:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
És az tévhit, hogy a TS váza merevebb.
Egy esést lehet hogy jobban kibír mint a hídváz, de kanyarban az ETZ váza merevebb és jobbak a reakciói az úthibákra.
Ez mind csak a te ETZ-dre igaz :))
Nincs vele semmi baj. Csak nem szeretem:D
A TS, vagy a jawa stabiabb útfekvésű, masszívabb vázú. Szerintem. Ráadásul olcsóbbak is mint az ETZ.Az ETZnek nem szeretem a hátsó telóját sem, mert elég hamar elereszti az olat. Megint csak szerintem.Szintén az ETZről lehet elmondani, hogy a hatalmas vibrációja miatt állandóan lelazul róla valahol egy csavar.De más baja nem nagyon van. Komolyabb javításokat ritkán igényel, de ez igaz szerintem minden szoci motorra. Bár az Uralról keveset tudok.A szoci motorok valahogy mind eléggé elnyűhetetlenre sikeredtek.
motoron nemhiszem h mérnek ilyenről még nem hallottam,de nem is akarok,meg gyári adatok sincsenek sztem ezekről az értékekről
Annak idején a 2T Trabantot zöldkártyáztattuk és azért ment át, mert azok az értékek, amiket mértek, azok alacsonyak voltak... más káros anyagok voltak benne, de azt nem mérték... Mondjuk a mienk jó állapotban volt. Újonnan vették szüleim...
Miért, az ETZ-vel mi a baj?
Mérnek emissziót motoron????
Ráadásul 2T-n????
Hülyék ezek? tönkreteszi a szondát :DDD
Amit írtál mult idő. Jártam a helyes kifejezés. Ugyanaz az ok, ami az ETZre kényszerített oda vezetett hogy semmivel sem járok, csak pórul. Már nem csak a jawa vizsgájára, hanem az ETZ benzinjére sem futja.:(
Amúgy a jawa-ETZ dolog teljesen egyén függő, kinek ez jobb, kinek az. Azzal viszont vitatkoznék, hogy a jawát nehezebb lenne üzemben tartani. Nehezebb rendbe hozni, de ha egyszer rendesen megcsináltuk, kevesebb a baj vele, mint az ETZ-vel.Ki kell lapátolni belőle az eredeti gyújtást, aztán semmi baja a következő geneerálig.
A jawa csufoló verseket pedig komárra írták eredetileg.:) Ez az előnye a kornak, én emlékszem, amikor kiötlötték őket.:D
Ma volt a gépem műszakin, 9265Ft.
E85 a tankban.
"Fel van újítva? Nagyon jó az emissziója."
Ehehehe :-DDDDDD
Akitől szerzem, az ETZ-re cseréli. Ez jelent vmit...
Ha logikusan cselekednék, talán már nem is élnék...
Jawa motor drága kincs.
Jó motor...de jobb ha nincs :D
Ha már a Jawa szapuló verseknél tartunk :D
Amúgy nincs elég bajod a TS-el? :)
Inkább ETZ-t vegyél. Azt egyszerűbb üzemben tartani.
Árpi is nagy Jawas aztán mindig az ETZ-vel jön :DDD
sorszám: 38739 (117754)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-09-29 21:40:10)
Jawa motor gyors és fürge
Erre b####tt rá az ürge
Belehajtott a nagy sárba
Majd dobhatta a pi##ába.
Nem sértésnek szántam, mert kb 3 hónap múlva 638 tulaj leszek, ma hallottam egy idősebb kőműves kollegától mikor megosztottam vele a tervem( a jawa vásárlást). Amikor ő fiatal volt a szimszonosok mondták eme remeket a musztángosokra.
ha savast akarsz, akkor mindenképp érdemes minnél nagyobbat venni, vartábol tutira van olyan ami 12Ah és pont befér. ezt bele is illik rakni, minnél nagyobb, annál tartósabb. ha viszont zselést veszel, akkor ahhoz illik elektronikus fesszabot is berakni. ilyenből 7-9ah körüliek a "beférő" típusok.
http://www.bannerbatterien.com/banner/produkte/finder/index7.php
Ezzel nem a bannernak akarok reklámot csinálni,de itt kiírja az akksi paramétereit..
etz 250-be ,9ah aksi való!
Sziasztok!
Egy kis segítség kellene: 250-es ETZ-hez szeretnék új akksit venni és arra lennék kíváncsi, hogy mekkora akksit vehetek meg (pontos mérete: magasság, szélesség stb)ami belefér a tartóba, mert nem vagyok a motorom közelében.
A kis ETZ drágább. Én nem szeretem annyira, mint a csúzlit. Ez utóbbi szerintem jóval stabilabb útfekvésű, a sebességben nem nagyon érzékeltem a kettő között különbséget. De én 634es Jawásnak születtem:)
Városi közlekedésre szerintem is jó a kis TS, Jobb mint a 250es ETZ.
Viszont használhatót nem fogsz kapni húszért, nagyon elcsezett árak vannak. Ha jól utánna jársz a dolognak, harmin-negyven között kapsz majd olyant, amivel lehet is kezdeni valamit.
Na, de kicsit mintha eltértem volna a témától, bocsánat.
Ami ide tartozik viszont: szert tettem egy Mikuni 24-es porlasztóra, kifogástalan állapotban, keménygumi úszótű-hegy, teflonbevonatú síber, szóval, japcsi standard.Elteszem, ha lesz egy vén kiscsúzlim, azon kipróbálom, hogy viselkedik.Azon eszelek, hogy közlekedésre egy TS lenne a legjobb, legegyszerűbb.De ne kínáljon nekem senki 50-60-ért, mert 15-20-ért akarok venni és veszek is.
üdv.: R
Aha, akkor már értem pontosabban, mit mondott a villamos kollégám arra a kérdésemre, hogy miért van az, hogy egy mai csodarádió FM sávban a 4-5 imert erős adót fogja és vége, a '74-es Blau pedig kb 30 adót befog, sok városi rádiót tudok fogni, amelyek nem éppen közel vannak.A Blaun még az antennát is lehet hangolni, az újabbon nem.
Azért vagyok érzékenyebb a rádió témára, mert rádióban dolgoztam kb. 11 évig, megtanultam, mi a különbség a "most történik" és a "konzerv" között.A rádió ma is él, ezt nem könnyű mással helyettesíteni.
R
Amúgy a Blaupunkt mostanában is egész jó rádiókat csinál. Meg Kenwood is ért hozzá. Mondjuk az Astra gyári Blaupunktja rádió szempontból nagyon jó volt, de a hangfrekis rész az pocsék :)
Most egy LG-m van aminek csodálatos a hangzása, de a rádió, az elég gyenge.
A Kenwood kazettás mindkét szempontból maximális volt, és manapság már fillérekért lehet ilyet kapni mert a kazetta kiment a divatból....én is ezért cseréltem le :D
Én rádió amatőrködtem is régen, tehát elég képben vagyok ezen a téren.
Igazán jó rádiót azóta tudnak gyártani amióta megjelent a tranzisztor.
Azóta semmit nem változtak a rádiók, csak a méretük csökkent. Meg az FM modulációnak köszönhetően a hangminőség javult, de a konkrét rádió rész változatlan.
Egy rádió minőségét az határozza meg hogy mennyire érzékeny és mennyire szelektív.
Előbbi paraméterért a tranzisztorok minősége, utóbbiért a gondos tervezés és jó anyagminőség a felelős.
Emlékszem hogy az igazán jó rezgőkört ezüstözött szálakból sodort drótból tekerték szorosan kerámia csövekre és válogatott tranzisztorral hajtották meg.
Manapság meg beraknak egy IC-t és az az egész rádió+mp3 lejátszó+mobiltelefon. Na hát ezeknek nem is lesz soha jó minősége hisz hiányzik az anyag belőle.
Talán jellemző a korra, amiben élünk, hogy a fütyülő rádió az egy 4 éves "mindenttudkávétfőz" csoda, a jól viselkedő pedig egy '74-es mono, csak rádió Blaupunkt, öntött aluházas, kb. 1,25 kg.
Így múlik el a világi dicsőség.
Persze, biztos vannak ma is haláljó rádiók, csak nem kínában gyártják őket...
R
Azért mert egy jó rádió nem érzékeny másra csak arra a konrét frekvenciára amit éppen hallgatsz. A rádiókban általában 2* alakítják át a rádió frekvenciát, fokozatosan egyre alacsonyabbra. Azonban egy gagyi rádióban ezek a köztes fokozatok érzékenyek a külső középhullámú rádió frekvenciákra, amit pl. a gyújtás termel.
Egy jó rádióban ezeket kiküszöbölték.
Najó de az már nem a tápfeszen keresztül jut be a rádióba, hanem konkrétan a rádió frekvencián.
Régen mindig tudtam mikor megy el kispolszki a ház előtt, mert ugyan ez a zaj hallatszott az asztali rádión is :)
Akusztikai fordulatszámmérő! Jó az, nem kell nézni semmit, hallja az ember, hol is van a fordulattal.Nekem is volt egy ilyen rádióm, de érdekes, hogy ugyanabban a környezetben egy másik rádió nem viselkedett így.
üdv.: R
heló a barkasunkba is fütyülős hangja van a rádiónknak ha jár a motor,menet közben ahogy pörög fel a motor,egyre jobban fütyül,Nekem nagyon tetszik,mert olyan mintha turbós lenne.De amugy kéne vmi szűrő a tápfeszbe nem?Mert az előző rádió nem fütyült de ez érzékenyebb lehet.
a nem régen vásárolt wartburg 353W de-luxe tip. kocsimba(full gyári) van egy tesla rádió, és ennek megfelelően szűrve van minden. mivel ebben még mechanikus fesszab van, de már generátoros, így remekül tud dalolászni:D a gyári leírásnak megfeleően a genrátoron van 2db, és a fesszab mellett további 2. hogy melyik áramkörbe vannak, azt most nem tudom, de ez még egy olyan érdekes megoldás, ahol nincs külön gerjesztődióda sor, de ki van vezetrve a csillagpont, stb.. és van még egy kondi a gyujtótrafóknál is. szóval kondi hegyek.
Köszönöm a segítséget, kicserélem ezt a szűrőkondit és a biztosítéktáblát is késesre. Remélhetőleg ezzel sikerül elindítani...
Végre valami pozitív irányba is elmozdul.
http://index.hu/belfold/2009/09/27/oktober_1-tol_nem_kell_izzokeszletet_tartani_a_kocsiban/
Igaz hogy úgy is találnak valamit a rendőrök ha szívatni akarnak, de ez a két tétel már a rendőri szívatás szinonimája lett.
Még szerencse hogy soha nem volt ilyen problémám annak ellenére hogy nincs kondi egyik motoromban sem :)
Én is így gondoltam régen.Azt hittem, csak azok a feszültség növekedések gyilkolják az izzókat, amik fényerő változást is tudnak okozni. Egy jó ideje már nem vagyok ennyire biztos a dologban.Sajnos úgy néz ki, atomok is le tudnak válni az izzó fémből.A szűrő kondi nélüli dögökben gyakrabban feketednek el az izzók kiégés előtt.
De ami fontossabb: Nem hiszem, hogy véletlenül tervezték bele a jószágokba a szűrőkondikat.És nem is csak a rádióvevők zavarása miatt.Nekem gyanús még, hogy az aksikat is gyötri a hirtelen rángatás.
Az érzékeny elektronikát kevés kondival védeni, még a fojtótekercs is kevés lehet. Bifiláris tekercset kell alkalmazni. Az egyik tekercsen bemegy az áram, a másikon ki, mivel közös a vasmag, az impulzusok kioltják saját magukat így.
Még valami: A két gyújtótrafós, kéthengeresekből(jawa) végképp ne hagyd ki a szűrőkondit, mert különben szar lesz a gyújtás, mert az egyik trafó lökése pont csökkenteni fogja a másik mágneses terét, így csökkenti az indukált feszültséget.
Valóban. Se autóban, se motorban nem láttam még ilyet :)
Az érzékenyebb elektronikákat megfelelően védeni illik (kondival :)....az izzót meg nem érdekli túlzottan, az amit az akku nem szűr ki.
Rögtön rájön mindenki, mire jó az a szűrőkondi, amikor érzékenyebb elktronikus gyújtást, vagy valamilyen elektronikát rak a tápra. Ha máskor nem, akkor, amikor a feszültség tüskék kivégzik az érzékeny elektronikát.De a rémhírek szerint az izzók élettartamában is jelentős csökkenést okoz a szűrőkondi hiánya.
A szűrő átvezetése emlékeim szerint a legtöbb motornál az aksi álló helyzetben való lemerülését is okozza, mert legtöbbször közvetlenül az aksival van párhuzamossan kötve.A jawán mintha a trafókra menő vezetékre lenne kötve gyárilag. Ott van a legjobb helyen szerintem.
Nem annyira a sorozat szikra miatt javítja a gyújtás minőségét a kondi, hanem azért, mert azért, mert a megszakításkor nem csak összeomlik a mágneses tér, hanem még megfekekő irányú áram is folyik a kondiba, ami növeli az indukált feszültséget. Tehát nem csak több szikra lesz kondival, hanem erőssebb is.Plusszban a kondi eltüntei a szikra ngy részét a megszakítón, kondi nélkül töredéke az élettartama a megszakítónak, viszont szépen világít a jószág amikor nincs rajta a dekli.:D
Nem a megszakító melletti gyújtókondira gondoltam, hanem ETZ 250-en az ülés alatt kb a trafó mellett van gyárilag egy ilyen szűrő kondi a plusz és a test közé bekötve, ami a nagy impulzusoktól (pl fénykürt, meg ilyenek) védi az egész motor áramkörét. Lehet, hogy te ilyennel még nem is találkoztál, mert ahogy mondtam gyakran eltávolítják a motorból, mert szinte semmi értelme.
Viszont ha ez neki bent van még és zárlatos lett, akkor okozhatja azt a jelenséget, amit leírt. ;)
Mivel az a kondi és a trafó induktivitása egy rezgőkört alkot, ami gyakorlatilag azt eredményezi hogy nem egyetlen szikra keletkezik hanem hosszabb időre elnyújtva nagyon sok, ezért valóban javítja a gyújtást, de azért normál esetben ennek hiányában még megy a motor.
Persze hidegen nem próbáltam még kondi nélkül...és ugye általában olyankor nem optimális a keverék.
http://auto.indavideo.hu/video/1_kis_motorozas_a_varosban?action=video_site&video_title=1_kis_motorozas_a_varosban%3Ftoken%3D0604d422e1b61ad799099bfd7bfdecb1
"Rohadt autósok!"
3:32-nél a külvilágból semmit nem észlelő motoros rendőrbácsit is megelőzi.
Pontosan...sokszor azért égnek be, mert a kondi kaputt...szóval nélküle használni nem ajánlatos használni...nem hiába lett az oda kitalálva...
Igen... emellett segíti a primer kör felépülését a megszakító zárása után. Nekem anélkül a kondi nélkül nem is volt hajlandó elindulni a motor, tolásra full szívatóval és pici gázzal játszva sikerült egy stabilan hörgő 1500-as fordulatot kicsikarni, ha lábbal magasabb fordulatra akartam pörgetni kihagyott és durrogott :) kicsit bosszantó volt, amikor eltört a rázkódástól a megszakítót és a kondit összekötő vezeték, tolhattam 3km-t az út szélén bokáig sárban cuppogva :D aztán otthon új vezeték és pöccre indult.
Ja....prímán beég a megszakító ha sokáig használod kondi nélkül, mivel az nem zavarszűrő, hanem szikra oltó kondi.
Hiba keresés idejére le lehet venni, de ha megnézed sokkal nagyobbat szikrázik nélküle a megszakító.
ja, valami véletlen egybeesés lehet. gyertyát cseréltél már?
A blokktató már nekem is néhányszor megadta magát. A megoldás, hogy veszel 2 jobbost, 2 balost és az egyikről (egy jobbosról, egy balosról) levágod a felesleges cuccokat és összehegeszted a másikkal, így bomba biztos és nem fog eltörni, valamint a blokk sem fog elferdülni a vázban az erős gyorsításoktól. :D
Az a valami az egy szűrő kondenzátor. Lehet, hogy az zárlatos lett és amiatt szarakszik a gép. A megoldás a következő: ha kikötöd azt a kondit és jól működik utána a gép, akkor jobb kéz, bal váll megoldást alkalmazd, tehát dobd el a pi***ba azt a kondit. Nélküle is prímán működik amúgy a motor, de ha nagyon akarod, akkor vehetsz bele újat, de végülis semmi értelme.
A biztosítéktáblát meg cseréld le késesre, ahogy Jaky16 javasolta.
annyit hozzá tennék még hogy a nagyon ratyi biztosíték táblát cseréld ki késes biztosítékokra, mert ott is nagy lehet az átmeneti ellenállás és az is be tud kavarni gyengébb aksi esetén
Zárlatos valami azon a környéken, vagy nem érintkezik rendesen valami csati a megszakítón.
Kondenzátornak hívják azt az alkatrészt.
A hibának nincs köze a zárt benzincsaphoz.
Látom érted a lényeget ;-)))
Nekem két lemez van egymásra hegesztve, így ez nem fog eltörni ebben biztos vagyok :D
A gyári csavarokkal már nekem sem törik, csak az A2-es rozsdamentes nem bírta.
Van az a kicsi kerek 3 csavaros kupak a főtengely végénél bal oldalt, azt szedd le alatta van egy anya azt kell leszedni, az tartja.
A berugókart ne szedd le mert szükségtelen és nehéz visszarakni.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|