:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Sziasztok az enyém meg tüsszög közbe de csak ha elöször inditom hidegen,melegen gáz nélkűl pöcc röff,nem akarom megbolygatni mert tökéletes motorikussan, csak ezt nem tudom miért csinálja,nem röffen be ha lerugom hanem tüszent eggyet de azt se minden szivatós inditásnál.Miért lehett ez szerintetek?
Pedig egyszerű... nekem benzin elfogyáskor szokott durrogni, néznek is néha az utcán hogy ki lövöldözik :D gondolom nem minden ütemben tudott annyi benzint beszívni, hogy az gyulladóképes legyen, ez távozott a kipufogóba, és a következő gyulladóképes keverék... ami elégett, az begyújtotta a kipufogóba került elégetlen keveréket... ettől durrogott.
Amiért nekem eddig durrogott ETZ:
Hibás, koszos megszakító. Esőre hülyéskedő gyújtáskábel. Gyertya beköpés. Hibás gyújtótrafó.Időszakos zárlat.Az nagyon vicces volt.:) Egy csupasz vezeték logott csak úgy. Nem volt hátsó világítás, viszont némelyik döccenőre kihagyott vagy durrant egyet a dög.:) Egyszer durrogott valamiért a túl szegény keverék miatt is. Bár azt nem igazán értettem akkor sem.
Ha beköpi a gyertyát, akkor durroghat, takarítsad meg próba képen ha nem tetted.
sorszám: 38796 (117875)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-10-04 22:31:10)
Köszi nektek. Van két kondim, újak, az egyik tán Lada, vagy Ford, meg egy beazonosíthatatlan, lehet nem is kondi... Tud jó lenni vmelyik?
A lefulladásra gyanúm még a karbi, mert az eset előtt a benzin páráján gurultam le a Sasadin, lehet emiatt szmötyis. Bár az nem durrog. Na mindegy meglátjuk... Köszi még1x
Vagy vesz bármilyen elektronikai boltban egy 400 volt 220 nanós olaj(általában szép kocka, vagy tégla alakú) kondit, és két vezetéket forraszt rá. :DNajó, tartót is kell hozzá fúrni hajlítani alu csíkból.
a kondi 250v és 0,22mikro farád értékű,ez gyári.
Akinek nincs kondija,keressen egy trabantot,Wartburgot,barkast,más mz-t simsont,jawat,bármi hasonló gépé jó,főleg az ndk-s gépeké.
Na ja. A hatvoltos motorba legalább 300 voltos kondi való, csak ha gépjármű boltban árulják, akkor 6 volt van ráírva. Ha elektronikai boltban veszed, akkor 300. :D
Kondenzátornál nem számítha, ha 12 voltosat raksz be 6 voltos helyett. Fordítva már nem olyan nyerő a dolog. Kondenzátornál a feszültség érték azt jelzi, mekkora a maximális fezsültséget visel el Azaz a 12 voltos kondi 12 voltot bír, tehát a hatot pláne elviseli.A kondenzátornál a kapacitás a fontossabb érték, azaz mennyi elektront lehet belepakolni. Egy 6 voltos és egy 12 voltos kondiban, ha kapacitásuk megeggyezik, 6 volt esetén uyan annyi töltés fér el, Mi amikor a kondit használjuk vagy töltést rakunk bele, vagy kiveszünk belőle, így a két kondi 6 volton egyenértékű.. Izzóknál, gyújtótrafóknál, elektrónikák egy részénél kell betartani azt, hogy olyant tegyünk bele, ahány voltos a rendszer. Izzónál azért nem lehet 12 voltosat betenni a 6 voltos motorba, mert a teljesítmény az egyenlő U*I- Az I pedsig egyenlő U/R. Vagyis A teljesítmény egyenlő U*U/R. Az R , azaz az ellenálás adott, így ha egy 21 wattos, 12 voltos izzót beteszel 6 voltos motorba, akkor az izzó halványan fog csak világítani. A gyújtótrafó ugyan áraamal müxik, mégis nagy pontatlansággal azt lehet rá mondani, a feszültséget transzfolmálja át, azaz sokszorozza. Ha 12 voltos trafót teszel be, ami fele annyiszorosára alakítja át a fezsültséget, feszültség a gyertyánál is fele lesz, azaz a szikrának annyi.
sorszám: 38791 (117867)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-10-04 07:26:44)
Sem a 12 sem a 6V-os nem jó mert legalább 300V-os kondi kell oda de szerintem 600V körüli az eredeti :)
Egyébként értem mire gondolsz, csak direkt játszom a hülyét. Bármilyen hagyományos megszakítóhoz való kondi jó. Ha jól emlékszem 100nF a kapacitása ezeknek, de ha kicsit eltér az sem probléma, nem érzékeny rá.
sorszám: 38790 (117866)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-10-04 07:26:44)
Szerintem azért mert nem (közvetlenül) a felömlők számától függ ez.
