:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Öm... ahogy olvasom, szerintem te az ülésnél levő furatokra gondolsz, azok tényleg így vannak, de én a lengővilláról beszélek :) szal a lengéscsillapító alsó szeménél levő furatoknál.
Nem ismerem a 251-et. De az 250 nél is két furat van, csak nem menetes. Az egyik oldalon. Mert a másik oldalon mind a két furat foglalt. A másikba kipuff tartójának a csavarja megy. A másik oldalon pont ugyanott van a furat. Nem tudok másra gondolni, mint hogy átszerelhetőnek akarták a kipuffot az egyik oldalról a másikra. Hogy tényleg átrakható e, vagy hogy miért tenne ilyent az ember, azt nem tudom. De a furat gyanúsan azon a helyen van.Ha más szerepe lenne, akkor a kipuffos oldalon három furat lenne. De lehet a furat oka még a krauzer, vagy az oldal csomitartó felszerelése is.Erre is komoly az esély.
még egy kérdés... a lengővilla végén van 2 menetes furat... az egyikbe alapból a lengéscsillapító megy... a másik mire való? át lehet oda csavarozni a lengéscsillapítót, hogy keményebb legyen, jobban kiemelje a motor hátulját?
ÁÁÁÁ isten vagy :D erre gondoltam, köszi. mondjuk ebből még nem tudtam kinézni, hogy a rugó hova van akasztva a vázon... erről még mindig kéne a kép. A 250-esen a lengővilla tengelyére kell akasztani, a 125-ösnél pedig a lábtartó csövén van egy fül.. a 251-en ez nem jó :S gyanús nekem, hogy nem véletlen van kitörve egy kis darab a sztender tengelyéből (a vázon) valszeg ott volt a rugó vége :S
Igen, az mz-n is a hall fölött forog a mágnes, lehet, hogy ez lesz a jó megoldás!
http://www.mz-b.com/k251/eetz251.htm
Itt vannak a 251 robbantott ábrái. Talán ki tudsz okoskodni belőle valamit.Én annak idején ilyenből raktam össze a 250met, amikor szétszedés után nem igazán emlékeztem, mit honnan szedtem le.:D Meg nekem is volt átalakítás a motoron, amit vissza akartam alakítani.
Üdv mindenkinek! Két igen nagy kérésem lenne... az egyik egy kép lenne. Valaki le tudná fényképezni egy 251-es ETZ közép sztenderén azt, hogy hova van akasztva a rugója? Az enyémen sajnos kókányolva van és szeretném helyrehozni, ha lehet. A másik kérés, hogy van-e olyan oldal, vagy dokumentum, amiben le van írva, vagy képeken mutatják, hogy az egyes alkatrészeket hogyan kell összerakni, milyen csavarokkal, alátétekkel, milyen apróságok (távtartók, gumik, stb) kellenek rá? Előre is nagyon köszönöm.
Az eredeti gyújtáslap lenne talán a jobbik megoldás. A megszakítók helyére kell a lapocskákra forrasztot hallokat. A mágnes felettük forogna.
Hogy valami MZ is legyen a dologban, az MZ-knél is így kell eljárni, ha nincs gyári mechanika.
Én nem értek hozzá, előre szólok, lehet hogy hülyeséget fogok írni! :-)
Az alábbi elképzeléseim vannak az egészről:
Véleményem szerint a bütyök helyére felszerelhető az MZ jeladó mágnesgyűrűje. Ezt meg tudom oldani. Eddig ok!
A hal elhelyezése már nehezebb, addig rendben, hogy 3 henger 2 ütem, az 3 db ic 120 fokban.
Ez az egész a főtengely végén a motor elején alul van, így oda szerintem minél kevesebb elektronikát kellene tenni.
Mi van akkor, ha a magát a nyomtatott áramkört kerek lapra szereled (Akkorára mint az eredeti gyújtás alaplap, én meg a barkas gyújtásalaplapjának megfelelően ívesen kimarom, így be lehet állítani.
(Persze a MZ mágnes átmérője, meg a felfogató lyukak (ívek) helye, illetve az IC- helyét lerajzolom neked.)
A másik ötlet, hogy meghagyjuk az eredeti gyújtás alaplapot és arra kellene csinálni neki egy konzolt így nem a mágnesgyűrű pereméről, hanem a lapjáról venni a jelet. akkor sokkal kisesebben megoldható.
Az elektronika javát pedig mindkét esetben valami biztonságos tokban elhelyezni máshová.
Nem tudom mennyire érthető amit írtam, de ezen még agyalok, és majd emailban egyeztetünk.
Persze, ha megtaláljuk a tuti megoldást, minden méretet megadok!
Én nem kötözködöm, nem írok árat. Nekem már van egy MZ-m, az elég. Néha még sok is.:D
én 40-et is...ha az átírást fizeti :D
Segít. Az elektronikával semmi gond. A gyújtásalaplap méretei jól jönnének. Vagy símán egy nyákra forrasztom a hallokat, te pedig méretre vágod, fúrod, hogy fell tudd szerelni az alaplapra. Nem árt szerezni egy másik alaplapot is, mert az olajozót, meg minden olyasmit le kell gyalulni ami a mágnes behelyezését forgását akadályozná.
Sóval ha meg tudod oldani a rögzítéseket, távtartót, stbt, akkor nincs gond a gyújtással. Gond csak a jeladók elhelyezésénél lehet, nekem pedig eddig nem sikerült semmit szerezni a barkasról.Lehet hogy tényleg neked kell a mechanikát megcsinálni, vagy legalábbis méretezett rajzot készíteni. Mint mondtam, a többi pikk pakk megvan.Az elektronika továbbra is úgy néz ki, hogy 5000 körül vállaható.Vennem kellene végre hallokat. Annak az ára a legbizonytalanabb. Eddig bontottat használtam, nem voltak rosszak, de elfogytak végkép Jut eszembe: Az árban nincs benne dobozolás. Egyenlőre itt tartok.
Árpád!
Na hol tartasz a töprengésben a 3 hengeres MZ gyújtás ügyében?
Az jutott eszembe, hogy van egy gyári MZ jeladó mágnesem, ha az segít a megépítésben.
Nem íratd mi az ára!
Egyébként 30-at adok érte! :-)
hát ja! az a legszebb eljárás, és az tutira tartós.. kb az aluminiummal együt kopna le:D
Jó állapotú ETZ-125 eladó.
89-es, novemberig műszakival (friss is megoldható) rengeteg polírral, jó festéssel, tavaly lett motorikusan felújítva (csapágyak, főtengely, henger+dugó, kuplung stb), fehér indexek, fehér lámpabúra, fehér km óra hátlapok + kék megvilágítással, jó gumikkal, 150-es hengerrel stb.
Természetesen apró esztétikai hibák vannak, de megbízható állapotban van, sohasem hagyott még cserben. 2. tulajdonosa vagyok, 6 éve van nálam.
Képek: http://www.bikepics.com/members/shkiz0
Nagyobb motor vásárlása miatt eladó, de nem minden áron!
Ezért a "30-at adok érte" és hasonló emberek ne is keressenek meg, a többieknek email-ben vagy telefonon szivesen válaszolok bármilyen felmerülő kérdésre.
Beszámolni nem tudok semmit.
Tel: 30/558-3945 email: frenky125@freemail.hu
Üdv!
Tud valaki tuti jó festéket és beszerzési forrást dekli festékhez?
Leszedtem, lepucoltam (kromofág, csiszvászon). Nyilván olyan festék kell ami hő, olaj és aluminiumálló.
Széles utat, gumifákat!
Üdv mindenkinek a klubban!!
Eladó 2db Mz-ts.
Egy 125- és egy 150-köbcentis.
Egyben alkatrésznek,vagy életre kelteni.
Mindkettő üzemelt.Az egyiknek van papírja.
A kettő együtt 55e-forint.Ha kell küldök
képeket.
Ha valakit érdekel üzenjen,vagy hívjon.
Számom 06 20-227-4546.
Teli tankot száraz időt!!
Állítsad földkörüli pályára, akkor van esély arra hogy 1 hétig vagy hónapig mozogjon további energia befektetés nélkül.
Esetleg vákuumban mágneses térben lebegtetve megpörgeted akkor is mozoghat egy hétig, ha lehűtöd cseppfolyós héliummal, akkor van rá esély hogy szupravezetővé válik és elég neki egy állandó mágnes hogy lebegjen.
Nem kell, hogy örökké mozogjon. Elég, ha egy évig, egy hónapig, vagy akár egy hétig működik. Csak gazdaságos legyen előállítani. :-)
A kuplung bowden a TZmen neken is igen hosszú. Meglehetősen magas kormányom van, de még így is spécin kell elvezetnem a kuplungbodent, amit normál kormányhoz adtak anno, hogy ne legyen hatalmas lógása.
hát remélem néhány km-t kibír a szett, aztán kuplung, és fék csere. mert, az utángyári kuplungbowden az egyszerűség kedvéért ugyanolyan hosszú mint a fék, így majdnem a nyakamra tudom tekerni.(bezzeg kis TS-hez meg úgy feszül a gagyi mint a gitárhúr.)
Azt hittem, valami hasonló módszerrel akarod a lécsóket rátenni, mint én annak idején a suliban a csavarra a menetet.:) A tanár reklamált, hogy nem jó a menetemelkedés. Én közöltem a szomorú valóságot. Még nem kezdtem el a menetvágást.:D Talán egy kicsit rossz előtolást adtam neki.:D
Valaki mondta hogy cikloid fogaskereket egy menetben esztergálta ki egy CNC esztergán :) akkor erre is képes lehet, nem? :D
(jó persze aztán ki tudja mi igaz ebből de jól hangzik)
A lépcsők kialakítására a kézi flex különösen alkalmas.
Hát, ha a te esztergád emelkedő fűrészfogas felelületet készit.... Akkor alighanem az esztergát kellene inkább megjavítanod.:D
Amúgy nem bonyolult alkatrész, lehet hogy esztergáltatok egyet.
bocs, csak most sikerült elesnem :D
Kár, hogy nem szóltál előb....:( Az ismerősömnek volt, odaadta volna nekem, ha kellett volna, mert költözött. Aztán az összes alkatrészt amit nem hoztam el, elpasszolta valahova.
Amúgy a jawa lengés csillapító nem rossz cucc. Kár hogy nem jutott eszembe nekem még időben megpróbálni bevarázsolni valahogy. Több fokozatban állítható az előfeszítés, sőt a csillapítás is állítható szétszedett állapotban.Így beállítható hogy a két oldal tök egyforma legyen akkor is, ha csak az egyiket cseréled valamiért.
Tényleg, Jawa hátsó lengéscsillapító vagy csak az előfeszítő, nincs elfekvőben? Sajnos eltört az enyémnek...nem röhög, csak azért van Jawa csillapító hátul, mert az hosszabb és kiemeli az MZ hátulját.
Az lenne árulkodás, ha a Jawám két évvel ezelőti indulási gondjairól beszélnél, hiszen igazából jawás vagyok.:) De hálistennek arról csak a Nemzeti Érzelmű Motorosok tudtak, és ők is elfelejtették, már, vagy csak nem akarják kiteregetni egy családtagjuk szennyesét.:D
Egyébbként tavaly elég is volt a 90 több év után után jawáról újra ETZre átülve. Meg kellett szokni újra a vadóc viselkedését. Idén még mindig elég a 90, mert mire megszoktam a viselkedését, végképp elengedte magát a hátsó lengéscsillapító. Jövőre pedig megint csak elég lesz a 90, mert levizsgáztatom a Jawát, ETZ-t csak városban fogom használni. Pesten meg csak nem fogok 90 felett menni. :D
De azért elkérem a tartalék karbit az ETZ-hez, ha még megvan. Fúvókám van 135ös is , de van azt hiszem valahol egy 140es, vagy 145ös is.Majd előkeresem.Ha valamiért mégse Jawával járom majd a vidéket, akkor feltuningolom az MZ-t.Vagy lehet, hogy megcsinálom csak úgy, hogy ne szégyenkezzek egy csiga 250essel.:D
No, ezek után gondolom igen csak lecsökkent a szavahihetőségem MZ témakörben.:D
Hűű! :))
Köszönöm a részletes tájékoztatást!! :)))
Nem akartalak beárulni :)
Valjuk be szerintem, hogy az enyémről volt szó. :D Azt is, hohgy második próbálkozásra elérte a 90-et.:D
De tegyük hozzá, hogy pont azért mérettem le a max sebességet, mert gyanús volt a 4-4.2 közöttí max fogyasztás. Sejtettem, hogy büntetlenül nem lehet ennyire alacsony.Ez az eredménye, ha 125-ös főfúka van a csatos karbiban, és keverék beállító is jól le van szabályozva.:)
Azóta sem tettem bele másik fúvókát, mert mostanság nagyon számít a fogyasztás.:D Ha találok végre valami melót, akkor kap a jószág egy új, legalább 135-ös főfúvókát.:) Addig ha száguldozni támad kedvem, levizsgáztatom végre a jawát.Az úgyis gyorsabb egy leheletnyivel még a jó ETZ-nél is.Azzal már mentem saját kezűleg 130 körül. Szerintem olyan 135 lehet a vége.
Mintha ebből az írásomból az derülne ki, hogy azért lassú az ETZ-m, mert bár szeretem, de nem ő a nagy szerelmem.... Nem hiszem, de azért nincs teljesen kizárva ez az ok sem.
Én simán felragasztottam a mágnest.Jártam én is hasonlóképp, mint te hogy szétroppant.
Mondjuk ajándékba kaptad.
Azt nem mondták, hogy benzin is kell hozzá? :))
Nem tisztán kell használni a hidrogént, el is olvadna a dugattyú.
Karburátoron nem kell változtatni semmit, csak a légszűrőbe bevezetni a kis mennyiségű durranó gázt, ami javítja a benzin égésének hatásfokát.
Örökmozgót pedig sokan próbálták nem fogsz tudni csinálni, mert az a fránya energia megmaradás mindig közbeszól.
Nem, azért ennyire nem durva, óra szerint sem ment sokkal többet 80-nál csak simán kíváncsi volt a tulajdonosa mégis mit megy a motor.
Az 50-es motorom töffent néhányat a vízbontó által termelt gázzal, egyelőre ennyi. Elég sovány. 4 lemez sorosan, 6-8A.7 perc alatt 1 liter gáz. Nagyobb cella kell, több lemezzel.
130 helyett 80? Muhaha! :-)
Tegnap voltunk szalonban, barátom Apriliáját hoztuk el. Fura volt, hogy a kétüteműek rezóján vakon végződő csövek vannak fojtás gyanánt, és a levegős 125-ös négyüteműeken is van kipuffgázvisszavezető rendszer.
Ebben a percben jutott eszembe valami:
A tévék, monitorok képcsövén annak idején volt úgynevezett párnamágnes. Szerintem most is van, mert a geometriai torzítását a képcsőnek mással nem igen lehet kiszedni. Nos, ezek a mágnesek megfelően vannak mágnesezve, csak az a kérdés, lehet e olyan furattal találni ilyent, amivel fel lehetne erősíteni a főtengelyre. Megpróbálok utánna nézni ismerősök között.
De addig is, meg azoknak akinek nem sikerül ilyesmit szerezni, marad a vaslemez. Az se vészes, egy erőssebb ollóval ki lehet vágni a formát, lemezollóval biztosan. Vagy van olyan fémfűrész szál, amit a lombfűrész keretbe lehet befogni. A fínom befelyezést pedig el lehet végezni egy tűreszelővel.
Szóval meg lehet valahogy mindig oldani a dolgokat. Lehetetlen nincs, csak tehetetlen.:D
Az egyiket sikerült eltörnöm. A másik remélem működik azóta is, itthon szépen ment vele a cucc. Aztán nem tudom, mi lett a sorsa.. Remélem elégedett vele akinek odaadtam egy elektronika mellé. Az első darabnál elkövettem azt a hibát, hogy alátét szerűen akartam használni. Még el se kezdtem meghúzni a rögzítő csavart, máris szétrobbant.
Jut eszembe, arról viszont azóta sem esett szó, mit kívánsz cserébe értük?
A mágnes van Kőbányán.:D
Az elektronikus cuccokat általában vagy a Lomexben veszem a Lehel úton,, vagy nem messze ettől a HQ Video Elektronika nevü bolt. Mind a kettőnek van honlapja. A Lomex az olcsóbb valamivel általában, csak nekik a postázási díjuk magassabb, ha nincs kedvem odamotorozni, esetleg tél van éppen.Nos, ezek a boltok viszont tényleg odébb vannak tőlem.
ÁÁ!
Ezt már olvastam sőt haollottam hogy van ehhez hasonló gyári megoldás.
Kőbányához közel van a munkahelyem. De nagyon nem vagyok ismerős ezen a környéken. Hol van itt olyan elektronikai bolt ahol lehet hall elemet kapni?
Azokkal a mágnesekkel mi a helyzet amiket küldtem?működik a gyújtás?nekem azzal megy a fet.és nagyon király.
Valahol lejjebb már ajánlgattam egy megoldást is, a honlapomat is. De azért mégegyszer. Mivel nehéz sugár irányban mágnesezett mágnest szerezni, a legegyszerűbb megoldás: A megszakító helyére kell egy olyan tartót szerelni, ahol alul fekszik a hall, fölötte olyan fél centivel a megfelelő neodium mágnes. A kettőjük között forog el egy vaslemez, ami a főtengelyre, illetve a generátor forgórészére van csavarozva valami távtartóval. A vaslemez fél körben nagyobb átmérőjű kör, félkörben kissebb. Hol beér a mágnes és a hall közé, hol nem. Ha nem ér be, akkor a hall kimenete földön van, ha beér a kimenet szakadás.Egyetlen gondot az okozza, hogy síma távtartó esetén amikor meghúzzuk beállítás után a főtengelyhez rögzítő csavart, a vaslap is hajlamos az elforgásra. Kell egy kis játszadozás ahhoz, hogy meghúzás után olyan helyzetbemn legyen a vaslap, hogy a megszakítót tartó lemezke , ami már a hal-mágnes cucot tarta, mozgatásával belőhetó legyen a pontos előgyújtás. De nem lehetlen feladat, én többször is elkészültem vele pár perc alatt.Amúgy én eddig 2X5X15 mm neodium mágnest használtam. Azt fél centi távolságból símán érzékelte a hall. Valami 100 forint volt tavaly. Csak el kellett motoroznom Kőbányára érte.Nem semmi ez a neodium(eredetileg talan neodynimum) mágnes. Olyan erős, hogy a felülete kicsi ahhoz, hogy letépjük őket valami vasról. Aminek akkora a felülete hogy meg lehet fogni, annak meg az ereje is akkora, hogy hiába fogtuk meg.:D
Zsíír!
A jeladó mechanikára van valami sufni megoldás? Mert olyat nem biztos hogy tudok szerezni. Az elektronika részével van a kisebb bajom. A jeladóhoz kellene valami jó konstrukció.
Kössz
Zavarhatsz nyugodtan, Bár éppen fejődik a rendszer, de az eddigi verzió szerinti megoldásban tudok valahogy segíteni remélhetőleg.
Az új verzió az, hogy felcsillant a remény, hogy tovább lehet egyszerűsíteni a kapcsolást, ha nem gyári a jeladós rész. Még válogatok , de lehetséges, hogy lesz olyan hall, ami közvetlenül meg tudja majd hajtani megbízhatóan a végfetet. Akkor pedig már csak egy hall-ból, egy felhúzó ellenállásból és a végfetből fog állni a kapcsolás.De a régi sem bonyolult. Az új elrendezés amit kiötlöttem a régire, hogy a végfet nélküli eelektrónika símán lehet a hall melé szerelve a gyújtáslapra.Nem nagyobb 2-3 négyzetcentinél. A végfet pedig a gyújtótrafóra erősítve minimális hűtőbordával. Így csak egy tápot kell lehozni a trafótól az elektronikának, máskülönben a huzalozás marad a régi.Ja, és a védő diódákat lehet hogy elhagyom, mert a vég fetek eléggé bírják a visszarúgásokat. Már pár darab fut védő dióda nélkül második éve, és még nem hibásodtak meg.Legfeljebb a biztonság kedvéért egy tartalék vég fetet el kell rejteni valahol a motorban, ha mégis beütne a menykő.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|