hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 25. hétfö 
Katalin

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 981 oldal

Keri
válasz erre | email2009-08-23 11:13:18
Maszkolni kell.
Átlátszó matt fóliára szitázni kell alá pedig maszkoló réteget tenni ami csak ott engedi át a fényt ahol kell.
sorszám: 38299 (116453)
(előzmény: Nfsman, 2009-08-22 23:03:17)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-08-23 11:11:13
Na de minek?

láttad már a etz 251 blokkszerelés videót? mit csinál az ürge? ecsetet belemártja hermeticbe, és kb 3 másodperc alatt körbekeni a tömítőfelületet, azt már rakja is össze a blokkot. az mz-nél van olyan minőségi felület, hogy szükségtelen a papírtömítés. hengertalphoz a legritkább esetben jó a papír, ugyanis a vezérlési időket ennek a pakolásnak a vastagságával állítjuk be. egyszerű: alsó holtponti helyzetben a dugattyútető éle pont egybe kell essen a felömlők és kipufogó csatorna alsó élével. pl nekem most a TS 250/1-be 1mm vastag klingerit(nem papír) kellett ehhez a vezérlési idő beállításhoz. aztán hengerfejhez meg ugyancsak 1mm vastag alulemez, hogy összejöjjön az 1,4mm présrése. ha most összeraktam volna papírral, meg 0,2mmes alulemezzel, akkor kb belevert volna a dugattyú a hengerfejbe. kuplung deklihez megintcsak baromság a papír, teljesen felesleges. oda kiváló bármelyik jobb minőségű szilikon alapú cucc. kihajtástengelyhez, meg egyes tipusoknál szimeringházhoz a főtengelynél meg figyelembe kell venni a hézagolási szabályokat.. kihajtáshoz pl 1,5mm-es klingert pakolást kívánt a váltóm. ha összeraktam volna papírral(szerintem össze se ment volna), akkor már lenne 2 jól berágódott váltóvillám...
sorszám: 38298 (116452)
(előzmény: Péter mz, 2009-08-22 23:33:51)

 
 
gulyesz
válasz erre | email2009-08-23 07:40:31
Ment mail.
sorszám: 38297 (116451)
(előzmény: Nfsman, 2009-08-23 00:24:57)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2009-08-23 01:51:58
Találtam valami régi mintákat, elküldtem, nézd meg, hátha jó.Úgy emlékszem, hogy valami spéci fóliára nyomták, amelyet egyszerűen fel kell ragasztani az eredeti számlapra.Nyomtatósok ezt tudják, tőlük kérdezd inkább.

üdv.: R
sorszám: 38296 (116450)
(előzmény: Nfsman, 2009-08-23 00:24:57)

 
 
Nfsman
válasz erre | email2009-08-23 00:24:57
Köszi... ez igen jó ötlet, én is gondoltam hasonlóra, de elvetettem és gondoltam hátha van olyan cég, ami gyárt egyedi számlapokat. Sajnos nem igazán találtam. GSX-R -hez meg a mostani gépekhez van sz*rásig egyedi számlap... MZ-hez nuku :) szerencsére van 2-2 műszerem, megvannak a gyáriak, és nemrég szereztem melléjük még egy párat. ezeket akartam átalakítani. lenulláztam a km számlálót, ha már fel lesz újítva a motorom... :D aztán beugrott az egyedi számlap ötlete is. Majd gondolkozok még mi is legyen. Az előző hsz.-ben leírtak még érvényesek, ha valakinek van egyedi számlap terve és elküldené, azért nagyon hálás lennék.
sorszám: 38295 (116447)
(előzmény: Péter mz, 2009-08-22 23:40:32)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2009-08-22 23:40:32
én tudom milyenre gondolsz,én simán megoldanám házilag.Lehet egy gyári számlapon megoldanám.Kb 1 mm vastag marófej kéne ami olyan hosszu kb mint egy sima furó.Egy 1mm vastag furóval egy helyen megfurni mondjuk a szám vagy a vonal egyik végét majd beledugni a furatba a marót és kézügyességgel a gyári jelen mozgatni a marófejet.Mindenhol kimarni ahol volt gyári jelölés.Ezután a számlap alá tennék mondjuk vékony zöld fóliát majd a háttérvilágitást ugyanugy gyárilag kapná csak a fény nem oldalról menne fel a számlapra hanem a kimart helyekről kapná alulról,biztos jól mutatna.A fóliát meg lefesteném vékony fehér anyaggal hogy nappal fehéren látsszon mint a régi de este felkapcsolva meg a fehéren átjön a zöld fény.A mutatót meg lecserélném vmi kocsiéra ami olyan műanyag h vezeti a fényt,és a mutatót is megvilágitanám,ejj de jó ötlet ez én simán megcsinálnám amugy ezen már gondolkodtam régebben is.Zöld háttérvilágitás piros mutatóval,de szép is lehet az.
sorszám: 38294 (116446)
(előzmény: Nfsman, 2009-08-22 23:03:17)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2009-08-22 23:33:51
nemtudom,de nekem eddig minden motorblokk esetében volt tömités a 2 blokkfél közt.Nekem is van az mz-mbe kb 0.3mm vastag mikor ösze van huzatva a blokk,semmi bajom a papir tömitéssel és a váltót sem bánjta ugyanugy pontos.Ha fél mm vastag egy papir tömités még az se cseszheti el a váltót,fél mm belegondolva annyit enged odabent minden lötyögés sőt össze számitva 1-2 mm is lehet.Fél mm tömitéstől még nem állitódhat el a váltó és ki sem dobhatja a sebességet.A főtengely hézagolásra is megvoltak sztem a gyári dolgok,nekem a jobb oldali főtengely csapágy mellé jobbról van téve 2 vékony lemez hézagoló ,acélos rugós.Igy nem mozdul oldalra.Nem én tettem be őket én sztem gyári a 2 hézagoló mert pontos külső átmérője van és csak a csapágy külső gyűrűjéig tart tehát nem zárja be a csapágyat az olajzástól sem.
sorszám: 38293 (116445)
(előzmény: waresz, 2009-08-22 11:37:37)

 
 
Nfsman
válasz erre | email2009-08-22 23:03:17
Üdv mindenkinek! Szeretném lecserélni az MZ műszerein a számlapokat. Nincs esetleg valakinek ilyen számlap sablon a gépén elfekvőben?... ha van, akkor nagyon megköszönném, ha az e-mail címemre elküldené őket :) A másik kérdés, hogy azt mivel lehetne megoldani, hogy a számlap olyan legyen mint a mostani műszerfalak?... Itt arra gondolok, hogy a világítás ráadásakor nem a számlapra vetődő fény világítja meg a műszerfalat, hanem maga a számlap átlátszó a számok mentén... remélem érthető amire gondolok :S:D szal ezt meg lehet oldani valahogy?... valahol lehet ilyen számlapot készíttetni?
sorszám: 38292 (116443)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-08-22 17:18:37
Ja, jó a keményre kötő, de én valahogy jobb szeretem azokat a tömítő pasztákat amik nem szilárdulnak meg. Ezeket is könnyű szétszedni, de letakarítani is egyszerűbb.
Hermetik lekaparásával, kellet már anyáznom épp eleget hogy ne szeressem.

Blokkfelek tömítésével amúgy egyik ragasztó alkalmazásával sem volt gond.

Az FBS-nek is csak az a baja, hogy gyorsan kell vele dolgozni különben megszárad és oda kell figyelni hogy ne sokat kenj fel, mert nagyon kinyomja.
sorszám: 38291 (116434)
(előzmény: waresz, 2009-08-22 11:37:37)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-08-22 17:13:12
Mindent lehet kapni amire van kereslet, bármekkora hülyeség.
Sajnos úgy tűnik, működőképes fékbovdenre nincs kereslet.

Volt egy ügyfelem aki kitalálta hogy a nyomtatóját 10méteres kábellel köti rá a gépre. Én nem voltam hajlandó megcsinálni mondván 5 méter is már határeset. Elment, vett 10 méteres kábelt valami plázában, aztán jött hogy hülyeségeket csinál a nyomtató, mi baja lehet. Odamentem, rádugtam egy 2méteres kábelt és jééé működik.
sorszám: 38290 (116433)
(előzmény: waresz, 2009-08-22 11:37:37)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-08-22 17:08:48
főleg hogy az 1000 féle loktite között van olyan is ami direkt blokkfelek közé való.
sorszám: 38289 (116432)
(előzmény: Rókapimpó, 2009-08-22 16:40:46)

 
 
