:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
tegnap kipróbáltam 3 különböző típusú(ES, TS, ETZ)de ugyanúgy kiégetett tiszta gyári dobbal a TS 250/1-et. meglepő, hogy csak minimális különbség tapasztalható köztük. furcsaság: a kb 20 évvel korábbi Trophy dob ugyanolyan hosszú diffúzorral, és ugyanolyan elhelyezésű belső zárókúppal van ellátva, mint az etz dob. a hangzásukon kívűl, a trophy nagyon jó gázreakciót eredményezett, alúl valamivel több nyomatékot de kevésbé forgáskedvű. etz ugyancsak, viszont kevésbé szokatlan hanggal. a legrövidebb diffúzorú, egészen eltérő belső felépítésű TS dobbal forgott ki legjobban a gép, de valami lehelletnyivel kevesebb alacsony fordulati nyomatékot produkált. pozitívum: rettentően túlkarburált(140es főfúvóka, legmagasabb tűállás), olajdús(1:35) keverék, 30éves papírszűrő, csak minimális koromnyom van a kipufogó végén 700km után. semmi folyékony trutyi.. ellenben utángyártott dobnál pikkpakk megjelenik a takony a dob végén. itt is látszik melyik a jobb:)
NFSMAN!
300assá alakítani egy 251-et még nehezebb mint egy 250est. a nehézség a hengerben van, mivel a 251es elég rövid motor, a kerékbe majdnem beleérne a könyök, így az okosok egyedi hengert, és könyököt találtak ki a 251hez. a kipufogó hollander menete sokkal inkább a föld felé néz, és ehhez a hengerperselyt is másképp kivitelezték. a 300as-ra alakítás kb 6mm furatnövekedéssel jár, így a kipufogó ablak lefelé fog tolódni. logikus, késöbbb fog nyitni. ehhez bele kell marni a kipufogó ablakba, hogy az eredeti vezérlési időpont maradjon. lényeg hogy az eredeti dob alapfeltétel, csatos karbi megintcsak(nem ajánlom a binget, olcsóbb egy jó csatost szerezni) és fontos hogy eredeti fúvókakészlettel, tűvel, és tűfúvókával. szivacs légszűrőt érdemes a 20%al(!!!) megnövekedett levegőigényű motorhoz alkalmazni, melyet hátilag símán össze lehet hozni.kb ezen múlik, hogy jól kiforog-e. mindenképp Bambit válaszd, ha nekifogsz, biztos hogy szart nem ad ki a kezéből.
folytatom:
otthon volt fater gyüjteményéből jeladó, amibe szar volt a hall ic, amit meg Peti74 adott ajándékba, aztán warbi fesszab megint otthoni téma, első gumi egy régebbi meló ára... hátsó gumi lopott:D:D:D, aksi céges selejt, trafó megint otthoni cucc.. így van kb 350-400ba, úgy hogy a fényezés pocsék, én alapoztam, csiszoltam, elbaszták, majd ujra lett lakkozva... nem kellett krómozni semmit se, mert minden jó volt.... meg egy halom csimbi lett innen-onnan. szóval csak érződik rajta hogy fél éve készűl.
egy összetett választ adnék mindenkinek:)
KÖSZÖNÖM AZ ELISMERÉSEKET!
LG TS!
a henger-hengerfej elöször le lett fújva nem hőálló mattfeketére, majd igen, polírozva lettek, a telók úgyszintén.ezt a jól bejáratott érdi polírozó öreg szakival csináltattam(mint minden más polírozást).az órák nem újak, csak rendbe lettek téve, konkrétan be lett állítva újra a csillapításuk(nem lassú, nem gyors, olyan mintha elektronikus lenne) majd alapos pucolás, árnyékoló perem újrafényezés, km óra nullázás után összeperemeztettem görgős eljárással, új peremmel. érdekességre hívnám fel a figyelmed: a régi(1982 elötti 500as osztású) fordulatmérőkből sosem létezett visszajelzős változat(üres, és töltésvisszajelző az etz-ben jelent meg 1982 év végén) bár van egy 82 év eleji kiadású etz250 gépkönyvem amibe ilyen számlappal vannak visszajelzők, de több első szériás etz-t láttam már, egyikbe sem volt ilyen.(szóljon aki tud ilyet, megnézném) lényeg, hogy úgy valósítottam meg, hogy kiheréltem egy km órát, amibe elő van készítve a visszajelzők helye, majd wartburg műszerfalból bányásztam színfóliákat, ezeket nagyon óvatosan felragasztottam a kifúrt számlapra, majd árnyékolás, és kb kész.
elektronikus gyujtás: totál széria etz tranzisztoros gyujtás, generátorhoz meg wartburg-trabi elektronikus fesszab.
a blokkmarás ötletét Zsakfosnak köszönhetem, a méretezés, kivitelezés saját megoldás.
Keri!
az ínyencségeket egy egykori autószerelő barátom szerezte be, sosem bírtam belőle kiszedni, hogy honnan, sőt, nagyon nehéz volt rávennem hogy egyáltalán nekem szerezzen.
Jaky!
2600-2650g. kb. tiszán, kiégetve. rezót meg kalapáld meg magad;) én is úgy csináltam.. megoldható.
Pandagyik!
nehéz mindent beleszámolni, mert sokmindent ajándékba kaptam, pl a komplett generátort, a blokkmarást, a közdarabot, a polírozás fűnyírásért ment
jah képzeljétek vettem egy 27es gokart karbit a 150es TS-re. membrános olyan mint ami a fűkaszákon láncfűrészeken van, csak nagyobb, végre lesz fasza alapjárat meg kedvezőbben fog fogyasztani (remélhetőleg..) és belekezdtem felújjítani de most jön a suli kicsit szünetel a dolog, de már kivettem vázból gyújtást hengert lehúztam, dugót leszedtem a hajtókarról, főtengely csapágyakat kap majd meg egy új dugót..igaz a hengernek van válla egy kicsi, de a váll alatt a hengerbe csak 3 század van, és inkább a gyűrű meg a dugó kopott(55.78ra + a csapszeg átesik rajta) meg különben is jó kompresszió volt benne (meg a fúrás drága is)
köszi szépen! de most már tudom először csinálok papír sablont aztán stb stb.. van egy co-s ismerős remélem összejön.. ilyet még nem csináltam...a 300as témához az a videó elég bizonyíték 5-6 között vált, hát az simán jó, és erőlködés nélkül 127et megy, és 9-9,5 mp alatt van százon, ez még a gyári 250esemet is megeszi(bár csak 4 sebis) és még egyszer köszi a felajánlást Keri :D
értelek... köszönöm, majd írok hogy mire jutottam, hogy halad a gép :)
Ja és nem volt bing karbim még, szóval nem tudom mit kell módosítani, de amit láttam 300-as ETZ-t azon vagy eredeti karbi maradt, vagy Bing került rá.
Igazából nekem is csak a króm a bajom az után gyártottal. TS jól megy vele, de nincs összehasonlítási alapom, mert az ETZ komplett felújítást is kapott a kipufogóval együtt.
értem... köszi :) próbálok itt a környéken is keresni dobot, ha tényleg ennyire gyenge az utángyártott (egyébként nekem semmi bajom vele,a krómozása az sz*r, de rendesen ment vele a motor), ha nem marad más írok a nagymesternek. akkor a bing karbi kiszolgálja a 300-as hengert is mindenféle hókuszpókusz nélkül?... persze nagyobb főfúvókával?
Nem felesleges. Mindenki csak dícséri aki eddig vett.
300-asra alakításban Bambinak nagy tapasztalata van....és szerintem kipufogó ügyben is érdemes megkérdezni hátha tud egy jó állapotút.
Jó kérdés...én magamnak próbálnám meg :)
Tudod, mit? Ha leszabod méretre és idehozod akkor én összehegesztem neked.
Ehhez mondjuk tudni kell hogy még soha nem hegesztettem kipufogót :) de van megfelelő hegesztőm és autó kasznin már dolgoztam. Szóval hozd el a hulladék lemezt is amin kipróbálhatjuk milyen lesz.
Most nézem... valami eszméletlen szép lett a masina, én is hasonlóban mesterkedek, utolsó csavarig szét van szedve, most próbálom helyrehozni a tönkrement dolgokat, pótolni a hiányosságokat... aztán festés, bla-bla, millió még a munka vele, azt szeretném ha újra tökéletes állapotban lenne, mert az előző tulaj eszméletlenül elbarmolta...
ja és karburátorból felesleges megvenni a bing-et? kicsit unom már hallgatni a csörömpölő suber dugattyút... nem merek használtat venni ezért
köszi a választ... azért akartam 300-asra fúratni, mert sokat járok 2 személlyel, és én sem vagyok egy könnyű darab, kellene a plusz nyomaték. a főtengelyem a legutóbbi bontáskor lett ellenőrizve, az hibátlan (gyári), a henger viszont már eléggé kopott... ami a legrosszabb, hogy utángyártott kipuffom van. nem igaz hogy ennyire hitvány... :S 251-es gyári kipuffot meg honnan a bánatból szerezzek? olyan mint tűt keresni a szénakazalban :(
hello! nem tudtok valakit aki foglalkozik rezok készítésével? nekem csak a konfúzor részét kellene megcsinálni a többi a gyári dob(Waresz terve). vagy esetleg próbálkozzak egy bádogosnál??
Bizony!
A harmadára vették fel mint amennyibe került.
Apropó!
Mi pénz egy ilyen TS ha a munkaidőt nem számoljuk?
Ahoj
Nagyon szép gép.Látszik, hogy örömmel készült, nem muszájból.Ezek a legjobb dolgok, amikor azt csinálod, amit szeretsz.
Sok kellemes km.-t vele!
üdv.: R
:(
Az nem jó érzés. Ráadásul ha fizet is a biztosító akkor is valami zéró értékre fogja kihozni ezeket az öreg járgányokat, és a bele fektetett munkádat biztosan nem fizeti meg.
Hát igen!
Csudaszép lett de én ugyanígy voltam amikor megcsináltam a sajátomat. Nem lett ilyen szép, de mindene gyári volt. Aztán jól belém durrantottak oldalról. Majdnem elsírtam magam...
Vigyázz rá!
Elismerésem, szép motor!
De nekem nem kéne.
Félteném kivinni az utcára, de a vitrinbe is valami védőgázt raknék nehogy az a csúnya oxigén, por vagy akármi bántsa :)
hát ez kurva jól néz ki mondjuk ennyi pénzből ennyi idő alatt ez a minimum :D gyalogosokat kerüld :D egyébként nem tom mérted e a kits kipuját kiégetés után de ha igen megmondanád hány kiló? előre is kösz
Ügyes vagy, és melyik boltban lehet ezeket megvenni, mert nyilván örömmel vásárolna mindenki eredeti alkatrészeket olcsón.
Most hogy minden képet megnéztem a végére elcsöppent a nyálam :D
A óra és a ford.mérő zsír újak?? 12V generátor elektronikus gyújtás. Ez igen. Szerintem állat lehet vele karistolni.
Nagyon tetszik! Látszik, hogy igényes munka. A henger, hengerfej és az első teló alsó szára polírozva vannak?
jajj, elnézést! elfelejtettem mondani:
elkészült végre a sokat emlegetett TS 250/1 motorom aKinek a felújításáról kb 1giga kép van, ha lesz lelki erőm kiválogatom, aztán felteszem valahova.
egy kis Ízelítő:
http://kepfeltoltes.hu/090825/DSC08676_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/090825/DSC08685_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/090825/SL747411_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/090825/SL747412_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/090825/SL747413_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/090825/SL747424_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/090825/SL747497_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/090825/SL747498_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/090825/SL747500_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/090825/SL747502_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/090825/SL747504_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/090825/SL747505_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/090825/SL747506_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/090825/SL747507_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
azért a 300asítás elött égess kipuffot(mindenképp gyárit),könyök is legyen tiszta, szerezz csatos karbit, mert az kevésbé érzékeny a kopásra, fúrasd meg egy túlmérettel nagyobbra, rakj bele igényes kopó alkatrészeket(szimering, csapágy, stb)
a vezérlési időket megfelelő vastag talppakolással igazítsd helyükre, ha esetleg nem volna 100%, akkor derékszögeld ki a hajtórudat, megfelelő préssávot figyelve alkalmazz megfelelő vastag hengerfej pakolást. majd próbáld ki:) szerintem anyival nem jobb a 300as. gyorsan hazabassza a ma kapható szar hajtórudakat, gépmunka drága, kevesen tudják hogyan kell jól megcsinálni, pl egy 300as hengerfejjel megdolgozik az esztergályos elég gazdagon. na meg még egy pont: utángyártott kipuffal ne csinálj 300ast:D, mert annyit se tud mint egy jó 250es.
nekem a 3. túlméretes ÚJ gyári NDK dugattyú,3 gyári gyűrűvel, amik felrakásnál egy tized mm-t sem tágúltak(:D) egy gyári vadiúj NDK hajtórúd készlettel(háromszög jelű egyári dugattyúcsap,stb:D:D:D) teljes gépmunkával, aminél a hónolás 2000res papírral történt, került 24ezer ft-ba.
Ja és a mofakerben 2250forint, szóval még mindig olcsó.
Régen tényleg trágya volt.
Rendszeresen kiesett a gyűrű pecek, meg puha anyagból volt és ezért hamar elkezdett csörögni, meg a szorulás is ennek tudható be.
A mostanában viszont egész jó.
Nekem a pálya ETZ-ben és a kis TS-ben is Berta van és én küldöm neki rendesen.
A szorulás egyébként még lehet a gépműhely sara is akik nem megfelelően illesztették.
ja!
ez igaz. Mármint hogy csodák nincsenek. A Bertáról meg régebben hallottam ezt is azt is. Én 3 éve simán tudtam venni törököt csak 4,5 volt a magyar meg 1,5-2 ezer. De megérte mer nem szorult meg soha semmitől. A magyar igen :(
Kösz
Ja és nézd meg a Mofakernél, nincs messze a hubermotortól és ott tuti van Berta.
A magyar Berta elég jó.
Amúgy egy normális dugattyú 8-10ezer forint bármilyen motorhoz.
Szóval csodák nincsenek.
Szevasztok!
MZ-t építek. Megin. És kezd problémás lenni a projekt.
Bementem a Huberékhez és azt mondják hogy van nekik dugójuk de csak magyar. A törököt ne is kérdezzem mert az igencsak drága lenne. NAbazm.g! A magyar is 3 rongy. Pedig szerintem egy gané.
Ha török nincs akkor mi a legjobb most a piacon a kigyelmetek szerint és hol lehet kapni?
A Bembomotor indiait ajánlott aszittem rosszul hallok :!:
Előre is kössz
ahoj
Újabb kérdés... :) a gyári karburátorom kuka, mindenképp újban gondolkozok... az utángyártott állítólag hitvány, szal vagy Bing, vagy jobb állapotú használt csatos karbi (jelenleg a régi csavaros aljú 250-es karbi van fenn, meg nem mondom a kódját :D) Később szeretném felfúratni 300ccm-re a hengert, ehhez elég lesz a bing 28mm-es torokátmérője? vagy érdemesebb venni egy csatosat, és annak a torokátmérőjét felbővíteni?
Ez sem rossz ötlet... közben kérdezősködtem, és (ha minden igaz) tudok gyártattni gyári számlapot. Ez alatt azt értem, hogy fémlemezre van nyomtatva az egyéni minta... ez bírja a fényt és a nedvességet is. Egyetlen hátránya, hogy csak fekete és fehér mintát tud kirajzolni (tudtommal, de majd felhívom a csókát a részletekről)
én ugy csináltam ijen számlapot hogy plexilap lefujva feketével és kikaparom egy minta alapján és ahol kivan kaparva ott átmegy a fény :) lehet hogy hüjeség de az enyém ijen volt simsonon
azt elfelejtettem, hogy géppapírra tintasugaras géppel lett nyomtatva.
én csináltam számlapokat a wartburgomhoz, de az autóban(!!!) idővel megpenészedett...
az okát nem tudom, a műszer legfeljebb párát kaphatott.
Azóta megtudtam, hogy átlátszó fóliára nyomtatták lézernyomtatóval, alá pedig egy mattfehér Műanyag korong (összeragasztva).Nem fakult, nem ment tönkre éveken át, ma is megvan még.
üdv.: R
Van nyomtatható írásvetítő fólia, és kész is az átvilágított számlap!
Erről van szó, szerintem is túl sok macera egy átvilágítható számlapért :D
ja és köszönöm a leírást :)
pfhúúú :D ehhez én még kispályás vagyok, marad valami jobb minőségű nyomtatás, mondjuk lézerrel kemény papírra, (vagy van olyan eljárás, hogy műanyag lapra tudnak nyomtatni? Az még jobb lenne) aztán letakarom egy fóliával vagy vékony plexivel a számlapot, hogy ne érje pára
azt csókolom :D ennyi macerát tényleg nem ér az egész... bár kétségtelenül szép és egyedi lenne, ha átvilágítható lenne a számlap.
Amúgy egyszerűbb mint kézzel kimarni a számok formáját :)
A nyomtatással ugye az a baj, hogy kifakul és az átvilágításra nem takar eléggé és a papír pedig nem bírja a párát.
Ezért jó a szitázás.
Nagy vonalakban:
Positiv20 fotólakkal lefújod a szitát, rávilágítod a rajzolatot, ahol fényt kapott ott kioldódik a lakk a nátronlúg oldattól.
Ráteszed a lapra áthúzod valami sűrű festékkel, és így vastag átvilágíthatatlan festék réteget kapsz.
Ahol nem érte a festék ott ugye fehér a műanyag lemez, és ez át is világítható.
Esetleg lehet azt hogy nyáklemezből kimaratod az átvilágító maszkot, amire ráteszed a papírra nyomtatott számlapot, de ennek már ismertek a problémái.
Szerintem felesleges ez a móka.
Hujujuj... ezt kicsit bővebben le tudnád írni? :D így "kora reggel" elég bonyolultnak tűnik nekem. Rudolph B, Gulyesz... köszi a számlapokat, letöltöm a corel-t és megnézem őket. :)
Szerintem olvass vissza, ezen a témán már összevesztünk egyszer ;-)))
A rendes tömítő pasztákat simán le kell törölni egy ronggyal. FBS esetén kicsit tovább kell dörgölni, de mivel nagynyomású mosóval szoktam letakarítani az alkatrészeket, az leszedi egy húzásra az FBS-t is.
Hermetik pedig iszonyat rákeményedett, elég szenvedés volt levakarni úgy hogy ne karistoljam a felületet. Kösz inkább nem kérek belőle, de használd nyugodtan ha szereted.
Tömíteni mindkét anyag tökéletesen alkalmas.
na ne csináld már!
egy fbs-t ki ne találd hogy könyebb leszedni mint a hermeticet. a hermetiket egy csavarhúzóval pikkpakk lekaparod(pláne, hogy csak ott van belőle lényeges mennyiség, ahol kinyomta), míg pl fbs-t hiába próbálod kaparni olyan mintha összegyógyúlt volna a blokkal...
rémálom. nyúlik, nem jön le stb.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|