:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Szevasztok!
MZ-t építek. Megin. És kezd problémás lenni a projekt.
Bementem a Huberékhez és azt mondják hogy van nekik dugójuk de csak magyar. A törököt ne is kérdezzem mert az igencsak drága lenne. NAbazm.g! A magyar is 3 rongy. Pedig szerintem egy gané.
Ha török nincs akkor mi a legjobb most a piacon a kigyelmetek szerint és hol lehet kapni?
A Bembomotor indiait ajánlott aszittem rosszul hallok :!:
Előre is kössz
ahoj
Újabb kérdés... :) a gyári karburátorom kuka, mindenképp újban gondolkozok... az utángyártott állítólag hitvány, szal vagy Bing, vagy jobb állapotú használt csatos karbi (jelenleg a régi csavaros aljú 250-es karbi van fenn, meg nem mondom a kódját :D) Később szeretném felfúratni 300ccm-re a hengert, ehhez elég lesz a bing 28mm-es torokátmérője? vagy érdemesebb venni egy csatosat, és annak a torokátmérőjét felbővíteni?
Ez sem rossz ötlet... közben kérdezősködtem, és (ha minden igaz) tudok gyártattni gyári számlapot. Ez alatt azt értem, hogy fémlemezre van nyomtatva az egyéni minta... ez bírja a fényt és a nedvességet is. Egyetlen hátránya, hogy csak fekete és fehér mintát tud kirajzolni (tudtommal, de majd felhívom a csókát a részletekről)
én ugy csináltam ijen számlapot hogy plexilap lefujva feketével és kikaparom egy minta alapján és ahol kivan kaparva ott átmegy a fény :) lehet hogy hüjeség de az enyém ijen volt simsonon
azt elfelejtettem, hogy géppapírra tintasugaras géppel lett nyomtatva.
én csináltam számlapokat a wartburgomhoz, de az autóban(!!!) idővel megpenészedett...
az okát nem tudom, a műszer legfeljebb párát kaphatott.
Azóta megtudtam, hogy átlátszó fóliára nyomtatták lézernyomtatóval, alá pedig egy mattfehér Műanyag korong (összeragasztva).Nem fakult, nem ment tönkre éveken át, ma is megvan még.
üdv.: R
Van nyomtatható írásvetítő fólia, és kész is az átvilágított számlap!
Erről van szó, szerintem is túl sok macera egy átvilágítható számlapért :D
ja és köszönöm a leírást :)
pfhúúú :D ehhez én még kispályás vagyok, marad valami jobb minőségű nyomtatás, mondjuk lézerrel kemény papírra, (vagy van olyan eljárás, hogy műanyag lapra tudnak nyomtatni? Az még jobb lenne) aztán letakarom egy fóliával vagy vékony plexivel a számlapot, hogy ne érje pára
azt csókolom :D ennyi macerát tényleg nem ér az egész... bár kétségtelenül szép és egyedi lenne, ha átvilágítható lenne a számlap.
Amúgy egyszerűbb mint kézzel kimarni a számok formáját :)
A nyomtatással ugye az a baj, hogy kifakul és az átvilágításra nem takar eléggé és a papír pedig nem bírja a párát.
Ezért jó a szitázás.
Nagy vonalakban:
Positiv20 fotólakkal lefújod a szitát, rávilágítod a rajzolatot, ahol fényt kapott ott kioldódik a lakk a nátronlúg oldattól.
Ráteszed a lapra áthúzod valami sűrű festékkel, és így vastag átvilágíthatatlan festék réteget kapsz.
Ahol nem érte a festék ott ugye fehér a műanyag lemez, és ez át is világítható.
Esetleg lehet azt hogy nyáklemezből kimaratod az átvilágító maszkot, amire ráteszed a papírra nyomtatott számlapot, de ennek már ismertek a problémái.
Szerintem felesleges ez a móka.
Hujujuj... ezt kicsit bővebben le tudnád írni? :D így "kora reggel" elég bonyolultnak tűnik nekem. Rudolph B, Gulyesz... köszi a számlapokat, letöltöm a corel-t és megnézem őket. :)
Szerintem olvass vissza, ezen a témán már összevesztünk egyszer ;-)))
A rendes tömítő pasztákat simán le kell törölni egy ronggyal. FBS esetén kicsit tovább kell dörgölni, de mivel nagynyomású mosóval szoktam letakarítani az alkatrészeket, az leszedi egy húzásra az FBS-t is.
Hermetik pedig iszonyat rákeményedett, elég szenvedés volt levakarni úgy hogy ne karistoljam a felületet. Kösz inkább nem kérek belőle, de használd nyugodtan ha szereted.
Tömíteni mindkét anyag tökéletesen alkalmas.
na ne csináld már!
egy fbs-t ki ne találd hogy könyebb leszedni mint a hermeticet. a hermetiket egy csavarhúzóval pikkpakk lekaparod(pláne, hogy csak ott van belőle lényeges mennyiség, ahol kinyomta), míg pl fbs-t hiába próbálod kaparni olyan mintha összegyógyúlt volna a blokkal...
rémálom. nyúlik, nem jön le stb.
Maszkolni kell.
Átlátszó matt fóliára szitázni kell alá pedig maszkoló réteget tenni ami csak ott engedi át a fényt ahol kell.
Na de minek?
láttad már a etz 251 blokkszerelés videót? mit csinál az ürge? ecsetet belemártja hermeticbe, és kb 3 másodperc alatt körbekeni a tömítőfelületet, azt már rakja is össze a blokkot. az mz-nél van olyan minőségi felület, hogy szükségtelen a papírtömítés. hengertalphoz a legritkább esetben jó a papír, ugyanis a vezérlési időket ennek a pakolásnak a vastagságával állítjuk be. egyszerű: alsó holtponti helyzetben a dugattyútető éle pont egybe kell essen a felömlők és kipufogó csatorna alsó élével. pl nekem most a TS 250/1-be 1mm vastag klingerit(nem papír) kellett ehhez a vezérlési idő beállításhoz. aztán hengerfejhez meg ugyancsak 1mm vastag alulemez, hogy összejöjjön az 1,4mm présrése. ha most összeraktam volna papírral, meg 0,2mmes alulemezzel, akkor kb belevert volna a dugattyú a hengerfejbe. kuplung deklihez megintcsak baromság a papír, teljesen felesleges. oda kiváló bármelyik jobb minőségű szilikon alapú cucc. kihajtástengelyhez, meg egyes tipusoknál szimeringházhoz a főtengelynél meg figyelembe kell venni a hézagolási szabályokat.. kihajtáshoz pl 1,5mm-es klingert pakolást kívánt a váltóm. ha összeraktam volna papírral(szerintem össze se ment volna), akkor már lenne 2 jól berágódott váltóvillám...
Találtam valami régi mintákat, elküldtem, nézd meg, hátha jó.Úgy emlékszem, hogy valami spéci fóliára nyomták, amelyet egyszerűen fel kell ragasztani az eredeti számlapra.Nyomtatósok ezt tudják, tőlük kérdezd inkább.
üdv.: R
Köszi... ez igen jó ötlet, én is gondoltam hasonlóra, de elvetettem és gondoltam hátha van olyan cég, ami gyárt egyedi számlapokat. Sajnos nem igazán találtam. GSX-R -hez meg a mostani gépekhez van sz*rásig egyedi számlap... MZ-hez nuku :) szerencsére van 2-2 műszerem, megvannak a gyáriak, és nemrég szereztem melléjük még egy párat. ezeket akartam átalakítani. lenulláztam a km számlálót, ha már fel lesz újítva a motorom... :D aztán beugrott az egyedi számlap ötlete is. Majd gondolkozok még mi is legyen. Az előző hsz.-ben leírtak még érvényesek, ha valakinek van egyedi számlap terve és elküldené, azért nagyon hálás lennék.
én tudom milyenre gondolsz,én simán megoldanám házilag.Lehet egy gyári számlapon megoldanám.Kb 1 mm vastag marófej kéne ami olyan hosszu kb mint egy sima furó.Egy 1mm vastag furóval egy helyen megfurni mondjuk a szám vagy a vonal egyik végét majd beledugni a furatba a marót és kézügyességgel a gyári jelen mozgatni a marófejet.Mindenhol kimarni ahol volt gyári jelölés.Ezután a számlap alá tennék mondjuk vékony zöld fóliát majd a háttérvilágitást ugyanugy gyárilag kapná csak a fény nem oldalról menne fel a számlapra hanem a kimart helyekről kapná alulról,biztos jól mutatna.A fóliát meg lefesteném vékony fehér anyaggal hogy nappal fehéren látsszon mint a régi de este felkapcsolva meg a fehéren átjön a zöld fény.A mutatót meg lecserélném vmi kocsiéra ami olyan műanyag h vezeti a fényt,és a mutatót is megvilágitanám,ejj de jó ötlet ez én simán megcsinálnám amugy ezen már gondolkodtam régebben is.Zöld háttérvilágitás piros mutatóval,de szép is lehet az.
nemtudom,de nekem eddig minden motorblokk esetében volt tömités a 2 blokkfél közt.Nekem is van az mz-mbe kb 0.3mm vastag mikor ösze van huzatva a blokk,semmi bajom a papir tömitéssel és a váltót sem bánjta ugyanugy pontos.Ha fél mm vastag egy papir tömités még az se cseszheti el a váltót,fél mm belegondolva annyit enged odabent minden lötyögés sőt össze számitva 1-2 mm is lehet.Fél mm tömitéstől még nem állitódhat el a váltó és ki sem dobhatja a sebességet.A főtengely hézagolásra is megvoltak sztem a gyári dolgok,nekem a jobb oldali főtengely csapágy mellé jobbról van téve 2 vékony lemez hézagoló ,acélos rugós.Igy nem mozdul oldalra.Nem én tettem be őket én sztem gyári a 2 hézagoló mert pontos külső átmérője van és csak a csapágy külső gyűrűjéig tart tehát nem zárja be a csapágyat az olajzástól sem.
Üdv mindenkinek! Szeretném lecserélni az MZ műszerein a számlapokat. Nincs esetleg valakinek ilyen számlap sablon a gépén elfekvőben?... ha van, akkor nagyon megköszönném, ha az e-mail címemre elküldené őket :) A másik kérdés, hogy azt mivel lehetne megoldani, hogy a számlap olyan legyen mint a mostani műszerfalak?... Itt arra gondolok, hogy a világítás ráadásakor nem a számlapra vetődő fény világítja meg a műszerfalat, hanem maga a számlap átlátszó a számok mentén... remélem érthető amire gondolok :S:D szal ezt meg lehet oldani valahogy?... valahol lehet ilyen számlapot készíttetni?
Ja, jó a keményre kötő, de én valahogy jobb szeretem azokat a tömítő pasztákat amik nem szilárdulnak meg. Ezeket is könnyű szétszedni, de letakarítani is egyszerűbb.
Hermetik lekaparásával, kellet már anyáznom épp eleget hogy ne szeressem.
Blokkfelek tömítésével amúgy egyik ragasztó alkalmazásával sem volt gond.
Az FBS-nek is csak az a baja, hogy gyorsan kell vele dolgozni különben megszárad és oda kell figyelni hogy ne sokat kenj fel, mert nagyon kinyomja.
Mindent lehet kapni amire van kereslet, bármekkora hülyeség.
Sajnos úgy tűnik, működőképes fékbovdenre nincs kereslet.
Volt egy ügyfelem aki kitalálta hogy a nyomtatóját 10méteres kábellel köti rá a gépre. Én nem voltam hajlandó megcsinálni mondván 5 méter is már határeset. Elment, vett 10 méteres kábelt valami plázában, aztán jött hogy hülyeségeket csinál a nyomtató, mi baja lehet. Odamentem, rádugtam egy 2méteres kábelt és jééé működik.
főleg hogy az 1000 féle loktite között van olyan is ami direkt blokkfelek közé való.
A Loctite is tökéletes blokkfelek közé és ha onnan sikerül kioldania a benzinnek mikor össze van fogatva csavarokkal, akkor megeszem a nemlétező kalapom!
Én már évek óta használom a Loctiteot és semmi bajom vele.
blokkfelek közé MZ esetében SOSEM KELLETT PAPÍRTÖMÍTÉS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
és bármilyen szörnyű, egy német oldalon(OSt2rad.de) lehet kapni olyan tömítéskészletet amibe van blokkfelek közé való pakolás. most már a futár Petinél is láttam. ez úgy ahogy van baromság, elrontja a váltó, és a főtengely pozicionálhatóságát, mert annak a papírnak, vagy klingeritnek is van valami vastagsága, és az nincs gyárilag belekalkulálva pl a váltótengelyek, vagy a főtengely szélességébe. paszta kell oda, de a hermetichez hasonló könnyen felhordható KEMÉNYRE KÖTŐ kell. mert hát vehet az ember bármilyen jó loctite szilikon pasztát, akkor is oldja a benzin. azok a paszták jók kuplungdeklihez, sehova máshova. blokkfelek közé az erling cég által gyártott curil nevü paszta val, ez hasonlít a legjobban a hermetichez, nem oldja a benzin, és nem rémálom széthúzni a blokkot, mert ahogy meglazítjuk a blokktartó csavarokat, rögtön elveszíti a tartását, mindamellett addig remekül zár.
sorszám: 38287 (116415)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-08-21 09:46:11)
lehet hogy későbbi széria, állítólag az utolsó változatokba már ugyanolyan warnyúblokk került.
Tibi2T: "elkezdtem faragni egy blokkot..."
Nemrégen találtam egy cseh oldalon egy ilyen jellegű képet, a Jawamania.cz random képei közt, azt írta: Najrychlostniji 639...
Nem biztos, hogy jó a helyesírásom, na mindegy, a lényeg, hogy talán a környéken a leggyorsabb 639 lehet.Érdekes, membrános motor, 2 Mikuni vagy TC porlasztóval, meg valami elektromos összekötő szeleppel az egyébként különválasztott szívócsövek között.Adatom nincs több, csak a kép, azt meg nem tudom, hogy lehet ide feltenni.
Hol tart amúgy a gép, mert van itt, akit ilyenek is érdekelnek.Persze, tényleg menjünk át a megfelelő fórumra.
üdv.: R
:)
sorszám: 38284 (116409)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-08-21 18:28:49)
na jó én nem akarok beleszólni csak egyszer számolgattam én is hasonlókat meg rajzoltam miliméter papiron h miért nem jó az én kis ts em.Felujitás után mikor uj hajtókart(taiwanit) kapott meg berta dugót a felső holtponton a dugó teteje nem volt egyszintben a henger felső élével hanem 1mmrel lejebb.Vagy a hajtókarral van vmi vagy a dugó csapszegfurata van rossz helyen.Amugy megy a motor nagyon jól,de ez nem tetszik elvileg a dugónak szintbe fel kéne jönni.jól megy többször is mentem vele az elmult napokba is 105öt 3/4 gázon ülve rajta.A felujitás óta hajtottam már bele kb 7000km-t és most igy megy,jó a vége,egyszer megnézem a teljes végét ülve aztán meg ráfeküdve a tankra egy szép egyenes uton.
Leengedem az olajat, aztán meglássuk. Nem szeretném szétszedni újra, ennél jobban meg amúgy sem tudnám...
+- 2 fok? Akkor ha gyújtásállításnál megközölöd 4 fokot is eltérhet a két henger. Kizártnak tartom, hogy több legyen a főtengely tűrése!
Szóval a egymáshoz viszonyítva fixen rögzített jeladók szerintem megfelelőek.
Tényleg elszúrtam.
A teljes 65mm-es lökethosszal számoltam, pedig csak felét kellet volna venni, vagyis 2fok körüli a tűrésen belüli hiba.
Különben meg akinek nem tetszik a becslésem az számolja ki ;-)
ez a fokérték ez függ a főtengely sonkában levő csap közepétől és a főtengely középső képzeletbeli pontjának távolságától.Bár ha ugyanarról a főtengelyről beszéltek akkor mindegy.Meg ha jól gondolom függ a lökethossztól is.
egyszer leírtam a jawa-s fórumba is ezt a sztorit.. sztem elég ritka eset de megtörtént ...édesapám egy haverjával mentek fel vásárosnaményból nyíregy felé, hogy apa is ülhessen egyszer jó motoron a barátja oda adta neki a jawa 350eseét...ő pedig apa ts 250esével ment( 4 sebis) mentek felfelé és itt az egyik érdekesség apa ts gyári volt csak gyűrűzve lett nagyábból 130 volt a vége...ment a haverja után jawa-val 150et mutatott az óra de nem közeledett a ts-re...na ez az egyik.. a másik főtengely elfordulással kapcsolatban... a nagy "hajsza után" már nyíregyen az első lámpánál a jawa már nem úgy ment ahogy kéne..apa próbálta a gyújtást állítani de a balos hengernek nem lehetett egyátalán haza felé a jawa 90nél tetőzött..aztán egy gép műhelyben megálapították hogy elfordult a főtengely..lehet sok hiba van az irományba de siettem bocs :D
Vmit nem jól raktál össze...val.színűleg a szimmering engedhet át.
sorszám: 38276 (116398)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-08-21 09:46:11)
Helló, kis TS-em blokkját összeszereltem végre, csapágyakat és szimeringeket cseréltem, az összerakás után nehezen sok benzinnel(dúsan) beindult, de kegyetlenül füstöl, fehéret. Felmelegedve is ugyanez a jelenség, és nagy fordulaton is.A blokkfeleknél nem vágtam papírtömítést, csak pasztáztam. Talán ez lehet a baj, esetleg a karbi? Ahhoz pont nem nyúltam. Illetve nem találom a azt az állását a kupplungnak, ahol nem fog. Álló motornál próbálkoztam, egyesben kinyomott kupplunggal, és kerestem azt a pontot amikor így el tudom tolni, hogy nem fog a kerék. Esetleg van más módszer? Egyébként nyomórugókon kívül nem cseréltem mást, és széttolja egyébként a tárcsákat. Tudtok ebben segíteni?
de csak azért fejezed be, mert nem voltam gépközelbe :)))
Nem vitattam a külön állítható gyújtás értelmét, amit le is írtam hogy mire jó elsősorban.
Te viszont erős túlzásokba estél hogy a fix fokolás problémáival kapcsolatban, miközben ahogy a példa mutatja vígan működik az is.
Viszont még mindig nem számoltad ki hogy 3mm+-0,2mm az főtengely elfordulásban mennyi is.
Én kiszámoltam:1,174784329°
Szóval továbbra is azt mondom cseréld le a gépműhelyed.
a mi barkasunk telesonkás,de jól megy bár nemtudom milyen lehet a nem telesonkás főtengellyel,de ebben a motorban ez a telesonkás ft volt mióta megvettük.Van egy nem telesonkás egyszer beletettük ,aztán nem ment rendesen.Aztán rájöttünk h az egyik csapolásnál 20 fokkal el van csuszva egy henger holtpontja.Ha ez a ft helyre lenne hozva bele tudnánk ujra teni és kipróbálni.Amugy a barkasunk 8-9 körül eszik.
erről jut eszembe: biztos találkozott már az ebben jártas személy(legyen az bárki), olyannal, hogy pl egy etz 250 lényegesen jobban megy mint az átlag.. de kb ilyen 20-30%al. na de miért van ez? most hallottam egy ős autószerelő barátomtol, hogy pl trabanthoz, meg wartburghoz készültek gyárilag könyített főtengelyek(na meg MZ-hez is). ezek anyiban különböztek a széria cuccoktól, hogy a sonkák vékonyabbak voltak. ezzel azt érték el hogy értelemszerűen könyebb lett a főtengely, meg hogy nagyobb az elősűrítőtér. az utóbbi hátránya, hogy lényegesen többet zabált, és nem is lehetett kisebb fogyasztásra bírni. viszont iszonyatosan mentek. de tök logikus az egész... kinek van tajvani főtengelye? annak milyen buzivastag sonkái vannak.... alig megy el köztük a hajtórúd... nem is csoda hogy az ilyen főtengellyel szerelt 300as sem eszik többet átlag 4,5littyónál. ellenben a "sport" főtengelyes etz képes volt 7-8 litert röhögve beverni. (ilyen volt Peti74 kollégának a honvédségi 300asában. az a gép 100ig fej-fej mellett ment egy honda africa twin 650-el. kb 7-8másodperc kellet neki a 100hoz.
tény hogy nem ugyanaz de a főtengely csereszabatos, és a dugattyúk is. , a barkasz nem telesonkás, nagyobb elősűrítőtér miatt többet zabál könyebben veszi a lapot, és valamelyest nyomatékosabb. kipufogócsatornái hamarabb nyitnak.
wartburg telesonkás, más hangolású blokk.
sorszám: 38271 (116393)
( elözmény: Jawa350speed, 2009-08-20 15:51:28)
"a 640 ek talán 15000 ig bírják. De addig is fogyasztanak mint az állatok, minimális teljesítmény növekedés mellett."
Már megint ez a hihetetlen tapasztalat... A közvetlen környezetemben 2 darab 640-es van. Az egyik 1992-es, 60 000 km-ével a gyári főtengelyét használja, a másik 1997-es 18 000 km-es bontatlan, nagyon jó egészségnek örvend. Fogyasztásuk közelebb az 5, mint a 6 literhez. Elkezdtem faragni egy blokkot, az fog 15 000-et birni, fogyasztani mint állat, jelentős teljesitménynövekedés mellett. De szerintem ezzel át kellene menni Jawa fórumra.
Gyári elektronika, jeladó? Akkor járható út hogy a szikrázásra állítod. Látni mindig lehet, ha jó helyre lógatod le a gyertyát, ha kis szerencséd vam, még hallani is jól lehet a szikrát.Tehát addig kell állítani azt a lapocskát, ami a mechanikus megszakító helyén van , és egy rud van rajta, ami megakadályozza annak a kerek valaminek az elforgását, amin a hall van.Ugyanúgy kell állítani, és ugyanott, ahol a megsazkítóst. Csak a gyújtási pontot tényleg a szikra jelzi. Első nekifutásra kb 2.9 miliméterre állítsd a felső holtponttól. az jó kiindulásnak, utánna izlés szerint finomíthatod a dolgot.Valószínüleg levesebb lessz majd a tökéletes érték, de így is be kell indulnia.
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy hogyan kell gyújtást állítani elektronikus gyújtású 250-es Etz-n?
Előre is köszönöm.
Üdv.: Tamás
Egyetértünk. Én be is fejezem a vitát(előbb-utóbb), mert sok értelme nincs. Szerintem is magáért beszél, hogy amíg valóban törődtek a gyárak legalább egy picit a minőséggel, a strapabírással, addig hengerenként állítható gyújtást csináltak. amikor divat lett a vedd meg a motorodat és dobd el öt év nulva, azóta vannak álíthatatlan második hengerek.A 634-ek hihetetlenlen kilométer mennyiséget elmentek nagygenerál nélkül, a 640 ek talán 15000 ig bírják. De addig is fogyasztanak mint az állatok, minimális teljesítmény növekedés mellett.
De nem is ragozom tovább. Aki azt hiszi bölcsebb, mint az egész trabi fejlesztőgárda, az magára vessen.De az is, akinek nem tűnik fel, hogy bár a gyújtás alaplamon meglehetősen 180 fokban vannak rögzítve a megszakítók, ha a második hengeré középre van állítva. Nos, igen kevés jawával találkoztam, amelyyik a második henger megszakítót tartó lapocska pont középre lett volna állítva. Olyannal viszont találkoztam, hogy ütközésre állítva még mindig több tized miliméter eltérés volt az előgyújtásban.Az enyém egész jól lett felújítva. Kb háromnegyednél van a jó helyzet, tehát van még állítási lehetőség.Ha középre állítanám, talán olyan 3 tized miliméter difi lenne az előgyújtások között.
De tényleg hagyjuk inkább a dolgot.
sorszám: 38266 (116388)
( elözmény: Jawa350speed, 2009-08-20 11:00:47)
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|