hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 25. hétfö 
Katalin

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 981 oldal

Kuci
válasz erre | email2009-08-07 12:52:10
És hány fokra kell melegíteni, hogy feloldjon?
sorszám: 38049 (115888)
(előzmény: Balázs_, 2009-08-07 07:28:09)

 
 
Balázs_
válasz erre | email2009-08-07 07:31:39
Ne szidd azt a dinamót, az Mz-n istenes dinó van (az Uraléra töltést varázsolni na aaaaz igen, egy Mz-n nem ügy), az elektromos fosszab szerintem tök fölösleges rá, nekem 7,4es töltés van rajta, és alapjáraton is tölt. Ám erre rá kell mérnem még, lehet hogy a viszáram-kapcsoló baromkodik egy kicsit.
sorszám: 38048 (115876)
(előzmény: Péter mz, 2009-08-06 22:32:32)

 
 
Balázs_
válasz erre | email2009-08-07 07:29:18
Jham ezeket megnézem mégegyszer, mert lehet hogy csak elmászott az egész normálatlanságra, elméletileg helyesen van beállítva, gyakorlatilag megnézem. Thnx
sorszám: 38047 (115875)
(előzmény: Rókapimpó, 2009-08-06 22:14:24)

 
 
Balázs_
válasz erre | email2009-08-07 07:28:09
Benyafaló-bácsi: nem szopatás a loctite, azért találták ki, hogy az a rohadt kuplung ne másszon le. A kötés oldható csak meg kell melegíteni, ennyire egyszerű csak a sok nagyonokos hidegen akarja szétvenni.
sorszám: 38046 (115874)

 
 
chris8
válasz erre | email2009-08-07 00:27:33
sziasztok srácok egy kis állapotjelentés rengeteget motorozom és már ráfért hogy foglalkozzak is a motorral jelentem át tisztitottam a karbit kipufogót gyertyámat lecseréltem (eddig azthittem hogy a magneti az aztán igen de most rájöttem hogy a kis fükaszákban lévő gyertya sokkalta jobb)---->majd a többpólusú talán mégjobb lessz..aztán karbi polirozás a defektemet kijavitottam mert ugy nem előnyös :) és öszegyüjtöttem egy kis pénzt a gps re...és igy északára kifogytam az ötletekböl gps-t hogy alakitsam át vizállóra? gyengébb ideg állapotomban ráhuztam egy life style-t de idővel elszakadt tanácsokat köszi remélem szivesen látjátok az irásomat :) széles utat
sorszám: 38045 (115873)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2009-08-06 22:32:32
a fő ok az hogy dinamós.Nekem kis ts em van az szintén dinamós.Mechanikus fesszabbal nem mindegy hogy van e töltés alapjáraton vagy nincs,mert ha gyenge az akksi +tompitott is ég akor alapjáraton nincs annyi töltés és az akksi csak merül majd már nem képes a gyertyán szikrát létrehozni.Megoldás lehet ha nincs akkor egy elektronikus fesszab,de ami olcsóbb az annyi hogy csökkentsd le a gyertyahézagot 0.4 -0.5mm re,0.6m nél legyen kisebb.Ha nem hagy ki akkor jól haladsz.Nálam megoldotta a 2 dolog az egészet,de ha sokat megyek városban akkor csak a helyzetjelzőt égetem.Neked is ajánlom hogy próbáld ki a motort lámpa nélkül.
sorszám: 38044 (115871)
(előzmény: Balázs_, 2009-08-06 08:37:42)

 
 
Rókapimpó
válasz erre | email2009-08-06 22:14:24
Állítsd be a megszakítóhézagot 0,3-0,4 mm-re, előgyújtást 2,5-3 mm-re és ami engem is megszopatott kb 1 hónapja az a gyertyahézag amit állíts 0,6 mm-re.
Nekem olyanokat csinált a moci, hogy rendesen beállítottam a gyújtást és nem pörgött ki rendesen, csak kb 4000-4500-ig és ott ledadogott, aztán már azt is csinálta, mint amit te is írtál, hogy 3000 alatt csak úgy magálól leállt, nyélgázon kb 4500-nál ledadogott, ha visszaengedtem a gázt, akkor még gyorsult kicsit, ha nyélgázon indexeltem, akkor az index villogásának ütemében hagyott ki a gyújtás...

A szikra nekem is kicsi volt és nem az a szép kék, hanem olyan lilás pirosas. Túl nagy volt a gyertyahézag (a gyertya dobozán azt írták, hogy gyárilag 0,6-os, hát ez volt vagy 1 mm), kicsit összébb ütöttem és mintha kicserélték volna a gépet.
sorszám: 38043 (115870)
(előzmény: Balázs_, 2009-08-06 20:43:19)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-08-06 20:57:07
mért kell loctite?nem igaz hogy nem tudja sok ember hogy csak magát szopatja szét
,normálisan meg kell csinálni a kúpos illesztést,ki kell hézagolni helyes sorrendbe,és az totál müködőképes.
Ha csak aa barmolás megy,aztán meg csodálkozás meg szitkozódás miért nem jön le,meg széttörik az agy stb.
csak egy tipp.a szimering szerintem ha cafrangosra van szakadva akkor se csinál ilyet,valami nagyon nem kóser a gépedbe,csak igy tömören,én átnézném a karbit,meg egyáltalán a gyujtás,kompletten,ha megszakitós akkor kismillió hibalehetőség van
sorszám: 38042 (115867)
(előzmény: Balázs_, 2009-08-06 20:43:19)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2009-08-06 20:47:58
Ma megint fogyasztást mértem. 55-ös óraállást számoltam, valóban ott fogyott ki. Váltottam volna tartalékra.. és tartalékon volt! Fater dumálása és a Suzuki szerelése miatt elfelejtettem beönteni a lityót, és átváltani a benzincsapot. Így megszületett a rekord: 6km-en egy csepp üzemanyagot sem fogyasztott a gép. :-DDDDDD
sorszám: 38041 (115866)

 
 
Balázs_
válasz erre | email2009-08-06 20:43:19
Ja és stabil 2200-as alapjáratot lehet véle csinálni. Amikor meg hallom hogy kezd ledongani és ráhúzom felpörög és van hogy észhez tér, van hogy nem. Ha jövök vagy 40-50-el és leáll akkor meg hagyom gurulni és akkor se ugrik be, simán leáll. Az nagyon csúf lenne ha szimmeringgel kéne szórakoznom mert a télen lett felújítva és a kuplung-lebányászást azt nem nekem találták ki, na meg a Loctite azért odafogja az agyat.....
sorszám: 38040 (115865)

 
 
Balázs_
válasz erre | email2009-08-06 20:40:38
Új duplaajkú szimmeringek és csapágyak vannak benne, nem kifejezetten motorféknél van, amikor kikuplungolok és gurulok, de volt plö hogy kigyorsításnál csinálta. Mondok egy példát, kikuplungolok és gurulok a piros lámpához, blöööööööööööö leáll. Leszállok, ruggantok egyet indul. Na ilyesmi. Ja és a gyertya-kép meg olyan mint a nagykönyvben. Sz'al nem tudom, nekem a szikra nagysága-színe nem tetszik elsősorban. Csinált már ilyet, de akkor egy gyertya-csere és kész.
sorszám: 38039 (115864)
(előzmény: Keri, 2009-08-06 19:54:21)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-08-06 19:54:21
csak motorféknél jelentkezik neki, szóval nem biztos hogy látszik.

Nekem is volt ilyen valami csillivilli szimmeringgel. Rendesen ment a motor, de motorféknél leállt ami azért volt kellemetlen mert mindig a kanyarban döntéskor amikor gázt kellet volna húzni torpant meg, amíg nem kaptam egy jó kis puha anyagú ződ hubertet :)) Azzal azóta sincs gond.
sorszám: 38038 (115863)
(előzmény: Árpád, 2009-08-06 19:10:01)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-08-06 19:10:01
A gyertyaképből is megálapíthatja valszeg. Ha szimeringesm ami tényleg esélyes, akkor egész világos szürke lesz.Esetleg egy kissé elégett elektródával tetézve.
sorszám: 38037 (115861)
(előzmény: Keri, 2009-08-06 17:44:15)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-08-06 17:44:15
Szimmering probléma lehetséges.

Próbáld meg ráhúzott szívatóval hogy viselkedik motorféknél.
sorszám: 38036 (115858)
(előzmény: Balázs_, 2009-08-06 08:37:42)

 
 
WALKER !
válasz erre | email2009-08-06 08:59:24
VI. Pilisi MOTOROS Gerjedelem
augusztus 14-16. Pilis
www.pilismotor.hu
sorszám: 38035 (115846)

 
 
Balázs_
válasz erre | email2009-08-06 08:37:42
Szermusztok!
Nagy kérdés, Mz Ts 250/1, cserélt megszakító-kondi, kitakarított kommutátor, új szénkeffencsek. Olyat csinál ez a dög, hogy amikor menek vele és beérek városba tehát váltok, gázelvétel, kikuplungolás, lejtőn gurulás stb. leáll alattam. Olyan mintha elmenne a gyújtás, a leállást vagy semmi vagy egy tüsszentés (jobb esetben) vagy durranás kíséri (belőtt keverék kipuffban elszáll). Az alapjárat stabil, felújított a karbi, a főtenely új, gyertya új és őzbarnára ég ki. Amit megfigyeltem, hogy az új gyertyákkal vékony kék szikrát vet ami kicsit használtabb (nekem bevált isolator) azzal meg dob rendes szikrát de pirosat. A megszakító üllő-kalapácsán van középen egy szürke köralakú folt. A töltés meg 7,4 V 4-4,5 ezres fordulaton. Nah erre van-e vmi tippetek? Trafó? Kondi? Megszakító? Fesszab-érintkezők beégése? Kössssssz :)
sorszám: 38034 (115845)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2009-08-06 07:23:15
Tegnap lemértem a fogyasztást, 1 liter E75-tel 27km, 3,7l/100km. 125-ös henger 14-es lánckerékkel. Benzinnel 2,8 volt a 150-es hengerrel, 16-os lánckerékkel. 896Ft, ez benzinnel 2,77 liternek fele meg. Tehát ugyanannyi. Viszont a motorba több olaj jut, és jobb a hűtése.
Kipróbálom 60-70-félgáz kombinációban is.
A múltkor 70 körül is 3,8 liter jött ki.Megmérem pontosan.
Szesszel nem érdemes lassan menni, akkor is annyit eszik, mint ha húzod neki. :-)
sorszám: 38033 (115844)
(előzmény: Keri, 2009-08-05 09:00:54)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-08-06 01:11:27
én is csinálok,gyári szinezéssel,csak le kell adni a sajátját,az alapján dolgozom,sajnos fejből nem tudom a villamos hálózatot kialakitani,és méretezni.
06309794913
üdv:András
sorszám: 38032 (115843)
(előzmény: Victor, 2009-08-04 10:45:22)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-08-06 00:37:49
azért nem jó az etz hollander, mert hosszú csúfság:D amúgy lehet hogy jó ,asszem menet egyforma.
sorszám: 38031 (115842)
(előzmény: mz250, 2009-08-05 15:29:45)

 
 
mz250
válasz erre | email2009-08-05 15:29:45
egyenlőre nem eladók.Én is azokat használom a motorhoz.Esetleg tudnél valami infot hogy miért van az a beömlő különbség?mind kettőn 250/2 felirat van.
sorszám: 38030 (115837)
(előzmény: bambi99, 2009-08-04 22:47:15)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-08-05 14:28:58
husz 51hat321hét
sorszám: 38029 (115834)
(előzmény: hygy, 2009-08-05 10:52:53)

 
 
hygy
válasz erre | email2009-08-05 10:52:53
Laci mi a telszamod? Ird mar meg privat emailben lecci. Ami nekem megvan mar nem jo.
sorszám: 38028 (115831)
(előzmény: Keri, 2009-08-05 09:00:54)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-08-05 09:00:54
Nem vitatom tényleg csendesebb, ha tocsog az olajban.
Azonban, ha elég benzint adsz neki, akkor is csendesebb :) Igaz akkor már nem olyan gazdaságos.
sorszám: 38027 (115826)
(előzmény: szsrobert, 2009-08-04 21:06:54)

 
 
bambi99
válasz erre | email2009-08-04 22:47:15
a 250-s hengerek nem eladók?
sorszám: 38026 (115820)
(előzmény: mz250, 2009-08-04 18:37:05)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2009-08-04 21:07:36
Valamelyikőtök írta a vízbontót az MZ-jében. Azt is ki kellene próbálni.
sorszám: 38025 (115817)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2009-08-04 21:06:54
Akkor nem is teszek hozzá olajat. :-)
"Olaj nélkül is működik a motor,csak magasabb az üzemi hőfoka". :-D

Az alukosár hamar szétkenődhet.30-35-össel jobb, csendesebb a gép, mint 40-50-essel.
sorszám: 38024 (115816)
(előzmény: Keri, 2009-08-04 07:53:54)

 
 
mz250
válasz erre | email2009-08-04 18:37:05
Mit gondoltok az ETZ250 kipuffhollander jó lehet az ES250 be?
Van két db 250 es trophy hengerem érdekes hogy az egyiknek a beömlőjén van felülről valami idom ami szűkíti a beömlőt a másiknak nincs.Miért?
és hasonló a helyzet két 175/2 trophy hengernél is teljesen más a beömlő formája a beömlőknek sőt a hozzá való hengerfejek is mások az egyiken az írja 10:1 hez sűrítéssel.Miért vannak ezek így?Újították a szériákat, vagy valami sport verziókról van szó?
sorszám: 38023 (115811)

 
 
Rókapimpó
válasz erre | email2009-08-04 15:12:43
Hello.
http://www.mzclubhungary.com/-on keresd Baki Mátét (ott a fórumon asszem bakimate a nickje), ő készít kebelköteget, vagy néha itt is megfordul azt hiszem pscTS250/1 nicken.
sorszám: 38022 (115810)
(előzmény: Victor, 2009-08-04 10:45:22)

 
 
Victor
válasz erre | email2009-08-04 10:45:22
Sziasztok. Még anno írta itt valaki, hogy gyárt MZ-hez kábelkorbácsot. 125-ös ETZ-hez lenne szükségem...
sorszám: 38021 (115809)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-08-04 07:53:54
Pedig az olaj drágább mint a benzin, mert olajból 1 liter legjobb esetben is 1000 forint, benzinből meg 300 :))))
sorszám: 38020 (115808)
(előzmény: szsrobert, 2009-08-03 22:45:54)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2009-08-03 22:45:54
Szegényebb bentin-levegő keverékkel.
Légy erős: 1:30-1:35 keveréket használok. :-)
sorszám: 38019 (115802)
(előzmény: Árpád, 2009-08-03 11:54:28)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-08-03 11:54:28
Grat. Sikerült letolnod a második helyre a dobogón.:D
Csak az a kérdés, hogy úszod meg a kipuff gyors elkokszodását? :)
sorszám: 38018 (115775)
(előzmény: szsrobert, 2009-08-03 07:48:41)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2009-08-03 07:48:41
???
3-3500-as fordulaton használom leginkább, mert 50-nél 2,8-at, 60-nál 3,3-at eszik.
Tehát még nálad is jobban kímélem. :-)
sorszám: 38017 (115765)
(előzmény: Árpád, 2009-08-01 14:06:53)

 
 
Peti P10
válasz erre | email2009-08-02 14:40:13
Mz TS 125 blokk alkatrésznek eladó.
06307388462
sorszám: 38016 (115758)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2009-08-02 11:57:52
nekem fél fordulatra van nyitva és uj siberem van,nekem igy jó.Megyis rendesen amugy,amikor megkapta az uj sibert sokat jelentett már az uj siberrel mentem olyan 3-4000km-t biztos.Eleinte nem kotyogott nagyon mostmár egy kicsit igen mert bekopott ez is.
sorszám: 38015 (115755)
(előzmény: Hullagyali, 2009-08-01 20:57:41)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-08-02 11:16:46
ha nehezen esik vissza, az lehet még kopott porlasztótól. azt sajnos csak egy jó porlasztó tudja orvosolni. amikor meg húzod neki, nyílván eltünik a levegő útjából a súber, kap hozzá benzint, és megy mint az állat.. ha 250es a gép, akkor egy csatos porlasztóval lehet a legkönyebben megoldani a gyors fordulat visszaesést. az kevésbé érzékeny a kopásra, mert amikor elengeded a gázt, akkor koppanásig lemegy a súber. na meg még akkor van ilyen jelenség, ha a gázbowden túlzottan elő van feszítve.. gyakorlatilag az ad alapjáratot, és nem az alapjárati csavar.. az meg ugye olyan hogy annyi alapjáratot ad amenyit ő akar.
sorszám: 38014 (115754)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-08-02 07:31:29
Akkor sajnos tényleg lehetséges hogy fals levegőt szív valahol.
Illetve valaki mondta még az alapjárati fúvóka dugulását.
sorszám: 38013 (115750)
(előzmény: Hullagyali, 2009-08-01 22:27:14)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-08-01 22:39:55
Hiszed te. :D Mit gondolsz, mire jó a krumpli?!! :D
sorszám: 38012 (115749)
(előzmény: Keri, 2009-08-01 15:45:19)

 
 
Hullagyali
válasz erre | email2009-08-01 22:27:14
igen ez a kormány is egy érdekes dolog. Jobbra mozgatva emelkedik a fordulat. Egyébként késve veszi a gázt akárhogy tekergettem és a fordulat ott is marad csak soká esik vissza.
sorszám: 38011 (115748)
(előzmény: Keri, 2009-08-01 21:29:58)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-08-01 21:29:58
Ja és ha 1500 fölé pörög az alapjárat akkor vegyél vissza az alapjárati csavarral....ja.... lehet hogy olyan nincs neked. Akkor arra is vigyázz hogy a kormány mozgatásával változó alapjárat nehogy becsapjon.
sorszám: 38010 (115747)
(előzmény: Keri, 2009-08-01 21:28:10)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-08-01 21:28:10
Sok mindentől függ, nincs igazán jó konkrét érték. 2-3 fordulatnál már működnie kell a motornak, de a jó beállításhoz 1 fordulattól kezd el kifelé tekerni negyed fordulatonként kicsit várva, esetleg gázt húzva hogy beálljon.

Amíg emelkedik a fordulat addig folytasd a kitekerést. Amikor meg áll a fordulat határozott növekedés, ahhoz a pozícióhoz képest +- negyed fordulattal állítsad be hogy jó legyen a gázreakció, de a fordulat esése is határozott legyen.

Ha nagyon be van tekerve akkor jó a gázreakció, de nehezen esik vissza a fordulat.
Ha nagyon ki van tekerve, akkor gyors lesz a fordulat visszaesése, de a gázreakció nem olyan jó.

Persze ezt nem biztos hogy megérzed, de pl. menet közben nagyon pici gázt húzva rángat ha nagyon ki van tekerve.

Ha nem sikerül beállítani, vagy nem reagál a tekergetésre ahogy leírtam akkor lehetnek olyan problémák amit Árpi is írt.
sorszám: 38009 (115746)
(előzmény: Hullagyali, 2009-08-01 20:57:41)

 
 
Hullagyali
válasz erre | email2009-08-01 20:57:41
nemtudom valaki tudná e hogy 125-ös TS nek hány fordulatra kell nyitva lenni a levegőcsavarnak?
sorszám: 38008 (115745)
(előzmény: Keri, 2009-08-01 15:44:03)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-08-01 15:45:19
Optimális fogyasztása 0 fordulatnál van...itt nem dugul :D
sorszám: 38007 (115735)
(előzmény: Árpád, 2009-08-01 14:06:53)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-08-01 15:44:03
levegő csavart állítsad be
sorszám: 38006 (115734)
(előzmény: Hullagyali, 2009-08-01 12:38:28)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-08-01 14:09:10
Talán egy pici falsot szív valahol. sokat nem, mert azt momdod, menni rendesen megy.Nézd meg a gyertyát, nem túl világos szürke e.
sorszám: 38005 (115730)
(előzmény: Hullagyali, 2009-08-01 12:38:28)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-08-01 14:06:53
Azért nem dugul a tied annyira, mert magassabb fordulaton járatod.Én sajnos alacsony fordulaton szeretem használni, ezért hajlamossabb a kokszosodásra. Ezért időnként erőt veszek magamon, és megpörgetem.Amúgy alacsonyabb fordulatok esetén valamelyest alacsonyabb a fogyasztás.úgy 4000 körül.Mármint a 250-es ETZ-nél.Gondolom a TS egy-két százzal kevesebbnél optimális fogyasztásra, mint az ETZ. De ez nem biztos. Ami viszont szinte garantált, az az, hogy az optimális fogyasztáshoz tartozó fordulatok környékén már kezdődik a dugulás.Szerintem.
sorszám: 38004 (115729)
(előzmény: szsrobert, 2009-08-01 10:44:13)

 
 
Hullagyali
válasz erre | email2009-08-01 12:38:28
sziasztok. Mi lehet kb a baj ha a motornak ingadozó alapjárata van, a gázt meghúzom csak később esik vissza, viszont úton nagyon jól megy?
sorszám: 38003 (115728)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2009-08-01 10:44:13
Mindig meglepődök a duguláson. Nekem 1:40-es keverékkel is majnem szárazra égett a kipuf vége. A motorjaitokba ömlik a benzin? :-)
Kellene a kipu alján kialakítani egy kis nyílást, ahol el tud távozni az elégetlen olaj valamiféle gyűjtőedénybe.
sorszám: 38002 (115726)
(elözmény: Klaudia, 2009-07-31 15:29:16)

 
 
Klaudia
válasz erre | email2009-07-31 22:55:23
Jaj dehogynem :))

Kuci!!! Aug. 8-9-én Balaton-felvidék túrán leszünk és Balatonfüreden fogunk éjszakázni egy haver telkén! Buli ezerrel...ha van kedved majd csatlakozz! Dobj egy mailt és megdumáljuk :)

De azért még mindig jelentkezzetek Fejér megyeiek :)))
sorszám: 38001 (115722)
(előzmény: Kuci, 2009-07-31 17:37:06)

 
 
Kuci
válasz erre | email2009-07-31 17:37:06
Én jelenleg balatonfüredi vagyok, az nem jó? :)
sorszám: 38000 (115715)
(elözmény: Klaudia, 2009-07-31 16:27:43)

 
  Összesen: 981 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu