:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Igen :))) A Kodolányira fogok járni :P :)))
Néha kénytelen vagyok 5000 felett pörgetni, hogy ne duguljon el nagyon hamar. Ha 5.ben pörgettem volna 5000 felett, akkor biztosan ragadt volna pár anyóka a pleximre itt a városban.:D
amúgy ha jól emlékszem, 3.ban szoktam 70 körül ballagni 5000 fordulat körül, és nem negyedikben. Csak külömbözik valamennyire az áttétel a kettő között?!! :D
Két választásom van. Vagy egy olyan műszert szerzek, ami regisztrálja a valós sebességem, vagy egy vascsövet. Ez utóbbi hatékonyan tudja helyettesíteni a hiteles mérési eredményeket a vitákban. Ez utóbbi a szimpatikussabb megoldás számomra. :D
Sziasztok!
Vannak itt székesfehérváriak?
Felvettek oda fősulira és jó lenne összetalálkozni majd :)))
Miért 4. ben? Az ETZ 5 sebességes! :D
Amúgy nekem sem jó a km órám, de mikor még jó volt, akkor hozzánéztem a fordulatszám mérőhöz 5.-ben 3000 1/min nél van kb 70 km/h, 4000 1/min fordulatnál kb 90 km/h.
Általában engem se érdekel a kilométer óra. Viszont valamelyik nap lehet, hogy jól jött volna. Megint rámfogták, hogy lassan megyek, még a 70 et sem értük el. Szerintük. Nekem gyanús a dolog, mert rátévedt a szemem a fordulatszám mérőre. 4.ben 5000 felett pörgött a jószág. Nem igazán tudom elhinni, hogy az kevesbb volt hetvennél.:D Szerintem kellemes kilencvenessel húztuk legalább a belünk lakott területen., és nem autópályán.
Bár ha lett volna kilométerórám, akkor is lehet, hogy a hetvenet állították volna továbbra is.
http://nepitelet.hu/motorok/mz/etz_forever/ hello tudja valaki hol lehet ilyen fejidomot venni ami a képen van?? ha igen akkor leírhatná előre is köszi
hali srácok ujjbol lenne egy kérésem...holnap megyek co-s emberkéhez és heggesztetnék egy rezót vele mz te 150 es hengerre valót gyári minden ahoz kellene ha valaki már tervezett ijet szeretném elkérni a receptet mert a tervezőprogrammal hadilábon állok előre is köszi
hát azért annyira nem igaz mert vannak mz-k amiknek szépen megy az órájuk.Nekem 25 ig ugrál olyan 5öt afelett már szépen beáll ahogy kell és pontos is.Abszolut nem ugrál.
mit csináltál vele? megjavítottad a csillapítást?
az enyémek olyan stabilok voltak amikor megvettem ,mint az igazi szervósok.. és olyanok is lesznek.. holnap viszem őket peremezni.:P
16e km van benne, elméletileg nem sok. Viszont 27 éves... A bowdent jól leolajoztam, átforgattam stb. az órába nem merek nyomatni. Verhovinával jártam úgy, a spirálba tett olajat felpörgette az órába, ami addig 40 volt az 70 lett pár hétig :) Kocsival követve kb. 10 km a csalás 80-nál.
I. Igrici Veteránmotor Verseny
http://5mp.eu/web.php?a=szeszvame&o=EMGl07uzSU
A kevesebbet mérő km-óra Jawa sajátosság. Kb. 5-esetről tudok (magamat is beleértve) akinek kevesebbet mér a sokat futott km-óra Jawán, mint amennyit kellene. Mz-n ilyet nem tapasztaltunk, ott inkább fölfelé hajlamos csalni, ahogy gyengül a spirálrugó. Illetve nekem most hajszálpontosan mér, csak aki meg van szokva autó, vagy más motor órájához, annak soknak tűnik 100km/h a motoromon :D
Erről van szó :) úgy is annyit megyek amennyi jól esik. A motorhang mindent elárul ami infóra szükségem van, ha traffipax van akkor pedig úgy is reflexből fékezek :D
Pálya ETZ-ről leszedtünk mindent, eleinte hiányzott, de ennyivel kevesebb cucc tud összetörni eséskor, kevesebb hibalehetőség és olajfolyási hely, menetközben pedig úgy sincs időd órát nézegetni.
sorszám: 37985 (115691)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-07-30 08:28:35)
Mondjuk az tegyük hozzá, hogy az MZ órái valamelyest mindig is kalimpáltak egyszerű szerkezetüknél fogva, tehát ne akarjunk olyan stabil mutatót látni mint egy modern szervós mutatójú műszer esetén, ahol csak akkor rezeg a mutató, ha eltört a csigakerék ami mozgatja.