A felömlők számát azért növelik, mert csökkenti a káros turbolens áramlás lehetőségét a több kicsi felömlő mint az egy nagy. Vagyis jobban számolható kontrollálható az egész, végeredményben jobb (ha el nem rontják máshol)
Az említett 80-as gép nagyon okos megoldásthoz nyúlt. Növelte a gázcsere hatékonyságát és sebességét, ami növeli a teljesítményt és hatékonyságot, ugyan akkor a vezérléssel lejjebb tolta a nyomatékot. Az eredmény pedig az amit te is elmondtál: egy jó kis motor.
Régebben gondolkodtam a TS tuningján, de rá kellet jönnöm jobb ha hagyjuk az egészet. Az átömlő csatornák és a kipufogó csatornák keresztmetszete erősen alulméretezet a lehetőségekhez képest, ezért nyomatékos gép, de ezek korlátozzák le a gép teljesítményét.
Ezért hiába teszünk rá nagyobb hengert, jobb karbit, rezonátort, reszelt dugót, nagyobb kompressziót, a motorban annyi korlátozás van, hogy lényegesen nem fognak javulni a paraméterei.
VISZONT a TS ennek köszönheti legendás megbízhatóságát és tartósságát. A német mérnökök tudtak már, akkoriban nagyon jó pörgős, erős motorokat tervezni, de a TS esetén a tartósság figyelembe vételével, az anyagminőséghez tervezték a motor paramétereit, méghozzá hülye biztosra, mert TS-t nem lehet széthajtani.
Összességében amiről itt megy a vita azért is nem szálltam be mert mindenki tökéletesen igazat mondott a gépekkel tulajdonságaival, viselkedésével kapcsolatban. Azon pedig hogy kinek melyik jön be jobban, a pörgős vagy a nyomatékos, teljesen kár vitatkozni, hiszen ez szubjektív egyéni megítélés kérdése.
Waresz jöhet nekem azzal hogy 5.ben
0-ról a TS-el legyorszulja az ETZ-t 50 alatti tartományban (le fogja nincs kétségem), de én berakom az ETZ-t 3.ba és váltás nélkül a motort szénné pörgetve fogom lekörözni a pályán :D szóval kár ezen vitatkozni :D
Helló, tolnom kellett a kis TS-t, rángatott durrant is egyet aztán megállt nagy bután.kondenzátorra gyanakodtam már pár napja. A kérdésem az volna, hogy bármilyen kondi jó? Eddig két autósboltban voltam, az egyik gyerek aszondta, mindegy, hogy 12 v. 6v mert ennek ez nem számít, a másiknál meg nem volt 6v. Nem értek ehhez( meg máshoz sem) kérek egy kis segítséget, akár bővebben is, hátha nem kell többet megkérdeznem
Jogos, amit irsz, általában a nagyfordulatú motorok sok átömlősek, mert 2 brutál felömlőbe beletörne a gyűrű. De vannak ellenpéldák is, vagy 2 hete volt nálam nagyjavitáson egy Yamaha CV80-as robesz, régi japcsi szerkezet, 4 apró átömlője volt + egy pót a membránházból, full kisfordulatú nyomatékos gép, nem is gyors 80-ashoz képest.
értem de olvastam egy olyat, hogy általában a több felömlősre alakított gépek azért gyengécskék kisebb fordulaton, mert a az keverék kisebb fordulaton örvénybe kerül a felömlők előtt és ez visszafogja a gépet, nagy fordulaton már a gyorsabb áramlás miatt ez már elhanyagolható....nem biztos hogy így van de erre emlékszem...egyébként értem a lényeget a több felömlő a gyűrűk miatt kell, de ez elvileg növeli a felömlők átmérőjét, tehát erősebbnek kellene lennie, mert több benya megy be, legalábbis végfordulatra biztos, mondjuk ha nem úgy van vezérelve, akkor nem, de akkor miért így csinálták?? végülis tuningolni így könnyebb amúgy, szerintem csak reklám fogás...
A power szelep pont azért van, hogy ne legyen akkora az ugrás. Az meg tök mindegy, hogy hány átömlő, egy 2 átömlős is pöröghet többet mint egy 4 átömlős és lehet gyenge az alsó tartomány.Pl Simóm csak 2 átömlős, de 75-öt simán viszi (GPS), cserébe 4000-alatt gyengécske. Minden csak az összkeresztmetszeten, és a fokoláson múlik. 4-5-6 átömlő a gyűrű(k) kitámasztása miatt van.
én azért nagyon élvezem azt, amikor 2500nál 4dikbe oda húzom neki, örült módjára elkezd ordítani a kuplung, 4000nél már hangosabb a kipufogó, 4500nál már csak azt hallod ahogy a szél sűvít mint állat, aztán 5500 körül a bukót egy kicsit a fejedre nyomja a szél, szerintem ez csodálatos...:D:D:D:D:D:D jó az a nyomaték na... a power szelepes gépeket is utálom éppen ezért az ugrásért, na jó az etz nem ugrik olyat 4000től de akkor is...egyébként miért fogy el 6000 felett?? hát ezért lenne a négyfelömlő így egy kalap szart se ér csak ront a nyomaték görbén, mert az úgy oké lenne hogy 4000től indulna meg de akkor menne úgy 7000ig vidáman...például egy 60nas 4 felömlős simonál sokat jelentett a több felömlő, ennek hatására majdnem etz-t vettem..egyébként ez a simo ment 78at simán és csak négyfelömlő volt...
No, rátapintottál a dolog lényegére. Én pont az unalmas motorozást szeretem.:) Szép símán gurulni, Élvezni, ahogy fut a táj, lágyan símogat a szél. Nem gyömöszköl, vagy a motorról akar letépni, hanem símogat. Keveset beavatkozni a motor futásába, hagyni menjen a maga útján. Nem a motor technikai kezelését szeretem, hanem magát az utazást.Minél unalmassabb vezetés technikailag, annál jobb.:)
No, tisztulnak a dolgok pörgősség szempontjából. Igazából én is így látom, a magssabb fordulat nem jelent pörgősséget.A pörgősségnek gyorsulás beli jele is lenne.Eddig nem került szóba, de a loerőt sem tartom léényeges informácíónak. Én a nyomatékot szoktam alapul venni.Az hajtja előre a motort.
Azt, hogy mennyit fogyasztana tartós 120nál a 634-em, nem tudom, mert nem szeretek úgy menni. Jawával a 80 körüli sebességet élvezem.Akkor látom még normálisan a tájat, és a reflexeim is ahhoz a sebességhez valók. 120-nál már csak a szerencse vezetné haza a motort, nem én.Ez talán autópályán nem igaz, de arra meg más okok miatt nem megyek fel szívesen.Tehát a tartós 120-at nem tudom, a tartós hetvenet igen. Akkor a fogyasztásom 4.2 liter szokott lenni, ha ez mond valamit.Elektronikus gyújtással úgy néz ki, hogy akár a 4 is teljesíthető.
Szóval az én izésemnek a 634 tökéletesen megfelel, jobb nem is kellene, legfeljebb egy 4 hengeres 70-75 között gyártott max 500 köbcentis Honda, de az is inkább csak kinézeti és kényelmi okok miatt.. Az ETZ se rossz, de azért mégse annyira az én világom.
Ha már fogyasztás: Neked mennyit eszik a 634 tartós 120 felett? Múltkor a Miskolc Tornyosnémeti szakaszon képes voltam megetetni a géppel 6,2 L-t/100km :-DD Szembeszélben :-))) Igaz, hogy haverom 1250-es Banditja még egy literrel ez alatt volt...
ETZ nem pörgősebb. Csak magasabb a minimális üzemi fordulatszáma. Nem véletlenül 5-sebességes. Én személy szerint nagyon szeretek ETZ-zni főleg este a városban nagy élmény :D 250 TS nekem picit unalmas volt, szép lineárisan fut fel, de pont ettől unalmasabb is a motorozás rajta.
Bizony nem tetszene.:) De ez a pörgös dolog számomra még mindig nem teljesen stimmel.Az ETZ pörgőssebb. A százat 4.ben éri el, a jawám is. Csak az ETZ 5 sebességes, a jawa 4. A jawa 2500 és 4500 között húz normálisan.Vagyis közel duplájára lehet a fordulatot emelni váltás nélkül. Azaz pont a 634nél kell ritkábban váltani.A gyorsulás a ritka váltogatás ellenére alig kissebb. Emelkedőn se túl sűrűn kell visszaváltani, sőt előzés előtt sem kell. Akkor miért ne lenne kényelmessebb a jawa? Alcsonyabb fordulat, nagyobb fordulatszám tartomány, Alig kissebb gyorsulás, nagyobb utazó sebesség. A 638 szintén alig gyorsul jobban, mint a 634, az utazója is annyi, viszont a fogyasztása magassabb. Azért pontosítok egy picit. Amikor én a 634ről beszélek, akkor a 634/5re gondolok. Nem mindegy a dolog, van az első és az utolsó 634-ek között vagy 3 lóerő különbség. A /5 érdekes módon annyi pacival rendelkezik, mint a 638, bár sokan ezt nem hiszik el.
De ami lényeges és ide tartozik: Normális, utcai használat esetén nem nagyon lehet különbséget tenni a TS és az ETZ között gyorsulás, utazósebesség szempontjából, az a 10 százalék különbség, ami esetleg megvan, inkább csak a szubjektív érzéseket befolyásolja, a valódi használhatóságot nem.Szerintem.Sokkal lényegessebb a útfekvés közötti különbség. Abban jókora különbség van a kis TS normális váza, és az ETZ hídváza között. De rőől a külömbségről egy statilusnak kellene nyilatkoznia, és csak kevés statikát tanultam. Ami számomra bizonyító erejű, hogy sérült vázú ETZ sok van, kis ts nagyon kevés.De még a nagy TS dupla cső hídváza is masszívabbnak tűnik csekély ilyen irányú tanulmányaim alapján, mint a heggesztett négyszög zártszelvény. Talán nem véletlen, hogy a világon egyedül az ETZ-nél van ilyen. Van még négyszög hídváz, ha nagyon kevés is, más motorgyáraknál, de az ismereteim szerint még véletlenül sem heggesztett, hanem húzott négyszög profil.Persze ez megint okoskodás.... Akkor még egyszer, gondoljátok végig, mennyivel több a sérült váz ETZ-nél, mint bármilyen más motornál.
Terhát én a TS-re szavazok, főleg a kicsire, ha MZ jön szóba.Nekem ETZ250 van, de ez nem jelent semmit. Akkor sem, ha ez a mostani nem az első, az se, hogy sokkal többet mentem idegen ETZ-ken, mint TS-en, Tehát nem a mostani alapján döntök,akkor is a TS-t szerettem meg jobban. De ez biztosan szubjektív.
A pörgős motor azért jó, mert nem mindegy, hogy egy gyorsulásnál 2.ban éred el a 100-at, vagy 3.ban - nem kell beleváltani. A nyomatékcsúcs magasabb fordulatszámra tolódik és mivel a teljesitmény a fordulatszám és a nyomaték szorzata, nagyobb a teljesitmény is. De a lényeg, hogy kinek mi tetszik, neked biztos nem tetszene, hogy már 50-nél vissza kell rakni 3.ba a gyáritól is forgósabb 638-omat, ha normálisan akarsz gyorsitani :-)))
"egyébként szerintem azért ilyen fordulatszám függő az etz, mert 4 vagy 5mm-el hosszabb a dugó múltkor lemértem de elfelejtettem,"
Hosszabb dugó alacsonyabb fordulatra hozza a forgattyúsház maximális tötését, rezonanciafrekvenciáját.
Alulról jól húzó, jól is pörgő, és keveset is fogyasztó motorért éveket el lehet kísérletezni.
Nagyrészt egyetértek veled . A 634 nagyrész leszarja, hogy pörgeted e. A 638 már észreveszi. Amit hozzáfűznék a dologhoz, hogy pörgetés nélkül is alig rosszabb a 634 gyordulása, mint az ETZ-é. Nem csak az én motorjaimnál, mielőtt megint előjönne a roncs ETZ dolog, hanem álltalában igaz. Illetve igaz lenne, ha a jawák is úgy lennének karbantartva, mint az ETZ-k. De mivel a jawák erőssebbek, nagyon sok jawás lepukkant jawwát használ, mondván jó ez így. De ami a lényeg: Fontos figyelembe venni, hogy az adott motor hogy van méretezve, milyen fordulaton adja le a megfelelő nyomatékot.
A négy felömlővel is egyetértek.Persze vigyázni kell, hogy a négy felömlő hogy helyezkedik el.- Ha rosszul vannak méretezve, rontják a hatásfokot. Sokat vitatkoztam 638 barátokkal, de nekem még mindig az a véleményem, hogy a 638 felömlői rosszul helyezkednek el. Ezt némelyik nem is rossz motorszerelő is osztja velem. Nekem az az érzésem, hogy a beszívott levegő útjának a méretezése is belejátszik a nyomatéklyuk dologba.
Az ETZ250nél szerintem még rosszabb a helyzet, mint írtad. A 4000 stimmel, de már 5500től elkezd gyengülni. Persze lehet feljebb pörgetni jócskán, de szerintem ott már gyengécske a jószág.Nem tragikus persze ez, legfeljebb sűrűbben kell váltogatni mint a jawa634 nél, de majdnem ugyananyi idő alatt lehet vele egy adott távot megtenni.
Igazából nem teljesen értem ezt a pörgés mániát.Szerintem a gyorsulás fontos, a maximális utazósebesség, a végsebesség a fontos és az, hogy hogy bírja a motor a terheléseket, lejtőt,. szembeszelet, satöbbit.Ez szerintem pedig csak távolról áll kapcsolatban a pörgéssel.Én a lomhának számító 634el nem egy komoly , modern nagyobb köbcentis motort legyorsultam már.Viszont kérdés, hogy azok a motorok is bírni fognak e annyi kilométert menni életük végéig, mint egy 634, vagy egy TS MZ.
De most tényleg, ha valaki nem versenyző, nem elég a 10es gyorsulás, aminél biztosan jobbat tud az ETZ is, a 634 is? Jó, a 10-120as utazó a 634nél lehetne nagyobb is, de gonduljunk bele ha betartjuk a maximális megengedett sebességet, tized idővel előbb érünk célba egy komoly motorral.Illetve értek célba, mert én útálok 90 fölött menni.:D
csendesebb a frászt! semmi különbség.
a nyomatéklyuk meg tipikus 4 felömlő hatás. pörgetésre van teremtve. ha kipróbálsz egy vashangeres csepptankos 350es jawa-t akkor az első 10 km-en csak biluxolsz, mennyire leszarja, hogy pörgeted vagy sem. de ha egy 4 felömlős 638asra ülsz, feltűnik, hogy jobban megy, de mégis hiányos az alsó tartomány. ott még rosszabb a helyzet, mert a 19kilós főtengely különösen nem bírja a pörgetést. szerintem ugyanez a helyzet az etz-vel.. kicsi a használható tartomány. 4000nél indúl meg igazán, de már 6nál el is fogyott. a TS-nek legalább egy ezressel több adatott, értelemszerűen alacsonyabb tartományba..
szóval az etz csúcs nyomatéka nagyobb de igen fordulatszám függő, míg a ts nyomatéka egyenletesebb ezért tökéletes a négysebességes váltó is hozzá, az etz nem bírná el, egyébként szerintem azért ilyen fordulatszám függő az etz, mert 4 vagy 5mm-el hosszabb a dugó múltkor lemértem de elfelejtettem, de végülis így csendesebb na de hát valamit valamiért...
Akkor nem lehet, hogy a kaki lendülete lökte meg annyira a motort, hogy az kerékre állt? :)XD
Én is jobb szeretem ha a földön van a kerék, de ha veled van az erő akkor azért emelkedhet.
Jawara is azt hittem hogy nem lehet kerékre venni mígnem egyszer induláskor felpörgetett motornál elszakadt a kuplungbowden, és frankón 45 fokra felugrott az eleje, átmentem vele a kereszteződésen és leraktam, mintha csak lazán így akartam volna...az meg kívülről nem látszott hogy leizzadtam és hogy az alsógatyámat is telipakoltam :D
Bambinak van igaza MZ legyen az a lényeg!
Úgyhogy most jöhet a szokásos "az MZ váz jobb vagy a Jawa" vita! :-D
kezdem a vitát, az etz nyomatékosabb mint a TS, de nem egyenletes. hatalmas fogalomzavar ez az emberek 99%-ánál. nem az a nyomatékos szerkezet, ami alacsony fordulatrol indúl, hanem az ami az:D úgyhogy tehát egyszóval, naszóval, hát ja.
Elég rövid még a motoros pályafutásom, úgyhogy én nem merném kiállítani, de azért elindulásnál jó érezni, ha veled van az erő.
Nekem kerékre vette 15-ös lánckerékkel, csak aztán raktam rá nagyobb lánckereket mert haladni akarok nem ökörködni :)
Sok kis TS nemcsak azért nem akar kerékre állni, mert nehéz az eleje, hanem inkább az erő nincs velük eléggé. Ha jól be van állítva a 150es csúzli, de igazán, úgy gyorsul 80ig, hogy az agyam elszáll. Egyszer sikerült tökéletesen összhangba állítani a karbit és a gyújtást, hát csak annyit róla, hogy nem bírtam ki, hogy ne egyfolytában nyélgázon húzzam, annyira jól ment. Aztán dőltem vele egyet és azóta csak szenvedek, gyújtásgondok egymásután. Muszáj lesz a télen átvezetékelnem, mostmár teljesen.
És lesz Keri VS. Waresz racing?
Nemjó, ezzel nem lehet vitatkozni.
Valós tulajdonságai alapján, szubjektív ítéletet mondasz a motorokról, hogy neked ezért tetszik az meg azért nem. Hát ezzel nem lehet vitatkozni.
Most vitatkozzak azzal hogy rosszul tudod, mert neked nem is a TS nyomatéka tetszik hanem az ETZ pörgőssége? :D
Erőltesd meg magad Waresz, mert ebből soha nem lesz egymásnak ugrás :D
nehogy már abbahaggyuk!:D akkor jó a vita, ha a végén még bunyóval is fenyegetőznek:D
Természetesen TS párti vagyok, mert csak.
a 250es-ek között nagy a különbség. az etz elvileg merevebb, de ez csak bizonyos irányokba érvényes. a vázgerinc jól viseli a motor hossztengelyére eső nyúzásokat. de csavarómerevsége már korántsem olyan jó mint a csőé. és azért két vastag falú cső bizony nagyon masszív, meg nehéz, de ez már részletkérdés. mindegyik 250esnek könnyű az eleje. de az etz-é még könnyebb. ez egy bukkanón áthaladáskor nagy sebességnél érezhető esetleg. ott ahol az etz-vel már majdnem repültem 100nál(határozottan kiállt kerékre), ott a nagy TS 120nál kezdte ugyanezt. a rugóstagok jóformán egyformák elöl-hátul(hátul teljesen). viszont a TS-nél elöl van egy nehezebb lámpatartó, egy nehezebb lámpa(olyan szép!!!!:)) míg az etz ezekkel nem rendelkezik. nyomi lámpa, tartók nélkül. hátul nagy böszme 18as kerék, vezető helyzete magasan, és viszonylag elöl. instabil. volt szerencsém egy első szériás honvédségi etz-hez, aminek elöl-hátul 16os kereke van, EGY ÁLOM!!!!!!!! egy csiliószór jobb mint a nagy kerekű, helyre áll a szar súlypontja, messze jobban dönthető, nem ágaskodik, nem suta...aki teheti próbálja ki! más:TS-250(ha /1 akkor még jobb, mert akkor még a váltója is fasza) 2felömlő. no comment. a 19 lóerőmmel bátran állok az etz 21 lóerejével szembe. 10000X egyenletesebb, nincs nyomatéklyuk 3000 alatt, végig ugyanúgy húz, mintha gumikötélen húzná egy csörlő. az etz, robban 3000-3500 között, onnatól megy, azalatt hasznavehetetlen, még kisseb fokozatokban is. ez izlés kérdése(van aki fordulatból motorozik), de egy 50ről-100ra gyorsulás 5.ben versenyen a TS szarrá veri. szerintem igazi fejlődés etz-ben: generátor, tárcsafék. a többi visszafejlődés. nem véletlen lett a 251es hátul 16os kerekű, és nem véletlen kapta meg a TS hátsó villáját. az lett egy jó etz.
a kicsik: kis etz-vel keveset mentem, jó rövid váltója miatt fürge, elektromosan tök jó, gyakorlatilag TS blokk új külsővel, meg váltóval. teljesítményben sem tud többet(állítólag volt erős változat, de hiszem ha látom) váz: hát azért a bölcső, az bölcső. masszív a kis etz, hiszen ezt a vázat megtoldva lett 251es, de akkor is a TS tetszik (mert a kis etz olyan mint a nagy, könnyű az orra), kis vékonyka kerekek, ha minden csillapítása jó, akkor remek motor, sokkal jobb a súlyelosztása mint az etz-nek. a kicsi TS alig akar egykerekezni. és nem azért, mert gyengébb, hanem azért, mert sokkal orrnehezebb, ami az igazi előnye. lehet hogy nem maszívabb(?) de mindenképp motorozhatóbb. az etz előnye még a gumibakos motor. kb ennyi.
TS vagy ETZ mindegy,csak MZ legyen:-)
Mert több benne az anyag :)
Igazad van kár tovább vitatkozni.
Leírtam a tapasztalatomat, ami azt hiszem hiteles mivel mindkettő motorral rendelkezek és mindkettőt szeretem, csak éppen más dolgok miatt.
Kis TS és ETZ közötti számottevő különbség szerintem akkor jelentkezik, amikor utassal és esetlek csomaggal nyomod. Egy nagyobb fékezésnél az ETZ tengelytávolsága talán még csökken is.Rossz földúton is érezhető, ott rendesen félelmetes volt emlékeim szerint. De sztem ezeket a gépeket már nem nyüstöljük annyira mint takonypóc korunkban, aztán ritkábban megyünk el a határáig. Biztos vagyok benne, hogy normál használatban egyik tipus sem hajlott vagy tekeredett vagy mittuggyamén. Nekem most TS-em van
hát a "jobb" az sok dolgon múlik..de biztos hogy strapabírás szempontjából jobb...lehet hogy merevségre nem de az meg sok dolgon múlik futómű kerekek állapota gumi minősége stb.. és a ts váz kétség kívül nehezebb is a szimpla váz, lengővilla meg minden nélkül 8kg! szal elég nehéz...TS-nél még fontos az öntvény alu vázrész jó odahelyezése, fontos hogy jól meg legyenek húzva a csavarok...
Erről már én is annyit vitatkoztam emberekkel, hogy hihetetlen. Elég elterjedt tévhit, hogy a TS váz jobb mint az ETZ. Nem tudom honnan ered ez a nézet, de egyszerűen nem igaz.
Viszont kár vitatkozni, mert aki ezt hiszi általában nagyon ragaszkodik hozzá. :-D
Csapágyak jók.
Meg nekem van tárcsafékes kerekem is hozzá, szóval kerékcsere az volt.
a macska tesztnél stabil volt a csúzlim váza:D:D:D szerintem a tiednél is a kerék a gond nálam egyértelmű volt mikor ugyanaz a kerék került a peregybe és 95nél elkezdett libegni...ez még apát is megrémítette szóval valóban nem jó az első kerék, pedig a gumi az igen fasza még rajta..
...csak meg ne tudja Árpád, hogy a hátsó teló az ETZ-n Jawaból van :DDDD
De csak azért mert az hosszabb és nagyobb csillapítású és kiemeli a seggét hogy jobban forduljon.
Nekem városi viszonylatban teljesen jó, nem érzek problémát vele, na de amikor kijött elém egy autó, és csináltam egy jávorszarvas tesztet vele azt hittem kettétörik a váz mert olyat csavarodott és rugózott.
A hegyi kanyargás alkalmával sem a Mitas gumi volt a korlátozó tényező, kanyarban szépen hullámzott a legkisebb útegyenetlenségen a futómű a vázzal együtt.
Ugye az ETZ-n is gyak ugyan ez a futómű van, tehát azon sem jobb elvileg, csavarodik is valamennyire, főleg az első villa, de az mégis szépen kezelhető, annyira hogy a felhajtott lábtartó helyett a kipufogó bilincs ér le, lógok a motor mellet hogy még kintebb legyen a súlypont, mégis tökéletesen kézben tartható csúszáshatáron, és az úthibákat is jól viseli. (Bábolnai és Csegei versenyen kapott a pofájára, főleg hogy a szántásban kötöttem ki 80-al :) Jó ez már a gumin is múlik, de szépen kezelhető.
Egyébként 250-es TS is elég stabilnak tűnik de annak egészen más váza van mint a kis TS-nek.
De mint mondtam a kis TS-t nem a sportossága miatt szeretjük, hanem azért mert eszményi kis városi szüttyögő és megbízhatóbb (igen a teleszkópok is :) mint egy Jawa :))
az én kis TS-em se volt túl stabil, mondjuk szépen tudtam borítgatni...végülis a hiba oka az elsőkerék volt most kicseréltem elől hátul 16osra, mert szerintem sokkal jobb mint a 18as..na majd kiderül már csak fél év:D:D:D:D
Mondani én is mondok akármit, de bármikor kiállok vele versenyezni TS-ETZ viszonylatban :DDD
Én is szeretem a kis TS-t de nem éppen a kanyar stabilitása miatt.
Árpi, megint olyanon vitatkozol ....na mindegy.
Egy roncs ETZ alapján vonsz le olyan tanulságokat hogy a hajam égnek áll.
Ha kiveszem a Jawaból a teló olajat, lehetőleg aszimetrikusan, fellazítom a kormánycsapágyakat, szétütöm a felfüggesztést, meg talpasra kopott gumikat tennék rá, azon sem sokat érne az amúgy kiváló dupla bölcsőváz stabilitása.
Amúgy Wareszt kérdezd, miért jobb a kis TS, mint a kis ETZ. Ő jobban elfogja mondani.:)
Jé, elküldve mennyivel hosszabbnak túnik a hozzászólás, mint amikor írtam... :D
Szinte biztosan jobban kibírja az esést a TS váza. Az ETZ váza már egy szerencsétlen álló helyzetben történő felboruláskor is torzulhat. A kanyar beli viselkedést nem teljesen hiszem el, de tudod, te többet kanyarogsz vele. Az úzhibákkal viszont vitatkoznék. Az ETZ váza úthiba nélkül is hajlamos rezonanciára.
De úgy általában nem hiszem el, hogy heggesztett négyszög zártszelvény híd váz jobb lenne, mint a normális TS váz.Nem hiába nézegetik annyira alapossan a vázat a rutinos ETZ vásárlók. Összehasonlíthatatlanul több a sérült vázú ETZ. mint a TS.
De ha igazad van, és a kis TS váza rosszabb mint az ETZ-é, akkor nem véletlen, hogy a jawákat részesítem előnyben.:)
Amúgy az én ETZ-m az átlagnál jobb váz szempontjából. Egyenesen fut amíg nem fut döccenőre, az átlagosnál kevésbé dobja ki a farát fékezéskor, nem rezeg be, kezd el kígyózni semmilyen fordulat, vagy sebesség tartományban. Jut eszembe: Kigyózó ETZ... No, az se nagyon ritka jelenség, annak idején talán még a Motordoki is foglalkozott a jelenséggel.Visszatérve a saját ETZre: A hátsó telóban nincs olaj. Ez viszont rendkívül gyakori. A 250es ETZ-k gyorsan tüntetik el a hátsó telóból az olajat, a többi szoci motorhoz viszonyítva. Kérdezd meg a jawásokat, milyen sűrűn kell a hátsó telókkal foglalkozniuk.Nem is beszélve arról, hogyha MZ hátsó telót kell cserélned, párban kell a dolgot megcsinálni, hogy egyforma legyen a csillapítás. A jawám hátsó csillapítása állítható, ha szét van szedve a csillapító.Tehát ha bekrepálna valamelyik, elég azt kicserélni. De ráadásul nem is láttam még tönkrement jawa hátsó rugóstagot. Biztos van pár ilyen eset, de ritkának kell lenie, mert személyesen egybe sem futottam bele.Biztos balszerencsés vagyok, de MZ-nél más a helyzet. Az első ETZ-m is teló hibás volt, valszeg ez is az, mert nem egyforma ütemben vesztette el az olaját a két oldal. A cimborám vett egy tst, azon is cserélni kellett rögtön a rugóstagokat. Nézd közlekedés közben az ETZ250ket. Nagyon soknak pattog a hátulja menet közben, ami nem teljesen vezethető vissza csak arra, hogy rossz a rugó előfeszítése.De tényleg, csinálj egy statisztikát, egy hónap alatt hány ETZ-t látsz az utakon, és ebből hánynak rossz a hátsó rugóstagja.Persze a legtöbb ETZ-s nem is törődik a dologgal, ha dobálja oldalt a hátulját, korigálják az irányt és mennek tovább, mintha mi sem történt volna. De nekem halálom az, ha hírtelen nem arra megyek, amerre akartam volna. Én szeretek relaxálni vezetés közben, szeretem ha a motor magától is a helyes irányban halad, ha van kissebb bucka, kátyú, ha nincs.
De mint mondtam, ezek a dolgok eléggé szubjektívek, szerintem mindenki másként éli meg a különböző tipusokon való motorozást.Ha valaki az ETZ-t szereti, azon érzi jól magát. Aki a jawát, az azon.Mind a kettő motorozható valószínüleg, mert mind a két tipuson több tízezer kilométert lemotoroztam, és még itt vagyok.:D
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|