:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Igen. Csak az időzítő ellenállást kell módosítani, de ne kérdezd mire. Én beraktam egy potit és odatekertem hogy jó legyen :)
A -Tuning, Fejlesztés- rovatban lévő Elektronikus index kapcsoló alkalmas ledekhez is?
12V-ra én vennék a kínaiaktól E-bayen, az a legolcsóbb, és nem olyan rosszak, úgy is ők gyártják már az összes LED-et.
Indexvillogóra természetesen elektronikus kell, de olyan ami kisebb terhelésen is egyenletesen fog villogni...ilyet is árulnak.
Én olyat vennék ami egy irányba világít. Az indexbúra szór annyit amennyit kell.
Sziasztok!
Készítettem egy megszakítóval vezérelt elektromos gyújtást a 150-es etz-re. Ha lámpánál álok és megy az index, akkor magasabb gázadással kell tartanom a fordulatot, hogy égjenek rendesen az index lámpák. Szeretném én is led-es izzóra cserélni őket. Milyen szabályai vannak ennek és milyet érdemes berakni? Gondolom érdemes az index relét is tranzisztorosra cserélni.
Van ilyen?
Házilag szokás csinálni 6V-ra.
5mm-es LEDből kb. 20darab kell egy 21W-os izzó kiváltására.
Vagy 2-5W LED valós teljesítmény.
Sziasztok! Érdeklődnék, hogy valakinek van-e tapasztalata 6v-on elektronikus indexreléről és ledes irányjelzőről? Ami videókat eddig láttam az mind sötétbe, vagy 12v-ról készült. Esetleg valaki küldhetne egy nappali fèny melletti működèst. Előre is köszönöm!
Bocsi, ez volt a 27. próbám, de siker..írok a motoros túrába...
Teknőc
Próba..valahogy megint nem sikerül hozzászólni...Semmihez!!!
Nem normális. Valószínűleg rosszul van beállítva. Például túl szegény az alapjárati keverék, elketyeg magában, de amikor kellene egy kis forgatónyomaték a generátorhoz, akkor az már nincs.
Sziasztok!
Az normális jelenség egy 150-es etz-nél, hogy az 1500-2000-es alapjárat lezuhan 800-1000-es fordulatra, ha felkapcsolom a világítást?
Sziasztok! Rég voltam,most megint szocival motorozom ts125,és egy olyan kérdésem lenne hogy szívok a töltéssel,világításon.Szeretném át alakítani valami robogó gyújtásosra az MZ-t.Milyen gyújtást érdemes és lehet rá tenni? Egyszer csináltam egy 250-es oldalkocsis tropyra riga gyújtást,de ez volt 7 éve és azóta vannak jobb gyújtásrendszerek,amik fel szerelhetőek,és nem kerülnek horribilis összegbe! Csinált már ilyet itt valaki? Köszi!
Ki nem..?
-Júliustól..?DDDD
(Túl az üveghegyen és a szivárványon...)
Túl öreg vagyok, a mesékhez..
Én csak a tényeknek hiszek..
Mint mindig is.
Meglátjuk...
Teknőc
Hátha júliustól lesz pozitív változás. Én már a lelépésen gondolkodom. Jelenleg se szabadidő, se pénz, se pihenés. :-(
Szerintem egyhengeres 250, vagy egy 400-as neked jó lenne.
Nekem utángyári sárvédőm van, szerintem ezeknél mindegy, gyakorlatilag szimetrikus a két oldala.
Sajnos nem a két állapot között szinte semmikülönbség nincs ugyanúgy követi a kerék vonalát. Most úgy döntöttem ,mivel az egyik vége kicsit vissza is van hajtva ez lesz az eleje8menetirány.
Ezt én sem tudom soha, de ha felrakod fordítva szembeötlő ha rossz az irány...szerintem.
Sziasztok!
Egy kérdés,ha valakik ,akkor Ti tudjátok szétszedtem a 250-es ETZ-m festésre,ami eléggé elhúzódott (közel 1 év). A lényeg megtudná valaki írni,hogy az első sárvédőnek melyik része néz előre,mert már elfelejtettem.
Én a kissé letört(visszahajtott) részre gondolok,hogy a menteirányt tekintve ez áll előre?!
Előre is kösz!
Tudod, én sok mindent megértek. S tudom, nem mondtál rosszat...De ismétlem, ha egy csapathoz szeretnél tartozni, akkor muszáj lesz a csapathoz(azok igényeihez, követelményeihez) igazodnod. Ez van.(Ezt tél óta megtanultam, a magam kárán, -máshol) A másik tényleg gyengék a hegyekben a 4t 125-ös, s drágák.(Tapasztaltam, láttam eleget. az én méretemhez, igényeimhez igazítva főleg) Annyi pénzen már mást is lehet venni... Még használtan is. Fogyasztás..? Hogy őszinte legyek, annyira nem izgat, hogy egy ideig Ural motorokon gondolkodtam. Tetszik.. Csak hát, az se megy jobban, mint a kis mz...(Így az Ural storno lett.) Szerintem, ezzel igen sokat megmondtam, hogy mennyire nem a fogyasztást tartom szem előtt...;) :) Hidd el, tudom mi lesz, ha lesz, mi kell nekem. Ilyen téren nem szoktam változtatni álláspontomon. Ha meg lesz, akkor bemutatom...:)
A tuning simson: az a baj, hogy minden tunnig csökkenti az élettartamot. Másik, a tunnig simsonnal is ott lennék, mint a kis mz-ém.
(tehát,nekem nem éri meg)
H. Innova igen, neked kiváló lenne, mert alig eszik, s ez neked a vesszőparipád. Viszont nekem inkább túrázás, esti beszélgetés felé hajlok. Valamint tél óta tudom, hogy muszáj lesz váltanom valamire, s ez tavasszal csak tovább erősödött bennem. Tudom, nekem mi volna a jó, de... Még nem foglalkozom azzal. Most az életem más terét rakom rendbe, majd utána a hobby. Teknőc
Már a Simson robogóba is gondolkodtam 100-125-ös agyonüthetetlen 4T blokkon három- négyezres üzemi fordulatszámmal.
Talán a Honda Innova blokkja jó lenne.
Szia Teki!
A 4T kétharmadát kéri, mint a 2T.
Ha az alkatrészára olcsó, nincs min gondolkodni.
125 4T téma: igazából mindegy a lökettérfogat, csak könnyű legyen a blokk.
Ha 400ccm-ből hozna ki ugyanakkor a teljesítményt azonos blokktömeggel, lehetne 400-as is felőlem.
Átlag 4T 125ccm 7-10kW, ez sík úton 100km/h. Hegyekben emelkedőn 20-40km/h.
A tuning Simson 105ccm-es is lehet.
Bármilyen oldószer mentes ragasztóval.
Pl a zöld Technokol.
köszi, talán hobby boltban lehet olyan.
Ahogy emlékszem, van Hungarocellhez ragasztó, szerintem ezt keresd.
üdv.: R
sziasztok!
most direkt a rossz rovatba írok, mert itt mindig szoktatok válaszolni.
szétszedtem és alaposan kimostam a sisakomat és akadt egy kis problémám:
a belső szövet felső része teljesen szétment és kijött, már csak körben van meg egy 5 centi széles sávban. ha leveszem a fejemről a sisakot, akkor kijön a megmaradt belső szövet is, a sisak felvételekor be kell hajtogatni, nagyon kényelmetlen. szeretném beragasztani, de régebben már tapasztaltam hogy a pillanat ragasztó és a palmatex feloldja a hungarocelt.
szerintetek mivel lehetne vissza ragasztani a hungarocelhez a belső szövet megmaradt részét?
Hát, inkább magamat kellett meggyőzni. Anyagi fedezet még nincs, de ..Isten Tudja. Viszont a kis gépet nem akarnám hogy a sarokba rozsdásodjon, inkább eladnám majd. Majd kiderül, hogy, mint lesz. Manapság nem volt időm a motorral foglalkozni. Jegelve volt e téma. Az asszonyt nem kell győzködni, inkább félt.Kis 4T gépet(125-öst) viszont nem akarok, mert szenvedés vele motorozni.Főleg a hegyekben, túrákon.. Sok kis 125-ös 4t gépet láttam a Mecsekben, s tény, hogy a komlói buszt nem tudták megelőzni,(egyik példa) valamint a tunnig simsonok majd megették a pécsi úton a kis yahamákat.(másik túraalkalom) Igaz, síkon, meg a városban jók..(De nekem már oda nem kell.) VG tegnap volt a Honda nyílt napján, s megtud ebben erősíteni, hogy a kis 125-öseket nagyon-nagyon kell pörgetni. Évi pár alaklomra a csoportos túrázásra inkább egy nagyobb túragép kell, hogy tudjak a megmaradt túratársaimhoz( mostani) igazodni. Elképzelés van, de nem kiabálom ki, majd ha meg lesz egyáltalán... Mert ez még csak gondolati sík. Egyedül már annyira nem szeretnék túrázni, este jól esik beszélgetni. Változom, öregszem...
Teknőc
Én a Skodámmal estem át ezen. Olcsón vettem és sokáig olcsó volt a fenntartása. Ha valami elromlott a legjobbat kapta, így azzal már nem volt gond, de amikor heti szinten szétesett valami új rajta besokaltam és vettem egy újabb autót (9éveset). Nem bántam meg. Kényelmesebb, megbízhatóbb, nincs vele gond. Most már 20 éves ez is, lassan cserélni kell mert már ennek is kezdenek nyűgjei lenni, de eddig nagyon gazdaságos és megbízható volt, akár csak a Skoda 20 éves koráig.
Ne vacakolj, meg ne stresszeld magad.
Ha van rá lehetőséged válts!
Szeretem én is a kis TS-t, meg tudom hogy te is, de ezek az öreg gépek a mindennapi intenzív használatra nem gazdaságosak.
Én is munkamotornak vettem és sokáig az volt, de mostanra ha tisztességesen üzemben akarom tartani akkor drága. Ha hagyom lepukkanni akkor meg nem üzembiztos. Ilyen (minőségi) alkatrészárak mellet oldtimernek jók ezek a motorok. Rendberakni, évi 1-2000km-et letekersz, akkor 20 évig csak a polírozást kell áttörölni rajta, de ha napi szinten használod akkor 2 év után kuka, vagy ráköltöd egy új motor árát.
Eladni nem hiszem hogy megéri, akkor meg már meg is tarthatod hobby motornak, de ez az egyéni döntésed.
Ha meg asszonyt kell meggyőzni, számold ki neki mennyit spóroltál azzal hogy motorral jártál, mondjuk egy Suzuki Swift költégeihez képest és vehetsz egy új BMW-t is ;-)
Másik, hogy munkamotornak én nem félnék a helyedben a kis 125-ös 4Ttől sem. Lehet hogy nem olyan dinamikus mint az MZ, de hálás jószágok, főleg ha nem egy 20 éves darabot veszel. 5-8 évest vennék a helyedben azt legalább 10 évig minimális költségen használhatod, csak a kopó alkatrészeket kell cserélni rajta, ami nem több mint egy MZ-re.
Jelenleg letéve, gyalogolok pár hete...
Viszont van abban igazság, amit mondasz.
;) :)
A másik indok, hogy szinte minden motoros haver(-om) váltott,(-illetve folyamatban van a váltás, vagy tervezi éven belül) s most már muszáj a haverokhoz alkalmazkodnom is. Sajna,..Ez van.. Főleg, ha csapatban szeretnék maradni. Avagy Csapatban túrázni.. De ez még majd kialakul, most lesz időm kicsit foglalkozni is már a kis mz-vel is...De a váltás gondolata is motoszkál már a fejemben, 20 év után...
Teknőc
Teknőc! Tedd le a motort mondjuk jövő tavaszig.A sok kis aprò dolgok miatt megcsömöltél. Minden tipussal fogsz szìvni, hacsak nem lett ötösöd a lottòn.Pihentetni kell a hobbit is mert belezsibbadsz, főleg, hogy dolgozni is azzal jàrsz.
DDD Ez a másik ok, hogy miért tenném le az mz-ét..
Túl sok az utángyártott gagyi...
Volt olyan hogy vettem (boltból) egy km spirált, s másnap már az(!) elszakadt. Szereztem egyet, -eredeit,( egy bontótól, kétszer annyiét) -s jé, még mindig jó.... Kezdem ezt unni, ráadásul egyre kevesebb az alkatrész..:( Nehéz jót venni. Ha sikerül, akkor nagyon drágán....
Teknőc
Ja.
Én is rasszista lettem amióta nem a keletnémetek gyártják az alkatrészeket.
Nem tudom. Ebayen vette.
Hézagot nem mértem.Nagyon unom màr ezt a sok méretpontatlan valamit.nem emlékszel mennyiért vette a nyerget? Amugy vettem rà brembo szintert, ha bemelegszik akkor brutàl a fék. Mondjuk biztos segìt a teflonos cső is. Màr csak vissza kéne àllnia alapra.
Mekkora a hézag a dugattyú-henger között?
~1tized kell ahhoz hogy rendesen visszahúzódjon.
A karmantyú minőségén is sok múlik, mert annak a rugalmassága húzza vissza részben.
Ha nem sima a dugattyú felülete, akkor megpróbálhatod polírozni...esztergában lenne jó, de ha fel tudod rakni fúróra úgy hogy ne sérüljön a külseje, ~1200-as vizes papírral elsimítod, az jó lesz.
Illetve én még 0-ás acélgyapottal fel is szoktam fényezni a végén. Ez legdurvább esetben összesen 1századot befolyásolja a méretet, vagyis nem tudod elrontani...jobban.
Nekem amúgy a 3. karmantyú garnitúrával lett jó. Havernak a sokadikra sem, ő vett egy Brembo féknyerget kompletten, meg hozzá karmantyút, és azzal lett jó.
Szenvedek az etz fékjével.Nagyon passzos a fék a betétek alig mennek bele, fogjàk a kereket.Ha visszanyomom a dugattyúkat akkor se 100-as.Màsik fêknyereggel is ilyen.Kihézagoltam a tàrcsàt, ha üresen felteszem a nyerget akkor középen fut benne a tàrcsa. Vastag lenne a betét? Vettem bele gagyit,meg brembot is és mindegyik szorul.Cseréljek karmantyùt, vagy a dugattyù magas benne mert utàngyàrtott.Màr nem igazàn tudok mire gondolni.
Tényleg, ez jó ötlet! Lehet hogy a felni tojás alakú és a gumi bekopott kör alakra, ezért asszimetrikus a kopása. Amikor vettem a motort, egy közismert szakival átküllőztettem a kereket és a felni is fel lett polírozva. Akkor kapott egy új gumit. Eszembe sem jutott eddig, hogy a felni is lehet rossz, de holnap leveszem a gumit és megnézem a felnit. megforgatom satuba fogott tengelyen, akkor látszódnia kell, ha ellipszis vagy tojás alakú.
Az viszont a felni ütése miatt lehet, azt nem fogod kiegyensúlyozni.
Hi Troster07!
Megpróbáltam kétszer is leírni, de ezek szerint nem sikerült és ezért elnézést kérek, hogy a hátsó gumim nem a gumi szélessége mentén van féloldalasra kopva, hanem a körív mentén. Szóval ahol kopott, ott a teljes gumiszélesség kopott a kopásjelző mélységéig, de ha elfordítom a kereket 180 fokkal, ott a teljes gumiszélesség mentén jó a felület, van 1-2 mm barázda mélység. Ennél fogva tehát nem segítene az sem, ha megfordítanám a kereket, de azért köszi az ötletet!
Igen, de ez nem az ő hibája.
Egyrészt silány minőségűek ezek a lemezek a gyárihoz képest ezért sokkal gyorsabban elkopik.
Kb. S235-ös acéllemez lehet, ami nem erre való, de könnyű megmunkálni, és a sok szerencsétlen úgy is megveszi...sajnos nincs jobb ezért tényleg megvesszük.
Ha pénz nem számít akkor C40-c45-ös acél lemezből lézerrel vágass ki többet és kezd el árulni itt :) én egy 6darabra vevő vagyok.
Alapból is kopás állóbb, de ez edzhető szénacél, ezért a lézervágás miatt a vágás felülete meg edződik.
Persze azért a silány minőség ellenére is ki kéne bírnia 1-2 évet. A másik hiba hogy a fordulatszám mérő kihajtása a rancsnira csatlakozik és ha kopás miatt néha megszorul a csavart fogaskerék, akkor a racsni folyamatosan kerreg, (ez hallatszik is néha menet közben, amolyan valami szét akar esni hangon, ezért elkoptatja nagyon gyorsan azt a lemezt.
Sajnos a fordulatszám mérő kihajtása is silány minőségű manapság. Megpróbálhatsz venni jót, de ha nem válik be akkor a leg egyszerűbb ha kiszeded, hogy ne fogja meg a racsnit, és akkor legalább ez működik.
Szintén érdemes vagy gyártatni bronzból ezt a fogaskereket, vagy megnézni hátha van ilyen hajtástechnikai cégeknél...persze ez sem olcsó. A tengelyt érdemes megtartani, le lehet préselni a fogaskereket róla és fel lehet tenni rá a jót. Illetve meg lehet próbálni megfordítani a tengelyen hátha nem kopott rész érintkezik, akkor egy darabig jó lesz.
Illetve vadászni is lehet eredetit. Ha szerencséd van akkor börzéken, ebayen a németeknél, találhatsz.
Üdv nektek.
Egy 150 -es ETZ-t hajtok már 10 éve. Sajnos manapság folyamatos problémával küszködök. A lényeg, hogy a berúgó kar szalajt. A felszegecselt lemez mindíg elkopik a kuplung mögött. A szerelőm már cserélt mindent. 2 nap után ugyan olyan. Létezik valamilyen bagatel hiba amit a szerelőm elkövethetett?
Csaba.
Kimutatások alapján ha mindíg csak jobbra fordulsz a kormányzár miatt akkor is hamarabb éred el az uticélod mint ha balra is fordulnál.
Gratula! :)
Ja és a külsőt ha megfordítod akkor kopik a másik fele is. :)
De nekem évek óta be van kattanva a kormányzár! Még a boltba is körülményes lemenni.
Néha menj olyan pályára is, ahol ellenkezőleg körözöl! :-)
Tegnap éjszakára vittem a munkába ólom súlyokat és a cég költségén megolvasztottam. Ma éjjel öntök belőle csíkokat, amiket fel tudok csavarni a küllőkre.
A kopást nem a szélességre értem, úgy egyenletesen kopott a gumi, hanem a körívre vetítve olyan érdekes, az egyik fele 180-200 fok mentén jó még, de a maradék köríven már a kopásjelzőig kopott. Nem is szoktam csúsztatott gumival fékezni és menet közben stabil a gép, a kormányt is el szoktam engedni mindkét kezemmel.
Arra gondoltam, ha nincs jól balanszírozva, akkor menet közben az egyik fele jobban súrlódik, főleg nagyobb tempónál. Szerintetek mitől lehet ilyen a kopás?
Szerintem érdemes centrírozni, de valóban nem kritikus probléma. A gond az ha a felni üt, mert ez nem olyan mint a bringa, hogy küllőkkel vissza lehet húzatni a tojást, vagy a 8-ast, vagy csak minimális mértékben. A gond az, hogy elhúzza a dobféket.
Ha nem üt csak súlypontja rossz, akkor a küllőre rátekert cinklemezzel szépen ki lehet egyensúlyozni, hogy ne forduljon el. Először csak akaszd rá aztán amikor megvan hogy hova kell tenni akkor préseld rá.
Esetleg vannak öntapadós súlyok a felni belső felére ragasztva szintén jól ki lehet egyensúlyozni.
http://phoenixmodels.ro/shop/images/gpmq4485.jpg
A félre kopott gumi az elcsavarodott váztól vagy lengővillától is lehet, vagy az egyik irányba többet kanyarodtál mint a másikba :)
Na, megvan a gumi. Tényleg a pénztárca döntött, meg hát előre már tavaly mitas gumit raktam, úgyhogy megint egy 3,5-16-os mitas került hátulra. A régi hátsó gumi olyan érdekesen kopott le, hogy az egyik felén a kopásjelzőig koptt, a másik felén még van 1-2mm a jelzésig. Amikor sztenderen van és járó motorral megforgatom a hátsót új gumival, egy kicsit rázza a motort. (A régi gumival is ilyen volt.) Pedig a felrakáskor figyeltem rá, hogy a gumi peremén körbe futó kör párhuzamos legyen a felnivel. Ezek szerint balanszírozni kell? Megnéztem az első gumit is, ha a levegőben van, akkor magától elfordul ugyanabba a helyzetbe. Voltam pénteken két gumisnál, hogy időpontot kérjek centírozáshoz, de finom mosollyal a szájukon elhajtottak. Szerintük úgysem megy olyan gyorsan a motorom, hogy számítana a centírozás. Engem viszont nagyon zavar, hogy sztenderen ráz a hátsó és az első meg magátol elfordul. Szerintetek próbáljam magamnak kiegyensúlyozni, vagy tényleg jól van így?
Én most elég csöves módban használom a 251-et. Előre egy keveset futott mitast tettem fel 2013-as. Hátra egy új Fortune akármit vettem, anyagi okok miatt. :)
Komolyan mondom teljesen pozitív tapasztalataim vannak vele, persze eddig 500km-et mentem vele, lehet egy év és 3000km után köpni fogok egyet mellé:)
Én is Heidenaut használtam, de ahogy Keri is írta, nem kell nagy csodát várni tőle, főleg ha téli hidegben is jársz vele, akkor az sem ér semmit.
Nekem Heidenau van. Kellemes a viselkedése.
Van aki szereti a Pirellit is ETZ-re, de nem próbáltam.
Szóval szerintem a pénztárcád határozza meg milyen gumid lesz.
A Mitas vitathatatlan előnye az alacsony ára, és ezek ellenére egész jó viselkedése. Nekem a második képen szereplő mintázattal vannak hosszú távú és kellemes tapasztalataim. Friss állapotban (1-2 éves koráig) és amíg nem kopik le a minta, kifejezetten jó kis kanyarvadász gumi. Hideget, esőt annyira persze nem szereti, de a Heidenautól se várj csodákat. Hidegben, esőben azzal is óvatosabban kell menni.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|