hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 25. hétfö 
Katalin

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 981 oldal

150esRolleres
válasz erre | email2009-10-22 20:09:30
Levettem a forgórészt, betekertem a csavarját, aztán méréseket végeztem egy darab léc segítségével a blokk ugyanazon helyétől a csavar 6 lapjának majdnem mindegyikén. Ősember módszeremmel kiderítettem, hogy a tengelyem nem görbe.( És a csavar sem) A kúpos részen viszont van egy általam rozsdafoltnak gondolt folt, ami a forgórész belsején is megjelenik. Azt gyanítom szar a kúpja. Egész könnyen le tudtam tolni, talán még kézzel is lejött volna, pedig rendesen a helyén volt, amennyire a szénkefe helyzetéből látni. Kb 5 litert fogyaszt
sorszám: 38949 (118237)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-10-22 16:31:49
Olyan görbe a főtengelye, hogy elpattog a szénkefe. Vajon érdemes további hibát keresni egy ilyen motoron?
sorszám: 38948 (118235)
(előzmény: Péter mz, 2009-10-22 16:15:55)

 
 
LG TS
válasz erre | email2009-10-22 16:16:26
Keresd grafur-t az mzclubhungary.com-on. Bár neki Dellortoval vannak tapsztalatai.
sorszám: 38947 (118234)
(előzmény: emdzsi, 2009-10-21 16:09:48)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2009-10-22 16:15:55
Aksi fel van töltve?töltés is van?De mindek 3 fölött az előgyujtás? 3mm legyen a max,ennyi elég és itt megy a legjobban.Vegyél vissza a 3 mm fölöttből.De az is elég lehet h nagy a megszakito hézagod.Legyen 0.3,és a rugója is erős legyen,meg beégett ne legyen a megszakito mert akkor nemlehet mit várni.Ha kacsa is a forgórész attólmég be lehet állitani.Amugy miért kacsa?Ha a főtengely jobb oldali része már maga üt akkor a jobb oldali főtengelycsapágy se birja sokáig és a csapágyfészek se,mert kikoptathajta a csapágy mozgása.Vedd le a dinamót és nézd meg h üt e maga a főtengely kilógó vége.Ha csak egy nagyon picit üt akkor az már a dinamó végénél már sok.Milyen gyertyád van?Meg ha megtudod mérni,nézz rá mennyi feszültség van az akksi 2 saruján.Amugy a blokkba is megy egy testkábel az is jó?A fesszabályzó mellől megy le a kondinál van rádugva a dinamóra.
sorszám: 38946 (118233)
(előzmény: 150esRolleres, 2009-10-21 21:10:05)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-10-21 23:07:50
jó ötlet, meg mondjuk a 3mm az kb maximum érték kéne legyen az előgyújtásba.
sorszám: 38945 (118231)
(előzmény: Nfsman, 2009-10-21 21:33:57)

 
 
Nfsman
válasz erre | email2009-10-21 21:33:57
üdv... a gyertyahézagot próbáltad csökkenteni? hátha segít
sorszám: 38944 (118230)
(előzmény: 150esRolleres, 2009-10-21 21:10:05)

 
 
150esRolleres
válasz erre | email2009-10-21 21:10:05
Nna, még mindig szaggat a kis TS. Üzanyagot kap, kondi, trafo, gyertya, megszakító új, minden a helyén. 3 fölött, de nem 4nél van a gyújtás. Nemtom mi lehet. Esetleg az a kacska forgórész csinálja ezt velem?
sorszám: 38943 (118229)

 
 
emdzsi
válasz erre | email2009-10-21 16:09:48
Üdv!
Azt tervezem, hogy rakok a 251es etz-mre egy mikuni vm karbit és véleményeteket szeretném kérni ebben, hogy mennyire érné ez meg, milyen torokátmérőjűt érdemes venni, mennyivel menne jobban tőle a motor és hol lehet beszerezni ilyen karbit?
u.i:ha netán hülyeséget kérdeztem volna akkor bocs,mert nem nagyon vagyok jártas ilyenekben.
sorszám: 38942 (118222)

 
 
R.Norbi
válasz erre | email2009-10-20 21:15:24
Etz 250 eladó!Érdeklődni mailban: norbi077@freemail.hu
sorszám: 38941 (118214)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2009-10-20 10:16:38
http://auto.indavideo.hu/video/Motorozas_a_jegen
sorszám: 38940 (118203)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2009-10-20 09:11:49
most látom csak itt hamar áramik az info.
akkor nem szóltam:)

Ahoj
sorszám: 38939 (118202)
(előzmény: pandagyik, 2009-10-20 09:10:54)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2009-10-20 09:10:54
Üdv!

Ha szimmering kell akkor a ft mérete: 25x72x7

Ahoj
sorszám: 38938 (118201)
(előzmény: Kurtyka, 2009-10-18 12:18:32)

 
 
150esRolleres
válasz erre | email2009-10-19 22:40:12
Amit cseréltem az enyémben, kivül barna volt, a belseje zöld, de nem élesen elkülönülve, hanem elmosódva, azt gondoltam, hogy elszineződött , de kettécsíptem , és anyagában ilyen szinű. Azt mondják van vmi teflonos szimering, ami főtengelyre való.
sorszám: 38937 (118193)
(előzmény: waresz, 2009-10-19 21:46:50)

 
 
150esRolleres
válasz erre | email2009-10-19 21:49:33
Nincs olyan hideg, az autómban melegem van, reggel motorral megyek, húsz oda 20 vissza km-ben. Bírható míg 4-6 fok van reggel. De ez majd kiderül holnap. Lehet csak nagy a szám...
sorszám: 38936 (118192)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-10-19 21:46:50
igazából ő dolga:D az a kék meglepően sokat bír, de akkor sem tartós megoldás olyanból is van égett ajkú példányom:P
sorszám: 38935 (118191)
(előzmény: Keri, 2009-10-19 20:13:07)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-10-19 20:20:32
???hogy egyensúlyozol vele?

Segíteni segít, de inkább a súlypont áthelyezés és pszihológia miatt.

De ha nem jégen motorozol akkor elég normálisan menni és nem lesz gond.

Jégen meg a szöges gumi ér csak valamit.
sorszám: 38934 (118189)
(előzmény: szsrobert, 2009-10-19 09:09:06)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-10-19 20:13:07
:)))) mit kapsz ezért Waresztől :))
sorszám: 38933 (118188)
(előzmény: RR_ZOZY, 2009-10-18 23:45:13)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2009-10-19 09:09:06
Ha csúszik az út, tedd talajközelbe a belső íven lévő lábad, a másik térded pedig nyomd a tanknak. Már a levegőben lévő láb is sokat segít csúszáskor egyensúlyozni, mint a légtornászok rúdja.
Kis motorokkal élvezetesbb, és nem sik benne akkora kár, ha eldobod. Főleg, ha fel van bukócsövezve.
sorszám: 38932 (118184)
(előzmény: LG TS, 2009-10-17 20:47:02)

 
 
RR_ZOZY
válasz erre | email2009-10-18 23:45:13
Nekem "gagyibb" kék van, bírja nagyon jól csak megvan a trükkje. Nah igaz ami igaz, a viton a tuti.
sorszám: 38931 (118182)
(előzmény: waresz, 2009-10-18 13:33:21)

 
 
-ricsi-
válasz erre | email2009-10-18 20:51:52
szevasztok...

tudom, nem ide tartozik, de most láttam a TV-ben a hirdetést...

"Retroautók a keleti blokkból"

www.retroauto.com

az újság mellékleteként 1:43as fém modell jár...

hátha valaki szereti a KGST autóit is...
sorszám: 38930 (118179)

 
 
Rókapimpó
válasz erre | email2009-10-18 15:23:37
A kuplunghoz rendes lehúzó kell, a generátor forgórészhez egy legalább 8.8-as keménységű 8-10 cm hosszú M10-es csavar kell a levételhez.
sorszám: 38929 (118171)
(előzmény: Kurtyka, 2009-10-18 12:18:32)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-10-18 13:33:21
barna színű, és viton a neve, darabja 2-3ezer ft, és 25x72x7 a méret. ha gagyibbat veszel, akkor az csak pár száz km-t bír ki.
sorszám: 38928 (118170)
(előzmény: Kurtyka, 2009-10-18 12:18:32)

 
 
Kurtyka
válasz erre | email2009-10-18 12:18:32
Sziasztok!
Lenne egy problémám a 250-es ETZ-mmel.
Beindul, füstöl iszonyat kéken majd leáll. Én a szimmeringekre tippelek és az lenne a kérdésem,hogy 2db 35x47x7-es kell a főtengelyre? Mert ha már cserélek mindkét oldalon cserélném. A kuplunghoz gondolom kell lehúzó és a dinamó részéhez?
sorszám: 38927 (118169)

 
 
Tibi2T
válasz erre | email2009-10-18 12:05:34
Lehetett az oka kondenzviz is. Igy ősszel simán előfordul ilyesmi.
sorszám: 38926 (118168)
(előzmény: Árpád, 2009-10-18 08:03:11)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-10-18 08:03:11
Persze, van téli gumi is.
De olyan nincs, hogy én évszakonként gumit cseréljek.:D
Komolyra fordítva a szót: Talán, ha lenne helyem ahol tárolni tudnám a téli illetve máskor a normál gumis kerekeket, akkor érdemes lenne gondolkodni a dolgon, hogy szerelt állapotban hajtsam végre a cserét ősszel, tavasszal.
Amúgy tegnap jót csúszkáltam a taknyos úton. Pont tegnap volt száguldozós kedvem, átlag 70-nel közlekedtem a városban.:)

Más: A multkor szó volt a durrogásról híg keverék esetén. Tegnap sok év után ismét sikerült produkálnom. Szét is kaptam a jószágot rendesen, mire leesett hogy mi a helyzet. :D De most tényleg a kevés üzemanyagg miatt volt, réges régen csinálta tele tankkal is, ha olyan volt a karbi beállítás. A kevés üzemanyag miatti durrogást értem.:)
sorszám: 38925 (118165)
(előzmény: Keri, 2009-10-17 20:15:02)

 
 
LG TS
válasz erre | email2009-10-17 20:47:02
Én is majdnem eldobtam tavaly decemberben, egy derékszög, de íves kanyarban 2esben 30nál, óvatosan kezdtem kigyorsítani, ahogy már a kanyar közepét elhagytam, és rögtön kidobta a farát a legapróbb mozdítására a markolatnak. Szerencsére rajta maradtam, de már csak a járdán tudtam megállni. Mondjuk szar kemény gumikon, azt hozzáteszem. Szerintem ha extrém óvatos az ember akkor azért el lehet evickélni 0, -5°C, környékén is.
Én nem bírom ki motorozás nélkül télen sem, azért jár ilyeneken az eszem. :P
sorszám: 38924 (118164)
(előzmény: Árpád, 2009-10-17 18:53:45)

 
 
150esRolleres
válasz erre | email2009-10-17 20:40:23
Majd jövőre, Keri nem hajlandó megoldani a problémát amiért nem idén fogom kipróbálni.
sorszám: 38923 (118163)
(előzmény: johnny576, 2009-10-17 16:52:02)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-10-17 20:15:02
Van már téli gumi motorra :)
sorszám: 38922 (118162)
(előzmény: Árpád, 2009-10-17 18:53:45)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-10-17 20:13:41
Kéz zsákot használtam, bőrruhát, alatta vastag termo ruha (nem motoros) vastag téli kesztyűt, gyapjú zoknit és katonai surranót.
0 fok alatt azért nem motoroztam sokat.
Általában hajnalban indultam, olyankor volt hogy jégvirág kicsapódott a plexire, de alapvetően nem volt 0fok alatt a nappali hőmérséklet.
És persze mindezek ellenére fáztam.

Az ízületeket, vesét védjed nagyon.
sorszám: 38921 (118161)
(előzmény: LG TS, 2009-10-17 18:45:32)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-10-17 18:53:45
Lábvédővel nincs tapasztalatom. Viszont van a gumikkal kapcsolatban. Ahogy lehül az idő 4 fokra, vagy alá, elkezdenek az ismerősök hullani, mint a hó. Még drága, jó gumik is csúszni kezdenek 4 fok alatt, Még jég se kell a perechez. Ezért nincs lábvédős tapasztalatom. Mert leteszem a motort amikor délelőttre még megmarad a jég.
sorszám: 38920 (118160)
(előzmény: LG TS, 2009-10-17 18:45:32)

 
 
LG TS
válasz erre | email2009-10-17 18:45:32
Erről, mármint a lábvédővel való téli(0-5°C) motorozásról, van valakinek tapsztalata? Mert én olyan 15percet bírtam -2,-4fokban a kis TS-el és max. 70es tempónál, ha annál gyorsabban mentem már nagyon átfáztam. 50-60as tempónál csak a kezem fázott, amit egy markolatfűtéssel, vagy markolatvédővel lehetne enyhíteni.
sorszám: 38919 (118159)
(előzmény: szsrobert, 2009-10-17 13:07:37)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2009-10-17 17:29:25
Én. Vipcarral is megy a motor, negatívumot nem tapasztaltam. A feliratán valami API TC szerepel. Elméletileg jó.800-ért pláne.
sorszám: 38918 (118158)
(előzmény: johnny576, 2009-10-17 16:52:02)

 
 
johnny576
válasz erre | email2009-10-17 16:55:37
Engem érdekelnének a részletek a 250es etz-ről. Amúgy sztem hasztaltauto.hu-n érdemes hirdetni.
sorszám: 38917 (118157)
(előzmény: veszprémiki, 2009-10-17 12:58:53)

 
 
johnny576
válasz erre | email2009-10-17 16:52:02
Hi. Kipróbáltad már az említett vip car 2t olajat? Vagy valaki kipróbálta már? Ha igen, akkor milyen? Thx
sorszám: 38916 (118156)
(elözmény: szsrobert, 2009-10-15 20:57:39)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2009-10-17 13:07:37
Hegeszteni kell eg külső csövet a könyökre, amin vizet áramoltatsz át. A meleg víz fűti a markolatot.
Úgy emlékszem, a lábvédős TS-en télen kellemesen örvénylett a hengerről leváló meleg levegő a vezető térde körül.
sorszám: 38915 (118154)
(előzmény: Keri, 2009-10-17 12:46:07)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2009-10-17 13:05:23
Jó lenne, nekem már 60-nál is 3,3-at kért benzinből. E85-tem még nem mértem 60-nál.
Az a baj, hogy TS vásárlása esenén az államnak fizetett sarcból rengeteg üzemnyagot tudok vásárolni, és emiatt nagyon sok idő alatt térülne meg a különbözet.
sorszám: 38914 (118153)
(előzmény: Jaky16, 2009-10-17 11:44:11)

 
 
veszprémiki
válasz erre | email2009-10-17 12:58:53
Sziasztok
Eladó etz 250-t hol érdemes a leginkább hírdetni?

Üdv: M.
sorszám: 38913 (118152)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-10-17 12:46:07
Egész pontosan lehetetlen, amikor a lámpákra is épp hogy elég a villany.
De ott van a motor, és a kipufogó, onnan vezesd el a meleget.
És nem, nem oldom meg helyetted a problémát, szenvedj te vele, nekem van elég bajom ezek nélkül is...na meg van kocsim ami kényelmes, van fűtés és a zene minősége is kiváló :D
sorszám: 38912 (118151)
(előzmény: 150esRolleres, 2009-10-17 12:12:40)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-10-17 12:42:18
Nem tudlak követni...
de azért nem használható, mert nem tudsz vele gyorsulni, lassulni, kanyarodni, oldalszél felborítja, életveszélyes.
Ezeket arra fejlesztették hogy egy ideális körpályán megtegyen 1000km-et 1 literrel, másra alkalmatlanok.

Az elektromos kerékpár jól használható eszköz, ezek nem.
sorszám: 38911 (118150)
(előzmény: szsrobert, 2009-10-17 11:11:43)

 
 
150esRolleres
válasz erre | email2009-10-17 12:12:40
Valami fűtésen agyalok motorra, télire. Beszálltok? 6v-al hátrányosabb
sorszám: 38910 (118149)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2009-10-17 11:44:11
az én kisTS-em 3körül eszik 70-80nál +/- 1-2 deci, de csak 22es karbi van rajta a fúvóka mérete olyan 85-90 körül lehet. de városba ha húzom neki mondjuk nem kapcsolok 4dike(a,mi egyébként elég ritka mindig 3000-3500 között megyek vele) akkor valamivel 4 liter felett kér de ez 5000es fordulat átlagba. egyébként városba is elég 3.5...
sorszám: 38909 (118147)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2009-10-17 11:18:06
Nekem egyszer régen volt 2,8 körül 70-nél. 2500 alatt leállt a motor, elvettem az alapjárati kaját. Fura, mert még 120-as főfúvókával volt a 150-esben. Előtte 4,5 liter volt 70-nél, azon dühödtem be. :-) agyon rosszul gyorsult, és detonált is.
A kis fogyasztáskor(teherautó mögött kisebb hűtés, nagy fordulatszám) normál keverési aránynál mindig azon aggódok, elég lesz a az olaj a főtengő megfelelő kenéséhez. 3000-en még biztosan nem okoz hatalmas problémát, de 5 körül már biztosan több olajat igényel. Ráadásul a sok olaj miatt detonál, és rosszabb az égés. Hígabb keverékkel kevesebbet eszik. Lehet, hogy 50-nél 100-as keverési aránnyal is elmenne károsodás, élettartamcsökkenés nélkül.
sorszám: 38908 (118146)
(előzmény: Keri, 2009-10-17 00:45:21)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2009-10-17 11:11:43
Nem használhatalan. Nem az autópálya belső sávjában akarom vele letolni a sportautókat. :-)
A sebessége határolja be a hatótávolságát inkább. (Én az elektromos kerékpárom 18-25km-es sebességével is elégedett vagyok.Az akkuamortizáció adja a sebességet, magasabb sebességnél vagy rengeteg drága/nehéz akkut kell pakolni a gépre, vagy a nagy áram hamar kinyírja az akkut, és abból a költségből símán eljárok kétbetűs kedvencemmel minimum 50-es tempóban, ami azért nem ugyanaz :-))Heti 5 napot dolgozol, X órád jut utazásra. Tetszik, vagy nem, sok esetben nincs 10 órád 250km-re utazni.
Fejlődik a technika, mégis ugyanúgy 8 órás a munkaidő, és egyre kevesebb időnk jut mindenre.
Van értelme?
sorszám: 38907 (118145)
(előzmény: Keri, 2009-10-17 00:43:28)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-10-17 00:45:21
Nekem fogyasztott 3 litert 80-as tempó mellet a TS....beálltam egy kamion mögé így nem volt menetszél, szinte alapjáraton mentem 200km-et.
sorszám: 38906 (118141)
(előzmény: Rókapimpó, 2009-10-17 00:14:12)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-10-17 00:43:28
Igen, de közúton használhatatlan
sorszám: 38905 (118140)
(előzmény: szsrobert, 2009-10-16 23:43:53)

 
 
Rókapimpó
válasz erre | email2009-10-17 00:14:12
Ja, azt elfelejtettem mondani, hogy azt a 30 km-t lejtőn tedd meg és szerelj fel a motorra nagy vitorlákat is, hogy a szél még rásegítsen.
Ez a 30 km csak hasra ütés szerűen jött, nem számolgattam semmit, különben azt sem tudom mennyit fogyaszt egy kis MZ, de még azt sem mértem, hogy az enyém mennyit. :P :D
sorszám: 38904 (118137)
(előzmény: szsrobert, 2009-10-16 23:42:58)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2009-10-16 23:43:53
Néhány deci 25-nél? Jobb/olcsóbb, mint az elektromos bicikli.
sorszám: 38903 (118135)
(előzmény: Keri, 2009-10-16 22:07:06)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2009-10-16 23:42:58
30km-re 1l az 100-nál 3,3 liter lenne. Ilyen MZ nincs. 100-nál még a 20km/ liter is jónak számítana.
sorszám: 38902 (118134)
(elözmény: szsrobert, 2009-10-16 20:17:50)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-10-16 22:14:14
Esetleg javaslom az elektromos járműveket.
Itt a közeli villanybringa boltban van egy ilyen:
http://www.oko-moto.hu/vectrix.php
Ez jobb is mint a kis MZ.
sorszám: 38901 (118132)
(előzmény: Keri, 2009-10-16 22:07:06)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-10-16 22:07:06
Szuper áramvonalas csepp alaku teljes burkolat, lehető legvékonyabb kerék amin a küllők le vannak takarva sima tárcsával, kemény sima gumi, jó nagy nyomásra pumpálva.

Aztán meg kell keresni azt a legkisebb terhelést ahol legjobb a hatásfoka a motornak és ehhez igazítani az áttételt.
Ezen az egy terhelésen és fordulaton menni vele.

Ja a láncburkolatot szedd le és gázolajjal vagy műszer olajjal kenjed.
Generátort leszerelni...najó elég a szénkefét kiszedni.

Szerintem kb 30-as tempó mellet tudna 100km/1l-t.

A fogyasztási rekorderek, kb 25ccm-es motort építenek be és versenybringa kerékből építenek járművet, karbon burkolattal. Szakaszosan üzemeltetik a motort és nincs váltó mert az is rontja a hatékonyságot. kb. 25km/h átlag sebességgel néhány decit fogyasztanak el 100-on.
sorszám: 38900 (118131)
(elözmény: szsrobert, 2009-10-16 20:05:50)

 
  Összesen: 981 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu