hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. szeptember 24. szerda 
Gellért, Mercédesz

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

R.Norbi
válasz erre | email2009-11-17 07:40:52
Szórakozz a lábadközött lévő haveroddal,aki pontosan egyidős veled!Az idiótákból és a hazudozókból elég volt!Tele van velük a padlás!Lehet,hogy valakiket az elégít ki, ha szívatja motoros társait de ez nem éppen poénos!
sorszám: 39172 (118734)
(előzmény: Laca_D, 2009-11-13 19:48:02)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2009-11-17 07:28:58
A szünetmentesben használt felitatott elektrolitos akkuk 14V feletti töltésnél szintén bontják az elektrolit víztartalmát. Ezért időnként pótolni kell azt. A benne lévő nagyobb mennyiségű ólom miatt nagyobb, és drágább.
Szerintem jobbak a hagyományosnál, vastagabb lemezeik miatt.
sorszám: 39171 (118733)
(előzmény: 150esRolleres, 2009-11-16 22:04:16)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-11-16 23:15:53
AKSIRÓL MEGY?:D

most készült el az új NULLKOMFORTOS AUTÓM!!!!!!!!!!!!!!!:D:D:D:D ez egy 79es égkék trabi, ami remek állapotú, és kicsit leegyszerűsítettem. gyakorlatilag a vezetőülés és a rajta lévő laticel-en kívül minden belső tartozék eltünt, sőt, még a felesleges fülek, tartók, merevítések is el lettek tüntetve.
összes megmaradt felszerelés:
Ts km óra tartó- etz km óra(saját kivitelezés). gyári gyujtáskapcsoló(ezt nem bírtam kiszedni) két gyujtótrafó, 3 szál vezeték, tank, fékrendszer(kézifék is), aksi, kormánymű, futómű, motor váltó, lehajtás, karosszéria, első szélvédő.

ami a belső egyszerűsítésen túl van, és érdekes:
rossz generátorból készült szétkönnyített szíjfeszítő, így nincs töltés, de legaláb nem veszi el a kevéske motorteljesítményt a gerjesztés, és nem növeli kb 5-8kilóval a forgó tömeget a forgórész. gázreakció nagyon élénk, úgy is mondhatnám: harap mint az állat! továbbá, 4kilóval könnyebb a kocsi.

a váltórudazatot(piszkafa) vezető rezgéscsillapított gumiperselyek eltüntek, helyettük van vászonbakelit persely, így nem ragad, nem koszolódik, könnyen jár, cserébe zörög.
nincs önindító, ami 8kg súlycsökkenést eredményezett,cserébe be kell tolni a gépet(nem nehéz, sík úton egyedül kb 5méteren betolom) onnantol jár, lefullasztani gyakorlatilag szándékos bénaságból lehet csak.
teljes villamos hálózat, és minden tartozéka hiányzik(ablaktörlő,visszajelzők, lámpák stb), értelemszerűen minden kárpit, ablakemelők, szélvéádőn kívűl minden üveg stb..
dizájn: eredeti fényezés, ami nagyon ritka szín. legalább annyira mint a fosbarna és a piros. tarabant felirat hátul, eredeti betübetü számszámkötöjelszámszám rendszám.:D természetesen gyári kipufogó, kiégetve, de csak egy. 4. túlméretes hengerek(big bore)
élmény: leírhatatlan!!!!!!! rémes fémhang zörgések, betonkemény futómű, meglepően jó gyorsulás, izgalom(egy kőrös fékrendszer:D:D:D)!

elnézést az offért, ugyan nem egy hanem két henger, meg nem kettő, hanem négy kerék, de két ütem meg NDK, szóval szerintem belefér.:):)
sorszám: 39170 (118732)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-11-16 22:37:24
Van olcsóbb is riasztókhoz, igaz az túl sok kisütést nem bír, de motoron ez nem szempont, amíg nem elektromos motorod van.
Előnye hogy tényleg gondozás mentes, de én azért vettem mert olcsóbb.

A Reno udvaros bowdenes megvan még. Én is ott csináltattam.
sorszám: 39169 (118731)
(előzmény: 150esRolleres, 2009-11-16 22:04:16)

 
 
150esRolleres
válasz erre | email2009-11-16 22:04:16
Ha nincs témátok, csak az állandó alap konstansok, forduljatok hozzám bizalommal, rengeteg van a tarsolyomban. Nekem szünetmentes akksim van mint a jelzőlámpában, 7Ah nem 4,5 ugyanabban a méretben. Ajánlottam egy Jawás kollégának, mert ez jobb. De a miértjére nem tudtam választ adni. Egyedül annyit tudok, hogy százszor többször tud kisülni mint mezei társa, piccit drágább, nem marja szét az akksitartót, de önindítóshoz nem jó.
Bowdent Bp-en hol készítenek? Reno udvarban még van?
sorszám: 39168 (118730)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2009-11-16 21:48:30
Megelőztél.
sorszám: 39167 (118729)
(előzmény: Keri, 2009-11-16 21:28:32)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2009-11-16 21:47:50
Igazad van.
Melyikajobb? Mz, vagy Jawa?
Arol 2T,vagy Castrol TTS?
sorszám: 39166 (118728)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-11-16 21:28:32
Jawa vs. MZ megvolt?
sorszám: 39165 (118727)
(előzmény: Atilla, 2009-11-16 19:33:04)

 
 
Atilla
válasz erre | email2009-11-16 19:33:04
Ha percenként 5-6 ezerszer be tudják zárni, akkor az is jó! :-D

Nincs semmi téma, kezdünk nagyon lemenni idiótába... :-D
sorszám: 39164 (118726)
(előzmény: szsrobert, 2009-11-16 09:58:39)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2009-11-16 09:58:39
A büntetésvégrehajtás, vagy az ÁNTSZ. :-)
sorszám: 39163 (118725)
(előzmény: Atilla, 2009-11-15 12:28:34)

 
 
Atilla
válasz erre | email2009-11-15 22:25:59
Hát mert kipufogónak hívják, nem szellőzőnek! :-D
sorszám: 39162 (118724)
(előzmény: waresz, 2009-11-15 19:24:12)

 
 
Kacsás
válasz erre | email2009-11-15 21:43:02
Haho!

Eltört, szétszereléssel cserélhető. :(
sorszám: 39161 (118723)
(előzmény: Hullagyali, 2009-11-15 11:37:24)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-11-15 19:24:12
minek azt bezárni..
sorszám: 39160 (118719)
(előzmény: Atilla, 2009-11-15 12:28:34)

 
 
Atilla
válasz erre | email2009-11-15 12:28:34
Ne fárasszatok, a kipufogót meg mi fogja bezárni? :-D
sorszám: 39159 (118718)
(előzmény: waresz, 2009-11-15 01:32:23)

 
 
Rókapimpó
válasz erre | email2009-11-15 12:23:59
Az ollórugó eltört, mivel kiakadni ha jól tudom nem tud.
A cseréjéhez szét kell húzni a blokkot. :P
sorszám: 39158 (118717)
(előzmény: Hullagyali, 2009-11-15 11:37:24)

 
 
Hullagyali
válasz erre | email2009-11-15 11:37:24
sziasztok!
125 ös etz-m váltójával van egy kis gond. Valószínűleg a középre állító rugó akadt ki, tehát ha a váltókart felhúzom ottmarad ha lenyomom ottmarad. Váltani lehet vele csak nehezen. Ilyenkor a rugó eltörhetett vagy csak kiugorhatott. gondolom szét kell szedni ezért a blokkot ugye?
sorszám: 39157 (118716)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-11-15 01:32:23
ahhoz hogy elérje az esztergakés a dugattyúcsap alsó élét:D
sorszám: 39156 (118714)
(előzmény: szsrobert, 2009-11-14 20:40:24)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2009-11-14 20:40:24
30mm-re le kell rövidíteni. :-)
sorszám: 39155 (118709)
(előzmény: Atilla, 2009-11-14 13:47:25)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2009-11-14 20:20:20
Meg a Jawa 90 is, a '70-es évekből...

üdv.: R
sorszám: 39154 (118708)
(előzmény: waresz, 2009-11-14 01:03:01)

 
 
Atilla
válasz erre | email2009-11-14 13:47:25
Tudom, ezért írtam, hogy vajon mennyit lehet így könnyíteni a dugattyún. (Mert ugye nem az vezérli a szívást)
sorszám: 39153 (118705)
(előzmény: waresz, 2009-11-14 01:03:01)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-11-14 01:03:01
na várj, az vezérlőtárcsás motor:) az más világ. olyan pl a trabant.
sorszám: 39152 (118704)
(előzmény: Atilla, 2009-11-13 11:07:09)

 
 
Laca_D
válasz erre | email2009-11-13 19:48:02
engem érdekel,vagy nem?olyan határozatlan vagyok,vagy mégsem?
Most akkor hivjam vagy várjak még?
na jó várok még hogy olccsobb legyen a brenya.
( minden csajnak azt mondtam hogy "tenyleg komolyan gondolom" )
akkor hivhatom ugye? vagy nem ?
sorszám: 39151 (118703)
(előzmény: R.Norbi, 2009-11-13 16:54:38)

 
 
R.Norbi
válasz erre | email2009-11-13 16:54:38
Jó állapotú ETZ 250 eladó!Részletekért hívj a 30/290-5617 telefonszámon!Csak komoly szándékúak keressenek!Hantások kíméljenek!!!!!
sorszám: 39150 (118702)

 
 
Atilla
válasz erre | email2009-11-13 11:07:09
Láttam már a blokk oldalán közvetlenül a forgattyúsházra rakott porlasztót is.
Én sem tudom milyen előnye lehet.
A dugóból szerintem nem sokat tudsz spórolni, mert a kipufogót vezérelnie kell.
Biztos anno kiszámolták, hogy nyél gázon így rezeg tutin a cucc. :-)
sorszám: 39149 (118700)
(előzmény: waresz, 2009-11-12 22:40:53)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-11-12 22:40:53
láttam már ilyen brutál pálya etz-t, amin feltünően közel van az első kerékhez a porlasztó torka, de különösebben nem értem a lényegét.. a blokkhoz illesztett rezonátor amúgy is hosszú.. annak megoldása is macerásabb. talán Bambi tudja mire jó a megoldás.
sorszám: 39148 (118699)
(előzmény: Atilla, 2009-11-12 21:42:53)

 
 
Atilla
válasz erre | email2009-11-12 21:42:53
Biztos a torlólevegő miatt! :-D
sorszám: 39147 (118698)
(előzmény: waresz, 2009-11-11 23:50:14)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-11-11 23:50:14
sajnos nem teljesen szimmetrikus. kicsit faragni kell. de minek?
sorszám: 39146 (118694)
(előzmény: Forrest, 2009-11-10 20:25:07)

 
 
150esRolleres
válasz erre | email2009-11-11 21:40:27
Szalonspiccesen a főtengelyt illesztettem be fordítva, akkor vettem észre, amikor a forgó részt nem tudtam rögzíteni, mert nem volt menet. Az a szörnyű, hogy tisztán is így jártam volna el...
Csak ittasan tudok precízen kókányolni.
sorszám: 39145 (118693)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-11-10 22:26:59
Ennyire még sohasem voltam berúgva :D
sorszám: 39144 (118690)
(előzmény: Forrest, 2009-11-10 20:25:07)

 
 
Forrest
válasz erre | email2009-11-10 20:25:07
Üdv Urak
Próbálta már valaki fordítva felrakni ETZ 250 hengert?
Egy képen láttam, hogy szimmetrikus a felömlők helye. Érdekes lenne. :D
sorszám: 39143 (118688)

 
 
rétiboglárka
válasz erre | email2009-11-10 13:38:22
jaja ugy ugy bocs csak én paraszt vagyok:)
sorszám: 39142 (118681)
(előzmény: Kuci, 2009-11-10 11:12:35)

 
 
Kuci
válasz erre | email2009-11-10 11:12:35
srééen==srégen ?
sorszám: 39141 (118679)
(előzmény: rétiboglárka, 2009-11-09 20:37:07)

 
 
rétiboglárka
válasz erre | email2009-11-09 20:37:07
Köszönöm a választ...
Erre voltam kíváncsi.
A srééen vágást úgy értem,hogy a ES gyári dobjának a vége nem egyenes mint a TS-en,hanem kb 30fokban van alávágva gyárilag.Tehát ilyen szalámi végű...és a tulaj ragaszkodik ahhoz a véghez...
még egyszer köszöntem.
És akkor a könyök felőli oldalon kezdem el fűrészelni a varratot...
Tiszteletem
sorszám: 39140 (118674)
(előzmény: waresz, 2009-11-09 19:58:19)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-11-09 19:58:19
a két dob elvileg gond nélkül házasítható.
a TS és az ES dobot is a hegesztés elött vágd el(lehetőleg jó vasfürésszel. vékony felxkorong is jó, csak könyebben megszalad), tehát a dob eleje felöli oldalon.azt a részt vágd mindkét dobon, ahol a hegesztés mélyedése kezdődik, így egyenes lesz a házasított példány is. de csak a külső köpenyt, vigyázz, mert 1 mm-rel beljebb van még egy fal, ez a furulyarendszer, ezt nem szabad elvágni. ha körbevágtad, akkor frankón el tudod választani a dob végét, ami hozza magával a komplett furulyarendszert is. innentöl azt javaslom, ha már szét van vágva, hogy külön égesd ki a részeket. így nagyobb eséllyel lesz sikeres a művelet. fontos, hogy mindkét dobon találsz halványan látszódó hosszanti varratokat. ezeket figyeld az összehegesztés elött, ezek találkozzanak a dob elején és végén.ha minden jól sikerül, akkor jól fog állni a dob végén a "srééen" vágás. bár igazából ez innentöl izlés dolga, ha forgatod egymáshoz képest az elemeket, akkor kismértékben tudsz alakítani a dob helyzetén, hogy felszerelve a motor hosszvonalára párhuzamos legyen, vagy esetleg kissé törhet felfelé is. egyenes végü dobnál ez sima elfordítással variálható, de a srééen vágott ezt nem teszi lehetővé.
sorszám: 39139 (118673)
(előzmény: rétiboglárka, 2009-11-09 18:26:36)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2009-11-09 19:51:27
na ezt tényleg elirtam 42000kj/kg ot akartam irni,igazad van,igy is tudom.
Amugy csak a mérétkegység miatt akartam irni mert az hogy MJ-t leirtad oké,de miből jön mondjuk elégetsz 1 litert vagy 1 kilót,szóval érted.
sorszám: 39138 (118672)
(előzmény: szsrobert, 2009-11-09 12:31:07)

 
 
rétiboglárka
válasz erre | email2009-11-09 18:26:36
Sziasztok!

Waresz hoz szólna a kérdésem.

Van ez ES150-es MZ kipufogódob.A dob vége srééen végződik.A hegesztés utáni rész horpadásmentes,de a rezonátor(kúp)része nagyon össze van horpadva.
Azt akarom megkérdezni hogy a hegesztés melyik felét kell megfűrészelni ha szét akarom szedni?
Van egy elkokszosodott,de horpadásmentes 125-ös TS MZ dobom,azzal megpróbálnám összehozni.
A hegesztés kúp felőli oldalán fűrészeljek,vagy a kipufogó legvége felől kezdjek neki?

Előre is kösznöm a választ.
sorszám: 39137 (118670)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2009-11-09 12:31:07
Rosszul tudod. Ezerszerese.
http://www.google.hu/search?q=benzin+kJ&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:hu:official&client=firefox-a
sorszám: 39136 (118664)
(előzmény: Péter mz, 2009-11-08 19:33:54)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2009-11-08 19:33:54
én igy tudom a benzin energia mennyiségét
sorszám: 39135 (118656)
(előzmény: Péter mz, 2009-11-08 19:33:17)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2009-11-08 19:33:54
én igy tudom a benzin energia mennyiségét
sorszám: 39134 (118655)
(előzmény: Péter mz, 2009-11-08 19:33:17)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2009-11-08 19:33:17
42kJ/kg
sorszám: 39133 (118654)
(előzmény: szsrobert, 2009-11-08 19:21:56)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2009-11-08 19:21:56
1liter benzin energiatartalma állítólag 42MJ.
1kWh = 3,6MJ.
1 liter benzin= 11,666kWh. 740g/liter benzintömegnél 63,4286g/kWh-nak kellene lennie az ideális fogyasztásnak.
A kétüteműek 4-500g/kWh-t kérnek.
sorszám: 39132 (118652)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-11-08 17:36:25
Egyébként kazán hatásfoka könnyen lehet 100% hiszen a fűtés vesztesége gyakorlatilag az amit a kéményen kiengedsz hőenergia. Egy kondenzációs kazánnál pedig olyan alacsony a távozó égéstermék, hogy műanyagból csinálják a szellőzőt (szerencsére nem számít kéménynek ezért a kéményseprőknek nyarsgem)
sorszám: 39131 (118651)
(előzmény: Atilla, 2009-11-08 11:09:59)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-11-08 17:33:50
Tisztában vagyok vele, csak arra utaltam, hogy valószínűleg az 50%-os motor hatásfokot is így számolták ;-)
Nyilván eltekintettek attól a jelentős mennyiségű hőenergiától amit a hűtő és kipufogó rendszeren okád ki a motor. :)
sorszám: 39130 (118650)
(előzmény: Atilla, 2009-11-08 11:09:59)

 
 
ede22
válasz erre | email2009-11-08 13:08:08
Honda felső fékmunkahenger 12000ft-ért eladó. ETZ-re könnyen rászerelhető!
06702912829
sorszám: 39129 (118647)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2009-11-08 12:16:24
Jó ötlet, szívesen olvasnék ról a több infót.
sorszám: 39128 (118645)
(elözmény: Semi, 2009-11-07 21:59:23)

 
 
Atilla
válasz erre | email2009-11-08 11:11:47
Tudom, nekem is volt már olyan motorom! :-D
sorszám: 39127 (118643)
(előzmény: Semi, 2009-11-08 11:06:32)

 
 
Atilla
válasz erre | email2009-11-08 11:09:59
Ez attól van, hogy a kazán hatásfokánál a fűtőértékkel számolnak.(Ez a jogszabály, nem csalnak.) Ami a felhasznált energia kb 80%-a!
Vagyis a 20% veszteség rögtön ugrik a számításból!
Ha ezt a 80%-ot a kazán tudja, akkor 100%-os a hatásfoka.
sorszám: 39126 (118642)
(előzmény: Keri, 2009-11-08 07:53:04)

 
 
Semi
válasz erre | email2009-11-08 11:06:32
Attila
Sokféle motor létezik, van olyan is ahol csak 1-2% a hatékonyság. :-)

Keri
A kondenzációs kazán kicsit azért más tészta, meg ott valahol 111% körül van a maximum a rejtett hőhasznosítás miatt.
De jó lenne, ha találnának rejtett hőhasznosítást a benzinmotoroknál is. :-)

ciao
Semi
sorszám: 39125 (118641)
(előzmény: Atilla, 2009-11-07 22:55:18)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-11-08 07:53:04
Így lehetséges hogy a kondenzációs kazánokat 105%-ra hozzák ki :)
sorszám: 39124 (118640)
(előzmény: Atilla, 2009-11-07 22:55:18)

 
 
Atilla
válasz erre | email2009-11-07 22:55:18
Én úgy tudtam, hogy a benzinmotor csak 25-30% hatásfokú, de az is lehet, hogy régiek az információim.
sorszám: 39123 (118638)
(elözmény: Semi, 2009-11-07 19:26:19)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49072)
Motoros túra (17996)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu