:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Nem tartod magad elég megbízhatónak? :)
Szevasztok. Segítségeteket kérem. Aki tud vmi megbízhtató embert aki bevezetékelné Mz ETZ 125ösöm az létszi szóljon nekem. Nagyon sürgős lenne. Előre is kössz
Köszönöm a válaszokat!
A régi 150-es ETZ-mbe is valami gagyi motorolajat raktam a telóba hát tökéletesen szuperált se nem volt puha se nem túl kemény, na majd a hétvégén trükközök a telóval :)
Másik bajom, hogy mikor levettem a kuplung oldali deklit és fordulat kihajtásnak a csavarját a kipun betámasztottam a dugót egy fával majd úgy tudtam meginditani a csavart de előbb mondom megnézem a dugót szemre hát meglepetésként ért hogy le van törve az alsó és felső gyürü közti alu darab és a gyürük sincsennek éppen meg. Gyorsan hengert lehúztam semmi baja még egy árva karc se volt benne. Mondom ezt kicserélem nem viselném el ha törött dugóval járna a gép ( és csoda hogy ment igy is ) Szóval vettem egy dugót a MOFAKER-nél "BERTA" gyártmányút... kisipari remek éles sorjákkal amik még az ember kezét is szétvágják ha nem figyel oda. A dugó olyan irdatlan nehéz, hogy ez már fáj. Ti szoktatok kicsit reszelni belőle, belül a hibáknál? Vagy más dugót szoktatok venni?
Azt hiszem nálam is ez lehet, mert 10 vagy 15w-30as repsol telóolajat tettem bele, meg duplaajkas telószimeringet és mégis kúszik az olaj, valószínűleg a kopottsága miatt. Persze ez a kis olajfolyás semmi ahhoz képest, mikor rendesen folyt belőle.
Segítene ezen az ha új bronzperselyt gyártatnék bele. Vagy újra krómoztatni a csúszószárat?
már csak egy hét, aztán jöhet:)
Én Valvoline lengéscsillapító olajat vettem, 10w30-as, majd kiderül milyen lesz ha elkezdem összerakni a motort. Most van festőnél minden cumó.
A címed még mindig nem adtad meg... ha kell a kipuff, akkor majd írd le.
Keri jót mondd, de fontos az olaj is, teló olajat ne vegyél bele. az átlag motorolaj meg túl sűrű, én egy nagyongagyi fajta 10w40est ajánlok neked. a vékony telóolajokkal az a gond, hogy az amúgy is nagy illesztésű, és még ráadásúl kopott telószárakoból egyszerüen mindenféle csodaszimeringgel is ki képes verődni.továbbá nem csillapít kellőképp. szimeringből, meg porvédős Hidraulika(!!!) szimeringet vegyél.
Valószinűleg felakadt a szívó ági szelep.
Ha jó az olaj, meg van benne elég, mégis pocsék a csillapítás akkor ez szokott lenni.
Összenyomáskor lényegesen kisebb a csillapítás mint kirugózáskor. Erről egy szelep gondoskodik. Kirugózáskor ez elzárja az olaj útját ezzel növelve a csillapítást. Ha ez nincs rendben akkor extrém borzalmas a futómű.
Sziasztok!
Egy újabb problémával fordulnék hozzátok!
A probléma, hogy az első teleszkóp kopog. Ha lenyomom majd visszaengedem a felső ponton koppan egyet, már szétszedtem olajat cseréltem, kipucoltam illetve szimmeringet mert a fő probléma az olajfolyás volt! Én azt hittem a csere és a tisztitás után majd minden olyan lesz mintha gyári lenne ... hát nem! Ha találkoztatok már ilyen problémával eltudnátok mondani mi okozza és mit kellene cserélni? Előre is köszönöm! Üdv
Paliszander szinű, szép, ahogy elő vagyon írva..
A levegő csavaron tekerj ki egy fél fordulatot próba képpen. Nekem akkor csinál ilyet amikor elrázódik. Ilyenkor kicsit nehezebben is indul, de ha beállítom akkor pöc-röf.
Benzin fogyásra nekem csak simán kihagy és leáll. Gondolom függ a karbi beállítástól is hogy viselkedik.
Nekem alábbiak miatt durrogott:
Időszakos zárlat, rossz megszakító, rossz trafó, rossz gyertya, beköpött gyertya, valamint akkor is hasonlóan viselkedett amikor szénné szívattam, mert elfelejtettem gyújtást tenni rá :D
Ha jól megy szerintem kár bolygatni, egyébként utógyújtásra utal, begyújtja a gyertya a keveréket és még elég nagy a hengerben a nyomás, amikor nyit a kipuff... ilyenkor betüsszent a motor egy kicsit, ami elég nagy huzatot csinál odabenn, kiszívja a keverék jó részét, ezután kell vagy 3-4 rúgás mire újra beindul a motor. :) az enyém is sűrűn csinálta, ha gyújtással együtt indítottam hidegen. Úgy elkerülheted ezt, ha gyújtás nélkül 2-3-at rárúgsz hidegen, gyújtás rá, és újabb rúgás.
Sziasztok az enyém meg tüsszög közbe de csak ha elöször inditom hidegen,melegen gáz nélkűl pöcc röff,nem akarom megbolygatni mert tökéletes motorikussan, csak ezt nem tudom miért csinálja,nem röffen be ha lerugom hanem tüszent eggyet de azt se minden szivatós inditásnál.Miért lehett ez szerintetek?
Pedig egyszerű... nekem benzin elfogyáskor szokott durrogni, néznek is néha az utcán hogy ki lövöldözik :D gondolom nem minden ütemben tudott annyi benzint beszívni, hogy az gyulladóképes legyen, ez távozott a kipufogóba, és a következő gyulladóképes keverék... ami elégett, az begyújtotta a kipufogóba került elégetlen keveréket... ettől durrogott.
Amiért nekem eddig durrogott ETZ:
Hibás, koszos megszakító. Esőre hülyéskedő gyújtáskábel. Gyertya beköpés. Hibás gyújtótrafó.Időszakos zárlat.Az nagyon vicces volt.:) Egy csupasz vezeték logott csak úgy. Nem volt hátsó világítás, viszont némelyik döccenőre kihagyott vagy durrant egyet a dög.:) Egyszer durrogott valamiért a túl szegény keverék miatt is. Bár azt nem igazán értettem akkor sem.
Ha beköpi a gyertyát, akkor durroghat, takarítsad meg próba képen ha nem tetted.
sorszám: 38796 (117875)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-10-04 22:31:10)
Köszi nektek. Van két kondim, újak, az egyik tán Lada, vagy Ford, meg egy beazonosíthatatlan, lehet nem is kondi... Tud jó lenni vmelyik?
A lefulladásra gyanúm még a karbi, mert az eset előtt a benzin páráján gurultam le a Sasadin, lehet emiatt szmötyis. Bár az nem durrog. Na mindegy meglátjuk... Köszi még1x
Vagy vesz bármilyen elektronikai boltban egy 400 volt 220 nanós olaj(általában szép kocka, vagy tégla alakú) kondit, és két vezetéket forraszt rá. :DNajó, tartót is kell hozzá fúrni hajlítani alu csíkból.
a kondi 250v és 0,22mikro farád értékű,ez gyári.
Akinek nincs kondija,keressen egy trabantot,Wartburgot,barkast,más mz-t simsont,jawat,bármi hasonló gépé jó,főleg az ndk-s gépeké.
Na ja. A hatvoltos motorba legalább 300 voltos kondi való, csak ha gépjármű boltban árulják, akkor 6 volt van ráírva. Ha elektronikai boltban veszed, akkor 300. :D
Kondenzátornál nem számítha, ha 12 voltosat raksz be 6 voltos helyett. Fordítva már nem olyan nyerő a dolog. Kondenzátornál a feszültség érték azt jelzi, mekkora a maximális fezsültséget visel el Azaz a 12 voltos kondi 12 voltot bír, tehát a hatot pláne elviseli.A kondenzátornál a kapacitás a fontossabb érték, azaz mennyi elektront lehet belepakolni. Egy 6 voltos és egy 12 voltos kondiban, ha kapacitásuk megeggyezik, 6 volt esetén uyan annyi töltés fér el, Mi amikor a kondit használjuk vagy töltést rakunk bele, vagy kiveszünk belőle, így a két kondi 6 volton egyenértékű.. Izzóknál, gyújtótrafóknál, elektrónikák egy részénél kell betartani azt, hogy olyant tegyünk bele, ahány voltos a rendszer. Izzónál azért nem lehet 12 voltosat betenni a 6 voltos motorba, mert a teljesítmény az egyenlő U*I- Az I pedsig egyenlő U/R. Vagyis A teljesítmény egyenlő U*U/R. Az R , azaz az ellenálás adott, így ha egy 21 wattos, 12 voltos izzót beteszel 6 voltos motorba, akkor az izzó halványan fog csak világítani. A gyújtótrafó ugyan áraamal müxik, mégis nagy pontatlansággal azt lehet rá mondani, a feszültséget transzfolmálja át, azaz sokszorozza. Ha 12 voltos trafót teszel be, ami fele annyiszorosára alakítja át a fezsültséget, feszültség a gyertyánál is fele lesz, azaz a szikrának annyi.
sorszám: 38791 (117867)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-10-04 07:26:44)
Sem a 12 sem a 6V-os nem jó mert legalább 300V-os kondi kell oda de szerintem 600V körüli az eredeti :)
Egyébként értem mire gondolsz, csak direkt játszom a hülyét. Bármilyen hagyományos megszakítóhoz való kondi jó. Ha jól emlékszem 100nF a kapacitása ezeknek, de ha kicsit eltér az sem probléma, nem érzékeny rá.
sorszám: 38790 (117866)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-10-04 07:26:44)
Szerintem azért mert nem (közvetlenül) a felömlők számától függ ez.
A felömlők számát azért növelik, mert csökkenti a káros turbolens áramlás lehetőségét a több kicsi felömlő mint az egy nagy. Vagyis jobban számolható kontrollálható az egész, végeredményben jobb (ha el nem rontják máshol)
Az említett 80-as gép nagyon okos megoldásthoz nyúlt. Növelte a gázcsere hatékonyságát és sebességét, ami növeli a teljesítményt és hatékonyságot, ugyan akkor a vezérléssel lejjebb tolta a nyomatékot. Az eredmény pedig az amit te is elmondtál: egy jó kis motor.
Régebben gondolkodtam a TS tuningján, de rá kellet jönnöm jobb ha hagyjuk az egészet. Az átömlő csatornák és a kipufogó csatornák keresztmetszete erősen alulméretezet a lehetőségekhez képest, ezért nyomatékos gép, de ezek korlátozzák le a gép teljesítményét.
Ezért hiába teszünk rá nagyobb hengert, jobb karbit, rezonátort, reszelt dugót, nagyobb kompressziót, a motorban annyi korlátozás van, hogy lényegesen nem fognak javulni a paraméterei.
VISZONT a TS ennek köszönheti legendás megbízhatóságát és tartósságát. A német mérnökök tudtak már, akkoriban nagyon jó pörgős, erős motorokat tervezni, de a TS esetén a tartósság figyelembe vételével, az anyagminőséghez tervezték a motor paramétereit, méghozzá hülye biztosra, mert TS-t nem lehet széthajtani.
Összességében amiről itt megy a vita azért is nem szálltam be mert mindenki tökéletesen igazat mondott a gépekkel tulajdonságaival, viselkedésével kapcsolatban. Azon pedig hogy kinek melyik jön be jobban, a pörgős vagy a nyomatékos, teljesen kár vitatkozni, hiszen ez szubjektív egyéni megítélés kérdése.
Waresz jöhet nekem azzal hogy 5.ben
0-ról a TS-el legyorszulja az ETZ-t 50 alatti tartományban (le fogja nincs kétségem), de én berakom az ETZ-t 3.ba és váltás nélkül a motort szénné pörgetve fogom lekörözni a pályán :D szóval kár ezen vitatkozni :D
Helló, tolnom kellett a kis TS-t, rángatott durrant is egyet aztán megállt nagy bután.kondenzátorra gyanakodtam már pár napja. A kérdésem az volna, hogy bármilyen kondi jó? Eddig két autósboltban voltam, az egyik gyerek aszondta, mindegy, hogy 12 v. 6v mert ennek ez nem számít, a másiknál meg nem volt 6v. Nem értek ehhez( meg máshoz sem) kérek egy kis segítséget, akár bővebben is, hátha nem kell többet megkérdeznem
Jogos, amit irsz, általában a nagyfordulatú motorok sok átömlősek, mert 2 brutál felömlőbe beletörne a gyűrű. De vannak ellenpéldák is, vagy 2 hete volt nálam nagyjavitáson egy Yamaha CV80-as robesz, régi japcsi szerkezet, 4 apró átömlője volt + egy pót a membránházból, full kisfordulatú nyomatékos gép, nem is gyors 80-ashoz képest.
értem de olvastam egy olyat, hogy általában a több felömlősre alakított gépek azért gyengécskék kisebb fordulaton, mert a az keverék kisebb fordulaton örvénybe kerül a felömlők előtt és ez visszafogja a gépet, nagy fordulaton már a gyorsabb áramlás miatt ez már elhanyagolható....nem biztos hogy így van de erre emlékszem...egyébként értem a lényeget a több felömlő a gyűrűk miatt kell, de ez elvileg növeli a felömlők átmérőjét, tehát erősebbnek kellene lennie, mert több benya megy be, legalábbis végfordulatra biztos, mondjuk ha nem úgy van vezérelve, akkor nem, de akkor miért így csinálták?? végülis tuningolni így könnyebb amúgy, szerintem csak reklám fogás...
A power szelep pont azért van, hogy ne legyen akkora az ugrás. Az meg tök mindegy, hogy hány átömlő, egy 2 átömlős is pöröghet többet mint egy 4 átömlős és lehet gyenge az alsó tartomány.Pl Simóm csak 2 átömlős, de 75-öt simán viszi (GPS), cserébe 4000-alatt gyengécske. Minden csak az összkeresztmetszeten, és a fokoláson múlik. 4-5-6 átömlő a gyűrű(k) kitámasztása miatt van.
én azért nagyon élvezem azt, amikor 2500nál 4dikbe oda húzom neki, örült módjára elkezd ordítani a kuplung, 4000nél már hangosabb a kipufogó, 4500nál már csak azt hallod ahogy a szél sűvít mint állat, aztán 5500 körül a bukót egy kicsit a fejedre nyomja a szél, szerintem ez csodálatos...:D:D:D:D:D:D jó az a nyomaték na... a power szelepes gépeket is utálom éppen ezért az ugrásért, na jó az etz nem ugrik olyat 4000től de akkor is...egyébként miért fogy el 6000 felett?? hát ezért lenne a négyfelömlő így egy kalap szart se ér csak ront a nyomaték görbén, mert az úgy oké lenne hogy 4000től indulna meg de akkor menne úgy 7000ig vidáman...például egy 60nas 4 felömlős simonál sokat jelentett a több felömlő, ennek hatására majdnem etz-t vettem..egyébként ez a simo ment 78at simán és csak négyfelömlő volt...
No, rátapintottál a dolog lényegére. Én pont az unalmas motorozást szeretem.:) Szép símán gurulni, Élvezni, ahogy fut a táj, lágyan símogat a szél. Nem gyömöszköl, vagy a motorról akar letépni, hanem símogat. Keveset beavatkozni a motor futásába, hagyni menjen a maga útján. Nem a motor technikai kezelését szeretem, hanem magát az utazást.Minél unalmassabb vezetés technikailag, annál jobb.:)
No, tisztulnak a dolgok pörgősség szempontjából. Igazából én is így látom, a magssabb fordulat nem jelent pörgősséget.A pörgősségnek gyorsulás beli jele is lenne.Eddig nem került szóba, de a loerőt sem tartom léényeges informácíónak. Én a nyomatékot szoktam alapul venni.Az hajtja előre a motort.
Azt, hogy mennyit fogyasztana tartós 120nál a 634-em, nem tudom, mert nem szeretek úgy menni. Jawával a 80 körüli sebességet élvezem.Akkor látom még normálisan a tájat, és a reflexeim is ahhoz a sebességhez valók. 120-nál már csak a szerencse vezetné haza a motort, nem én.Ez talán autópályán nem igaz, de arra meg más okok miatt nem megyek fel szívesen.Tehát a tartós 120-at nem tudom, a tartós hetvenet igen. Akkor a fogyasztásom 4.2 liter szokott lenni, ha ez mond valamit.Elektronikus gyújtással úgy néz ki, hogy akár a 4 is teljesíthető.
Szóval az én izésemnek a 634 tökéletesen megfelel, jobb nem is kellene, legfeljebb egy 4 hengeres 70-75 között gyártott max 500 köbcentis Honda, de az is inkább csak kinézeti és kényelmi okok miatt.. Az ETZ se rossz, de azért mégse annyira az én világom.
Ha már fogyasztás: Neked mennyit eszik a 634 tartós 120 felett? Múltkor a Miskolc Tornyosnémeti szakaszon képes voltam megetetni a géppel 6,2 L-t/100km :-DD Szembeszélben :-))) Igaz, hogy haverom 1250-es Banditja még egy literrel ez alatt volt...
ETZ nem pörgősebb. Csak magasabb a minimális üzemi fordulatszáma. Nem véletlenül 5-sebességes. Én személy szerint nagyon szeretek ETZ-zni főleg este a városban nagy élmény :D 250 TS nekem picit unalmas volt, szép lineárisan fut fel, de pont ettől unalmasabb is a motorozás rajta.
Bizony nem tetszene.:) De ez a pörgös dolog számomra még mindig nem teljesen stimmel.Az ETZ pörgőssebb. A százat 4.ben éri el, a jawám is. Csak az ETZ 5 sebességes, a jawa 4. A jawa 2500 és 4500 között húz normálisan.Vagyis közel duplájára lehet a fordulatot emelni váltás nélkül. Azaz pont a 634nél kell ritkábban váltani.A gyorsulás a ritka váltogatás ellenére alig kissebb. Emelkedőn se túl sűrűn kell visszaváltani, sőt előzés előtt sem kell. Akkor miért ne lenne kényelmessebb a jawa? Alcsonyabb fordulat, nagyobb fordulatszám tartomány, Alig kissebb gyorsulás, nagyobb utazó sebesség. A 638 szintén alig gyorsul jobban, mint a 634, az utazója is annyi, viszont a fogyasztása magassabb. Azért pontosítok egy picit. Amikor én a 634ről beszélek, akkor a 634/5re gondolok. Nem mindegy a dolog, van az első és az utolsó 634-ek között vagy 3 lóerő különbség. A /5 érdekes módon annyi pacival rendelkezik, mint a 638, bár sokan ezt nem hiszik el.
De ami lényeges és ide tartozik: Normális, utcai használat esetén nem nagyon lehet különbséget tenni a TS és az ETZ között gyorsulás, utazósebesség szempontjából, az a 10 százalék különbség, ami esetleg megvan, inkább csak a szubjektív érzéseket befolyásolja, a valódi használhatóságot nem.Szerintem.Sokkal lényegessebb a útfekvés közötti különbség. Abban jókora különbség van a kis TS normális váza, és az ETZ hídváza között. De rőől a külömbségről egy statilusnak kellene nyilatkoznia, és csak kevés statikát tanultam. Ami számomra bizonyító erejű, hogy sérült vázú ETZ sok van, kis ts nagyon kevés.De még a nagy TS dupla cső hídváza is masszívabbnak tűnik csekély ilyen irányú tanulmányaim alapján, mint a heggesztett négyszög zártszelvény. Talán nem véletlen, hogy a világon egyedül az ETZ-nél van ilyen. Van még négyszög hídváz, ha nagyon kevés is, más motorgyáraknál, de az ismereteim szerint még véletlenül sem heggesztett, hanem húzott négyszög profil.Persze ez megint okoskodás.... Akkor még egyszer, gondoljátok végig, mennyivel több a sérült váz ETZ-nél, mint bármilyen más motornál.
Terhát én a TS-re szavazok, főleg a kicsire, ha MZ jön szóba.Nekem ETZ250 van, de ez nem jelent semmit. Akkor sem, ha ez a mostani nem az első, az se, hogy sokkal többet mentem idegen ETZ-ken, mint TS-en, Tehát nem a mostani alapján döntök,akkor is a TS-t szerettem meg jobban. De ez biztosan szubjektív.
A pörgős motor azért jó, mert nem mindegy, hogy egy gyorsulásnál 2.ban éred el a 100-at, vagy 3.ban - nem kell beleváltani. A nyomatékcsúcs magasabb fordulatszámra tolódik és mivel a teljesitmény a fordulatszám és a nyomaték szorzata, nagyobb a teljesitmény is. De a lényeg, hogy kinek mi tetszik, neked biztos nem tetszene, hogy már 50-nél vissza kell rakni 3.ba a gyáritól is forgósabb 638-omat, ha normálisan akarsz gyorsitani :-)))
"egyébként szerintem azért ilyen fordulatszám függő az etz, mert 4 vagy 5mm-el hosszabb a dugó múltkor lemértem de elfelejtettem,"
Hosszabb dugó alacsonyabb fordulatra hozza a forgattyúsház maximális tötését, rezonanciafrekvenciáját.
Alulról jól húzó, jól is pörgő, és keveset is fogyasztó motorért éveket el lehet kísérletezni.
Nagyrészt egyetértek veled . A 634 nagyrész leszarja, hogy pörgeted e. A 638 már észreveszi. Amit hozzáfűznék a dologhoz, hogy pörgetés nélkül is alig rosszabb a 634 gyordulása, mint az ETZ-é. Nem csak az én motorjaimnál, mielőtt megint előjönne a roncs ETZ dolog, hanem álltalában igaz. Illetve igaz lenne, ha a jawák is úgy lennének karbantartva, mint az ETZ-k. De mivel a jawák erőssebbek, nagyon sok jawás lepukkant jawwát használ, mondván jó ez így. De ami a lényeg: Fontos figyelembe venni, hogy az adott motor hogy van méretezve, milyen fordulaton adja le a megfelelő nyomatékot.
A négy felömlővel is egyetértek.Persze vigyázni kell, hogy a négy felömlő hogy helyezkedik el.- Ha rosszul vannak méretezve, rontják a hatásfokot. Sokat vitatkoztam 638 barátokkal, de nekem még mindig az a véleményem, hogy a 638 felömlői rosszul helyezkednek el. Ezt némelyik nem is rossz motorszerelő is osztja velem. Nekem az az érzésem, hogy a beszívott levegő útjának a méretezése is belejátszik a nyomatéklyuk dologba.
Az ETZ250nél szerintem még rosszabb a helyzet, mint írtad. A 4000 stimmel, de már 5500től elkezd gyengülni. Persze lehet feljebb pörgetni jócskán, de szerintem ott már gyengécske a jószág.Nem tragikus persze ez, legfeljebb sűrűbben kell váltogatni mint a jawa634 nél, de majdnem ugyananyi idő alatt lehet vele egy adott távot megtenni.
Igazából nem teljesen értem ezt a pörgés mániát.Szerintem a gyorsulás fontos, a maximális utazósebesség, a végsebesség a fontos és az, hogy hogy bírja a motor a terheléseket, lejtőt,. szembeszelet, satöbbit.Ez szerintem pedig csak távolról áll kapcsolatban a pörgéssel.Én a lomhának számító 634el nem egy komoly , modern nagyobb köbcentis motort legyorsultam már.Viszont kérdés, hogy azok a motorok is bírni fognak e annyi kilométert menni életük végéig, mint egy 634, vagy egy TS MZ.