Rókapimpó
válasz erre | email2009-08-22 16:40:46
A Loctite is tökéletes blokkfelek közé és ha onnan sikerül kioldania a benzinnek mikor össze van fogatva csavarokkal, akkor megeszem a nemlétező kalapom!
Én már évek óta használom a Loctiteot és semmi bajom vele.
sorszám: 38288 (116431)
(előzmény: waresz, 2009-08-22 11:37:37)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-08-22 11:37:37
blokkfelek közé MZ esetében SOSEM KELLETT PAPÍRTÖMÍTÉS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
és bármilyen szörnyű, egy német oldalon(OSt2rad.de) lehet kapni olyan tömítéskészletet amibe van blokkfelek közé való pakolás. most már a futár Petinél is láttam. ez úgy ahogy van baromság, elrontja a váltó, és a főtengely pozicionálhatóságát, mert annak a papírnak, vagy klingeritnek is van valami vastagsága, és az nincs gyárilag belekalkulálva pl a váltótengelyek, vagy a főtengely szélességébe. paszta kell oda, de a hermetichez hasonló könnyen felhordható KEMÉNYRE KÖTŐ kell. mert hát vehet az ember bármilyen jó loctite szilikon pasztát, akkor is oldja a benzin. azok a paszták jók kuplungdeklihez, sehova máshova. blokkfelek közé az erling cég által gyártott curil nevü paszta val, ez hasonlít a legjobban a hermetichez, nem oldja a benzin, és nem rémálom széthúzni a blokkot, mert ahogy meglazítjuk a blokktartó csavarokat, rögtön elveszíti a tartását, mindamellett addig remekül zár.
sorszám: 38287 (116415)
(előzmény: 150esRolleres, 2009-08-21 09:46:11)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-08-22 11:29:42
lehet hogy későbbi széria, állítólag az utolsó változatokba már ugyanolyan warnyúblokk került.
sorszám: 38286 (116414)
(előzmény: Péter mz, 2009-08-21 00:38:45)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2009-08-22 01:13:46
Tibi2T: "elkezdtem faragni egy blokkot..."
Nemrégen találtam egy cseh oldalon egy ilyen jellegű képet, a Jawamania.cz random képei közt, azt írta: Najrychlostniji 639...
Nem biztos, hogy jó a helyesírásom, na mindegy, a lényeg, hogy talán a környéken a leggyorsabb 639 lehet.Érdekes, membrános motor, 2 Mikuni vagy TC porlasztóval, meg valami elektromos összekötő szeleppel az egyébként különválasztott szívócsövek között.Adatom nincs több, csak a kép, azt meg nem tudom, hogy lehet ide feltenni.
Hol tart amúgy a gép, mert van itt, akit ilyenek is érdekelnek.Persze, tényleg menjünk át a megfelelő fórumra.

üdv.: R
sorszám: 38285 (116410)
(előzmény: Tibi2T, 2009-08-20 22:02:11)

 
 
válasz erre | email2009-08-22 00:12:04
:)
sorszám: 38284 (116409)
(előzmény: 150esRolleres, 2009-08-21 18:28:49)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2009-08-22 00:05:07
na jó én nem akarok beleszólni csak egyszer számolgattam én is hasonlókat meg rajzoltam miliméter papiron h miért nem jó az én kis ts em.Felujitás után mikor uj hajtókart(taiwanit) kapott meg berta dugót a felső holtponton a dugó teteje nem volt egyszintben a henger felső élével hanem 1mmrel lejebb.Vagy a hajtókarral van vmi vagy a dugó csapszegfurata van rossz helyen.Amugy megy a motor nagyon jól,de ez nem tetszik elvileg a dugónak szintbe fel kéne jönni.jól megy többször is mentem vele az elmult napokba is 105öt 3/4 gázon ülve rajta.A felujitás óta hajtottam már bele kb 7000km-t és most igy megy,jó a vége,egyszer megnézem a teljes végét ülve aztán meg ráfeküdve a tankra egy szép egyenes uton.
sorszám: 38283 (116408)
(előzmény: Keri, 2009-08-21 13:55:17)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-08-21 19:28:00
+-1fok
sorszám: 38282 (116405)
(előzmény: Atilla, 2009-08-21 15:58:02)

 
 
150esRolleres
válasz erre | email2009-08-21 18:28:49
Leengedem az olajat, aztán meglássuk. Nem szeretném szétszedni újra, ennél jobban meg amúgy sem tudnám...
sorszám: 38281 (116404)

 
 
Atilla
válasz erre | email2009-08-21 15:58:02
+- 2 fok? Akkor ha gyújtásállításnál megközölöd 4 fokot is eltérhet a két henger. Kizártnak tartom, hogy több legyen a főtengely tűrése!
Szóval a egymáshoz viszonyítva fixen rögzített jeladók szerintem megfelelőek.
sorszám: 38280 (116402)
(előzmény: Keri, 2009-08-21 13:55:17)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-08-21 13:55:17
Tényleg elszúrtam.
A teljes 65mm-es lökethosszal számoltam, pedig csak felét kellet volna venni, vagyis 2fok körüli a tűrésen belüli hiba.

Különben meg akinek nem tetszik a becslésem az számolja ki ;-)
sorszám: 38279 (116401)
(előzmény: Péter mz, 2009-08-21 12:44:21)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2009-08-21 12:44:21
ez a fokérték ez függ a főtengely sonkában levő csap közepétől és a főtengely középső képzeletbeli pontjának távolságától.Bár ha ugyanarról a főtengelyről beszéltek akkor mindegy.Meg ha jól gondolom függ a lökethossztól is.
sorszám: 38278 (116400)
(előzmény: Keri, 2009-08-21 08:04:14)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2009-08-21 09:58:56
egyszer leírtam a jawa-s fórumba is ezt a sztorit.. sztem elég ritka eset de megtörtént ...édesapám egy haverjával mentek fel vásárosnaményból nyíregy felé, hogy apa is ülhessen egyszer jó motoron a barátja oda adta neki a jawa 350eseét...ő pedig apa ts 250esével ment( 4 sebis) mentek felfelé és itt az egyik érdekesség apa ts gyári volt csak gyűrűzve lett nagyábból 130 volt a vége...ment a haverja után jawa-val 150et mutatott az óra de nem közeledett a ts-re...na ez az egyik.. a másik főtengely elfordulással kapcsolatban... a nagy "hajsza után" már nyíregyen az első lámpánál a jawa már nem úgy ment ahogy kéne..apa próbálta a gyújtást állítani de a balos hengernek nem lehetett egyátalán haza felé a jawa 90nél tetőzött..aztán egy gép műhelyben megálapították hogy elfordult a főtengely..lehet sok hiba van az irományba de siettem bocs :D
sorszám: 38277 (116399)

 
 
válasz erre | email2009-08-21 09:55:38
Vmit nem jól raktál össze...val.színűleg a szimmering engedhet át.
sorszám: 38276 (116398)
(előzmény: 150esRolleres, 2009-08-21 09:46:11)

 
 
150esRolleres
válasz erre | email2009-08-21 09:46:11
Helló, kis TS-em blokkját összeszereltem végre, csapágyakat és szimeringeket cseréltem, az összerakás után nehezen sok benzinnel(dúsan) beindult, de kegyetlenül füstöl, fehéret. Felmelegedve is ugyanez a jelenség, és nagy fordulaton is.A blokkfeleknél nem vágtam papírtömítést, csak pasztáztam. Talán ez lehet a baj, esetleg a karbi? Ahhoz pont nem nyúltam. Illetve nem találom a azt az állását a kupplungnak, ahol nem fog. Álló motornál próbálkoztam, egyesben kinyomott kupplunggal, és kerestem azt a pontot amikor így el tudom tolni, hogy nem fog a kerék. Esetleg van más módszer? Egyébként nyomórugókon kívül nem cseréltem mást, és széttolja egyébként a tárcsákat. Tudtok ebben segíteni?
sorszám: 38275 (116397)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-08-21 08:04:14
de csak azért fejezed be, mert nem voltam gépközelbe :)))

Nem vitattam a külön állítható gyújtás értelmét, amit le is írtam hogy mire jó elsősorban.

Te viszont erős túlzásokba estél hogy a fix fokolás problémáival kapcsolatban, miközben ahogy a példa mutatja vígan működik az is.

Viszont még mindig nem számoltad ki hogy 3mm+-0,2mm az főtengely elfordulásban mennyi is.
Én kiszámoltam:1,174784329°

Szóval továbbra is azt mondom cseréld le a gépműhelyed.
sorszám: 38274 (116396)
(előzmény: Árpád, 2009-08-20 17:12:55)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2009-08-21 00:38:45
a mi barkasunk telesonkás,de jól megy bár nemtudom milyen lehet a nem telesonkás főtengellyel,de ebben a motorban ez a telesonkás ft volt mióta megvettük.Van egy nem telesonkás egyszer beletettük ,aztán nem ment rendesen.Aztán rájöttünk h az egyik csapolásnál 20 fokkal el van csuszva egy henger holtpontja.Ha ez a ft helyre lenne hozva bele tudnánk ujra teni és kipróbálni.Amugy a barkasunk 8-9 körül eszik.
sorszám: 38273 (116395)
(előzmény: waresz, 2009-08-20 23:01:19)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-08-20 23:13:02
erről jut eszembe: biztos találkozott már az ebben jártas személy(legyen az bárki), olyannal, hogy pl egy etz 250 lényegesen jobban megy mint az átlag.. de kb ilyen 20-30%al. na de miért van ez? most hallottam egy ős autószerelő barátomtol, hogy pl trabanthoz, meg wartburghoz készültek gyárilag könyített főtengelyek(na meg MZ-hez is). ezek anyiban különböztek a széria cuccoktól, hogy a sonkák vékonyabbak voltak. ezzel azt érték el hogy értelemszerűen könyebb lett a főtengely, meg hogy nagyobb az elősűrítőtér. az utóbbi hátránya, hogy lényegesen többet zabált, és nem is lehetett kisebb fogyasztásra bírni. viszont iszonyatosan mentek. de tök logikus az egész... kinek van tajvani főtengelye? annak milyen buzivastag sonkái vannak.... alig megy el köztük a hajtórúd... nem is csoda hogy az ilyen főtengellyel szerelt 300as sem eszik többet átlag 4,5littyónál. ellenben a "sport" főtengelyes etz képes volt 7-8 litert röhögve beverni. (ilyen volt Peti74 kollégának a honvédségi 300asában. az a gép 100ig fej-fej mellett ment egy honda africa twin 650-el. kb 7-8másodperc kellet neki a 100hoz.
sorszám: 38272 (116394)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-08-20 23:01:19
tény hogy nem ugyanaz de a főtengely csereszabatos, és a dugattyúk is. , a barkasz nem telesonkás, nagyobb elősűrítőtér miatt többet zabál könyebben veszi a lapot, és valamelyest nyomatékosabb. kipufogócsatornái hamarabb nyitnak.
wartburg telesonkás, más hangolású blokk.
sorszám: 38271 (116393)
(előzmény: Atilla, 2009-08-20 15:51:28)

 
 
Tibi2T
válasz erre | email2009-08-20 22:02:11
"a 640 ek talán 15000 ig bírják. De addig is fogyasztanak mint az állatok, minimális teljesítmény növekedés mellett."
Már megint ez a hihetetlen tapasztalat... A közvetlen környezetemben 2 darab 640-es van. Az egyik 1992-es, 60 000 km-ével a gyári főtengelyét használja, a másik 1997-es 18 000 km-es bontatlan, nagyon jó egészségnek örvend. Fogyasztásuk közelebb az 5, mint a 6 literhez. Elkezdtem faragni egy blokkot, az fog 15 000-et birni, fogyasztani mint állat, jelentős teljesitménynövekedés mellett. De szerintem ezzel át kellene menni Jawa fórumra.
sorszám: 38270 (116392)
(előzmény: Árpád, 2009-08-20 17:12:55)

 
 
gulyesz
válasz erre | email2009-08-20 19:39:27
Köszi
sorszám: 38269 (116391)
(előzmény: Árpád, 2009-08-20 18:27:32)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-08-20 18:27:32
Gyári elektronika, jeladó? Akkor járható út hogy a szikrázásra állítod. Látni mindig lehet, ha jó helyre lógatod le a gyertyát, ha kis szerencséd vam, még hallani is jól lehet a szikrát.Tehát addig kell állítani azt a lapocskát, ami a mechanikus megszakító helyén van , és egy rud van rajta, ami megakadályozza annak a kerek valaminek az elforgását, amin a hall van.Ugyanúgy kell állítani, és ugyanott, ahol a megsazkítóst. Csak a gyújtási pontot tényleg a szikra jelzi. Első nekifutásra kb 2.9 miliméterre állítsd a felső holtponttól. az jó kiindulásnak, utánna izlés szerint finomíthatod a dolgot.Valószínüleg levesebb lessz majd a tökéletes érték, de így is be kell indulnia.
sorszám: 38268 (116390)
(előzmény: gulyesz, 2009-08-20 17:38:17)

 
 
gulyesz
válasz erre | email2009-08-20 17:38:17
Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy hogyan kell gyújtást állítani elektronikus gyújtású 250-es Etz-n?

Előre is köszönöm.

