:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Jó lenne, ha az én TS-em is ilyen megbízható lenne, ilyen fogyasztás mellett, és már bánom, hogy nem hallottam hamarabb, ezekről a "fejlesztésekről", mert akkor most lenne rá pénzem. Helyette vettem sok szar utángyártott alkatrészt és mindig előjön valami új hiba, amint megoldottam az aktuálisat. Kicsit reménytelennek érzem. Pedig amikor minden klappolt rajta, akkor úgy ment mint az álom!!!!! Csak úgy repült!
Waresz!
Hol lehet kapni ezt a sokat emlegetett VITON szimeringet?
Ezzel azért vigyázz, kettőből egyet összerakni szerintem nem olyan egyszerű mint gondolod. Kell hozzá szakértelem rendesen, például egy elhasznált váltó meg egy jó váltó között laikus szemmel nincs sok különbség. Figyelj oda nagyon mit teszel bele, mert könnyen szarabb lesz mint volt! :-)
sorszám: 38963 (118254)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-10-23 13:09:48)
Üdvözlet!
Végre sikerült belőnni a gépet. Nos a fesszabályzó is jó volt, csak a diódahíd kicsi diódáiról való kivezetést kellett rákötni még a relére, innentől kezdve volt töltés 16V-ig is felment majd állitottam a csavaron 14,2-14,3 fölé nem megy, a szikra szép, benzin okés és mindig fekete a gyertya meg ledadogott nagyobb fordulaton, mondom azért ránézek a légszűrőre ekkor ért a meglepetés. A papir sárral átitatva amin egy deka levegő nem ment át még csoda, hogy birt menni a gépezet. Így megúsztam a szimmering cserét és rámmaradt két darab 25x72x7-es Viton-os szimmering, ha esetleg valakinek pont ilyenre lenne szüksége akkor megbeszélhetjük olcsóbban adom mint amennyit érne. Mivel én a gépet csak terepen szeretném használni ezért sokmindent lebontottam róla, órákat, indexet, lámpatestet és a többit, ha esetleg ezek valakit érdekelnének akkor nyugodtan keressen meg. Lehet megköveztek emiatt, hogy a jó kis MZ-t terepen fogom kigyilkolni,de sajnos nem futja egy igazi krossz gépre... jobb hiányában ez is megteszi :)
Milyen hajtókart vegyek? Most rocket van benne, még bírja, 1:30-40, ahogy sikerül a keverék. A te géped azért olyan, mert értesz hozzá, én meg nem, ezért az enyém meg nem olyan mint a tiéd. Beszereztem egy másik blokkot, szétszedve, láthatóan jobb állapotban vannak az alkatrészei, gondolom a 12 esztendőnyi különbség miatt.A kettőböl összekalapálok egyet. Na ott milyen keveredések lesznek összeszerelésnél...
rocket hajtórúddal nem fogsz tartósan 90et menni harmadikban(kb7000-7500rpm) mert úgy megragad a felső bronzpersely mint a huzat. amúgy most már érthető a 3-4mm előgyujtás. 7000nél már valóban az a kedvező a blokknak. amúgy az enyém is 125ös henger 150re furva. mégsincs ilyen iszonyatos fogyasztása. ha egyedül megyek 2,6-2,7 a hosszútávú átlaga. ez általában 80as utazó, és mivel 10lóerő, így azért húzni kell neki ha jön emelkedő. mostanság melóba járok vele(kb 10km oda-vissza), szóval két hét alatt teszek meg 100km-t és így jön ki 2,9re. félúton vagyok mire bemelegszik(addig néha odahúzom a szivatót), és mindig késésbe vagyok, így 90el megyek legalább. ja, nekem elektronikus gyujtásom van, meg mecseki FET-es fesszabom, és szarok az elektromos részére.:D előgyujtás f.holtpont elött 2,5mm. 1:40es keverék mol sprint. már rég nem tudom milyen megszakítóval szarozni:D a peregy is elektronikus mindenhol, a wartburg is. bocs az off-ért.
szóval váltó, töltés, gyujtás, iszonyatos fogyasztás, de azért hibátlan szerkezet:D ideje egy tisztességesen kivitelezett blokkfelújításnak nekiállnod. bár ha a két éket "lehet hogy felcseréled", akkor vajon hogy bontod szét, és hogy rakod össze? az a 4.fokozat se véletlen hiányzik.
sorszám: 38960 (118251)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-10-22 22:16:00)
alapjáraton ha alacsony(pl1000) akkor még nincs töltés, 3000 fordulatnál mérj. ha diódák rendbe vannak, szénkefék csúszógyűrűk is, minden csatlakozás szoros, nincsenek kontakthibák, akkor már valószínű, hogy a feszültség szabályzó szarozik. menj bontóba és vegyél trabi-wartburg fesszabot, ezt a legegyszerübb beszerelni, és ennél üzembiztosabbat még nem találtam, ja meg olcsó. ha megvan, szólj, segítek a bekötésben.
Sziasztok!
Tudnátok segíteni nekem, hogy tudom meg, hogy van e töltés a 250-es ETZ-n? Mértem a diódahidat mind a 6 dióda jó, 450-600mV közti nyitófeszültséggel. Olyan érzésem van mintha nem lenne töltésem, tudtommal ha járó motornál rámérek az akkura 14,4V körüli értéket kéne mérnem, ehelyett 12,6V-ot mérek én a relére gyanakszom azzal lehet valamit kezdeni? Vagy esetleg valamit elkötöttem?
Ez 150-re fúrt 125-ös.
Az többet eszik kicsivel, de nem ennyivel.
Majd ha rendben lesz a gyújtása, meg a generátor, akkor lehet szórakozni a karbival.
Az enyém 3,5 és 4 liter között eszik, de ezért megy is rendesen és folyamatos csutkán van.
Ha visszafogom akkor 3-3,5litert eszik, de azt nem bírom ki két tankolás között :D
Esetleg összecserélhettem a másik oldalival szétszedéskor, elég trehány vagyok.Induláskor gyakran van olyan, mintha kettesben akarnék indulni , nem megy semmit, gondolkozik néhány másodpercet, aztán meg tudja. Egyébként azért eszik sokat, mert 3.-ban megyek (akár 92km/h)sokat, negyedikből kilökdös, és idegesítő nagyon.Lágymányosi híd viszonylatban(budaifő-pestifő) 14et számoltam. Hát ennyi. Az a rocket hajtókar készlet milyen?
Vettem megint Vipcart. Remélem jó lesz. ;-)
attól megy el hogy az a forgórész vallahogy mégsem tökéletesen megy fel a kúpre.Gyári éked van?A rozsdafoltot meg csiszold le szépen,és a forgórész belsejéből is próbáld kicsiszolni,Pl csavarhuzó elejére tekerd rá a csiszolo papirt és ugy forgasd meg a forgórészben ezt a csavarhuzot.Meg annak a kupra ugy felkéne menni hogy kézzel nem veszed le.Valamiért nem megy fel sztem.Ék nélkül próbáld forgatni a kupon a forgorészt hátha a 2 dolog egymást" megcsiszolja."Vagy ha ék nélkül jól felmegy akor az ék a hibás.
sorszám: 38954 (118242)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-10-22 21:00:48)
Tökéletes gépezet, csak szereti..
A gyújtásom is elment, kb 4 vagy fölötti.Mitöl megy el? És miért nekem? Nem elég, hogy... Ha lehull a hó, szétszedem az egészet.
5 liter? rémes!!!! a pocséknak is a legalja. egy 150es TS-t ha mindene rendben van, kap mindenből eleget(nem keveset, hanem eleget), kb 100as főfúvókál sem tudsz 3,5liternél többet belekínozni. akkor már nyélgázon mész mindenhol, és folyamatosan megállsz-elindulsz. nekem a nagy TS jól bekarburálva eszik 4,3litert a legutóbbi mérés szerint. ebbe van 70-80 laza utazó, és néha van ilyen "nézzük hol a vége" gyötrés. aztán ha a körülmények engedik, pl autópálya, autóút, akkor 110 alatt nem is megyek. a tied több sebből vérzik.
sorszám: 38951 (118239)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-10-22 20:09:30)
Naugye, tudod te mi a baja :)
tegyél a kúpra papírt, és úgy húzd rá a forgórészt, majd ha leveszed látszik hol nyomta meg.
A rozsda foltot szerintem csiszold le finom kb 400-as papírral, hogy arra ne feküdjön fel.
sorszám: 38950 (118238)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-10-22 20:09:30)
Levettem a forgórészt, betekertem a csavarját, aztán méréseket végeztem egy darab léc segítségével a blokk ugyanazon helyétől a csavar 6 lapjának majdnem mindegyikén. Ősember módszeremmel kiderítettem, hogy a tengelyem nem görbe.( És a csavar sem) A kúpos részen viszont van egy általam rozsdafoltnak gondolt folt, ami a forgórész belsején is megjelenik. Azt gyanítom szar a kúpja. Egész könnyen le tudtam tolni, talán még kézzel is lejött volna, pedig rendesen a helyén volt, amennyire a szénkefe helyzetéből látni. Kb 5 litert fogyaszt
Olyan görbe a főtengelye, hogy elpattog a szénkefe. Vajon érdemes további hibát keresni egy ilyen motoron?
Keresd grafur-t az mzclubhungary.com-on. Bár neki Dellortoval vannak tapsztalatai.
Aksi fel van töltve?töltés is van?De mindek 3 fölött az előgyujtás? 3mm legyen a max,ennyi elég és itt megy a legjobban.Vegyél vissza a 3 mm fölöttből.De az is elég lehet h nagy a megszakito hézagod.Legyen 0.3,és a rugója is erős legyen,meg beégett ne legyen a megszakito mert akkor nemlehet mit várni.Ha kacsa is a forgórész attólmég be lehet állitani.Amugy miért kacsa?Ha a főtengely jobb oldali része már maga üt akkor a jobb oldali főtengelycsapágy se birja sokáig és a csapágyfészek se,mert kikoptathajta a csapágy mozgása.Vedd le a dinamót és nézd meg h üt e maga a főtengely kilógó vége.Ha csak egy nagyon picit üt akkor az már a dinamó végénél már sok.Milyen gyertyád van?Meg ha megtudod mérni,nézz rá mennyi feszültség van az akksi 2 saruján.Amugy a blokkba is megy egy testkábel az is jó?A fesszabályzó mellől megy le a kondinál van rádugva a dinamóra.
sorszám: 38946 (118233)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-10-21 21:10:05)
jó ötlet, meg mondjuk a 3mm az kb maximum érték kéne legyen az előgyújtásba.
üdv... a gyertyahézagot próbáltad csökkenteni? hátha segít
sorszám: 38944 (118230)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-10-21 21:10:05)
Nna, még mindig szaggat a kis TS. Üzanyagot kap, kondi, trafo, gyertya, megszakító új, minden a helyén. 3 fölött, de nem 4nél van a gyújtás. Nemtom mi lehet. Esetleg az a kacska forgórész csinálja ezt velem?
Üdv!
Azt tervezem, hogy rakok a 251es etz-mre egy mikuni vm karbit és véleményeteket szeretném kérni ebben, hogy mennyire érné ez meg, milyen torokátmérőjűt érdemes venni, mennyivel menne jobban tőle a motor és hol lehet beszerezni ilyen karbit?
u.i:ha netán hülyeséget kérdeztem volna akkor bocs,mert nem nagyon vagyok jártas ilyenekben.
Etz 250 eladó!Érdeklődni mailban: norbi077@freemail.hu
http://auto.indavideo.hu/video/Motorozas_a_jegen
most látom csak itt hamar áramik az info.
akkor nem szóltam:)
Ahoj
Üdv!
Ha szimmering kell akkor a ft mérete: 25x72x7
Ahoj
Amit cseréltem az enyémben, kivül barna volt, a belseje zöld, de nem élesen elkülönülve, hanem elmosódva, azt gondoltam, hogy elszineződött , de kettécsíptem , és anyagában ilyen szinű. Azt mondják van vmi teflonos szimering, ami főtengelyre való.
Nincs olyan hideg, az autómban melegem van, reggel motorral megyek, húsz oda 20 vissza km-ben. Bírható míg 4-6 fok van reggel. De ez majd kiderül holnap. Lehet csak nagy a szám...
igazából ő dolga:D az a kék meglepően sokat bír, de akkor sem tartós megoldás olyanból is van égett ajkú példányom:P
???hogy egyensúlyozol vele?
Segíteni segít, de inkább a súlypont áthelyezés és pszihológia miatt.
De ha nem jégen motorozol akkor elég normálisan menni és nem lesz gond.
Jégen meg a szöges gumi ér csak valamit.
:)))) mit kapsz ezért Waresztől :))
Ha csúszik az út, tedd talajközelbe a belső íven lévő lábad, a másik térded pedig nyomd a tanknak. Már a levegőben lévő láb is sokat segít csúszáskor egyensúlyozni, mint a légtornászok rúdja.
Kis motorokkal élvezetesbb, és nem sik benne akkora kár, ha eldobod. Főleg, ha fel van bukócsövezve.
Nekem "gagyibb" kék van, bírja nagyon jól csak megvan a trükkje. Nah igaz ami igaz, a viton a tuti.
szevasztok...
tudom, nem ide tartozik, de most láttam a TV-ben a hirdetést...
"Retroautók a keleti blokkból"
www.retroauto.com
az újság mellékleteként 1:43as fém modell jár...
hátha valaki szereti a KGST autóit is...
A kuplunghoz rendes lehúzó kell, a generátor forgórészhez egy legalább 8.8-as keménységű 8-10 cm hosszú M10-es csavar kell a levételhez.
barna színű, és viton a neve, darabja 2-3ezer ft, és 25x72x7 a méret. ha gagyibbat veszel, akkor az csak pár száz km-t bír ki.
Sziasztok!
Lenne egy problémám a 250-es ETZ-mmel.
Beindul, füstöl iszonyat kéken majd leáll. Én a szimmeringekre tippelek és az lenne a kérdésem,hogy 2db 35x47x7-es kell a főtengelyre? Mert ha már cserélek mindkét oldalon cserélném. A kuplunghoz gondolom kell lehúzó és a dinamó részéhez?
Lehetett az oka kondenzviz is. Igy ősszel simán előfordul ilyesmi.
Persze, van téli gumi is.
De olyan nincs, hogy én évszakonként gumit cseréljek.:D
Komolyra fordítva a szót: Talán, ha lenne helyem ahol tárolni tudnám a téli illetve máskor a normál gumis kerekeket, akkor érdemes lenne gondolkodni a dolgon, hogy szerelt állapotban hajtsam végre a cserét ősszel, tavasszal.
Amúgy tegnap jót csúszkáltam a taknyos úton. Pont tegnap volt száguldozós kedvem, átlag 70-nel közlekedtem a városban.:)
Más: A multkor szó volt a durrogásról híg keverék esetén. Tegnap sok év után ismét sikerült produkálnom. Szét is kaptam a jószágot rendesen, mire leesett hogy mi a helyzet. :D De most tényleg a kevés üzemanyagg miatt volt, réges régen csinálta tele tankkal is, ha olyan volt a karbi beállítás. A kevés üzemanyag miatti durrogást értem.:)
Én is majdnem eldobtam tavaly decemberben, egy derékszög, de íves kanyarban 2esben 30nál, óvatosan kezdtem kigyorsítani, ahogy már a kanyar közepét elhagytam, és rögtön kidobta a farát a legapróbb mozdítására a markolatnak. Szerencsére rajta maradtam, de már csak a járdán tudtam megállni. Mondjuk szar kemény gumikon, azt hozzáteszem. Szerintem ha extrém óvatos az ember akkor azért el lehet evickélni 0, -5°C, környékén is.
Én nem bírom ki motorozás nélkül télen sem, azért jár ilyeneken az eszem. :P
Majd jövőre, Keri nem hajlandó megoldani a problémát amiért nem idén fogom kipróbálni.
Van már téli gumi motorra :)
Kéz zsákot használtam, bőrruhát, alatta vastag termo ruha (nem motoros) vastag téli kesztyűt, gyapjú zoknit és katonai surranót.
0 fok alatt azért nem motoroztam sokat.
Általában hajnalban indultam, olyankor volt hogy jégvirág kicsapódott a plexire, de alapvetően nem volt 0fok alatt a nappali hőmérséklet.
És persze mindezek ellenére fáztam.
Az ízületeket, vesét védjed nagyon.
Lábvédővel nincs tapasztalatom. Viszont van a gumikkal kapcsolatban. Ahogy lehül az idő 4 fokra, vagy alá, elkezdenek az ismerősök hullani, mint a hó. Még drága, jó gumik is csúszni kezdenek 4 fok alatt, Még jég se kell a perechez. Ezért nincs lábvédős tapasztalatom. Mert leteszem a motort amikor délelőttre még megmarad a jég.
Erről, mármint a lábvédővel való téli(0-5°C) motorozásról, van valakinek tapsztalata? Mert én olyan 15percet bírtam -2,-4fokban a kis TS-el és max. 70es tempónál, ha annál gyorsabban mentem már nagyon átfáztam. 50-60as tempónál csak a kezem fázott, amit egy markolatfűtéssel, vagy markolatvédővel lehetne enyhíteni.
sorszám: 38919 (118159)
( elözmény: 150esRolleres, 2009-10-17 13:07:37)
Én. Vipcarral is megy a motor, negatívumot nem tapasztaltam. A feliratán valami API TC szerepel. Elméletileg jó.800-ért pláne.
Engem érdekelnének a részletek a 250es etz-ről. Amúgy sztem hasztaltauto.hu-n érdemes hirdetni.
sorszám: 38917 (118157)
( elözmény: 150esRolleres, 2009-10-17 12:58:53)
Hi. Kipróbáltad már az említett vip car 2t olajat? Vagy valaki kipróbálta már? Ha igen, akkor milyen? Thx
sorszám: 38916 (118156)
( elözmény: 150esRolleres, 2009-10-15 20:57:39)
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|