:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Ne is idegesítsd magad. Legfőképp, mert nincs okod rá. :-)
ahhh, mindegy, nem idegesítem magam.
Reménykedjetek csak.
A sima rakéta is közvetlenül alakítja át az energiát mozgássá :))
Nem hiszem hogy a térhajtóművek elterjedése reális kockázat lenne az elkövetkezendő 100évben.
Persze, vannak sületlenségek. Talán szándékosan is ködösítenek.
De ha csak egy is működik valamikor...
Hasonlítsunk össze egy 1000-es GSXR-t egy régi petróleummotorral. Jelentős a fejlődés bizonyos tekintetben.
Valami ilyesmit akarnak ezek.
Olvastam az elméleteiket, és az a leg szörnyűbb, hogy a fénykapus oldalon ezt egy BME-s villamosmérnök adta elő :(( Az igazi mérnökök helyében már régen megvertem volna.
Kipróbálta hogy hegesztőtrafóval vizet bonott. Aztán rájött ha ívet húz akkor az ív hőmérséklete miatt a víz sokkal gyorsabban bomlik.
Aztán rájött hogy ha ritkítja a szikrákat akkor a keletkező gázok távozni tudnak ezért jobb hatásfokkal fog vizet bontani. Eddig rendben is van. De aztán benyögi hogy, ha tovább ritkítja a szikrákat akkor, több gázt fog termelni mint, amennyi energiát befektet, és frankón levezeti, jó nagy tudománytalan hasra ütéses becslésekkel és elszabadult csúsztatásokkal, hogy ha az így termelt hidrogénnel egy agregátort járat akkor azzal mégtöbb hidrogént fog termelni. Persze még nem sikerült mert nincs pénze agregátorra, nem tudja szaggatni a villanyt, de amúgy működne hiszen levezette, és erre bizonyíték hogy kettőt pöffent az agregátor a durranógázzal.
Az a gáz pedig hogy én 8 évesen a játékvonatom trafójával grafit ceruza béllel is játszottam ilyeneket, de azt már akkor is tudtam hogy ez sohasem lesz perpetum mobile.
Ilyen UFO motorral megy pl. a vitorlás hajó! :-D
Az energia megmaradás törvénye csak részben igaz. Anyag -energia megmaradás együt igaz. Energia keletkezhet úgy, hogy anyag tűnik el. Lás hidrogén bomba. De persze egy síma égésnál, vízbontásnál ilyesmi nincs, De még a maghasadásnál sem. Tehát a víz bontásánál pont annyi energia keletkezik, mint a hidrogén elégetésénél.Leszámítva persze a veszteségeket.
A vizes motornál azt kellene belátni, hogy a hidrogéntől jobb hatásfokkal működik a a benzines robbanó motor. Erre még senki sem számítási, sem gyakorlati bizonyítékot nem mutatott.
Az olaj lobbinak nem az ilyen műledvelő fizikusi ötletektől kell félniük, hanem a modern profi fizikusoktól, akik a térszerkezettel foglalkoznak.Vannak már működőképes úgy nevezett ufó motorok, amik közvetlenül alakítanak át energiát mozgási energiává.Ehhez képest 1800 as évek fizikájávál, kémiájával próbálkozni naívság.
Az a baj, hogy ebbe senki nem gondol bele.
Pedig mekkora ötlet lenne! Bontani a vizet, azzal járatni a motort, De a motorral nem a járművet hajtani! Hanem még több vizet bontani, pár ilyen lépcső után hidrogén nagyhatalom lenne belőlünk! :-)
Szerintem ne kísérletezz vele, például nézd meg ezt a jó kis animációt és rögtön meglátod mi lesz a gond!
http://hu.wikipedia.org/wiki/Kétütemű_motor
sorszám: 39107 (118612)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-11-06 19:06:34)
Valószínűleg 4ütemnél valamelyest beválik az üres cső, de (mint a megerősítések is ezt mutatják) 2-nél nem.Bár nem érek rá kísérletezni, de csinálok egy tompítót-folytót, amit egy menetes szárral mozgatok és rögzítek a csőben, próbakörökkel vizsgálom, hogy hol a jobb. soksikertköszi
Vagy levágsz a rugóból, vagy feljebb csúsztatod a telószárat a kormánykifliben. Persze ehhez kicsit át kell alakítani a kormánykifli felső részét.
Meg lehet tudni mi célod ezzel? mert lehet hogy nem az a legcélravezetőbb amit tervezel.
csak annyit mondok: ENERGIAMEGMARADÁS
Ezt a törvényt nem lehet megb..ni.
Ha jól vettem ki akkor vizet bontott és a hidrogénnel járatta a motort.
Ez kivitelezhető, csak minek? Ha már van villanyom, akkor a villanymotor sokkal olcsóbb és jobb.
A plazmával begyújtott víz meg humbug.
Van olyan hogy vízgőzt plazmásítanak, de a víz nem ég el. Ott is elektromos teljesítményt kell befektetni tehát nem keletkezik több energia mint amit befektetnek.
A legjobb vízzel hajtott járművet gőzmozdonynak nevezik.
Sziasztok! Etz villa ültetéshez tudnátok tanácsokat adni?
Az elektromos meghajtás egyszerűbb lehet, ez viszont olcsóbb:
http://k-forum.extra.hu/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?2630
Áram termelésére is érdemes lenne használni.
Nem érdekel, mitől működik. Csak működjön üzembiztosan, gazdaságosan.
Anno mentünk kipufogódob nélkül. 2 személlyel 70-nél nem tudott többet menni 120-as főfúvókával sem a kis ETZ. Egy másikon kipufogókönyök vatgaságú cső végig, hátul dob ralimotor mintára. Az is 70 körül tudott.
Egy haveromnak van technikája amivel az alkotásom fel lehet venni, hogy kis közösségünk is megtekinthesse, kinek helytálló a találgatása.Röhögni jó lesz...
Sziasztok
Ajánlom figyelmetekbe ezt
http://sites.google.com/site/trkoldala/
az oldalt!
Egyelőre még fejlesztés alatt van, de ha valakinek valamire szüksége van, akkor érdeklődjön a srácnál telefonon. Számol és gyárt kipufogókat mindenféle MZ típusra. A BONTOTT ALKATRÉSZEK rovatban van is pár kép a cuccairól.
Üdv.:Sub-ee
iszonyat csőhangja lesz, és veszettül ki lehet forgatni. sokkal tovább mint egy gyári,vagy hangolt dobbal, egyenletes lesz, sehol se fog megindulni. minden fordulattartományban gyengébb mint a gyári. kipróbálni szabad, eredmény 0.
sorszám: 39098 (118592)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-11-05 18:57:23)
Jól hangzik, kipróbálom.
Már úgy is minden baja van, menet közben rezonál még a lábtartó is, a blokktartó nics eltörve(a blokk sem) csavar meg van húzva(önzárós+rugós alátét) a kipuff sem ér bele sehova csak a rögzítéseken.
Szóval még a kínt elviseli, de már megérett a gondoskodásra.
Olyat csinálhat a folytás nélküli kipufogótól, hogy nagyon elszegényedik a keverék, ezért detonál égés közben ami magasabb hőmérsékletet okoz, ettől megolvadhat a dugattyú.
Azonban, ha csak egy kört megy vele és rájön hogy jelentősen csökkent a teljesítmény akkor nem lesz baja.
Ha viszont elhitte azt hogy folytás nélkül jobban megy és tépi neki "tiltáson" akkor ki tud olvadni.
Meggyulladni azért nem fog. A magnézium szokott égni, de ezekben nincs annyi :D
A dugó alu ötvözet én bizony el tudom képzelni, hogy megég. Heggesztettem kerékpár vázat. Először védőgáz nélkül. Nos, az se olvadt.:( Igaz. ott volt oxigén bőven. A dugók teteje és égés miatt szokott kilukadni, meg azért, mert valami benyomja. De az más kérdés.
Ne dobja kohóba az MZ-t. :-)
Az "elég a dugóm"-at szerintem úgy értette, hogy megolvad :D
"Van egy 1,40m hosszú 35-ös kipuff csövem, egyenes, ha összehozom a könyökkel,üresen mi lesz? Elég a dugóm?"
70-es végsebesség, nagy zaj? Mentem egyszer hasonló megoldású MZ-vel, gyenge volt. Ha nem elég a dugó, tegyél bele nagyobbat. :-)
sorszám: 39092 (118580)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-11-03 19:44:51)
az a 150es srácnak a találmánya:D
Ügyes vagy. Én is be tudom zsírozni a mutató tengelyét, de aztán mutasd meg hogy teszed rá egy TS-re aminek nincs fordulatszám kihajtása :DDD
71-es Hondán spirálos van, és megszakítós gyújtás.
79-től már CDI gyújtás volt, de még mindig spirálos.
86 utáni CB-ket nem ismerem, de talán ott már elektronikus.
a lényeg az hogy az én MZ műszereim símán vannak olyan jól csillapított,de fürge és rezzenésmentes szerkezetek, mint a legjobb szervós órák.:P én meg tudtam csinálni:D:D:D
azon gyárilag is elektronikus van szerintem. .bár lehet hogy sima spirálos.
Én se nagyon szoktam üzleti céllal barkácsolni.
Amúgy a léptető motoros műszer még boltnak is jó lenne talán, mert bele lehet pakolni az eredeti óra tokjába, így retró jószágra kiválló.Talán még veterán vizsgán sem vennék észre a csalást, Sőtnem is csak talán.Csak akkor bukna le, ha szétszednék az órát, vagy a spirált.Akkor feltúnő lenne, hogy a bowdencsőben elektromos kábelek futnak.:D
Ha valami csoda folytán sikerülne megvennem az álom motorom, az 1971 ben gyártott Honda CB 350 Fourt, arra is ilyen órát pakolnék, mert hogy nézne ki rajta egy digitális vacak?%%
Nekem is van három, meg két elektronikus is, de azok nem tetszenek és hülyén néznek ki a Hondán :D
Ez egy hobbi, saját szórakoztatásomra reszelget az ember ilyeneket, mert ha nem így lenne vennék egy Japán motort (megtehetném) ami kapásból jobb mint amit az MZ és én valaha tudni fogunk.
Tehát a lényeg, hogy ÉN akarok csinálni műszereket. Full extrásat és tökéleteset, egyedi dizájnoltat, márpedig a legújabb trendek szerint a léptető motoros digitális vezérlésű órák a menők.
Van egy 1,40m hosszú 35-ös kipuff csövem, egyenes, ha összehozom a könyökkel,üresen mi lesz? Elég a dugóm?
Hétvégén megcsinálom, addig nem szedem szét a blokkot, majd jelentek
ja, és amúgy van mz fordulatmérő órám, régi típusú TS, elfogadható állapotban 1000ft.
hülyébb ötleted nincs mára?:D azt úgy tisztességesen megcsinálni elég macera. voltak olyan blokkok, ahol totál megvolt a helye, még ki is volt marva majdnem teljesen. ilyennel már találkoztam, azt valószínűleg át lehet alakítani. a teljesen e-nélkülit viszont nem. belülre kell még egy csap, amin egy fogaskerék van, és a berúgóracsniról kapja a hajtást. tényleg érdemesebb egy másik blokkba belekezdeni, főleg hogy a tied a sok szét-összerakástól valószínűleg elég szar. továbbra is itt az egyszerű recept: elektronikus. még kapható is. futár Petinél kb 8 rugó. szerintem 6V-hoz is hozzá lehet hangolni.
egyébként az tényleg nem dinamó:D amúgy a ford mérős ötlet nem is rosz.. én csináltam olyan analóg műszeres ford mérőt, amibe néhány dióda volt az összes félvezető. a gyujtóimpulzusok egyre növekvő számából volt képes energiát juttatni magába(elég konyhanyelv)
Nekem azt mondták, hogy ki lehet maratni a helyét a blokkból. Nem tudom ez mennyire lehetséges, amúgy az enyém is ilyen kihajtás nélküli kis TS blokk. Mert van egy pótblokkom alkatrésznek amiben meg benne van a kihajtás. Az alapján talán át lehetne alkítani. Valaki csinált már ilyet?
Most jönnek a "az nem is dinamó" beszólások... :-D
Van egy ötletem! Kell egy fix mágneses dinamó (Lásd bicikli!), meg egy villanymotor. Dinamót a főtengelyre, villanymotor az órára! :-D
Igen tud.
De léptető motoros műszert tudok csinálni, analógot nem.
szerintem felesleges a léptető motor egy síma "analóg" elektromágneses elven müködő is simán tud olyat.
Ja, mostanában minden jobb autóban ilyen léptető motoros van.
Nekem már kész van egy vezérlő áramkör, programot még nem írtam rá, meg van léptető motorom is egy marékkal Rudolph autójából selejtezve.
A probléma az hogy mellette 3 másik projekt fut és ez parkoló pályára került.
Persze nem véletlenül, mivel a projektek egymásra épülnek. Előbb el kell készítenem azt a gépet, amivel elkészíthetem azt a szerkezetet amivel majd tudok csinálni fordulatszám mérőt :D
Ha nem kéne dolgotni, meg lenne műhelyem akkor egész jól haladnék, de azért nem reménytelen.
sorszám: 39074 (118545)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-11-02 19:15:56)
Elektronikusan.
sorszám: 39073 (118543)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-11-02 18:02:24)
Mentem vele, de aztán nem indult már be. Elektromos megoldás a ledesen kivül ford.sz.mérőre? Valami léptetőmotor nevű cucc kell hozzá vagy mi.De az meg nem létezik készen. Akkor marad a ledes 500/ ford-onként lehet? Van közöttünk néhány zseniális ez ügyben
kis ts ed van?Ha nincs gyárilag a helye előkészítve akkor nagyon nehéz a megoldás,Egyszerűbb lenne egy másik kihajtós blokk.
Amugy a higitóval mentél is?Inkább petróleumot kértem volna.
sorszám: 39071 (118540)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-11-02 18:02:24)
Megtörném a jeget, mertlátom többen ugranátok bugyuta kis kérdéseimre, de most sajnos nem tudok mit felhozni, gyertyapipa csere óta semmi említésre méltó esemény nem történt. Ma reggel munkába menet kifogyott a lötty belőle, és egy korán nyitó festék boltos nénit szólítottam le, hogy nem-e hord magával tartalék benyát, mert megvenném , busásan megjutalmazva, 1liter lakkbenzin hígító lett a vége. Na így nem lehet fázni a motoron, hogy néha tolod...mert a kútig is leállt, pedig kellett lennie még.
Van egy hátborzongató kérdésem is: Fordulatszám mérést hogyan lehet mechanikusan megoldani a nem erre kialakított blokk középrésszel? A "sehogy" nem megoldás, addig én is eljutottam.
Nem motoroznak. Csak elindultak motorozni, aztán most valahol ott vannak az útszélén jégszobort játszcva,:D
Pedig ebben az időszakban kellene megbeszélni, mit csináljunk amotorokból jövőre.Trikot, quadot, termény darálót.:D
Tényleg, nincs valakinek használható ötlete, hogy tehetem át máshova a lábtartót a TZ-n?. Előbre, vagy lejjebb kellene.Fő a kényelem....
Az ülést, ha lesz erőm hozzá, átalakítom emlékezőhabosra.
Én is csak csodálkozok... napok óta semmi :)
Hova tűntetek? Mindenki motorozik?
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|