:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Láttam már a blokk oldalán közvetlenül a forgattyúsházra rakott porlasztót is.
Én sem tudom milyen előnye lehet.
A dugóból szerintem nem sokat tudsz spórolni, mert a kipufogót vezérelnie kell.
Biztos anno kiszámolták, hogy nyél gázon így rezeg tutin a cucc. :-)
láttam már ilyen brutál pálya etz-t, amin feltünően közel van az első kerékhez a porlasztó torka, de különösebben nem értem a lényegét.. a blokkhoz illesztett rezonátor amúgy is hosszú.. annak megoldása is macerásabb. talán Bambi tudja mire jó a megoldás.
Biztos a torlólevegő miatt! :-D
sajnos nem teljesen szimmetrikus. kicsit faragni kell. de minek?
Szalonspiccesen a főtengelyt illesztettem be fordítva, akkor vettem észre, amikor a forgó részt nem tudtam rögzíteni, mert nem volt menet. Az a szörnyű, hogy tisztán is így jártam volna el...
Csak ittasan tudok precízen kókányolni.
Ennyire még sohasem voltam berúgva :D
Üdv Urak
Próbálta már valaki fordítva felrakni ETZ 250 hengert?
Egy képen láttam, hogy szimmetrikus a felömlők helye. Érdekes lenne. :D
jaja ugy ugy bocs csak én paraszt vagyok:)
srééen==srégen ?
sorszám: 39141 (118679)
( előzmény: rétiboglárka, 2009-11-09 20:37:07)
Köszönöm a választ...
Erre voltam kíváncsi.
A srééen vágást úgy értem,hogy a ES gyári dobjának a vége nem egyenes mint a TS-en,hanem kb 30fokban van alávágva gyárilag.Tehát ilyen szalámi végű...és a tulaj ragaszkodik ahhoz a véghez...
még egyszer köszöntem.
És akkor a könyök felőli oldalon kezdem el fűrészelni a varratot...
Tiszteletem
a két dob elvileg gond nélkül házasítható.
a TS és az ES dobot is a hegesztés elött vágd el(lehetőleg jó vasfürésszel. vékony felxkorong is jó, csak könyebben megszalad), tehát a dob eleje felöli oldalon.azt a részt vágd mindkét dobon, ahol a hegesztés mélyedése kezdődik, így egyenes lesz a házasított példány is. de csak a külső köpenyt, vigyázz, mert 1 mm-rel beljebb van még egy fal, ez a furulyarendszer, ezt nem szabad elvágni. ha körbevágtad, akkor frankón el tudod választani a dob végét, ami hozza magával a komplett furulyarendszert is. innentöl azt javaslom, ha már szét van vágva, hogy külön égesd ki a részeket. így nagyobb eséllyel lesz sikeres a művelet. fontos, hogy mindkét dobon találsz halványan látszódó hosszanti varratokat. ezeket figyeld az összehegesztés elött, ezek találkozzanak a dob elején és végén.ha minden jól sikerül, akkor jól fog állni a dob végén a "srééen" vágás. bár igazából ez innentöl izlés dolga, ha forgatod egymáshoz képest az elemeket, akkor kismértékben tudsz alakítani a dob helyzetén, hogy felszerelve a motor hosszvonalára párhuzamos legyen, vagy esetleg kissé törhet felfelé is. egyenes végü dobnál ez sima elfordítással variálható, de a srééen vágott ezt nem teszi lehetővé.
sorszám: 39139 (118673)
( előzmény: rétiboglárka, 2009-11-09 18:26:36)
na ezt tényleg elirtam 42000kj/kg ot akartam irni,igazad van,igy is tudom.
Amugy csak a mérétkegység miatt akartam irni mert az hogy MJ-t leirtad oké,de miből jön mondjuk elégetsz 1 litert vagy 1 kilót,szóval érted.
Sziasztok!
Waresz hoz szólna a kérdésem.
Van ez ES150-es MZ kipufogódob.A dob vége srééen végződik.A hegesztés utáni rész horpadásmentes,de a rezonátor(kúp)része nagyon össze van horpadva.
Azt akarom megkérdezni hogy a hegesztés melyik felét kell megfűrészelni ha szét akarom szedni?
Van egy elkokszosodott,de horpadásmentes 125-ös TS MZ dobom,azzal megpróbálnám összehozni.
A hegesztés kúp felőli oldalán fűrészeljek,vagy a kipufogó legvége felől kezdjek neki?
Előre is kösznöm a választ.
Rosszul tudod. Ezerszerese.
http://www.google.hu/search?q=benzin+kJ&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:hu:official&client=firefox-a
én igy tudom a benzin energia mennyiségét
én igy tudom a benzin energia mennyiségét
1liter benzin energiatartalma állítólag 42MJ.
1kWh = 3,6MJ.
1 liter benzin= 11,666kWh. 740g/liter benzintömegnél 63,4286g/kWh-nak kellene lennie az ideális fogyasztásnak.
A kétüteműek 4-500g/kWh-t kérnek.
Egyébként kazán hatásfoka könnyen lehet 100% hiszen a fűtés vesztesége gyakorlatilag az amit a kéményen kiengedsz hőenergia. Egy kondenzációs kazánnál pedig olyan alacsony a távozó égéstermék, hogy műanyagból csinálják a szellőzőt (szerencsére nem számít kéménynek ezért a kéményseprőknek nyarsgem)
Tisztában vagyok vele, csak arra utaltam, hogy valószínűleg az 50%-os motor hatásfokot is így számolták ;-)
Nyilván eltekintettek attól a jelentős mennyiségű hőenergiától amit a hűtő és kipufogó rendszeren okád ki a motor. :)
Honda felső fékmunkahenger 12000ft-ért eladó. ETZ-re könnyen rászerelhető!
06702912829
Jó ötlet, szívesen olvasnék ról a több infót.
Tudom, nekem is volt már olyan motorom! :-D
Ez attól van, hogy a kazán hatásfokánál a fűtőértékkel számolnak.(Ez a jogszabály, nem csalnak.) Ami a felhasznált energia kb 80%-a!
Vagyis a 20% veszteség rögtön ugrik a számításból!
Ha ezt a 80%-ot a kazán tudja, akkor 100%-os a hatásfoka.
Attila
Sokféle motor létezik, van olyan is ahol csak 1-2% a hatékonyság. :-)
Keri
A kondenzációs kazán kicsit azért más tészta, meg ott valahol 111% körül van a maximum a rejtett hőhasznosítás miatt.
De jó lenne, ha találnának rejtett hőhasznosítást a benzinmotoroknál is. :-)
ciao
Semi
Így lehetséges hogy a kondenzációs kazánokat 105%-ra hozzák ki :)
Én úgy tudtam, hogy a benzinmotor csak 25-30% hatásfokú, de az is lehet, hogy régiek az információim.
Árpád
Kérdésedre a válasz, mert látom hogy felettébb érdekel a téma :-)
http://www.freeweb.hu/semi/PGO_plasma.jpg
Tanulmánymotor 2007-ből, kipróbálható volt.
ciao
Semi
sziasztok...
meg tudná mondani valaki, hogy a képen milyen motor visszapillantója szerepel?...
pont ilyen kellene a Jawa-ra...
http://www.postimage.org/image.php?v=Ts11ce10
Én arra gondoltam, hogy a benzines motor hatásfoka javul ha hidrogént adunk a keverékhez.Méghozzá jobban javul, mint amennyi a veszteség a víz bontás során.Azaz az a kérdés, múködhet a hidrogén valamiféle katalizátorként. Nekem az a gyanúm, hogy nem.
Én benzint használok, és sima villanykörtével világítok, 4%os hatásfokkal. Ez rossz társaság a párásító gép-motoros járgányok életképességének megvitatásához.Ezáltal a kétütemü eszme kártyavárként omlik össze...
Árpád: "A vizes motornál azt kellene belátni, hogy a hidrogéntől jobb hatásfokkal működik a a benzines robbanó motor."
Benzinmotor hatásfoka: kb 45%
Dieselmotor hatásfoka: kb 50%
Hidrogénhajtással működő villanymotor hatásfoka: közel 70%
Én értem, hogy más működésű motorra gondoltál, de ne felejtsük el, hogy az üzemanyagcella is H hajtású, ezért javítottalak ki.
ciao
Semi
Az etz villás jáwámban meredekebb fejcsőszöget és alacsonyabb súlypontot szeretnék. Arra gondoltam, hogy van egy rugóm, amit berakok negatív rugónak, az ereti pedig mivel ki van lágyulva, talán összenyomható lesz annyira, hogy vagy 7-8centit összébb legyen.
Ne is idegesítsd magad. Legfőképp, mert nincs okod rá. :-)
ahhh, mindegy, nem idegesítem magam.
Reménykedjetek csak.
A sima rakéta is közvetlenül alakítja át az energiát mozgássá :))
Nem hiszem hogy a térhajtóművek elterjedése reális kockázat lenne az elkövetkezendő 100évben.
Persze, vannak sületlenségek. Talán szándékosan is ködösítenek.
De ha csak egy is működik valamikor...
Hasonlítsunk össze egy 1000-es GSXR-t egy régi petróleummotorral. Jelentős a fejlődés bizonyos tekintetben.
Valami ilyesmit akarnak ezek.
Olvastam az elméleteiket, és az a leg szörnyűbb, hogy a fénykapus oldalon ezt egy BME-s villamosmérnök adta elő :(( Az igazi mérnökök helyében már régen megvertem volna.
Kipróbálta hogy hegesztőtrafóval vizet bonott. Aztán rájött ha ívet húz akkor az ív hőmérséklete miatt a víz sokkal gyorsabban bomlik.
Aztán rájött hogy ha ritkítja a szikrákat akkor a keletkező gázok távozni tudnak ezért jobb hatásfokkal fog vizet bontani. Eddig rendben is van. De aztán benyögi hogy, ha tovább ritkítja a szikrákat akkor, több gázt fog termelni mint, amennyi energiát befektet, és frankón levezeti, jó nagy tudománytalan hasra ütéses becslésekkel és elszabadult csúsztatásokkal, hogy ha az így termelt hidrogénnel egy agregátort járat akkor azzal mégtöbb hidrogént fog termelni. Persze még nem sikerült mert nincs pénze agregátorra, nem tudja szaggatni a villanyt, de amúgy működne hiszen levezette, és erre bizonyíték hogy kettőt pöffent az agregátor a durranógázzal.
Az a gáz pedig hogy én 8 évesen a játékvonatom trafójával grafit ceruza béllel is játszottam ilyeneket, de azt már akkor is tudtam hogy ez sohasem lesz perpetum mobile.
Ilyen UFO motorral megy pl. a vitorlás hajó! :-D
Az energia megmaradás törvénye csak részben igaz. Anyag -energia megmaradás együt igaz. Energia keletkezhet úgy, hogy anyag tűnik el. Lás hidrogén bomba. De persze egy síma égésnál, vízbontásnál ilyesmi nincs, De még a maghasadásnál sem. Tehát a víz bontásánál pont annyi energia keletkezik, mint a hidrogén elégetésénél.Leszámítva persze a veszteségeket.
A vizes motornál azt kellene belátni, hogy a hidrogéntől jobb hatásfokkal működik a a benzines robbanó motor. Erre még senki sem számítási, sem gyakorlati bizonyítékot nem mutatott.
Az olaj lobbinak nem az ilyen műledvelő fizikusi ötletektől kell félniük, hanem a modern profi fizikusoktól, akik a térszerkezettel foglalkoznak.Vannak már működőképes úgy nevezett ufó motorok, amik közvetlenül alakítanak át energiát mozgási energiává.Ehhez képest 1800 as évek fizikájávál, kémiájával próbálkozni naívság.
Az a baj, hogy ebbe senki nem gondol bele.
Pedig mekkora ötlet lenne! Bontani a vizet, azzal járatni a motort, De a motorral nem a járművet hajtani! Hanem még több vizet bontani, pár ilyen lépcső után hidrogén nagyhatalom lenne belőlünk! :-)
Szerintem ne kísérletezz vele, például nézd meg ezt a jó kis animációt és rögtön meglátod mi lesz a gond!
http://hu.wikipedia.org/wiki/Kétütemű_motor
sorszám: 39107 (118612)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-11-06 19:06:34)
Valószínűleg 4ütemnél valamelyest beválik az üres cső, de (mint a megerősítések is ezt mutatják) 2-nél nem.Bár nem érek rá kísérletezni, de csinálok egy tompítót-folytót, amit egy menetes szárral mozgatok és rögzítek a csőben, próbakörökkel vizsgálom, hogy hol a jobb. soksikertköszi
Vagy levágsz a rugóból, vagy feljebb csúsztatod a telószárat a kormánykifliben. Persze ehhez kicsit át kell alakítani a kormánykifli felső részét.
Meg lehet tudni mi célod ezzel? mert lehet hogy nem az a legcélravezetőbb amit tervezel.
csak annyit mondok: ENERGIAMEGMARADÁS
Ezt a törvényt nem lehet megb..ni.
Ha jól vettem ki akkor vizet bontott és a hidrogénnel járatta a motort.
Ez kivitelezhető, csak minek? Ha már van villanyom, akkor a villanymotor sokkal olcsóbb és jobb.
A plazmával begyújtott víz meg humbug.
Van olyan hogy vízgőzt plazmásítanak, de a víz nem ég el. Ott is elektromos teljesítményt kell befektetni tehát nem keletkezik több energia mint amit befektetnek.
A legjobb vízzel hajtott járművet gőzmozdonynak nevezik.
Sziasztok! Etz villa ültetéshez tudnátok tanácsokat adni?
Az elektromos meghajtás egyszerűbb lehet, ez viszont olcsóbb:
http://k-forum.extra.hu/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?2630
Áram termelésére is érdemes lenne használni.
Nem érdekel, mitől működik. Csak működjön üzembiztosan, gazdaságosan.
Anno mentünk kipufogódob nélkül. 2 személlyel 70-nél nem tudott többet menni 120-as főfúvókával sem a kis ETZ. Egy másikon kipufogókönyök vatgaságú cső végig, hátul dob ralimotor mintára. Az is 70 körül tudott.
Egy haveromnak van technikája amivel az alkotásom fel lehet venni, hogy kis közösségünk is megtekinthesse, kinek helytálló a találgatása.Röhögni jó lesz...
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|