:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Rögtön rájön mindenki, mire jó az a szűrőkondi, amikor érzékenyebb elktronikus gyújtást, vagy valamilyen elektronikát rak a tápra. Ha máskor nem, akkor, amikor a feszültség tüskék kivégzik az érzékeny elektronikát.De a rémhírek szerint az izzók élettartamában is jelentős csökkenést okoz a szűrőkondi hiánya.
A szűrő átvezetése emlékeim szerint a legtöbb motornál az aksi álló helyzetben való lemerülését is okozza, mert legtöbbször közvetlenül az aksival van párhuzamossan kötve.A jawán mintha a trafókra menő vezetékre lenne kötve gyárilag. Ott van a legjobb helyen szerintem.
Nem annyira a sorozat szikra miatt javítja a gyújtás minőségét a kondi, hanem azért, mert azért, mert a megszakításkor nem csak összeomlik a mágneses tér, hanem még megfekekő irányú áram is folyik a kondiba, ami növeli az indukált feszültséget. Tehát nem csak több szikra lesz kondival, hanem erőssebb is.Plusszban a kondi eltüntei a szikra ngy részét a megszakítón, kondi nélkül töredéke az élettartama a megszakítónak, viszont szépen világít a jószág amikor nincs rajta a dekli.:D
Nem a megszakító melletti gyújtókondira gondoltam, hanem ETZ 250-en az ülés alatt kb a trafó mellett van gyárilag egy ilyen szűrő kondi a plusz és a test közé bekötve, ami a nagy impulzusoktól (pl fénykürt, meg ilyenek) védi az egész motor áramkörét. Lehet, hogy te ilyennel még nem is találkoztál, mert ahogy mondtam gyakran eltávolítják a motorból, mert szinte semmi értelme.
Viszont ha ez neki bent van még és zárlatos lett, akkor okozhatja azt a jelenséget, amit leírt. ;)
Mivel az a kondi és a trafó induktivitása egy rezgőkört alkot, ami gyakorlatilag azt eredményezi hogy nem egyetlen szikra keletkezik hanem hosszabb időre elnyújtva nagyon sok, ezért valóban javítja a gyújtást, de azért normál esetben ennek hiányában még megy a motor.
Persze hidegen nem próbáltam még kondi nélkül...és ugye általában olyankor nem optimális a keverék.
http://auto.indavideo.hu/video/1_kis_motorozas_a_varosban?action=video_site&video_title=1_kis_motorozas_a_varosban%3Ftoken%3D0604d422e1b61ad799099bfd7bfdecb1
"Rohadt autósok!"
3:32-nél a külvilágból semmit nem észlelő motoros rendőrbácsit is megelőzi.
Pontosan...sokszor azért égnek be, mert a kondi kaputt...szóval nélküle használni nem ajánlatos használni...nem hiába lett az oda kitalálva...
Igen... emellett segíti a primer kör felépülését a megszakító zárása után. Nekem anélkül a kondi nélkül nem is volt hajlandó elindulni a motor, tolásra full szívatóval és pici gázzal játszva sikerült egy stabilan hörgő 1500-as fordulatot kicsikarni, ha lábbal magasabb fordulatra akartam pörgetni kihagyott és durrogott :) kicsit bosszantó volt, amikor eltört a rázkódástól a megszakítót és a kondit összekötő vezeték, tolhattam 3km-t az út szélén bokáig sárban cuppogva :D aztán otthon új vezeték és pöccre indult.
Ja....prímán beég a megszakító ha sokáig használod kondi nélkül, mivel az nem zavarszűrő, hanem szikra oltó kondi.
Hiba keresés idejére le lehet venni, de ha megnézed sokkal nagyobbat szikrázik nélküle a megszakító.
ja, valami véletlen egybeesés lehet. gyertyát cseréltél már?
A blokktató már nekem is néhányszor megadta magát. A megoldás, hogy veszel 2 jobbost, 2 balost és az egyikről (egy jobbosról, egy balosról) levágod a felesleges cuccokat és összehegeszted a másikkal, így bomba biztos és nem fog eltörni, valamint a blokk sem fog elferdülni a vázban az erős gyorsításoktól. :D
Az a valami az egy szűrő kondenzátor. Lehet, hogy az zárlatos lett és amiatt szarakszik a gép. A megoldás a következő: ha kikötöd azt a kondit és jól működik utána a gép, akkor jobb kéz, bal váll megoldást alkalmazd, tehát dobd el a pi***ba azt a kondit. Nélküle is prímán működik amúgy a motor, de ha nagyon akarod, akkor vehetsz bele újat, de végülis semmi értelme.
A biztosítéktáblát meg cseréld le késesre, ahogy Jaky16 javasolta.
annyit hozzá tennék még hogy a nagyon ratyi biztosíték táblát cseréld ki késes biztosítékokra, mert ott is nagy lehet az átmeneti ellenállás és az is be tud kavarni gyengébb aksi esetén
Zárlatos valami azon a környéken, vagy nem érintkezik rendesen valami csati a megszakítón.
Kondenzátornak hívják azt az alkatrészt.
A hibának nincs köze a zárt benzincsaphoz.
Látom érted a lényeget ;-)))
sorszám: 38702 (117633)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-09-26 18:51:35)
Nekem két lemez van egymásra hegesztve, így ez nem fog eltörni ebben biztos vagyok :D
A gyári csavarokkal már nekem sem törik, csak az A2-es rozsdamentes nem bírta.
Van az a kicsi kerek 3 csavaros kupak a főtengely végénél bal oldalt, azt szedd le alatta van egy anya azt kell leszedni, az tartja.
A berugókart ne szedd le mert szükségtelen és nehéz visszarakni.
Sziasztok! ETZ 250-em van és mozgásképtelen lett a gép. Múlt héten zárt benzincsappal indultam el, a benzin elfogyott, a motor leállt és utána hiába próbáltam berúgni, nem indult. Elkönyveltem, hogy megszívta magát és mivel nem volt gyertyakulcsom, későbbre halasztottam a beindítást. Annyit könyveltem még el, hogy az üresjárati visszajelző lámpa egyre halványabban világított, aztán el is aludt (a töltésvisszajelző régebben kiégett, de valszeg van töltés, mert ha megy a csodagép, akkor gázhúzásra fényesebben ég a lámpa).
Másnap újra megpróbáltam volna indítani, de se kép, se hang, semmi gyújtás, semmi üresjelző lámpa. Az akksit feltöltöttem, az nem lehet ok, hogy lemerült. A biztosítéktábla ratyi, de nem annyira, hogy soha ne érintkezzen. Vezetékszakadás nem valószínű. Feszültségszabályzó? Gyújtáskapcsoló? Mi lehet a baj?
Nem értek az elektronikájához, annyit tudok még mondani, hogy buzergáltuk ott a vezetékeket és egyszer a gyújtótrafó mellett-felett jobbról lévő hengeres alkatrészhez érve és a vezetékeket mozgatva volt gyújtás. Aztán megint elment...
Nem tudom az alkatrész nevét sem, a jelen oldalon lévő robbantott ábrák között a 3.5. - Innere elektrik - rajzon a 29. sorszám alattiról beszélek, németül Kondensator, dehát egy kondenzátor már van a generátor mellett, nem?
Lehet-e a fenti alkatrész hibája oka az árameltűnésnek, vagy csak véletlenül - más ok miatt - épp akkor jött vissza egy pár másodpercre a gyújtás, amikor ott tapogatóztunk?
Esetleg ez valami végletesen egyszerű hiba, csak nekem megoldhatatlan egyelőre? Segítségeteket kérném. Köszönöm,
Magyarnaba
A 10akárhanyassal kihúznám a menetet a blokkból mint egy borosdugót. Hajtok inkább nyolcast, és megfúrom a hengeren is, mert nem fér bele, talán 7es.
le kell venned a a csavart amin a kihajtás ferde fogazása van mert az tartja de nézz meg egy robbantott blokk ábrát mondjuk ezt: http://www.freeweb.hu/simson5w/Segitseg/explosion_ETZ_250_g.jpg...egyébként lehet a kiemelő szerkezettel van gond vagy csak simán elállítódott a dekliben először megpróbálnám beállítani megint....
Nem ugyanaz... Olyan mint a TS hátsó csak kicsit rövidebb...A lengővilla miatt más a kiképzése, mint a TS-nek.
Akkor innom kell néhányat, hátha elrontom...
A főtengely végéről leszedted azt az anyát ami a fordulatszámmérőt is hajtja?
Érdekes, nekem csavar még nem szakadt a hátsó tartónál,viszont nálam meg a lemezek törnek. Pedig mindig gyári lemezt szerzek hozzá, és gyönyörű élesen eltörik, mint az üveg. És mindig a jobb oldala. Legutóbb nem volt kedvem szétszedni, simán összehegesztettem, kíváncsi vagyok meddig bírja. :-)
sziasztok lenne egy kérdésem: a mgm magyar csapágyról mi a véleményetek? főtengelyhez kellene a csúzlihoz kuplung felől van belőle itthon épp kettő...jah és nem c-s illesztéső egy bontásra szánt blokkból van..
rendben, akkor küldj egy mail-t hogy hogyan akarod intézni.
Sziasztok!
Egy 250-es ETZ-m van és a kuplung elkezdett rosszalkodni. Rá állítottam a bowdenen majd teljesen elment a kuplung és nem emel ki abszolút. Mondom leszedem a deklit, berúgót fennhagytam és nem jön le, a ford.szám kihajtás deklit is leszedtem és még valami kitart, hogyan tudnám leszedni vagy mit tanácsoltok mi lehet a baja a kuplungszerkezetnek? Válaszotokat előre is köszönöm, üdv: Kurtyka
köszi! a 125ös mindenképp kell, a 250 nem. az elöbbi gyári, a 250es meg valami furcsa utángyártott példány:)
húzd meg rajta a vasfűrészt, azonnal látod melyiket hogy karistolja.
Hát hallod, alig lehet kinézni :D vagy 8.8, vagy 8.5 (ha van olyan egyáltalán), de semmiképp nem 10.10... akkor megnyugodtam. Egyébként az új csavar sokkak fémesebben csilingel, szerintem keményebb lehet.
AZ nem ugyan az mint a kis ETZ tengelye?
Vagy eseleg a TS tengelye? Olyat még talán kapsz boltban.
Lehet gyári, de nem tesznek mindenhova 10.10-es csavart. Nincs a fejében a szám?
Hát gőzöm sincs, de gyári csavarok lehettek, mert pont olyan volt a fejük, mint a többinek, amik szintén gyáriak voltak. Az egyik csavar lazán kijött, viszont a másik alá nem raktak alátátet és teljesen belemarta magát a motortartóba... utána többször is lefordult róla a dugókulcs, és összemarta, de lényegtelen. Van a városban egy jó csavaros bolt, megpróbálok ott venni, vagy rendelni 10.9-es csavart, hátha szerencsével járok.
Hali Urak! Szükségem lenne kis Trophyhoz első tengelyre, cserébe tudnék adni hátsót, vagy egyéb más alkatrészt!
10-es csavart nem tudod elkenni :D
De még a 8-ast is nehéz. Jó lesz oda a 8,8. Nekem az ETZ250 hátsó hosszú csavarja szakadtak. Minden versenyen legalább az egyik.
De lehet kapni 10-es csavart is, Noniusz vagy a Fairtool...bár 1db rendelése esetén furcsán fog rádnézni a raktáros....én ezért kettő darabot kértem :D
Ajaj... én is 8.8-as imbusz csavarokra fogom cserélni a motortartó bakoknál a gyári csavarokat, mert már totál szét van nyíródva a fejük... azt mondod azok nem lesznek oda jók? :S
Ezért kell sört inni, az tuti alu :)))
De rajta is van a recycle jelölésben hogy milyen anyagból van.
Egyébként azért töri el mert túl rideg :)
A csavaroknak 2 paramétere van. Egyik a keménység másik a szakító szilárdság és ez utóbbi számít (második szám)
Ahogy írta valaki az MZ eredetije 10.akárhányas, 8.8-ast nekem is rendszeresen cserélni kellet a blokk felfogatásnál.
sorszám: 38679 (117594)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-09-25 17:26:23)
vékony alu lemez=sörös doboz :)))
Nekem is volt egy gyanúm, hogy felülnek a HF csavarok körül, de volt másik hengerfejem, azzal nem volt gond.
sorszám: 38678 (117593)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-09-25 17:26:23)
hm... jó tudni :) az a lényeg hogy alu lemez kell :D
ez nem mindig biztos azért gyözödj meg róla múltkor én is ráfaragtam acél lemez volt pedig alut vártam volna .Álitolag pesten lehet kapni ha minden igaz brembo vagy bembo .hu-n lehet rendelni is
Hf tömítést a legegyszerűbben sörös vagy valamilyen üdítős dobozból gyárthatsz magadnak, ez ugye alumínium. Szerintem boltban nem kapsz olyat, ami TS-re jó :S
sorszám: 38675 (117586)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-09-25 17:26:23)
2cm hosszú menetesszár toldóm van, az eltöri.6db-ot esztergáltattam(tőcsavart), de röpke két év alatt megettem, most egyenlőre menetesszár van benne, ami hosszabb út után megnyúlik, de jobban meg lehet húzni mint a keményebb anyagút, az nekem elpattan. De azért, mert mindíg utánahúzok, amikor taknyos a hf és a h közötti rész.Pedig csak csiszolgatnom kellett volna... Honnan vehetek olyan alu tömítést? Mihez kell kérni, mert ts-hez úgy sem adnak.
A hengerfejen van egy észrevételem, ami eltér a szimmetriától, de mivel a fúró-síkolótól így került vissza, nem gyanakodtam: az a kiugró perem, ami a hengerrel tömítö barátságban van, kb a harmad részén, a belső felén nem képez peremet, és ha rátenném arra az üvegre vagy márványra a hűtőbordák végénél biztosan lenne benne néhány mm eltérés. Ja és ott lesz olajos
Üdv! Itt vannak a képek:
http://kepfeltoltes.hu/090925/DSC00023_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
125-ös:
http://kepfeltoltes.hu/090925/DSC00022_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/090925/DSC00021_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
ez pedig a 251-esemen volt, de igazából nem tudom gyári-e:
http://kepfeltoltes.hu/090925/DSC00024_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/090925/386236532DSC00025_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
köszi :) de van két tökéletes gyári foncsorom is, én viszont síküvegeset szeretnék, ezért kérdeztem waresz kolegát, mert a múltkor ő adott egy linket ilyen foncsorokról.
A HS1 6v 35/35w izzónak(kb. 900ft, tungsram boltokban), csak ETZ H4-es foncsorral együtt van értelme. Nekem sikerült egy használt, de jó állapotú foncsort boltolnom 1500ért, és meg vagyok elégedve a lámpával, főleg a refi az nagyon visz, de az asszimetrikus tompított is faja.
:) Nekem a rendszám hiánya jóval nagyobb sebességnövekedést okozott...mondom én hogy nagy a légellenállása :D
A jawa foncsora is jó bele, így azt hiszem a némelyik skodáé is.Jawa foncsorom van talán háromféle izzóhoz is.
Teszt sikerült.:) Csak az eredmény elkeserítő.:) Elfelejtkeztem róla. Az más kérdés, hogy azóta sem voltam a motoromnál.( Holnapután elmegek a parkolóba, de csak befizetni a manit. Ez a hónap így sikerült, nem volt még benzinre sem pénzem.:( Tizedikéig nem is nagyon fog változni a helyzet:(
Ha már újra előkerült ez a téma... megnézted a fesszab. bekötését? :P:D Nem sürgetlek, még meg sincs a vezeték köteg és a fesszab, csak a memóriád tesztelem ;):D
Igen... sejtettem hogy faragós a dolog, de az MZ karimája szabványos 170mm, így asszem a Golf I foncsora jó, a II-nek már van valami felfogató fül is rajta, ezt faragni kéne. Elvileg a suzuki bandit foncsor jó bele, csak az cefet drága :D na majd próbálkozok. Holnap délután csinálok képeket mindkét dobról.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|