:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
AZ tény hogy elég amatőr a kivitelezése, de mint fesszab működik és még sem nekem kell megcsinálni :D
Azért remélem nem egy két hét mulva jutok el a motoromig. Jó lenne még egy viszonylag hosszabbat gurulni mielőtt be áll a húvös idő. :D
Valamikor a jövőhéten el kellene mennem a Börzsönybe bolyongani egy kicsit. Mehetnék a Bükkbe is, de a Börzsöny kedvessebb számomra.Olyan 200 km elég lesz.Majd megtervezem még.
Amikor indulok, csak eszembe jutsz majd.:D
Na-na :):D majd csak elindul valami vita :D. A bekötéssel még ráérsz egy pár hétig, festés előtt áll a motor, de ha alkalom adtán megnéznéd, annak nagyon örülnék. :)
Ismerősömnek elszállt egy. Szétbontottam és szörnyülködtem. Valami forrasztónő álltal begányolt, elég hosszú lábú alkatrészek voltak benne. Az elített tönkremenetelt egy levált tranyóláb okozta.De ettől még én is használom, csak hosszabb utakon bent figyel a dobozomban egy tartalék. Tartalék feszszab, tartalék trafó, tartalék gyújtás elektronika, tartalék jeladó, izzók, kábelek, csokik, saruk. Ez az utikészletem.Majd még kell defekt javítót is betennem.Nem is maradtam még sose az út szélén végképp.:D
Viszont két-három szoci motoros áldja a nevem, akiket tovább segítettem.:D
Kár ilyen egyszerűen elintézni a dolgot.:) régebben milyen frankó vita volt ebből is. :D Amúgy persze igazad van. Szerintem is pöpev bele.
6Vos verziója elég jó, 12V-ost nem használtam még.
Ha ugyanarra a jószágra gondolunk, ami valószínű, az elég pocsék. De talán nem annyira, hogy érdemes legyen másmilyen után rohangászni.Nekem is olyan van. Ha lemegyek a motorhoz (200 méter oda-vissza) akkor megnézem a bekötést. Mire megveszed a cuccot, talán rászánom magam.:D Hacsak valaki nem előz meg, és nem írja meg előbb.
Új csapágyak. 2000 km-t futott.Skf C3-as.
Új csapágy? Akkor eltűnik a lógás. Eredetileg C4 volt előírva, de a C3 is jó bele. Normál csapágy megszorul.
Lenne egy kérdésem: mi a véleményetek a 12V-os fekete dobozos magyar fesszabályzóról, amit a mofakernél is lehet kapni? le szeretném cserélni a gyárit. ahogy néztem egy kicsit eltér a bekötése is a gyáritól, ezt le tudná írni valaki, hogy melyik lábat melyik vezetékre kell kötni? Előre is köszönöm!
Még egy kérdés. A C-3as főt.csapágy helyett simát be lehet rakni? Mindkét oldalon érezhetően lóg. Vagy melegen eltűnik a lógás? Netán 30 éve nem volt esetleg más szabvány az illesztésre?
Bocs közben utánanéztem és a "the doctor" nevű kis trophy tulajdonos vett olaszból hajtókart.
Itt a link(alulról kezdd olvasni:
http://forum.index.hu/Article/showResultList?o=&aq_text=%2Bolasz+%2Bhajt%F3kar&aq_cre=0&user_id=&topic_id=9028182&forum_id=24&aq_ext=0&t=9028182
Én úgy tudom hogy trophy sprint az index MZ...ami belefér fórumán, olaszból rendelt hajtókart a kis trophyjába. Szerintem érdeklődj nála.
Úgy tudom ilyen nincsen, mivel az MZ méretei erősen egyediek. Át kell rendesen faragni a motort ha más hajtókart akarsz belerakni.
Maximálisan igazad van. Én is a gagyi cuccokkal szenvedek. Hajtókart is csak koreait kapni,és meg akarnak dumálni hogy japán.Nem tudtok valóban japán, olasz vagy valami jó márkáju hajtókart ami megegyezik a kis Ts-ével?
Azért ebben ne legyél annyira biztos. Valahogy jobban megéri gyártani a szart és azt rásózni az emberekre, hogy "jó lesz az bele", ahelyett, hogy minőséget adnának drágább pénzért. Én már eljutottam arra a pontra, hogy inkább kifizetném a több pénzt, hogy normális alkatrészt kapjak, de egyszerűen nincs! Mexa is csak az az egyfajta van mindenhol, a vajszínű csálé szar. Amúgy simson 6v trafó jó az mz-be? Csak mert arra is azt mondta az eladó, hogy jó.
Ja ha valakinek van erős rugójú nem kopott gyári megszakítója és némi kp. ellenében hajlandó lenne postázni nekem akkor szóljon, mert szükségem lenne rá.
Vagy kitalálunk jó felűjítási módszereket. Vagy keresünk, mert valószínű, hogy mások már találtak megoldást.
Talán annyi bővítést kibírna a hajtókar, amibe belemenne egy vékony persely valami kemény anyagból. Aztán továbbra is tűgörgők, csak valami minőségit kell szerezni. Ki kellene próbálni.
Egyébként a levelező listán Viktor nevű ember csinált magának az eredetinél jóval komolyabb anyagból Jawa főtengelyt.
Szóval ez lesz a jövő ha valaki igényesen akarja megcsinálni a szoci gépét, gyárt magának jó drágán, mert egyre inkább romlik a bolti minőség.
Nem. Tűgörgősre gondolok. Vannak külső belső gyűrűvel márkásban is. Én arra gondoltam hogy a külső gyűrűt bele sajtolni a hajtókarba, persze felfúrás után....csak gondolom ha ilyen egyszerű lenne akkor ezt csinálnák :))
milyen csapágyra gondolsz?Csak nem golyósra?
Tűgörgőscsapágy kéne bele normális anyagból és ugy h még a gyári hajtókart egy kicsit felfurni,elvileg az mz-nél az egész hajtókar a felső és alsó szemnél át van edzve,jawa-nal meg ugy tudom csak felülete edzett ahol a görgők futnak.Igy ott nemlehet ez az eljárás .Meg a sonkákat összekötő csapot kell egy jóra kicserélni és jó lesz.Nekem aztmondta egy felújitó h az a jó ha nagyobb a görgő átmérője mert igy kevesebbet forog,kevésbé kopik.
ejjh, de pang az oldal :D lenne egy kérdésem: mi a véleményetek a 12V-os fekete dobozos magyar fesszabályzóról, amit a mofakernél is lehet kapni? le szeretném cserélni a gyárit. ahogy néztem egy kicsit eltér a bekötése is a gyáritól, ezt le tudná írni valaki, hogy melyik lábat melyik vezetékre kell kötni? Előre is köszönöm!
Nem mondtam hogy pörgetem, csak tépem...nem ugyanaz. Amíg hideg addig leszabályoz 4-5000nél.
Szerintem azért füstöl mert nem elég meleg ezért kicsapódik az olaj, meg a benzin és nem ég el olyan hatékonyan, vagyis füstöl.
Kenést nem tudom, ahhoz nem értek, de tudom hogy tocsog az olajban, ezért nem aggódok ezen.
Gondolkodtam rajta hogy lehet ez, aztán rájöttem hogy egy jó állapotú eredeti főtengelyt raktam bele a legutolsó felújításnál. Ez elszomorít, mert nincs több ilyenem és ezek szerint az után gyártottal soha nem lesz ilyen fasza a kis csúzli :(
Bár...van ötletem hogy lehetne mégis.
Nem lehet a hajtókarba rendes csapágyperselyt belerakni?
Fel kell fúrni hozzá, de ha azt kibírja akkor lehet rendes csapágyat belerakni.
de amig nem tágul egy picit a dugó addig nem való neki a pörgetés,meg még a kenő olaj is hideg,és nem ugy ken ahogy kéne.Azért is füstöl hidegen mert akkor még több olaj kimegy a (meg persze a szivató hatása)kipuffon ,aztán ahogy melegszik jobban felhasználódik az olaj,szerintem.
Nem azt mondtam hogy jobban megy, csak magasabb kompressziót mértem.
Én tök hidegen tépem neki, hogy gyorsabban bemelegedjen. Nem vízhűtéses, meg nem is szelep vezérelt szóval nem árt neki.
rendszámtábla nekemis csörög :) meg most a látsó lámpa is mert elhagyta magát a felfogatás
A hideg olaj sűrűbb, így jobb a tömítőképessége. Amúgy nekem is érezhetően jobban megy hidegen a motor mint melegen. Szerintem ez a bejáratástól is nagyban függ és, hogy ki mennyire melegíti be a motort mielőtt elkezdené tépni neki. :D
TS-t csörögni??? Nekem csak a súber csörög, meg a rendszám tábla.
Mindig kijáratom a karbiból a benzint. Nem hiszem hogy a szívatás miatt. Inkább arra gyanakszom, hogy hideg olajos hengerfal jobban tömít, illetve nem melegedett be eléggé, mert csak 2 kört mentem a háztömb körül.
Én is hasonló cipőben járok. 1600 km után az enyém is hangos lett sajnos.Idegesítő hogy egy csomó idő pénz és ugyanolyan szar lesz egy félév után. Engem legalábbis idegesít. A boltok is nagyrészt gagyit árulnak. És itt a fórumon sem olvastam, hogy garantáltan hol tudok minőségi cuccokat venni.Az ember inkább költene rá többet, de garantáltan jó lenne.Kezd belőle elegem lenni.
mindegy,nekem a felujitott főtengelyem kapott taiwani hajtókart kb 2000km ig olyan csöndes volt aztán kezdett megkopni és megnéztem az adja a hangot mert kotyog egy picit
a gázelvételkor zörgés dugattyúzaj, a friss gyári főtengellyel összerakott kiscsúzli 100km után elkezdett zörögni, a peregyes meg rögtön összerakás után
Na... hülye vagyok már így késő este :D 10:1
A 250-eseknek szintén 1:10 a sűrítési aránya, szóval...
a 10 bar miatt arra gondoltam és értettem h megkopik a hajtókar és a görgők.Mert ezek a részek kopnak gyakran a kis ts ekbe és ezért van csörgő hangjuk, gázelvételkor hallani nagyon.
Meg szerintem mindenhogyan jobban kopik a 10bar miatt mert sima keverékolajzású és azért a görgők kipréselik maguk alól azt az olaj réteget valamilyen szinten,ellentétben ugye a 4ütemű motorokkal ahol nagy olajnyomás van igy nem kopnak ennyire.Vagy gyenge anyagból készült ez a széria mert Etz-t nemigen hallok csörögni meg ts 250et sem.
Etz 250 nek mekkora a sűritése?
hát elvileg nagyobbnak kéne lenni melegen,Esetleg nem lehet attól h megszivattad és ugy néztél hidegen kompressziót?
Nekem tanárom mondta h volt olyan motor aminek hidegen 10 bar volt melegen 13.
igazad van,Az epszilon egy arány szám.Tehát ha 123ccm es egy alap ts akkor a henger térfogata az 123ccm és ezt a 123at 10edére nyomja össze a dugó.
Olybá tűnik, hogy az MZ örök és halhatatlan :)
http://www.motorrevu.hu/csemege/az_MZ_tovabbra_sem_szunt_meg_eletjeleket_adni_re_250
srácok ugylátszik megoldódott :D elkezdtem szétszedni a motort megtisztitani öszerakni elektromos részeket is karbit is minden ijesmi végén pedig jó...köszi mindenkinek aki segitett:)
na meglett a dolog egy gyujtást is néztem fél percig járattam és jött a próba erős let...nagyon erős végig császkáltam a közeli földutakon vele aztán mikor megmelegszik a motor darabossá válik a benzin..aztán megáll és egyböl nem indul csak fél perc mulva...ez mitöl van?...hidegen most jó...ezis prés sáv hiba lenne?...prés sáv 1.4 mili...az elött nagyobb volt és nem pörgött a motor :S
Köszönöm segítséged.Bespájzolok, aztán télen csere.
Na szóval hogy nehogy elkavarodjon ide is leírom. 15mm a csapszeg és 2mm a tűgörgő.
Minőséggel nem szoktam foglalkozni, csap szeggel és csapággyal soha nem volt bajom, mindig azt használom amit az új hajtókarhoz adnak készletben, de FAG, INA, SKF, ZKL, Koyo, csapágyak mindegyike jó.
Felpiszkáltad a kíváncsiságom és megnéztem én is.
11Bar hidegen, és 10 melegen. Nem nagyobbnak kéne lenni melegen?
Ja és megmértem a csapszeget is 15mm és 2mm-es tűgörgők vannak benne.
Köszi. Egy jó minőséget is tudsz ajánlani,ill. beszerzési forrást.
Köszi. Egy jó minőséget is tudsz ajánlani,ill. beszerzési forrást.
Trafón nézzél feszültséget, felkapcsolt fogyasztókkal álló motorral és zárt megszakítóval.
Amit leírtál arra utal hogy nem kap elég villanyt a trafó, ezért gyenge a szikra és kihagy a gyújtás.
Mivel írtad hogy a feszültségek normális szinten vannak, azt kell kiterítened hogy esetleg a vezetékezés miatt nem jut elegendő villany, vagy a trafó telhetetlen.
Lehet megszakító hiba is de ha megnézed az érintkező felületet és sima, nincs beégve akkor nem az lesz.
Gyújtást rákapcsolva megpróbálhatod kézzel is megszakítani (persze vigyázz mert 100V körüli rúgások vannak ott, ami nem halálos csak kellemetlen) és megnézheted hogy mennyire szikrázik ilyenkor. Egy darab határozott, pici kék szikra lehet a megszakító érintkezők között. A beégett megszakító szikrája olyan mint a csillagszóró.
Mindenesetre egy új megszakító nem drága tehát akár vehetsz is egy újat és ha nem az a probléma akkor tartaléknak el lehet tenni, nem megy veszendőbe.
Egyébként ETZ-vel nekem is voltak ugyan ilyen tünettel gondjaim. Egyik esetben a gagyi trafó volt a hibás, másik esetben ami nem valószínű a részletes leírásod alapján, csak elmondom hogy gondolj erre is, hogy a rossz karburálás, illetve a túlszívatott motorban felhalmozódott üzemanyag is tud ilyen gyújtáshoz hasonló tüneteket okozni, ami fent marad amíg meg nem zavarod a motort. Én egy nagyobb teljesítményű villanyfúróval pörgettem a főtengelyt kiszedetett gyertyával, hogy ki szellőzzön, aztán ugyan így be is indítottam nagy fordulattal és jó nagy füsttel kijárattam.
Rúgásra, mindig csak rövid időre indult be aztán amint felpörgött bele is fulladt a trutyiba és megállt.
Akkor nekem jó...nekem csak hidegen csinál ilyet :)))
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|