:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Nem tudom, mert csak egyszer cseréltem még az elején, mert töredeztek a görgők, azóta nincs vele gond.
kb. 30ezer lehet benne, de nem tudom pontosan. A Hondám nyitott lánca 20-25ezret bír ki. Egy tokos lánc esetén 30-40-re tippelem az élettartamot ha rendesen kenve van.
Az ETZ-n is nyitott lánc van arany színű CZ lánc, amit Bambitól kaptam használtan, az már viszont feltűnően megnyúlt, de még nincs probléma vele.
A tulaja a gumiégetés, egykerekezés mestere lehet. :-)
Ezt nevezem én lánckeréknek. Ts125-re van, 61fog.
http://users1.ml.mindenkilapja.hu/users/webborze/uploads/l1.jpg
Neked mennyit bír a tokos lánc? Nekem kopik, amit nehezen tudok elhinni, de saját magam tapasztalom. Pedig kenése is van, és por, kosz nem jut rá.
"Éppen hogy nagyobb lánckerék kell előre ha csökkenteni akarod a láncra ható erőket. De ha a hatékonyság a lényeg akkor inkább növelni kell a láncra ható erőket, mert akkor csökken a sebessége és így a súrlódási vesztesége...."
Kétszeres lánckerékmérettel a láncsebesség kétszeresére nő, a láncra ható húzóerő felére csökken. P=F x v. A teljesítmény az erő és a sebesség szorzata.
Biztosan van optimális méret, amit a legcélszerűbb a valóságban, padon kipróbálni. 1:3 áttételnél szerintem a 13:39, 15:45, 18:54, 25:75 közül a 25:75-ös a legkisebb veszteségű. És a láncot sem "hajlítgatják" annyira a lánckerekek, mint kisebb átmérőnél.
Kis MZ-kről van szó.
16-os is épp hogy felmegy. Francért kellett közel tervezni a tengelyét az áramtermelő apparátushoz.
21-es valószínűleg 300-as hengerhez, vagy 40kg-os rájderrel "hátszéllel a hegyoldalon lefelé" üzemmódhoz megfelelő. Esetleg feltöltős MZ-hez. :-D
Mit csináltok ti a lánccal, hogy ennyire nem bírja?
Mintha olyan sűrűn kellene cserélgetni a tokos láncot :)
Éppen hogy nagyobb lánckerék kell előre ha csökkenteni akarod a láncra ható erőket. De ha a hatékonyság a lényeg akkor inkább növelni kell a láncra ható erőket, mert akkor csökken a sebessége és így a súrlódási vesztesége....de valójában elég optimális ez a része a motoroknak, csak a tokot kell leszedni mert az okozza a súrlódást.
Ja bocs, félre értettem, ETZ250-re gondoltam, de TS125-nél 16nál nagyobb fogaskeréknek nincs értelme.
21-es is elfér.
Nekem 16,17,18-as fogaskerekeim vannak a 250-eshez.
18-asnál még nem kéne gyengének lenni. Jó kerékre nem veszi már olyan könnyen mint 16-ossal, de azért teljesen jól használható még. Túrásoknak szerintem a 19-es sem túlzás. A 21-es meg nem tudom mire jó :)
Veszélyes sport az MZ-zés.
Nekem kb csak 70-nél blokkolt egyszer a hátsó kerék, de akkor is húztam jó néhány méter fekete gumicsíkot az aszfaltra. El nem estem, de eléggé meglepődtem az eseten. Berántottam a kuplungot és még mindig blokkolt, mondom mi a fene van.
Szét kellett bontani a láncot, hogy haza tudjam tolni, szerencsére nem voltam messze otthonról, kb 2 utcára, épp akkor indultam el.
Mint ahogy gyanakodtam is rá, utóbb szétszedtem a váltót és egy kicsi rendellenességet tapasztaltam benne.
Mondhatni nem épp üzemszerű kopások látszanak a megörökített képeken.
Most be akartam linkelni a képeket, de sehol sem találom, talán a tesóm gépén van. Ha megtalálom, akkor közzé teszem, elég durva látvány. :D
Gondolj bele, ha ez a kerékblokkolás 120-nál, lejtőn lefelé, hátszélben történik a kis TS-sel...
Inkább protektoros bőrruhát érdemes venni gyorsabb motor helyett.
Nekem is nyúlik biciklin is, MZ-n is, pedig nem rugatom, nem gyorsulási versenyezek vele, és még folyamatos olajkenést is kap a váltóból. Car az anyagminőség.
A 40-es lánckerék belefért a módosítás nélküli láncvédő bakelitbe? Nem "fűrészelte" a lánc a kisebb átmérője miatt?
ja, poén, valami gagyi láncom volt.. mentem már vele 12000km-t. aztán kiszedtem belőle egy pár szemet ehhez a kicsi hátsó lánckerékhez. ezt is túlélte.. aztán amikor visszaraktam az eredeti áttételt akkor vettem egy új láncot...nem tudom miféle gyártmány, de totál jelöletlen volt.. 930km után szakadt el. azóta nem mér az órám sem, mert nincs fent a lánc védő.. az ecseri út-üllői út kereszteződés kellős közepén szakadt el a legbelső sávban:D.. persze rögtön feltekerte a km spirált, meg mindent, blokkolta a kereket, ahogy illik, aztán én meg blokkoló kerékkel tolhattam ki a kereszteződésből.. élmény volt.
15:40 áttétel megfelel a 18:48-nak.(18-as valszeg nem fér fel, közel tervezték a tengelyt a villanydelejes forgonyhoz.)
Élettartam szempontjából a 18:48 a jobb, a nagyobb láncsebességhez tartozó kisebb húzóerő, és a nagyobb átmérőjű kislánckerék miatt kisebb mértékű lánchajlítás okán.
Én ETZ-re is inkább előre kisebb, hátra nagyobb lánckereket tennék(láncra ható erő csökkentése) és még 2-3 fokozatot 1,1 körüli ugrással. Végsebesség környékén kicsi különbségek is jelentősek. A legjobb egy fokozatmentes váltó lenne(de nem a legélvezetesebb :-)).
ja, aztán az áttételnyújtási kisérletek valódi eredmény nélkül zárultak.. lehetett sík úton közel csutka gáz mellett még elfogadható fordulattartományban 90-100utazót összehozni. nade!!! aztán leszartam a kicsit, és elkészült a peregyes, ami 100nál 4000ret forog:D
ja, most jut eszembe, én mindenféle áttételnyújtással próbálkoztam, így megpróbáltam kis etz primerláncot, és főtengelylánckereket is, de sajnos a két blokknál van 3mm főtengely- nyelestengely távolság különbség, a kis etz javára, így nem megoldható. amúgy a lánckerék elférne a dekli alatt. mindegy. hülyeség.
olyan nincs is:D kis TS-ről beszélünk:D
főleg, hogy 16 fognál is már csak kb 3mm válassza el a dinamót a lánctól:D
nekem ha valakit érdekel van egy overdrive-os hátsó lánckerekem kis TS-re. eredeti 420as lánchoz, 40 fogú. 16 fogú első lánckerékkel olyan, mintha nyernék egy fokozatot.. a 3. pont olyan hosszú mint az eredeti 4. csak épp negyedikben képtelen gyorsulni. ha valakit érdekel, akkor 2000ft. egy fél napi meló, egy 3500ftos lánckerék. kb 400km-t futott.
ha előre csak 15fogút tettem, akkor már egész használható volt.. és mentem vele hátszélben az M0 áson 120at. de nagyon könnyen. ehhez persze kötelező a 150es henger, de még úgy is gyenguska.
nekem ez nem lényeg ám cšak néha kihuzatom idáig.18assal gyenge lesz majd,sőt lehet alig fér el a blokknál a lánc.
100 felett??Ezt hogyérted,mekkora lánckerékkel?Mert nekem 16 os van és már nagyonrégen próbáltam ,2 éve de akkor 2szer is és 93-94 körül tettem a 4.et ,bár még ment volna,de sajnáltam mert sokat pörög ott.
Jól hangolt kipufogóval 100 felett lehet váltani negyedikbe. Csak lánckerék kérdése.
Jó állapotú ETZ 250 eladó!Részletekért hívj a 30/290-5617 telefonszámon!Csak komoly szándékúak keressenek!Hantások kíméljenek!!!!
persze minden ki lett pucolva meg rendbehozva ahogy tudtam,meg tettem be előtte linket is megnézheted a képeket.Most jól megy a gép,ugy megy mint a rövid dobbal,csak most k..va jó mz-s hangja lett.Etz re hasonlit a hangja,és a dobot is ha a kezemmel megkopogtatom lemezhang és kongó hangja van:)Ha nem látnád a motorom csak kipufogó hangot hallasz olyan mintha egy etz lenne.
3. ba már 45 től húz,és 82 nél tettem a 4.et.Jól kipörög ahogy kell,mint a röviddel.
Akkor már megérte beírnom!:)
Szóval,kedves motoros társak,csak óvatosan a nepperekkel...
na, akkor csak sikerült megoldani. most már legalább te is belelátsz abba, hogy milyen amikor rendbe kell tenni egy szétbarmolt dobot. ha már kikapargattad a kokszot mindenhonnan, akkor remélem a dob táguló részét, meg a hasát is megpróbáltad rendbe rakni.
megkaptam:) kicsit jobbra számítottam, de a gyors küldés és a korrekt alku, na meg az igényes csomagolás rögtön helyrerakta a jókedvem:) szuper kis dob lesz belőle, karácsonyi ajándék lesz egy havernek. majd kiégetem, szétvágom, és rendbe teszem benne a szétbarmolt furulyarendszert. aztán az öreg szakival felpolíroztatom, és máris újként kapja meg a gagyi zajos utángyártottja helyett.
Én már elfelejtettem.Öregszünk.:-)
Én már elfelejtettem.Öregszünk :-)
itt vannak róla képek. http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9028182
heló
szétvágtam a kipuffomat,a furulyarendszert is 2 helyen.Aztán teljesen fémig kitakaritottam mindent,,összehegesztettem a furulyát a 2 helyen,utána összetoltam a dob elejét és végét meg összehegesztettem azt is.Rengeteg sok koksz jött ki majd lemérem a súlyát.A furulyarendszerben 13mm belső átmérőjű csövek vannak,azok8mm átmérőjűek voltak,meg az volt még a baj h az egész rendszert a kipuf vége felől átütötték vmi 15-20mm átmérőjű anyaggal.Még a konfúzor is kapott,a kupja nem hátrafelé állt haogy lennie kell,hanem már már előre irányban.Azt is kiegyengettem nagynehezen,meg az átütéseket mindenhol behegesztettem,most mentem vele,meg tegnap este is,ugy megy a motor mint a vágott dobbal,csak szép a hangja.Tisztára Etz hangja lett.Pattogós lemezhangja van.
erről jut eszembe... remélem megkaptad a kipuffot, megfelel, vagy jobbra számítottál? :S:D
Szia!
Tudod, hogy lógok neked még mindig 2000 Ft-al?
Nem felejtettem el, ha lesz időm, meglátogatlak vele valamikor!
amúgy is úgy el van tájolva a Szumó az árakkal, hogy kár megnézni a cuccokat nála. olyasmi mint a Walker, annyi különbséggel ,hogy az a srác jóindulatú, és nem ver át. de ő is el van szállva az árakkal.
Ilyen embertől nem kell többet vásárolni!Kösz ,hogy megosztottad velünk.Én biztos nem fogok tőle vásárolni.
Elmélyedt a pszichológia rejtelmeiben, és pénzszerzésre használja fel. Ne adjatok pénzt neki. Én is jártam már így. Azóta vagy olyan dolgot veszek, amit kipróbálok, vagy megmarad a pénzem. Ezzel a tisztességes eladókat is segítem, nem alakul ki előítélet velük szemben.
Ha kék füstöt akartok, azt a villanymotor is tud. :-)
Szerintem pedig mesteri válsz!
Olvasd el újra!
Mélyről indít "megütheted a bokád" és gyönyörűen ível felfelé. Közben bebizonyítja, hogy neki semmi köze hozzá, ennyi pénzért ő egyébként sem csinál semmit és rávilágít mekkora pitiáner alak az, aki ilyen pénzösszegekért nyavalyog.
A végén pedig kegyelmet gyakorol.
Már-már művészi! A vége kicsit erős, a visszafizetem után le kellett volna zárnia a témát.
A posta pedig azért nem került szóba, mert a levél alapján tök világos, hogy szóba sem kerülhet. Ennyi pénzért nem fog neked csekket töltögetni, meg postára menni!
Ha a színe elé járulsz, akkor talán gyakorol akkora kegyet, hogy visszafizeti.
Érted?
Megjegyzem, véleményem szerint jó nagy felfuvalkodott seggfej lehet, de nagyon jól adja elő!
Olyannyira, hogy neked már eszedbe sem jut, hogy visszakapd a pénzed!
NEEEEM:-)Jövőhéten kész az új műszaki kiírás!
Dugó, henger, gyűrű, csapágy.
Tegyen bele villanymotort, az nem csörög. :-)
Az MZ jobb, vagy a Jawa? De melyik olajjal?
sorszám: 39356 (119147)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-12-05 20:47:01)
Ezt az A meg W jellemzőket nem lehetne mellőzni, ettől nem lesz kékes füst, négy napja az ótvar kínai termékek garázsmegoldásáról van szó. Eddig motorolajról meg jawa vs. MZ, fogyasztás(ebben én viszem amit kell)meg a nagy fő kérdések: mi van akkor, ha...fullad, megy meg nem megy, stb. Van a fórumok között motor elektronika, ha ez nem fedi, legyen EGYÉB megnevezéssel egy új.
Egyébként ma vettem egy 638at, csörög a bal hengernél vmi baj lehet, a régi tulaj is kiváncsi, mi a véleményetek.
Ja ez egy jawás sztori..
Durva tunying:
http://www.jawaracing50.wbs.cz/jawa_racing_50.html
Minden adatára kíváncsi vagyok.
Igazad van, egy negatív kereskedőből nem lehet általánosítani az összesre...bár én bontóból a jellege miatt eleve csak személyesen vásárolok, többek között azért mert egy használt cuccnál aminek az állapota fontos csak a saját véleményem alapján tudom megállapítani hogy érdemes e megvenni. Másik hogy ha ott vagyok akkor tudok alkudni :)
Vannak azért megbízható emberek... én sem árultam zsákbamacskát, azt adtam ami a képen volt, és le is írtam mindent, amiről kérdeztek.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|