:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
nehogy már abbahaggyuk!:D akkor jó a vita, ha a végén még bunyóval is fenyegetőznek:D
Természetesen TS párti vagyok, mert csak.
a 250es-ek között nagy a különbség. az etz elvileg merevebb, de ez csak bizonyos irányokba érvényes. a vázgerinc jól viseli a motor hossztengelyére eső nyúzásokat. de csavarómerevsége már korántsem olyan jó mint a csőé. és azért két vastag falú cső bizony nagyon masszív, meg nehéz, de ez már részletkérdés. mindegyik 250esnek könnyű az eleje. de az etz-é még könnyebb. ez egy bukkanón áthaladáskor nagy sebességnél érezhető esetleg. ott ahol az etz-vel már majdnem repültem 100nál(határozottan kiállt kerékre), ott a nagy TS 120nál kezdte ugyanezt. a rugóstagok jóformán egyformák elöl-hátul(hátul teljesen). viszont a TS-nél elöl van egy nehezebb lámpatartó, egy nehezebb lámpa(olyan szép!!!!:)) míg az etz ezekkel nem rendelkezik. nyomi lámpa, tartók nélkül. hátul nagy böszme 18as kerék, vezető helyzete magasan, és viszonylag elöl. instabil. volt szerencsém egy első szériás honvédségi etz-hez, aminek elöl-hátul 16os kereke van, EGY ÁLOM!!!!!!!! egy csiliószór jobb mint a nagy kerekű, helyre áll a szar súlypontja, messze jobban dönthető, nem ágaskodik, nem suta...aki teheti próbálja ki! más:TS-250(ha /1 akkor még jobb, mert akkor még a váltója is fasza) 2felömlő. no comment. a 19 lóerőmmel bátran állok az etz 21 lóerejével szembe. 10000X egyenletesebb, nincs nyomatéklyuk 3000 alatt, végig ugyanúgy húz, mintha gumikötélen húzná egy csörlő. az etz, robban 3000-3500 között, onnatól megy, azalatt hasznavehetetlen, még kisseb fokozatokban is. ez izlés kérdése(van aki fordulatból motorozik), de egy 50ről-100ra gyorsulás 5.ben versenyen a TS szarrá veri. szerintem igazi fejlődés etz-ben: generátor, tárcsafék. a többi visszafejlődés. nem véletlen lett a 251es hátul 16os kerekű, és nem véletlen kapta meg a TS hátsó villáját. az lett egy jó etz.
a kicsik: kis etz-vel keveset mentem, jó rövid váltója miatt fürge, elektromosan tök jó, gyakorlatilag TS blokk új külsővel, meg váltóval. teljesítményben sem tud többet(állítólag volt erős változat, de hiszem ha látom) váz: hát azért a bölcső, az bölcső. masszív a kis etz, hiszen ezt a vázat megtoldva lett 251es, de akkor is a TS tetszik (mert a kis etz olyan mint a nagy, könnyű az orra), kis vékonyka kerekek, ha minden csillapítása jó, akkor remek motor, sokkal jobb a súlyelosztása mint az etz-nek. a kicsi TS alig akar egykerekezni. és nem azért, mert gyengébb, hanem azért, mert sokkal orrnehezebb, ami az igazi előnye. lehet hogy nem maszívabb(?) de mindenképp motorozhatóbb. az etz előnye még a gumibakos motor. kb ennyi.
TS vagy ETZ mindegy,csak MZ legyen:-)
Mert több benne az anyag :)
Igazad van kár tovább vitatkozni.
Leírtam a tapasztalatomat, ami azt hiszem hiteles mivel mindkettő motorral rendelkezek és mindkettőt szeretem, csak éppen más dolgok miatt.
