:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
így van! kb én is majdnem azt mondtam, hogy otthagyom a francba!
20ezerért összerakok egyet rozsdamentes acélból és felpolírozom én, és az le sem fog pattogni.
feleslegesnek tartom az oldalcsomagtartót ha fel hajthatós, gyakorlatilag egy merev szépen leszinterezett oldalcsomagtartó, annyit ér mint egy bukó keret. ezt tapasztalatból mondom mikor pereceltem apa peregyévvel, és a kis ts-el akkor is nagyon jól jött, és nem szélesít a motoron sokat max 20 centit, és még így is simán fel megy rá egy 3 személyes sátor, egy nagy, dugik rakott utazótáska, ebbe belefér minden ami kell.
kapni lehet.
néha potom pénzért, néha csillagászati összegekért adnak ilyesmit.
egy ilyen oldalcsomagtartó párt kb 20ezerért krómoznak, mert rémálom körbepolírozni. szinterezésük kb 1000ft. kinek mi tetszik. nekem pl van kis TS-re való.. 3000ért odaadom a párt. feketére van festve.
peregyre már meglévő csúnyán lepattózott példányokat krómoztattam. az kb olyan, hogy ha nem lesz tartós a króm, akkor felgyújtom a galvánüzemet. amikor megtudtam mennyibe kerül, azt hittem frászt kapok. kép:
http://kepfeltoltes.hu/100207/SL749408_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
nagyíts rá, elég nagy felbontású..
sorszám: 39712 (120301)
( előzmény: csatho.daniel, 2010-02-06 12:49:19)
Olyan mint a tied, csak nincs rajta az a rács, meg kisebb a lehajtható rész.
Ugye az doboz tartónak van, nem táska tartónak.
Talán az arányai mások kicsit.
sorszám: 39711 (120296)
( előzmény: csatho.daniel, 2010-02-06 12:49:19)
Szevasztok!
Ezek a gyári cuccok szerintetek kaphatóak még?
Képet tudnátok ezekről feltenni?
Nekem is gyári lehajtható van. volt hozzá rá passzoló pneumant oldaldobozom is. Sajnos összetört, pedig ma már nagy kuriózum lenne.
A lehajtható csőkeretre pattant rá az alja, a tetejét pedig egy kormányzár kulccsal működő zár fogta a fix csőkereten lévő gumipók akasztóhoz. Nagyon kitalálták, csak az anyagminősége csapnivaló volt.
Valószínüleg nem a dizájnra ment hanem a használhatóságra.
Nekem van szinterezett fix és krómos lehajtható (bár ezt lehet hogy odaadtam havernak). Mindkettő gyári.
Azok tényleg pofásak. A krómos ad egy kis chopperes hangulatot a motornak, mint egy bukókeret, nem néz ki rosszul a TS vele, szóval megértem hogy felrakták optikai tuningnak is.
Véletlenül háromszor is beírtad.
Kitöröltem a feleslegeseket.
sorszám: 39707 (120292)
( előzmény: csatho.daniel, 2010-02-06 07:44:48)
ja, a gyári oldalcsomagtartók müanyag bevonattal és krómozva is készültek. mindegyikből létezett fix, és lehajtható is. szóval, volt lehajtható.. nekem is az van.
a krauser nem csomagtartó, hanem koffertartó, ez a 90es évek elején bevett sufnituning volt a kis etz-k és a simsonok körében mert valamiért vagánynak találták. tényleg nem értem miért, mert egy valódi katasztrófa mind kinézetre mind a praktikumot tekintve. ha törik, tutira nem tudjuk a következő faluban meghegesztetni.. valóban megbízhatatlan szerkezet. na meg igazából használhatatlan.. az utángyártott még ráadásul szar is, mert mérethibás. a gyári krauser oldaldobozok nem állnak meg benne, sőt ha jól tudom bele se mennek.
oldalcsomagtartóból szerintem a gyári a jó meg szép. az imént feltöltött példányok kissé buszmegállószék koppintásnak tünnek, ami praktikus, de elég randa. ennyi pénzért meg nem hinném, hogy túl sok el fog belőle kelni.
MZ lehajtható oldalcsomagtartó
Valószínű sokan ismeritek a következő csomagtartót/csomagtartókat:
http://www.mofaker.hu/?termek_id=30022
ugyanez a huberen:
29-21 Krauzer ETZ 6 072.- Raktáron
Ez nem lehajtható, meg Mz-hez volt még egy oldalcsomagtartó, de az is fix és nagyon keskeny a vízszintes része, nincs a csomagnak elég alátámasztása.
Az 4 éve már 5 eFt/db volt.
Gondolom sokan vagyunk, akik szeretnek hosszabb utakat megtenni, túrákra, találkozókra, fesztiválokra járni, kirándulni.
Nektek ajánlom a következő, az előzőeknél sokkal praktikusabb oldalcsomagtartót. Alapesetben teljesen összecsukható, nem lesz szélesebb tőle a motor, lehajtva nagyon öblös csomag is üzembiztosan szállítható a széles alátámasztás miatt. Oldaldoboz felszerelésére is találhatunk megoldást!
Az utast menet közben nem zavarja, barátnőmmel lenyomtunk már ezzel néhány ezret. Egyedül nagy csomaggal (az ülés magasságáig érővel) nehézkesebb az utas felszállása, de legalább nem kell barátnőnk hátára aggatni a csomagot!
A oldalcsomagtartó 10000 Ft/darab, 18000/pár
Jó lenne, ha több is összejönne, mert azért kellett szöszölni vele rendesen, mire pontosan nyílt/csukódott.
A csomagtartók képe:
Aki szeretne a boltiaknál sokkal használhatóbb oldalcsomagtartót, barátnője, vagy saját hátát megkímélni az keressen a
csatho.daniel@freemail.hu címen
Keri köszi az infót, akkor elvileg feltehetem a ledes izzót!!!!
Lehetni lehet, de leginkább végsebesség rekord döntésére alkalmas csak, túrázni és versenyezni is keskeny a használható tartománya egy ilyen kihegyezett rezonátornak.
sorszám: 39702 (120271)
( előzmény: csatho.daniel, 2010-02-05 00:02:19)
Jelenlegi szabályozás szerint nem lehet LED-es lámpát használni a kocsin, kivétel ha gyárilag van benne és típus engedélyes.
Ezért írják rá az izzóra, mert ha ezért megbüntetnek, akkor ők mossák kezeiket.
Azt azért ellenőrizd hogy világosban jól látható legyen és ha nem rosszabb mint az izzó láthatósága, akkor csak ezért nem kötnek beléd. Rendőröket nem érdekli a tényleg zavaró gagyi xenonok sem.
Nekem fixen szerelt LED-es hátsó lámpám van normál MZ hátsólámpába beragasztva és műszakin sem foglalkoztak vele a Mozaikban csak annyit néztek hogy világít.
Helló!
Lenne egy olyan kérdésem, hogy nekem egy 250-es ETZ-m van, és az index izzó helyére vettem ugyanolyan teljesítményű, foglaltú és sárga színű (12 v, 21 W, BA15s) LED-es izzót, amin 12 db led van, na és az a gond, hogy a dobozra ráragaztották hogy közúti forgalomban nem használható. Bár sok autón láttam, hogy gyárilag alakítottak ki rajta ledes indexet, féklámpát stb, amin sokkal több led volt. Tehát használhatom-e szerintetek?
Csak a kipufogótól?
Azt hol mérték? Csak érdeklődök
Ez a srác is gyárt elég komoly kipufogókat, a motorhoz kiszámolva. Van olyan akinek az ETZ-je 300-as és 35LE, a kipufogónak köszönhetően.
http://sites.google.com/site/trkoldala/
Telefonon keressétek!
Üdv.:Sub-ee
sorszám: 39698 (120264)
( előzmény: csatho.daniel, 2010-01-31 13:42:51)
akkor valószínű beruházok egy új akksira meg egy fesszabra mert amik itthon vannak eléggé szét vannak égve az érintkezői. Remélem majdcsak minden jól fog működni a motoromon.
A Trabi hajtórúd 153 mm hosszú, a TS 250 meg valami 135, nem emlékszem pontosan.Nem stimmelne semmi, vagy radikálisan mindent át kellene alakítani, de minek.
üdv.: R
a trabant alsó csapja 28mm-es.. tehát talán peregy főtengelybe lehetne belerakni, de nem biztos.
a dinamó is maradéktalanul ellátja a dolgát, megfelelő állapotban. zehát jó aksi, jó kontaktusok, stb. egy jó elektronikus fesszabbal,(nem gagyi fekete dobozos, meg kék dobozos szarral) csodákat művel. mióta összeraktam vele, és minden rendesen helyre van állítva, nem nyúltam hozzá..
naja igen tudom nemis az a célom hogy fuhh aprillia rs-t csináljak a ts böl...hanem pl egy forgalombol kivont ts-t vennék mellé hobbinak és inkább szerelgetném, kisérleteznék nem gyári vagy már elrontott alkatrészekkel szabadidőmbe...pl kuplunglamellákat probálnék legyártanui és kipróbálnám benne. vagy főtengelykönyitést stb stb...de nem tönkretenni hanem már tönkretett alkatrészeket próbálni hejrepofozni egy ojan motor segitségével amit el "krossz" oznának talán igy még jobb heje is lenne és ha egyes alkatrészekkel elértem valamit azt közzétenném és többet csinálnék belölle tudom ez kicsit hüjén hangzik de...minenkinek van valamije
Szia!
Mennyire gondoltál a két krauser dobozért?
Kulcs hiányzik, másként jó állapotú. Ha türhető árat mondasz holnap lefotózom.
Leginkább amilyet sikerül a boltban venned.
TS-t nem lehet és nem is érdemes tuningolni. Gyakorlatilag új motort kellene faragnod a nagyobb teljesítményhez az pedig nem olcsó.
Össze kell rakni rendesen, beállítani és pont jó amire kitalálták.
Hosszabb a lökete a Trabantnak, így arra tippelek hogy nem jó az MZ-be.
Nekem nem súlyozgatáshoz meg könnyítéshez kell hanem egyszerűen azért mert az eredeti etz hajtókar tűgörgő háza szétkopott és pont kéznél van egy trabant hajtókar és nem akartam sok ezer forintért venni egy taiwani fost. Szval akkor mégegyszer megkérdezem hogy megvalósítható lenne az, hogy trabant hajtókart rakjak egy etz főtengelybe?
Szevasztok!
Valakinek volt tapasztalata a köv kipuval:
A napokban láttam ezt a simsonbolt.hu-n : ETZ 250/300 rezonátordob, tényleg hatásos felépítéssel, szép lemezmunkával
A linket megnyitva a jobb oldalon lévő képek jó nagy méretre nagyíthatóak
http://www.simsonbolt.hu/product.cgi?prod=4641
Örülünk ha tudunk segíteni! Csak szólj hozzá a fórumhoz bátran!
értem köszi :) egy ternai könyvben olvastam a dolgot utána is néztem hirtelen és félreolvastam...de mostmár tiszta a kép :) és pl kis ts nél mien hajtokarra cserélendő?
Köszönöm a segíséget osztro és waresz. Én is úgy hallottam hogy a gyengéjük a dinamó, mert ha rajta a világítás akkor nem tölt eleget az akkumulátorra. Gondolkodtam rajta hogy etz generátort kellene rátenni, de én szerintem ha jó az akksi a fesszab jól van beállítva és a dinamó is jó akkor nem kellene hogy lemerüljön vagy mégis? Nekem azt csinálta hogy amikor ráadtam a gyújtást elkezdett kihagyni a gyújtás és megállt, de végül kiderült hogy túltölt és az akksi-ból a fele sav elforrt. Valószínű, hogy lehet cserélni. Amúgy már régóta olvasgatom ezt az oldalt, de még nem sokat szóltam hozzá remélem ezentúl be tudok kapcsolódni ha senki nem bánja. :-) Örülök, hogy van ez az oldal és összehozza a régi gépcsodákat kedvelőket.
mert pl. az még gyári NDK-s? :D
Az a lényeg hogy adott terhelést minnél könnyebb hajtókarral lehessen megoldani.
Hajtókart nem nagyon szoktak súlyozáshoz variálni, a főtengely sonkákat lehet egyensúlyozni, de túl nagy jelentősége nincsen egy alap MZ-n.
Trabant hajtókart én sem értem miért akarna bárki is belerakni.
Ma délután Miskolcon szakadó hóesés, havas, kásás, út, bácsi fekete Simsonnal, rezzenéstelen tekintet.
sorszám: 39681 (120211)
( előzmény: 150esRolleres, 2010-01-30 18:32:58)
Ma Érd fő utcáján közlekedett papó és mamó egy pancsival, dél körül, kb 50-el. Ez a metál nem a hajtókar...
mire jó ez a hajtókar cserélgetés? súj végett? vagy a nagyobb terhelés végett? tudom hogy főtengely könnyitéskor szoktak hajtokart is cserélni kiegyensujozáskor..tartson valaki kis előadást :) okosodni kiván a gyerek
Trabant hajtókart bele lehet rakni az etz 250es főtengelybe?
én nagyon elfogult vagyok ebben a kérdésben.:D
a peregy blokk nagyon eltalált szerkezet mind esztétikailag, mind műszakilag. a dinamó a gyenge pontja, ellenben egy batár nagy autógenerátor forgó és állórésze is elfér a dinamóházban, ha megfelelően kimarjuk a felesleget a belső bordákból.
a főtengely alsó hajtórúdcsapja csak 28mm-res, ellenben az etz 32. főtengely csereszabatos.
a henger 2felömlős alul lényegesen nyomatékosabb(nincs benne 3000fordulatig nyomatéklyuk), és kb ugyanolyan forgatható mint az etz. csak M8 as a hengertőcsavar. ez elég gyengus.
etz M10es. nem csereszabatos a henger. a hengerfej sem. a dugattyú sem. a TS dugattyú 4mm-rel alacsonyabb.
a primerhajtás ugyanaz, a komplett kuplunggal együt.
a váltó majdnem ugyanaz, ha jól tudom, akkor elemenként nem teljesen csereszabatos, de ha minden igaz, akkor egyben minden elemével együtt viszont az.
fordulatmérő kihajtás is ugyanaz.a karburátorban számottevő különbség nincs(csereszabatos de a szívócsonk nem)., szívórendszer velejében más, egyedül a légszűrőbetét ugyanaz. kipufogókönyök egészen más, kipufogó úgyszintén. utóbbi csereszabatos.
karakterisztikáját tekintve sportos hajtás mellett az etz jobban megy, viszont az etz szereti, ha visszakapcsolnak neki, míg a peregy alulról jól húz. 50től teljesen jól működik míg az etz-nek kb 70szükséges.
összeségében, mivel nekem ez van, meg amúgy is..:P a peregy jobban motorozható.
ehh :D...hát pár perce még nemvolt ijen jókedvem :D...csak kipróbáltam ir e még a ceruzám vagy kifogyott már :D...igen az próbált lenni és meghuztam a felömlők tetejét abba a vonalban van a pót felömlő a felömlőktöl egyenlő távolságra vannak a pótfelömlők...kis amatőr de próbáltam preciz lenni...viszehjejezve a hüvejbe filcel bejelölve utána kifaragni irták és illusztrálták képekkel a simson.hu n
Ja hogy hengerpalást kiterített képe akar lenni. Hát először azt hittem valami grafitceruza teszt :D
sorszám: 39675 (120198)
( előzmény: 150esRolleres, 2010-01-29 20:37:12)
Szakmailag a nulla felé húzok, segíteni nem tudok, mert még mindíg nem értem mi az a lenyomat, de ha érteném sem tudnék.Ha összejön valami a kísérletedből tájékoztasd kis közösségünk, ez hasznos mindenkinek
hát vidultam egy jót...a (portrét) jobb lent barátnőm kontárkodta oda :D pandamaci metszet :D...ez jó amugy simson.hu-n nézelődve jött az ötlet "utángyártott almot hengert igy faragak ki" és gondoltam aktivizálom magam kiváncsi voltam mi lessz a reakci.. életképes lenne? persze precizen alakitanám ki nem számitana mennyi idő
sorszám: 39673 (120196)
( előzmény: 150esRolleres, 2010-01-29 18:56:02)
Hello!
Emlékeim szerint majdnem 100% osan eggyezik a ETZ250 nel ami nem egyforma: Gyújtás felöli rész, dinamo(az ETZ-n generátor van, gyújtás oldali dekni. A hengeren és a hengerfejen kisebbek a hűtőbordák, TS asszem 2 felömlös az TZ 4.
A Váltó, kuplung, főtengely ugyan az.
Pandamacimetszet? Vagy jobbra lent a portré?
Köszi, asszem Waresznak van valami megoldása, hogy 20 berugás után se engedje át az olajat, Mi is az , Waresz? Talán a tengelyre esztergálsz egy nútot? Valami ilyesmire emlékszem, bár már nem szedem szét emiatt, majd legközelebb.(ami lehet hogy hamarabb lesz mint gondoltam, pedig még legalább egy hónapig fagy lesz, de addig sem lesz baja mert nem használom, így növelve a szervízidőt)
még egy merényletem van ellenetek
http://kepfeltoltes.hu/view/100129/Fot_2376_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
nézzétek meg és kritizáljatok :)(jó hogy van ez a fórum igy legalább nem követek el egy halom bal lépést)
Az MZ hogyan tovább, a szakirodalom rovatból letölthető. A 188. oldalon írnak róla benne.
Még az előző hozzászólásomhoz. Vhol azt olvastam hogy ebből a blokkból fejlesztették ki az ETZ blokkját. Igaz ez? Ha igen akkor mennyire különbözik a /1-estől?
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|