hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. április 28. hétfö 
Valéria

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

Kuci
válasz erre | email2009-09-14 14:47:18
Köszönöm a részletes választ. :))
Hát akkor ezek szerint nem csak a protektoron múlik... :(
sorszám: 38565 (117149)
(előzmény: Keri, 2009-09-14 14:35:50)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-09-14 14:43:34
Azért ha belegondolsz az még nem számít kő gazdagnak aki hitelre vesz átlagfizetésre egy motort és márka szervizbe hordja mert nem ért hozzá.
Tehát általában ők is elvárnák hogy a pénzért ne verjék át.
sorszám: 38564 (117148)
(előzmény: Kuci, 2009-09-14 14:18:04)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-09-14 14:35:50
Erre nem nagyon tudok válaszolni.
A protektorok általában a ruha szerves részei, nem külön veszem, hanem a ruhával egyben.

Használtan lehet pályára való ruhát 50ért is venni, én újat vettem 150-ért ami már majdnem fullos két részes sportruha. Egy részes az igazi pálya ruha, amit újonnan megkapsz 100-150körül és azon van gerincvédő púp is.

A leg enyébb védelem amit pályán elő lehet adni (ezt is én csináltam) sima bőr túraruha aminek puha protektorai vannak. Ez arra elég hogy ha elcsúszol, akkor ne a saját bőröd kopjon, illetve a földdel való találkozáskor az izületek valamennyire védve legyenek, miközben menet közben valamennyire kényelmes (pálya ruha rohadt kényelmetlen)

Esni tudás és a szerencse minden esetben sokat számít, mert a protektorok csak ütés és csúszás ellen védenek, nyak és egyéb csonttörésre egyik sem jó.

A szűk bőr másik előnye hogy a belső szerveket a helyén tartja (nem vicc) Nagyobb esést lehet túlélni, de ez sem csodaszer.

Utcára esni megteszi egy kényelmes puha protektoros kordura, vagy bőrruha is (esni a bőr jobb)

Külön protektorok esetén szintén gyakorlatilag bármi megteszi amit erre találtak ki. Általában kemény műanyag szivaccsal bélelve a külső protektorok többsége, vagy kemény műanyag hab, az is elég jó.

Árat nem tudok, valami 7000-ért vettem anno a Hein Gericke puha bevarható gumi túra protektorok párját.
sorszám: 38563 (117147)
(előzmény: Kuci, 2009-09-14 13:24:29)

 
 
Kuci
válasz erre | email2009-09-14 14:18:04
Biztos! :) De ha van pénze, akkor leszarja, hogy vágják át.
sorszám: 38562 (117146)
(előzmény: Keri, 2009-09-14 14:14:22)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-09-14 14:14:22
....ahol pont annyira megszívatják ;-)))
Vannak ezekről is rémtörténetek.
sorszám: 38561 (117145)
(előzmény: Kuci, 2009-09-14 13:18:45)

 
 
Kuci
válasz erre | email2009-09-14 13:24:29
Keri!
Pályán milyen (árkategóriájú) protektorokat használtok? A protektor számít többet vagy az "esni tudás"?
Tfh magamtól elesek a közúton és éppen senki se jön arra...
sorszám: 38560 (117144)

 
 
Kuci
válasz erre | email2009-09-14 13:18:45
A "laikus" szocimotoros ügyfél vagy beletanul vagy eladja a motorját. A nem szocimotoros ügyfél meg kőgazdag és mindent a márkaszervízben csináltat... :))
sorszám: 38559 (117143)
(előzmény: Nfsman, 2009-09-14 11:12:36)

 
 
Nfsman
válasz erre | email2009-09-14 11:12:36
:D na igen, bizalom hiányában ez a megoldás, de rengeteg "ügyfél" laikus, így maximum felismeri az alkatrészt, bemegy és mondja a boltosnak, hogy egy ilyet kérek. Onnantól meg az eladóra vagy utalva... aki 10-ből 9 alkalommal ugyanolyan kevés, ha nem kevesebb tudással rendelkezik, mint egy átlag motoros. Így 2 év alatt én is rászoktam arra, hogy ne bízzak az utángyártott termékekben és az eladóban, mindig megvizsgálom mit akarnak eladni nekem. A fesszabot most azért kérdeztem, mert netről rendelem, az elektronikához meg amúgy is satu hülye vagyok xD:D
sorszám: 38558 (117137)
(előzmény: Keri, 2009-09-14 08:28:03)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-09-14 09:11:26
ha van hely a forgalmiban, meg mostanság volt vizsgája, akkor a kpm-nél kb 5000, átlag magánhelyen 8-10e-ft
sorszám: 38557 (117132)
(előzmény: szsrobert, 2009-09-13 21:13:31)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-09-14 08:28:03
Még csak a minőségen se kéne néha javítani csak figyelni olyan paróságokra hogy ne vékonyítsák a bowdent annyira hogy áthúzza magát a feszítő szemen!!!

Ezzel csak azt érik el hogy tolómérővel járok a boltba és kurvára kukacos ügyfél leszek és rohadtul megbánják hogy megszülettek mire eladnak nekem bármit is :)))))))
sorszám: 38556 (117128)
(előzmény: Nfsman, 2009-09-13 20:14:44)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-09-14 08:25:53
Elég gyakran változnak a szabályok, én még két egyforma vizsgán nem voltam, szóval google a jóbarátod:
http://www.nkh.hu/content/view/4593/5472/

Az adatlap és matrica díját add hozzá.
sorszám: 38555 (117127)
(előzmény: szsrobert, 2009-09-13 21:13:31)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2009-09-13 21:13:31
Mennyibe kerül egy MZ-re a műszaki most?
sorszám: 38554 (117123)

 
 
Nfsman
válasz erre | email2009-09-13 20:14:44
abszolút nem lenne lehetetlen... ahogy az sem lenne lehetetlen, hogy minőségi utángyártott alkatrészeket készítsenek... csak az okot kellene megtalálni. Én speciel most így egy felújítás közepén hajlandó lennék áldozni a minőségre, hogy ne kelljen pár 1000km, vagy néhány év múlva cserélni az alkatrészeket és emiatt bontogatni a motort, de sajnos ilyen világban élünk, a haszon a fő szempont, nem a felhasználó elégedettsége.
sorszám: 38553 (117119)
(előzmény: Árpád, 2009-09-13 19:43:14)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-09-13 19:43:14
Rejtély számomra, hogy hogy a fenében van, hogy senki sem képes normális elektronikákat csinálni motorra.Nem hiszem hogy a harmadik évezredben lehetetlen feladat lenne rázkódás és beázás mentes elektromos dolgokat gyártani.
sorszám: 38552 (117117)
(előzmény: Keri, 2009-09-13 19:35:48)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-09-13 19:35:48
Az egyéb gyártmányok 1 hétnél tovább nem bírták, szóval azt kell mondanom hogy ez a magyar kifejezetten jó.
sorszám: 38551 (117116)
(előzmény: Keri, 2009-09-13 19:34:31)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-09-13 19:34:31
AZ tény hogy elég amatőr a kivitelezése, de mint fesszab működik és még sem nekem kell megcsinálni :D
sorszám: 38550 (117115)
(előzmény: Árpád, 2009-09-13 18:21:43)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-09-13 19:26:55
Azért remélem nem egy két hét mulva jutok el a motoromig. Jó lenne még egy viszonylag hosszabbat gurulni mielőtt be áll a húvös idő. :D
Valamikor a jövőhéten el kellene mennem a Börzsönybe bolyongani egy kicsit. Mehetnék a Bükkbe is, de a Börzsöny kedvessebb számomra.Olyan 200 km elég lesz.Majd megtervezem még.
Amikor indulok, csak eszembe jutsz majd.:D
sorszám: 38549 (117114)
(előzmény: Nfsman, 2009-09-13 19:05:23)

 
 
Nfsman
válasz erre | email2009-09-13 19:05:23
Na-na :):D majd csak elindul valami vita :D. A bekötéssel még ráérsz egy pár hétig, festés előtt áll a motor, de ha alkalom adtán megnéznéd, annak nagyon örülnék. :)
sorszám: 38548 (117110)
(előzmény: Árpád, 2009-09-13 18:21:43)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-09-13 18:21:43
Ismerősömnek elszállt egy. Szétbontottam és szörnyülködtem. Valami forrasztónő álltal begányolt, elég hosszú lábú alkatrészek voltak benne. Az elített tönkremenetelt egy levált tranyóláb okozta.De ettől még én is használom, csak hosszabb utakon bent figyel a dobozomban egy tartalék. Tartalék feszszab, tartalék trafó, tartalék gyújtás elektronika, tartalék jeladó, izzók, kábelek, csokik, saruk. Ez az utikészletem.Majd még kell defekt javítót is betennem.Nem is maradtam még sose az út szélén végképp.:D
Viszont két-három szoci motoros áldja a nevem, akiket tovább segítettem.:D
sorszám: 38547 (117106)
(előzmény: Keri, 2009-09-13 18:09:17)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-09-13 18:11:42
Kár ilyen egyszerűen elintézni a dolgot.:) régebben milyen frankó vita volt ebből is. :D Amúgy persze igazad van. Szerintem is pöpev bele.
sorszám: 38546 (117105)
(előzmény: Keri, 2009-09-13 18:06:47)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-09-13 18:09:17
6Vos verziója elég jó, 12V-ost nem használtam még.
sorszám: 38545 (117104)
(előzmény: Árpád, 2009-09-13 18:07:46)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-09-13 18:07:46
Ha ugyanarra a jószágra gondolunk, ami valószínű, az elég pocsék. De talán nem annyira, hogy érdemes legyen másmilyen után rohangászni.Nekem is olyan van. Ha lemegyek a motorhoz (200 méter oda-vissza) akkor megnézem a bekötést. Mire megveszed a cuccot, talán rászánom magam.:D Hacsak valaki nem előz meg, és nem írja meg előbb.
sorszám: 38544 (117103)
(előzmény: Nfsman, 2009-09-13 17:24:52)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-09-13 18:06:47
Az tökéletes.
sorszám: 38543 (117102)
(előzmény: Pápics, 2009-09-13 18:03:20)

 
 
Pápics
válasz erre | email2009-09-13 18:03:20
Új csapágyak. 2000 km-t futott.Skf C3-as.
sorszám: 38542 (117100)
(előzmény: Keri, 2009-09-13 17:34:31)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-09-13 17:34:31
Új csapágy? Akkor eltűnik a lógás. Eredetileg C4 volt előírva, de a C3 is jó bele. Normál csapágy megszorul.
sorszám: 38541 (117094)
(előzmény: Pápics, 2009-09-13 13:56:43)

 
 
Nfsman
válasz erre | email2009-09-13 17:24:52
Lenne egy kérdésem: mi a véleményetek a 12V-os fekete dobozos magyar fesszabályzóról, amit a mofakernél is lehet kapni? le szeretném cserélni a gyárit. ahogy néztem egy kicsit eltér a bekötése is a gyáritól, ezt le tudná írni valaki, hogy melyik lábat melyik vezetékre kell kötni? Előre is köszönöm!
sorszám: 38540 (117091)

 
 
Pápics
válasz erre | email2009-09-13 13:56:43
Még egy kérdés. A C-3as főt.csapágy helyett simát be lehet rakni? Mindkét oldalon érezhetően lóg. Vagy melegen eltűnik a lógás? Netán 30 éve nem volt esetleg más szabvány az illesztésre?
sorszám: 38539 (117086)
(előzmény: LG TS, 2009-09-13 11:40:55)

 
 
LG TS
válasz erre | email2009-09-13 11:40:55
Bocs közben utánanéztem és a "the doctor" nevű kis trophy tulajdonos vett olaszból hajtókart.
Itt a link(alulról kezdd olvasni:
http://forum.index.hu/Article/showResultList?o=&aq_text=%2Bolasz+%2Bhajt%F3kar&aq_cre=0&user_id=&topic_id=9028182&forum_id=24&aq_ext=0&t=9028182
sorszám: 38538 (117077)
(előzmény: LG TS, 2009-09-13 11:13:29)

 
 
LG TS
válasz erre | email2009-09-13 11:13:29
Én úgy tudom hogy trophy sprint az index MZ...ami belefér fórumán, olaszból rendelt hajtókart a kis trophyjába. Szerintem érdeklődj nála.
sorszám: 38537 (117073)
(előzmény: Pápics, 2009-09-12 22:08:47)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-09-12 22:15:24
Úgy tudom ilyen nincsen, mivel az MZ méretei erősen egyediek. Át kell rendesen faragni a motort ha más hajtókart akarsz belerakni.

sorszám: 38536 (117068)
(előzmény: Pápics, 2009-09-12 22:08:47)

 
 
Pápics
válasz erre | email2009-09-12 22:08:47
Maximálisan igazad van. Én is a gagyi cuccokkal szenvedek. Hajtókart is csak koreait kapni,és meg akarnak dumálni hogy japán.Nem tudtok valóban japán, olasz vagy valami jó márkáju hajtókart ami megegyezik a kis Ts-ével?
sorszám: 38535 (117067)
(előzmény: LG TS, 2009-09-12 20:45:53)

 
 
LG TS
válasz erre | email2009-09-12 20:45:53
Azért ebben ne legyél annyira biztos. Valahogy jobban megéri gyártani a szart és azt rásózni az emberekre, hogy "jó lesz az bele", ahelyett, hogy minőséget adnának drágább pénzért. Én már eljutottam arra a pontra, hogy inkább kifizetném a több pénzt, hogy normális alkatrészt kapjak, de egyszerűen nincs! Mexa is csak az az egyfajta van mindenhol, a vajszínű csálé szar. Amúgy simson 6v trafó jó az mz-be? Csak mert arra is azt mondta az eladó, hogy jó.

Ja ha valakinek van erős rugójú nem kopott gyári megszakítója és némi kp. ellenében hajlandó lenne postázni nekem akkor szóljon, mert szükségem lenne rá.
sorszám: 38534 (117063)
(előzmény: Keri, 2009-09-12 18:18:12)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-09-12 18:29:08
Vagy kitalálunk jó felűjítási módszereket. Vagy keresünk, mert valószínű, hogy mások már találtak megoldást.
sorszám: 38533 (117060)
(előzmény: Keri, 2009-09-12 18:20:51)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-09-12 18:21:23
Talán annyi bővítést kibírna a hajtókar, amibe belemenne egy vékony persely valami kemény anyagból. Aztán továbbra is tűgörgők, csak valami minőségit kell szerezni. Ki kellene próbálni.
sorszám: 38532 (117059)
(előzmény: Keri, 2009-09-11 22:55:30)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-09-12 18:20:51
Egyébként a levelező listán Viktor nevű ember csinált magának az eredetinél jóval komolyabb anyagból Jawa főtengelyt.

Szóval ez lesz a jövő ha valaki igényesen akarja megcsinálni a szoci gépét, gyárt magának jó drágán, mert egyre inkább romlik a bolti minőség.
sorszám: 38531 (117058)
(előzmény: Péter mz, 2009-09-12 18:02:20)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-09-12 18:18:12
Nem. Tűgörgősre gondolok. Vannak külső belső gyűrűvel márkásban is. Én arra gondoltam hogy a külső gyűrűt bele sajtolni a hajtókarba, persze felfúrás után....csak gondolom ha ilyen egyszerű lenne akkor ezt csinálnák :))
sorszám: 38530 (117057)
(előzmény: Péter mz, 2009-09-12 18:02:20)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2009-09-12 18:02:20
milyen csapágyra gondolsz?Csak nem golyósra?
Tűgörgőscsapágy kéne bele normális anyagból és ugy h még a gyári hajtókart egy kicsit felfurni,elvileg az mz-nél az egész hajtókar a felső és alsó szemnél át van edzve,jawa-nal meg ugy tudom csak felülete edzett ahol a görgők futnak.Igy ott nemlehet ez az eljárás .Meg a sonkákat összekötő csapot kell egy jóra kicserélni és jó lesz.Nekem aztmondta egy felújitó h az a jó ha nagyobb a görgő átmérője mert igy kevesebbet forog,kevésbé kopik.
sorszám: 38529 (117056)
(előzmény: Keri, 2009-09-11 22:55:30)

 
 
Nfsman
válasz erre | email2009-09-12 15:16:58
ejjh, de pang az oldal :D lenne egy kérdésem: mi a véleményetek a 12V-os fekete dobozos magyar fesszabályzóról, amit a mofakernél is lehet kapni? le szeretném cserélni a gyárit. ahogy néztem egy kicsit eltér a bekötése is a gyáritól, ezt le tudná írni valaki, hogy melyik lábat melyik vezetékre kell kötni? Előre is köszönöm!
sorszám: 38528 (117055)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-09-11 22:59:44
Nem mondtam hogy pörgetem, csak tépem...nem ugyanaz. Amíg hideg addig leszabályoz 4-5000nél.

Szerintem azért füstöl mert nem elég meleg ezért kicsapódik az olaj, meg a benzin és nem ég el olyan hatékonyan, vagyis füstöl.

Kenést nem tudom, ahhoz nem értek, de tudom hogy tocsog az olajban, ezért nem aggódok ezen.
sorszám: 38527 (117038)
(előzmény: Péter mz, 2009-09-11 17:35:06)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-09-11 22:55:30
Gondolkodtam rajta hogy lehet ez, aztán rájöttem hogy egy jó állapotú eredeti főtengelyt raktam bele a legutolsó felújításnál. Ez elszomorít, mert nincs több ilyenem és ezek szerint az után gyártottal soha nem lesz ilyen fasza a kis csúzli :(

Bár...van ötletem hogy lehetne mégis.
Nem lehet a hajtókarba rendes csapágyperselyt belerakni?
Fel kell fúrni hozzá, de ha azt kibírja akkor lehet rendes csapágyat belerakni.
sorszám: 38526 (117037)
(előzmény: Péter mz, 2009-09-11 17:31:34)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2009-09-11 17:35:06
de amig nem tágul egy picit a dugó addig nem való neki a pörgetés,meg még a kenő olaj is hideg,és nem ugy ken ahogy kéne.Azért is füstöl hidegen mert akkor még több olaj kimegy a (meg persze a szivató hatása)kipuffon ,aztán ahogy melegszik jobban felhasználódik az olaj,szerintem.
sorszám: 38525 (117032)
(előzmény: Keri, 2009-09-11 13:52:29)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2009-09-11 17:31:34
akkor örülj neki.
sorszám: 38524 (117031)
(előzmény: Keri, 2009-09-10 23:54:36)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-09-11 13:52:29
Nem azt mondtam hogy jobban megy, csak magasabb kompressziót mértem.
Én tök hidegen tépem neki, hogy gyorsabban bemelegedjen. Nem vízhűtéses, meg nem is szelep vezérelt szóval nem árt neki.
sorszám: 38523 (117028)
(előzmény: Rókapimpó, 2009-09-11 13:38:53)

 
 
chris8
válasz erre | email2009-09-11 13:39:28
rendszámtábla nekemis csörög :) meg most a látsó lámpa is mert elhagyta magát a felfogatás
sorszám: 38522 (117025)
(előzmény: Keri, 2009-09-10 23:54:36)

 
 
Rókapimpó
válasz erre | email2009-09-11 13:38:53
A hideg olaj sűrűbb, így jobb a tömítőképessége. Amúgy nekem is érezhetően jobban megy hidegen a motor mint melegen. Szerintem ez a bejáratástól is nagyban függ és, hogy ki mennyire melegíti be a motort mielőtt elkezdené tépni neki. :D
sorszám: 38521 (117024)
(előzmény: Keri, 2009-09-10 23:53:12)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-09-10 23:54:36
TS-t csörögni??? Nekem csak a súber csörög, meg a rendszám tábla.
sorszám: 38520 (117018)
(elözmény: Péter mz, 2009-09-10 21:37:03)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-09-10 23:53:12
Mindig kijáratom a karbiból a benzint. Nem hiszem hogy a szívatás miatt. Inkább arra gyanakszom, hogy hideg olajos hengerfal jobban tömít, illetve nem melegedett be eléggé, mert csak 2 kört mentem a háztömb körül.
sorszám: 38519 (117017)
(elözmény: Péter mz, 2009-09-10 21:30:52)

 
 
Pápics
válasz erre | email2009-09-10 23:41:38
Én is hasonló cipőben járok. 1600 km után az enyém is hangos lett sajnos.Idegesítő hogy egy csomó idő pénz és ugyanolyan szar lesz egy félév után. Engem legalábbis idegesít. A boltok is nagyrészt gagyit árulnak. És itt a fórumon sem olvastam, hogy garantáltan hol tudok minőségi cuccokat venni.Az ember inkább költene rá többet, de garantáltan jó lenne.Kezd belőle elegem lenni.
sorszám: 38518 (117016)
(előzmény: Péter mz, 2009-09-10 23:05:34)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2009-09-10 23:05:34
mindegy,nekem a felujitott főtengelyem kapott taiwani hajtókart kb 2000km ig olyan csöndes volt aztán kezdett megkopni és megnéztem az adja a hangot mert kotyog egy picit
sorszám: 38517 (117015)
(előzmény: waresz, 2009-09-10 22:16:43)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-09-10 22:16:43
a gázelvételkor zörgés dugattyúzaj, a friss gyári főtengellyel összerakott kiscsúzli 100km után elkezdett zörögni, a peregyes meg rögtön összerakás után
sorszám: 38516 (117013)
(elözmény: Péter mz, 2009-09-10 21:37:03)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu