hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 25. hétfö 
Katalin

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 981 oldal

Keri
válasz erre | email2009-09-17 19:51:56
HyGy-nek volt kulija a Jawahoz.
Rontja a stabilitást nyilvánvaló okokból, ahogy az oldalkocsi sem javítja a motor viselkedését.

De szerintem kár vitatkozni ezen, hiszen az oldalkocsit és kuli ugyan olyan életérzés mint a régi szoci motorokkal közlekedni, nem érdemes rációt keresni benne.

sorszám: 38599 (117328)
(előzmény: Árpád, 2009-09-17 19:26:29)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-09-17 19:26:29
Ugyan többször láttam kulit közvetlen közelről, de bevallom, egy valamit nem figyeltem meg eléggé: Nem merev a kuli rögzítése? Mert ha igen, akko fékezés szempontjából kb annyi előnye van, mint hátránya a dobozohoz képest, ha súly ugyanakkora, vagy csak kicsit nagyobb. A kulinál könnyebben farol ki a motor, viszont kevésbé emelkedik a motor hátulja, ami növeli a hátsókerék fékhatását. Szerintem ki kellene próbálni a kulis közlekedést, mert előre elég nehéz eldönteni a kérdést.
sorszám: 38598 (117326)
(előzmény: waresz, 2009-09-17 17:59:41)

 
 
nagyfékdobos
válasz erre | email2009-09-17 19:21:01
Természetesen mindenki úgy közlekedjen, ahogyan azt biztonságosnak érzi. Nekem sokat futottak már a Kuliaim, semmiféle negatívumot nem tapasztaltam. A 80-90-es utazót simán viszi úgy, hogy egyáltalán nem változtat a mkp úttartásán.
sorszám: 38597 (117325)
(előzmény: waresz, 2009-09-17 17:59:41)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-09-17 17:59:41
van egy spanom, aki odavan a kuliért.. szerintem is praktikus tárhely, meg érdekesség. de azért egy 60, maximum 70km/h-val haladó dobfékes motor után fékezetlen utánfutót kötni, mely jóformán egy átlag ember súlyát nyomja, jól megpakolva... vontattam már motorral motort, rémes volt ,de szerintem ez sem sokkal jobb.. egy vészfékezést el se tudnék képzelni vele... szóval inkább nagy és jól rögzített dobozokkal szerelem fel a motorom...
sorszám: 38596 (117311)
(előzmény: nagyfékdobos, 2009-09-17 12:47:28)

 
 
nagyfékdobos
válasz erre | email2009-09-17 12:47:28
Veteránjármű tulajdonosok, motorosok!

Évekkel ezelőtt barátaimmal azt tapasztaltuk, hogy a sokunk által kedvelt motorkerékpár utánfutóról, a Motorkuliról szinte semmilyen szakirodalom nem maradt fenn.

Ez a kecses kis jármű szépségével és praktikumával nem csak a múlt, hanem a jelen közlekedésének is pótolhatatlan kiegészítője. Ezt a kijelentést mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy a több, mint 40 éve készült járműveket nem csak veterán motorkerékpárok vontatják az utakon. Az országban közlekedve többször láthatjuk, hogy különféle „mai” motorkerékpárok vontatmánya is a Motorkuli.

Hogy az eredet és a típus jellemzők tisztázhatóak legyenek, egy lelkes Pannoniás barátommal 2006-ban Motorkuli adatbázis készítéséhez kezdtünk.

Az első lépés az volt, hogy különböző internetes oldalakon, illetve a veterán szaksajtóban közzétettük hirdetésünket, miszerint keressük a Motorkuli tulajdonosokat és megkérjük őket, küldjenek adatokat járműveikről. Örömmel számolhatok be arról, hogy a kezdeményezés sikeres volt. A mai napig 136 Motorkuli került be a „nyilvántartásba”. Ez köszönhető a lelkes tulajdonosoknak illetve a sok kedves ismerősnek, akik börzéken, találkozókon, parkolókban és ki tudja még hol fotózták a kis utánfutókat és juttatták el hozzám a képeket.

Ma már tudjuk, melyik években gyártottak Motorkulit. Tisztázódott, hogy két típusban készítették, a típusok sajátosságai is egyre inkább körvonalazódnak. Nem is gondolná a felületes szemlélő, milyen sok apró eltérés tapasztalható a gumi torziós és a teleszkóp rugózású Motorkulik között.

A tapasztalat szerint a gyártás során emelkedő sorrendben látták el alvázszámmal az elkészült példányokat. Az adatbázis szerint már majdnem pontosan tudjuk (8 db-on belül), hogy melyik alvázszámú volt az utolsó gumi torziós és melyik az első teleszkópos Motorkuli. Megközelítőleg kiderült, mikor váltottak a gyártók az osztott prizmáról az egy darabos háromszög prizmára.

Sajnos még mindig sok a talány, nem minden alkatrész azonosítható be tökéletesen. Ahhoz, hogy az adatbázis még pontosabb, alaposabb lehessen, ismételten megkérek minden Motorkuli tulajdonost (azokat is, akik már küldtek adatot vagy fotót), hogy küldjön járművéről minél alaposabb illetve minél aprólékosabb, részletesebb fényképeket (több irányból, alulról, felülről, belülről és az adattábláról) ! Természetesen az adatbázisból semmiféle olyan információ nem kerül nyilvánosságra, amelyik felfedné a tulajdonosok kilétét.

Sokan megkerestek már olyanok, akik segítséget kértek járművük restaurálásához. Természetesen legjobb tudásom szerint mindenkinek segítettem illetve segítek a jövőben is. A cél az, hogy minél több Motorkulit mentsünk meg a jövő számára.

Elérhetőségeim a www.ringistvan.hu weblapon megtalálhatóak.

Veterános üdvözlettel:

Ring István

sorszám: 38595 (117297)

 
 
kenyér
válasz erre | email2009-09-15 18:37:40
Köszönöm az infót!
sorszám: 38594 (117239)

 
 
pozsothereal
válasz erre | email2009-09-15 16:35:17
Sziasztok, kérnék szépen valakit,
hogy mérjen le nekem egy trabi mágnesgyűrűt, egyetlen méretre lenne szükségem, a vastagságára a peremes acéllemezzel együtt, amire ragasztva van..
Nem mintha lelehetne szedni..:)
Köszönöm szépen,

Viktor
sorszám: 38593 (117233)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-09-15 15:36:41
Ez a csöves megoldás igen tetszik Elraktározom jobb időkre, amikor meglesz a négyhengeresem
sorszám: 38592 (117231)
(előzmény: Atilla, 2009-09-15 15:04:37)

 
 
Atilla
válasz erre | email2009-09-15 15:04:37
Én jártam már úgy, hogy a megszakító lába gyárilag annyival rövidebb volt, hogy nem lehetett beállítani.
Holtpontra beállítottam normálisra a hézagot, de az előgyújtást nem lehetett, mert nem fordult annyit az alaplap. Ez doduco megszakító volt, azóta nem veszek olyat. Gondolhatod mit szívtam vele mire rájöttem mitől nem tudom beállítani! :-)
Egy vicc, hogy ilyet el mernek adni!

Másik téma pedig a porlasztó beállítás. Még anno a CX 500-as Hondánál nem volt vákummérőm (Meg a környéken másnak sem) így fogtam egy kb méteres benzincsövet, öntöttem bele kevés vizet, U alakban visszahajtva lelógattam a motor mellé az egyik végét az egyik porlasztóra a másikat meg a másikra dugtam rá.
Ezután addig állítgattam amíg a víz az U alak mindkét szárán egyforma magasan állt.
Nemhogy fékpad nem volt, de még rendes szerzámok sem és mégis jó lett!
sorszám: 38591 (117230)
(előzmény: Keri, 2009-09-15 13:55:12)

 
 
válasz erre | email2009-09-15 14:38:46
DE komolyan, hidegen a leggyönyörűbb MZ hang amit valaha hallottam, amikor beindítottam, mondtam, hú de fasza, megérte a pénzét, nah nem kellett csak 2 percet várni....de erre mondanák az okos szakik, a tűgörgővel volt a baj, mert nem követte a főtengely tágulását :D
De szóval nem tudom mien anyagból van, de iszonyat (ismétlem márkáját nem tudom, lehet van olyan nyugati amivel jól meg lehet csinálni, nem tudom...). Még a futár Petis "gyári hajtókar" is egy kalap szar volt...szóval Szegedről rendeltem komoletten bontottat....kiváló lett szerencsére :)
sorszám: 38590 (117229)
(előzmény: Keri, 2009-09-15 13:56:35)

 
 
Kuci
válasz erre | email2009-09-15 14:21:39
Lehet... :))
sorszám: 38589 (117228)
(előzmény: Keri, 2009-09-15 13:51:28)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-09-15 13:56:35
nekem megszorult :))) ezek szerint változtattak az ötvözeten :D
sorszám: 38588 (117226)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-09-15 13:55:12
Felső holtpontontra állítva a dugattyút 0.3mm a megszakító hézag, és ha jó a körhagyó akkor ez általában a legnagyobb nyitás is.
Aztán a felső holtpont előtt 3mm-re adja a szikrát, vagyis ott szakít meg a megszakító.

Van olyan hogy nem lehet beállítani ha rossz a körhagyó vagy görbe a főtengely vége, vagy csak rosszul van felrakva a körhagyó.
sorszám: 38587 (117225)
(előzmény: 150esRolleres, 2009-09-15 12:33:48)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-09-15 13:51:28
De durva :))) ilyet nem a krosszosok és a tüntetők használnak?
Ennél egyszerűbb is megteszi, viszont a térded, bokád, csípődre is szerezz valami védelmet.
sorszám: 38586 (117224)
(előzmény: Kuci, 2009-09-15 09:29:18)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-09-15 13:47:25
ja igen, azt még akartam írni hogy használható valóban a cucc.
Pályán is mennek vele, de bejáratásnál vigyázni kell vele mivel hajlamos a megszorulásra pályán (utcán nem)
Ezért pályahasználatra kicsit felcsiszolják a hajtókart, lazább illesztésre ami nyilván némi csörgéssel fog járni.
sorszám: 38585 (117223)
(előzmény: waresz, 2009-09-14 23:43:10)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-09-15 13:43:45
:)))
sorszám: 38584 (117222)
(előzmény: Atilla, 2009-09-14 20:12:12)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-09-15 13:42:54
Mivel nem fogsz mást kapni vedd meg nyugodtan.

Eredeti DDR cuccok jobbak, de olyat boltban már nem kapsz, legfeljebb börzéken tudsz vadászni, esetleg bontóból jó állapotút szerzel.
sorszám: 38583 (117221)
(előzmény: kenyér, 2009-09-14 19:19:36)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-09-15 13:39:53
Ha Hondámnak 4 karburátora van...mindig én állítom be.
Szervízkönyv szerint szükséges:
-pontos fordulatszámmérő műszer (DMM)
-4 órás vákummérő (haverral vettünk közösen)
-10-es csőkulcs
-hosszú csavarhúzó
-benzin etető (mert a tankot le kell szerelni)

Ha nagyon profi vagy, egy gázelemző műszer még segíthet, de a fenti műszerekkel írja a szervízkönyv a beállítást.

Injektorosnál pedig nem kell állítani, hiszen pont ez a lényege.
Amennyiben mégis állítani akarod, akkor egy PowerCommander nevű kütyüt kell berakni, és azzal már programozható lesz, mivel a gyári vezérlő tényleg nem programozható a legtöbb motoron. (Aprilliára pl lehet kapni kábelt és szoftvert relatív olcsón)

Erre általában csak akkor kerül sor amikor valaki felrak egy kipufó rendszert, ilyenkor kell a PC és fékpados hangolás, de ilyet pedig jellemzően pont nem a márkaszervizzel csináltatunk.

Egyik haverom viszont az Aprillia túragépét saját magának programozta át. 1 literrel kisebb fogyasztás jobb teljesítmény kihasználás mellet közúti próbákkal.

Nem kell túlmisztifikálni a modern gépeket, ugyan úgy működnek mint már 100éve minden benzines gép. A különbség csak annyi, hogy finomabbra vannak reszelve, jobb anyagokból, jobban megtervezve, de ezt is villáskulccsal kell szétszedni. Ami modernizálás van bennük, pl. az injektor az pedig csak egyszerűsíti a dolgot, mivel ahhoz nem kell nyúlni....igaz máshoz sem jellemző.

Modern motoron tényleg csak az olajcsere, szintellenőrzés, fék légtelenítés, fékbetét csere, lánc és gumi csere ami dolog van. Ezt te is meg tudod csinálni. Ha komolyabb baja van akkor a fent említett okokból nem viszem márkaszervizbe, ha nincs baja akkor meg lustaság esetén bármelyik normális műhely is meg tudja csinálni tisztességesen.
sorszám: 38582 (117220)
(előzmény: Árpád, 2009-09-14 17:28:54)

 
 
válasz erre | email2009-09-15 13:25:15
Két hét múlva megyek haza, megnézem mien márkájú az enyém....megesz a kíváncsiság...de vmi trokhány fajta az biztos...
sorszám: 38581 (117219)

 
 
válasz erre | email2009-09-15 13:12:56
Nekem még tapasztalatlan voltam csináltak azzal....hidegen gyönyörű hangja van, de ha bemelegedett a gép...mint a nagyharang...
sorszám: 38580 (117218)
(előzmény: kenyér, 2009-09-14 19:19:36)

 
 
150esRolleres
válasz erre | email2009-09-15 12:33:48
Sziasztok, talán egy régi ams ujság "isteni szikra" cimű cikkje taglalja részletesen az MZ-k gyújtásbeállitását, és abban az áll, hogy a megszakitó nyitva van 0,3mm-t, akkor kellene a "körhagyó" legnagyobb kerületi pontján lennie a megszakitó pöckének,és holtpont előtt 3mm-re a dugónak.
Az én kis parittyámon ezt nem lehet beállítani, még az alaplap elmozdításával sem.
A múltkori fehér füstölésemet a karbi kupakjának lazasága okozta, még mielőtt szétszereltem volna mindent, rájöttem.
sorszám: 38579 (117217)

 
 
Kuci
válasz erre | email2009-09-15 09:29:18
Alapvetően nincs semmi problémám. :)

Volt tavaly egy balesetem. Kordura puhaprotektoros cuccom volt/van. Valószínüleg rá is estem vmire, mert a háton lévő szivacsban van egy kis szakadás. Elég kevés időm van mocizni. Általában 1500km-t megyek évente. Idén csak 100km volt eddig. El is akartam adni a mocit, de nem volt komoly jelentkező.

Ilyesmiben gondolkodom:
http://www.mofaker.hu/termek.php?termek_id=98452

Nyáron ehhez nem kell kabát... :)
sorszám: 38578 (117211)
(előzmény: Keri, 2009-09-14 15:04:18)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2009-09-15 07:57:48
Ez a YOKO a taiwani márka, én jawaban használok ilyet, most a főtengelycsapágycsere miatt bontottam pár év után a tengelyt, ha szét volt szedve hajtókart is cseréltem, de semmi kopás nem látszott rajta majdnem tökéletes volt. A csapon sem és a hajtókaron sem látszott semmi.
sorszám: 38577 (117209)
(előzmény: waresz, 2009-09-14 23:43:10)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-09-14 23:43:10
létezik YOKO, meg Rocket nevü, mindkettő már egész elfogadható minőségű, 20000km normális olaj mellett nyugodtan elérhető vele.. sőt ha jót fogsz ki, és nem kínzod 30000is összejöhet.összehasonlításképp, egy gyári 50körül ment el még akkor is ha sportosabb ürge ült rajta, akik kímélték, azoknak 70e km-t is kibírt. Peti74 kolléga emlegeti sűrűn a gyári könyített főtengelyű(ilyet lehetett annó kapni újonnan) 20e-km után 300-asra alakított napi használatú etz250-esét(meleg-hideg, eső-hó) ami volt nyúzva rengeteget, és minőségi csapágyakkal viton szimeringekkel, 74e-km után lett bontva. akkor sem azért, mert megragadt, hanem azért, mert már csúnya hangja volt. viszont 30-40e körül már illik fúrni, eléggé elveszti addigra az erejét.
bocs a felesleges infókért!
sorszám: 38576 (117205)
(előzmény: kenyér, 2009-09-14 19:19:36)

 
 
Atilla
válasz erre | email2009-09-14 20:12:12
Téged megetettek a kereskedők. Valójában a márkaszervizek a világ leghitványabb helyei.
Én újonnan vettem a Yamahát, egyszer vittem márkaszervizbe a garancia miatt. Onnantól én csinálom! Ha meg olyan baja lesz, hogy nem tudom megjavítani akkor keresek hozzá szakembert, de nem adnám a márkaszervizes tudatlan és alulmotivált szerelők kezébe!
sorszám: 38575 (117181)
(előzmény: Árpád, 2009-09-14 17:28:54)

 
 
kenyér
válasz erre | email2009-09-14 19:19:36
Szevasztok!
Próbálta már valaki 250-es etz-hez a taiwani főtengely felújitó készletet?Érdekelne ,hogy megvegyem vagy ne?Csak ilyet látok a neten.Ha valakinek van tapasztalata,akkor legyenszives mondja el.
Kösz!
sorszám: 38574 (117169)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-09-14 17:28:54
Lehet hogy igazad van a márka szervizekkel kapcsolatba. De javítani sokat nem tudsz házilag egy modern jószágon, de még egy kissé elavulton se.Tele van számítógépes kütyüvel, aminek még a szoftverjét sem ismerheted, Egy nyomorult benzin-levegő arányt sem tudsz beállítani otthon, de még gyújtást se nagyon.
A régebbi joszágok se egyszerű esetek. Megfelelő műszerek nélkül kíváncsi vagyok hogy állítanál be egy iker karburátort úgy, hogy az jó is legyen.
Én biztos hogy meg se próbálkozom karbi belövéssel A fouron, ha sikerül megvennem. Ha minden igaz, négy karburátoros. Próbapad és kipufogógáz analizátor nélkül szerintem lehetelenség a beállítás.De a próbapad feltétlenül kell.
Ezek szerint maradnak azok a mesterek, akik megfelelően fel vannak szerelkezve az adott tiposhoz, a tudásuk és a becsületük is meg van a dologhoz. Gondolom ők még a márkaszervíznél is drágábbak.
sorszám: 38573 (117160)
(előzmény: Keri, 2009-09-14 17:05:13)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-09-14 17:05:13
Te már bedőltél a marketingnek.
Olvasgass egy kicsit bele azokba a fórumokba ahol a márkaszervizes problémákat emlegetik.

A mellet hogy a márkaszervizek a legdrágábbak a kütyükhöz ott sem értenek mert az drága lenne.
Pár szabvány műveletet tudnak csak a márkaszervizek, de az alulfizetett képzetlen alkalmazottak miatt néha azt is elrontják, vagy egyszerűen csak ráírják hogy elvégezték és nem teszik meg.

Szóval jobban jársz ha olyan emberhez viszed aki tényleg ért hozzá, aztán ha kütyü kell akkor pedig közvetlen ahhoz a specialistához viszed aki a márkaszervizeknek is dolgozik.

Alapesetben pedig csak kopó alkatrészeket kell cserélni egy modern motoron, ahhoz meg nem kell kütyü, csak egy alap szerszámkészlet.
sorszám: 38572 (117159)
(előzmény: Árpád, 2009-09-14 15:34:24)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-09-14 15:41:59
Majd elfelejtettem: Ha pénzem lesz, én egy Honda CB 350F Four-t veszek. Más vágyam nincs is, legfeljebb sok benzin bele, és egészség a használatához. :D

http://www.beepworld.de/members96/alt-familie/honda-cb-350-f.htm
sorszám: 38571 (117155)
(előzmény: Árpád, 2009-09-14 15:34:24)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-09-14 15:34:24
Egy éve még én is vettem volna hitelre motort. Mára kimutatták bankjaink a foguk fehérjét. Akkor és akkora mértékben emelik a kamatot ahogy akarják.Ilyen feltételek mellett hitelt felvenni meredek dolog.
Abban viszont igazad van, hogy egy elfogadható motorhoz és annak megfelelő szervizeléséhez nem kell gazdagnak lenni. Van jópár ismerősöüm aki átlagosnak mondható fizetésből meg tudja tenni. Igaz másra nem igen szórja a pénzét és a mocit is csak valamekkora sporolás után vette meg.
Az más kérdés, hogy sokan nem kapnak átlagos fizetést, illetve nagyok a kiadásaik. Minimál bérből még hitel segítségével sem megy a dolog.
A márka szervíz néha igen célszerű. Ha vennék egy modern motort, én is oda hordanám a jószágot mert a mai jószágokat csak méregdrága cél kütyükkel lehet csak gyakran tisztességesen megjavítani.
sorszám: 38570 (117154)
(előzmény: Keri, 2009-09-14 14:59:37)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-09-14 15:04:18
Úgy értem mit szeretnél csinálni és mennyi pénzt szánsz rá?
sorszám: 38569 (117153)
(előzmény: Keri, 2009-09-14 15:03:06)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-09-14 15:03:06
Egyértelműen nem CSAK azon múlik, de nagyban javítja az esélyeidet.

