:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Értem a problémát.
Szerintem egyre gondolunk csak félreértjük egymást.
A betét felületének íve nem változik, csak a sugarának középpontja mozdul el fékezés közben.
A körkörösséggel tehát nincs baj, csak azzal ha a kör középpontja nem esik egybe a tengely által kijelölt középponttal.
Tehát ha sokat kell leszedni a felületből, akkor valóban el lehet rontani, ha nem ellenőrzöd az összerakott mechanikával.
DE amit én mondok az, hogy az ív eleve jó, csak hozzá kell igazítani a konkrét dobhoz, ez meg nem viszi el a középpontot, mivel a meglévő ív középpontja nem változik a felület vékony megcsiszolásától. Nekem ezért működik gyakorlatban, mert éppen hogy csak meghúzom a felületet annyira hogy az egész felület csiszolt legyen ezzel látom hogy garantáltan felfekszik és nem csak a két végén vagy a közepén.
Amúgy csiszolás nélkül ahogy van úgy is berakhatod (egy normális betétet) rövid idő alatt bekopik a megfelelő formára.
bocs 1 0- jav=7000
sorszám: 37948 (115533)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-07-24 01:00:02)
de akinek nincs 7000ft-ja meg benzinpénze az utazásra,az inkább megcsinálja házilagosan,végülis az eredmény ugyanaz,jól hangzik,bár én szartam rá nagy ívben,megállok simán a hátsóval is,a műszakin is átment,akkor meg minek szekáljam a féket.nem hayabusa ez hogy betonfék kell rá.A ferodolozás önmagába jó lenne de az alu is kopik még a gyári is,a tengelyeknél kicsit elkezd oldalirányba máazkálni és a fasza szabályozott dobunkat dobhatjuk a kukába.Normális helyen lehet kapni normális pofát,persze drágább mint a gyagyi,de működik mindenféle gépműhely nélkül is.Nem ellened irányul ez a kis szösszenetem,csak nem brom felfogni minek ez a felhajtás
ennyit szarakodni ezzel... az előbb írtam le. fel kell a gyári betéteket(ahol legalább az aluminium minősége garantált) legalább 5-6mm vastagra ferodoloztatni,(úgy hogy bele se férjen a dobba) aztán a dobot felszabályozni, és a féklapot esztergapadba fogva, enyhén nyitott fékkulcs állás mellett, gyakolatilag egy-egy db 1mm vastag acéllemezt kell tenni a fékkulcs és a pofák közé, majd leesztergálni a fékpofák felületét pont akkorára, mint amekkora a dob. a lemezeket kivéve máris belemegy a dobba a kész fék. elötte le kell a pofák felfutó éleit törni(legömbölyíteni a ferodol élét) így a bekopási idő kb 10km átlagos használat, és így garantált, hogy a pofák 100%-a fog. más ésszerű megoldás nincs. egy MZ esetében ez 7000ft a budatétényi "Friedrich Bt"-nél és kompletten elvállalják az egészet. akár komplett kerék esetén is.
Én ugy csinálom a féket,hogyösszerakom és nagyon picit nyomom a féket csak egy olyan 10-20 méteren,Majd szétszedem és megnézem hol ért hozzá majd ot megcsiszolom durvával.Majd összeszerelés megint enyhe fékezés egy pár méteren majd megint megnézés és ahol hozzáér ott csiszolás.párszor szét kell szedni és összerakni és jó lesz az.Az első féket igy csináltam a kis ts en és teljes felületen fog,de jó is.Igaz hogy ez időigényes munka de ha vki nem akar esztergályoshoz menni akkor maga is megtudja csinálni.
Mifelénk hasonlóan csináljuk. Csak kiakasztjuk ha egy mód van ráa rugókat. A fékpofát pedig krétázzuk, akkor jobban látszik, hol kell csiszolni Elvileg lehetne a csiszolóvásznat betenni a pofa és a dob közé, se elég nehéz úgy rendesen leszorítani.
De az tuti biztos, hogy egykulcsos féknél a fékpofa úgy néz ki, ahogy írtad.A fékpofa felületét képező körcikkhez tartozó középpont nem a kerék tengelyére esik, tehát valalóban nem lehet a pofát csak úgy kézzel odaszorítani a dobhoz. fel kell tenni a pofát a tengelyére.
Bocs, de azt hittem érted, csak poénkodsz! :-D
De akkor leírom komolyan.
A lényeg, hogy ugye egy simplex dobfékről beszélünk, vagyis a fékpofák egyik oldalát nyitja 2 felé a kulcs.
Ha a te módszereddel becsiszolod tök körkörösre a dobhoz a fékpofákat, akkor beszerelés és beállítás után elhagyják a körívet (Mivel az egyik felük fix, a másikat pedig szétnyitja a kulcs.) és csak a fékpofák első fele érintkezik a dobbal.
Ezért úgy célszerűbb csinálni, hogy fentről a normál méret fölül indulva, beszereled a helyére, tengelyt bele és kézzel ráhúzva a féket megforgatod. Kiveszed a dobból, megnézed a nyomokat a pofákon, megcsiszolod, beteszed. És így tovább, míg jó nem lesz.
Mikor kész vagy a teljesen összezárt pofáknak köze nem lesz a dob ívéhez, viszont beszerelve, ráfékezve majdnem az egész felület fogni fog.
Remélem érthetően írtam.
De végül is az, hogy miként csinálod az mindegy, a cél, hogy beszerelt állapotban ráfékezve legyen olyan ívük a pofáknak mint a dobnak.
Még mindíg eladó az ETZ 250-em!Akit érdekel,keressen!Az ára már csak 90e.huf!!Ha kell a GIVI túradoboz is hozzá,az plussz 20e.huf!
30/290-5617
Én hajlandó vagyok tanulni. :)
Te hogy csinálod?
Hát ez az érv szinte már fáj! :-D
Fúrjál rá lukat, ha bele akarsz látni! :-D
Sziasztok!
251-es ETZ-t keresek szép állapotban lehetőleg Baja és környékén!
Tel.:06-20/520-2038 (14:00h után mert kicsit zajos helyen melózok) vagy írjatok ide a fórumba vagy a gulyesz@freemail.hu e-mail címre.
Köszi, Tamás
Mindenkit szeretettel vár a Freedom motoclub újjászületési találkozóján amelyet a hétvégén tartunk meg Topolyán(Vajdaság) a félszigeten.
Én magam is szervezőként veszek részt benne mert ez olyan club ahol nem számít milyen motorod van, itt csak a motorozás a lényeg.
Ez mind szép de ha összerakom nem lehet belelátni a dob belsejébe :D
És hát gyakorlatban ez a megoldás mégiscsak jónak tűnik ;-)
Ez nem túl jó tanács, mivel a pofák egy oldala nyílik és úgy nyomódik neki a dobnak. Ezzel a módszerrel csak a végük fog érintkezni! Vagyis ha így csinálod szar lesz a fékhatás. Ezért a fékpofákat normálisan csak beszerelt állapotban lehet a dobhoz illeszteni.
hm..tényleg nem is rossz ötlet:D köszi szépen:D
Ennél bonyolultabb módszert nem is találhattál volna :)
Kiszedett kerék, pofa a kézben, beilleszted a dobba és látod ha nem stimmel. Ha nem hullámos a dob akkor 2 fékezés alatt bekopik a szürke betét, de ha szükséges illeszteni akkor csiszolópapír bele a dobba és azon meghúzod párszor a betétet és máris passzol.
Persze ha nagyon hullámos a dob azon csak a felszabályzás segít.
köszönöm szépen, most gondoltam bele hogy végülis a 250-be vettem előre új fékpofát anno a kisTS-hez meg kaptam hátra, tehát, most mindenhol új pofa lesz szerintem türelmesen bevasalom, úgy gondoltam hogy egy kör az utcába, aztán ahol el van színeződve, ott megsmirglizem, nem túl gyors, de jó lesz remélhetőleg...
kompletten 4 fékpofa ferodolozás, dobszabályzás, és a pofák beleillesztése a dobba 7000ft volt. és így nincs bekopási idő, és a fékhatás lenyűgöző.. azon kívűl, hogy erősebben kell húzni, nincs sokkal elmaradva a féktárcsától.
