:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Nekem van egy ts 125-m letört az a láncvédő ami van a hátsó fogaskeréken az a bakelit ha van és jó és fel lehet rakni akkor érdekel...
Ha a műanyagra gondolsz akkor van és ha jól rémlik akkor van benne km meghajtás is , de az nem 100%.
MZ TS 125 hátsó láncbúrád nincsen?????Óriás lennél a törpék közt...az egész földön nincsen.....
Szia köszönöm megnyugodtam.
RAT
Szia!
20 000ft volt de megvan minden papirja,és az első tulajtol van.
Már május óta alkudozom rá de most megtört.
Köszi RAT
Nekem van egy pár elfekvőbe ha érdekel. Használtak, de jó állapotúak az egyik Ts150-ről származik. Van más Ts 125 150 250 250/1-es alkatrészem ha érdekel vkit.
76 óta 5 sebességesek a 250es ts-ek.
A /1-es 5 sebességes. Mennyiért vetted?
Sziasztok!
Kérdezném hogy a ts 250/1 az 4vagy 5 sebességes.Most vettem egyet,de a motor be van állva,és a váltó sem működik.
A tulaj álítja hogy 5 sebességes,de nem tudtam kipróbálni.1979es gyártmány.
Köszi RAT
Melyik jobb?
A 6hengeres Jawa, vagy a 4hengeres MZ?
Milyen olajjal? :-D
Még éppen elmegy és használható.Míg volt belőle RSW addig az mzkupások használták.
Szerintem nagy lesz az oda...de azért járj utána nem vagyok biztos benne....
Helló, érdeklődnék hogy ilyen gumi befér-e egy 250-es etz-be, hátra: Heidenau 410x18 Köpeny 60S K36 TT (nekem jelenleg ugyanilyen típusból 350-es van).
hali!
a ts 125 kislánckereke jó a 250-esre?
Állítólag ES TS 125 150 ugyanaz.
Én Zala megyei vagyok és az egy dolog hogy itt nem lehet kapni,de az hogy Pesten és valamelyik nagyvárosban az aztán érdekes...Nekem van egy müszakis Pannóniám is és 47 éves de ahhoz aztán van minden....Hihetetlen.....
Ez szerintem nem is azon múlik milyen rendes egy boltos, egészen egyszerűen nincsenek tisztában dolgokkal. Ezért ha fejből nem tudom mit akarok venni, akkor viszem a mintadarabot és mást nem veszek meg, de ha mégis akkor sem bukok, lazán vissza szoktam vinni ha ilyen történik, ha nem koszolod össze, vagy sérül meg, vagyis eladható, akkor velem még soha sem kötekedtek a Zichy utcai boltosok, csak ugye az is bosszantó hogy kétszer kell menni.
A trophy az ES, a ts az meg ts. Amúgy szerintem a kis trophy(125-150)-é is jónak kell hogy legyen. Az mz alkatrészkatalógusban a cikkszámuk megegyezik. Az ETZ 250-ét ne hidd el. Bármit rád sóznak a surmó boltosok.
Lehet hogy igy van bár mondjuk régóta ismerem a boltot és sokat vásárolok itt,legfeljebb bukok 3000ft-ot,van egy mz ts 125-öm és ez a baja a láncbúra indul azonnal....hihetetlen hogy nem lehet ilyet kapni sehol sem,egyébként a vaterán sincsen......Amúgy a ts 150-é(thropy) nem jó rá?????
hehe.. ez így van.. tuti hogy azt is meg kell mellé venni! és otthon még egy furóval ki kell alakítani a megfelelő méretű lyukat a perselybe, mert abba bizony nem hogy forogni nem tud a meghajtó szár, hanem még bele sem lehet dugni.
Ebben kételkedek. A bolt meg persze hogy azt mondja. Nem ez lenne az első hogy használhatatlan alkatrészt adnak el egy motoros boltban.
Már csak a km óra kihajtás sem fog stimmelni szerintem.
Ismerek egy motorosboltot ahol azt mondták hogy az Etz 250-ét rá lehet rakni csak valamit hézagolni kell....lehet hogy ha lesz időm megpróbálom felrakni......jó lenne ha menne....
szerintem sokakat érdekelne ha lenne
Ott is nézem hónapok óta, de nincs. Esetleg mit kellene átalakítani, hogy az Etz-ét fel lehessen rakni? Abból van dögivel.
Én a vaterán keresnék, a helyedben. Én is onnan vettem gyárit. Utángyártottakkal már voltak rossz tapasztalatok, én ezért inkább bontott gyárit vettem. Drága volt. Persze fater két hétre rá szerelés közben széttörte, amikor szétakasztott lánccal elkezdte tolni a motort... Nem kicsit ba**tam le. Aztán szépen összeheftelte, szerencsére.
Nekem is kellene! Légyszi válaszoljatok.
oké:D, te nyertél! de az már nagyon az alja.
láttam már olyan barbár esetet, ahol etz 250 első 18"os felnit 16osra cserélték, úgy hogy hátul maradt a 18. na, az egy nagyon csúnya, és suta motor lett. viszont már ültem olyanon, amin elöl hátul 16os van, és remek! az etz250 magas sutaságát nagymértékben feljavította ez a megoldás. ezt mindenkinek javaslom, ültem már sok, jó futóművű 18as kerekű etz-n, de ez simán verte mindegyiket.
Szabbensz!
"A hátsó felni tudtommal ugyanaz a 150 es ETZ nek mint az első" ez egy badarság, hogy finom legyek. sem a kerékagy nem hasonlít, sem a felni(ráf). hátsó 16os felni honvédségi TS250-be volt, meg 250/1be, első keréknek szerelve, és a legelső évbe gyártott honvédségi etz-kre juttott még.(ennek szélessége 2,15", és 3.50es köpeny való rá, ilyen hátsó felnivel szerelték késöbb a kis etz-ket és a 251eseket is). ezt előre berakni elfogadható megoldás a nagy etz-knél, de a kicsinél erős túlzás. ide jobb választás lenne utcai TS250 gyári első felnije, ugyanis ez keskenyebb(1,85"), nem kell rá olyan durung köpeny. elég a 3.00 vagy 90/90. viszont ilyet találni.. hát nem egyszerű.
lejjebb kerül a súlypont ha mind a kettő 16os, nekem személy szerint jobban fekszik a 250 ts-em mint fateré amibe elől 18as van, mindegy hogy milyen a kerék a gumi legyen jó rajta meg ne üssön a felni és akkor szerintem okés:D
Hali! Hát hogy érdemes e, azt mindenki maga döntse el. Sportosabb a motor megjelenése, de jobb nem lesz, csak ha mind2 kerék 16 os! Akkor hamarabb gyorsul. A hátsó felni tudtommal ugyanaz a 150 es ETZ nek mint az első, szóval a ráf ha 16" os megegyezik. Küllőt itt is kapsz, s szerintem jó áron van:
http://e-motorparts.addel.hu/search.php?searchtext=ETz+k%FCll%F5
a barkason 300 az alapjárat miután meleg:) hihetetlen de igaz és jár a motor
Sziasztok nem tudjátok hol lehet venni Mz TS 125-re láncvédő búrát?
Versenynaptár előzetes:2010 MAMI MZ KUPA
Máj.29 Siófok,Meghívásos körverseny,nem pontozott
Jún.12-13:Kakucs?Brezova?Kecskemét?pontozott
Jún.26-27:Bábolna.pontozott
Júl.11Kakucs?Brezova?Kecskemét?pontozott
Aug.1Kakucs?Brezova?Kecskemét?pontozott
Szep.12 Balassagyarmat.pontozott
Ez még csak előzetes,lesz még pontosítás,és esetleg több verseny is.
A pontozás a FIM szabály szerint
A műszaki kiírás jövőhéten szintén közlésre kerül.
sziasztok.
Szeretném a 150etz első kerekét átfüzni 16osra.
A kérdésem a következő :
- érdemes? jobb lesz a moci ?
- hátsó kerék felni+első tárcsás agy megfelelő hozzá?
- küllőt hol kapok és mekkora kell?
üdv dlaca
ki milyen olajat használ ?
Na, már a nevét sem tudom leírni... :-)
És melyik jobb, a Jywa vagy az MZ? :-D
És melyik jobb, a Jywa vagy az MZ? :-D
apa peregyén is 4 kg-s a kuplung az öntött vas kinyomótényér miatt, pluszba van még egy trophy kipufogó rajta 1500as fordulaton el lehet vele indulni, és az alapjárat 1000-1200 között mozog...21es lánkerékkel pici lejtővel a 130 megvan de 120-125 akármikor..felpakolva két személlyel, felpakolva, siraváig vitt minket még bejáratósan hegynek fel 90 lefele 110el, igaz elektronikus gyújtás van rajta ami egy riga deltáról származik..mondjuk szlovákiába a kuplung lepördült így 14km kuplung nélkül jöttünk(olyan ordítása volt hogy ihaly:D:D) aztán ittunk egy sört, majd apa csinált a dobozból egy alátétet, felrakta a kuplungot, és már reggel ott kapart vele a füvön, aztán még így járt vele egy évet:D:D:D nagy kaland volt:D
Én a jawa 634/5-öt favorizálom. Szerintem utánna már kissé hanyatlott a márka. Nem sokat persze, de valamennyit mégis.
A 634 jó gyorsulásához a következők kellenek:
Új és jó kivitelezésű karbi. Mivel állítási lehetőség gyakorlatilag nulla. Jó profillal rendelkezű tű bele,
A hengerfejből le kell szedni mert nyolcvan akarhanyas benzinhez van eredetileg méretezve.
Kiváló kompresszió a hengerekbe. Azaz nem régen fúrva, jól bejáratva, rugalmas gyűrűkkel.
A gyújtás beállítása figyelembe véve a módosított hengefejeket.
Ha ez mind megvan bőven teljesíti tartósan a 19 Kw-ot tartóssan.Néha rövid időre többet is.A gyári adat 19. Az alacsonyabb töréspontú 634 ek jóval gyengébbek.
A 19 Kw-tal, és a valóban jelentős nyomatékkal a jawa 634/5 igen rendes gyorsulást tud produkálni a nagy tömeg, lendtömeg ellenére is,
Amiért a legtöbb jawa nem gyorsul rendesen az a kopott henger és a szarrá kopott karbi, a belengő megszakítók.A jawák erős, igénytelen motorok, sokan nem végzik el rajta időben a felűjításokat, mondván megy ez, erős még.Ezért nagyon sok lepusztult jawával lehet találkozni.
De ami fonotos: nem annyival kissebb a gyorsulása, mint amennyivel nagyobb a tömege.Vagyis a láncot jobban győtri. Legalábbis elvileg , és szerintem.
Tehát akinek gyorsan nyúlik a lánca, az mindig szász százalékig kihasználja a gyorsulási képességét az Mznek, plusszban esetleg nem olyan láncot használ, mint jelenleg én a jawán.Nem tudom igazából milyen márkájú a lánc, de szép arany színű.:D
ültem már nagyon sokféle jó jawan, gyárin, meg olyanon, amit "tuningoltak" mondjuk mindegyiken volt egy jó elektronikus gyujtás, meg olyanon is(csepptankos 350es..) ami kompressziónövelt, nyitott kipufogóablakokkal, stb okossággal meg volt spékelve, és igazából mindbe az volt a jó,(de a csepptankos ütötte mindet brutál módon) hogy 30-40el 4.be röhögve... gáz, azt máris mint a golyó meglódult. ha megforgattaam, pl 3.ba 90km/h. röhögve.. 96os főfúvóka, átlag 80as utazó mellett 3-3,5liter fogyasztás. a többi szocigép mellettem minden emelkedőn okádta a füstöt, és kapcsolt vissza tőgáz mellett, míg ez változatlan gázállással mászta meg minimális sebességesés mellett az adott emelkedőt. egy dologra nem volt alkalmas a 20(!!!)kilós forgó tömeg miatt:D mégpedig gyorsulni.. ment, de nem rakéta. a TS250/1 szarrá veri gyorsulásra az összes jawat, még egy 4 felömlős 638ast is... legyen az bármilyen jó, viszont a jawa rugalmassági próbán kivégzi. szóval pl a jawa 3.ba, peregy 4.be.. kb azonos motorfordulat, jön egy "X" emelkedő, az megmássza könnyen, nekem vissza kell kapcsolnom. aztán: peregy 4.be 40-el, jawa 3.ba ugyanígy, és gázadásra az fog győzni. totál más a két szerkezet. más:
a hiperrugalmas jawa 250. alapjárat.. kb 300-500 berakom sebességbe, elengedem a kuplungot, majd adok gázt:D rángatózás nélkül elindul, baromi komótosan, majd két méteren belül mehet a kettes, további 5méter után meg a 3. semmi motorfordulat, és egyenletesen elkezd húzni, majd hosszasan, mindenféle teljesítményváltozás nélkül húz, egészen magas fordulatig. na, ez az amit egyetlen MZ sem tudott sose. ez a hosszú löket, és a nagy lendtömeg csodája.. egy 250es mz a rövid lökethosszával, 1000 alatt nem hajlandó járni. ha jár, akkor ott valami csoda van, pl trophy öntött vas kuplungkinyomó tányér, meg hitvány kompressziójú henger... amúgy sose.. nekem 1300 alatt már totál bizonytalan. 1500-nál érzi jól magát.
még más: trabant.
aki ült már valóban jó elektronikus gyújtású trabiba, amin minden rendbe van, jó a kompressziója, minden vezérlési idő a helyén, nem kopott a porlasztó, akkor az tudja, hogy 400as alapjáratot csinálni nem művészet. ha van 600 az alapjárat, akkor már vígan indul el gáz nélkül sík úton. gyakorlatilag hülyének kell lenni hogy lefulladjon. cserébe szép komótosan veszi a fordulatot, nem hajlandó igazán forogni, stb.. ennek érdekessége: 55Nm. ebből 1200as fordulaton már 40 megvan:D:D:D. na de amit ki akartam ebből hozni: 6,5kiló a lendkerék kuplung szerkezet nélkül. ebből én csináltam egy 3,2kg-os változatot. továbbá megszüntettem a generátort, és egy egyszerű szíjfeszítőt raktam a helyére. így a motorhoz képest több mint dupla fordulaton járó 2,5kg tömegű generátor forgórész sem ad plusz lendtömeget(na meg nem fogja a gerjesztés:D) a motor járása hallhatóan nem változott, csak épp a fordulat megnőtt "azonosnak tűnő" pöfögés mellett. magyarul kissebb lendíteni való tömeg végett élénkebbé vált a járás. nyomaték nem csökkent, de alacsony fordulaton iszonyatos vibrációval jelzi, hogy nincs ami tompítsa a munkaütemeket. a gázreakció krosszmotorokhoz hasonlítható, egyenesen meghökkentő, a gyorsulás rengeteget javúlt, gázadásra rögtön kaparásba kezd 1.-2. fokozatban bármilyen útburkolaton. cserébe alapjárat már nincs 800 alatt, tompa puffanással magától lefullad, alapjáraton lehetetlen elindulni vele, kívánja a fordulatot. szóval megint egy tuning, ami utcán nem volna előnyös.:P
off:D
most nézem csak hogy névnapod van boldog névnapot!!!!:D:D 10 alatt tutira fent kell lennie akkora nyomatékkal:D:D
Csak nehogy legyorsuljalak a javával! :)
Komolyra fordítva a szót, alig rosszabb a jawa gyorsulása, mint a 250es ETZé. Talán 10, max 15 százalékkal.Sokan nem hiszik el, de tíz mp alatt tuti fent van százon. Kevesebb is elég neki, ha minden tökéletes rajta.Szerintem a felújítás után még a 8at is teljesítettem. De ezt sokan vitatják.És ezt közel 200 kilo mellett műveli. Tehát nyúlhatna a szekunder lánc is, mint a primer. Ha ugyanolyan szar lenne.
"A nyűlás tutira a gyorsulás miatt van"
Hát ezért nem nyúlik a Jawa-n! :-D
(Bocs, nem bírtam kihagyni! :-)
Jut eszembe. Azért a primer láncot rendesen megnyűjtottam a jaffán. Valami rosszabbul sikerült lada vezérmű lánc lehet ott.
A nyűlás tutira a gyorsulás miatt van, és attól talán, hogy nem veszel megfelelő minőséget. A jawán nincs megnyúlva a lánc, pedig futott pár tízezer kilométert. Azt se lehet mondani, hogy könnyű motor lenne. Bár lassan megyek vele, 70 körül városban is, de álltalában gyorsan elérem ezt a sebességet, majdnem mindent kihozok belőle gyorsulás szempontjából.Mégis bírja a lánc.Az ETZ vel nincsenek tapasztalataim.Keveset tudtam még használni rajta a láncot.Mind a kettőt új láncal kaptam, az elsőt ellopták két éven belül, a mostaniba pedig kevés benzin jutott.
Régen nekem is sorozatban töredeztek a görgők, mikor gyorsulgattam vele.
Lehet, hogy nincs síkban a lánc és a kerekek? Ahoz le kellene bontani mindent.Ajjaj.
2 év alatt mentem 2000km-t. Sok? :-)
3-4000km alatt megnyúlik.
Lehet, hogy most nem az 50-60-as tempóval.
Tényleg van rajta olaj, és a kosz sem megy rá. A ráfról letörlöm a néhány csepp olajat.
Tudtátok, hogy a kerékgyártóknál különváltak a küllősök és a ráfosok? :-D
Mennyit mész vele?
Lehet hogy simán csak sokat használod.
A váltóból jövő kenés a legjobb neki :) ha tényleg nedvesen tartja a láncot.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|