:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Örömmel olvastam, hogy nem csak én vagyok ezen a véleményen.
Az MZ nem csak egy motor...az MZ az egy életérzés...egy életforma.
Aki megvesz egy Mz-t vállalja, hogy törődnie kell vele (persze ez minden motorra, stb..re igaz), talán kicsit többet az átlagosnál..de mit várunk egy ennyi idős technikától?
Ez benne a szép...én ezért imádom...mert ha kimegyek és áttörölgetem, mindig olajos leszek...MZ én így szeretlek! :)
Ja és vesz ilyen áron majd egy japán motort és rögtön rájön, hogy a lepukkant MZ és Jawa minden baja ellenére sokkal olcsóbb és megbízhatóbb :)
Nézzétek meg mit ír a következő motorjának!
Tanult a hibájából és az a motor már sokkal drágább és megbízhatóbb mint egy MZ! :-)
Présrés mekkora?
Előgyújtás jó?
HF lehet hogy kifúj, az is ronda csattogás szerű zaj.
3000-es fordulatnál valami zajt ad le a motorom.
A hengerfej környékén.Csavarok megvannak húzva.Most lett teljesen felújítva.
...odaadnám neki egy körre az ETZ-t majd röhögnék amikor hanyatt esik :D
Az ilyeneken csak röhögök.
Egyszer felvettem a 120-as Skodámmal egy stoppost.
Kezdi mondani hogy nekik is volt skodájuk és milyen szar egy autó, mindig forralja a vizet, meg nem megy, de különben is olyan rossz a futómű hogy 80 felett életveszélyes...csávókám ekkor ránézett a műszerfalra és elhűlt mert 140-et mentünk éppen (óra szerint amúgy csak 120 :))
Persze a víz halál stabil hőmérsékletű :)
Szóval csak ennyit válaszoltam neki. Érdekes nekem nincs vele gondom :)
Nem kétlem hogy igaz amit leírt (konkrét gép esetén), na de aki szart vesz az ne csodálkozzon ha büdös.
Az enyémet a kora miatt mindenki isteníti: hogy ezek milyen jó motorok voltak, meg hogy nekem is volt ilyenem 78-ban stb.
De vannak okosok, akik meg: hú MZ, hát azt sokat kell szerelni, meg úgyse lesz jó sose... Na ezek akik a kocsmában szerzik a nagy tudásukat, de még sosem ültek motoron.
Ez a népítéletes is 13ért vette és 20km-t ment vele, saját bevallása szerint. Ha én ennyiért vennék egy szakadt szart nem lennének ekkora elvárásaim, hanem türelmesen igyekeznék minden kínját kijavítani.
Nem csak egy darabról általánosítanak a többire, de ráadásul a saját véleményüket ojektív dolgonak tartják. Ami nekem nem tetszik, az szar.
Pedig úgy kell fogalmazni, nekem nem jött be.Ahogy én is szoktam mondani. Nem szeretem tulzottan az ETZ-t. Ez nem ok arra, hogy más ne szeresse. Nem vagyunk egyformák. Én igazából jawás vagyok.Csak egyenlőre még mindig jawa nélkül, ETZ-n.
Visszatérve a véleményekre: Elképesztő, hogy a legtöbb embernek milyen kialakult, szilárd véleménye van olyasmikről is, amihez nem csak nem ért, de nem is igen van információja róla. Régebben a foci volt ilyen téma, most a politika, a gazdaság. Persze a járművek is.
az enyém tutira :) De sztem ugyanez igaz bármilyen gyártmányra. Egy szétgányolt gépet nem eccerű helyrehozni. De találkoznék eccer ezzel az emberrel....:)
Az ilyeneket úgy megrugdosnám :S
Az, hogy valakinek van valamiről egy véleménye, ne jelentse már azt, hogy az összes többi valami olyan!
Ezt mindig utáltam az emberekben...
-Mz-m van...
-Nekem is volt..de szar volt...áhh az Mz-k szarok...
-hát akkor kapd be!
Na de...örüljünk annak, hogy a mi Mz-ink jók :)))
De az az érzés, amikor 90et mész lazán :D hát ahhoz semmi sem fogható :D
Örülök, hogy alakul az etanol...végre valami elindult!!! ;)
hmmm: mit szóltok ehhez? Sztem az a baj csak, hogy nem ért a gépéhez és kész :)és csppet igazságtalan....nah de ő tudja.
http://totalbike.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=72440
Ja tényleg. A Gyömrői úton a Richter új épületével szemben van a START vagy STOP vagy nem tudom milyen autós bolt. Én ott kaptam kárpit rögzítő műanyag bolhákat a kocsimhoz és voltak másfajta pöckök is, nem drágán.
Nem emlékszem hogy olyan volt e ami neked kell, de villanyszerelő boltban is érdemes megnézni az ilyen kábel vezető megoldásokat.
Ne is említsd az adott autó márkát.:) A cimborám előszőr értetlenkedett,aztán felhúzta az orrát amikor a citromsárga Wagonerjét magyar narancsnak hívtam. A gyengébbek kedvéért: A tanúból: Kicsi is, sárga is, de a miénk.:D
Autósboltban biztos lehet kapni hasonlót. Amikor még a "mi autónk" gyárba jártam dolgozni, hozzájutottam egy maréknyihoz, ott is kábelek rögzítéséhez használják.
Sziasztok.
A hétvégén az adai Cobra moto clubb találkozóján voltam.Jó kis buli volt.Kicsit kevés volt a szocimotoros, de volt egy két ember ízig vérig szocis.A legbarátságosabb fajtából mert minden szoci motor története érdekli és ezért talán mint a piaci légy mindenkihez odapofátlankodik és bemutatkozik.Megkérdezi motorunk történetét, elmeséli a sajátját is.Így kezdődött barátságom egy Z25Z nevű fickóval akinek aztán tényleg odavág.Erre énfelém ritka ha valaki egy szocimotorossal találkozik az pedig hogy ilyen jó barátok legyenek még ritkább.
Ezért szeretném ha több ilyen ember jönne el hozzánk topolyára a Freedom találkozójára amit most hétvégén tartunk meg.táborozási lehetőség,koncertek, buli és jókedv jellemzi.
Szeretettel várunk titeket.
hello ha valakit érdekel van egy frissen festett simson vázam, amibe simson, és ts 125ös mz blokkot is be lehet tenni, akit érdekel az írjon a koncz.d(kukac)freemail.hu-ra
kösz a segitséget majd megprobálom a régi és ujj karbi fuvokáját öszehasonlitani kb re de elötte a szivocsonk kibövitésével kezdem..ha nemjön össze a projekt megy vissza a régi karbi :)
hi Nfsman...
olyan rögzítő pöcköket nem fogsz kapni sehol újonnan... már én is próbáltam... de van rá megoldás...
fekete színű gyorskötözővel-kábelkötegelelő (ki hogy ismeri) igényesen meg tudod oldani... a kötegelőt bevezeted a lámbafejbe, úgy hogy átfogja a spirált, bent pedig átfűzöd a kábelösszekötőn-sorkapcson... csak ne húzd meg nagyon, nehogy összeroppantsa a spirált...
ha megfelelő méretű gyorskötözőt használsz, királyul néz ki... :D
egy rovátkát emeltem a részterheléstűn, most jól megy 50-nel is. Bár lehet, hogy a plusz deci benzinnel emelés nélkül is jó lenne.
Ha 10-zel többet megy, nagyobb a terhelése, és jobban kopik. :-)
1 liter E85-höz 1dl benzint keverve az olaj tökéletesen feloldódott. E25. :-)
karbit nem ártana hozzá állítani a motorhoz, fúvóka cserélgetéssel kezd.
Szerintem keveset kap ha odahúzod.
nem tudod a végtelenségig bőviteni mert a rezonanciától eltörik ha vékony,szóval csak okosan,de lehetséges,bár gázáramlás tanilag nem tudom hogy nézki,de ha nő a torokméret akkor szerintem csökken a légsebesség v. mi
sziasztok szereztem egy 28 as mikuni karbit és kicsit roszalkodtam egy pót szivocsonkomat átalakitottam de a belseje kisebb átmérőjű mint a karbi az a problem hogy a motor beindul de nem pörög fel hanem mikor gázt huzok fullad az alapjárat stabil és alapjáraton lehet sebeségeket elváltani gyertyakép szerint sokat kap de nemlehet hogyha felbövitem a szivocsonkot jobblesz a hejzet? lécci segitsetek sokat jelentene :) elöre is köszi
Helló!
Segítség!Ts-150-esem eldőlt, és a gyújtáskapcsoló takaró alulemez összegyűrődött,ill.elszakadt.Kérem hogy akinek van ill. tud beszerzési forrást segítsen. Előre is köszönöm.
Hú basszus tényleg...jól van...fáradok én is :)
Ha "nevenincs" kúton tankolok, vagy kicsit gyengébb minőségű olajat használok a gép nem megy úgy...nem gondoltam, hogy ennyire lehet érezni, ha mondjuk elmegyek a Schumi féle kútra vagy veszek egy Valvoline-t. Igaz nem valami gazdaságos így motorozni...de sokkal jobb érzés.
Kb. 10km/h-val többet ment a gép, és tényleg más volt érzésben is. (de lehet ez hülyeség...nem tudom :P )
Ha benzint töltök hozzá, akkor nem mosom ki. Ezentúl megkeverem, és a szörpöt nem öntöm a tankba. :-)
Bár ha lett volna nálam nagyobb csavarnyúzó, 5 perc alatt megoldom a problémát.
Ki fogom próbálni a Husky olajat is.
Lehet, hogy benzinben sem oldódik jól.
nekem csörög vele a motor, azon felül hogy füstöl is.
nem kell kimosni a tankot, nekem is volt egy kevés ilyesmi trutyi rész szintetikus olajjal, de benzinben jól oldódott.
Hát volt benne anyag bőven, azért álltam neki!
Azt sajnálom hogy nem mértem le, mert baromi nehéz volt és elég könnyű lett!
Most megütögetve kétségtelenül kongós üres fém hangja van. A krómozás a dob elején megkékült, a hátulján pedig eltűnt. (Vajon hová lett?)
Ha egyszer felteszem a motorra leírom azt is milyen lett!
A megszilárdult vasat mindenesetre eltettem a műhelybe emléknek! :-)
Bár inkább mementó! Ha még egyszer eszembe jutna dobot égetni... :-D
A favoritot is király áron mérik, Keri nyert olyat, nemrég írtunk róla és akkor néztem, hogy a 10 literes kanna 6250Ft. Az 625Ft/liter.
Igaz meg kell venni egyszerre, de baromi olcsó.
Gondolom olyan is...
értem, majd utána járok, köszi a tippet :)... még egy kérdés merült fel: több boltban próbáltam szerezni olyan rögzítő "pöcköket" amik a km./fordulat spirálokat a lámpabúrához rögzítik. volt ahol nem is értették mit akarok, volt ahonnan csak szimplán elküldtek, hogy ilyet nem tudnak szerezni. Talán Pesten kapni még ilyet, de én sajnos nem járok arra... :S valaki tudna nekem szerezni ilyet? nagyon hálás lennék a segítségért (egyébként a teljes felújítás a célom, hiányzó dolgok pótlása, stb... :), az utolsó csavarig)
Arol a tekkszóban fél liter volt 500-ért, azaz 1000Ft/liter.
Nálatok 250Ft volt 1 flakon?
Mitől érezhetően rosszabb, mihez képest?
Bexarol 2T jól keveredett az etanollal, a Favorit 2T hazafelé megszopatott.Kis mennyiség beleült a karbipohár aljára, és elzárta a fúvókát. Mivel nem volt nálam csak két kis csavarhúzó, pohárlevétel helyett szívatóval(70) 30-40 nel hazamentem 3km-re. Otthon kiöntöttem a trutymót. Holnap ha lesz idő, kimosom a tankot, és a keveréskor kiváló cuccot(olaj) nem öntöm a tankba. Vagy teszek hozzá egy kis benzint, és megnézem, feloldja-e. 52km-t mentem 2 literrel, 3,85-ös fogyi.
hát nemhiába a koksz az a vaskohászatban is ott van nagyon magas elégési hőmérséklete miatt.
Talán a kispolszkinak olyan, de nem tuti.
Azt tudom, hogy a Trabanté az jó a 125/150-es és a 250-esekre.
:))))))))))))))))
Ez marhajó, 10pontos történet :))))
Jó sok koksz lehetett benne, ha még vasolvasztásra is elég volt.
A kis TS-en nincs tömítés, még csak a helye sem. ETZ-n tudom hogy van.
Üdv. mindenkinek! Régebben volt szó arról azt hiszem, hogy valamelyik régi szoci gépnek/autónak a tanksapkája megegyezett a 251-es ETZ tanksapkájával. ez lenne a kérdésem, hogy megyik volt ez?... nem találni sehol gyári tanksapkát :(. a másik kérdés, hogy a láncokkal mik a tapasztalataitok? sok helyen olvastam, hogy az arany favorit nyúlik... :S szerintetek melyik lenne a jó? előre is köszi a válaszokat :)
A kis TS-en nincs ott tömítés? Az ETZ-n és a /1-esen is van mind2 helyen o gyűrű.
Ma nagy dolgot vittem véghez! Gondoltam kipróbálom a kipufogó kiégetést. Nem vagyok nagy híve, úgyhogy én mindig újat veszek. Így van otthon 3db telerakott fölösleges dob.
Egyikről tudtam, hogy iszonyatosan tele van, azzal vettem anno a gépet, egy olyan emberé volt aki maximum 80-al ment vele. és jó sűrűre is keverte az olajat, nehogy baja legyen. Én maximum 90-et tudtam menni azzal a csővel, alig talált ki belőle a füst. Így hát ez lett a kiválasztott. :-)
Jó sokat melegítettem, mire belenézve szépen vörösen izzott a koksz, ekkor adtam neki levegőt!
szépen elkezdett kékülni a dob, volt olyan fűst, hogy a pofám égett, pedig direkt nyugis helyen álltam neki.
Szépen elért a kékség a hátsó hegesztésig (Ahonnan már egyenes a dob) és ott elszabadult a pokol! Elkezdett rotyogni, mintha forrna benne a cucc, majd morogni mint gyerekkoromba a túlfűtött olajkályha. Először csak vörös lett, majd szinte fehér, vagy egy órán át izzott, a füst elmaradt és hátul nyomta a lángot, azután szépen elkezdett hátul folyni belőle a vas, mint a kohóból!
Na ekkor kezdtem elbizonytalanodni! :-) Leállítottam a levegőt, de nem hatotta meg, jó fél deci vas kifolyt belőle és szépen odakötött a földre. Mikor kihűlt azt néztem, hogy talán csak az utolsó vékony cső folyt ki. Legalábbis az teljesen hiányzik. Hát ez a sztori, szerencse, hogy fölösleges cső volt. Azért ha majd lesz időm, feldobom a motorra kipróbálom! :-)
Mindenesetre óvatosan a kiégetéssel, mert nem egyszerű eset.
Valamennyi ideig nem csöpög...nekem kb. 10 percig :D
Na de a lényeg. Eredetileg a passzentos illesztés tömített a kapilláris hatás miatt, de mára ezek a frankó illesztések szétkoptak, ezért ereszti.
Ha eredeti állapotot akarsz akkor meg kell perselyezni ezeket a tengelyeket, de ha már ennyi munkát belefektetsz a szimeringgel vagy ahogy te is írtad O gyűrűs tömítés beiktatásával jobban jársz.
1 kérdés: A TS 250 és a per 1-es villakiflijei és a lámpatartó háromszöge egyforma?
Haha! Én is otthagyom a névjegyem. Legjobban akkor folyt amikor a dinamó alatti szimering háza nem feküdt fel rendesen a blokkra, mert el volt vetemedve na akkor rendesen tócsát hagyott 1-2nap alatt. Ma csináltuk a teleszkópokat, az egyik a zárócsavarnál folyatta eléggé, a másik meg a szimeringnél; a változatosság gyönyörködtet :D
A berúgókarnál én meg fogom csinálni, úgy ahogy waresz, hogy egy nútot a váltótengelyre arra gumigyűrű és úgy megy rá a berúgótengely. Lehet hogy a deknit meg kimaratom, és megy bele egy szimering.
Nem bírom elhinni, hogy nem lehet egy MZ blokk csöpögésmentes, legalább valamennyi ideig.
Etanol?...váu, le vagyok maradva! :)
Hát igen, az 500Ft baráti ár...néha a Tescoban van akcióban az Arol 2T is 500ért...csak én nem szeretem, mert érezhetően rosszabb vele menni.
Hello. Kis TS-em füstölt kegyetlenül, és ragacsos trutymót váladékozott a kipuff végén, folyt az olaj a kupplung bowdennél is,a szimeringet reflexből kicseréltem. A füstölés meg gondolom a váltó oldali szimering miatt van, mert a keverék arány módosítás és olajváltás nem segített. A lényeg, hogy nem a szimeringnél folyt az olaj, hanem a főtengely csapágy külső felén, ugyanis ez elfordul a fészkében, mindkét oldalon. A váltó oldali szimeringet hogyan kell cserélnem? Illetve ezeket a csapágyakat hogyan javíthatom?
Egyes adalékok, nem a teljes olaj.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|