De most tényleg, ha valaki nem versenyző, nem elég a 10es gyorsulás, aminél biztosan jobbat tud az ETZ is, a 634 is? Jó, a 10-120as utazó a 634nél lehetne nagyobb is, de gonduljunk bele ha betartjuk a maximális megengedett sebességet, tized idővel előbb érünk célba egy komoly motorral.Illetve értek célba, mert én útálok 90 fölött menni.:D
csendesebb a frászt! semmi különbség.
a nyomatéklyuk meg tipikus 4 felömlő hatás. pörgetésre van teremtve. ha kipróbálsz egy vashangeres csepptankos 350es jawa-t akkor az első 10 km-en csak biluxolsz, mennyire leszarja, hogy pörgeted vagy sem. de ha egy 4 felömlős 638asra ülsz, feltűnik, hogy jobban megy, de mégis hiányos az alsó tartomány. ott még rosszabb a helyzet, mert a 19kilós főtengely különösen nem bírja a pörgetést. szerintem ugyanez a helyzet az etz-vel.. kicsi a használható tartomány. 4000nél indúl meg igazán, de már 6nál el is fogyott. a TS-nek legalább egy ezressel több adatott, értelemszerűen alacsonyabb tartományba..
szóval az etz csúcs nyomatéka nagyobb de igen fordulatszám függő, míg a ts nyomatéka egyenletesebb ezért tökéletes a négysebességes váltó is hozzá, az etz nem bírná el, egyébként szerintem azért ilyen fordulatszám függő az etz, mert 4 vagy 5mm-el hosszabb a dugó múltkor lemértem de elfelejtettem, de végülis így csendesebb na de hát valamit valamiért...
Akkor nem lehet, hogy a kaki lendülete lökte meg annyira a motort, hogy az kerékre állt? :)XD
Én is jobb szeretem ha a földön van a kerék, de ha veled van az erő akkor azért emelkedhet.
Jawara is azt hittem hogy nem lehet kerékre venni mígnem egyszer induláskor felpörgetett motornál elszakadt a kuplungbowden, és frankón 45 fokra felugrott az eleje, átmentem vele a kereszteződésen és leraktam, mintha csak lazán így akartam volna...az meg kívülről nem látszott hogy leizzadtam és hogy az alsógatyámat is telipakoltam :D
Bambinak van igaza MZ legyen az a lényeg!
Úgyhogy most jöhet a szokásos "az MZ váz jobb vagy a Jawa" vita! :-D
kezdem a vitát, az etz nyomatékosabb mint a TS, de nem egyenletes. hatalmas fogalomzavar ez az emberek 99%-ánál. nem az a nyomatékos szerkezet, ami alacsony fordulatrol indúl, hanem az ami az:D úgyhogy tehát egyszóval, naszóval, hát ja.
Elég rövid még a motoros pályafutásom, úgyhogy én nem merném kiállítani, de azért elindulásnál jó érezni, ha veled van az erő.
Nekem kerékre vette 15-ös lánckerékkel, csak aztán raktam rá nagyobb lánckereket mert haladni akarok nem ökörködni :)
Sok kis TS nemcsak azért nem akar kerékre állni, mert nehéz az eleje, hanem inkább az erő nincs velük eléggé. Ha jól be van állítva a 150es csúzli, de igazán, úgy gyorsul 80ig, hogy az agyam elszáll. Egyszer sikerült tökéletesen összhangba állítani a karbit és a gyújtást, hát csak annyit róla, hogy nem bírtam ki, hogy ne egyfolytában nyélgázon húzzam, annyira jól ment. Aztán dőltem vele egyet és azóta csak szenvedek, gyújtásgondok egymásután. Muszáj lesz a télen átvezetékelnem, mostmár teljesen.
És lesz Keri VS. Waresz racing?
Nemjó, ezzel nem lehet vitatkozni.
Valós tulajdonságai alapján, szubjektív ítéletet mondasz a motorokról, hogy neked ezért tetszik az meg azért nem. Hát ezzel nem lehet vitatkozni.
Most vitatkozzak azzal hogy rosszul tudod, mert neked nem is a TS nyomatéka tetszik hanem az ETZ pörgőssége? :D
Erőltesd meg magad Waresz, mert ebből soha nem lesz egymásnak ugrás :D
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|