:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
nekem fél fordulatra van nyitva és uj siberem van,nekem igy jó.Megyis rendesen amugy,amikor megkapta az uj sibert sokat jelentett már az uj siberrel mentem olyan 3-4000km-t biztos.Eleinte nem kotyogott nagyon mostmár egy kicsit igen mert bekopott ez is.
ha nehezen esik vissza, az lehet még kopott porlasztótól. azt sajnos csak egy jó porlasztó tudja orvosolni. amikor meg húzod neki, nyílván eltünik a levegő útjából a súber, kap hozzá benzint, és megy mint az állat.. ha 250es a gép, akkor egy csatos porlasztóval lehet a legkönyebben megoldani a gyors fordulat visszaesést. az kevésbé érzékeny a kopásra, mert amikor elengeded a gázt, akkor koppanásig lemegy a súber. na meg még akkor van ilyen jelenség, ha a gázbowden túlzottan elő van feszítve.. gyakorlatilag az ad alapjáratot, és nem az alapjárati csavar.. az meg ugye olyan hogy annyi alapjáratot ad amenyit ő akar.
Akkor sajnos tényleg lehetséges hogy fals levegőt szív valahol.
Illetve valaki mondta még az alapjárati fúvóka dugulását.
Hiszed te. :D Mit gondolsz, mire jó a krumpli?!! :D
igen ez a kormány is egy érdekes dolog. Jobbra mozgatva emelkedik a fordulat. Egyébként késve veszi a gázt akárhogy tekergettem és a fordulat ott is marad csak soká esik vissza.
Ja és ha 1500 fölé pörög az alapjárat akkor vegyél vissza az alapjárati csavarral....ja.... lehet hogy olyan nincs neked. Akkor arra is vigyázz hogy a kormány mozgatásával változó alapjárat nehogy becsapjon.
Sok mindentől függ, nincs igazán jó konkrét érték. 2-3 fordulatnál már működnie kell a motornak, de a jó beállításhoz 1 fordulattól kezd el kifelé tekerni negyed fordulatonként kicsit várva, esetleg gázt húzva hogy beálljon.
Amíg emelkedik a fordulat addig folytasd a kitekerést. Amikor meg áll a fordulat határozott növekedés, ahhoz a pozícióhoz képest +- negyed fordulattal állítsad be hogy jó legyen a gázreakció, de a fordulat esése is határozott legyen.
Ha nagyon be van tekerve akkor jó a gázreakció, de nehezen esik vissza a fordulat.
Ha nagyon ki van tekerve, akkor gyors lesz a fordulat visszaesése, de a gázreakció nem olyan jó.
Persze ezt nem biztos hogy megérzed, de pl. menet közben nagyon pici gázt húzva rángat ha nagyon ki van tekerve.
Ha nem sikerül beállítani, vagy nem reagál a tekergetésre ahogy leírtam akkor lehetnek olyan problémák amit Árpi is írt.
nemtudom valaki tudná e hogy 125-ös TS nek hány fordulatra kell nyitva lenni a levegőcsavarnak?
Optimális fogyasztása 0 fordulatnál van...itt nem dugul :D
levegő csavart állítsad be
Talán egy pici falsot szív valahol. sokat nem, mert azt momdod, menni rendesen megy.Nézd meg a gyertyát, nem túl világos szürke e.
Azért nem dugul a tied annyira, mert magassabb fordulaton járatod.Én sajnos alacsony fordulaton szeretem használni, ezért hajlamossabb a kokszosodásra. Ezért időnként erőt veszek magamon, és megpörgetem.Amúgy alacsonyabb fordulatok esetén valamelyest alacsonyabb a fogyasztás.úgy 4000 körül.Mármint a 250-es ETZ-nél.Gondolom a TS egy-két százzal kevesebbnél optimális fogyasztásra, mint az ETZ. De ez nem biztos. Ami viszont szinte garantált, az az, hogy az optimális fogyasztáshoz tartozó fordulatok környékén már kezdődik a dugulás.Szerintem.
sziasztok. Mi lehet kb a baj ha a motornak ingadozó alapjárata van, a gázt meghúzom csak később esik vissza, viszont úton nagyon jól megy?
Mindig meglepődök a duguláson. Nekem 1:40-es keverékkel is majnem szárazra égett a kipuf vége. A motorjaitokba ömlik a benzin? :-)
Kellene a kipu alján kialakítani egy kis nyílást, ahol el tud távozni az elégetlen olaj valamiféle gyűjtőedénybe.
Jaj dehogynem :))
Kuci!!! Aug. 8-9-én Balaton-felvidék túrán leszünk és Balatonfüreden fogunk éjszakázni egy haver telkén! Buli ezerrel...ha van kedved majd csatlakozz! Dobj egy mailt és megdumáljuk :)
De azért még mindig jelentkezzetek Fejér megyeiek :)))
Én jelenleg balatonfüredi vagyok, az nem jó? :)
Igen :))) A Kodolányira fogok járni :P :)))
Néha kénytelen vagyok 5000 felett pörgetni, hogy ne duguljon el nagyon hamar. Ha 5.ben pörgettem volna 5000 felett, akkor biztosan ragadt volna pár anyóka a pleximre itt a városban.:D
amúgy ha jól emlékszem, 3.ban szoktam 70 körül ballagni 5000 fordulat körül, és nem negyedikben. Csak külömbözik valamennyire az áttétel a kettő között?!! :D
Két választásom van. Vagy egy olyan műszert szerzek, ami regisztrálja a valós sebességem, vagy egy vascsövet. Ez utóbbi hatékonyan tudja helyettesíteni a hiteles mérési eredményeket a vitákban. Ez utóbbi a szimpatikussabb megoldás számomra. :D
Sziasztok!
Vannak itt székesfehérváriak?
Felvettek oda fősulira és jó lenne összetalálkozni majd :)))
Miért 4. ben? Az ETZ 5 sebességes! :D
Amúgy nekem sem jó a km órám, de mikor még jó volt, akkor hozzánéztem a fordulatszám mérőhöz 5.-ben 3000 1/min nél van kb 70 km/h, 4000 1/min fordulatnál kb 90 km/h.
Általában engem se érdekel a kilométer óra. Viszont valamelyik nap lehet, hogy jól jött volna. Megint rámfogták, hogy lassan megyek, még a 70 et sem értük el. Szerintük. Nekem gyanús a dolog, mert rátévedt a szemem a fordulatszám mérőre. 4.ben 5000 felett pörgött a jószág. Nem igazán tudom elhinni, hogy az kevesbb volt hetvennél.:D Szerintem kellemes kilencvenessel húztuk legalább a belünk lakott területen., és nem autópályán.
Bár ha lett volna kilométerórám, akkor is lehet, hogy a hetvenet állították volna továbbra is.
http://nepitelet.hu/motorok/mz/etz_forever/ hello tudja valaki hol lehet ilyen fejidomot venni ami a képen van?? ha igen akkor leírhatná előre is köszi
hali srácok ujjbol lenne egy kérésem...holnap megyek co-s emberkéhez és heggesztetnék egy rezót vele mz te 150 es hengerre valót gyári minden ahoz kellene ha valaki már tervezett ijet szeretném elkérni a receptet mert a tervezőprogrammal hadilábon állok előre is köszi
hát azért annyira nem igaz mert vannak mz-k amiknek szépen megy az órájuk.Nekem 25 ig ugrál olyan 5öt afelett már szépen beáll ahogy kell és pontos is.Abszolut nem ugrál.
mit csináltál vele? megjavítottad a csillapítást?
az enyémek olyan stabilok voltak amikor megvettem ,mint az igazi szervósok.. és olyanok is lesznek.. holnap viszem őket peremezni.:P
16e km van benne, elméletileg nem sok. Viszont 27 éves... A bowdent jól leolajoztam, átforgattam stb. az órába nem merek nyomatni. Verhovinával jártam úgy, a spirálba tett olajat felpörgette az órába, ami addig 40 volt az 70 lett pár hétig :) Kocsival követve kb. 10 km a csalás 80-nál.
I. Igrici Veteránmotor Verseny
http://5mp.eu/web.php?a=szeszvame&o=EMGl07uzSU
A kevesebbet mérő km-óra Jawa sajátosság. Kb. 5-esetről tudok (magamat is beleértve) akinek kevesebbet mér a sokat futott km-óra Jawán, mint amennyit kellene. Mz-n ilyet nem tapasztaltunk, ott inkább fölfelé hajlamos csalni, ahogy gyengül a spirálrugó. Illetve nekem most hajszálpontosan mér, csak aki meg van szokva autó, vagy más motor órájához, annak soknak tűnik 100km/h a motoromon :D
Erről van szó :) úgy is annyit megyek amennyi jól esik. A motorhang mindent elárul ami infóra szükségem van, ha traffipax van akkor pedig úgy is reflexből fékezek :D
Pálya ETZ-ről leszedtünk mindent, eleinte hiányzott, de ennyivel kevesebb cucc tud összetörni eséskor, kevesebb hibalehetőség és olajfolyási hely, menetközben pedig úgy sincs időd órát nézegetni.
sorszám: 37985 (115691)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-07-30 08:28:35)
Mondjuk az tegyük hozzá, hogy az MZ órái valamelyest mindig is kalimpáltak egyszerű szerkezetüknél fogva, tehát ne akarjunk olyan stabil mutatót látni mint egy modern szervós mutatójú műszer esetén, ahol csak akkor rezeg a mutató, ha eltört a csigakerék ami mozgatja.
Nem hozzávaló, vagy valaki piszkálta a rugót, vagy a tengely elfordulását zsír esetleg más enyhe szorulás akadályozza. Ettől stabil lesz a mutató de meg akadályozza a pontos kitérést.
Nem is baj az ha ne mtudja az ember mennyit megy. Mivel nekem cz van azon gyárilag csak kilóméteróra van, én szerváltam 634-es oldaldeknit fordszm kihajtással és most az órám csak egy fordulatszámmérő. Kb-ra tudom mennyit megy a motor adott fordulaton mert GPS-el lepróbáltam. Vannak érdekes tekintetek amikor megpillanjták a ,km órát? ez mi hogy lehet, nem is volt:-)
meg kell nézni nincs e nagy törés a spirál elvezetésében.Az óráról le kell csavarozni feltenni a motort középső sztenderre és elinditani 2-3-4 ben meghajtatni lassan is gyorsan is és megnézni hogy forog a spirál.Ha megakad és hirtelen ugrik akkor a spirál a hibás nem az óra.Ilyenkor a spirálba csöpögtessetek olajat de ne keveset aztán megint hajtatni és megfigyelni.Ha javul akkor össze kell rakni talán jó is lesz.Gyujtás ráadáskor figyelni kell az órából kihuzott kábelokra,semmi ne érjen össze.
Szorul.A lengés is ettől lehet. Talán ki van belü a csapágyazása, féloldalra billen valami tengely benne, az szorulgat, utána hirtelen ugrik egy picit.Vagy valami rozsda szerüség van benne.
Ha már spirál: nekem stabilan KEVESEBBET mér az órám és a mutató szépen leng kb. 5-10 km intervallumban. A bowdent megolajoztam stb. de nem javult, most akarok szerezni GPS tartót...kíváncsi lennék tudja e a gyári 103 véget :)
Lefele mitől mér egy óra? (Cz 485)
Vagy követed a példámat. Tavaly tavaszól nyár végéig három kilométer spirálom szakadt el. Negyediket már nem raktam fel. Azóta nem mérem a sebességem. Illetve lassúságom.:D
Megkenem aztán, ha így is szar akkor felrakok egy bicikli km-órát, az legalább pontosan mér, ha jól adom meg a kerékkerületet. Csak még egy zavarszűrős pipa kéne hozzá.
