:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Ha le írnád pontosan hogy hol találom mert szét szedtem de olyat nem találtam ki fújkáltam minden de nem tudom hogy melyik a fék levegő fúvóka köszönöm előre is jozef
és miután kitakarítottad, állítsad be a karburátort rendesen.
Sajnos az utángyártott fúvókatűkkel ez nem mindig lehetséges.
Szia!
Vedd ki a féklevegős fúvókáját és takarítsd ki a furatait.
Sziasztok ha valaki leírná nekem, hogy mit kell tennem 250 ETZémmel ha vissza engedem menetközben a gázt rángat a motor. És ugyan azt csinálja negyed gázzal is, ha valaki meg írná megköszönném jozef
https://github.com/6oskarwN/szoci_script
Szia!
Ment a válasz priviben vissza..;):)
Teknőc
No, csak megcsinálod Apád gépét, jó ezt hallani...Majd ha lesz időd a családon és munkán kivül, találkozhatnák...:) A lányok hogy vannak..?
Mostanság én nagyon el vagyok veszve, túl sok minden változik körülöttem minden téren, május óta nem is motoroztam. De gondolom észrevetted, hogy nem is nagyon kerestelek, se nem írtam. Nagyon szeretnék már túrázni, főleg egy jó szocitúrán részt venni.... :) Teknőc
Igen, a generátorra gondoltam. Köszönöm a vàlaszt.
A gyújtás ugyanaz, az rámegy. Csak kár kicserélni, mert ugye ugyanaz... 😃
Komolyra fordítva, a generátor is belefér, csak nem olyan egyszerűen, hogy csak egy közdarab kelljen.
Szerintem a gyújtás az felmegy, inkább a generátorra gondolsz.
Nem gyártanak ilyet, de láttam már olyat aki belefaragta. Hely van neki, csak a rögzítés nem stimmel.
TS125-be sajnos nem fér bele a 12V
Tényleg létezik 250es tshez olyan átalakító a gyújtáshoz, hogy fölmenjen az etz gyújtása?
Szerintem is nagy a dugó a hengerhez.
Már ha a henger henger alakú, a dugattyú anyaga nem tágul a világba és megfelelően kúpos és ovális.
Inkább csörögjön picit, de ne ragadjon.
Rossz anyagú dugattyúval akkol is megragadhat, ha hidegindításkor harangjátékozik a dugattyú ahengerben.
Ha egyszer megszorult és nem csinálsz vele semmit, az onnan megszorulós lesz míg világ a világ.
A gyűrű hézag azt hiszem 0,2 (de nézd meg, mert csak fejből írom), de ha ezt cseszik el eltörik a gyűrű. A megszorulásnál inkább a dugattyú a gond.
Valószínűbb, hogy egyszerűen túl szorosra illesztették, vagy szar a dugó minősége (értsd: alapból krumpli alakja van) és nem is lehet normálisan illeszteni. De az is lehet, hogy sikerült eltérni a tengelytől a fúrásnál, (vagy félrefúrták, vagy ferdén) és akkor szorul.
És persze az egyszerűbbek: Kevés üzemanyag, rossz gyújtás, rossz hőértékű gyertya.
Egy biztos, ha már megszorult és nem szeded szét eltüntetni a nyomokat, akkor az szorulós marad örök életére.
Én 1:70-essel hajtom az ETZ-t.
Nem azon múlik.
Túl szorosra illesztették a gépműhelyben, akkor hajlamos ragadozni.
Illetve ha gyújtás, kompresszió nincs a helyén, vagy szegényre van karburálva, akkor is hajlamos melegedni a dugattyú, ami végeredményben okozza a ragadást.
Illetve ha már ragadt meg akkor elkenődhetett a dugó és onnantól kezdve könnyebben ragad.
Ha a henger nincs sérülve, azaz látszik végig a hónolás nyoma, akkor én átküldeném a dugót az esztergán. 2-3 századot le simítanék róla. Rosszabb már úgy sem lesz. Ja meg ellenőrizd a gyűrű hézagot. Fejből nem tudom, de google a barátod :)
Megint megszorult a 250-es ETZ-m. Hogy lehetne a kenést javítani? Már mentem 30-as keverékkel is, az sem segített. Az ólompótló adalékot tudtommal betiltották, és amúgy is csak a szelepekre írta, hogy jó. Szóval szívesen veszem a javaslatokat. Kösz előre is.
Képek, Albumok,(máshonnan összegyűjtve) youtube(-s) videók linkje itt is előferdültek már.. Aki kíváncsi volt rá, megnyitotta, s megnézte...:)
Teknőc
Van facebook-os része is,...
De HYGY beszélj, ha lehet.
Teknőc
Sziasztok!
Én is üdvözölnék egy ilyen lehetőséget, de vajon hány embert érint?
Ha valaki segítséget szeretne kérni, vagy úgy érzi egy képpel vagy videóval könnyebben el tudja magyarázni a mondandóját, akkor linket nyugodtan lehet beilleszteni. Képekhez videókhoz én google drive-ot használom, de van sok más lehetőség is. (Privát és családi tartalmat még itt sem osztok meg, mint ahogy sem a facebook-on, sem máshol!)
Na ez az.Én egy olyan albumra gondoltam, nem kell hogy ehhez az oldalhoz tartozzon, hogy bárki jogosultság kérése nélkül feltöltsön a forummal megosszon egy képet.
Amit érdekesnek tart, vagy valaki kért.
de lehet hogy csak nekem hiányzik.
üdv
Bárki nem, de ha kérsz jogosultságot HyGytől, szerintem nincs akadálya hogy te is hozzáférj :)
Nekem sem ...soha nem volt még 1 perig alapjáraton :D
igen ilyenre, erre bárki feltölthet ?
Helló!
1 perc alapjárat alatt hány ccm benzint igényelnek a kis MZ-k kb?
Még nem volt időm megmérni.
Erre gondolsz?
http://www.szocimotoros.hu/hu/galeria
Üdv. Én heti szinten olvasom a fórumot,még ha kuka is vagyok.Szerintem vagyunk így páran. Lehetne valahol egy albumot létrehozni ahová tudnánk egymás számára érdekesnek mondható képet feltölteni.
üdv Dlaca alias DUDU
Már az is jó, hogy van ismét jó túrák...
-Jó csapat- S Ez a legfontosabb.
(Ez tartja az oldalt is)
Remélem majd csatlakozom, s lesznek idővel majd mások is, akik majd írnak. Stb.
Teknőc
Sajna, ezzel ma már én is egyetértek..
:(
Pedig nálam elvetemültebb kis mz-ést ritkán hordott a föld..
De Kerinek itt totál igaza van. Sajnos.
G.ny utángyártás öli meg ezt, sajna egyre nehezebb már normális alkatrészt kapni... :( Sajnos, ma már én is váltanék, de még nem tudok.
Teknőc
A szoci járgányokkal meg kb. az a gond, hogy nincs hozzá rendes alkatrész már, ezért kezdenek kihalni, mert kezd drága lenni a fenntartásuk, vagy ha nem költöd rá akkor meg magától pusztul ki. Én pl. többet költöttem már a 125-ös TS-emre mint amiért rendes motort is lehet kapni.
Ha jól választasz akkor egy Japán motor fenntartása olcsóbb és probléma mentesebb lehet, mert a használható alkatrészek nem drágábbak már ahhoz sem.
Facebookon vannak csoportosulások, pl az MZ klub is. Annak asszem még saját oldala is van.
Ez az oldal meg azért döglött mert kb. Teknőc és néha Tesho rak ki cikkeket, a fórumba meg kb. én szoktam írni ha valaki idetéved :)
Túra szervezés az megy, de kicsi a társaság, nincs aki csinálja az oldalt.
Döglött oldal?! Van más mz-s oldal, ami aktív, vagy a szoci járgányok kihalóban vannak? Én nagyon sajnálnám, mert imádom az etz-met! Volt modernebb motorom is, de ha egy kis vacak alkatrész elromlott, a fizetésem jelentős részét felemésztette. Pedig az átlag fölött keresek jóval. Normális életvitel és család mellett nem engedhet magának ilyeneket, aki becsületesen adózik és nem lop, szóval egy jó szoci motor sok örömet tud okozni fenntartható módon. Bár manapság az ügyeskedés és a lopás dicsőségnek számít és nem szégyennek. Lehet én vagyok a régimódi, pedig még negyven sem vagyok.
Tévedtem, amióta új szerveren van nem lehet HTML kódot sem beilleszteni :(
Meg lehet oldani. HTML kóddal bármit meg lehet tenni. :) de ez kb. egy döglött oldal már, nem nagyon lesz fejlesztve.
http://www.webkalap.hu/html/image/img.php
Hali!
Meg lehet oldani, hogy a hozzászólás mellé képet is feltöltsünk? Szerintem nagyon sokszor jól jönne.
Hi!
A részleteit nem ismerem, annyira nem fognak meg ezek a dolgok. Távolról szemlélve nem tűnt annyira bonyultnak, csak drágának.
Hát mert a 3D nyomtatás, inkább pár megszállott buherátor, meg a profik játéka, mert vagy drága vagy bonyolult a használata. Ráadásul a 3D szerkesztők sem olyan egyszerűek mint egy szövegszerkesztő.
Végülis kiöntöttem epokitből, reggelre ha megszárad majd lefestem és jó lesz.
Egyébként látszik, hogy mennyire nincs benne még a köztudaban a 3D nyomtatás, valószínűleg soha nem jutott volna eszembe. Na mindegy a linket azért elraktam, köszi.:)
Ha nincs 3D nyomtatós ismerős, akkor ezen az oldalon kereshetsz egyet.
https://www.3dhubs.com/
Külön tuti nem fogsz kapni. Kb. olyan mintha izzószálat keresnél az izzódba :)
Bontó, használt piac, veszel egy másik kapcsolót. Néha lehet kapni csak a belsejét.
Vagy fogsz egy műanyag darabot, tűreszelőt, dremmelt, és kifaragod magadnak.
Esetleg ha van ismerősöd akinek van 3D nyomtatója, nyomtattok egy másikat.
Tudom, hogy nem jó topik, de ide többen jártok.
Szóval az a helyzet, hogy a hétvégén elhagytam az idexkapcsolómat, vagyis csak a gombját valahol a Dunántúlon. Körbenéztem a neten meg az üzletekben, de terméstesen külön senki nem árul ilyesmit. Nincs valakinek elfekvőben?
Vagy valami ötlet a pótlására, már felforgattam a műhelyt, de semmi értelmes pótmegoldás nem kínálkozott.
ebay keresés: mz etz brake caliper
Németektől rendelj.
Nem a formája miatt ereszt, hanem azért mert fröccsöntésnél öntési hibás a tömítő él. Én többet szoktam venni, valamelyik csak jó.
A pontatlan és durva felületű dugattyú valóban gond, mert az okozza, hogy nem húzódik vissza és szorul a fék, illetve az eresztéshez is hozzájárul.
Én csináltam olyat hogy ráhúztam a dugattyút egy rongyba bugyolált fúróra, és felpolíroztam vizes papírral.
A fékjavítás jó móka, főleg a gagyi utángyártott főfék munkahenger dugattyúk miatt. Azt jobb inkább esztergáltatni valakivel a jobb illeszkedés és tömítés végett. A féknyereg dugattyúkhoz kapható karmantyúkról nem is beszélve, mert azok inkább quadringek. A keresztmetszetük egyáltalán nem trapéz, ezért szoktak szivárogni is.
Ha tud valaki rendes karmantyút a féknyereg dugattyúkhoz, az engem is érdekelne!
Köszi a segítséget, tegnap sikerült a főfékhenger 15 perc ecetes-mosószeres vízben való főzés után tuskóhoz ütögetve minden barmolás nélkül szétszednem. Ma jön a féknyereg (főzés után kompresszor ....). Remélem sikerül.
Tulajdonképen semmi különbséget nem fogsz tapasztalni, legfeljebb placebó szinten.
Pályán már volt olyan hogy úthiba, hirtelen irányváltáskor csavarodott jelentősen a villa. Ez ellen merevít. A túrások meg a pályásokról másolták, mert már nem tudtak mire költeni :)
Sziasztok!
Csak egy kérdés, etz-nél szokás előre villa merevítő lemezt rakni. Nekem nincsen és nem tudom miféle változást eredményezhet, én meg vagyok elégedve a motor futásával, ha le tudná írni valaki, örülnék neki.
Illetve másik módszer, ami még hatásosabb, ha leereszted a fékolajat, és kompresszorral sűrített levegővel kinyomatod. 3-6Bar nyomás kilövi a dugattyúkat, bármilyen berohadásból, csak az ujjadat ne tedd oda, mert eltöri.
Vastag ronggyal fogd le, mert a maradék olaj is kirobban belőle.
Ennek a módszernek az előnye hogy a nagy léghozam miatt akkor is kijön a dugattyú, ha már a másik kint van, csak le kell fogni kézzel a szabad furatot.
Fogóval csavarhúzóval ne feszegesd, mert megsérül és dobhatod el.
Ki kell nyomatni saját hidraulikájával. Az több tonna nyomatékra képes, annál már csak a dinamit lenne erősebb :)
Ha félig kijött az egyik dugattyú, fogd le, hogy a másikat is kinyomja.
Eddig mindig bejött.
Csavarlazítós áztatás hibátlan, tocsogjon benne, féktisztító nem eredményes, mert az nem ken, hanem tisztít.
Sziasztok!
Következő a problémám: 18 év állás után be akarom üzemelni az ETZ 125-ösömet. Sajnos a főfékhenger illetve a féknyeregben lévő dugattyúk is beálltak. A csavarlazítós és féktisztítós áztatáson, valamint az óvatos kocogtatáson már túl vagyok, de sajna nem mozdul egyik dugattyú sem. Van valami spéci módszer a megmozdításukra? Gondoltam mosószeres vízben való főzésre, én szoktam így alu alkatrészeket tisztítani, de egyenlőre nem akarok nekiesni.
Köszi: Liter
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|