:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Amúgy meg az összes gyújtáselosztós motoron fix a kiosztás.
Nem tudom milyen a trabi gyújtás, a mi trabantunkon optós CDI volt...fix kiosztással :))
Szerintem inkább arról van szó hogy a megszakító hézag elvárható tűrésén belüli beállítása okoz túl nagy előgyújtás bizonytalanságot, ezért csinálták függetlenül állíthatóra, tehát nem hülyeség ez a megoldás.
Amiket mondtál eltéréseket azt azért gondold át. A főtengely nem deformálódik olyan nagyot, össze tudják rakni kellő pontossággal, a csapágy kopása (ami miatt fel kell újítani) pedig nem befolyásolja a 180 fokot.
Laza csapágy tudja növelni a szórást, de azt nem tudod kompenzálni a megszakítókkal.
Én is csak azt tudom mondani, ami a jawa forumon mát mondott valaki erre a témára: Nem véletlen, hogy trabiék úgy alakították ki a gyújtásuk, ahogy kialakították.Ők sem voltak hülyék...
De ha nekem nem hiszel kérdezz meg valakit, aki nem csak egy jawát állított be. Bambit, Matyát, vagy bárki mást. Nem igazán tudják a főtengelyt tizedfok pontossággal összerakni. Márpedig négytized fok már a jawánál is igencsak érezhető eltérést okoz. Az úgy 2-3 tized miliméter.Azaz mondjuk az egyik hengert beálítod 2.9 re, a másik ha fxen van lesz 3.3 milin, vagy 2.6on. Szerintem ezt észrevennéd már igencsak.Ha sikerül is összerakni úgy, hogy tized fok alatti az eltérés, szerinted mennyire marad az meg mondjuk 30 ezer kilométer után.Ha megmaradna, akkor nem kellene a főtengelyeket időnként felújítani.A jawa főtengely nem négyütemű több hengeres, nem egy darabból van a főtengely. Bizony, a préseléseknél eldeformálódik idővel.Például ha a főtengely elmegy az egyenestől, az természetesen eltérést fog okozni a dugattyúk egynáshoz viszonyított helyzetében is.
mechanikus fesszabon a rugót kell lazítani egy kicsit, de nem javaslom hogy labortáp és precíz műszer nélkül állítgasd, mert 0,1V pontossággal kell belőni ahhoz hogy jól működjön.
Vidd a Kossuth&tsa műhelybe, azok tudnak rendes Wartburg és Jawa főtengelyt összerakni, ami egyrészt pontos másrészt nem fordul el. Többször dolgoztattam velük és mindig kifogástalan munkát végeztek.
De Bambihoz is viheted, főtengelyt ő is tud szerelni, csak fúratni viszi egy bejáratott műhelybe.
Valóban ritka a jó gépműhely. Nekem is mondtak hülyeségeket sok helyen, na ezeket a helyeket azóta is kerülöm.
Azt elhiszem hogy szaki ismerősöd találkozott 20 fokos elfordulással, de azért azt te is érzed hogy ez nem nevezhető üzemszerűnek, és nem hiszem hogy a szaki ilyen kontextusban mondta ezt.
sziasztok!
Tudná valaki esetleg hogy lehet állítani az ETZ feszabályzóján hogy a maximális töltési feszültségen lejjebb lehessen venni?
Szerintem azért nem tapasztaltad, mer kevés jawa gyújtáson nézted meg, hogy a hengerek mennyire vannak egymástól. Kevés Vapéval találkoztá, amelyiknél nem lehet a két hengert külön állítani.
Ha rád halgatok, akkor az összes gépműhelyt elkerülöm. Én nem hogy találkoztam 180 foktól eltérő jawákkal, hanem csak olyanokkal találkoztam.De ezt a vitát csak úgy dönthenénk el, hogy vagy elfogadjuk a jobb szerelők véleményét, vagy pedig kiválasztunk találomra 10 jawát és lemérjük a dolgot.
Szerintem kerüld el azt a gépműhelyt ami nem képest egy tengelyt tűrésen belül 180fokra kihozni.
A felvetett elméleti problémáidat nem tapasztaltam a gyakorlatban.
Azért nem jó, mert a hengerek sincsenek ontosan 180 fokra. Egész jelentős eltérések lehetségesek.Természetesn csak egyszer kell beállítani megszakítósnál is, utánna jóddarabug nem fognak a hengerek egymáshoz képest megváltozni. bár változnak valamennyit...Visszatérve arra, mekkora eltérések lehet aa fokokban. Gondold végig, pl hogy van a jawa főtengely összerakva, mekkora a tűrés az egyes pontokon. Utána add össze a tűréseket, az az eredő tűrés.Ehhez add hozzá az évek alatt összeszedett deformitásokat.Budapest egyik legmegbízhatóbb, legbecsületessebb szerelője azt állította, hogy amikor még foglalkozott jawával, találkozott egyszer olyannal, aminél az eltérés nagyobb volt 20 foknál. Az nagyon durva. hány fok is lehet a jawa előgyújtása? 4 fok körül?Még egyszer az eltérés okozó dolgok: A három főtengely darab egyenessége 3 tűrés. A sokákat összekötö csapszeg furatának merőlegessége, ez négy tűrés. a sonkák tengelydarabra préselése. At is négy tűrés. Ez 11 tűrés ha nem hagytam ki valamit. Az előgyűjtás tűrés talán fél fok se lehet, ha jól gondolom.Tehát ha az egyes helyeken csak 1 ezrelék az eltérés, már nagyobb lesz az össz eltérés a legrosszabb esetben, mint maga a teljes előgyújtás. ' Átlagos 1 ezrelékes eltérés nem igazán sok. Vannak pontok ahol kevesebb a várható eltérés, de a préseléseknél, a furatok és a bennük lévő csapszeg merőlegességén ennél jóval nagyobb eltérésre számíthatsz.
Összegezve, nem csak a tapasztalat, hanem tudományos megfontolások alapján is kijelenthetem, a több hengeres motorok tulnyomó részében nagyobb az eltérés a két henger között, mint amennyi eltérést megenged az előgyújtás beállításának tűrése.Azaz valamelyik hemger nagyon nem optimális időben fogja kapni a szikrát.
Már miért lenne? Így legalább ez tuti pontosan van állítva, nem kell szenvedni vele mint a Jawaval.
Egyébként Jawaval én csak egyszer lőttem be 180fokra utána egyben állítottam.
Ha a megszakító hézagot rendesen beállítod, akkor igazából az alaplaphoz nem is kell nyúlni, csak a hézagot után állítani a kopással.
Ott jobb oldalon szálnak le a motorról?
Mert ha nem akkor nem praktikus baloldalon egy kipufogó a lábszár magasságában.
nagyon köszönöm a segítséged, nagyjából ki tudtam venni hogy is néz ki... a helyreállítás viszont kérdéses mivel oldható meg. :S talán levágom a 125-ös lábtartójáról azt a kampót, méretre csiszolom, hogy beférjen a sztender tengelyének belső furatába, és behegesztem... elvileg egy hasonló fület kell kapnom a végén. Azért ha nagyon ráérsz csinálhatsz egy élesebb képet is róla :):D azért ezeket is köszönöm még egyszer.
XD jogos... ha így kérdezed, akkor úgy mondom: az elejétől a végéig szét van szedve :) kis dobozokban, minden része. Elég csúnya látvány. Egyelőre az alkatrészek beszerzésén fáradozok, vettem egy 125-öst donornak, jó volt rajta a fék, az felnik, első teleszkópok, gumi alkatrészek... stb-stb. mondhatni megérte, a többi majd eladó sorba kerül, ha az enyém elkészül. Megvettem az új csavarokat is, ahol lehet mindet kicserélem imbusz fejűre. ezután festés, új vezetékelést is kap. Rengeteg dolgom van még vele, de már nagyon hiányzik :)...
Hát, nem akarok bírálni senkit sem, de elég igénytelen dolog fix fokokra eltolt gyújtást gyártani.Gyakori, de snassz megoldás.
Mecseki Zsolt gyárt wartburghoz fetes hall ic-s gyujtás alaplapot, amibe minden benne van.. a méretei kb akkorák, hogy elfér szinte bármilyen MZ-be. viszont ott a hengerek fix 120 fokra vannak, csak egyben lehet állítani.
Az előzőt elrontottam, tehát:
''Talán mert ezek ott fordítva mennek?
Zoltán,,
Már hogyan? A kerék van felül ? ;))))
''Talán mert ezek ott fordítva mennek?
Zoltán,,
szeva Nfsman...
csináltam képeket a 251es sztenderröl... sajnos már szürkület volt, így a képek minősége elég gyatra, csak egy telefon volt nálam, de a lényeg remélhetőleg látszik...
szóval a képek...
http://www.postimage.org/image.php?v=aV1GgED0
http://www.postimage.org/image.php?v=PqQa21A
http://www.postimage.org/image.php?v=PqQajuA
http://www.postimage.org/image.php?v=PqQatt9
a váz azon részén ahová az állvány van felfogatva, van egy kiálló rész... na oda kell akasztani a rúgót...
ha nem egyértelmű, esetleg készíthetek fényképezővel is (vakuval) kristálytiszta felvételeket is... :D
Naja! Gondoltamerreis.
Akkor van bal kormányos ETZ is?! ;)))
Angol honban a kipu a másik (bal) oldalon van. Talán mert ezek ott fordítva mennek?
Zoltán
ETZ telókba villaszáranként 2,3 dl olaj kell, a TS-eket nem tudom.
Hi Mesterek
Műszakis lesz a gép, és a telón a gumi harang megadta magát (de csak az egyik). Már régen cseréltem s nem nagyon tom hogy menyí olaj kell a telóba 1,5 vagy 2 deci?
Válaszokat előre is köszi
az autós-motoros viszony is a szabályok, illetve azok hibái, vagy be nem tartatásuk miatt fajult el ennyire. Meg azért, mert kissé dilinyossá vált az egész lakósság úgy általában is, nem csak közlekedve. Nem kizárólagossan saját hibájából.
Eez oltári!!! Naggyon jó Árpád! :))))
Aszittem letépem magam elől a klaviatúrát! :)
Jaa, persze bocs. A sárga lámpára értettem.
Az első részét már én is tapasztaltam.
Nyűgös nekik,macerás a notórius szabályszegőt megállítani, vitatkozni vele, mert ezek vitatkoznak, még nekik áll följebb!!! De a törvényhozó is olyan hogy világít a negró a szájában. Ennek nincs járműve??? Nem közlekedik, nem látja mi folyik itt? Most a szabájokról beszélek, nem az autós -motoros viszonyról , mert az más téma.
Ha előről és felúről kezdünk hozzá, akkor valóban a sárvédőtoldat csavarja az utolsó. Deha ütve csavarozóval, vagy légkilcsak dolgozunk, akkor az utolsó csavar a szerszámban van. Az az a csavar, aminek kiesése után már nem dolgozhatunk tovább.
"utolsó csavarig szét van szedve a motor ,,
tehát a rendszám tartó is le van véve róla, vagy a hátsó kacsacsőr/sárfogógumi csavar? ;) Melyik a legutolsó csavar? ;))
Melyik felét? A sárgáról most nyilatkozott a rendőrségi illetékes. A második feléről személyes tapasztalatom van. Sose láttam például trafipaxot sem az Üllői úton, ahol 70 az átlagsebesség, sem a Gyömrői úton, aho 80. Mind a két út normál 50es.Nem olyan régen renőr autó jött éppen mögöttem, amikor az autós bevágott elém úgy, hogy fél méter volt köztem és közte, valamint közte és az előtte haladó között. Kb 70-65el mentem ekkor az Üllőin a Kispesti szakaszon.A zsarú egyfeköl szintén gyorshajtott ezekszerint, másrész esze ágában sem volt valamit is lépni.Illetve valamit mégis csinált. Megelőzött közvetlenül a sorompó előtt olyan 90el. Megkülönböztető jelzést persze továbbra sem használt.
Mí?! Micsoda? Árpád , ezt hol halottad, tapasztalat? :(
Szinte sose lépnek fel a durva szabályszegőkkel szemben. Viszont most büntetnek a sárga miatt, hátha több baleset lesz a vészfékezések miatt. Szerintem szándékosan rombolkák a maradék közlekedési morált.Nem a rendőrök, hanem akik az utasításokat adják nekik.
Erre én azt mondom, hogy akkor 5 másodperccel a sárgára váltás előtt villogó zölddel jelezzen a lámpa, hogy "ácsi, sárga jön"!
Eszméletlen milyen faszságokat találnak ki. :P
Nesze neked sün ország.
http://index.hu/bulvar/2009/08/18/otvenezerbe_kerulhet_a_sargan_athajtas/
Kipróbálnám, de az utolsó csavarig szét van szedve a motor :):D csak most beugrott a kérdés, hogy vajon miért van ott, köszi a választ.
Ha abból indulok ki, hogy a 125-150-es ETZ-n ugyanígy van és a kezelési útmutató pontosan ezt mondja, amit írsz (utassal tegyük hátra az alsó szemet), akkor valószínű, hogy a 251-en is ezért van a 2 plusz furat.Egyszerű kipróbálni.
üdv.: R
Öm... ahogy olvasom, szerintem te az ülésnél levő furatokra gondolsz, azok tényleg így vannak, de én a lengővilláról beszélek :) szal a lengéscsillapító alsó szeménél levő furatoknál.
Nem ismerem a 251-et. De az 250 nél is két furat van, csak nem menetes. Az egyik oldalon. Mert a másik oldalon mind a két furat foglalt. A másikba kipuff tartójának a csavarja megy. A másik oldalon pont ugyanott van a furat. Nem tudok másra gondolni, mint hogy átszerelhetőnek akarták a kipuffot az egyik oldalról a másikra. Hogy tényleg átrakható e, vagy hogy miért tenne ilyent az ember, azt nem tudom. De a furat gyanúsan azon a helyen van.Ha más szerepe lenne, akkor a kipuffos oldalon három furat lenne. De lehet a furat oka még a krauzer, vagy az oldal csomitartó felszerelése is.Erre is komoly az esély.
még egy kérdés... a lengővilla végén van 2 menetes furat... az egyikbe alapból a lengéscsillapító megy... a másik mire való? át lehet oda csavarozni a lengéscsillapítót, hogy keményebb legyen, jobban kiemelje a motor hátulját?
ÁÁÁÁ isten vagy :D erre gondoltam, köszi. mondjuk ebből még nem tudtam kinézni, hogy a rugó hova van akasztva a vázon... erről még mindig kéne a kép. A 250-esen a lengővilla tengelyére kell akasztani, a 125-ösnél pedig a lábtartó csövén van egy fül.. a 251-en ez nem jó :S gyanús nekem, hogy nem véletlen van kitörve egy kis darab a sztender tengelyéből (a vázon) valszeg ott volt a rugó vége :S
Igen, az mz-n is a hall fölött forog a mágnes, lehet, hogy ez lesz a jó megoldás!
http://www.mz-b.com/k251/eetz251.htm
Itt vannak a 251 robbantott ábrái. Talán ki tudsz okoskodni belőle valamit.Én annak idején ilyenből raktam össze a 250met, amikor szétszedés után nem igazán emlékeztem, mit honnan szedtem le.:D Meg nekem is volt átalakítás a motoron, amit vissza akartam alakítani.
Üdv mindenkinek! Két igen nagy kérésem lenne... az egyik egy kép lenne. Valaki le tudná fényképezni egy 251-es ETZ közép sztenderén azt, hogy hova van akasztva a rugója? Az enyémen sajnos kókányolva van és szeretném helyrehozni, ha lehet. A másik kérés, hogy van-e olyan oldal, vagy dokumentum, amiben le van írva, vagy képeken mutatják, hogy az egyes alkatrészeket hogyan kell összerakni, milyen csavarokkal, alátétekkel, milyen apróságok (távtartók, gumik, stb) kellenek rá? Előre is nagyon köszönöm.
Az eredeti gyújtáslap lenne talán a jobbik megoldás. A megszakítók helyére kell a lapocskákra forrasztot hallokat. A mágnes felettük forogna.
Hogy valami MZ is legyen a dologban, az MZ-knél is így kell eljárni, ha nincs gyári mechanika.
Én nem értek hozzá, előre szólok, lehet hogy hülyeséget fogok írni! :-)
Az alábbi elképzeléseim vannak az egészről:
Véleményem szerint a bütyök helyére felszerelhető az MZ jeladó mágnesgyűrűje. Ezt meg tudom oldani. Eddig ok!
A hal elhelyezése már nehezebb, addig rendben, hogy 3 henger 2 ütem, az 3 db ic 120 fokban.
Ez az egész a főtengely végén a motor elején alul van, így oda szerintem minél kevesebb elektronikát kellene tenni.
Mi van akkor, ha a magát a nyomtatott áramkört kerek lapra szereled (Akkorára mint az eredeti gyújtás alaplap, én meg a barkas gyújtásalaplapjának megfelelően ívesen kimarom, így be lehet állítani.
(Persze a MZ mágnes átmérője, meg a felfogató lyukak (ívek) helye, illetve az IC- helyét lerajzolom neked.)
A másik ötlet, hogy meghagyjuk az eredeti gyújtás alaplapot és arra kellene csinálni neki egy konzolt így nem a mágnesgyűrű pereméről, hanem a lapjáról venni a jelet. akkor sokkal kisesebben megoldható.
Az elektronika javát pedig mindkét esetben valami biztonságos tokban elhelyezni máshová.
Nem tudom mennyire érthető amit írtam, de ezen még agyalok, és majd emailban egyeztetünk.
Persze, ha megtaláljuk a tuti megoldást, minden méretet megadok!
Én nem kötözködöm, nem írok árat. Nekem már van egy MZ-m, az elég. Néha még sok is.:D
én 40-et is...ha az átírást fizeti :D
Segít. Az elektronikával semmi gond. A gyújtásalaplap méretei jól jönnének. Vagy símán egy nyákra forrasztom a hallokat, te pedig méretre vágod, fúrod, hogy fell tudd szerelni az alaplapra. Nem árt szerezni egy másik alaplapot is, mert az olajozót, meg minden olyasmit le kell gyalulni ami a mágnes behelyezését forgását akadályozná.
Sóval ha meg tudod oldani a rögzítéseket, távtartót, stbt, akkor nincs gond a gyújtással. Gond csak a jeladók elhelyezésénél lehet, nekem pedig eddig nem sikerült semmit szerezni a barkasról.Lehet hogy tényleg neked kell a mechanikát megcsinálni, vagy legalábbis méretezett rajzot készíteni. Mint mondtam, a többi pikk pakk megvan.Az elektronika továbbra is úgy néz ki, hogy 5000 körül vállaható.Vennem kellene végre hallokat. Annak az ára a legbizonytalanabb. Eddig bontottat használtam, nem voltak rosszak, de elfogytak végkép Jut eszembe: Az árban nincs benne dobozolás. Egyenlőre itt tartok.
Árpád!
Na hol tartasz a töprengésben a 3 hengeres MZ gyújtás ügyében?
Az jutott eszembe, hogy van egy gyári MZ jeladó mágnesem, ha az segít a megépítésben.
Nem íratd mi az ára!
Egyébként 30-at adok érte! :-)
hát ja! az a legszebb eljárás, és az tutira tartós.. kb az aluminiummal együt kopna le:D
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|