Én próbáltam már rengeteg helyen elvezetni, olajozni, akkor is ugrál 30-70-ig... :S utána beáll mintha elektronikus lenne. Úgy lett a legjobb, ha a blokk alatt vezettem el, de így meg a kipuff olvasztja szét. szerintem ezeknél is az a baj, mint a bowdeneknél, sokkal nagyobb a külső házuk, mint a belső szál, így a töréseknél hol lazán forog, hol megszorul... törés nélkül pedig nem lehet elvezetni. Hatalmas taps az utángyártott cuccokért :)
De hülye vagyok, erre nem is gondoltam. Holnap olajozok!
Kösz! Ja még annyit, hogy hol kell, elvezetve legyen a km spirál pontosan, mert nekem akárhova teszem mindig lifeg.
Ők csinálták a Hondám gázbovdenét.
Beszélünk róla, erre itt van az oldalunkon:
http://www.bowdenszerviz.hu/index.php?page=bowdenszerviz&gclid=CNfzlJ6q-ZsCFYwVzAodfjvW-w
üdv.: R
Hát, az, hogy leszakad a hitvány módon forrasztott vagy préselt bogyó, az nem a négyszögletes drótból készült külső hibája, köze sincs hozzá, bár, ha elszakad, az ember azt mondhatja, sz+ az egész.A négyszög-huzal (persze, ha jó szorosra van tekerve) lényegesen kevesebbet rövidül erőhatásra.Az nagyon igaz, amit mondasz, hogy ha van rajta egy "kabát" akár kemény műanyag, akár acálháló (az igazi), az már sokat segít.
Szétnézek én is a környezetemben, mit lehet találni...
üdv.: R
sorszám: 37972 (115660)
( elözmény: 150esRolleres, 2009-07-28 09:16:06)
a csillapítás gyenge az órába. de ez még kevés, mert ha jó a meghajtás, akkor ettől még nem kéne ugráljon. szóval ne az órába keresd a gondot. VAGY! az mondjuk lehet hogy az óra meghajtótengelye kenés nélkül van.. szereld ki, fektesd a pofájára, és csöppents bele híg olajat. a spirált meg lehetőleg sűrűvel itasd meg.
Mit lehet csinálni a km-órával, ha össze-vissza leng a mutatója? Bowdent már kicseréltem. Csak megtippelni tudom mennyivel megyek, mert 50-70 meg 70-100 között nagyon táncol. Érdemes venni másik használtat? Nem hiszem, hogy túl tartósak ezek.
biatorbágyon van nagyon jó bowdenes. garanciát is ad, azt hiszem 2500ft körül lenne egy kuplung-fék méretű bowden. asszem dolgozik teflonos cuccokkal is. az meg a könnyed mozgatás végett nem rosz.
sorszám: 37969 (115647)
( elözmény: 150esRolleres, 2009-07-27 23:15:59)
vagy lehet kapni remek csapágyrögzítő ragasztókat.
Most nem tudok biztosra szervízt.Még érdeklődöm. De talán te is meg tudod csinálni, ha nem tragikus az elmozdulás a házban. Elvileg a csapágy boltokban szokott tulméretes külsővel rendelkező csapágy is lenni. Hátha kapsz olyant, ami megszorul a helyén.
sorszám: 37967 (115644)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-07-28 10:16:01)
Helló, Bp-en hol tudnám a főtengelycsapágyaimat kicseréltetni, és a blokkfelek csapágyfészkeit megjavíttatni, hogy ne forduljon el benne? Esetleg tudnátok segíteni?
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|