Üdv.: Tamás
sorszám: 38267 (116389)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-08-20 17:12:55
Egyetértünk. Én be is fejezem a vitát(előbb-utóbb), mert sok értelme nincs. Szerintem is magáért beszél, hogy amíg valóban törődtek a gyárak legalább egy picit a minőséggel, a strapabírással, addig hengerenként állítható gyújtást csináltak. amikor divat lett a vedd meg a motorodat és dobd el öt év nulva, azóta vannak álíthatatlan második hengerek.A 634-ek hihetetlenlen kilométer mennyiséget elmentek nagygenerál nélkül, a 640 ek talán 15000 ig bírják. De addig is fogyasztanak mint az állatok, minimális teljesítmény növekedés mellett.
De nem is ragozom tovább. Aki azt hiszi bölcsebb, mint az egész trabi fejlesztőgárda, az magára vessen.De az is, akinek nem tűnik fel, hogy bár a gyújtás alaplamon meglehetősen 180 fokban vannak rögzítve a megszakítók, ha a második hengeré középre van állítva. Nos, igen kevés jawával találkoztam, amelyyik a második henger megszakítót tartó lapocska pont középre lett volna állítva. Olyannal viszont találkoztam, hogy ütközésre állítva még mindig több tized miliméter eltérés volt az előgyújtásban.Az enyém egész jól lett felújítva. Kb háromnegyednél van a jó helyzet, tehát van még állítási lehetőség.Ha középre állítanám, talán olyan 3 tized miliméter difi lenne az előgyújtások között.
De tényleg hagyjuk inkább a dolgot.
sorszám: 38266 (116388)
(előzmény: Jawa350speed, 2009-08-20 11:00:47)

 
 
Atilla
válasz erre | email2009-08-20 15:58:25
Én is vettem egyet, az enyém használhatatlan. Nem csak egyszerűen beállítani kellett, hanem le kellett sorjázni, mert azt elfelejtették és többször fölakadt a gáz, meg az úszó. Utána napokig a fúvókákat cserélgetni, mert nagyon nem ment a motor. Most már elmegy, de nem lett olyan mint szeretném, ezért inkább a halálra kopott régivel járok.
Az enyém tajvani, reméljük a tiéd nem az és jó lesz.
sorszám: 38265 (116385)
(előzmény: mz250, 2009-08-19 23:23:39)

 
 
Atilla
válasz erre | email2009-08-20 15:51:28
Micsoda vita lett itt a Barkas gyújtásomból!
Szerintem a 3 db 120 fokban elosztott fix hall teljesen megfelelő. A gyújtás megengedett eltérése a dugó útját nézve (Ha jól emlékszem +-0,2mm. Az nem kevés, nyugodtan lehet fix is, semmi baj vele!
a Japánok sem foglalkoztak ilyenekkel (Lásd pl RD350), meg ha jól tudom az új Jawákon az elektronikus gyújtásnak is egy jeladója van és kész.

Szerintem pont az a baja a Barkas gyújtásnak, hogy agyon bonyolították. A nagy alaplapon össze-vissza mozgó kis alaplapok, meg az azokon össze vissza mozgó megszakítók miatt állítódik el a folyton.
Az MZ-n ugyanezek a megszakítók ezer évig bírják, a Barkasban meg folyamatosan baj van valamelyikkel.
Tuti jobb lenne egy megszakítóval és gyújtáselosztóval! (Amúgy gyártottak hozzá ilyet.)