oh értem...köszönöm szépen mennyibe kerül egy fel ferodoloztatás?? mert ez a szürke ez bevált hátul a kisTS-be de ott a kerék se tökéletes....mosat arra gondoltam hogy ha már felújítom, és Miskolcra akarok vele járni (majd ha lesz jogsim) nagyából atombiztosra szeretném megcsinálni...ezért teszem bele a 250enből a 16os kerekeket is, így stabilabb lesz csak a nem tudom a 3.50es gumik mennyire fogják majd..mert most a pergőn az első gumit kerékkel együtt kicseréltük a kisTSére és 100felett nagyon szitál viszont a 16os kerekek már bizonyítottak 120nál is:).... és amúgy is a a 4 sebis ts-t, mindig is stabilabbnak érezttem, mint a perkót...mert hát remélem ha fel lesz újjítva rákerül a gokart karbi meg a Waresz féle rezót is megcsinálom sztem egy stabil 100as végének lenni kéne...de első a megbízhatóság természeteswen...
Igen ez is jó megoldás. A fékbetét felújítók is olyasmi anyaggal dolgoznak mint az a szürke betét és ebben az esetben még reszelned sem kell hogy bemenjen a helyére.
Van szürke, és van a piros/barna betét. A piros drágább, de pocsék a fékhatása a szürkéhez képest, de soha nem kopik el.
Valószínűleg azért mert az első kemény fékezésnél feltükrösödik.
A szürke gyorsan kopik, de annak akkor sem lesz baja ha megég.
Persze vannak hátrányai a szürkének, mint az hogy nedvesen (nem vizesen) brutálisan tapad az első 2 fékezésig.
Szóval szerintem jelen esetben a drágább nem jobb.
Pályára is a szürke vált be.
Ezek szerint szűk 250-es.
Ha triálgépet akar, jó az alul nagyobb nyomaték. :-)
Én nem fúrnám meg a helyében. Eladnám, elcserélném valami gyűjtővel, több 250-es henger is kijöhet belőle.
A 175 a kis motor felfúrva, vagy a nagy gyárilag kicsi hengerrel?
ferodoloztasd fel az eredetieket, és szabályoztasd fel a dobokat. majd ha ez kész van, akkor már csak bele kell esztergálni a betéteket a dobokba, enyhén nyitott fékkulcs állásnál. ha érdekel a dolog bővebben, akkor tudok segíteni
szerezz egy eredeti 250es hengert. más a vezérlési idő.. egészen más a csatornák formája.. a két henger között 7 mm átmérő különbség van. az rengeteg. az eredmény egy alul nyomatékos, de felül teljesen forgásképtelen gép lenne. tedd el azt a hengert, kincs számba megy manapság, még dugattyú nélkül is. kb 2-3ezer pénzért akadhat börzéken 250es henger.
hello lenne egy kérdésem dobfék betétet csak azt a szürkét lehet kapni?? mert én mintha láttam volna valahol drágábbat de az nem szürke volt....csak mert lehet van jobb minőségű is és akkor már a féken nem akarok spórolni...előre is köszi
üdv!ide is feldobom hátha...
Van egy pár Krauser oldaldobozom,eredetileg bmw de etz-n is volt már,ha valakit érdekelne,sajnos el kell adnom,ha lenne más megoldás nem tenném irányár 20000
képet kérésre privátba
309794913
Ja, a jawa nem japán. Nagyon nem.:)
Amúgy a jawa-kontra ETZ régi kérdés. Annyi biztos, egy pár kilométer után nem lehet dönteni, melyik is fekszik valakinek.Esetleg akkor, ha valaki eléggé ismeri a saját stílusát, igényét, és még a jawáról, mzről is korrekt tájékoztatást kap, mit és hogyan tudnak.Már leírtam, de ismétlem magam. A jawa türelmes, kényelmet szerető, turázgató, utazgató nem sportolgató embernek való.Olyan idősödő, megfárradt csontozatú, idegrendszerű embernek mint én.:D Ha sikerül végre levizsgáztatnom végre a jawát, kellemessen fogok rajta újra relaxálni, Megy majdnem magától, nem kell különössebben figyelni rá. Majdnem olyan mint a jó ló, vagy csacssi. Ha elalszik a bakon az ember, akkor is hazahuzza a kocsit.Az ETZ inkább olyan mint egy vadló. Ha rodeózni akarsz, kiválló. Csak fárasztó kissé
Gépészetileg a rémhírek szerint nincs nagy különbség. Mind a kettőt meg kell csinálni rendesen amikor megveszi az ember, utánna nem igen lehet gond. De ha van, körülbelül egyformán könnyű mind a kettőt szerelni. Nagy javításnál a jawa kicsit nagyobb kihívás.De bőven belül a kivitelezhetőség határain.Tehát az olajos a kezem, magam bütykölöm a mocim filingnek mind a kettő megfelel.Mint a többi szoci motor is. Bár azok általában drágábbak.
Mit gondoltok egy es175/2 es hengert fel lehetne fúrni 250re?AZ a gondom hogy nem nagyon találok dugót hozzá.
hangvételből itélve ez egy csíra kisköcsög,akinek valaki összerakta a simsonját,ment vele pár métert a kertbe,aztán felült egy 250es mert ő az ász!kiváncsi volnék mit gányolt azon gépen,nekem azért került annyiba a vasam,mert mindent megcsináltam saját magam örömére,a negyedét kellett volna valóságban ráköltenem.száz szónak is egy a vége,ha egy hulladékot vesz az ember számoljon a költséggel,egy roncsot is meglehet csinálni 30-40e ft-ból élvezhető,átlagos motornak,ez a madár meg köztudottan nem ért semmihez,csak a pofázáshoz de ahhoz nagyon.
elnézést a káromkodásért,nem tudtam semlegesen mérlegelni,de attól független ez a vélemény.
Ha Motoros Szépségverseny, akkor te voltál a harmadik legszebb motoros.
Ha motorszépségverseny, akkor az MZ. :-)
Hali.
az enyém is most lett felújítva, kivéve dugó, gyűrűk, heneger. Csapszege, tűgörgő, főtengely, csapágyak, szimeringek kilettek cserélve, fellettek újítva, és nekem is csörög a henegerem, de nem jövök rá mi adja ezt a hangot.
Amúgy egy 250es ETZ-ről van szó.
Annyit fűznék hozzá, a népítélethez, hogy egy türelemetlen, hozzá nem értő lúzer. És szerintem a Jawa Csehszlovák nem Japán és kb egykora születésű az MZ vel. Nekem ez a második ETZ-m, néztem 350es Jawa Twin Sportot is, de maradtam az MZ feelingnél. Semmivel nem helyetesíthető, egyszerűen az isten.
Nem írtam, hogy miben :D
Motoros Szépségversenyen!!! :D
Nektek nem meséltem még :)
Voltam egy motorostalálkozón, ahol 14 motor közül (GSXR-ek és chopperek közül) 3. helyezést! értem el az egyedüli MZ-vel!
Mindenki megcsodálta és dícsérte...szóval...az MZ az MZ :)))
Ez jó :))))
A 100Ft-ból 100km-ert sajnos én nem tudom megoldani :)))
Zozy ugye? :)))
Mz 4ever :D
Légteleníteni??? én soha nem csináltam.
Első feltöltésnél felső szelep kinyit, amikor jött a víz elzár.
Utána egy gázfröccs és kinyomott minden maradék levegőt a rendszerből.
A Skoda akkor levegősödött ha a HF megrepedt, ami könnyen bekövetkezett mivel ócska öntöttvas HF volt. Ha ugyan erre a motorra alu hengerfejet teszel a megbízhatóság mintaképe lesz, ahogy ezt a későbbi típusoknál tették is.
Elnézést a sok helyesírási hibáért előbbről. Kicsit siettem :)
HÁt pontosan ez az...Mineből lehet szart kifogni...ebből az Mz sem kivétel.
Anno amikor én megvettem a 250es TS-t nem gondoltam mennyi bak lesze vele. GYak-lag restaurálni kellett :) Tudtam, hogy nem az M szar, hanem a motorommal vannak bajok. Nagyon sok pénz és még több munkaóra után gyönyörű lett. Hangja, teljesítménye, külalakja, újjászülettet és sok kínlódás után, azt kell mondjam imádom...attól függetlenül, hogy most japánt hajtok. De megvan a jó kis MZ..meg is marad :) Már csak abból az okból is, kevés már a négysebességes TS.
Szóval én is odaadnám neki, szerintem meglepődne cseppet :)
AMit meg mondtál, aki szert vesz...ne csodálkozzon. Jól meg kell nézni, mibe ivesztál az emberrel. Legyen tisztába vele, hogy erre bizony majd költeni kell. Ugyanígy voltam yamahával. Elmentem megnéztem, kipróbáltam, tudtam, ezzel a géppel nem nagyon lesz gond. És így is lett. Álatlános karbantartásokat kell csak végigcsinálni rajta és nagyon hálás gép. Egyedül az elektorinkával van gondom, öreg vezetékek, néha vezetékszakadás a kormánynál okoz kisebb nagyon kellemetlenséget. De ezzel számoltam.
Szóval nem értem ezeket az embereket. Tavaly decemberben vettem még egy TS-t. Első ránézésre tudtam, hogy ezzel se lesz komoly gond, csak szépen rendbe kell tenni, blokkot eccer széthúzni, szimmeringcsere stb....be is jött.
Szóval szerintem ezek az emberek nem értenek a motorokohoz igazán...már csak ezért is az általánosítás....másrészről, nem igen tudhatnak precízen szerelni, ami sztem az MZ-nél elegedhetetlen...de az csak az én véleményem.
Halihó!
Relatív hogy mi az átlagos törődés, ha egyszer renben van, vagy A-tól Z-ig rendbe van téve akkor sokáig csak tankolnod kell ;-)
Alattam is megfordult már pár gép, nyugatiak is, de az MZ-hez összhatásban egyik sem mérhető, mert azok nekem mind "varrógépek", finomak, patentek stb de az ÉRZÉSnek nyoma sincs....ám az MZ-nél érzed hogy motor van alattad.
Nem is lehet ezt normálisan megfogalmazni...egyszer valamelyik népítéletben olvastam olyasmit hogy "egyszerűen ETALON a technika" Ennyi.
Tsók:
Zozy
sokan képtelenek a két méter vízcsövet lelégeteleníteni:D
"3000-es fordulatnál valami zajt ad le a motorom."
Nekem már akkor is ha beindítom :D
Esetleg lehetnek a gyűrűk. Nekem is csörgött 5000-es fordulat felett valami. Aztán egyszer csak abbahagyta. Akkor tört el a gyűrű. :D Szerencsére nem kellett megfúratni utána.
jah, a kovácsműhelyet... tingg-tingg-tingg-titing-tingting... xD de jó is az :)
Értem Ricsi, régebben már volt már szóban ez a gyorskötözős megoldás, ami végülis nem rossz, de nem is gyári, most pedig arra törekszem, hogy gyári állapotba hozzam a gépet (kisebb okosításokkal). Azt hiszem Intravénás mondta, hogy valahol még Pesten kapni... meg nem mondom melyik üzletben, azért köszi az ötletet :)
3 napja:
http://kepfeltoltes.hu/view/090721/DSC00052_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
és most:
http://kepfeltoltes.hu/view/090721/DSC00086_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
nemsokára megy homokszórásra minden, aztán porfestés... :)
Nem tudjátok, mi a szép és jó.:) Például a motor mögött állva sztereóban hallgatni a két T hangot.:D
Ossian: MZ
"Azt mondod, ez csak egy MZ,
Én azt mondom egy életforma,
más leszel mint a töbieeeeeeeek" :-)
Elmentek százak, jönnek majd ezrek,
az MZ-sek egyre többen lesznek,
állj közénk te is, mocizz velünk,
bárki bármit mond ellenünk.
Nekünk 100-as Skodánk volt.Apám megnézte, megy-e 120-at.Óra szerint 125, majd hengerfejtömítés csere. Szerintem a Lada jobb. A Skoda előnye az alacsony fogyasztás, ha tatásan hajtod.
De fogható. Kartépő gyorsulás, vagy 100Ft-ból 100km-t motorozni is lehet akkora élmény. :-)
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|