:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
A BR-ből nekem úgy tűnik, mintha NGK gyertyát használnál. Nos, az nekem nem jött be szoci motoron.A legtöbb (vagy négy darab ) elektróda szakadással lehelte ki a lelkét. Nem tudom, miért.Talán az ETZ rázkodás. Talán....
Egy biztossabb vagyok, hogy trafó csere vált nálad aktuálissá.
sorszám: 38849 (118020)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-10-10 20:27:04)
köszönöm a kimerítő választ.
szép napot.
Dlaca
Szewasztok!
Azt kérdenzém hogy tudja valaki hol kapok 251 es ETZ re szögletes hátsó fehér lámpabúrát??? Internetes webáruház érdekelne, vagy ha Hajdu Bihar megyében tudtok boltot ahol kapni, az is jó!
Köszi
Szabbensz
ahol garanciát is ad valaki, ott általában 7-8ezer az összes kellékkel együt. én 1000ért vettem levágott vezetékekkel zsákbamacska gyujtóelektronikát, és 1500ért ugyanilyen kategóriájú jeladót, amibe kellett is hall ic-t cserélni, aztán még a többi csimbiért 500at fizettem...
szóval kell a csapágyazott forgórész, a jeladóegységgel együtt, kell egy M7 imbuszcsavar, amivel kiváltod a hatlapfejűt. kell egy kis "pöckös" lemez, ami a leszerelt megszakító alaplap helyére megy(ez fogja pozicióban tartani a jeladót), a jeladóból egy fekete kis kábelköteg jön ki, ennek a végén van egy csatlakozó test, amit a kondenzátor helyére kell felcsavarozni. ezen kívűl van az elektronika fekete doboz, amiből 3 vastagabb vezeték jön ki, és egy egészen vastag fekete köteg(ez el kell érjen a jeladóig) mindegyiknek a végén kell legyen sarú. és a legfontosabb!!!!!! egy legalább 3, de maximum 7-8 Kilo OHM belső ellenállású gyertyapipa. ez azért fontos, mert megszűri a nagyfeszültségű tüskéket, ami nagyon hamar kinyírná a jeladót.
kb ennyi.
a beállításához jól jön egy indikátoróra, más nem szükséges. ja, és a teljes megszakítós rendszert magadnál tarthatod egy kis zacskóba, tartaléknak, nem sok, szinte bárhol elfér a motoron. ha meghibásodik az elektronikus, akkor az onnan sehova sem megy, a megszakítóssal viszont az út szélén simán életképessé lehet tenni a motort. amúgy csak akkor szokott elromlani, ha túltölt a generátor(érdemes kicserélni a fesszabot wartburg-trabant generátor fesszabra, legjobb!), vagy ha rajta felejted a gyújtást álló motornál.. akkor kb 15 perc és leég a végtranzisztor.
azt hiszem minden lényegeset leírtam.
Szeretném lecserélni a megszakitós gyujtásom hall-osra.
Mit kell vennem hozzá az alaplap,forgórészen kivül?
Mi a reális ára?
Kösz Dlaca
hát igen a 150es ha gyári (olyannal mentem meg ha minden jól megy még fogok is:) ) az lazán elpöfög 4.be 1800as (kb 25-30 km/h)fordulaton is, és használható 4000 alatt bőven, 1esbe épp csak elindulni szoktam vele, már rakom is a 2-t így a fogyasztás városba is 3-3,5 között van igaz 22es karbival, de 150es csonkkal. na de majd ha a membrános karbi, felkerül rá az új főtengely csapágyakkal, meg az új dugóval...akkor majd meg csinálom az oldal sztendert rá :):):) (középről mint a katonai etz-n)
Gyertyát kicseréltem, mert nem indult rugásra és tolás(gurulás)ra sem, pedig szikra volt, bár gyengén, de szokott működni. Kicseréltem a vészgyertyámra, ami egy ostoba rendelés következtében br7-es, hosszabb, de új. Ezzel úgy zakatolt, mint mikor kifúj a hfejnél, és szakadozva, de hazaértem(kb 10 km)
A trafót nem igazán lehet kimérni. DE a jelenség leginkább trafó, vagy gyertya hibára utal. A tarfó nem annyira drága. Jobb ha veszel egyet, beteszed. Ha megszűnik a hiba akkor minden rendben. Ha nem, ráérsz gondolkodni, és lesz egy tartalék trafód, ami nem tragédia.A trafó cserénél figyelj oda, hogy nejogy fordítva kösd be, mert akkor megy egy drabig, aztán tönkremegy.
sorszám: 38842 (117995)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-10-10 18:22:11)
Megint szivózik velem a motorom, ma is produkált olyanokat, mintha kifogyna a lé, vagy kihagyna a gyújtás. A trafón kivül minden ki van cserélve, és minden a helyén van. Melegen csinálja. Ne felejtsük el, nekem a forgórészem üt, de még a szénkefék rugóútjaiba belefér az imbolygás.
Vagy addig úgy sem lehet mit mondani míg a trafót nem cserélem ki? Azt valami méréssel meg lehet vizsgálni, hogy jó e? Vagy bárhogy?
Waresznál az igazság, de te is jól érezted, csak rosszul értelmezted.
A 125-ös hivatalosan is 4000-től éled fel és 5600ig húz rendesen.
De ha felfúrod 150-re akkor a nyomaték görbe alsó felét emeli meg inkább, de alapvetően nem változik a jellegőrbe.
Leginkább indulásnál és 3000 alatti pöfögésnél érezni meg a +25ccm-et. Normál használati tartományban (4-6ezer között) alig érezni különbséget.
Gyári 150-essel nem mentem de nem lepne meg ha annak egyenletesebb lenne a nyomaték leadása.
pedig alul mindig is nyomaték szegényebbnek éreztem a 25öst a 4000 feletti nyomatékhoz viszonyítva, az én gyári 150es hengerem minden hol egy formán húz a 125ös mintha 4000-4500től jobban megindul a 150esnél nem tapasztaltam ilyet...de legalább ma is tanultam valamit..
Sziasztok !
Keresek MZ TS 250/1 -hez :
Hátsó sárvédőt,
Ülést, (ne legyen barkácsolva)
Kiss Péter 30/303-6109
Nekem 25-ös van, az előző tulaj 150es hengert tett rá, 25ös hfejjel. Kicseréltem a hajtó lánckereket 150esére, de rosszabb a menetdinamikája, a végsebességre lettem volna kiváncsi, de addig nem marad 4ben a "váltó" amíg kipörögné magát, 200-600 méterenként kilöki. Visszateszem a kissebb lánckereket.
pont hogy nem!
a 125ös hengert 150re fúrva(második túlméretnél már itt-ott átszakad a persely) kapunk egy pörögni nem hajlandó, de önmagához képest nagyon alacsony fordulaton is viszonylag erős motort. mindenképpen erősebb lesz, de annyit nem fog tudni mint egy 150es. ilyen van nekem is. a 150es henger vastagabb persellyel van, így azt tovább lehet fúrni, de nincs hozzá dugattyú. az erősebb is.
nem csak a köbcenti a lényeg, hanem azt sem szabad elfelejteni, hogy csak is gyári 150es hengerből lehet 170-est csinálni, mert más a leömlők/átömlők alakja, mérete, ezért is nyomatékosabbak a 150esek, egy 125ös hengerrel ugyanolyan teljesítmény/nyomaték karakterisztikát kapsz mint egy 125össel csak magasabb értékkel..alul ugyan úgy szar lesz...
sorszám: 38835 (117976)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-10-09 16:31:58)
Dugattyúja?... nem tudom, ha létezik ekkora túlméret, akkor van dugattyú, ha nincs, akkor egyedileg kell gyártatni.
De ez a 170ccm egy elvi maximum, amit még (tudtommal) a henger elbír, lehet hogy tévedek.
sorszám: 38834 (117975)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-10-09 16:31:58)
És annak( 170es) honnan van dugattyúja? Esetleg rövidebb hajtókar, vagy más kialakítású dugattyú?
Tudtommal nagyon erős jóindulattal 170ccm a felső határ, de akkor már nagyon vékony a hengerfal. Szerintem felesleges erőltetni. Max 150ccm-re értemes fúratni, az még ésszerű.
sorszám: 38832 (117972)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-10-08 22:35:36)
TS kis blokkból 200ccm körüli működő űrt lehet képezni? Érdemes?
Gyanítom nem sok tapasztalat van ezekről.
Szerintem mindegy, csak jó állapotu legyen, passzoljon az MZ-re és legyen hozzá alkatrész, mivel garantáltan sokat kell állítgatni meg fúvókázni mire jól működik MZn.
Szevasztok!
Ha 125-ös ETZ-re szeretnék valami komolyabb karburátort tenni akkor Mikunit ajánlotok vagy inkább Dellortót?
Előgyújtást állítottál?
Gyertya milyen? Az alacsony hőértékű gyertya is tud ilyet.
Az mzklubbon Baki Mátét keresd.
Tudom hogy nem MZ, de mégis közel áll hozzá. Szóval van nekem egy Schwalbe-m, turbóhűtéses blokkal. Az a probléma hogy magasabb fordulatnál, 3adikba 55 körül elkezd csörögni fokozatosan. Olyan mintha apró szegeket szórnának. Ez a fordulat növelésével növekszik és amikor ez a csörgés van akkor érezhetően fogja a motort. Így most 57nél van a vége:( Ezelőtt is volt ilyen probléma, de egy hajtókarcsere megoldotta. Utána 500km-ig tökéletes volt. 65-öt tudta szélcsendben egyenes úton. De elkezdődött újra. Először csak nagyonmagas fordulaton aztán meg szépen ment tovább egészen eddig. Mi lehet a gond? Olajnak Mol Sprint 2T-t használok. Egyszer leszedtem a hengerfejet megnéztem h nem a koksztól lehet e öngyulladás és emiatt, szóval megpucoltam, összeraktam és minden ugyan az.
Kipucoltam a csapot, már átmegy rajta a benyó, de ha összedugtam a karbival a köztük lévő felesleges-szűrőn nem jelentkezett anyag. Kiiktattam, már minden OK. Egy szűrő miatt cseréltem kondit, megszakítót, ha kapok csapot akkor azt is cseréltem volna, kipucoltam a tankot és a csapot, szétszedtem a karbit, kipucoltam azt is. Nna még jó hogy nem értek hozzá..
Felétek nincs ilyen "szoci" motoros bolt? Simson/MZ? Ott az ilyen tömítés alap felszereltség. Autós boltban sose fogsz kapni... :S ha nincs másik tömítés, akkor használd a régit... csak legyenek könnyen átjárhatóak a lyukak.
sorszám: 38824 (117950)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-10-07 19:56:01)
Ja jó vicces, úgy érzem magam mint aki nem dugta be a konnektorba a bármit és szerelőt hívott. Azt a gumit nem tudom preparálni, ma 4 autós boltban voltam, és nincs csap..
Helló!
Nekem 250-es etz-m van és csak az érdekelne, hogy pontosan hány bar nyomás kell hogy legyen a kerekekben, ami ideális. Én azt hallottam, hogy az elsőbe: 1,8 bar; a hátsóba: 2,1 bar.
én le reszeltem a sorjákat,meg azokat a pici darabokat amik ugy állnak h lehet h le fognak törni/esni azokat is lereszeltem a szoknya aljáról.Micsoda munkákat végeznek.
Hehe :) nafta nélkül nem sűrűn indul el, pucold ki a csapot és a szűrőjét, és ellenőrizd a csap alatti gumit is, ha nagyon deformálódott, akkor nem engedi át a benzint.
sorszám: 38820 (117929)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-10-06 22:03:43)
Az is új , kb fél órás, viszont a benzin sem jön . Kipucoltam a karbit, semmi, belekukkantottam és nincs benne lötty. A csapom is rossz, de mára befejeztem.
a megszakító érintkezőit takarítsd meg alaposan, az is lehet kontakthibás, ugyanazt produkálja, mint ha hibás lenne a kondi.
sorszám: 38818 (117926)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-10-06 19:08:14)
Kicseréltem a kondit, (de mint ahogyan ez szokott lenni nálam,) és ugyanazt produkálja, ha a szivatót rajtahagyom gáz nélkül bebrummog, gáz húzásra lebőg. Biztos trutyi mi?
az első teló belsejében van egy olyan gyűrű mint a motorba a dugattyún csak ez ha jólnéztem műanyagból van ha ilyen nincs a telóban akkor is nagyon rosszul viselkedik.
Nézzél képet szétszedett telóról van itt az oldalon cikk is róla
Nem tartod magad elég megbízhatónak? :)
Szevasztok. Segítségeteket kérem. Aki tud vmi megbízhtató embert aki bevezetékelné Mz ETZ 125ösöm az létszi szóljon nekem. Nagyon sürgős lenne. Előre is kössz
Köszönöm a válaszokat!
A régi 150-es ETZ-mbe is valami gagyi motorolajat raktam a telóba hát tökéletesen szuperált se nem volt puha se nem túl kemény, na majd a hétvégén trükközök a telóval :)
Másik bajom, hogy mikor levettem a kuplung oldali deklit és fordulat kihajtásnak a csavarját a kipun betámasztottam a dugót egy fával majd úgy tudtam meginditani a csavart de előbb mondom megnézem a dugót szemre hát meglepetésként ért hogy le van törve az alsó és felső gyürü közti alu darab és a gyürük sincsennek éppen meg. Gyorsan hengert lehúztam semmi baja még egy árva karc se volt benne. Mondom ezt kicserélem nem viselném el ha törött dugóval járna a gép ( és csoda hogy ment igy is ) Szóval vettem egy dugót a MOFAKER-nél "BERTA" gyártmányút... kisipari remek éles sorjákkal amik még az ember kezét is szétvágják ha nem figyel oda. A dugó olyan irdatlan nehéz, hogy ez már fáj. Ti szoktatok kicsit reszelni belőle, belül a hibáknál? Vagy más dugót szoktatok venni?
Azt hiszem nálam is ez lehet, mert 10 vagy 15w-30as repsol telóolajat tettem bele, meg duplaajkas telószimeringet és mégis kúszik az olaj, valószínűleg a kopottsága miatt. Persze ez a kis olajfolyás semmi ahhoz képest, mikor rendesen folyt belőle.
Segítene ezen az ha új bronzperselyt gyártatnék bele. Vagy újra krómoztatni a csúszószárat?
már csak egy hét, aztán jöhet:)
Én Valvoline lengéscsillapító olajat vettem, 10w30-as, majd kiderül milyen lesz ha elkezdem összerakni a motort. Most van festőnél minden cumó.
A címed még mindig nem adtad meg... ha kell a kipuff, akkor majd írd le.
Keri jót mondd, de fontos az olaj is, teló olajat ne vegyél bele. az átlag motorolaj meg túl sűrű, én egy nagyongagyi fajta 10w40est ajánlok neked. a vékony telóolajokkal az a gond, hogy az amúgy is nagy illesztésű, és még ráadásúl kopott telószárakoból egyszerüen mindenféle csodaszimeringgel is ki képes verődni.továbbá nem csillapít kellőképp. szimeringből, meg porvédős Hidraulika(!!!) szimeringet vegyél.
Valószinűleg felakadt a szívó ági szelep.
Ha jó az olaj, meg van benne elég, mégis pocsék a csillapítás akkor ez szokott lenni.
Összenyomáskor lényegesen kisebb a csillapítás mint kirugózáskor. Erről egy szelep gondoskodik. Kirugózáskor ez elzárja az olaj útját ezzel növelve a csillapítást. Ha ez nincs rendben akkor extrém borzalmas a futómű.
Sziasztok!
Egy újabb problémával fordulnék hozzátok!
A probléma, hogy az első teleszkóp kopog. Ha lenyomom majd visszaengedem a felső ponton koppan egyet, már szétszedtem olajat cseréltem, kipucoltam illetve szimmeringet mert a fő probléma az olajfolyás volt! Én azt hittem a csere és a tisztitás után majd minden olyan lesz mintha gyári lenne ... hát nem! Ha találkoztatok már ilyen problémával eltudnátok mondani mi okozza és mit kellene cserélni? Előre is köszönöm! Üdv
Paliszander szinű, szép, ahogy elő vagyon írva..
A levegő csavaron tekerj ki egy fél fordulatot próba képpen. Nekem akkor csinál ilyet amikor elrázódik. Ilyenkor kicsit nehezebben is indul, de ha beállítom akkor pöc-röf.
Benzin fogyásra nekem csak simán kihagy és leáll. Gondolom függ a karbi beállítástól is hogy viselkedik.
Nekem alábbiak miatt durrogott:
Időszakos zárlat, rossz megszakító, rossz trafó, rossz gyertya, beköpött gyertya, valamint akkor is hasonlóan viselkedett amikor szénné szívattam, mert elfelejtettem gyújtást tenni rá :D
Ha jól megy szerintem kár bolygatni, egyébként utógyújtásra utal, begyújtja a gyertya a keveréket és még elég nagy a hengerben a nyomás, amikor nyit a kipuff... ilyenkor betüsszent a motor egy kicsit, ami elég nagy huzatot csinál odabenn, kiszívja a keverék jó részét, ezután kell vagy 3-4 rúgás mire újra beindul a motor. :) az enyém is sűrűn csinálta, ha gyújtással együtt indítottam hidegen. Úgy elkerülheted ezt, ha gyújtás nélkül 2-3-at rárúgsz hidegen, gyújtás rá, és újabb rúgás.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|