:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
sziasztok.
Szeretném a 150etz első kerekét átfüzni 16osra.
A kérdésem a következő :
- érdemes? jobb lesz a moci ?
- hátsó kerék felni+első tárcsás agy megfelelő hozzá?
- küllőt hol kapok és mekkora kell?
üdv dlaca
ki milyen olajat használ ?
Na, már a nevét sem tudom leírni... :-)
És melyik jobb, a Jywa vagy az MZ? :-D
És melyik jobb, a Jywa vagy az MZ? :-D
apa peregyén is 4 kg-s a kuplung az öntött vas kinyomótényér miatt, pluszba van még egy trophy kipufogó rajta 1500as fordulaton el lehet vele indulni, és az alapjárat 1000-1200 között mozog...21es lánkerékkel pici lejtővel a 130 megvan de 120-125 akármikor..felpakolva két személlyel, felpakolva, siraváig vitt minket még bejáratósan hegynek fel 90 lefele 110el, igaz elektronikus gyújtás van rajta ami egy riga deltáról származik..mondjuk szlovákiába a kuplung lepördült így 14km kuplung nélkül jöttünk(olyan ordítása volt hogy ihaly:D:D) aztán ittunk egy sört, majd apa csinált a dobozból egy alátétet, felrakta a kuplungot, és már reggel ott kapart vele a füvön, aztán még így járt vele egy évet:D:D:D nagy kaland volt:D
Én a jawa 634/5-öt favorizálom. Szerintem utánna már kissé hanyatlott a márka. Nem sokat persze, de valamennyit mégis.
A 634 jó gyorsulásához a következők kellenek:
Új és jó kivitelezésű karbi. Mivel állítási lehetőség gyakorlatilag nulla. Jó profillal rendelkezű tű bele,
A hengerfejből le kell szedni mert nyolcvan akarhanyas benzinhez van eredetileg méretezve.
Kiváló kompresszió a hengerekbe. Azaz nem régen fúrva, jól bejáratva, rugalmas gyűrűkkel.
A gyújtás beállítása figyelembe véve a módosított hengefejeket.
Ha ez mind megvan bőven teljesíti tartósan a 19 Kw-ot tartóssan.Néha rövid időre többet is.A gyári adat 19. Az alacsonyabb töréspontú 634 ek jóval gyengébbek.
A 19 Kw-tal, és a valóban jelentős nyomatékkal a jawa 634/5 igen rendes gyorsulást tud produkálni a nagy tömeg, lendtömeg ellenére is,
Amiért a legtöbb jawa nem gyorsul rendesen az a kopott henger és a szarrá kopott karbi, a belengő megszakítók.A jawák erős, igénytelen motorok, sokan nem végzik el rajta időben a felűjításokat, mondván megy ez, erős még.Ezért nagyon sok lepusztult jawával lehet találkozni.
De ami fonotos: nem annyival kissebb a gyorsulása, mint amennyivel nagyobb a tömege.Vagyis a láncot jobban győtri. Legalábbis elvileg , és szerintem.
Tehát akinek gyorsan nyúlik a lánca, az mindig szász százalékig kihasználja a gyorsulási képességét az Mznek, plusszban esetleg nem olyan láncot használ, mint jelenleg én a jawán.Nem tudom igazából milyen márkájú a lánc, de szép arany színű.:D
ültem már nagyon sokféle jó jawan, gyárin, meg olyanon, amit "tuningoltak" mondjuk mindegyiken volt egy jó elektronikus gyujtás, meg olyanon is(csepptankos 350es..) ami kompressziónövelt, nyitott kipufogóablakokkal, stb okossággal meg volt spékelve, és igazából mindbe az volt a jó,(de a csepptankos ütötte mindet brutál módon) hogy 30-40el 4.be röhögve... gáz, azt máris mint a golyó meglódult. ha megforgattaam, pl 3.ba 90km/h. röhögve.. 96os főfúvóka, átlag 80as utazó mellett 3-3,5liter fogyasztás. a többi szocigép mellettem minden emelkedőn okádta a füstöt, és kapcsolt vissza tőgáz mellett, míg ez változatlan gázállással mászta meg minimális sebességesés mellett az adott emelkedőt. egy dologra nem volt alkalmas a 20(!!!)kilós forgó tömeg miatt:D mégpedig gyorsulni.. ment, de nem rakéta. a TS250/1 szarrá veri gyorsulásra az összes jawat, még egy 4 felömlős 638ast is... legyen az bármilyen jó, viszont a jawa rugalmassági próbán kivégzi. szóval pl a jawa 3.ba, peregy 4.be.. kb azonos motorfordulat, jön egy "X" emelkedő, az megmássza könnyen, nekem vissza kell kapcsolnom. aztán: peregy 4.be 40-el, jawa 3.ba ugyanígy, és gázadásra az fog győzni. totál más a két szerkezet. más:
a hiperrugalmas jawa 250. alapjárat.. kb 300-500 berakom sebességbe, elengedem a kuplungot, majd adok gázt:D rángatózás nélkül elindul, baromi komótosan, majd két méteren belül mehet a kettes, további 5méter után meg a 3. semmi motorfordulat, és egyenletesen elkezd húzni, majd hosszasan, mindenféle teljesítményváltozás nélkül húz, egészen magas fordulatig. na, ez az amit egyetlen MZ sem tudott sose. ez a hosszú löket, és a nagy lendtömeg csodája.. egy 250es mz a rövid lökethosszával, 1000 alatt nem hajlandó járni. ha jár, akkor ott valami csoda van, pl trophy öntött vas kuplungkinyomó tányér, meg hitvány kompressziójú henger... amúgy sose.. nekem 1300 alatt már totál bizonytalan. 1500-nál érzi jól magát.
még más: trabant.
aki ült már valóban jó elektronikus gyújtású trabiba, amin minden rendbe van, jó a kompressziója, minden vezérlési idő a helyén, nem kopott a porlasztó, akkor az tudja, hogy 400as alapjáratot csinálni nem művészet. ha van 600 az alapjárat, akkor már vígan indul el gáz nélkül sík úton. gyakorlatilag hülyének kell lenni hogy lefulladjon. cserébe szép komótosan veszi a fordulatot, nem hajlandó igazán forogni, stb.. ennek érdekessége: 55Nm. ebből 1200as fordulaton már 40 megvan:D:D:D. na de amit ki akartam ebből hozni: 6,5kiló a lendkerék kuplung szerkezet nélkül. ebből én csináltam egy 3,2kg-os változatot. továbbá megszüntettem a generátort, és egy egyszerű szíjfeszítőt raktam a helyére. így a motorhoz képest több mint dupla fordulaton járó 2,5kg tömegű generátor forgórész sem ad plusz lendtömeget(na meg nem fogja a gerjesztés:D) a motor járása hallhatóan nem változott, csak épp a fordulat megnőtt "azonosnak tűnő" pöfögés mellett. magyarul kissebb lendíteni való tömeg végett élénkebbé vált a járás. nyomaték nem csökkent, de alacsony fordulaton iszonyatos vibrációval jelzi, hogy nincs ami tompítsa a munkaütemeket. a gázreakció krosszmotorokhoz hasonlítható, egyenesen meghökkentő, a gyorsulás rengeteget javúlt, gázadásra rögtön kaparásba kezd 1.-2. fokozatban bármilyen útburkolaton. cserébe alapjárat már nincs 800 alatt, tompa puffanással magától lefullad, alapjáraton lehetetlen elindulni vele, kívánja a fordulatot. szóval megint egy tuning, ami utcán nem volna előnyös.:P
off:D
most nézem csak hogy névnapod van boldog névnapot!!!!:D:D 10 alatt tutira fent kell lennie akkora nyomatékkal:D:D
Csak nehogy legyorsuljalak a javával! :)
Komolyra fordítva a szót, alig rosszabb a jawa gyorsulása, mint a 250es ETZé. Talán 10, max 15 százalékkal.Sokan nem hiszik el, de tíz mp alatt tuti fent van százon. Kevesebb is elég neki, ha minden tökéletes rajta.Szerintem a felújítás után még a 8at is teljesítettem. De ezt sokan vitatják.És ezt közel 200 kilo mellett műveli. Tehát nyúlhatna a szekunder lánc is, mint a primer. Ha ugyanolyan szar lenne.
"A nyűlás tutira a gyorsulás miatt van"
Hát ezért nem nyúlik a Jawa-n! :-D
(Bocs, nem bírtam kihagyni! :-)
Jut eszembe. Azért a primer láncot rendesen megnyűjtottam a jaffán. Valami rosszabbul sikerült lada vezérmű lánc lehet ott.
A nyűlás tutira a gyorsulás miatt van, és attól talán, hogy nem veszel megfelelő minőséget. A jawán nincs megnyúlva a lánc, pedig futott pár tízezer kilométert. Azt se lehet mondani, hogy könnyű motor lenne. Bár lassan megyek vele, 70 körül városban is, de álltalában gyorsan elérem ezt a sebességet, majdnem mindent kihozok belőle gyorsulás szempontjából.Mégis bírja a lánc.Az ETZ vel nincsenek tapasztalataim.Keveset tudtam még használni rajta a láncot.Mind a kettőt új láncal kaptam, az elsőt ellopták két éven belül, a mostaniba pedig kevés benzin jutott.
Régen nekem is sorozatban töredeztek a görgők, mikor gyorsulgattam vele.
Lehet, hogy nincs síkban a lánc és a kerekek? Ahoz le kellene bontani mindent.Ajjaj.
2 év alatt mentem 2000km-t. Sok? :-)
3-4000km alatt megnyúlik.
Lehet, hogy most nem az 50-60-as tempóval.
Tényleg van rajta olaj, és a kosz sem megy rá. A ráfról letörlöm a néhány csepp olajat.
Tudtátok, hogy a kerékgyártóknál különváltak a küllősök és a ráfosok? :-D
Mennyit mész vele?
Lehet hogy simán csak sokat használod.
A váltóból jövő kenés a legjobb neki :) ha tényleg nedvesen tartja a láncot.
Nem tudom, mert csak egyszer cseréltem még az elején, mert töredeztek a görgők, azóta nincs vele gond.
kb. 30ezer lehet benne, de nem tudom pontosan. A Hondám nyitott lánca 20-25ezret bír ki. Egy tokos lánc esetén 30-40-re tippelem az élettartamot ha rendesen kenve van.
Az ETZ-n is nyitott lánc van arany színű CZ lánc, amit Bambitól kaptam használtan, az már viszont feltűnően megnyúlt, de még nincs probléma vele.
A tulaja a gumiégetés, egykerekezés mestere lehet. :-)
Ezt nevezem én lánckeréknek. Ts125-re van, 61fog.
http://users1.ml.mindenkilapja.hu/users/webborze/uploads/l1.jpg
Neked mennyit bír a tokos lánc? Nekem kopik, amit nehezen tudok elhinni, de saját magam tapasztalom. Pedig kenése is van, és por, kosz nem jut rá.
"Éppen hogy nagyobb lánckerék kell előre ha csökkenteni akarod a láncra ható erőket. De ha a hatékonyság a lényeg akkor inkább növelni kell a láncra ható erőket, mert akkor csökken a sebessége és így a súrlódási vesztesége...."
Kétszeres lánckerékmérettel a láncsebesség kétszeresére nő, a láncra ható húzóerő felére csökken. P=F x v. A teljesítmény az erő és a sebesség szorzata.
Biztosan van optimális méret, amit a legcélszerűbb a valóságban, padon kipróbálni. 1:3 áttételnél szerintem a 13:39, 15:45, 18:54, 25:75 közül a 25:75-ös a legkisebb veszteségű. És a láncot sem "hajlítgatják" annyira a lánckerekek, mint kisebb átmérőnél.
Kis MZ-kről van szó.
16-os is épp hogy felmegy. Francért kellett közel tervezni a tengelyét az áramtermelő apparátushoz.
21-es valószínűleg 300-as hengerhez, vagy 40kg-os rájderrel "hátszéllel a hegyoldalon lefelé" üzemmódhoz megfelelő. Esetleg feltöltős MZ-hez. :-D
Mit csináltok ti a lánccal, hogy ennyire nem bírja?
Mintha olyan sűrűn kellene cserélgetni a tokos láncot :)
Éppen hogy nagyobb lánckerék kell előre ha csökkenteni akarod a láncra ható erőket. De ha a hatékonyság a lényeg akkor inkább növelni kell a láncra ható erőket, mert akkor csökken a sebessége és így a súrlódási vesztesége....de valójában elég optimális ez a része a motoroknak, csak a tokot kell leszedni mert az okozza a súrlódást.
Ja bocs, félre értettem, ETZ250-re gondoltam, de TS125-nél 16nál nagyobb fogaskeréknek nincs értelme.
21-es is elfér.
Nekem 16,17,18-as fogaskerekeim vannak a 250-eshez.
18-asnál még nem kéne gyengének lenni. Jó kerékre nem veszi már olyan könnyen mint 16-ossal, de azért teljesen jól használható még. Túrásoknak szerintem a 19-es sem túlzás. A 21-es meg nem tudom mire jó :)
Veszélyes sport az MZ-zés.
Nekem kb csak 70-nél blokkolt egyszer a hátsó kerék, de akkor is húztam jó néhány méter fekete gumicsíkot az aszfaltra. El nem estem, de eléggé meglepődtem az eseten. Berántottam a kuplungot és még mindig blokkolt, mondom mi a fene van.
Szét kellett bontani a láncot, hogy haza tudjam tolni, szerencsére nem voltam messze otthonról, kb 2 utcára, épp akkor indultam el.
Mint ahogy gyanakodtam is rá, utóbb szétszedtem a váltót és egy kicsi rendellenességet tapasztaltam benne.
Mondhatni nem épp üzemszerű kopások látszanak a megörökített képeken.
Most be akartam linkelni a képeket, de sehol sem találom, talán a tesóm gépén van. Ha megtalálom, akkor közzé teszem, elég durva látvány. :D
Gondolj bele, ha ez a kerékblokkolás 120-nál, lejtőn lefelé, hátszélben történik a kis TS-sel...
Inkább protektoros bőrruhát érdemes venni gyorsabb motor helyett.
Nekem is nyúlik biciklin is, MZ-n is, pedig nem rugatom, nem gyorsulási versenyezek vele, és még folyamatos olajkenést is kap a váltóból. Car az anyagminőség.
A 40-es lánckerék belefért a módosítás nélküli láncvédő bakelitbe? Nem "fűrészelte" a lánc a kisebb átmérője miatt?
ja, poén, valami gagyi láncom volt.. mentem már vele 12000km-t. aztán kiszedtem belőle egy pár szemet ehhez a kicsi hátsó lánckerékhez. ezt is túlélte.. aztán amikor visszaraktam az eredeti áttételt akkor vettem egy új láncot...nem tudom miféle gyártmány, de totál jelöletlen volt.. 930km után szakadt el. azóta nem mér az órám sem, mert nincs fent a lánc védő.. az ecseri út-üllői út kereszteződés kellős közepén szakadt el a legbelső sávban:D.. persze rögtön feltekerte a km spirált, meg mindent, blokkolta a kereket, ahogy illik, aztán én meg blokkoló kerékkel tolhattam ki a kereszteződésből.. élmény volt.
15:40 áttétel megfelel a 18:48-nak.(18-as valszeg nem fér fel, közel tervezték a tengelyt a villanydelejes forgonyhoz.)
Élettartam szempontjából a 18:48 a jobb, a nagyobb láncsebességhez tartozó kisebb húzóerő, és a nagyobb átmérőjű kislánckerék miatt kisebb mértékű lánchajlítás okán.
Én ETZ-re is inkább előre kisebb, hátra nagyobb lánckereket tennék(láncra ható erő csökkentése) és még 2-3 fokozatot 1,1 körüli ugrással. Végsebesség környékén kicsi különbségek is jelentősek. A legjobb egy fokozatmentes váltó lenne(de nem a legélvezetesebb :-)).
ja, aztán az áttételnyújtási kisérletek valódi eredmény nélkül zárultak.. lehetett sík úton közel csutka gáz mellett még elfogadható fordulattartományban 90-100utazót összehozni. nade!!! aztán leszartam a kicsit, és elkészült a peregyes, ami 100nál 4000ret forog:D
ja, most jut eszembe, én mindenféle áttételnyújtással próbálkoztam, így megpróbáltam kis etz primerláncot, és főtengelylánckereket is, de sajnos a két blokknál van 3mm főtengely- nyelestengely távolság különbség, a kis etz javára, így nem megoldható. amúgy a lánckerék elférne a dekli alatt. mindegy. hülyeség.
olyan nincs is:D kis TS-ről beszélünk:D
főleg, hogy 16 fognál is már csak kb 3mm válassza el a dinamót a lánctól:D
nekem ha valakit érdekel van egy overdrive-os hátsó lánckerekem kis TS-re. eredeti 420as lánchoz, 40 fogú. 16 fogú első lánckerékkel olyan, mintha nyernék egy fokozatot.. a 3. pont olyan hosszú mint az eredeti 4. csak épp negyedikben képtelen gyorsulni. ha valakit érdekel, akkor 2000ft. egy fél napi meló, egy 3500ftos lánckerék. kb 400km-t futott.
ha előre csak 15fogút tettem, akkor már egész használható volt.. és mentem vele hátszélben az M0 áson 120at. de nagyon könnyen. ehhez persze kötelező a 150es henger, de még úgy is gyenguska.
nekem ez nem lényeg ám cšak néha kihuzatom idáig.18assal gyenge lesz majd,sőt lehet alig fér el a blokknál a lánc.
100 felett??Ezt hogyérted,mekkora lánckerékkel?Mert nekem 16 os van és már nagyonrégen próbáltam ,2 éve de akkor 2szer is és 93-94 körül tettem a 4.et ,bár még ment volna,de sajnáltam mert sokat pörög ott.
Jól hangolt kipufogóval 100 felett lehet váltani negyedikbe. Csak lánckerék kérdése.
Jó állapotú ETZ 250 eladó!Részletekért hívj a 30/290-5617 telefonszámon!Csak komoly szándékúak keressenek!Hantások kíméljenek!!!!
persze minden ki lett pucolva meg rendbehozva ahogy tudtam,meg tettem be előtte linket is megnézheted a képeket.Most jól megy a gép,ugy megy mint a rövid dobbal,csak most k..va jó mz-s hangja lett.Etz re hasonlit a hangja,és a dobot is ha a kezemmel megkopogtatom lemezhang és kongó hangja van:)Ha nem látnád a motorom csak kipufogó hangot hallasz olyan mintha egy etz lenne.
3. ba már 45 től húz,és 82 nél tettem a 4.et.Jól kipörög ahogy kell,mint a röviddel.
Akkor már megérte beírnom!:)
Szóval,kedves motoros társak,csak óvatosan a nepperekkel...
na, akkor csak sikerült megoldani. most már legalább te is belelátsz abba, hogy milyen amikor rendbe kell tenni egy szétbarmolt dobot. ha már kikapargattad a kokszot mindenhonnan, akkor remélem a dob táguló részét, meg a hasát is megpróbáltad rendbe rakni.
megkaptam:) kicsit jobbra számítottam, de a gyors küldés és a korrekt alku, na meg az igényes csomagolás rögtön helyrerakta a jókedvem:) szuper kis dob lesz belőle, karácsonyi ajándék lesz egy havernek. majd kiégetem, szétvágom, és rendbe teszem benne a szétbarmolt furulyarendszert. aztán az öreg szakival felpolíroztatom, és máris újként kapja meg a gagyi zajos utángyártottja helyett.
Én már elfelejtettem.Öregszünk.:-)
Én már elfelejtettem.Öregszünk :-)
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|