Nem hozzávaló, vagy valaki piszkálta a rugót, vagy a tengely elfordulását zsír esetleg más enyhe szorulás akadályozza. Ettől stabil lesz a mutató de meg akadályozza a pontos kitérést.
Nem is baj az ha ne mtudja az ember mennyit megy. Mivel nekem cz van azon gyárilag csak kilóméteróra van, én szerváltam 634-es oldaldeknit fordszm kihajtással és most az órám csak egy fordulatszámmérő. Kb-ra tudom mennyit megy a motor adott fordulaton mert GPS-el lepróbáltam. Vannak érdekes tekintetek amikor megpillanjták a ,km órát? ez mi hogy lehet, nem is volt:-)
meg kell nézni nincs e nagy törés a spirál elvezetésében.Az óráról le kell csavarozni feltenni a motort középső sztenderre és elinditani 2-3-4 ben meghajtatni lassan is gyorsan is és megnézni hogy forog a spirál.Ha megakad és hirtelen ugrik akkor a spirál a hibás nem az óra.Ilyenkor a spirálba csöpögtessetek olajat de ne keveset aztán megint hajtatni és megfigyelni.Ha javul akkor össze kell rakni talán jó is lesz.Gyujtás ráadáskor figyelni kell az órából kihuzott kábelokra,semmi ne érjen össze.
Szorul.A lengés is ettől lehet. Talán ki van belü a csapágyazása, féloldalra billen valami tengely benne, az szorulgat, utána hirtelen ugrik egy picit.Vagy valami rozsda szerüség van benne.
Ha már spirál: nekem stabilan KEVESEBBET mér az órám és a mutató szépen leng kb. 5-10 km intervallumban. A bowdent megolajoztam stb. de nem javult, most akarok szerezni GPS tartót...kíváncsi lennék tudja e a gyári 103 véget :)
Lefele mitől mér egy óra? (Cz 485)
Vagy követed a példámat. Tavaly tavaszól nyár végéig három kilométer spirálom szakadt el. Negyediket már nem raktam fel. Azóta nem mérem a sebességem. Illetve lassúságom.:D
Megkenem aztán, ha így is szar akkor felrakok egy bicikli km-órát, az legalább pontosan mér, ha jól adom meg a kerékkerületet. Csak még egy zavarszűrős pipa kéne hozzá.
Én próbáltam már rengeteg helyen elvezetni, olajozni, akkor is ugrál 30-70-ig... :S utána beáll mintha elektronikus lenne. Úgy lett a legjobb, ha a blokk alatt vezettem el, de így meg a kipuff olvasztja szét. szerintem ezeknél is az a baj, mint a bowdeneknél, sokkal nagyobb a külső házuk, mint a belső szál, így a töréseknél hol lazán forog, hol megszorul... törés nélkül pedig nem lehet elvezetni. Hatalmas taps az utángyártott cuccokért :)
De hülye vagyok, erre nem is gondoltam. Holnap olajozok!
Kösz! Ja még annyit, hogy hol kell, elvezetve legyen a km spirál pontosan, mert nekem akárhova teszem mindig lifeg.
Ők csinálták a Hondám gázbovdenét.
Beszélünk róla, erre itt van az oldalunkon:
http://www.bowdenszerviz.hu/index.php?page=bowdenszerviz&gclid=CNfzlJ6q-ZsCFYwVzAodfjvW-w
üdv.: R
Hát, az, hogy leszakad a hitvány módon forrasztott vagy préselt bogyó, az nem a négyszögletes drótból készült külső hibája, köze sincs hozzá, bár, ha elszakad, az ember azt mondhatja, sz+ az egész.A négyszög-huzal (persze, ha jó szorosra van tekerve) lényegesen kevesebbet rövidül erőhatásra.Az nagyon igaz, amit mondasz, hogy ha van rajta egy "kabát" akár kemény műanyag, akár acálháló (az igazi), az már sokat segít.
Szétnézek én is a környezetemben, mit lehet találni...
üdv.: R
a csillapítás gyenge az órába. de ez még kevés, mert ha jó a meghajtás, akkor ettől még nem kéne ugráljon. szóval ne az órába keresd a gondot. VAGY! az mondjuk lehet hogy az óra meghajtótengelye kenés nélkül van.. szereld ki, fektesd a pofájára, és csöppents bele híg olajat. a spirált meg lehetőleg sűrűvel itasd meg.