Kis TS és ETZ közötti számottevő különbség szerintem akkor jelentkezik, amikor utassal és esetlek csomaggal nyomod. Egy nagyobb fékezésnél az ETZ tengelytávolsága talán még csökken is.Rossz földúton is érezhető, ott rendesen félelmetes volt emlékeim szerint. De sztem ezeket a gépeket már nem nyüstöljük annyira mint takonypóc korunkban, aztán ritkábban megyünk el a határáig. Biztos vagyok benne, hogy normál használatban egyik tipus sem hajlott vagy tekeredett vagy mittuggyamén. Nekem most TS-em van
hát a "jobb" az sok dolgon múlik..de biztos hogy strapabírás szempontjából jobb...lehet hogy merevségre nem de az meg sok dolgon múlik futómű kerekek állapota gumi minősége stb.. és a ts váz kétség kívül nehezebb is a szimpla váz, lengővilla meg minden nélkül 8kg! szal elég nehéz...TS-nél még fontos az öntvény alu vázrész jó odahelyezése, fontos hogy jól meg legyenek húzva a csavarok...
Erről már én is annyit vitatkoztam emberekkel, hogy hihetetlen. Elég elterjedt tévhit, hogy a TS váz jobb mint az ETZ. Nem tudom honnan ered ez a nézet, de egyszerűen nem igaz.
Viszont kár vitatkozni, mert aki ezt hiszi általában nagyon ragaszkodik hozzá. :-D
Csapágyak jók.
Meg nekem van tárcsafékes kerekem is hozzá, szóval kerékcsere az volt.
a macska tesztnél stabil volt a csúzlim váza:D:D:D szerintem a tiednél is a kerék a gond nálam egyértelmű volt mikor ugyanaz a kerék került a peregybe és 95nél elkezdett libegni...ez még apát is megrémítette szóval valóban nem jó az első kerék, pedig a gumi az igen fasza még rajta..
...csak meg ne tudja Árpád, hogy a hátsó teló az ETZ-n Jawaból van :DDDD
De csak azért mert az hosszabb és nagyobb csillapítású és kiemeli a seggét hogy jobban forduljon.
Nekem városi viszonylatban teljesen jó, nem érzek problémát vele, na de amikor kijött elém egy autó, és csináltam egy jávorszarvas tesztet vele azt hittem kettétörik a váz mert olyat csavarodott és rugózott.
A hegyi kanyargás alkalmával sem a Mitas gumi volt a korlátozó tényező, kanyarban szépen hullámzott a legkisebb útegyenetlenségen a futómű a vázzal együtt.
Ugye az ETZ-n is gyak ugyan ez a futómű van, tehát azon sem jobb elvileg, csavarodik is valamennyire, főleg az első villa, de az mégis szépen kezelhető, annyira hogy a felhajtott lábtartó helyett a kipufogó bilincs ér le, lógok a motor mellet hogy még kintebb legyen a súlypont, mégis tökéletesen kézben tartható csúszáshatáron, és az úthibákat is jól viseli. (Bábolnai és Csegei versenyen kapott a pofájára, főleg hogy a szántásban kötöttem ki 80-al :) Jó ez már a gumin is múlik, de szépen kezelhető.
Egyébként 250-es TS is elég stabilnak tűnik de annak egészen más váza van mint a kis TS-nek.
De mint mondtam a kis TS-t nem a sportossága miatt szeretjük, hanem azért mert eszményi kis városi szüttyögő és megbízhatóbb (igen a teleszkópok is :) mint egy Jawa :))
az én kis TS-em se volt túl stabil, mondjuk szépen tudtam borítgatni...végülis a hiba oka az elsőkerék volt most kicseréltem elől hátul 16osra, mert szerintem sokkal jobb mint a 18as..na majd kiderül már csak fél év:D:D:D:D
Mondani én is mondok akármit, de bármikor kiállok vele versenyezni TS-ETZ viszonylatban :DDD
Én is szeretem a kis TS-t de nem éppen a kanyar stabilitása miatt.
Árpi, megint olyanon vitatkozol ....na mindegy.
Egy roncs ETZ alapján vonsz le olyan tanulságokat hogy a hajam égnek áll.
Ha kiveszem a Jawaból a teló olajat, lehetőleg aszimetrikusan, fellazítom a kormánycsapágyakat, szétütöm a felfüggesztést, meg talpasra kopott gumikat tennék rá, azon sem sokat érne az amúgy kiváló dupla bölcsőváz stabilitása.
Amúgy Wareszt kérdezd, miért jobb a kis TS, mint a kis ETZ. Ő jobban elfogja mondani.:)
Jé, elküldve mennyivel hosszabbnak túnik a hozzászólás, mint amikor írtam... :D
Szinte biztosan jobban kibírja az esést a TS váza. Az ETZ váza már egy szerencsétlen álló helyzetben történő felboruláskor is torzulhat. A kanyar beli viselkedést nem teljesen hiszem el, de tudod, te többet kanyarogsz vele. Az úzhibákkal viszont vitatkoznék. Az ETZ váza úthiba nélkül is hajlamos rezonanciára.
De úgy általában nem hiszem el, hogy heggesztett négyszög zártszelvény híd váz jobb lenne, mint a normális TS váz.Nem hiába nézegetik annyira alapossan a vázat a rutinos ETZ vásárlók. Összehasonlíthatatlanul több a sérült vázú ETZ. mint a TS.
De ha igazad van, és a kis TS váza rosszabb mint az ETZ-é, akkor nem véletlen, hogy a jawákat részesítem előnyben.:)
Amúgy az én ETZ-m az átlagnál jobb váz szempontjából. Egyenesen fut amíg nem fut döccenőre, az átlagosnál kevésbé dobja ki a farát fékezéskor, nem rezeg be, kezd el kígyózni semmilyen fordulat, vagy sebesség tartományban. Jut eszembe: Kigyózó ETZ... No, az se nagyon ritka jelenség, annak idején talán még a Motordoki is foglalkozott a jelenséggel.Visszatérve a saját ETZre: A hátsó telóban nincs olaj. Ez viszont rendkívül gyakori. A 250es ETZ-k gyorsan tüntetik el a hátsó telóból az olajat, a többi szoci motorhoz viszonyítva. Kérdezd meg a jawásokat, milyen sűrűn kell a hátsó telókkal foglalkozniuk.Nem is beszélve arról, hogyha MZ hátsó telót kell cserélned, párban kell a dolgot megcsinálni, hogy egyforma legyen a csillapítás. A jawám hátsó csillapítása állítható, ha szét van szedve a csillapító.Tehát ha bekrepálna valamelyik, elég azt kicserélni. De ráadásul nem is láttam még tönkrement jawa hátsó rugóstagot. Biztos van pár ilyen eset, de ritkának kell lenie, mert személyesen egybe sem futottam bele.Biztos balszerencsés vagyok, de MZ-nél más a helyzet. Az első ETZ-m is teló hibás volt, valszeg ez is az, mert nem egyforma ütemben vesztette el az olaját a két oldal. A cimborám vett egy tst, azon is cserélni kellett rögtön a rugóstagokat. Nézd közlekedés közben az ETZ250ket. Nagyon soknak pattog a hátulja menet közben, ami nem teljesen vezethető vissza csak arra, hogy rossz a rugó előfeszítése.De tényleg, csinálj egy statisztikát, egy hónap alatt hány ETZ-t látsz az utakon, és ebből hánynak rossz a hátsó rugóstagja.Persze a legtöbb ETZ-s nem is törődik a dologgal, ha dobálja oldalt a hátulját, korigálják az irányt és mennek tovább, mintha mi sem történt volna. De nekem halálom az, ha hírtelen nem arra megyek, amerre akartam volna. Én szeretek relaxálni vezetés közben, szeretem ha a motor magától is a helyes irányban halad, ha van kissebb bucka, kátyú, ha nincs.
De mint mondtam, ezek a dolgok eléggé szubjektívek, szerintem mindenki másként éli meg a különböző tipusokon való motorozást.Ha valaki az ETZ-t szereti, azon érzi jól magát. Aki a jawát, az azon.Mind a kettő motorozható valószínüleg, mert mind a két tipuson több tízezer kilométert lemotoroztam, és még itt vagyok.:D
És az tévhit, hogy a TS váza merevebb.
Egy esést lehet hogy jobban kibír mint a hídváz, de kanyarban az ETZ váza merevebb és jobbak a reakciói az úthibákra.
Ez mind csak a te ETZ-dre igaz :))
Nincs vele semmi baj. Csak nem szeretem:D
A TS, vagy a jawa stabiabb útfekvésű, masszívabb vázú. Szerintem. Ráadásul olcsóbbak is mint az ETZ.Az ETZnek nem szeretem a hátsó telóját sem, mert elég hamar elereszti az olat. Megint csak szerintem.Szintén az ETZről lehet elmondani, hogy a hatalmas vibrációja miatt állandóan lelazul róla valahol egy csavar.De más baja nem nagyon van. Komolyabb javításokat ritkán igényel, de ez igaz szerintem minden szoci motorra. Bár az Uralról keveset tudok.A szoci motorok valahogy mind eléggé elnyűhetetlenre sikeredtek.
motoron nemhiszem h mérnek ilyenről még nem hallottam,de nem is akarok,meg gyári adatok sincsenek sztem ezekről az értékekről
Annak idején a 2T Trabantot zöldkártyáztattuk és azért ment át, mert azok az értékek, amiket mértek, azok alacsonyak voltak... más káros anyagok voltak benne, de azt nem mérték... Mondjuk a mienk jó állapotban volt. Újonnan vették szüleim...
Miért, az ETZ-vel mi a baj?
Mérnek emissziót motoron????
Ráadásul 2T-n????
Hülyék ezek? tönkreteszi a szondát :DDD
Amit írtál mult idő. Jártam a helyes kifejezés. Ugyanaz az ok, ami az ETZre kényszerített oda vezetett hogy semmivel sem járok, csak pórul. Már nem csak a jawa vizsgájára, hanem az ETZ benzinjére sem futja.:(
Amúgy a jawa-ETZ dolog teljesen egyén függő, kinek ez jobb, kinek az. Azzal viszont vitatkoznék, hogy a jawát nehezebb lenne üzemben tartani. Nehezebb rendbe hozni, de ha egyszer rendesen megcsináltuk, kevesebb a baj vele, mint az ETZ-vel.Ki kell lapátolni belőle az eredeti gyújtást, aztán semmi baja a következő geneerálig.
A jawa csufoló verseket pedig komárra írták eredetileg.:) Ez az előnye a kornak, én emlékszem, amikor kiötlötték őket.:D
Ma volt a gépem műszakin, 9265Ft.
E85 a tankban.
"Fel van újítva? Nagyon jó az emissziója."
Ehehehe :-DDDDDD
Akitől szerzem, az ETZ-re cseréli. Ez jelent vmit...
Ha logikusan cselekednék, talán már nem is élnék...
Jawa motor drága kincs.
Jó motor...de jobb ha nincs :D
Ha már a Jawa szapuló verseknél tartunk :D
Amúgy nincs elég bajod a TS-el? :)
Inkább ETZ-t vegyél. Azt egyszerűbb üzemben tartani.
Árpi is nagy Jawas aztán mindig az ETZ-vel jön :DDD
sorszám: 38739 (117754)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-09-29 21:40:10)
Jawa motor gyors és fürge
Erre b####tt rá az ürge
Belehajtott a nagy sárba
Majd dobhatta a pi##ába.
Nem sértésnek szántam, mert kb 3 hónap múlva 638 tulaj leszek, ma hallottam egy idősebb kőműves kollegától mikor megosztottam vele a tervem( a jawa vásárlást). Amikor ő fiatal volt a szimszonosok mondták eme remeket a musztángosokra.
ha savast akarsz, akkor mindenképp érdemes minnél nagyobbat venni, vartábol tutira van olyan ami 12Ah és pont befér. ezt bele is illik rakni, minnél nagyobb, annál tartósabb. ha viszont zselést veszel, akkor ahhoz illik elektronikus fesszabot is berakni. ilyenből 7-9ah körüliek a "beférő" típusok.
http://www.bannerbatterien.com/banner/produkte/finder/index7.php
Ezzel nem a bannernak akarok reklámot csinálni,de itt kiírja az akksi paramétereit..
etz 250-be ,9ah aksi való!
Sziasztok!
Egy kis segítség kellene: 250-es ETZ-hez szeretnék új akksit venni és arra lennék kíváncsi, hogy mekkora akksit vehetek meg (pontos mérete: magasság, szélesség stb)ami belefér a tartóba, mert nem vagyok a motorom közelében.
A kis ETZ drágább. Én nem szeretem annyira, mint a csúzlit. Ez utóbbi szerintem jóval stabilabb útfekvésű, a sebességben nem nagyon érzékeltem a kettő között különbséget. De én 634es Jawásnak születtem:)
Városi közlekedésre szerintem is jó a kis TS, Jobb mint a 250es ETZ.
Viszont használhatót nem fogsz kapni húszért, nagyon elcsezett árak vannak. Ha jól utánna jársz a dolognak, harmin-negyven között kapsz majd olyant, amivel lehet is kezdeni valamit.
Na, de kicsit mintha eltértem volna a témától, bocsánat.
Ami ide tartozik viszont: szert tettem egy Mikuni 24-es porlasztóra, kifogástalan állapotban, keménygumi úszótű-hegy, teflonbevonatú síber, szóval, japcsi standard.Elteszem, ha lesz egy vén kiscsúzlim, azon kipróbálom, hogy viselkedik.Azon eszelek, hogy közlekedésre egy TS lenne a legjobb, legegyszerűbb.De ne kínáljon nekem senki 50-60-ért, mert 15-20-ért akarok venni és veszek is.
üdv.: R
Aha, akkor már értem pontosabban, mit mondott a villamos kollégám arra a kérdésemre, hogy miért van az, hogy egy mai csodarádió FM sávban a 4-5 imert erős adót fogja és vége, a '74-es Blau pedig kb 30 adót befog, sok városi rádiót tudok fogni, amelyek nem éppen közel vannak.A Blaun még az antennát is lehet hangolni, az újabbon nem.
Azért vagyok érzékenyebb a rádió témára, mert rádióban dolgoztam kb. 11 évig, megtanultam, mi a különbség a "most történik" és a "konzerv" között.A rádió ma is él, ezt nem könnyű mással helyettesíteni.
R
Amúgy a Blaupunkt mostanában is egész jó rádiókat csinál. Meg Kenwood is ért hozzá. Mondjuk az Astra gyári Blaupunktja rádió szempontból nagyon jó volt, de a hangfrekis rész az pocsék :)
Most egy LG-m van aminek csodálatos a hangzása, de a rádió, az elég gyenge.
A Kenwood kazettás mindkét szempontból maximális volt, és manapság már fillérekért lehet ilyet kapni mert a kazetta kiment a divatból....én is ezért cseréltem le :D
Én rádió amatőrködtem is régen, tehát elég képben vagyok ezen a téren.
Igazán jó rádiót azóta tudnak gyártani amióta megjelent a tranzisztor.
Azóta semmit nem változtak a rádiók, csak a méretük csökkent. Meg az FM modulációnak köszönhetően a hangminőség javult, de a konkrét rádió rész változatlan.
Egy rádió minőségét az határozza meg hogy mennyire érzékeny és mennyire szelektív.
Előbbi paraméterért a tranzisztorok minősége, utóbbiért a gondos tervezés és jó anyagminőség a felelős.
Emlékszem hogy az igazán jó rezgőkört ezüstözött szálakból sodort drótból tekerték szorosan kerámia csövekre és válogatott tranzisztorral hajtották meg.
Manapság meg beraknak egy IC-t és az az egész rádió+mp3 lejátszó+mobiltelefon. Na hát ezeknek nem is lesz soha jó minősége hisz hiányzik az anyag belőle.
Talán jellemző a korra, amiben élünk, hogy a fütyülő rádió az egy 4 éves "mindenttudkávétfőz" csoda, a jól viselkedő pedig egy '74-es mono, csak rádió Blaupunkt, öntött aluházas, kb. 1,25 kg.
Így múlik el a világi dicsőség.
Persze, biztos vannak ma is haláljó rádiók, csak nem kínában gyártják őket...
R
Azért mert egy jó rádió nem érzékeny másra csak arra a konrét frekvenciára amit éppen hallgatsz. A rádiókban általában 2* alakítják át a rádió frekvenciát, fokozatosan egyre alacsonyabbra. Azonban egy gagyi rádióban ezek a köztes fokozatok érzékenyek a külső középhullámú rádió frekvenciákra, amit pl. a gyújtás termel.
Egy jó rádióban ezeket kiküszöbölték.
Najó de az már nem a tápfeszen keresztül jut be a rádióba, hanem konkrétan a rádió frekvencián.
Régen mindig tudtam mikor megy el kispolszki a ház előtt, mert ugyan ez a zaj hallatszott az asztali rádión is :)
Akusztikai fordulatszámmérő! Jó az, nem kell nézni semmit, hallja az ember, hol is van a fordulattal.Nekem is volt egy ilyen rádióm, de érdekes, hogy ugyanabban a környezetben egy másik rádió nem viselkedett így.
üdv.: R
heló a barkasunkba is fütyülős hangja van a rádiónknak ha jár a motor,menet közben ahogy pörög fel a motor,egyre jobban fütyül,Nekem nagyon tetszik,mert olyan mintha turbós lenne.De amugy kéne vmi szűrő a tápfeszbe nem?Mert az előző rádió nem fütyült de ez érzékenyebb lehet.
a nem régen vásárolt wartburg 353W de-luxe tip. kocsimba(full gyári) van egy tesla rádió, és ennek megfelelően szűrve van minden. mivel ebben még mechanikus fesszab van, de már generátoros, így remekül tud dalolászni:D a gyári leírásnak megfeleően a genrátoron van 2db, és a fesszab mellett további 2. hogy melyik áramkörbe vannak, azt most nem tudom, de ez még egy olyan érdekes megoldás, ahol nincs külön gerjesztődióda sor, de ki van vezetrve a csillagpont, stb.. és van még egy kondi a gyujtótrafóknál is. szóval kondi hegyek.
Köszönöm a segítséget, kicserélem ezt a szűrőkondit és a biztosítéktáblát is késesre. Remélhetőleg ezzel sikerül elindítani...
Végre valami pozitív irányba is elmozdul.
http://index.hu/belfold/2009/09/27/oktober_1-tol_nem_kell_izzokeszletet_tartani_a_kocsiban/
Igaz hogy úgy is találnak valamit a rendőrök ha szívatni akarnak, de ez a két tétel már a rendőri szívatás szinonimája lett.
Még szerencse hogy soha nem volt ilyen problémám annak ellenére hogy nincs kondi egyik motoromban sem :)
Én is így gondoltam régen.Azt hittem, csak azok a feszültség növekedések gyilkolják az izzókat, amik fényerő változást is tudnak okozni. Egy jó ideje már nem vagyok ennyire biztos a dologban.Sajnos úgy néz ki, atomok is le tudnak válni az izzó fémből.A szűrő kondi nélüli dögökben gyakrabban feketednek el az izzók kiégés előtt.
De ami fontossabb: Nem hiszem, hogy véletlenül tervezték bele a jószágokba a szűrőkondikat.És nem is csak a rádióvevők zavarása miatt.Nekem gyanús még, hogy az aksikat is gyötri a hirtelen rángatás.
Az érzékeny elektronikát kevés kondival védeni, még a fojtótekercs is kevés lehet. Bifiláris tekercset kell alkalmazni. Az egyik tekercsen bemegy az áram, a másikon ki, mivel közös a vasmag, az impulzusok kioltják saját magukat így.
Még valami: A két gyújtótrafós, kéthengeresekből(jawa) végképp ne hagyd ki a szűrőkondit, mert különben szar lesz a gyújtás, mert az egyik trafó lökése pont csökkenteni fogja a másik mágneses terét, így csökkenti az indukált feszültséget.
Valóban. Se autóban, se motorban nem láttam még ilyet :)
Az érzékenyebb elektronikákat megfelelően védeni illik (kondival :)....az izzót meg nem érdekli túlzottan, az amit az akku nem szűr ki.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|