:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Csak a kipufogótól?
Azt hol mérték? Csak érdeklődök
Ez a srác is gyárt elég komoly kipufogókat, a motorhoz kiszámolva. Van olyan akinek az ETZ-je 300-as és 35LE, a kipufogónak köszönhetően.
http://sites.google.com/site/trkoldala/
Telefonon keressétek!
Üdv.:Sub-ee
sorszám: 39698 (120264)
( előzmény: csatho.daniel, 2010-01-31 13:42:51)
akkor valószínű beruházok egy új akksira meg egy fesszabra mert amik itthon vannak eléggé szét vannak égve az érintkezői. Remélem majdcsak minden jól fog működni a motoromon.
A Trabi hajtórúd 153 mm hosszú, a TS 250 meg valami 135, nem emlékszem pontosan.Nem stimmelne semmi, vagy radikálisan mindent át kellene alakítani, de minek.
üdv.: R
a trabant alsó csapja 28mm-es.. tehát talán peregy főtengelybe lehetne belerakni, de nem biztos.
a dinamó is maradéktalanul ellátja a dolgát, megfelelő állapotban. zehát jó aksi, jó kontaktusok, stb. egy jó elektronikus fesszabbal,(nem gagyi fekete dobozos, meg kék dobozos szarral) csodákat művel. mióta összeraktam vele, és minden rendesen helyre van állítva, nem nyúltam hozzá..
naja igen tudom nemis az a célom hogy fuhh aprillia rs-t csináljak a ts böl...hanem pl egy forgalombol kivont ts-t vennék mellé hobbinak és inkább szerelgetném, kisérleteznék nem gyári vagy már elrontott alkatrészekkel szabadidőmbe...pl kuplunglamellákat probálnék legyártanui és kipróbálnám benne. vagy főtengelykönyitést stb stb...de nem tönkretenni hanem már tönkretett alkatrészeket próbálni hejrepofozni egy ojan motor segitségével amit el "krossz" oznának talán igy még jobb heje is lenne és ha egyes alkatrészekkel elértem valamit azt közzétenném és többet csinálnék belölle tudom ez kicsit hüjén hangzik de...minenkinek van valamije
Szia!
Mennyire gondoltál a két krauser dobozért?
Kulcs hiányzik, másként jó állapotú. Ha türhető árat mondasz holnap lefotózom.
Leginkább amilyet sikerül a boltban venned.
TS-t nem lehet és nem is érdemes tuningolni. Gyakorlatilag új motort kellene faragnod a nagyobb teljesítményhez az pedig nem olcsó.
Össze kell rakni rendesen, beállítani és pont jó amire kitalálták.
Hosszabb a lökete a Trabantnak, így arra tippelek hogy nem jó az MZ-be.
Nekem nem súlyozgatáshoz meg könnyítéshez kell hanem egyszerűen azért mert az eredeti etz hajtókar tűgörgő háza szétkopott és pont kéznél van egy trabant hajtókar és nem akartam sok ezer forintért venni egy taiwani fost. Szval akkor mégegyszer megkérdezem hogy megvalósítható lenne az, hogy trabant hajtókart rakjak egy etz főtengelybe?
Szevasztok!
Valakinek volt tapasztalata a köv kipuval:
A napokban láttam ezt a simsonbolt.hu-n : ETZ 250/300 rezonátordob, tényleg hatásos felépítéssel, szép lemezmunkával
A linket megnyitva a jobb oldalon lévő képek jó nagy méretre nagyíthatóak
http://www.simsonbolt.hu/product.cgi?prod=4641
Örülünk ha tudunk segíteni! Csak szólj hozzá a fórumhoz bátran!
értem köszi :) egy ternai könyvben olvastam a dolgot utána is néztem hirtelen és félreolvastam...de mostmár tiszta a kép :) és pl kis ts nél mien hajtokarra cserélendő?
Köszönöm a segíséget osztro és waresz. Én is úgy hallottam hogy a gyengéjük a dinamó, mert ha rajta a világítás akkor nem tölt eleget az akkumulátorra. Gondolkodtam rajta hogy etz generátort kellene rátenni, de én szerintem ha jó az akksi a fesszab jól van beállítva és a dinamó is jó akkor nem kellene hogy lemerüljön vagy mégis? Nekem azt csinálta hogy amikor ráadtam a gyújtást elkezdett kihagyni a gyújtás és megállt, de végül kiderült hogy túltölt és az akksi-ból a fele sav elforrt. Valószínű, hogy lehet cserélni. Amúgy már régóta olvasgatom ezt az oldalt, de még nem sokat szóltam hozzá remélem ezentúl be tudok kapcsolódni ha senki nem bánja. :-) Örülök, hogy van ez az oldal és összehozza a régi gépcsodákat kedvelőket.
mert pl. az még gyári NDK-s? :D
Az a lényeg hogy adott terhelést minnél könnyebb hajtókarral lehessen megoldani.
Hajtókart nem nagyon szoktak súlyozáshoz variálni, a főtengely sonkákat lehet egyensúlyozni, de túl nagy jelentősége nincsen egy alap MZ-n.
Trabant hajtókart én sem értem miért akarna bárki is belerakni.
Ma délután Miskolcon szakadó hóesés, havas, kásás, út, bácsi fekete Simsonnal, rezzenéstelen tekintet.
sorszám: 39681 (120211)
( előzmény: 150esRolleres, 2010-01-30 18:32:58)
Ma Érd fő utcáján közlekedett papó és mamó egy pancsival, dél körül, kb 50-el. Ez a metál nem a hajtókar...
mire jó ez a hajtókar cserélgetés? súj végett? vagy a nagyobb terhelés végett? tudom hogy főtengely könnyitéskor szoktak hajtokart is cserélni kiegyensujozáskor..tartson valaki kis előadást :) okosodni kiván a gyerek
Trabant hajtókart bele lehet rakni az etz 250es főtengelybe?
én nagyon elfogult vagyok ebben a kérdésben.:D
a peregy blokk nagyon eltalált szerkezet mind esztétikailag, mind műszakilag. a dinamó a gyenge pontja, ellenben egy batár nagy autógenerátor forgó és állórésze is elfér a dinamóházban, ha megfelelően kimarjuk a felesleget a belső bordákból.
a főtengely alsó hajtórúdcsapja csak 28mm-res, ellenben az etz 32. főtengely csereszabatos.
a henger 2felömlős alul lényegesen nyomatékosabb(nincs benne 3000fordulatig nyomatéklyuk), és kb ugyanolyan forgatható mint az etz. csak M8 as a hengertőcsavar. ez elég gyengus.
etz M10es. nem csereszabatos a henger. a hengerfej sem. a dugattyú sem. a TS dugattyú 4mm-rel alacsonyabb.
a primerhajtás ugyanaz, a komplett kuplunggal együt.
a váltó majdnem ugyanaz, ha jól tudom, akkor elemenként nem teljesen csereszabatos, de ha minden igaz, akkor egyben minden elemével együtt viszont az.
fordulatmérő kihajtás is ugyanaz.a karburátorban számottevő különbség nincs(csereszabatos de a szívócsonk nem)., szívórendszer velejében más, egyedül a légszűrőbetét ugyanaz. kipufogókönyök egészen más, kipufogó úgyszintén. utóbbi csereszabatos.
karakterisztikáját tekintve sportos hajtás mellett az etz jobban megy, viszont az etz szereti, ha visszakapcsolnak neki, míg a peregy alulról jól húz. 50től teljesen jól működik míg az etz-nek kb 70szükséges.
összeségében, mivel nekem ez van, meg amúgy is..:P a peregy jobban motorozható.
ehh :D...hát pár perce még nemvolt ijen jókedvem :D...csak kipróbáltam ir e még a ceruzám vagy kifogyott már :D...igen az próbált lenni és meghuztam a felömlők tetejét abba a vonalban van a pót felömlő a felömlőktöl egyenlő távolságra vannak a pótfelömlők...kis amatőr de próbáltam preciz lenni...viszehjejezve a hüvejbe filcel bejelölve utána kifaragni irták és illusztrálták képekkel a simson.hu n
Ja hogy hengerpalást kiterített képe akar lenni. Hát először azt hittem valami grafitceruza teszt :D
sorszám: 39675 (120198)
( előzmény: 150esRolleres, 2010-01-29 20:37:12)
Szakmailag a nulla felé húzok, segíteni nem tudok, mert még mindíg nem értem mi az a lenyomat, de ha érteném sem tudnék.Ha összejön valami a kísérletedből tájékoztasd kis közösségünk, ez hasznos mindenkinek
hát vidultam egy jót...a (portrét) jobb lent barátnőm kontárkodta oda :D pandamaci metszet :D...ez jó amugy simson.hu-n nézelődve jött az ötlet "utángyártott almot hengert igy faragak ki" és gondoltam aktivizálom magam kiváncsi voltam mi lessz a reakci.. életképes lenne? persze precizen alakitanám ki nem számitana mennyi idő
sorszám: 39673 (120196)
( előzmény: 150esRolleres, 2010-01-29 18:56:02)
Hello!
Emlékeim szerint majdnem 100% osan eggyezik a ETZ250 nel ami nem egyforma: Gyújtás felöli rész, dinamo(az ETZ-n generátor van, gyújtás oldali dekni. A hengeren és a hengerfejen kisebbek a hűtőbordák, TS asszem 2 felömlös az TZ 4.
A Váltó, kuplung, főtengely ugyan az.
Pandamacimetszet? Vagy jobbra lent a portré?
Köszi, asszem Waresznak van valami megoldása, hogy 20 berugás után se engedje át az olajat, Mi is az , Waresz? Talán a tengelyre esztergálsz egy nútot? Valami ilyesmire emlékszem, bár már nem szedem szét emiatt, majd legközelebb.(ami lehet hogy hamarabb lesz mint gondoltam, pedig még legalább egy hónapig fagy lesz, de addig sem lesz baja mert nem használom, így növelve a szervízidőt)
még egy merényletem van ellenetek
http://kepfeltoltes.hu/view/100129/Fot_2376_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
nézzétek meg és kritizáljatok :)(jó hogy van ez a fórum igy legalább nem követek el egy halom bal lépést)
Az MZ hogyan tovább, a szakirodalom rovatból letölthető. A 188. oldalon írnak róla benne.
Még az előző hozzászólásomhoz. Vhol azt olvastam hogy ebből a blokkból fejlesztették ki az ETZ blokkját. Igaz ez? Ha igen akkor mennyire különbözik a /1-estől?
Sziasztok
TS 250/1-esem van. Olyan problémám lenne, hogy szeretném megismerni a motorblokk belső felépítését. Mivel még szét nem szedtem és nem találtam a szakirodalomba robbantott ábrát róla. Belső felépítése a TS 250- hez vagy az Etz-hez hasonlít?
20x2es.
sorszám: 39664 (120183)
( előzmény: 150esRolleres, 2010-01-28 20:56:37)
köszi szépen nagyon sokat segitettél...
bár után gyártott lamellákkal újjította fel a kuplungotegyik barátom a 125-ösét,jah télleg a lamellán is lehet alakítani, szerintem a sík lap feszített smilgli vagy durvább polirpapír jó lehet. több ötletem nincs remélem tudtam segíteni:D:D
igyekezz a legjobb kombinációt összeállatani, szerintem nem lesz gond vele, mert ezek az után gyártott lamellák elég mérethibásak főleg a 250esé, ha most börzék lennének inkább vennék használtabb GYÁRI közepes állapotú lamellákat.
egyszer mértem, de elfelejtettem és akkor se volt jó, hanem ami bevált az valamivel kisebb volt így nem jött az olaj, csak a berúgó kar se, így lábbal kellet féltávon segíteni neki:D:D
sorszám: 39660 (120179)
( előzmény: 150esRolleres, 2010-01-28 20:56:37)
gyorsan kifutottam pólóba és mértem eggyet inkább 20x2...de ha tobb időt töltök kint mérhetek többet pontosan...vastagság stb..
Kis ts berugó tengely O gyűrűje 18x2 vagy 20x2 vagy egyik sem? Ezt tudja valaki, nincs tolómérőm(Van, csak valahol a hó alatt...)
és az nem probléma hogy az egyik parafás lamella a másikon pedig nincs parafa?..illetve hogy ettölugye az egyik vékonyabb a másik vastagabb?
én a reszelgetés helyett, tennék vissza a kopott lamellákból vegyesen, addig míg jó nem lesz, nem reszelgetném a nyomólapot meg a fém lamellákat, bár egy pici súlycsökkentés nem árthat:D:D
hali srácok lenne egy kérdésem mit gondoltok erröl a lamelláról? http://kepfeltoltes.hu/view/100128/Fot_2339_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
még minden pontositva néhol túl lóg ijesmi..de befogom reszelni.. arra gondoltam hogy a nyomólapbol lekapnék egy kicsit és az acél lamellákbol is..ha nem jó gondolat valaki okositson ki :)
egyébként a rendőrökkel semmi bajom sincs, a balaesetemet is a legdiszkrétebben kezelték, a motor állapotát se fírtatták,+ nem engedték hogy meglincseljenek:D:D
az elírásokról: apa ts 250/1-e mint TS 250-s van forgalomba, és a 19ló helyett 19 kw-t írtak, így egy picivel több a súlyadója:D:D
Engem sem izgat. 5 évig jártam úgy a Jawaval hogy a rendőrnek azt mondtam most lett átfestve...igaz hogy már ki volt fakulva, meg meg volt kopva, de a rendőrt nem zavarta :)
egyébként különösebben nem érdekel a dolog, csak gondoltam naívan, ha már úgyis forgalmi törzskönyv csere, miért ne kerülhetnének bele a valós adatok?...
mikröl nem álmodozom én?!?!... :D
természetesen át lehet írni, CSAK:
beszéltem okmányirodai dolgozóval, utánaolvastam az interneten... egy egyszerű színcsere, ami ugye műszaki változtatás nélkül történik, nem változik meg a jellege, nincs rajta műszaki beavatkozás, úgy történik (legalábbis a jobb helyeken), hogy írsz egy nyilatkozatot, miszerint tulalajdonosként büntetőjogi felelősséged tudatában kijelented, hogy a piros nem piros, hanem kék... :D ilyen adat még a gyártási év, első forgalomba helyezési dátum stb. illetve még az adminisztrációs hibákból adódó eltérések... kifizeted a 6000 HUF sarcot, esetleg +6000 HUFot ha a változás érinti a törzskönyvet...
blokkcsere, vázcsere módosításhoz mindenképp kell a műszaki adatlap...
erre a hülye kis p. flegmán csak azt hajtogatta, hogy neki mindenképpen kell a műszaki adatlap, különben marad úgy, ahogy van... csúnya dolog, de azt hittem áthajolok a pult felett, és megfejelem... :D
azt már meg sem említem, hogy az eredetvizsgáló, aki az adatok eredetiségéért FELELŐS!!!(hiszen igazolást ad, hogy az adatok megfelelnek a valóságnak)úgy adta ki az igazolást, illetve úgy vette fel az adatokat, hogy a régi tulaj vezetékneve, meg az én keresztnevem párosításából kreált egy nem létező személyt... gratulálok!!!...
az fel sem tűnt neki, hogy a motor 82es, nem 83as, meg hogy a színe sem az...
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|