Egyébként a Wartburg-Barkas motor is más, nem csak a váltó. A főtengely sem csereszabatos!
Persze ez mindegy, most a gyújtásról beszélünk, az pedig ugyanaz!
sorszám: 38264 (116384)
(előzmény: Jawa350speed, 2009-08-20 11:00:47)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2009-08-20 11:00:47
Nem akarok senkit sem megbántani. De olyan dolgon megy a vita amit már a mérnökök évekkel ezelőtt megtapasztaltak és ezt meg is oldották. Szóval nem hiába lehet állítan a kétütemű motorokon külön a hengerenkénti gyújtást. A wartburg és a barkas motor u.a és a gyújtása is csak a váltó más, de az meg nem tartozik bele a gyújtásba. Gyárban célgépeken rakták össze a főtengelyek nagy pontosságal. De még ekkor is állíthatóra csinálták az alaplapokat. S Nem hiszem hogy minden egyes gépműhely privatizált olyan célgépeket a gyárból amiket akkoriban használtak.
A lelkiismeretes munkáról annyit hogy én Kecskeméten csináltattam főtengelyt jawaba, úgy összerakta hogy a középső csapon kicserélte a csapágyat ,de az annyira lógott hogy a labirintömítés acélkarikái tartották a helyén. A hajtókar köszörülés után használt tűgörgőket raktak bele. Ilyen műhelytől mit várjak el pontos 180 fokos főtengelyt. Azóta magam csinálom a főtengelyeimet, én sem tudom a 180fokot produkálni, de mivel állítható a hal ic a trabi gyújtásos jawamon így nincs gondom.
sorszám: 38263 (116380)
(előzmény: Árpád, 2009-08-19 22:57:40)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-08-20 10:15:20
vegyél bele autós boltban egy trabi-wartburg-barkas feszültség szabályzót, kb fele anyinba kerül mint a gagyi magyar E- szabályzó, és százszor megbízhatóbb, precíz szerkezet. kb két gyufáskatulyányi méretű. kinyírhatatlan. egy minimális hozzáértéssel 10 perc beszerelni.
sorszám: 38262 (116379)
(elözmény: Árpád, 2009-08-19 19:19:21)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-08-20 10:12:09
sok sikert hozzá, réméljük jó lesz....
sorszám: 38261 (116378)
(előzmény: mz250, 2009-08-19 23:23:39)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-08-20 10:10:57
szerintem a beállíthatósága rossz(pocsék). amúgy ha már megy, kötve hiszem hogy beszarik.
egy hall Ic-s trabi gyujtást megfelelően kivitelezve 100%os hengerszimmetriát, és századpontos gyujtásértéket lehet beállítani. egy tizedes eltérés a hengerek között már blokkvibrációt eredményezhet. ezért szoktam mondani, hogy 2hengeres jawa-ba egy E-gyujtás maga a Tuning.
sorszám: 38260 (116377)
(előzmény: rétiboglárka, 2009-08-19 23:36:56)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-08-20 08:49:02
Elég sok Jawat állítottam be a sajátomon kívül. Volt olyan aminek el volt fordulva, de az kapott másik főtengelyt.
sorszám: 38259 (116376)
(előzmény: Árpád, 2009-08-19 22:57:40)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-08-20 07:14:51
mondjuk ez nem is rossz mérés, Árpád megnyugtatására, vagy éppen igazolására.
2db indikátor órával pontosan ellenőrizhető
sorszám: 38258 (116375)
(előzmény: Keri, 2009-08-20 07:08:24)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-08-20 07:08:24
FHP mérése úgy hogy kézzel érzed hogy nem mozog, az benne van a 0.05mm pontosságban.
De tapasztalatom szerint a 0.01százod eltérés érzékelése sem lehetetlen.

Nemrég vettem egy 0.01százodos indikátor órát és játszottam vele kicsit :)
(az előző már nagyon lepusztult)
sorszám: 38257 (116374)
(előzmény: rétiboglárka, 2009-08-19 23:36:56)

 
 
rétiboglárka
válasz erre | email2009-08-19 23:36:56
üdv.
Picit én is bele böfögök a dolgokba..
Hengerenkénti hajtókar csapszege 3-4század mm-re van illesztve,míg a középső csapágy tengelye kb.7-9századra..
ez már egy elég tisztességes túlfedés ahhoz hogy ne forogjon meg..
a hajtókarokon azért van kisebb túlfedés mert nagy terhelés mindig egy irányba éri,és szimmetrikusan.
A középső csapágy tengelye meg állandó csavaró és váltakozó terhelés hat,ezért kell a nagyobb túlfedés..
Mikor össze volt rakva a blokkom,az egyik dugót lenyomtam alsó holtpontba,és lassan elkezdtem forgatni a főtengelyt hogy megnézzem az másik dugót mozdul e még fel vagy le.De nem mozdult.Persze ez nem század pontosságú mérés,de azért a paraszt(mármint én) azért csak látja hogy fél milliméteren belül van a pontosság.
Jah jut eszembe Árpád említetted hogy többen panaszkodtak a vape-ra.Meg tudnád mondani kik panaszkodtak? Jó lenne konzultálni hogy mit várjak a későbbiekben az enyémtől..

előre is köszönöm..
sorszám: 38256 (116373)
(előzmény: Árpád, 2009-08-19 22:57:40)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2009-08-19 23:34:19
Igen, biztosan kell.

üdv.: R
sorszám: 38255 (116372)
(előzmény: mz250, 2009-08-19 23:22:54)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2009-08-19 23:33:20
Igen, valóban, de az ezekhez társuló főtengelyeket célgépeken, osztófejjel munkálják ki, de még így is vannak szórások, természetesen.
Volt olyan, hogy pl. VW bogár gyújtáselosztójában a négyszög nem 4x90 fok, hanem egyik hengeré pár fokkal eltérő, mert az illető henger munkájára ez volt a kedvező.
Néhány ezer kriotecnikával készült főtengely ismerete után mondhatom, hogy mindegyik belefért a tűrésbe, de kb. 21 % 180 fok, a többi eltér ettől.Az említett motor Citroen boxer 600-650, a megengedett (gyárilag!) tűrés + - 2 fok, miközben a gyújtáspont (alap) 8 fok.Ebből könnyen elképzelhető, mi történik a mindennapokban.Sok száz ilyen motoron láttam, hogy mit okoz a különböző előgyújtásérték egy-egy-hengeren.Soha nem együtt kopnak, nem együtt mennek tönkre.Mindez azért, mert az említett motoron sem lehetett külön a hengerekhez állítani az előgyújtás értékét.Azazhogy lehetett, szervizpraktikákkal, mert kérdeztem egyszer a nagybátyámat, miért van kb. 40 db. tartalék megszakítóbütyökpár ezekhez a motorokhoz.Azt mondta, azért, mert mindegyik jó valahová, valamelyik motorra, pl. egyiken a főtengely-osztáshiba ennyi, a bütyökpár-osztáshiba ennek a fele, de ellenkező irányban, akkor ott kapunk majdnem pontos 180 fokot, azzal lesz egy jó motorunk.
Röviden: van 180 fokban összesajtolt főtengely, kb. 20 %-a az össztermelésnek.Ez a gyakorlat.Nem "esetleg" nem "gondolom", nem "talán", hanem egyszerűen így van, dehát mi az új ebben, kérdem én?Ezt mindenki ismeri, ezek egyszerű tények, a gyártáshoz kötött tények.
Az egy darabból készült főtengelyek, az más, de elékelési hibák (a tűrésen belül) ott is vannak, mert mérhetően vannak.Etől még megy a motor.Az előbb említett nagybátyám mondta egyszer, hogy a szériamotorok 10%-a zseniális, úgy is megy, 80%-a standard, teljesíti nagyjából a megadott értékeket, 10%-a pedig szörnyszülött, a névleges teljesítményt sem éri el.
Ez mind benne van a pakliban, ezzel számolni kell.Ilyen egyszerű.

üdv.: R
sorszám: 38254 (116371)
(elözmény: Árpád, 2009-08-19 22:28:17)

 
 
mz250
válasz erre | email2009-08-19 23:23:39
A mpfánál vettem,becsomagolva gyárilag
sorszám: 38253 (116370)
(előzmény: mz250, 2009-08-19 23:22:54)

 
 
mz250
válasz erre | email2009-08-19 23:22:54
ma vettem egy új karburátort.mit gondoltok szükséges lenne beállítást végezni rajta?
sorszám: 38252 (116369)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-08-19 22:57:40
Az eredeti trabigyújtásról beszéltem, ott bizony álítható mindkét henger.
Direkt mondtam az előbb, hogy ne keverjük össze a kétütemű és a négyütemű többhengereseket.A négyüteműeknek egy darabból van a főtengelye.Régen rossz lenne, ha egy egydarabból készült főtengelyt fel kellene újítatni pár tízezer kilométerenként.
Én hirtelenében a jawát, a barkast, a trabit és a wartburgot tudnán csak felsorolni kétütemű többhengeresként. A trabinak, a jawának, a barkasnak nincs gyújtáselosztója. Viszont állítható mindegyiken külön a két henger.Illetve a barkason a három. A wartburg most hirtelen nem ugrik be milyen.
De nem igazán értelek, mire alapozod azt, hogy nincs számottevő eltérés 180 fokhoz képest. Nem hiszem, hogy akár egy jawánál mértél volna ilyesmit, vagy megkérdeztél volna egy gépműhelyest a dologról. Nem tudom, hány jawát állítottál be a sajátodon kívül.Azt se igazán tudom megérteni, hogy miért hiszed hogy a négy sonkákba préselt két csapszeg nem tud összesen egy tized fokot eltérni a merőlegestől pár tízezer kilométer után.
De mint írtam, ne higy nekem, se a tapasztalatomnak, se a számolásomnak, kérdezz meg pár komoly embert, aki sok jawát belőtt már. Akkor biztosan el fogod hinni a dolgot.
sorszám: 38251 (116368)
(elözmény: Árpád, 2009-08-19 22:28:17)

 
 
Tibi2T
válasz erre | email2009-08-19 22:51:06
Csak óvatosan az ilyen kijelentésekkel, mert gépész végzettségű ember nagyot mulathat rajtuk :-) Az a baj, hogy egy ilyen nyilvános fórumon kerülni kellene a 'talán', 'szerintem' és 'ha jól gondolom' tartalmú gondolatmeneteket, mert nincs mindig igazad. Persze meghajlok az elektronikai szaktudásod előtt, én abban vagyok kuka :-)
sorszám: 38250 (116367)
(elözmény: Árpád, 2009-08-19 09:20:56)

 
  Összesen: 981 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu