:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Ja tudom, amiért nem 4T motorral jársz :)
Pedig olcsóbban megúsznád azt mint az MZ hibridesítését és még a megtakarításod is nagyobb lenne.
Gondold el milyen lenne egy 2literes fogyasztású kis 4T motort hibridre alakítani ;))))
Egy kicsit túlzásba viszed a szőrszálhasogatást, de ha így van, akkor miért nem li-po akkut használsz annak 99% a hatásfoka, nagy áramokat tud, könnyű és nagy kapacitású, ráadásul a fajlagos ára is ennek a legjobb, mivel ez bírja a legtöbb ciklust.
A töltő hatásfokát pedig 99%-ra veheted.
De ha úgy gondolod az ólom akku a leg megfelelőbb neked, használd nyugodtan. Nem fog senki haragudni rád, én csak azt mondom 3db riasztó akkutól és 300W bringába való motortól ne várj sokat.
Majd számolj be hogy mire jutottál.
Az én bringám 20kg akkuval(45kg össztömeg) 48V-on 1A-el 10-et, 2A-rel 18km/h-t megy. A 180W-os kerékpár megy 25 körül.
Nem az önkisülése a lényeg napi használatban, hanem a betöltendő feszültség-áramerősség, és a kivehető feszültség-áramerősség szorzata.
Nézd meg a töltőket. 1000mAh-t 100mA-rel 14 órát tölt. NiMh-nál a töltési feszültség az ólomakkuhoz visztonyítva magasabb. És még a töltőnek is van vesztesége, jó esdtben 60-70%-át adja ki egyenáramú teljesítményként a hálózatból felvettnek, amiből még mindig disszipál el a feszültség/áramkorlátozás.
A vartának vannak olyan NiMH akkujai aminek nagyon kicsi az önkisülése, akár még 1 év után is használható. Szerintem ez lényegesen jobb hatásfokkal rendelkezik mint a régi hagyományos NiMH.
Másik hogy szerintem a bringádban lévő ólmos akkuk sem jobbak hatásfokra mint a NiMH-k.
Az szerintem régen volt.
Nem fog 20-al menni. Annyit a bringák mennek, lényegesen kisebb tömeggel, lég és gördülési ellenállással.
Hondám is hibrid mert az önindítóval tud menni is :) de csak 5km/h-t. Pedig az 30A-et vesz fel 12V-ról (300w felett)
Egyszer amikor elszakadt a kuplung bowden úgy közlekedtem vele, hogy beraktam egyesbe, önindítóval elindultam beindult a motor és váltani már lehet kuplung nélkül ha megy.
Hát akkor hajrá :) számolj be mire jutottál, de 300W kb. annyi energia mintha teljes erőből tolnád a motort, csak ez többe kerül.
NiMH-nak rossz a hatásfoka. 1,4szeresét kell beletölteni a kivett árammennyiségnek. Megmérem a menetellenállást. Ha 20-szal tudna menni a villmotorral a Mözö, már elégedett lennék.
Nekem állítólag 13000/év lesz a Ladára.
sorszám: 39291 (119015)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-12-01 22:51:13)
Vízvezetékcső-speciál. :-)
A KERÓ-mat tudom tekeréssel is tölteni.
Ami miatt akerülöm a nagy áramokat: a gyorsan elhasználódó akkuk költsége miatt az üzemeltetés a benzines többszöröse is lehet. Ezért a kis áram. És mert a gyártó azt adta meg.
Nem csak a gyorsításra. Dugóban raszolásra, légszennyezés csökkentésére annál inkább.
Nem egyszerre kell tudnia. Kis sebesség-kis költség, nagy sebesség-több költség. Keró=kerékpár.
Azért az indító akku nem biztos hogy tartós lenne hibrid használatban.
NiMH, vagy LiPo akkukat kell használni mert azok bírják a nagyáramú kisütéseket és töltéseket. Ugye nem véletlen hogy a Varta 10perc alatt tölthető akkuja is NiMH, illetve a Priusban is NiMH van pont ezért.
Megjegyzem a Priusban a 73kW benzinmotor mellet egy 60kW-os villanymotor van és az akku is 27kW folyamatos teljesítmény leadásra képes, tehát ha a hibridesítés arányait nézzük akkor láthatjuk hogy a 250w az MZ-n annyit ér mint döglött macskán a göndör szőr.
Kötöttem új biztosításokat; az autóra 12880.- helyett 8140.-/negyedév, a motorra 7008.- helyett 2520.-/esztendő.
Nekem a babakocsira találjatok ki vmi elektromos hajtást, van két ablaktörlő motorom erre a célra. Akár hajthatna elöl-hátul is.
De ne legyen nehéz az akksiktól, mert az asszony nem tudja felrakni a buszra!
Ok, így már rendben! Tényleg nem ismertem. :-)
Keró = Kerékpár, bicikli, tanyabájk, drótszamár, kecske, cajga, egyéb szinonéma nem ugrik be xD
Nem akartam beleszólni, mert nem igazán értek hozzá, de szerintem is kicsit nagyok az elvárások. Az 5A, az nagyon kevés, egy sima autó önindítónál tízszeres áramerősség is van. És egy egyszerű akku is bírja. Egy munkaakkumulátor meg akár órákig is folyamatosan. Inkább 50A és csak a gyorsításra használni, úgyis oda fogy az energia és az még házilag is kivitelezhető.
A legjobb lenne persze fékezéskor visszatölteni. De ez a technika már nem egyszerű, meg nem éppen olcsó.
De mi az a keró???
Amúgy meg Hibrid járműveknél csak a gyorsításra kell villany, az pedig jellemzően nagy teljesítmény rövid ideig, ezért kevés, de jó akku kell, és nagy teljesítményű motor.
Tehát kerüljön annyiba mint egy 30 éves MZ, fogyasszon annyit mint egy elektromos bringa és legyen gyors mint egy normális motor.
Szólj ha felébredtél :D, ha pedig gazdaságosan akarsz motorozni, vegyél valami 125-ös 4T-t.
Újabb számítás.
A kerómon 20kg az akku. 2,5A-rel terhelem, 5A-t bír tartósan az akku. Az 240W. 5000W/240W=20,83- szor annyi akku kell. 416kg. Ha a 2,5A-hez veszem alapul, akkor 832kg akku. Szinte ingyen van. :-D
Az árak:
http://gasboards.com/products-page/electro-auto
http://gasboards.com/products-page/electro-scooter-robog
5kW-os motor, hozzá akkuk, vezérlő több MZ ára. Nem tudom hová tenni az akkukat.
A kerékpáron 20kg az akku, és 300W-os.5kW-hoz hová teszek 330kg akkut? :-)
Az lenne a lényege, hogy kis sebességen(50km/h alatt, ahol az MZ motorja már nem gazdaságos) is tudja mozgatni energiatakarékosan a járművet. Mellette üzemnanyagtakarékosság, csökkentett környezetszennyezés.
Keróval még nem merek bevállalni 100km-nél nagyobb túrákat.
Akkor pedig legalább 5kw-os motoron gondolkodj, azzal már képes lenne 60-ra is talán.
Elbicóm már van. Hibrid MZ-n gondolkodom, kerékagymotorral.
10-el max 15-el.
Egy kerékpár megy 25 körül 300W-al.
Tehát ebből következik hogy sokkal jobban jársz, ha villanybringát veszel és nem az MZ-t hajtod akkuról.
Szerintetek 300W-tal mennyivel tudna menni egy MZ?
Csak azért írtam, mert sokáig én is így jártam, gondoltam attól a kis kifújástól nem lehet ilyen gyenge és mégis.
láttam már régebben ezt a videót, nem kicsit beszarás :D kíváncsi lennék milyen motor az, ami 1:53-nál gyorsul... az valami kegyetlen :)
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/scooter/dragster-robogok-28632
Az átömlőkben mekkora a nyomás +tól-ig? Arra gondoltam, hogy lehetne plusz gázbefecskendezés az átömlők felső végénél.
Ha a hengerfejnél el tud szökni a gáznyomás, hülye lenne lefelé tolni a dugattyút helyette. Persze, hogy gyenge a moci.
A hengerfejet mindenképpen csináld meg!!! Nekem is ez volt, 70 volt a vége, 4.ben max. tartani bírta a sebességet, kifújt a gyertyánál, mert szarul perselyezték meg, valamint szökött egy kevés kompresszió a hf és a henger találkozásánál is. Kicseréltem egy jó hf-re és megtáltosodott. 100at rögtön vitte bejáratósan 1600km-el.
sorszám: 39266 (118956)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-11-29 12:10:58)
Én már célozgattam arra, hogy az ETZ falánk egy állat.:)
Aki nem elég gazdag ahhoz, hogy etesse, az vegyen egy új Hondát.:D
A gond csak akkor van, ha kiesik az első vagy a hátsó kerék út közben.:) Akkor nem biztos hogy módunknkban lesz megállapítani hogy szart vettünk.:D
Azt hiszem, itt még nem sütöttem el az idetartozó humort:
- Mi az, feldobod, utánna nem látod többé?
-A talpad. :D
Csutkagázon megyünk vele 250km-t, és ha bírja, jó az általunk váárolt portéka. Kivéve, ha a csutkagáz 60km/h. :-D
Akkor az én 150-125-ös ETZ-m a xar. 2,7- 2,8 csak városon kívül, folyamatos 50-nél sikerül. E85-tel 3,7l, azzal inkább hajtani érdemes, 80-as tempónál kerül annyiba, mint benzinnel az 50. Az általad leírt üzemmódban 5 liter felett enne az ETZ mexakadós gyújtással. 80-nál 3-3,5 literre a shaggem verném a földhöz örömömben.
Így is lehet fogalmazni.:D
Persze, hogy a tolásra értette. Elettromodulátor dvá. :)
Frissenvásárolt motorral 230km-t bevállalni nagy bátorságra vall. :-)
Sziasztok.
Érdekel itt valakit mz ts 125ös alkatrész?
Írj mailt ha igen.
Jelenleg az 1es és 3as használható fokozatom, 2-4 ből kidobálja, de inkább 4 ből, ráadásul ebben a fokozatban nem csinál semmit, csak a fordulat esik vissza, a sebességet még tartani sem tudja, inkább csökken amíg ki nem löki. 100as fúvókám van és 24es karbim, új légszűrőm, és a kipuffom is ki van égetve, szétvágva-összeheggesztve. Kicsit kifúj a hengerfejnél is. Jövő 7en nekiállok szétszedni, ill beszereztem egy el.gyújtást, majd jövőre beszámolok.
Szerintem azt a biomechanikust arra értette, hogy tolta, nem az etanolra. :D
2,73 nekem normál használat. (125ös 57mm-re fúrva,100as főfúvóka 24mm-es porlasztó.) amibe van minden, néha 90-100 rövid ideig, aztán 80 tartósan, aztán meg hülyéskedés lakott területen. lehet hogy sokan nem gondolnak erre, de azért megemlíteném: egy jó elektronikus gyujtásom van, ami 10-12mm-ről röhögve odavág egy gyufaszál vastagságú szikrát. azért ez is számít. meg a tiszta gyári dob is számít. meg a tiszta gyári légszűrő is számít, stb... pl a TS 250/1 így hogy van egy vadi új gyári porlasztója, egy jó gyári légszűrőbetétje, egy kiégetett gyári kipufogója(most van benne 2400km, és szó szerint száraz a vége Mol sprint olajjal, 1:40) a gyertya őzbarna, a gyujtás elektronikus, és még sorolhatám, ha nem húzom neki, és beérem max80al, akkor 3 és 3,5liter között van. ha nyúzom kissé, és 100al megyek tartósan, majd néha még elnyüstölöm 120ig, meg gyorsulgatok vele mindenfelé, akkor evett 4,5 litert. ja, túláttételezve(21fogú lánckerék) 140es főfúvókával(mert azt kérte) ez nem kamu, csak magamat csapnám be.
szerintem egy 90-100as főfúvókájú kis TS torkán 6 litert átnyomni legfeljebb kompresszorral lehet. de mivel ennyien mondjátok, kénytelen vagyok bevenni.
Nem akarom a hazai szakikat bántani, De szinte minden megoldás jobb , mint egy utángyártott dob.Bár én inkább az ETZ dobokat ismerem. Hihetetlen különbség van egy utángyártott és egy gyári dobbal közlekedő TZ között. Több lóerő.A török dobokat eddig még jónak találtam, talán csak a korrózió tűrésük rosszabb az eredetinél.
Szerintem akkor is megéri a régi dob felújítása, ha végül többe jön ki mint az új vacak.De aki nem annyira érzékeny a külcsínyre, síma kiégetéssel használhatóvá teheti a régi dobot.
a lényeget egyáltalán nem lehet kitakarítani égetés nélkül, legfeljebb akkor ha totál szétvagdosod, ízekre. és az hogy sokáig füstöl, az nem érdekes. egy ekkora kokszmennyiség minden előkészülettel együtt nálam kb 30-40perc meló, aztán a polírozó spanom meg szebbé varázsolja mint volt. ennél tisztább egyszerübb szopásmentesebb eljárás nincs. a polír 2 rugó, az égetés a jó cél érdekében 1000pénz. ennél jobb ajánlat nincs. postán ideküldöd, én meg visszaküldöm, ha kész. ami sokba van, az az hogy a polírozóhoz el kell vigyem, és az két út, mert nem igen szokott lehetőséget adni arra hogy megvárjam. az még összesen 120km nekem. annak üzemanyagköltsége is van.+postakültség.. kb egy új gagyi dob árából van meg egy teljes felújítás. na de az sok ezer km-en keresztül nincs gond. ha nem tetszik, akkor ki lehet hagyni a polírt, nézel szombathelyen egy ilyet és megcsináltatod ott. biztos meg tudják oldani. amúgy én budapest mellett lakom. és a kis TS-t szombathelyen vettem:D saját lábon jött 230km-t, úgy hogy 18évet állt elötte.
sorszám: 39253 (118936)
( elözmény: 150esRolleres, 2009-11-26 20:43:25)
Mindenkinek köszönöm a felajánlott kiflit, de úgy néz ki, sínen van a dolog. Csak a vonat ne jöjjön.:)
Az eset kapcsán arra gondoltam, akinek van eladó cucca, küldje el nekem mailban, felteszem az oldalamra. Még nem igazán térképezte fel a Google, de azért így is növeli valamennyire az eladási esélyeteket. Nekem pedig jó előpróba a későbbi bizniszemhez.Ha lenne kapás valamire, a kuncsaftot majd elirányítom mailban a tulajhoz
Szóval aki gondolja, küldje el a listát.Persze jó lenne valami kiinduló árat is írni.Ha több is van valamiből, eltérő áron, akkor azt még átgondoljuk, hogy oldjuk meg.
Mennyi lehet az MZ menetellenállása 50km/h-nál?
A 125-ös ETZ 7000W-jából indultam ki , amivel 100km/h-ra képes.
A gördülési ellenállása 200kgx9,81x0,02x27,7m/s= 1087W
7000-1087=5913W a légellenállás. Mivel köze négyzetes a teljesítményigénye, ezért 50-nél ennek negyede, 1478,25W, gördülési pedig fele, 543,5W. Együtt 2022W a teljesítményigény 50km/h-nál.
Az erősen gagyi 500g/kWh-val számolva 100-nál 3500g, azaz 4,73 liter(Jó lesz az 6nak is a valóságban :-) ), 50-nél 2,73 litert kellene ennie 100km-en. Utóbbi már sikerült, de az 500g/kWh érték nagyon rossz.
Jól számoltam?
Sokallom. Iagazd van, a bioetanol környezetbarát, és jó üzemanyag. :-)
sorszám: 39250 (118926)
( elözmény: 150esRolleres, 2009-11-28 18:01:23)
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|