:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Primerlánccal együtt a lánckerekeket is cseréld, akkor tartósabb. Többit leírták.
sorszám: 39549 (119684)
( előzmény: IpariEgyenaram, 2010-01-03 14:11:25)
gyári hajtórúd oldalán van egy jól felismerhető embléma. ez valahogy úgy néz ki,hogy egy ovál kitüremkedésbe van egy ShmR felirat mellette egy egyenlő szárú háromszög gömbölyű sarkokkal. a dugattyúcsap egyik oldalának élén egy egyenlő oldalú háromszög látható mindennek szép középszürke acélszíne van. a 76 június elötti kis TS-ek felső perselye bronz. az ez utániak tűgörgősek. ekkor került a szimering a főtengelycsapágyon kívűlre. a bronzperselyes hajtórúd 1:40el nyugodtan mehet, de normális olajjal, pl mol SPRINT 2T-vel. a hosszútávú hajszolást nem szereti még a gyári sem. primer lánc gyárilag is cseh favorit gyártmány. ugyanilyet most is lehet kapni. ésszerű használat mellett kb 30000km-t röhögve elmegy. fontos, hogy olaj mindig legyen a váltóba. akkor kell cserélni, ha beleér a deklibe(ez akkor látszik ha leveszed, és a dekli belsején dörgölés nyomok vannak.
sorszám: 39548 (119678)
( előzmény: IpariEgyenaram, 2010-01-03 14:11:25)
akkor jó.Amugy néztem egy német mz-s oldalon,volt gyári olaj hozzájuk.A dobozon mz volt meg valami szám a multkor rákerestem googlen .Még ilyet is gyártottak:)
33-as keveréket írtak hozzá gyárilag. Persze akkor Arolok voltak. A mostani olajokkal valószínűleg elég néki a 40-es keverék is.
ha a dug.csapszegnél bronzperselyes 1:33as keverék kell?Ez komoly?Én mindig 1:40est tankoltam.Szétszedésnél igy is olajos volt mindig minden.Mondjuk a csapszegnél nem is kopott meg nekem se a rocket pedig bronzperselyes és mint irtam 1:40es keveréket kap.Az alsó szemnél kopik jobban.
2,7 liter 80-nál nekem is nagyon tetszene.
Ha a kis M?Z-ket nem hajtod 80-nál gyorsabban, hosszú életűek lesznek.
Barátom 53000km-rel kapott. Persze ahogy ő használta, hamar elkezdett csörögni.
sziasztok!
Jó állapotú konyhabútor garnitúra elcserélhető motorra, főleg simsonra! Ajánlatokat várok!
fejesmiklos@citromail.hu
hirdetés:
http://www.expressz.hu/vegyes/hirdetes-18062749/
Keress bátran!
üdv
a perselyest csendesebbnek gondolom de oda 1:33as keverék kell, láncot lényegébe egy fajtát kapsz, az is lényegesen elnyúlik 1-2 ezer km után, de teljesen lényegtelen semmit nem zavar, legalábbis nálam nem.ja és egy megjegyzés nem kell úgy megijedni, az után gyártott hajtókarral is jó, hidd el, tény hogy nem olyan mint a gyári, de hát ez van.egyébként az én ki ts-em is ezzel lett felújítva,(taiwani) 6-7000km gond nélkül, sőt én olyan barbár kókány voltam, hogy nem cseréltem ki a főtengely csapágyakat, mert nem volt rá akkor pénzem, és még így is jó állapotú a főtengely,(ezt a csapágy cserénél állapítottam meg ekkor már benne volt 6-7 ezer km).másik példa hogy, apa ts 250/1-ben is után gyártott dolgok vannak: gyűrű, hajtókar, dugó, tűgörgő,stb. , és nagyon szépen csendesen jár immár kb 8 ezer km óta. igazság szerint, ha olajat teszel bele rendesen, és az ésszerűség határán használod, és elfogadod, hogy 10 lóval és valamennyivel több nm-el, nem tudod megváltani a világot, akkor minden okés lesz akármilyen alkatrészt teszel is bele. jah és tapasztalat hogy a tiszta gyári kipufogó csodákra képes, és haver kompresszió szegény etz-jébe is, varázsolt egy kis nyomatékot.egyébként szerintem egy 125-s kisTS-től a 90en elég jó, max 95 lehet több szerintem nem.
sorszám: 39542 (119650)
( előzmény: IpariEgyenaram, 2010-01-03 14:11:25)
Sziasztok!
A gyári hajtókart hogyan lehet felismerni? Mi a márkája? A hajtókar felső szeme a csapszegnél milyen legyen? Bronzperselyes vagy tűgörgős? Melyik a jobb? Ami most van benne az bronzperselyes . A tűgörgős a jobb ugye ?
A primer láncok közül melyik márka a jó? A mostani (gondolom még a gyári) nagyon meg van már nyúlva.
Válaszokat előre is köszönöm!
nekem taiwani rocket nevű felújíítókéslettel újitották fel a kis ts főtengelyét.szintén nálam is 2-3 ezer km ig olyan csendben volt a motor h csak a kipufogási ütemnek volt hangja.Ha pl80nál akkor visszaengedtem hirtelen teljesen a gázt csendes volt a motor.Most már jópárezer km van benne,a hangja nem változott,de ha most visszaengedem 80nál a gázt igenerősen csörög .Én lassan szoktam visszaengedni a gázt igy csendes a motor-nincs csörögő zaj,mert ha terhelve van egy picikét pl menet közben is elég csendben van a főtengely akkor eléggé terhelve van,és tényleg nincs is zörgő hangja úgy.
Most is mennék egy kört csak úgy fúj a szél h ilyenkor nem jó menni.
sorszám: 39540 (119648)
( előzmény: IpariEgyenaram, 2010-01-02 23:32:35)
én a kis TS-be eredeti hajtórudat köszörültettem fel,(a nagyba gyári új felújítókészletet szereztem és túlméretes jó minőségű tűgörgőkkel lett összerakva, kb 6000km van most benne, és alig van zaja. amúgy jellemző zörgés a TS-eknél, az dugattyúzaj. ezt az avatatlan fül nem tudja megkülönböztetni a görgőzajoktól. ja, és a dugattyúzörgés: gyári dugattyú kevésbé zörög mint az utángyártottak, mert kisebb a kúpossága, amit a jobb anyagminőség(kisebb a hőtágulása) miatt tudott összehozni a gyár(igy kissebb a billegésből származó zörgés). nagyon fontos a precíz előírás szerinti illesztés is.. tehát ha lehet gyári dugót szerezni(én tudnék,de csak magamnak:P) akkor azt a kis TS esetében jól megmunkált legalább 2000res papírral hónolt hengernél lehetne 3 századra illeszteni. a 250est 4századra, a gyűrűhézag: 15zázad, és a 250esnél 2 tized. mindkettőt szakszerűen(értsd: sokal nagyobb gondossággal, mint az átlag) magamnak raktam össze. a nagy TS 10km után kezdett el dugattyú "zizegést" művelni, a kicsi az első komolyabb húzatás,kb 80-90km után. szóval ezek zörögnek, a maguk módján. erre jöhet még rá pluszba: súberzörgés, kicsinél primerlánc, nagynál kuplung menesztő. továbbá, ha nem "törik" le a vezérlő ablakok éleit, azok is zörögnek mint az állat. a kipufogót meg égesd ki a cikkek között olvasható kipufogó kiégetős cikkben leírtak alapján. meg fogsz lepődni, mekkora különbség lesz.
sorszám: 39539 (119647)
( előzmény: IpariEgyenaram, 2010-01-02 23:32:35)
Hajtókart sajnos csak után gyártott van, ennek a minősége pedig esetleges. Ha sikerül szerezni eredetit az jó, de alapvetően ilyen már ritka mint a fehér holló. TS125-ön egyébként a primerlánc szokott inkább csörögni.
A kipufogó tisztasága sokat dob a motor teljesítményén, főleg ha jókis olcsó olajjal jártak 30évet. Azonban 90km/h nem olyan rossz egy 125-östől. Számold bele, hogy a km óra nem pontos, meg számold bele hogy a motortulajok mindig szépítenek a motorjaik képességein.
sorszám: 39538 (119645)
( előzmény: IpariEgyenaram, 2010-01-02 23:32:35)
Lámpától lámpáig gyorsulva hidd el hogy nem sok...gyere be Budapestre, kövess engem (ha tudsz) és utána dumálj :)))
Sziasztok!
Van egy MZ ts 125-ös motorom. 1975-ös (belső szimeringes).
Eléggé csörgős hangja volt már , így szétrántottam . A főtengely hajtókarja nagyon ki van szopósodva , így felújítatom .
Olyat hallottam/olvastam, hogy a felújított főtengelyek is 2-3 ezer km után elkezdenek csörögni. Ezt a csörgést nem lehet esetleg valahogy kivédeni ? Esetleg másmilyen tűgörgővel, vagy valami más módon? Ti milyen hajtókart, és honnét szoktatok vásárolni?
Továbbá olyan problémám van még, hogy 90-nél többet sohasem ment mióta nálam van ( 3 éve) . Esetleg lehet, az hogy kipufogó tisztára el van kokszosodva/tömődve ? Vagy lehet ezt a rossz főtengelyre fogni? (a henger jó, nem vállas, a gyűrű hézag is megfelelő) .
Válaszokat előre is köszönöm !
totál felesleges, ha nem rohadt a tank, és nincs benne alapból mindenféle dzsuva, akkor bőven megfelelő a gyári benzinszűrő a csapban. 10000km után takarítottam ki az egészet, és nem volt benne semmi számottevő.
én pont ezért írtam a nagy TS-t. sok a 4 liter egy kicsitől.. ha jó, és minden rendbe van, akkor a legdurvább kínzásnál(parkolóba egykerekezési kísérletek, off-road, ész nélküli gyorsulgatások stb) kéne ennyit egyen. ha a kicsit két falu közt használom, rendszeresen hidegindítás-szivató kombinációval, akkor 4,5km-es szakaszokon zabál 3,1litert 100km-en. :D így normális, nincs alúlkarburálva, bátran megyek vele 10-20 km-t akár csutkagázon, ami után őzbarna a gyertya. hosszú távon 2,7 liter garantált 80km/h átlagtempóval. ennek megfelel a gépkönyvben leírt adat. akinek ettől eltér, akkor az vagy rosszúl használja,vagy valami el van rontva a gépben.
Ennek, mármint a kosz, dugulás elkerülésére jó az üzemanyagszűrő.
na már jó is a motorom.Az előgyújtás 2.8mm en volt 3.05 re tettem ,a másik gond a karbi volt.Volt benne kosz ott ahol a főfuvóka alja végződik,van ott egy kis hely ahonnan meg ugye a kosz se tud nagyon elmozdulni.Volt egy nagyobb kosz az kb akkora volt mint a főfuvóka átmérője igy biztos hogy azt a koszt szivta mindig oda a fúvóka.Már kipucoltam és a próbakörön is túlvagyok az előbb értem haza.De most ujra jól megy.Most mentem 22km-t de olyan köd van.Ahol nem volt köd egy párszáz méteren ott mentem 90et .
Most úgy megy a motor ahogy szeretném,a gázreakciók ujra jók.Finoman reagál a gázkar mozditásra.
a számlaszámodat lécci add meg, hogy tudjam utalni a jókívánságomat:))))))
BUÉK
Jelzem mindazoknak,akik 2009-re a legjobbakatkivántak nekem,hogy sz@r sem teljesűlt belőle! Épp ezért kérek mindenkit, 2010-re jókivánságként kizárólag készpénzt, alkoholt, vagy üzemanyag utalványt küldjön. Kösz BUÉK!
:-))))))))))
elmondom egyébként nekem ha minden jó akárhogy mentem vele(hát ha finoman akkor kevesebb azért de 3,5 nél nem kevesebb) sokszor 100 akat is de 100km en akkor is 4 litert evett.Akkor jó a beállitás ha nem kinlódás neki 100at menni hanem könnyen viszi.
Majd a nyárra meg kéne szerkesztenem vmi kis tartót a digitális fényképezőnek és azzal lekamerázom hogy megy.Mostanába hiába kameráznám nem az igazi.Még ránézek a gyújtás helyére tavaly ez segitett emlékszek már,mikor ilyen volt akkor lecsökkent 2.5mm re az előgyújtás majd megnézem ma.
Boldog új évet kívánok mindenkinek.
6000-en 1000-nál 4 liter nagyon kellemes érték lenne.
De csak akkor sikerülhet, ha áramvonalas burkolatot építesz a gépre.
Lehet, hogy a hideg levegő miatt.
Akkor szegényedik el sovány karburáláskor, ha fullgázon gyengébb a motor. Tehát visszaengedve a gázt erősebbé válik.
Pl csutkagázon 80. Visszaforgatva a gázt felgyorsul 85-90-re.
Boldog új évet!
Dehogynem. Tegyél bele 72-es főfúvókát. :-D
Boldog Új Évet minden szocimotorosnak!
Én? 90 felett? városban? Ááá dehogy ;-)))
A Hungária körúton meg a gyorsforgalmin járok dolgozni. Hungárián (2*4sáv) 70-80 az autók tempója és a 90 motorral egy biztonságos sebesség többletet jelent. Régebben próbáltam szabályosan menni, de úgy életveszélyes mert nem vesznek észre sávváltáskor, jobb ha mögöttem vannak.
A gyorsforgalmin meg eleve 90 a megengedett és ez alatt nem is nagyon mennek ott.
Nekem elég esélytelen lenne 50-60-al eljutni a munkahelyemre. Esetleg mellékutcákon, de ott meg a sok fékezés elindulás miatt még rosszabb a fogyasztás.
Sikerekben, boldogságban és olcsó benzin füstjében gazdag boldog új évet kivánok valamennyi Mz-s nek és motorosnak, na és persze családtagjaiknak!!!
Üdv:petya
mindenkinek boldog új évet kívánok!!!(és olcsó biztosítást és benzint, meg széles utat)
akkor te folyamatosan 90 felett közlekedsz vele?? hová sietsz?:D:D:D:D
én az enyémet nem éreztem soha lomhának... bár én úgy vezetek hogy 4 körül mindig elváltok városban, na jó persze kisvárdán csak egy lámpa van meg nincs párhuzamos közlekedés stb. szal nem túl nagy város, de ide tökéletesen elég nyíregyházán se volt bajom sosem, és szerintem az enyém elég rugalmas és jól is gyorsul, lehet hogy ha állítgattam volna jobb lehetett volna de tökéletesen meg voltam vele elégedve, az utcánkba kb. 400m-n megvolt a 80-85 úgy hogy mi dombon lakunk tehát a dombra felfele is gyorsult még, felüljáróra felfelé is megvolt a stabil 75 két személlyel, szerintem ennyi 12 lótól simán jó.
Amint írtad vezetési stílus függő, pl nekem teljesen jó a 4 liter, mivel folyamatosan 6000-en van a fordulat...igaz nem 2.ban hanem 4.ben :))))
22 n1-3 karbi van rajta. És kb 1 éves új siberrel.Akkor az új siber nagy változást hozott,azóta már az is kopott.Most nyáron tök jól ment 100-105öt mentem vele többször is és könnyen ment annyit.Most nem akar.Majd szétszedem a karbit valamikor, belenézek.A nyári estéken még jobban ment-természetes.
De most már lehet h túl hideg a levegő és túl sűrű?És elszegényedik a keverék.Mert ha 3.bevágásnál van rögzitve a sibertű akor elég világosbarna a gyertyakép,majdnem sárga.Ez pedig szegény keverékre utal.És nemhiába amikor ilyen a gyertyakép akkor keveset eszik 3.5 körül csak.Ha jó a gyertyakép akkor a 4et megeszi.
Amugy nekem is 16 os lánckerekem van és a hátsó guminak elég nagy a kerülete.
Amugy megtudnád,mikor jól megy aztmondanád tényleg jóó.Nem az a lomha kis ts mint sok ember mondja és azért nem szeretik ezt a tipust.Ez más.
Ezek a fogyasztási adatok nálam is természetesek voltak a rengeteg hibájával( kifújt a hengerfejnél, gyertyamenetnél, nem volt 4., oválpályán működött a forgórészem). Annyi tudok, hogy a karbinak semmi baja, 125-ös -é, 95-ös főfúvókával,3.rovátkában. Néha letekeredett a karbi kupakja, de akkor egy idő után leáll. Ennyit tudok erről elmondani
jah tényleg biztosíték milyen van benne? az a régi fajta vagy a tűs? a tűs sokkal jobb, nekem a másikon nagyot esett a feszültség, lehet hogy nálad is ez van, bár nálam az indulás volt macerás..
azt írta hogy a 4 literes fogyasztással elégedett volt...szerintem ez sok...erre értettem...
"Nem baszogatásból", de tudja hogy valami rossz :)) épp ez a téma hogy mi lehet a baja. Eddig jó volt és most egyszer csak nem jó.
rengeteget zabál tegyél rá 125-s karbit...én nem tudtam úgy az enyémet elállítani karbi terén hogy 90et akármikor ne ment volna...nem baszogatásból de valamit rosszul csinálsz, először talán próbálj meg egy kisebb fuvókát, magasabb tűálláson és a 100 feletti fuvókák, már bőven felejtősek... egyébként én utazóba max 3,5 l körül jövök ki(széljárás változó, kétszemély, 16os lánckerék, átlag 70-80km/h) városban is ennyi, de ha idegbeteg módjára közlekedek akkor 4l (4500-6000 közötti fordulatszám tartományban. vagyis 2-3 ban városon)
2.5 ezt honnan vetted?ennyi sose volt
amugy ez a motor is már túlméretes 56 os az alap 150es (ami 143ccm) ez meg 57.5ös.Így már 150.5ccm
Érdekes MZ. Csak a tűállás módosítással 2,5 és 5 liter között változik a fogyasztása. :-)
Januárban felbaxxák a benzin árát 320-330Ft-ra. Lehet örülni a kis fogyasztású gépeknek.
Így lesz, holnap, a megfelelő időben küldöm a pozitív hullámokat...
sok sikert, jó bulit, üdv.: R
Egyszer engem is megcopatott a hosszabb állás után a fúvókába beszáradó ismeretlen anyag.
most ezt mire érted arra h sokat eszik?de azt kb 90km en 4.7l azért annyi mert a sibertű fel volt emelve fentről a 4.be,szóval eléggé.És volt város benne .Kis fordulaton hallottam is h sok neki a benzin.Közepes fordulaton se ment még annyira viszont 3ba 70 felett már jólérezte magát(nemtudom mennyi az a fordulat nincs ford.mérőm)és 4 ben is 80 fölött szépen ment.Persze kis fordulaton pazarlás a benzin hát ezért is evett annyit.Ma visszatettem a 3 rovátkába a tűtartót és kis fordulaton jólmegy de magasabbon ugyanugy nemakar menni mint ezekelőtt.Ma mikor elmentem motorozni kb 13km-t oda még a tű a 4.ben volt és könnyen mentem vele 90et aztán megálltam és visszatettem a tűt 3.ba és ugy jöttem hazafele és mint irtam kis fordulaton jól megy,de 85 fölé meg nem akart menni vagyis sokkal nehezebben mint a másik állásban.Majd megnézem a karbit hátha van vmi kosz vagy esetleg vizcsepp(remélem ez nincs).
Amugy ha jólmegy a motor pont 4 litert szokott enni.Én szerintem nem sok neki 4l/100km.Mondjuk én általában városban megyek de ott nincs nagy forgalom (tavaly még falu volt) ,se lámpa de 50 körül megyek meg sok utcába bemegyek meg minden.Szóval sok a gyorsitás de igy szokott nyáron kijönni 4 literre a fogyasztás és akkor jól megy a gép.
De most h elkezdtem gondolkozni tavaly is ilyen időben nem akart menni 80körül ment (többet nehezen),már csak arra kell emlékeznem h gyógyitottam meg :)
Mért te mennyit tartanál jónak fogyasztás terén?
még mindig elképzelhetetlennek tartom, hogy ennyit zabáljon egy ilyen motor:D én tegnap mentem a peregyessel(3.túlméretes 250es 140es fúvókával) 70km-t. 3 liter benzin kellett neki. tudom, mert 4litert öntöttem bele, és pont egy liter jött le belőle, amikor kiszipkáztam ma a trabiba azt a keveset is, mert HOLNAP FLÚGÓS FUTAM!!!!!!!!!!!!!!!!!!:D:D:D:D úgyhogy reggel 9 és délután kettő között szurkoljatok ahogy tudtok:D
hát szegény vartám még az elején sokáig jó volt a töltés,aztán volt egy kis gond sokszor felment a töltés 8 v ra is-(szegény akksi).Aztán megcsiszoltam a fesszab mozgó érintkezőit aztán jó lett.Eztuán a multimétert mindig feltettem a motorra a km óra és a fordmérő közé pont passzolt nem esett le a műszer,igy mindig láttam mennyi a fesz.a rendszerben.Aztán ujra kezdett szarakodni megint volt mikor 8 v on volt de csak egy pillanatig szokta ezt aztán még annak idején irtad h az érintkezőket nem szabad megcsiszolni.Aztán nagyon finoman csiszoltam meg még felpoliroztam igy 1-2000km-t is kiszokott birni a fesszab jó töltés mellett.Aztán igy néha felujitgattam az érintkezőt meg cseréltem is igy mentem jópár ezer km-t.Aztán kb ugy 1.5 éve van elektromos fesszabom azóta nincs gond a töltéssel.De azért szegény akksit akkor érhette kár mikor ugye kapott néha 8 voltot volt mikor meg csak 6 ot .Igy hát ezért biztos h ennyi idősen már gyenge lett.
Amugy a töltés jó mert 7.20v alapjárat fölött lámpa nélkül.Tompitottal 7.12v.
de ma észrevettem egy kis hibát,ami vezeték lejön a biztositékról és rámegy a fesszab B+ ára na a vezeték kábelvége az a rádugós fajta igen lazán csatlakozott a biztositéknál.Össze nyomtam fogóval most szoros lett.Szóval ez baj volt az biztos.
Emiatt akár menet közben énszerintem hol kapott töltést az akku hol nem vagy nem annyit mint kellett volna neki.Ma töltöttem is az akkuba meg a megszakitót is finom csiszolópapirral megcsiszoltam és elmentem motorozni.Most jól ment 85öt szépen vitte.
üdv
német dugattyút lehet kapni még 250-es etzbe? esetleg van valakinek?
Nekem 6V 4,2Ah-s filléres riasztó akkum van. Elképesztően igénytelen. Eddig 2* annyit bírt ki mint a Varta akku, ami alapból 2* annyit bírt mint a gagyi akkuk.
Persze hozzá tartozik, hogy csak elektronikus fesszabbal és új dinamóval ilyen tartós. A Varta-t mechanikus fesszabbal és gyengélkedő dinamóval használtam.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|