 1/2A.
Pl: A vezetékeknek is van ellenállásuk... Elszivárog az áram...
Mi fogyasztana egy álló motornál, ha nincs rajta a gyújtás?
És gyújtás nélkül, mennyi áramot szabad felvennie?
Ha nyitva a megszakító, és nincs bekapcsolva lámpa akkor zéró.
Üdv! Megtudnátok mondani, hogy a kis ETZ mekkora áramot vesz fel úgy, hogy nem jár a motor? Tehát, nem járó motornál a pozitív ágra rakott műszer, mekkora áramot mutat? köszönöm
kb 1-2 hónapja kaptam olajat 2T-t .elvileg sprint 2T .Használtam idáig elment már 9 deci belőle,de kicsit jobban füstöl a motor ezzel az olajjal és van egy másik gondom is.Ha 90nél teljes gázt ráhuzom akkor ilyen becsörgő beciripelő hang hallható.Többször is próbáltam és van ez a hang,de ha finoman huzatom 90felett akkor nincs baj.
Én arra gyanakszok hogy ebből az olajból sok lerakódás jutott a dugó tetejére,mert ezt még nem néztem meg.Meg kivettem a gyertyát ilyen szürkés ,nagyon halványbarna volt,meg volt azon is egy kis lerakódás,a gyertya megpucolása után kevesebb lett a becsörgő hang.Én ujra visszatérek az omw-re ,a sprintet csak azért próbáltam mert megmaradt egy motorosnak és olcsón nekem adta,de többet nem kell.
E85 MZ Race. A programot támogatják az E85 forgalmazói. :-)
Próbáld.Pálinkában csak 50% az alkohol, a benne lévő jelentős mennyiségű víz miatt valószínűleg nem keveredik el a 2T olaj.
Kissé drága is üzemanyag céljára.
Volt aki megszervezze, de miután 7 ember jött el rendszeresen egy-egy versenyre nem lehetett tovább finanszírozni.
Éppen ma nézegettem 2006-os MZkupás képeket. Az Euroringen legalább 25 MZ-s induló volt! Szerintem az igény meglenne rá, csak nincs aki normálisan összeszedje a bandát és megszervezze rendesen a versenyeket.
Csak tudnám miért döglött meg az MZ Kupa ha ilyen sok lelkes ember van.
Amúgy ha már MZ-vel pályázás, akkor itt gyűlik egy pályaMZ-s brigád: http://www.sportmotor.hu/motoros_forum/motorok/?cmd=showtopic&id=426
Viszonylag gyakran járnak pályázni, és egyre csak gyűlik a nép (van egy falu, ahonnan már 5 MZ-s van)!
Majd jövőre összedobom rendesen a pályára várakozó gépet, aztán lehet gyakrabban is pályázni, akkor majd talán még ilyen verseny is beleférhet. :D
Versenyezni tuti nem mennék, max nézőnek, de most azt is kihagyom. Nem vagyok milliomos, most a tőkét inkább a 26.-ára koncentrálom. :D
Amúgy irtó mázlista vagyok, mert éppen nem vagyok szolgálatban, szerintem ha addig még marad pénzünk, kimegyünk.
Asszem öregszem, már nincs kedvem kitolni a fűre az embereket, de egy kis haveri kergetőzés az mindig javítja az ember hangulatát.
Most 18-án nem jösz?
Van amúgy egy "versenyzés" topik is, ott megtalálsz minden infót erről.
Keri!
Jövőhét vasárnap (07.26) délután tervezünk egy kis kergetőzést Kakucson. Lesz néhány pálya MZ-s is, ha gondolod és van rá időd akkor gyere és hozd a Tomi haverodat is. :D
Próbáld. Hasznos lesz a kísérlet, bármilyen eredménnyel jár.Két boros pohár is megteszi. az egyikbe benya, a másikba pálinka. Aztán lehet nézni az ülepedést.
van 96%-os etanolom, kipróbáljam kémcsőbe hogy keveredik és hogyan válik ki?...mondjuk nincs kémcsövem de biztos találok valami pótló eszközt
Olvastad? A papír nem tiltakozik, bármilyen valóságtól elrugaszkodott dolgot írhatnak rá.
Még a különféle kétütemű olajak sem egyformán oldódnak benzinben sem, tehát ki KELL próbálni.
A leírás akkor lesz meg, ha az etanol is 400Ft/l lesz...
Én se motorozok tíz kilométert etanolért. Autóval megyek, kannákkal.
Mint említettem, a legnagyobb spórolás, ha be sem indítjuk a járműveket.
Feltoljuk as hegyoldalra, aztán legurulunk. :-D
Nem személyes a tapasztalat. Valahol olvastam, ha nagyon muszály megkeresem, hogy a benzin olaj keverék és az etanol olaj keverék máshogy viselkedik.A benzinben az olaj valami emulzióhoz hasonló formában keveredik.Ha megfelelő olajat használsz akkor még egy év állás után is csak egy része ülepedik ki az olajnak a benzin aljára.Tehát igazából nem az a kérdés milyen könnyen keveredik el, mert ez az olajtól függ, hanem az, hogy mennyi idő alatt vállnak el, ha nyugton hagyod a keveréket.Ha jól olvastam, az etanolból gyorsan válik ki az olaj. De igaza van Kerinek, úgyis rázzuk használat közben a keveréket, tehát lehet, hogy nem zavaró a kivállás.Én mindenesetre nem kísérletezgetek vele. Majd ha valamelyik cég korrekt leírást ad kétüteműekben használt etanolról.De valószínüleg nem fog, mer ha adna is, olajszivattyús tipust fog elemezni, mert manapság az a divat.
De mindegy is a dolog a jelenlegi helyzetben. Nem fogok több tíz kilométert motorozni, hogy etanolt tankoljak.
Ha a Bexarolt beleöntöd a berzinbe, el sem keveredik megfelelően. A piros flakonos Prista durvább volt, nagy cseppekben ült le az aljára. Én mindig összerázom.
Tegnap motorbőgetve, gyorsulgatva 45km-t mentem 2 literrel, 4,4 literes fogyasztás. Állítottam a tűn, kíváncsi vagyok a változásra.
Bár 3,7-3,8 helyett 4,4l nem vészes.
A könyöknél kellene valami lyuk kis tartállyal, ami összegyűjti az olajat, akkor legalább egy része nem égne bele a kipufogóba.
Árpád! A napok alatti olajkiválást az etanolból saját magad tapasztaltad?
Ha igen, milyen típusú olaj volt pontosan?
Nekem a Bexarol 2T nem vált ki.
Favoritot, Shell-t, Husqvarna LS-t is ki fogom próbálni.
A kipufogódugulás érdekes téma.
A főtengely kenése akkor jó, ha "áll az forgattyúsház az olajban". Ekkor eldugul a kipufogó.
Ha nem dugul el, akkor nem biztos, hogy szegényre állított karbival is elég kenést kap a moci.
4-5000-es fordulatra személyes véleményem szerint 1:30-1:356-ös keverék kell.
Ha úgy állítod be, hogy sok keveréket kapjon, jó a 40-es(vagy jó olajból, pl Husky) de akkor többe kerül a leves, mint a hús.
Na, nekem nem jött be az E85. 1/3 - 2/3 arányban kevertem az etanolt és benzint, de így is erőtlen lett a motor, akadozik az alapjárat, csökkent a végsebesség. 20 km után kezdett magához térni a motor, de valószínű hogy hozzászoktam annyi idő alatt :-) lehet, hogy ha állítanék a karbin menne rendesen, de ahhoz túl lusta vagyok :-)
benzinnel is,és ma is ment
Még szerencse hogy folyamatosan lötykölődik, ezért nincs ideje leülepedni.
Induláskor is azzal kezdem hogy leveszem középtámaszról, az meg már önmagában felkeveri az anyagot.
Bambi egyszer adott valami 9000forintos verseny olajat. Egy literes mérőedénybe raktunk benzint és beleöntötte az olajat, ami szépen leülepedett a benzin aljára minden keveredési szándék nélkül.
Elég sokat kellet kevergetni mire eloszlott.
Ennél az etanol-olaj keveredés sokkal könnyebben ment végbe. Nem értek ehhez, de van benne 15%benzin ami nyilván javítja a keveredési képességet.
Amikor a benzinben elkeveredik az olaj, az egy fizikailg más jelenség, mint amikor két egymásban nem oldódó löttyöt összerázol. A legnagyobb különbség az, hogy a benzinből az olaj csak nagyon lassan válik ki. Az etanolból napok alatt. Vagy még gyorsabban.
A jó kipufogó pedig eldugul. Ez a lényege. Hajszál pontossan van méretezve, nem fér bele semmi szükülés hatásfok romlás nélkül. Kívétel talán a rezó, de azt viszonylag kevesen használnak.
Én se vagyok oda érte. Ha jó, akkor jobb mint a síma, de nehezebb kézben tartani a dolgokat, könnyebben akad mindenféle nyűge. Például imád eldugulni az alapjárati rész.Ha eldugul, nehézkesebb a kipucolás. Az átfújás nem mindig műxik, legfeljebb ha igen rendes nyomással fújlálod, nem valami pumpával.Ha nem lenne gond az alapjárati keverék állító csavarral, én is elcserélném síma karbira. Így nem sózhatom rá másra.
Ha érdekel nekem van egy eladó csatos karbim,vagy elcserélem egy normálra.Én nem szeretem a csatos karbit.
Irígylem a csatos karbisokat, nem kell kitekergetni a 3 csavart.
Nem kell eljárni tankolni, venni kell egyszerre 200 litert.
Keveredik az olaj az etanollal, csak jólo össze kell rázni. Ha csak a benzinbe beleöntötd az olajat, az sem keveredik rázás nélkül. Az én kipum 10-es keveréssel sem dugulna el.
A legkörnyezetvédőbb mód az, ha be sem indítjuk a motort...
Azért kíváncsi lennék a csatosban 1 perc alatt történő fúvóka cserére.Nem beszélve az üzemanyag állító csavar beállításáról. Azt már meg se említem, mennyire szeretik a menetek a heti kétszeri ki be csavargatást.Gyújtás beállítással együtt tíz pec alatt normálisan végezni nem hiszem, hogy bárkinek sikerülne .
Ráadásul sokan közüllünk vagy nem idő, vagy nem pénz milliomosok, hogy eljárjanak távoli helyekre tankolni.
A bekerendő olaj mennyiségével se szeretnék kísérletezgetni. Se pénzem, se kedvem nincs az esetleges nem kívánatos hatások kijavítására. Etanollal nem igazán keveredik az olaj. Tehát többet kell hozzá keverni. Ha sokat keverünk hozzá, annyi a kipuffnak. Ha keveset, akkor a hajtókar csapágyak, a henger nem fog örülni.A környezet védelem se annyira egyértelmű. A megnövekedett olaj mennyiség valahol távozik a rendszerből, értelemszerűen a kipufogón. Nekem az a gyanúm, hogy megfelelő mennyiségű olajat használunk, akkor igencsak sok kormot, olajat fogunk kipufogni.Ha valaki azt tapasztalja, hogy motorja tisztult az etanol használatával, az szerintem alul méretezte az olaj mennyiséget, jelentőssen lerövídítve ezzel motorja élettartamát.
Etanollal kétüteműt hajtani valóban csak kísérletezgetés. Vagy kíméljük a környezet vagy nem, vagy rongáljuk vele a motorunkat vagy nem. Ugyanis a gyárak , laborok nem igazán végeztek számításokat, kísérleteket kétüteműekkel, vagy ha igen, az adatokat nem publikálták.
Kíváncsiságomat az egy tank elhasználása kielégítette :)
Átalakítás nekem is gyorsan megy. Kifordítom a karbit, lecsavarom a 3 csavart és kicserélem a fúvókát. De annyira nem élvezem az útszéli szerelést hogy szándékosan betervezzek magamnak ilyet :)
Környezet védelem,gazdaságosüzemelés pedig nem teljesen igaz. Amennyivel olcsóbb annyival többet is eszik.
Kizárólag a teljesítmény miatt használnám a pályamotorhoz, ott meg az a gond, hogy ketten használunk egy kannát, és nem akarok kiszúrni haverral :D Nézne rendesen hogy miért nem indul be a motorja.
Apropó nekem a fék bovdenem amit talán a múlt héten vettem, és teszteltem megint elszakadt. Ugyan úgy a felső szemből kihúzta a huzalt. Szerencsére most legalább nem hirtelen következett be hanem elkezdett "nyúlni" így volt a fékhatás megszűnése előtt észrevettem.
Még van egy bovdenem ami elvileg jó de ezek után nem bízok benne. Kénytelen leszek gyártani magamnak, mert amit én csinálok az legalább megbízható, a Mofaker,Hubermotor,Futárpeti hármasnak (ahol vettem 1-1- fékbovdent) írok egy e-mailt hogy vizsgálják be, mert a silány alkatrészek most már életveszélyesek.
A rugó nem változik ilyen gyorsan.
Igen az használni szokott.
A 100-as benzintől nekem sem ment jobban, de az etanol tényleg másként viselkedik.
Valahogy könnyebben pörög tőle a motor ezért eltolódik a teljesítmény csúcs felfelé.
jaaa, és a kérdésemre saját magam megtaláltam a választ... kicsit gondolkodva... :D
az alapjárati fúvókát szerintem meg lehet hagyni eredetire... mivel a csatos karbi alapjárati rendszere a főfúvóka "alól" kapja az üzemanyagot, a részterhelésbe már nem nagyon szól bele... innen a 0,4 liter fogyasztáscsökkenés... magához az alapjárathoz meg szerintem hozzá lehet majd állítani a keverékszabályzó csavarral az 50es fúvókát...
na azzal, hogy "amíg nincs etanol minden kúton addig ez nem járható út", nem értek egyet... azér egy teli tank városi használatra meglepően sokáig tart... persze túrázáskor adódhatnak gondok, de nem feltétlenül...
ha az előgyújtást nem babráljuk, akkor az én (csatos karbi) esetemben a 2 fúvóka cseréje kb. 1 perc... jeladós gyújtás esetében is belefér a gyújtás+karbiállítás egy cigiszünetbe... :)
meg igazából nem a környezetvédelem, nem a gazdaságosabb üzemeltetés, nem a nagyobb teljesítmény, hanem egyszerűen a puszta kíváncsiság hajt... ez meg mindent megér... :)
és egy tank etanol elhasználása után, ha még a tapasztalatok nem is meggyőzőek, legalább tiszta lesz az üzemanyagrendszer... :D ez is egy megközelítés...
Hehe, na igen :) lehet besegített a szél :D, de meglepő volt látni, ahogy kúszik felfelé a mutató. Am. én az óra rugójának elfáradására gondoltam, remélem igazad lesz és a spirál játszik. majd megigazítom és nyomok bele olajat. az gondolom jó, ugye? köszi a tippet.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|