hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 23. szombat 
Kelemen, Klementina

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 981 oldal

jozef
válasz erre | email2015-10-13 15:07:00
Ha le írnád pontosan hogy hol találom mert szét szedtem de olyat nem találtam ki fújkáltam minden de nem tudom hogy melyik a fék levegő fúvóka köszönöm előre is jozef
sorszám: 47999 (144846)
(előzmény: Keri, 2015-10-12 15:36:23)

 
 
Keri
válasz erre | email2015-10-12 15:36:23
és miután kitakarítottad, állítsad be a karburátort rendesen.
Sajnos az utángyártott fúvókatűkkel ez nem mindig lehetséges.
sorszám: 47998 (144843)
(előzmény: jozef, 2015-10-12 05:38:01)

 
 
jozef
válasz erre | email2015-10-12 05:38:01
köszönöm megnézem
sorszám: 47997 (144842)
(előzmény: papa, 2015-10-11 21:24:36)

 
 
papa
válasz erre | email2015-10-11 21:24:36
Szia!
Vedd ki a féklevegős fúvókáját és takarítsd ki a furatait.
sorszám: 47996 (144841)
(előzmény: jozef, 2015-10-11 19:09:14)

 
 
jozef
válasz erre | email2015-10-11 19:09:14
Sziasztok ha valaki leírná nekem, hogy mit kell tennem 250 ETZémmel ha vissza engedem menetközben a gázt rángat a motor. És ugyan azt csinálja negyed gázzal is, ha valaki meg írná megköszönném jozef
sorszám: 47995 (144840)

 
 
Keri
válasz erre | email2015-10-10 07:34:25
Ez miez?
sorszám: 47994 (144833)
(előzmény: owene, 2015-10-08 13:33:39)

 
 
owene
válasz erre | email2015-10-08 13:33:39
https://github.com/6oskarwN/szoci_script
sorszám: 47993 (144832)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2015-09-14 04:18:41
Szia!
Ment a válasz priviben vissza..;):)
Teknőc
sorszám: 47992 (144813)
(előzmény: Teknőc, 2015-09-07 08:12:13)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2015-09-07 08:12:13
No, csak megcsinálod Apád gépét, jó ezt hallani...Majd ha lesz időd a családon és munkán kivül, találkozhatnák...:) A lányok hogy vannak..?
Mostanság én nagyon el vagyok veszve, túl sok minden változik körülöttem minden téren, május óta nem is motoroztam. De gondolom észrevetted, hogy nem is nagyon kerestelek, se nem írtam. Nagyon szeretnék már túrázni, főleg egy jó szocitúrán részt venni.... :) Teknőc
sorszám: 47991 (144805)
(előzmény: csaprago, 2015-09-07 01:31:34)

 
 
csaprago
válasz erre | email2015-09-07 01:31:34
Igen, a generátorra gondoltam. Köszönöm a vàlaszt.
sorszám: 47990 (144804)
(előzmény: Atilla, 2015-09-06 22:03:53)

 
 
Atilla
válasz erre | email2015-09-06 22:03:53
A gyújtás ugyanaz, az rámegy. Csak kár kicserélni, mert ugye ugyanaz... 😃
Komolyra fordítva, a generátor is belefér, csak nem olyan egyszerűen, hogy csak egy közdarab kelljen.
sorszám: 47989 (144801)
(előzmény: Keri, 2015-09-06 15:56:39)

 
 
Keri
válasz erre | email2015-09-06 15:56:39
Szerintem a gyújtás az felmegy, inkább a generátorra gondolsz.

Nem gyártanak ilyet, de láttam már olyat aki belefaragta. Hely van neki, csak a rögzítés nem stimmel.

TS125-be sajnos nem fér bele a 12V
sorszám: 47988 (144798)
(előzmény: csaprago, 2015-09-06 11:45:35)

 
 
csaprago
válasz erre | email2015-09-06 11:45:35
Tényleg létezik 250es tshez olyan átalakító a gyújtáshoz, hogy fölmenjen az etz gyújtása?
sorszám: 47987 (144797)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2015-08-18 18:33:35
Szerintem is nagy a dugó a hengerhez.
Már ha a henger henger alakú, a dugattyú anyaga nem tágul a világba és megfelelően kúpos és ovális.
Inkább csörögjön picit, de ne ragadjon.
Rossz anyagú dugattyúval akkol is megragadhat, ha hidegindításkor harangjátékozik a dugattyú ahengerben.
sorszám: 47986 (144759)

 
 
Atilla
válasz erre | email2015-08-13 09:32:09
Ha egyszer megszorult és nem csinálsz vele semmit, az onnan megszorulós lesz míg világ a világ.

A gyűrű hézag azt hiszem 0,2 (de nézd meg, mert csak fejből írom), de ha ezt cseszik el eltörik a gyűrű. A megszorulásnál inkább a dugattyú a gond.
Valószínűbb, hogy egyszerűen túl szorosra illesztették, vagy szar a dugó minősége (értsd: alapból krumpli alakja van) és nem is lehet normálisan illeszteni. De az is lehet, hogy sikerült eltérni a tengelytől a fúrásnál, (vagy félrefúrták, vagy ferdén) és akkor szorul.

És persze az egyszerűbbek: Kevés üzemanyag, rossz gyújtás, rossz hőértékű gyertya.

Egy biztos, ha már megszorult és nem szeded szét eltüntetni a nyomokat, akkor az szorulós marad örök életére.
sorszám: 47985 (144744)
(előzmény: Lajos14, 2015-08-10 16:11:22)

 
 
Keri
válasz erre | email2015-08-10 21:49:37
Én 1:70-essel hajtom az ETZ-t.
Nem azon múlik.

Túl szorosra illesztették a gépműhelyben, akkor hajlamos ragadozni.
Illetve ha gyújtás, kompresszió nincs a helyén, vagy szegényre van karburálva, akkor is hajlamos melegedni a dugattyú, ami végeredményben okozza a ragadást.

Illetve ha már ragadt meg akkor elkenődhetett a dugó és onnantól kezdve könnyebben ragad.

Ha a henger nincs sérülve, azaz látszik végig a hónolás nyoma, akkor én átküldeném a dugót az esztergán. 2-3 századot le simítanék róla. Rosszabb már úgy sem lesz. Ja meg ellenőrizd a gyűrű hézagot. Fejből nem tudom, de google a barátod :)
sorszám: 47984 (144731)
(előzmény: Lajos14, 2015-08-10 16:11:22)

 
 
Lajos14
válasz erre | email2015-08-10 16:11:22
Megint megszorult a 250-es ETZ-m. Hogy lehetne a kenést javítani? Már mentem 30-as keverékkel is, az sem segített. Az ólompótló adalékot tudtommal betiltották, és amúgy is csak a szelepekre írta, hogy jó. Szóval szívesen veszem a javaslatokat. Kösz előre is.
sorszám: 47983 (144719)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2015-08-07 22:02:54
Képek, Albumok,(máshonnan összegyűjtve) youtube(-s) videók linkje itt is előferdültek már.. Aki kíváncsi volt rá, megnyitotta, s megnézte...:)
Teknőc
sorszám: 47982 (144708)
(előzmény: Laca_D, 2015-08-07 20:17:36)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2015-08-07 22:00:35
Van facebook-os része is,...
De HYGY beszélj, ha lehet.
Teknőc
sorszám: 47981 (144707)
(előzmény: astro77joe, 2015-08-07 20:38:24)

 
 
astro77joe
válasz erre | email2015-08-07 20:38:24
Sziasztok!

Én is üdvözölnék egy ilyen lehetőséget, de vajon hány embert érint?
Ha valaki segítséget szeretne kérni, vagy úgy érzi egy képpel vagy videóval könnyebben el tudja magyarázni a mondandóját, akkor linket nyugodtan lehet beilleszteni. Képekhez videókhoz én google drive-ot használom, de van sok más lehetőség is. (Privát és családi tartalmat még itt sem osztok meg, mint ahogy sem a facebook-on, sem máshol!)
sorszám: 47980 (144706)

 
 
Laca_D
válasz erre | email2015-08-07 20:17:36
Na ez az.Én egy olyan albumra gondoltam, nem kell hogy ehhez az oldalhoz tartozzon, hogy bárki jogosultság kérése nélkül feltöltsön a forummal megosszon egy képet.
Amit érdekesnek tart, vagy valaki kért.
de lehet hogy csak nekem hiányzik.
üdv
sorszám: 47979 (144705)

 
 
Keri
válasz erre | email2015-08-07 09:00:32
Bárki nem, de ha kérsz jogosultságot HyGytől, szerintem nincs akadálya hogy te is hozzáférj :)
sorszám: 47978 (144703)
(előzmény: Laca_D, 2015-08-06 20:53:12)

 
 
Keri
válasz erre | email2015-08-07 06:05:35
Nekem sem ...soha nem volt még 1 perig alapjáraton :D
sorszám: 47977 (144702)
(előzmény: szsrobert, 2015-08-06 12:08:03)

 
 
Laca_D
válasz erre | email2015-08-06 20:53:12
igen ilyenre, erre bárki feltölthet ?
sorszám: 47976 (144699)
(előzmény: Keri, 2015-08-05 10:44:57)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2015-08-06 12:08:03
Helló!

1 perc alapjárat alatt hány ccm benzint igényelnek a kis MZ-k kb?
Még nem volt időm megmérni.
sorszám: 47975 (144695)

 
 
Keri
válasz erre | email2015-08-05 10:44:57
Erre gondolsz?
http://www.szocimotoros.hu/hu/galeria
sorszám: 47974 (144694)
(előzmény: Laca_D, 2015-07-28 15:00:22)

 
 
Laca_D
válasz erre | email2015-07-28 15:00:22
Üdv. Én heti szinten olvasom a fórumot,még ha kuka is vagyok.Szerintem vagyunk így páran. Lehetne valahol egy albumot létrehozni ahová tudnánk egymás számára érdekesnek mondható képet feltölteni.
üdv Dlaca alias DUDU
sorszám: 47973 (144666)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2015-07-21 17:31:31
Már az is jó, hogy van ismét jó túrák...
-Jó csapat- S Ez a legfontosabb.
(Ez tartja az oldalt is)
Remélem majd csatlakozom, s lesznek idővel majd mások is, akik majd írnak. Stb.
Teknőc
sorszám: 47972 (144654)
(előzmény: Keri, 2015-07-21 09:42:53)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2015-07-21 17:28:58
Sajna, ezzel ma már én is egyetértek..
:(
Pedig nálam elvetemültebb kis mz-ést ritkán hordott a föld..
De Kerinek itt totál igaza van. Sajnos.
G.ny utángyártás öli meg ezt, sajna egyre nehezebb már normális alkatrészt kapni... :( Sajnos, ma már én is váltanék, de még nem tudok.
Teknőc
sorszám: 47971 (144653)
(előzmény: Keri, 2015-07-21 09:45:55)

 
 
Keri
válasz erre | email2015-07-21 09:45:55
A szoci járgányokkal meg kb. az a gond, hogy nincs hozzá rendes alkatrész már, ezért kezdenek kihalni, mert kezd drága lenni a fenntartásuk, vagy ha nem költöd rá akkor meg magától pusztul ki. Én pl. többet költöttem már a 125-ös TS-emre mint amiért rendes motort is lehet kapni.

Ha jól választasz akkor egy Japán motor fenntartása olcsóbb és probléma mentesebb lehet, mert a használható alkatrészek nem drágábbak már ahhoz sem.
sorszám: 47970 (144650)
(előzmény: astro77joe, 2015-07-20 19:57:06)

 
 
Keri
válasz erre | email2015-07-21 09:42:53
Facebookon vannak csoportosulások, pl az MZ klub is. Annak asszem még saját oldala is van.
Ez az oldal meg azért döglött mert kb. Teknőc és néha Tesho rak ki cikkeket, a fórumba meg kb. én szoktam írni ha valaki idetéved :)
Túra szervezés az megy, de kicsi a társaság, nincs aki csinálja az oldalt.
sorszám: 47969 (144649)
(előzmény: astro77joe, 2015-07-20 19:57:06)

 
 
astro77joe
válasz erre | email2015-07-20 19:57:06
Döglött oldal?! Van más mz-s oldal, ami aktív, vagy a szoci járgányok kihalóban vannak? Én nagyon sajnálnám, mert imádom az etz-met! Volt modernebb motorom is, de ha egy kis vacak alkatrész elromlott, a fizetésem jelentős részét felemésztette. Pedig az átlag fölött keresek jóval. Normális életvitel és család mellett nem engedhet magának ilyeneket, aki becsületesen adózik és nem lop, szóval egy jó szoci motor sok örömet tud okozni fenntartható módon. Bár manapság az ügyeskedés és a lopás dicsőségnek számít és nem szégyennek. Lehet én vagyok a régimódi, pedig még negyven sem vagyok.
sorszám: 47968 (144647)

 
 
Keri
válasz erre | email2015-07-20 07:43:56
Tévedtem, amióta új szerveren van nem lehet HTML kódot sem beilleszteni :(
sorszám: 47967 (144646)
(előzmény: astro77joe, 2015-07-19 21:37:07)

 
 
Keri
válasz erre | email2015-07-20 07:38:43
Meg lehet oldani. HTML kóddal bármit meg lehet tenni. :) de ez kb. egy döglött oldal már, nem nagyon lesz fejlesztve.

http://www.webkalap.hu/html/image/img.php
sorszám: 47966 (144645)
(előzmény: astro77joe, 2015-07-19 21:37:07)

 
 
astro77joe
válasz erre | email2015-07-19 21:37:07
Hali!
Meg lehet oldani, hogy a hozzászólás mellé képet is feltöltsünk? Szerintem nagyon sokszor jól jönne.
Hi!
sorszám: 47965 (144643)

 
 
Joco_etz
válasz erre | email2015-07-18 23:12:47
A részleteit nem ismerem, annyira nem fognak meg ezek a dolgok. Távolról szemlélve nem tűnt annyira bonyultnak, csak drágának.
sorszám: 47964 (144639)
(előzmény: Keri, 2015-07-18 21:55:29)

 
 
Keri
válasz erre | email2015-07-18 21:55:29
Hát mert a 3D nyomtatás, inkább pár megszállott buherátor, meg a profik játéka, mert vagy drága vagy bonyolult a használata. Ráadásul a 3D szerkesztők sem olyan egyszerűek mint egy szövegszerkesztő.
sorszám: 47963 (144638)
(előzmény: Joco_etz, 2015-07-18 11:32:15)

 
 
Joco_etz
válasz erre | email2015-07-18 11:32:15
Végülis kiöntöttem epokitből, reggelre ha megszárad majd lefestem és jó lesz.

Egyébként látszik, hogy mennyire nincs benne még a köztudaban a 3D nyomtatás, valószínűleg soha nem jutott volna eszembe. Na mindegy a linket azért elraktam, köszi.:)
sorszám: 47962 (144634)
(előzmény: Keri, 2015-07-18 08:14:07)

 
 
Keri
válasz erre | email2015-07-18 08:34:55
Ha nincs 3D nyomtatós ismerős, akkor ezen az oldalon kereshetsz egyet.
https://www.3dhubs.com/
sorszám: 47961 (144633)
(előzmény: Joco_etz, 2015-07-16 13:59:17)

 
 
Keri
válasz erre | email2015-07-18 08:14:07
Külön tuti nem fogsz kapni. Kb. olyan mintha izzószálat keresnél az izzódba :)

Bontó, használt piac, veszel egy másik kapcsolót. Néha lehet kapni csak a belsejét.
Vagy fogsz egy műanyag darabot, tűreszelőt, dremmelt, és kifaragod magadnak.

Esetleg ha van ismerősöd akinek van 3D nyomtatója, nyomtattok egy másikat.
sorszám: 47960 (144632)
(előzmény: Joco_etz, 2015-07-16 13:59:17)

 
 
Joco_etz
válasz erre | email2015-07-16 13:59:17
Tudom, hogy nem jó topik, de ide többen jártok.
Szóval az a helyzet, hogy a hétvégén elhagytam az idexkapcsolómat, vagyis csak a gombját valahol a Dunántúlon. Körbenéztem a neten meg az üzletekben, de terméstesen külön senki nem árul ilyesmit. Nincs valakinek elfekvőben?
Vagy valami ötlet a pótlására, már felforgattam a műhelyt, de semmi értelmes pótmegoldás nem kínálkozott.
sorszám: 47959 (144627)

 
 
Keri
válasz erre | email2015-07-03 20:09:43
ebay keresés: mz etz brake caliper
Németektől rendelj.

Nem a formája miatt ereszt, hanem azért mert fröccsöntésnél öntési hibás a tömítő él. Én többet szoktam venni, valamelyik csak jó.

A pontatlan és durva felületű dugattyú valóban gond, mert az okozza, hogy nem húzódik vissza és szorul a fék, illetve az eresztéshez is hozzájárul.
Én csináltam olyat hogy ráhúztam a dugattyút egy rongyba bugyolált fúróra, és felpolíroztam vizes papírral.
sorszám: 47958 (144590)
(előzmény: astro77joe, 2015-07-03 15:27:34)

 
 
astro77joe
válasz erre | email2015-07-03 15:27:34
A fékjavítás jó móka, főleg a gagyi utángyártott főfék munkahenger dugattyúk miatt. Azt jobb inkább esztergáltatni valakivel a jobb illeszkedés és tömítés végett. A féknyereg dugattyúkhoz kapható karmantyúkról nem is beszélve, mert azok inkább quadringek. A keresztmetszetük egyáltalán nem trapéz, ezért szoktak szivárogni is.
Ha tud valaki rendes karmantyút a féknyereg dugattyúkhoz, az engem is érdekelne!
sorszám: 47957 (144589)

 
 
liter6
válasz erre | email2015-07-03 11:14:54
Köszi a segítséget, tegnap sikerült a főfékhenger 15 perc ecetes-mosószeres vízben való főzés után tuskóhoz ütögetve minden barmolás nélkül szétszednem. Ma jön a féknyereg (főzés után kompresszor ....). Remélem sikerül.
sorszám: 47956 (144585)
(előzmény: Keri, 2015-06-30 20:26:46)

 
 
Keri
válasz erre | email2015-07-03 08:26:21
Tulajdonképen semmi különbséget nem fogsz tapasztalni, legfeljebb placebó szinten.

Pályán már volt olyan hogy úthiba, hirtelen irányváltáskor csavarodott jelentősen a villa. Ez ellen merevít. A túrások meg a pályásokról másolták, mert már nem tudtak mire költeni :)
sorszám: 47955 (144584)
(előzmény: astro77joe, 2015-07-03 07:07:36)

 
 
astro77joe
válasz erre | email2015-07-03 07:07:36
Sziasztok!

Csak egy kérdés, etz-nél szokás előre villa merevítő lemezt rakni. Nekem nincsen és nem tudom miféle változást eredményezhet, én meg vagyok elégedve a motor futásával, ha le tudná írni valaki, örülnék neki.
sorszám: 47954 (144581)

 
 
Keri
válasz erre | email2015-06-30 20:26:46
Illetve másik módszer, ami még hatásosabb, ha leereszted a fékolajat, és kompresszorral sűrített levegővel kinyomatod. 3-6Bar nyomás kilövi a dugattyúkat, bármilyen berohadásból, csak az ujjadat ne tedd oda, mert eltöri.
Vastag ronggyal fogd le, mert a maradék olaj is kirobban belőle.

Ennek a módszernek az előnye hogy a nagy léghozam miatt akkor is kijön a dugattyú, ha már a másik kint van, csak le kell fogni kézzel a szabad furatot.
sorszám: 47953 (144580)
(előzmény: liter6, 2015-06-30 19:57:22)

 
 
Keri
válasz erre | email2015-06-30 20:24:22
Fogóval csavarhúzóval ne feszegesd, mert megsérül és dobhatod el.
Ki kell nyomatni saját hidraulikájával. Az több tonna nyomatékra képes, annál már csak a dinamit lenne erősebb :)
Ha félig kijött az egyik dugattyú, fogd le, hogy a másikat is kinyomja.
Eddig mindig bejött.
Csavarlazítós áztatás hibátlan, tocsogjon benne, féktisztító nem eredményes, mert az nem ken, hanem tisztít.

sorszám: 47952 (144579)
(előzmény: liter6, 2015-06-30 19:57:22)

 
 
liter6
válasz erre | email2015-06-30 19:57:22
Sziasztok!
Következő a problémám: 18 év állás után be akarom üzemelni az ETZ 125-ösömet. Sajnos a főfékhenger illetve a féknyeregben lévő dugattyúk is beálltak. A csavarlazítós és féktisztítós áztatáson, valamint az óvatos kocogtatáson már túl vagyok, de sajna nem mozdul egyik dugattyú sem. Van valami spéci módszer a megmozdításukra? Gondoltam mosószeres vízben való főzésre, én szoktam így alu alkatrészeket tisztítani, de egyenlőre nem akarok nekiesni.

Köszi: Liter
sorszám: 47951 (144578)

 
 
astro77joe
válasz erre | email2015-06-30 09:07:41
Köszi!
sorszám: 47950 (144577)

 
  Összesen: 981 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu