:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Voltam Kakucson is, nem is ez a lényeg, de egyik kanyarban kicsúszott az ETZ segge, pedig nem is döntöttem nagyon.
A megcsúszás első jelére gáz vissza, ez elég szokott lenni hogy meg tapadjon, de ez ment tovább egészen úgy hogy keresztbe mentem, amíg ki nem csúszott alólam.
Kiderült hogy durdefektet kaptam csak úgy. Gumi bőven jó állapotú Heidenau, külsérelmi nyom nincs rajta. Nyomás valahol 1,3-1,4 körül volt hidegen. (pályára ez az optimális)
Van ilyen hogy csak elszáll a belső? minden behatás nélkül? 3 éve használom, vadi új volt az egész.
TS-be beraktam a csináltatott fékbowdent.
Nagyon passzentosan fért el. Kicsit rövidebbre kértem, mert új fékbetéteknél is teljesen ki kellet tekernem az állító csavart. Így viszont teljesen betekerve éppen hogy nem fog a fékem, alig mozdítom a fékkart már fog :)
Másik hogy olyan durván merev nyomáspontja lett a fékemnek, mint az ETZ hidraulikus féke fém fékcsővel.
Hol van ez ahhoz hogy a rugózás nagyobb mint a fékkar teljes útja.
Teflonos cucc. Csak annyit róla hogy össze volt tekerve karikába a régi bowdennel együtt. Kíváncsiságból meghúzkodtam és lazán mozgott szorulás nélkül. A régi bowdent azonos karikára hajtva nem hogy tolni de kihúzni sem tudtam.
Ja amúgy abban igazad van hogy nem ártana 5.ben mennie a motornak.
Kipufogó nincs teli korommal? AZ visszafoghatja.
Karbi be van állítva? Gyújtás be van állítva?
Amíg ezek nincsenek toppon nem érdemes sokat agyalni. Ha rendbe van téve és még mindig nem megy akkor lehet tovább okoskodni.
Sőt láttam olyan embert akinek a barátjának a húga állítólag 150-et is ment.
Ne higgy el mindent. 120-125-öt visz egy ETZ. Ha szerencsés csillagzat alatt született, és jó állapotban van akkor 130 de hogy azt milyen távon éri el arról sem szól a fáma.
Én mindenkinek felajánlom hogy megmérem GPS-el a sebességét aki ennél nagyobb sebességet állít. Eddig 2 ember élt a lehetőséggel. Az egyiknek 80 volt a végsebessége a másiknak 120.
Helló. Segítségeteket kérem, kis TS-em blokkját szétszedtem, pénteken lesz kész a főtengely, de majd az összeszereléskor lesznek gondjaim. A főtengelyt lehűtöm és ráhúzom a csapágyat a szimeringgel(melegen).Aztán ezt az egészet jégre teszem és a blokkfeleket melegítve összeszerelem? Vagy különleges préselő-sajtoló szerszámokkal lehet csak megoldanom, esetleg fakalapács lesz ebben a barátom?
Általában egyet értek a hozászólásoddal, csak a végével van gondom. Az ötödik igazából az utazó sebességi fokozat a max utazó sebességehez. Tehát csak rövid időre lehet annál nagyobb sebességet elérni. Az utazó sebességet bőven el lehet érni már negyedikben, csak nem optimális a dolog. Tehát az ember negyedikben felviszi utazóra, aztán ötödikbe vált, utánna tartja a gázt, nem erősködik, legfeljebb ha előzés vagy ilyesmi miatt szükség van rá.
Szerintem egyébbként nem hogy nehezen, hanem egyáltalán nem megy sík úton a 130. A gyári leírás is 125ről beszél azt hiszem 251nél is. Sőt, teljesítményben, viselkedésben nincs is számottevő különbség a 250 és a 251 között. Azaz ha a motor bírja a 120-at, sokat javítgatni nem érdemes rajta.Ez persze csak a gyáriakra érvényes.
Az az, amit én se tudok nagyon szerezni. Ezért van valahol az oldalon egy helyetesítő megoldás. A mágnes is áll, a hall is . Köztük forog egy vaslemez ami fél fordulatig beér a hall és a mágnes közé, fél fordulatig nem. Amikor nincs a vaslemez a hall és a mágnes között akkor ha jól van összerakva akkor a hall kimenete földre zár, egyébbként szakadást mutat. De keresd meg az említett rajzot, hátha segít.
Igen, lehet pár oka, tudni kéne, hogy megy a motor, mennyire bírja pörgetést, egyáltalán leforogja e azt amit kellene, van e benne elég erő (többségünk némi tapasztalattal a háta mögött már kompressziómérés nélkül tudja :D) , jól van e beállítva a karbi stb, stb, stb...szóval ügyeskednek kell kcist, hogy rágyere.
Azzal kapcsolatban meg hogy "simán" viszi a 130-at vannak kételyeim. Az már nagyon a vége a történetnek, sokszor nem is könnyű a végsebességet elérni, mert minden feltételnek teljesülnie kell egy szuperül beállított motor esetében...jó, szélcsendes idő, ohne emelkedő és így tovább. Az meg hogy ötödikben nem megy a 250-es, megint hülyeség...
még egyetlen dolgot nem tudok a ami a megszakítót helyettesíti azt a mágnes gyűrűs cuccott azt hol lehet venni?
Nagyon szépen köszönöm!!:D
Ennél több infóból sem biztos, hogy meg lehet mondani, mi a baja a motornak, lehet, h csak kopott kicsit. Ha most vetted, célszerű átnézni kicsit...
Üdv mindenkinek!
Olyan problémám lenne hogy nemrég vettem egy 251es etzét és ma kiakartam húzatni hogy mit is tud. Aztán amikor felkapcsoltam 5dikbe miután jól kiprögettem 4dikben egyszerűen visszaesik a fordulat 4000re annyira nem bírja. Mit lehet ennek tenni hogy 5dikben is gyorsuljon? mer csaknem így hozták ki a gyárból újonnan hogy 5dikben semmit sem megy meg olvastam csomó helyről hogy a 130at vinnie kéne simán.
http://w3.enternet.hu/takacs60/gyujtas.htm Az első rajz lesz a neked megfelelő.
Ha akarod, a T3 nevű fetet elhagyhatod, az csak a nagyon gyenge aksi esetén számít egy picit. Valahol a lap alján van lábkiosztás is a fetekhez. De van ötlet is hogy oldhatod meg a dolgot, ha nem kap félkörben észak, félkörben dél mágnesezésű mágnest. A hall a H bemenetre megy. Majd kikeresek neked megfelelő típust, ha kell.Ha a postázás mellett döntesz, a HQvideót ajánlom, elfogadható az árszintjük és korrektek.Van honlapjuk.http://www.hqelektronik.hu
forrasztani nem nagyon szeretek de egyszer úgyis meg kell tanulni:) és milyen alkatrészekből épül fel a dolog? én a megszakítót szeretném elhagyni róla, ez a változat érdekelne, alkatrész lista és kapcsolási rajzzal.. előre is köszi
Olyan 2000 körül lehet anyagáron. Ha tudsz forrasztani, akkor össze tudod ütni a dolgot.A fetes változat szinte ijesztően egyszerű.Bár az ördög a részletekben rejtőzik..... Szóval összetudod tenni, csak lehet hogy kinlódsz vele egy keveset , ha nincs szerencséd.:) Ha nincs kedved utazgatni a boltba, akkor vannak cégek, akik elküldik a megrendelt alkatrészeket egy két napon belül ezer forint körüli postaköltségért. Bár egy 2000 forintos csomagnál az elég sok. Tehát előre látóan rendelj vagy három cuccra valót. Egy úgyis jól jön tartaléknak, egy pedig ha nem lesz veszteséged menet közben jó lesz ajándéknak valakinek.:) De ha belevágsz a barkácsolásba, csinálhatsz rögtön elektronikus indexet is, vagy valami hasonlót. akkor még jobban megéri a postai út.
hello főleg Árpádhoz szólna a kérdésem mert ő az elektronikus gyújtásban a szagérző...na szóval..menyibe kerülne a 150es TS-emre?(gyári 6v-os) és hogy össze tudnám e esetleg én is rakni?előre is köszi
Ezzel még nem is lenne probléma.
Az előző 1000forint körüli bowden fél év után szakadt ki, azt én is újra szereltem és két évig használtam.
A mostani bowdeneknek az a baja, hogy vékonyabb mint az előző, annyira vékony hogy áthúzza magát a beakasztón a bowdenház.
De egyébként is látszik hogy fele olyan vastag mint amekkora helye van. Azért egy fékbowdennél nem szabad ilyen durva aláméretezést megengedni.
Ezt mostanában kezdték, eddig nekem sem volt bajom a bowdenekkel.
sorszám: 38133 (116079)
( előzmény: rétiboglárka, 2009-08-11 16:26:17)
A sósav veszélye, hogy tovább marja a forrasz anyagot. aztán egyszer csak lejön a szálakról. De ezen segít valamit az, hogy elvannak hajtogatva a bütyök után, így ha gyengülne is a forrasztás, még tarthat a cucc.A páka ebben az esetben indiferens. Sőt végszükségben a gázon is meg lehet ejteni a dolgot a konyhában.
sorszám: 38132 (116073)
( előzmény: rétiboglárka, 2009-08-11 16:59:54)
Én folyasztószernek háztartási sósavat használtam,de jó a cr(ro-55) is.
A páka szerepét egy békebeli csatornaforrasztó páka töltötte be.
Igen, ez a jó eljárás. De azért kiegészíteném azzal, hogy aki tud folyasztó szert szerezni a forrasztáshoz, az használja bátran, mert a forrasztóónban lévő erek ehhez a feladathoz nem teljesen elegek. esetleg nem fog minden szálat megfogni az ón, ha egy kicsit is oxidossabb a bowden.
sorszám: 38130 (116070)
( előzmény: rétiboglárka, 2009-08-11 16:26:17)
Üdv.
Olcsó bowdennal nekem is volt dolgom.Nekem is kiszakadt az első fékezésnél.
A problémát úgy orvosoltam,hogy a bovdent 2cm hosszan becineztem,ráhúztam a bovden véget,majd befogtam satuba úgy hogy a bovdenvégből a bovden kb. 3mm-t túl lójon.Kis kalapácsütésekkel szétnyitottam a bovden végét mint egy virágot,belehúztam a bovden végébe,és úgy forrasztottam le.
Így az 500Ft-os bovdent nyúzom most már 3 éve.
Azt alá írom hogy így se lesz teflonos,meg lehet hogy a bovden külseje még így is nyúlik majd,de ha valakinek nincs ennyi pénzmagja,annak talán tudtam segíteni.
Üdvözlet.
Akkor hamarossan arra járok.
A lángosért sok mindenre képes vagyok.
A bagulyásért pedig bármire.
Mivel magammal vitatkozom, ezért motoroznak is, meg szerelnek is, meg ügyet intéznek...kicsit sem vagyok tudathasadásos :))))) viszont így több ember helyett tudok dolgozni és még a fórumozásra is marad időm...vagy személyiségem :D
Most itt magadban fórumozol? :)))
Kiváncsi lennék a vitapartnerek motoroznak-e vagy szerelnek... :))
Bowden téma.
Megint cseréltem bowdent és a harmadik bowden is megadta magát az első enyhe fékezésre.
Amit érdemes tudni: 7mm a bowden foglalat a TS-en. Ehhez képest 5mm-es bowdenek voltak ezek a 300 forintosak.
Szóval elöntött a harci düh, elmentem a Réno udvarban található bowdeneshez.
7mm-es bowdenből csinálnak nekem fékbowdent. Olyan vastag hogy teherautó fékhez is alkalmas lenne :) Természetesen teflonos és nagyon merev az egész.
Kicsit kevesebb mint 5000-be lesz, ami elsőre soknak tűnik, de ha belegondolunk hogy ez örök életű lesz és gagyi bowdenre is elköltöttem 1000 forintot és a legjobb is 20km-et bírt ki de szerencsés esetben is max fél évet, Akkor láthatjuk hogy ez sokkal olcsóbb megoldás, az egyéb előnyökről nem is beszélve.
Ha felénk jársz akkor vendégem vagy egy lángosra, de szerintem babgulyást is lehet találni azon a piacon :)
Van vagy egy VeeRuber gumim, vagy egy Mitas jó állapotú. Csak erőt kéne venni magamon hogy levegyem a TS-ről. Tied lehet az is ha kell...mondjuk a Mitas az szélességre is alkalmasnak tűnik ETZ-re. A VeeRuber nagyon virsli.
Ha felétek járok, akkor eszek egy lángost. Szeretem, csak kevés helyen jó. Ha tudsz valahol jó babgulyást, oszd meg velünk. Illetve legalább velem. Arra is vevő vagyok szinte mindig.:)
Egyébbként a szembe lévő piacon tényleg isteni lángost sütnek :))))
Amikor utoljára voltam ilyen helyen, (TS vásárlásakor) akkor még karácsonykor is hosszú sor állt, hogy sorszámot kapjanak januárra.
Ja és az ügyintézők csak mímelték a munkát, a "kedvességükről" és a környezetről nem is beszélve.
Szóval a javulás egyértelmű.
Azért ne vidd túlzásba, mert a végén ismét csalódni fogsz. A kedves ügyfelek nyaralnak, ezért nem álltak sorban az okmányirodában. Biztos a lángososnál állnak sorba!!! :)))
Ja és eddig azért nem csináltam meg, mert az interneten akartam foglalni időpontot, de csak 3 hétre lehetett volna. Ilyen távlatban pedig nem tudom mit fogok csinálni.
Most is csak próba cseresznye alapon mentem oda, mert azért elég gáz műszaki matrica nélkül járni, hiába van nálam a műszaki lap.
Képzeljétek, kellemesen kellet csalódnom a helyi ocsmányirodában.
Betelt a forgalmim műszaki bejegyzése, ezért műszaki után forgalmit kellet cserélni.
Felkészültem a legrosszabbra, hogy az egész napon elcseszem, sorbanállok egy zsúfolt büdös meleg váróban, miközben az ügyintézők nem dolgoznak hanem bratyiznak.
Előre látható rossz sorsomat az is tetézte, hogy bejelentés nélkül laza fél kilencre mentem oda, tehát arra is van esély hogy aznapra nem kapok sorszámot ha egyáltalán arra a hétre tudok időpontot foglalni. Ja és a műszaki 2 hónapja volt, tehát a magyar bürokráciát ismerve, akár abba is beleköthetnek, hogy csináljam újra a műszakit mert lejárt a papír.
Ehhez képest már az gyanús volt, hogy a sorszám osztó automatánál nem alakult ki sor és biztonsági őr sem volt.
Bementem és kellemes környezet fogadott, üres székekkel. A rengeteg ablak mindegyikében volt ügyintéző és nem kávéztak meg ilyesmi, hanem ügyfelekkel foglalkoztak kivétel nélkül.
5perc várakozás után szólítottak az első felszabaduló ablakhoz.
Az ügyintéző hölgy kedves volt és segítőkész, nem velem töltette ki a papírokat, hanem begépelte a számítógépbe és csak aláíratta velem, de hogy gyorsan menjen az ügy azért a csekkeket odaadta hogy fizessem be a két ablakkal odébb lévő pénztárban (ahol nem volt sor) amíg ő ezt csinálja. A motor teljesítményében volt egy kis ellentmondás mert a régi forgalmiban 0Kw szerepelt, de a műszaki állomáson ráírták (sajnos) a valós teljesítményt, ami tizedesre végződött, viszont ők nem tudnak beírni csak egész teljesítményt.
Gyorsan megbeszélte a főnökkel mi a teendő és rendes volt mert lefelé kerekített.
Kinyomtatta az új forgalmit, matricázott, és már készen is voltunk.
Megdöbbentő hogy még az én életemben bekövetkezett, hogy az ügyintézést lehet normálisan, emberi módon is csinálni Magyarországon.
Ez úton is dicséret illeti a 4. kerületi okmányirodát, és alkalmazottait.
Most akkor nekiállok és átpapírozom a Hondám másik blokkját is...na erre kíváncsi leszek mit lépnek :D
Persze. Ráhúzod a gázt és nézed a feszültséget. 6 voltosnál max 7.2, 12 voltosnál 14.4 lehet. Ha ennél magassabb akkor gond van. Bár a hátsó izzók időelőtti kiégését a rezgés a és túlfesz eggyüt szokta okozni. Én is viszionylaf sűrűn cseréltem helyzetjelző izzót az első ETZ-mnél, pedig a fesz tökéletes volt.
Én a 125-ös hengerrel jártam így, 4-ben kevesebbet evett, mint 5-ben.
Ez két dolog miatt van.
A gázáramlás nagy fordulatra van optimalizálva, és a 16-os lánckerék nagy neki.
már előtte is bekormolódik utána bírja egy ideig majd kiég.Ha megmérem a feszültségét azzal jutok előbbre?
Például attól.Kérdés, már a kiégés előtt is bekormosodik e. A vibráció is kinyírhatja az izzókat hátul, de akkor a kiégés pillanatában füstösödik be. Mérj feszültséget, akkor megtudod mi a helyzet. Ha csak a helyzetjelző ég ki állandóan, akkor kissebb az esély a tulfeszre. Ha tulfesz van akkor a refi is sűrűn ég ki és gyakran kell utántölteni az aksit.De mint mondtam, a legjobb, ha feszt mérsz.
szevasztok!
Mitől leht az hogy az ETZ hátsó helyzetjelzőjét állandóan kiégeti és be is kormozza belülről? Fesszabályzóval lehet valami?
Én pontossat is tudnék csinálni, csak vízóra jellegűt.:D Félcolos csőre valót, úgy hogy a folyadék min méter/sec sebességgel folyik. Ja, a vízóra is kissebb fogyasztásra van. :D
Komolyra fordítva a szót, akkora lapát kell, amin elfér a mágnes, akkora áramlás emellett, hogy a surlódás elenyésző léegyen.Nos, ez nem igen menne 1-2 liter/óra átfolyásnál.
Azt viszont nem is tudtam, hogy a trabin volt ilyesmi.Modern autóknál azt hiszem a nyomásból számolják ki.Talán szükítés a csőben és az ott kialakuló nyomást mérik. Viszont ilyen érzékeny nyomásmérőt sem tudok szerezni.
Kivételesen egyetértek veled. Áramlás mérőt még csak csak tudnék csinálni de kellő pontosságút nem.
A fogyasztás mérő berendezések általában injektorra épülnek ahol a komputer pontosan tudja a fogyasztást.
Pedig kb. 60km/ha az optimális egyenletes sebessége nem?
Valami beállítási probléma lehet ez.
Egyébként Jawa350-el volt úgy hogy 120-al mentem le Győrbe 4. fokozatban, de már a városban szétment a váltó és 3. fokozatig lehetett csak kapcsolni.
Visszafelé is 120-al mentem csak 3. fokozatban, és meglepetésemre 1 literrel kevesebbet fogyasztott.
Monjuk azt nem tudom, hogy 1,5/óra átfolyásnál(50-nél 3l/100km) pontosan mérne-e.
Módosítok. Szerezni kéne egy Trabi átfolyásmérőt, és a ledes kijelzését, és azt megmekkelni.
Gond csak a mérő résszel lenne. Nem semmi áramlás mérőt csinálni. Nagy kivitelben még istenes a dolog, de akkorában mint a benzincső?!!! Venni pedig nem lehet, ha lehetne mégis, akkor is horror áron.
Csinálni kéne egy ledes fogyasztásmérőt.
Menet közben egyből látszódna, hogy ha 70-nél 7 led világít, és 80-nál 9, akkor többet eszik. Ha 80-nál csak 7, vagy 6 led világít, akkor ott a jobb a fogyasztás.
Gyakorlatilag az átáramló üzemanyagmennyiséget kell osztani a sebességgel fejben, vagy elektronikával.
70-nél 5,26-ot, 80-nál 4,33-at evett a gép. Ezentúl fullgázon járok, hátha 3 alá megy. :-DDDDD
Találtam egy képet a motoromról, ami szombaton készült. Tanulságos dolog.:) Bemutatja, mennyire csal a fotó. A képen egy egész szép állapotú ETZ látszik.:) A valóságban rá fér egy festés... Is...
http://picasaweb.google.hu/piri65/2009080868Motoros68Lobogo#5367975338658069218
Megdumáljuk majd mailben. De hogy a nyilvánosságot is tájékoztassam, 10 ezernél biztosan kevesebb. Talán olyan 8000 körül Azért lehet viszonylag magas az órabér része, mert elég faramuci a jeladó rész kialakítása. Még végig kell gondolni, igazából mit és hogyan célszerű ebben az esetben csinálni.Utóbbi időkben párszor ráfáztam, hogy nem agyaltam végig rendesen a problémát, vagy nem szereztem be elég átgondoltan az alkatrészeket.De azért normális időn belül szóba jöhet a dolog.:)
Az nem vészes, az évi megszakítóadag sem olcsóbb! :-)
Sajnos én soha nem foglalkoztam gyújtáselektronikával, de el tudnám viselni, ha nem kellene folyton gyújtástállítani. Ha vállalsz ilyet, mennyi lenne anyaggal munkadíjjal együtt?
Ez az összes külön olajzású 2T-nél előfordulhat. Én mondjuk beépítenék egy szintjelzőt ami letiltja a gyújtást ha alacsony a szint.
Sziasztok.
Van eladó egy alighasznált rezonátoros kipufogóm ETZ-250 hez. Pár kilóméter van bent, nem sok. Én nem vagyok híve az ilyesminek, jobb a gyári szerintem és ezért szeretném eladni. Ha valakit érdekel dobjon egy mailt. Veszprém megyében található a holmi, de postai utánvéttel elküldöm akárhová.
(Bocsi hogy ezzel offolok)
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|