:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Növeli a forgattyús házban a nyomást, így gyorsítja az öblítést.
Elvileg magasabb fordulatra rátesz egy picit.
Én soha nem csináltam ilyet.
Amúgy nem csak a csapszeg, hanem a főtengelyen a lukakat is ki szokták tölteni. Lényeg hogy csökkentsék a minimális térfogatot.
Nekem az ETZ kuplungról leszedtek egy fél kilót, az többet ér. Utcán ugyan nem lehet használni, mert alsó tartományban nincs erő benne, de nagyon robbanékony lett. Teljesítménye nem lett több.
De csörög :) Egyébként, ez a csapszeg ki parafadugózása, ez miért jó? vagy mennyire veszélyes?
A kopás és a kis furatokban a lerakódások. De főleg a gáztolattyú és a ház kopása. Finoman húzott pici gázra nem csörög a karburátor?
Szerintetek a régi mz karbiban mi a ludas, ugyanis menet közben jól működik a motor, csak az alapjárat magas, és nem reagál az állításra. Farsot nem szív sehol, ugyanis pwk karbival meg tökéletes alapjárat van.
Ki kötöttem nem lett jobb a helyzet leáll lassításkor, most puffant is egyet, a karburátor beállított a leírtak szerint, lehet gyújtás hiba van? Gyertya új van benne brisk N14YC.
Rosszul van bekötve elektromosan ha folyamatosan világít.
Igen, egy próbát megér, inkább kösd le.
Az üresjárati kapcsoló ki lett cserélve, de állandóan világít, el van kopva belül az a kis lemez, kössem ki inkább?
Amúgy az dicséretes hogy kipucoltad a karbit, de be is kéne állítani.
<---Szerviz rovatban leírtam hogyan.
Elég kevés az infó. Ennyiből nem lehet következtetéseket levonni.
Nincs alapjárat.
Lehet hogy túl dús az alapjárati keverék és belefullad gázelvételnél.
De az is lehet hogy az üres jelző kapcsoló testeli a gyújtásod.
Vagy csak rosszul kötötted be a gyorsváltó verseny elektronikát.
Sziasztok! Mz Ts 250 vissza váltásnál pl ha 1 be vissza kell váltani akkor leáll majd újra vissza indul gázadásra mi lehet a baj? Az üzemanyag rendszer kitisztítva.
Ja a PÁL dugattyú kft is elég jól dolgozott nekem. Ők gyártanak dugattyúkat is, bár MZ-hez a lengyel, vagy Berta dugattyúk tökéletesek.
A tuningokat viszont senki nem fogja megcsinálni. Nem tudsz annyit fizetni, ami szívással jár egy ilyen tuning.
Ha mégis akkor meg rendes motort is kapnál azért a pénzért.
Ezt a megszállottak maguknak szokták, de 3 embert ismerek aki erre képes és ketten MAMI-ban tanítanak.
Szimpla felújításra a Kossuth és Társa a Gyömrői és Újhegyi út sarkán-
Nem tudom létezik e még a cég, de jó munkát végzett az öreg szoci gépekkel mindig.
Google Street-ben még látszik a reklámtáblája, csak ide nem tudok beszúrni ilyet.
Műhelyt tudnátok ajánlani Főtengely felújításra, könnyítésre, henger fúrásra, átalakítására?
Valakinek egyébként egy gyári ts 150 szívócsonja nincsen eladó?
Külön benzinjáratot nyit meg. Csak az a fura, hogy eddig jó volt, majd főfúvókát cseréltem egy picit nagyobbra, azóta csinálja. Szerintem valami kiesett, vagy nem tudom.
Ennek szívatója hogy dúsít?
Szívótorkot lezárja egy szeleppel?
Vagy egy külön benzinjáratot nyit meg?
Előbbi esetben lehetésges hogy alacsony lesz az úszószint, a megnövelt vákuum segít felszívni az üzemanyagot mélyebbről.
De azt kell mondanom így látatlanban nehéz bármi okosat mondani, ha az alapvető dolgok nem jöttek be.
Más probléma lesz itt szerintem. Nincs alapjárat, és akármekkora gázt húzok, egyáltalán nem pörög fel. Miest lecsukom a szívatót, leáll.
Ahogy Robi is mondja, nem kap elég benzint.
Szívatót told vissza amíg van stabil alapjárat. Ha óvatos gázhúzásra elkezd fulladni, akkor kicsi a főfúvóka. Ha megy, akkor az alapjárati rendszernél dúsíts.
Optimális esetben, üzem melegen szívató nélkül az alapjárati dúsítással a fordulatszám maximalizálásra kell törekedni.
(részletes fejtegetés a itt Szerviz rovatban van)
Uzemanyagtakarekos beallitas.
Mitől lehetséges, hogyha a szívató rajta van a pwk karbin, akkor megy a motor, nem áll le. Miest lekapcsolom, egyből leáll, nem reagál a gázra.
Nem tudok ilyenről, de mostanában nem is vagyok tájékozott.
Ez a PWK karbi így fotó alapján elég korrekt cuccnak tűnik.
Simán rátenném a gyári csonkra egy vastag benzinálló gumicsővel összebilincsezve.
Pályázós ETZ-n így csináltuk.
Vagy esetleg 3D nyomtatóval nyomtatnék egyet. ABS vagy Poliamid (nejlon) bírná szerintem.
Üdv. Érdeklődnék, hogy TS 150-hez valaki nem készít PWK karburátorhoz alakított szívócsonkot?
Lehet írni kéne egy cikket erről....ha eszembe jutna az admin jelszó :D
Persze az 1:70 csak rendes benzinnel.
E85-nél nem mertem ennyire hígítani.
E10-el nincsenek nagy tapasztalataim, de a verseny ETZ üzemanyagát 10-30%-ban kevertem már korábban is etanollal, mert az etanollal simábban járt a motor, alsó fordulatszám tartományban is kezelhetőbb lett a gáz, illetve, a magas fordulaton meg rápakolt egy kis nyomatékot.
Ott nem vettem észre semmi problémát, vagy kicsapódást.
Viszont a benzint mindig leeresztettem a nap végén a karburátorból is, meg a tankból is, mert ha benne hagytam már pár hét után képes volt beleromlani, szóval így bánnék az E10-el is minden régi karburátoros motoron, a négyüteműekkel is.
Illetve én is úgy tudom hogy az OMW 100-as benzinben nincs etanol, hanem az 5% bio összetevő valami más anyag, amivel nincs olyan gond mint az etanollal.
Én is jártam E85-el. A rész szintetikus olajból nekem is kicsapódott egy méz szerű nagyon sűrű anyag, de a vízzsák megfogta. 2tankolásonként viszont üríteni kellett, más gondot nem okozott, és benzinben oldódott ez is, bár nem így tettem el télire, lehet ha hagyom beleszáradni okozott volna problémát.
Pár ezer km-et elmentem így szóval nem kell rajta parázni, a motor bírta, és volt kenése. 1:50el jártam.
Az hogy a szintetikus olaj leüllepszik a benzin aljára teljesen természetes.
A full szintetikus verseny olajat mindig felhasználás előtt kevertük, és elég nehézkes volt eloszlatni. Külön olajozású gépekhez ilyen nem is használható.
Utcai motorokba szánt szintetikus és rész szintetikus olajaknál is megfigyelhető, de azokat úgy találták ki hogy azért keveredjen. A külön olajozású gépekbe szánt, mint pl. a Motul Scooter 2T kifejezetten jobban keveredik, ezért is használtam ezt amíg 2T-ztem...és mert elég olcsó is volt.
Általában amíg leveszed a gépet középtámaszról löttyen annyit hogy ne okozzon gondot ez a leülepedés, de ha aggódsz, billegtesd meg kétszer oldalra a motort, és akkor tuti elkeveredik.
Ásványi olajat, főleg Arol2T-t én nem tennék a motoromba. Csak füstmentes rész-szintetikust. Ebből akár a Teskós Favorit is tökéletes.
Az ásványi olajaktól kokszlerakódás keletkezik a motorban, hengerben, meg büdös. A félszintetikussal soha semmilyen lerakódásom nem volt nagyon sok km után sem, se a motoron, se a kipufogómban már 1:50-es keverékkel sem, de miután 1:60-70-el jártam az említett Motul Scooter 2T-vel, az öreg TS125/150 gyakorlatilag friss hegyi levegőt pöfögött bemelegedés, és szívató visszaengedés után.
BeszArol2t oldodott csak jol.
Azért az E10 nem egyenlő az E85-tel. Meg lehet az sem mindegy, milyen olajat használsz.
Az E10 egyébként sem új találmány, tőlünk nyugatabbra sem most vezették be a kommersz benzinek esetében. Furcsának találnám, ha a kenőanyag gyártók nem alkalmazkodtak volna a megváltozott összetevőkhöz.
Én az Elf full szintetikus olajaival még nem találkoztam problémával - tény, hogy többnyire 100-ast tankolok. Viszont a szintetikust jóval hígabbra lehet keverni (én 1:70 körül szoktam, de ismerek olyat, aki 1:100-ig is elmegy), könnyebben és tökéletesebben elég, nem kormol és nem rakodik le a kipufogóban.
Évekkel ezelőtt, amikor még az E85 olcsó volt, (sok évvel ez előtt) akkoriban én átállítottam az ETZ-met majdnem tiszta E85-re. 10 liter E85-höz kevertem 2 liter benzint.
Mivel nem akartam tönkretenni a 150-esem ezért fogtam 3 nagyobb üveget (azt hiszem uncle beans édes-savanyú szósz volt benne) mindegyikbe ugyanazt az E85 benzin keveréket raktam. Az elsőbe raktam ásványi olajat 1:40 keverékkel, A másodikba fél-szintetikus, a harmadikba teljesen szintetikus 2T olaj került 1:40 keverési arányban. Láss csodát bárhányszor ráztam össze az üvegek tartalmát a fél vagy a szintetikus 2T olaj ott csücsült 10 perc után az üveg alján. Persze nem mind, de elég sok.
Egyedül az ásványi olaj oldódott fel teljesen.
Én valami olyanra gondolok, hogy az alkohol reakcióba lép valamelyik szintetikus összetevővel és nem kötődik a benzinhez.
Ha megvannak még az üvegek küldök fotót is...
Ha belegondolsz , akkor a mostani 95-ösben is ugyan az az etanol van, csak kisebb mértékben. Én láttam mi volt az üvegben. Nem akarom ezt látni sem a tank alján, sem a karbiban.
Ezt a kicsapódást alá is tudod támasztani? Én még nem tapasztaltam ilyet, és nem is hallottam mástól sem.
Szerintem nem sokan járnak 95-össel. Én az enyémbe már legalább 5 éve 100-ast tankolok. Nagyobb az égéshő, jobban elég az olaj, kevesebb a mocsok a kipufogóban.
Elmenne a 95-össel is, de akkor figyelni kell az olajra. A nagy alkohol mennyiség miatt csak ásványi olajat tegyél bele. a fél vagy teljesen szintetikus olaj kicsapódik az alkoholtól.
Hogy emesztik az uj benzint az MZk?
Szerintem akkor nekem is, legalább mehet bele az imbusz csavar, meg a LED lámpa :)))
Üdv.
Én 2 hete jártam körbe a veteránosítást. A következőket tudtam meg.
- Gyári, makulátlan állapotot várnak el, mind külsőleg, mind belsőleg. Minden legyen kipolírozva, újrafestve (gyári minőségben) minden úgy nézzen ki, ahogyan a gyárból kijött.
- Magát a veterán vizsgát a legközelebbi megyei autóklub műszaki állomásán végzik el. Ott a típus hozzáértői átnézik. Pl megnézik, hogy gyári-e a kipufogó, vagy leszedetik a deknit, hogy megnézzék a megszakítós gyújtást. Mindennek gyárinak kell lenni.
Be kell szerezni valamilyen dokumentációt az adott típusról és vinni vagy elküldeni emailben. Pontosan arról a típusról. Nem jó egy másik MZ kezelési útmutatója (ezt tudod a legkönnyebben beszerezni)
A veterán vizsga ára kb 23 ezer Ft.
Ha megfelelt a jegyzőkönyvvel viszed műszaki vizsgára (a KPM-hez)
Ha megvan, akkor a papírokkal egy bizonyos Pesti okmányirodában kéred az OT-s rendszámodat. Sajna az egész országban csak pesten 1 okmányirodában adják ki.
Veterán vizsga és a hozzá kapcsolódó műszaki vizsga 5 évente van, de:
- közben ne használd túl sokat mert az elhasználódás jeleit el kell tüntetni a következő veterán vizsgára (karcok a festésen krómalkatrészeken, kavicsfelverődések stb..) kb ennyi. Nekem felejtős volt...
Sziasztok. Nagy segítségetekre lenne szükségem. Van egy lehetőségem arra ,hogy egy 78-as gyártmányú jó állapotú 125-ös MZ TS motort vásároljak. Én veteránosítani szeretném egyből. Mik lennének a legolcsóbb lehetőségeim. És mi a sorrendje a papírozásnak ? Köszi
Hogy emeszti az Mztek az uj uzemanyagot?
Mentem mögötted...hülye vagy :DDD
Hát a mostani robogómnak 80 a vége :) és nem tudom bátor vagyok e vagy csak hülye de már sok helyre elmentem vele. Időnként úgy éreztem, hogy az autósok 80%-a ki akar nyírni vele :) szóval a 80 már elég határeset...
És igen :) az M0-án is voltam már a robogóval :) de csak 1x többet nem akarok :)
Szoftveresen van korlátozva.
Lehet okosítani állítólag :)
Bár 100-at nem megy. Valami 80 a vége.
Városban az már teljesen korrekt.
M0-ra azért valóban kevés.
Ez a soco nem rosz, de a 45km/h végsebesség kevés.
Nekem ami jó lenne, olyan 100-al legalább tudjon menni, két ember felférjen, lehessen rendszámozni, és 100km-t meg lehessen vele tenni...
Így pl ki tudnék vele menni a Kéri Lacihoz, 50km oda 50km vissza. :P
Én is kipróbálnék egy rendes villanymotort. :) Tök jó lenne csendben suhanni, nem nyomná el a dübörgés a környezeti zajokat.
BP-n lehet menni elektromos robogóval, de erősen korlátozott az ereje...
Zero DS van a Hondánál.
2016-os...azóta nem tudták eladni, ami nem meglepő a 6 millás ár mellett.
Nagyon kipróbálnék egy rendes vilanymotort.
Valahogy vonz. Elképzelem ahogy süt a nap, jó idő van, én meg halkan suhanok a tájban...
Tudom most pár motoros felszisszen, hogy ezt a köcsögöt... :-)
De én marhára ellennék motorhang nélkül.
Még soha nem próbáltam (nem moped kategóriában), de lassan ki kellene.
Életképesebb ötletnek tartom, mint egy villanyautót.
Egyébként a használható és megfizethető villanymotorokat várom. Egy motor fele annyi villannyal beéri mint egy autó.
Máskülönben ha moped kategória elég neked, akkor ez már nem egy rossz választás. Oké nem a legolcsóbb, de ez már kezdi megérni ha épp új motort akarsz. És azért az 50ccm-nél kicsit jobban megy.
http://www.supersoco-hungary.hu/super-soco-ts/
Akkor a kábelt melegíti :D
Alapvetően ez olyan, hogy annyit fogyaszt amennyire nyomod neki.
Ha 50-el megyek egyenletes tempóva, akkor olyan 4-5kWh/100km a fogyasztás, de nyilván gyorsítani fékezni is kell, átlagban 10kWh/100km jön ki ha nagyon óvatos vagyok városban. Ez alá még nem sikerült vinnem, de városban 13kWh fölé sem nagyon. Autópályán viszont 22 is megvan :D
Ugye kb. 10kWh=1 liter benzin energiája.
Árban kb. 5-600Forint/100km ha otthoni villanyból töltöm, napelem nélkül.
Persze csak a fogyasztás miatt nem érné meg, de összességében nekem így is jobban jön ki a matek. Pár év, lemegy az áruk, megjelennek a használt piacon, és mást már nem is éri meg vásárolni.
Nem tankolni, hajtani kell napsutessel.
Ha kisebb fuv...vekonyabb kabelt epitesz be csokken a fogyasztasa?:-DD
Továbbra is javíthatatlan vagy :)))
De azért hogy irigykedj.
Én rövidesen napsütéssel fogom tankolni az autómat :P
4,55
22mm x 4,55=100,1.
Aztan ezt novelni, de inkabb csokkenteni.:-)
Illetve volt olyan hiba is, amikor a főfúvókát felcserélte valaki, és kisebb volt.
250-esben 120-125-ös kell ha jól emlékszem.
Valamint a súber tű ha nagyon le van engedve az is tud ilyet.
Sajnos a mostani utángyártott subertű legritkább esetben megfelelő. Valamelyik tartományban mindig gond van velük.
Kaptam már olyat is ami homorú volt, pedig enyhén domború az optimális.
Itt vannak a gyári tű méretek, amit találtam, rég volt nem emlékszem melyik való az ETZ-be, de mintha a C6-os tű lenne a jó:
http://gofile.me/4fGQ5/R951liFeC
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|