Mit lehet csinálni a km-órával, ha össze-vissza leng a mutatója? Bowdent már kicseréltem. Csak megtippelni tudom mennyivel megyek, mert 50-70 meg 70-100 között nagyon táncol. Érdemes venni másik használtat? Nem hiszem, hogy túl tartósak ezek.
biatorbágyon van nagyon jó bowdenes. garanciát is ad, azt hiszem 2500ft körül lenne egy kuplung-fék méretű bowden. asszem dolgozik teflonos cuccokkal is. az meg a könnyed mozgatás végett nem rosz.
vagy lehet kapni remek csapágyrögzítő ragasztókat.
Most nem tudok biztosra szervízt.Még érdeklődöm. De talán te is meg tudod csinálni, ha nem tragikus az elmozdulás a házban. Elvileg a csapágy boltokban szokott tulméretes külsővel rendelkező csapágy is lenni. Hátha kapsz olyant, ami megszorul a helyén.
sorszám: 37967 (115644)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-07-28 10:16:01)
Helló, Bp-en hol tudnám a főtengelycsapágyaimat kicseréltetni, és a blokkfelek csapágyfészkeit megjavíttatni, hogy ne forduljon el benne? Esetleg tudnátok segíteni?
Ja igen ént többször csináltattam bovdeneket ilyen cégeknél. A kezdeti hosszúsági pontatlanságok kijavítása után (amit ingyen megcsináltak) nagyon jó minőségű bovdenjeik voltak...igaz akkoriban még lehetett kapni a boltban is használható bovdent.
Amit vettem fékbovdent és 20km alatt el is szakadt az is négyszög kereszt metszetü...és a másik 2 is amit vettem 300forintért az is négyszöges.
Aztán mi jót tesz a bovdennek ha teflon cső van benne. Egyrészt javítja a merevséget a lötyögés csökkentésével, de leginkább a finom elmozdulást segíti.
Végül a leg profibb cuccokon kívül van egy acél harisnya ami mereven összefogja az egészet.
Nekem a bringán olyan van aminél még a sodort huzalt is megköszörülték hogy sima legyen a felülete és ez is vékonyan valami súrlódás csökkentővel van bevonva. Nagyon durva a fékem. Jobb mint haver márkás tárcsaféke, pedig csak jobbfajta két tengelyes patkófék.
Szerintem komolyabb autós vagy teherautó boltokban lehet kapni bovden alkatrészeket méterre. Ha nem is ilyen spéci, de a kisiparinál csak jobbat tudnánk összerakni azzal hogy az adott helyre elférő maximális vastagságot használnánk. Ugyanis amit most kaptam a fékhez 30%-al vékonyabb az előző kisipari bovdennél. Ez ugye ilyen vékony valaminél nem feltűnő, de az már feltűnő hogy a bovdenház áthúzta magát a huzalnak szánt lyukon!!!
Vagyis a mostani az nem elszakadt csak simán trágya.
A legjobb, amit eddig próbáltam (használtam), az négyszögletes keresztmetszetű huzalból tekert külső, az nem rövidült terhelésre.Azt is észrevettem régebben, hogy ha a huzal nem pontosan olyan átmérő, ami passzol a külsőbe (vékonyabb), akkor is sok "üresjárat" van a konkrét húzás előtt.
Van néhány "mindenbowdentgyártunkjavítunk" cég, főleg pestiek, talán be kéne nézni hozzájuk, valahonnan ők is veszik az alapanyagokat.Ha kínai cuccok, akkor meg kell nagyon nézni...
üdv.: R
Nekem a jawán egy kuolung bowden volt a csúcs. Vagy ötstör kellett utánna állítani egyetlen nap alatt. És persze nem a bowdwn csúszot a rögzítésnél. Bizoby byomódott össze vidáman a külsőrész. Volt belső szálam is, szintén jawán, de a féknél, ami hosszában rugózott.Nem tudom, hogy sodorták.
Tényleg megéri tisztességes bowdent házilag csinálni, ha sikerül jó alapanyagot szerezni. Csak ahhoz nem árt még egy kis tudás, meg folyasztószer a forrasztáshoz. Ha valaki préselt véget lát, azt jobb ha messze elkerüli. Szerintem.
Sajnos igen, nekem is a bowden rontja a fék hatékonyságát leginkább.
Nincs más hátra gyártani kell rendes alapanyagból magunknak.
Bringához kaptam nagyon spéci bovden alkatrészeket. Olyan mintha hidraulikus fék lenne a bringán, na ilyet kellene szerezni motorhoz illő méretekben...igaz a bringához való is elég drága, de nincs vele annyi gond mint az olcsó bowdenekkel, tehát összességében még olcsóbb is lehet.
Másik meg a bovden. Jobban mondva a szar után gyártott bovden, amit, ha meghúzol láthatóan rövidül a külső háza. (Mert lazán van tekerve.)
Na az bármilyen jó féket nyúlóssá varázsol! :-D
Sziasztok!
Eladó egy Etz 125 Érsekcsanádon. És Etz 251-et keresek szép gyári állapotban.
Évjárat: 1987
Műszaki érvényessége:2011. 07. 07.
Az ára: 100.000 HUF dobozzal 115.000
Képet tudok küldeni.
Elérhetőségek:
Tel.: 06-20/520-2038
E-mail.: gulyesz@freemail.hu vagy a fórum.
Tamás
az eredmény sok szopás árán sem ugyanaz:)
sajnos mire rendesen bekopik egy új betét(csiszatolás-ide-oda), az sok ezer km is lehet.
az új betétek aluminum hordozója elég megbízhatatlan szerintem.. hallottam már olyat, hogy anyaghiba miatt eltört. a rajta lévő ferodo minősége is erősen megkérdőjelezhető. én ezért döntöttem az olcsó, és legjobb megoldás mellett. így lehet olyan dobféket csinálni, ami nem nyúlik mint a kocsonya, hanem határozottan, és adagolhatóan fog. miközben a fékkar érzete is határozott, nincs nyúlása.
Árpádnak van igaza és Waresz módszere is tetszik! Érthető, ha jó vastag a cucc, akkor a dob méreténél a fékkulcsul túlnyitva leesztergálod a dob méretére. És persze ha csak a felét viszi az eszterga, akkor még jobban túlnyitod, és még egy fogást adsz neki.
Beszereléskor meg értelemszerűen kb. úgy fog állni a fékkulcs mint az esztergán.Egyszerű az elv!
Ezért írtam tegnap, hogy mindegy milyen a módszer, a lényeg, hogy fékezéskor legyen olyan íve a pofáknak mint a dobnak.
Nekem nincs esztergám, meg a közelben normális céget sem ismerek, ezért én kézzel csiszolom. Nem olyan nagy dolog ám, hamar megvan!
Amúgy szerintem Kerinek is igaza van valahol, hogy nem ez a normális, hanem amit ő ír, de a 30 éve kopó dobbal, esetleg utángyártott fékpofákkal nem lehet csak úgy egyszerűen beszerelni, mert kis felület fog érintkezni. És a az már soha nem fog rendesen összekopni.
Szerintem is az lenne a normális, hogy megveszem az új fékpofát, beszerelem és minden ív olyan amilyen kell, de ez nem így van.
Ez akkor lenne igaz, ha a szabvány méretű lenne a dobod. De a dob is kopik.Nagyobb átmérőnél más szög alatt áll a fékpofa, amikor a dob falához simul. Ha más a szög, más a szükséges ferrodol különbsége a két végén a pofának.Vagyis be kell csiszolni mindenképpen a ferrodolt, és csak úgy lehet ezt megtenni, hogy a helyén van, máskülönben nem tudod belőnni a két végén mért vastagság arányát.
Te meg direkt nem érted meg amit írok?
Tök ugyan erről beszélek.
Egy új pofánál nem kell komplett újra formázni az egészet, mert gyárilag stimmel. Ha nem stimmel akkor meg esztergálni kell nem kézzel csiszolgatni.
Hogy esne egybe, amikor a pofa egyik végén lévő furat körül fordul el?!!! Akkor esnének egybe, ha fékezéskor a kulcs pont annyit nyitna, mint amennyi alul a távolság a két furat között. Vagyis ha fékezéskor a pofák két végét összekötő képzeletbeli egyenesek párhuzamossak.De ez csak egy adott ferrodol és dob átmérőnél következik be. Geometria. Rajzold le a dolgot, be fogod látni.Azt is látni fogod, hogy feküdhet fel mégis a pofa a dobra.
Meg ha már minden áron foltosra akarjuk csiszolni akkor sem rakom össze fékezgetéshez, hogy lássam hol tükrösödik, hanem ahogy Árpád mondta krétával nézem meg hol ér hozzá és a kivett kerékben kézzel forgatom meg a komplett mechanikát.
Amúgy meg tényleg ez a leg pontosabb módszer :)
Ha a kivett betéteket ott csiszolgatják ahol kopott olyan szép hullámos felület lesz hogy öröm nézni. Persze bekopik, de kézzel nem lehet ívelt síkot csiszolni.
Ha már korrigálom is ezzel a fékezgetős módszerrel akkor is a dob belsején húzom végig csiszoló papírral mert az megadja a felületet.
Már miért ne esne egybe, ne idegesítsetek már :) ha nem esik egybe akkor hogy a fenébe fekszik fel fékezés közben?
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|