Mert mi a problémád?
sorszám: 38568 (117152)
(előzmény: Kuci, 2009-09-14 14:47:18)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-09-14 14:59:37
Én sem vennék járművet hitelre, de ismerek olyat aki az enyémnél rosszabb fizetéssel viszont igen.
sorszám: 38567 (117151)
(előzmény: Kuci, 2009-09-14 14:50:35)

 
 
Kuci
válasz erre | email2009-09-14 14:50:35
Igazad van! Direkt sarkítottam... :))

Én inkább lakást vettem hitelre. A lakásnak picivel jobb az értékállósága, mint a motornak. A hitel + így is, úgy is szívás...
sorszám: 38566 (117150)
(előzmény: Keri, 2009-09-14 14:43:34)

 
 
Kuci
válasz erre | email2009-09-14 14:47:18
Köszönöm a részletes választ. :))
Hát akkor ezek szerint nem csak a protektoron múlik... :(
sorszám: 38565 (117149)
(előzmény: Keri, 2009-09-14 14:35:50)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-09-14 14:43:34
Azért ha belegondolsz az még nem számít kő gazdagnak aki hitelre vesz átlagfizetésre egy motort és márka szervizbe hordja mert nem ért hozzá.
Tehát általában ők is elvárnák hogy a pénzért ne verjék át.
sorszám: 38564 (117148)
(előzmény: Kuci, 2009-09-14 14:18:04)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-09-14 14:35:50
Erre nem nagyon tudok válaszolni.
A protektorok általában a ruha szerves részei, nem külön veszem, hanem a ruhával egyben.

Használtan lehet pályára való ruhát 50ért is venni, én újat vettem 150-ért ami már majdnem fullos két részes sportruha. Egy részes az igazi pálya ruha, amit újonnan megkapsz 100-150körül és azon van gerincvédő púp is.

A leg enyébb védelem amit pályán elő lehet adni (ezt is én csináltam) sima bőr túraruha aminek puha protektorai vannak. Ez arra elég hogy ha elcsúszol, akkor ne a saját bőröd kopjon, illetve a földdel való találkozáskor az izületek valamennyire védve legyenek, miközben menet közben valamennyire kényelmes (pálya ruha rohadt kényelmetlen)

Esni tudás és a szerencse minden esetben sokat számít, mert a protektorok csak ütés és csúszás ellen védenek, nyak és egyéb csonttörésre egyik sem jó.

A szűk bőr másik előnye hogy a belső szerveket a helyén tartja (nem vicc) Nagyobb esést lehet túlélni, de ez sem csodaszer.

Utcára esni megteszi egy kényelmes puha protektoros kordura, vagy bőrruha is (esni a bőr jobb)

Külön protektorok esetén szintén gyakorlatilag bármi megteszi amit erre találtak ki. Általában kemény műanyag szivaccsal bélelve a külső protektorok többsége, vagy kemény műanyag hab, az is elég jó.

Árat nem tudok, valami 7000-ért vettem anno a Hein Gericke puha bevarható gumi túra protektorok párját.
sorszám: 38563 (117147)
(előzmény: Kuci, 2009-09-14 13:24:29)

 
 
Kuci
válasz erre | email2009-09-14 14:18:04
Biztos! :) De ha van pénze, akkor leszarja, hogy vágják át.
sorszám: 38562 (117146)
(előzmény: Keri, 2009-09-14 14:14:22)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-09-14 14:14:22
....ahol pont annyira megszívatják ;-)))
Vannak ezekről is rémtörténetek.
sorszám: 38561 (117145)
(előzmény: Kuci, 2009-09-14 13:18:45)

 
 
Kuci
válasz erre | email2009-09-14 13:24:29
Keri!
Pályán milyen (árkategóriájú) protektorokat használtok? A protektor számít többet vagy az "esni tudás"?
Tfh magamtól elesek a közúton és éppen senki se jön arra...
sorszám: 38560 (117144)

 
 
Kuci
válasz erre | email2009-09-14 13:18:45
A "laikus" szocimotoros ügyfél vagy beletanul vagy eladja a motorját. A nem szocimotoros ügyfél meg kőgazdag és mindent a márkaszervízben csináltat... :))
sorszám: 38559 (117143)
(előzmény: Nfsman, 2009-09-14 11:12:36)

 
 
Nfsman
válasz erre | email2009-09-14 11:12:36
:D na igen, bizalom hiányában ez a megoldás, de rengeteg "ügyfél" laikus, így maximum felismeri az alkatrészt, bemegy és mondja a boltosnak, hogy egy ilyet kérek. Onnantól meg az eladóra vagy utalva... aki 10-ből 9 alkalommal ugyanolyan kevés, ha nem kevesebb tudással rendelkezik, mint egy átlag motoros. Így 2 év alatt én is rászoktam arra, hogy ne bízzak az utángyártott termékekben és az eladóban, mindig megvizsgálom mit akarnak eladni nekem. A fesszabot most azért kérdeztem, mert netről rendelem, az elektronikához meg amúgy is satu hülye vagyok xD:D
sorszám: 38558 (117137)
(előzmény: Keri, 2009-09-14 08:28:03)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-09-14 09:11:26
ha van hely a forgalmiban, meg mostanság volt vizsgája, akkor a kpm-nél kb 5000, átlag magánhelyen 8-10e-ft
sorszám: 38557 (117132)
(előzmény: szsrobert, 2009-09-13 21:13:31)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-09-14 08:28:03
Még csak a minőségen se kéne néha javítani csak figyelni olyan paróságokra hogy ne vékonyítsák a bowdent annyira hogy áthúzza magát a feszítő szemen!!!

Ezzel csak azt érik el hogy tolómérővel járok a boltba és kurvára kukacos ügyfél leszek és rohadtul megbánják hogy megszülettek mire eladnak nekem bármit is :)))))))
sorszám: 38556 (117128)
(előzmény: Nfsman, 2009-09-13 20:14:44)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-09-14 08:25:53
Elég gyakran változnak a szabályok, én még két egyforma vizsgán nem voltam, szóval google a jóbarátod:
http://www.nkh.hu/content/view/4593/5472/

Az adatlap és matrica díját add hozzá.
sorszám: 38555 (117127)
(előzmény: szsrobert, 2009-09-13 21:13:31)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2009-09-13 21:13:31
Mennyibe kerül egy MZ-re a műszaki most?
sorszám: 38554 (117123)

 
 
Nfsman
válasz erre | email2009-09-13 20:14:44
abszolút nem lenne lehetetlen... ahogy az sem lenne lehetetlen, hogy minőségi utángyártott alkatrészeket készítsenek... csak az okot kellene megtalálni. Én speciel most így egy felújítás közepén hajlandó lennék áldozni a minőségre, hogy ne kelljen pár 1000km, vagy néhány év múlva cserélni az alkatrészeket és emiatt bontogatni a motort, de sajnos ilyen világban élünk, a haszon a fő szempont, nem a felhasználó elégedettsége.
sorszám: 38553 (117119)
(előzmény: Árpád, 2009-09-13 19:43:14)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-09-13 19:43:14
Rejtély számomra, hogy hogy a fenében van, hogy senki sem képes normális elektronikákat csinálni motorra.Nem hiszem hogy a harmadik évezredben lehetetlen feladat lenne rázkódás és beázás mentes elektromos dolgokat gyártani.
sorszám: 38552 (117117)
(előzmény: Keri, 2009-09-13 19:35:48)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-09-13 19:35:48
Az egyéb gyártmányok 1 hétnél tovább nem bírták, szóval azt kell mondanom hogy ez a magyar kifejezetten jó.
sorszám: 38551 (117116)
(előzmény: Keri, 2009-09-13 19:34:31)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-09-13 19:34:31
AZ tény hogy elég amatőr a kivitelezése, de mint fesszab működik és még sem nekem kell megcsinálni :D
sorszám: 38550 (117115)
(elözmény: Árpád, 2009-09-13 18:21:43)

 
  Összesen: 981 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu