:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Tegyél bele benzint annyit hogy ne csapódjon ki.
Azért én továbbra is lebeszélnélek a túl olcsó, vagy túl drága olajokról. A túl olcsó legtöbbször vagy nem ad elég kenést, vagy sok égéstermék keletkezik, de vannak olyanok is, amik kissé agreszíven viselkednek, és zabálják a karbit, talány a gyűrűket is. Szegény ember vagyok, de általában nem használok 1200 forint/liter alatti olajt.
Mégis csapódik kifelé az etanolból néha az olaj?!! :)
Nem tudom, melyik a legolcsóbb 2T, azért kérdeztem. 500Ft sokkal jobban hangzik, mint 1200-2000Ft/l.Gondolkoztam, bevásároljak-e Favorit 2T-ből, de ezek szerint van olcsóbb is. Etanollal keveredik a Record?
Favorit a Kecskemétről hozott etanollal kissé kicsapódott, a mindszentiben faszán feloldódott. Ha lesz ma idő rá, tesztelek.
Lehet, hogy a Huskyból, Shelből is keverek 1:30-ast próbaképp.
Jawa berúgójára csináltattam spéci karmantyút, utána az nem csöpögött sehol.
TS-re is meg kellene csinálni valami szimeringesre a kuplung kiemelőt és a berúgókart is, akkor az is tiszta maradna. MOndjuk olyan kevés olaj csöpög el hogy fogyás nem mérhető de mégis olyan izé hogy foltos alatta.
Dehogynem, tavaly nyáron töltöttem fel. Szerintem azért nem folyik már, mert nincs benne :-)
Gondolom , még nem jutottál el a munkával addig, hogy olajat tölts a blokba. :D
Üdv vadmotoros! Mi még nem ismerjük egymást :)
Érdekes, hogy a Rekord nálunk 500Ft/L, de a városban már 700Ft...nagy eltérések vannak.
Akkor az én Mz-m, még nem is olyan gázos :D
Szerintem a Madit M2T, bár ez függ az euró - forint árfolyamtól is, de a Rekord is 700 Ft/Liter körül van.
Motor szobatisztaság:
Az MZ-m nekem is folyik a teleszkópnál, a berúgókarnál és a fordulatszám kihajtásnál is, de a Simsont most sikerült úgy megcsinálni, hogy sem a blokkból, sem a karbiból nem folyik semmi.
Keri, Árpád...akkor megnyugodtam, hogy nem csak én hagyom ott a névjegyem :)
szsrobert, nem a Record?
Melyik a legolcsóbb 2T olaj?
Én úgy gondolom, hogy a motor csapágyai, főtengelycsapágyazása adott minőségű, kopásállóságú anyagból készülnek. Azaz adott terhelésnél adott távolságú az élettartama.Nagy terhelésnél jelentősen lerövidül, elégtelen kenésnél még jobban csökken az élettartama.
Lehet, hogy 50km/h-s sebességgel, elegendően dús keveréssel elmegy a motor főtengelye ugyanannyi km-t károsodás nélkül 100-as keverékkel, mint Bexarol2T 50-es keverékkel, de anyagilag nem éri meg. 100-as keveréssel kifogyó benzin is halálos lehet a főtengelynek.
Nekem egyszer állt be, keverék néven tiszta benzint tankoltam, és melegben keményen hajtottam. Szétkente az alukosarat.Nem tudom, hányas lehetett a keverék, de 20km alatt kifeküdt a főtengő. Henger meg szarta le.
Henger csak egyszer ragadt meg, berugóval átforgathatóan, mikor egy ideig 8000-en pörgött Bexarollal, gazdaságos keverési aránnyal.
Szintetikus olajjal, 30-as keveréssel, elegendő főfúvókával azt uis kibírta volna szerintem anyagfáradás okozta szétrepülésig.
szerintem 1/100-as arányhoz már a motornak is olyannak kell lenni ami bírja.
Ne aggódj, én sem keverem ilyenre.
Árban ugyanott lennék vele, mint 50-es keveréssel a 2000Ft-os Husky olajjal, vagy más szintetikus 2T-vel. 20000-es dugó, 50000-es henger mellett lehet, hogy megéri. De akkor inkább 4T-t vennék.
1:100-as keverési arányon azért akármilyen jó is az olaj, elgondolkodnék. Főleg 5000/min felett.
Na ja. A szoci motorok nem a szobatiztaságukról híresek. Mindnek van egy kis inkontinenciája. Enyém szolidáris mindketőtökkel. Csepeg a váltókarnál is, a kuplungnál is.A jawám a berugó/váltókarnál és talán a kilométeróra kihajtásnál is.Az első ETZ-m csöpögött egy alsó deklitartó csavarnál is, hiába cseréltem tömítést. A végén a csavar feje alá kellett tömítést tennem.Mióta boldog szoci motor tulajdonos vagyok, mindig meg lehet látni, melyik az én helyem a parkolóban.
Valahol mindig csepegnie kell :)
Nekem a váltó/berugó karnál csepeg, de ott eredendően nincs tömítés.
Sziasztok!
Emlékeztek, amikor meséltem, hogy csepeg az olajam a kuplung bowdennél? :D Na még mindig csepereg :) És azt mondják, bármit csinálok ez így marad...pedig azt a kis gumigyűrűt is kicseréltem, amiről annak idején írtunk....hát nem csodálatos? :DDDDD
Még mindíg eladó az ETZ 250-em!Akit érdekel,keressen!Az ára már csak 90e.huf!!Ha kell a GIVI túradoboz is hozzá,az plussz 20e.huf!
30/290-5617
Ne tudd meg az enyém milyen volt amikor megvettem. 30km/h volt a végsebessége mert annyira el volt dugulva a kipufogó, nem fél kilóval volt nehezebb.
Nálam ilyen gond nem fordulhat elő, mert 1:50-nél sűrűbbre nem keverem és nálam bemelegszik a gép rendesen rövidtávon is :D
hát elbaszott arányú keveréssel, csak rövid távon használva a 12000km-t futott dobot(Ts125) kb fél kiló koksztol szabadítottam meg.
Jaj nem kell ez a "csakazért sem" hozzáállás.
Nagyon jó olajak az OMW-k. Nekem van a 2500-as rész szintetikus is meg a 4500-as full szintetikus is. Ez utóbbit 1/100-be lehet keverni. Én csak 1/70-be kevertem. A lényeg hogy mindkét olaj kiváló minőségű, nagyon tisztán ég.
Amúgy ha igazán érdekel valaki milyen olajat rak a gépbe, akkor a teljesítmény jelöléseket figyelje. Derült már ki méregdrága olajról, hogy az olcsó füstmentes robogó Repsol kenterbe veri.
Mostanában nem vettem olajat, de kb 2000forint az a füstmentes olaj amivel már vígan és kompromisszum mentesen használhatjuk az MZ-ket.
Ettől függetlenül lehet használni 1000forintos olajat is, ha valakinek bevált, nem ettől lesz baja az MZ-nek....talán 50000km után ráfér egy kipu égetés.
Ha már 2500 forintos olajat akarok, akkor Castrolt veszek, az is ott mozog valahol.Az bizonyított már.Régen kipróbáltam a full szintetikus Castrolt is, egész jó. Csak kifizethetetlen.
ha érdekel valakit a googleba beirva hogy :omv 2t,a 3.oldal tetején meglátni hogy milyen
kék dobozban sárga feliratos az alap omw olaj 2t hez,ez 1300 körül mozog/L.Inkább vissza is térek ehhez és ha a maradék sprint is elfogy megnézem mennyi a koksz a hengertérben és beszámolok ha nem felejtem el.omw ből van 2500/L áron is 2t,meg még ennél is van drágább,hát egyszer lehet kipróbálom a 2500ft-ost
Ja és ha már a hálát említetted a számlaszámom 11777.... :D
Nézd meg a Szakirodalom rovatot baloldalon. Ott találsz illusztrált alkatrészjegyzéket.
HALI MINDENKINEK. AKI TUD NEKEM OLYAN LEíRÁST ADNI AHOL ETZ 125-150 MINDEN CSAVARJÁNAK MÉRETE ÉS FAJTÁJA LEVAN íRVA/RAJZOLVA, ANNAK NAON HÁLÁS LENNÉK. LÉTSZI SEGíTSETEK NEKEM:D
eltűnik a viz,mert melegszik az akksid,miért melegszik?mert zárlatos,és miért merül? mert egyre kevesebb lesz benne az elektrolit(sav+ioncserélt víz)
ezek még hűtik is valamelyest az akksit,a celláknak meg van egy olyan hülye tulajdonságuk,hogy nagyobb hőre elhajlanak,mint a bimetál fémek,ekkor lesz cellazárlatos.ha egyre több cella lesz zárlatos,akkor egy idő után ami hamar bekövetkezik kuka lesz az akksid.
A vezeték ellenállásának ehhez semmi köze. Áramhoz zárt áramkör kell. Az nem olyan, hogy csak úgy ott csordogál a vezetékben, a vezeték meg ellenáll neki! :-)
Vagyis, ha tudsz mérni bármekkora áramerősséget is lekapcsolt fogyasztókkal, akkor ott baj van. Ebben az esetben szerintem egyszerűbb, ha ellenállásmérővel vadászol tovább, míg meg nem találod a hibát.
De szerintem Árpádnak lesz igaza, mivel azt írod fogy a lötty az akksiból esélyes, hogy cellazárlatos. Amit nem tudsz kimérni.
Legegyszerűbb ha kiveszed a motorból feltöltöd és pár nap múlva visszateszed. Ha magában is lemerült, akkor kuka.
Igen, lemeríthet. Mint írtam a jawával kapcsolatban, akár két hét alatt is eltünhet a delej. Ez a jawánál is 1-2 miliamper.Ekkora szivárgóáram melett még használható a moci, de megérett a kábelezésre. Csak járni kell vele, vagy hetes kihagyások esetén otthon kell töltögetni. Viszont ha jelentőssen nagyobb áram folyik, akkor sürgősen ki kell vizsgálni a dolgot, mert vagy elkötés van, vagy valami rendessebb zárlat szerűség. Ez utóbbi akár melegedhet is. Ritkán gyullad ki ilyesmitől jármű, de előfordul azért néha.
De ez jelen esetben valszeg lényegtelen, mert tényleg igaz, hogy szinte biztosan aksi, fesszab hiba van.
Igen erre gondoltam én is.
Lekapcsolt motornál szerintem már az is gáz ha mérsz egyáltalán bármiféle áramot.
1mA kb 1 hónap alatt teljesen lemeríthet egy MZ akkut.
Nem úgy fogalmaznék, hogy megengedett, inkább úgy, hogy akkor még nem szükséges azonnali beavatkozás-
De szerintem nálad az aksival, vagy a fesszabbal lessz a gond, esetleg mind a kettővel.Ha van időd és kedved, szed ki az aksit, töltsd fel töltővel, köss rá egy 5 wattos izzót, és nézd meg, mennyi idő mulva kezd az izzó nagyon halvány lenni.Ebből megsaccolhatod, meg van e még az aksid tároló képessége.De szerintem könnyen előfordul, hogy ha ma feltöltöd töltőről, egy hét mulva már nem lenne meg a megfelelő feszültség az aksin. Belül sül ki. De ezt áram mérővel nem tudod kimérni.csak a feltöltés, mérés, több napos várakozás, újra mérés módszerrel.Még egyszer: nagyon esélyes egy cellák közötti belső átvezetés az aksidnál. Ezért lehet az is, hogy a motorban nem szeret annyira töltődni, mint töltőn.Ha rossznak találod az aksit, az új betétele előtt győződj meg róla, hogy valóban megfelelő feszültségre szabályoz e a szabályzó. 6 voltos rendszernél 7.2 nek kell lennie, 12 voltosnál 14.4 nek. Ha ennél nagyobb, meggyötri az aksit.
Köszönöm. Erre lettem volna kíváncsi. Tehát pár mA a megengedett...
Az aksi hiába új viszonylag, valószinüleg rossz. Valami gyenge cella zárlaz is szóba jöhet.
Amire te gondolsz, az az, hogy a vezetékeknek van vezetése test felé is. Ezért szivárog el valamennyi áram. Jó szigetelés esetén ez elhanyagolható. A régi, elöregedett szigetelőjű vezetékek esetén bizony egy-két hét alatt eltűnik a töltés az aksiból.Mielőtt valaki azt mondaná, hogy az aksi önkisüléséről van szó, leírom, hogy kb fele ideig bírja némelyik régi vezetékezésű moci megtartani a delejt, ha nincsenek lehúzva aksiról a vezeték. Például az én jawám megérett egy vezeték cserére. két hét mulva már nincs delej a vadi új aksiban az indításhoz.
De ha valaki 1-2 miliampernél nagyobb áramot mér lekapcsolt gyújtásnál, ott valami komoly zárlat van, vagy elkötés, és valamelyik izzó rajta marad lekapcsolás után is. esetleg a viszáram kapcsoló relé illetve dióda hülyéskedik és vissza engedi az áramot a dinamóba.
A generátor esetén az egyenirányító is le tudja szívni az aksit.Eredetileg az egyenirányító pár megaohmos ellenállást képvisel, de néha úgy for fel az agya, hogy utánna jelentőssen lecsökken a záróirányú ellenállása.
A lényeg, miliamperes áramot mérhetsz kikapcsolt gyújtásnál. Ha nagyobb, akkor valami jelentős gáz van.
A probléma, hogy pár napos állás után sokat merül az akksi. Akksi töltővel való feltöltés után használva sokáig jó. A motor töltése jó. Kevés használat után sok folyadék tűnik el az akksiból. Egyébként az akksi másfél éves...
Mert amúgy mi a probléma?
Nem szivárog el. Bármennyire is szeretek a vízvezetékes hasonlattal élni, azért ez nem víz.
De most belegondolva a generátor gerjesztése vesz fel áramot nyitott megszakító esetén is, de ha lekapcsolod a gyújtást akkor ennek is meg kell szűnnie.
A gerjesztés nem tudom mennyit vesz fel alapból de de nem sokat. Max 1/2A.
Pl: A vezetékeknek is van ellenállásuk... Elszivárog az áram...
Mi fogyasztana egy álló motornál, ha nincs rajta a gyújtás?
És gyújtás nélkül, mennyi áramot szabad felvennie?
Ha nyitva a megszakító, és nincs bekapcsolva lámpa akkor zéró.
Üdv! Megtudnátok mondani, hogy a kis ETZ mekkora áramot vesz fel úgy, hogy nem jár a motor? Tehát, nem járó motornál a pozitív ágra rakott műszer, mekkora áramot mutat? köszönöm
kb 1-2 hónapja kaptam olajat 2T-t .elvileg sprint 2T .Használtam idáig elment már 9 deci belőle,de kicsit jobban füstöl a motor ezzel az olajjal és van egy másik gondom is.Ha 90nél teljes gázt ráhuzom akkor ilyen becsörgő beciripelő hang hallható.Többször is próbáltam és van ez a hang,de ha finoman huzatom 90felett akkor nincs baj.
Én arra gyanakszok hogy ebből az olajból sok lerakódás jutott a dugó tetejére,mert ezt még nem néztem meg.Meg kivettem a gyertyát ilyen szürkés ,nagyon halványbarna volt,meg volt azon is egy kis lerakódás,a gyertya megpucolása után kevesebb lett a becsörgő hang.Én ujra visszatérek az omw-re ,a sprintet csak azért próbáltam mert megmaradt egy motorosnak és olcsón nekem adta,de többet nem kell.
E85 MZ Race. A programot támogatják az E85 forgalmazói. :-)
Próbáld.Pálinkában csak 50% az alkohol, a benne lévő jelentős mennyiségű víz miatt valószínűleg nem keveredik el a 2T olaj.
Kissé drága is üzemanyag céljára.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|