:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Hasonlót csinált az enyém is, akkor asszem a szivató gumipogácsája és bowdwnje lett cserélve, beállítva. Aztánmeg bármi lehet
OK, köszi!
Megfogadom a tanácsokat!
Karbi tisztítás volt már, de CSAK az, nem segített rajta! Már csináltam elég helyet a mocinak, úgyhogy indul a szerelgetés!
Az okoz vmi gondot, hogy a 150-es hengerhez a 125-ös hengerhez való eredeti karbi van feltéve?
Persze hogy be lehet.
Jó szimeringek, jól beállított, tiszta karburátor, normális kompresszió szükséges hozzá és atom stabil alapjáratod lesz....persze mondjuk a rezó helyett sem ártana normális kipufogó.
Esetedben szerintem a hibákat a felsorolt sorrendben kell megszüntetni és lehet hogy már a karburátor pucolása és rendes beállítása után megszűnik a gond.
Ja és csak az elejét szántam Waresznak, a többi Knight-nek íródott.
Következő alkalomra 5 forintos lesz a szimering? :)))
Amúgy 500 forintosnak szoktunk mondani de 800 forintos és megnéztem...már az is vitonos ennyi pénzért.
3000ért teflonosat szereztem már.
Mindezek mellet a leírt hibajelenség tényleg szimmering problémára utal, de egy jól berakott zöld szimmeringgel is csak több év után lesz ilyen probléma.
Persze elég könnyű elrontani a berakást.
Rezóról én lebeszélnék mindenkit, mivel az üzemi fordulata jóval nagyobb mint amit az MZ bír. Után gyártott sima kipufogó is jobb mint a rezó. Én is ilyet használok. A rezo csak arra jó hogy hangosabb legyen a motor, ami placebo elven teljesítmény növekedésnek érzékelhető.
Végül soha nem értem meg miért kell szétszedni egy motort ha jó?
Ha nem volt vele gond akkor azzal csak kárt lehet okozni. Nincs értelme csak azért szétszedni mert nem ismert az előélete.
Be kell állítani a gyújtást, karbit, pucolni és ha ezek után felújításra szorul akkor kompletten felújítani.
A karbi felújító készletek amúgy jelentősen rontják a motor paramétereit pontatlanságuk miatt. Ebből a legbosszantóbb a súbertű, ami durva eltéréseket mutat. Én saját magamnak reszeltem egy tűt próbálgatásokkal. Nem lett tökéletes, de sokkal jobb mint a bolti közül eddig bármelyik.
Azt nem tudom, hogy a régi szimering 50 forintos volt-e benne, mikor megvettem a mocit, de amit utána tettünk bele, az biztos nem! De ha vki állat módon a hegyen nyúzza a motort, és az nem tud hűlni, akkor ugyanez az eredmény, a szimering idő előtt tönkremegy! Viszont én csak úton használom :)
A kipufogóról nem vitatkozok, biztos hogy jobban értetek hozzá, de a gyári már egy picit horpadt, koszos, csúnya és dugult volt, egy eredeti gyári meg sztem elég drága, a rezó 2004/2005 telén volt 6000 Ft, és igaz hogy alsóbb fordulat-tartományban nincs olyan nyomatéka a motornak, de 4000-től ugrik. Valszeg többet eszik így, mint a gyári folytottal, de nekem ez jobban tetszik!
A fúvókacsere lehet, hogy tényleg hülyeség volt, viszont az eredetiket az előző valamelyik tulaj szétgányolta csavarhúzóval, alig lehetett kiszedni!
A tű viszont, ha nem is nagyon, de csak kopik valamennyit! (Ez utóbbi külön lett vásárolva, nem felújító szett részeként!)
Egyáltalán be lehet állítani az alapjáratot egy 150 ccm-es motoron úgy, hogy reflektor nélkül is, meg rákapcsolt reflektorral is nagyjából ugyanolyan legyen a fordulat? Mert nekem ha lámpával 1500 körüli az alap, akkor lámpa nélkül 3-3200! Ez így normális, vagy tényleg el van rontva vmi beállítás? (Lehet itt lesz a fő probléma is)
Minden tanácsot, kritikát szívesen fogadok!
ja, mondjuk az 50ft-os főtengely szimmering kikeményedett, mert az ugye nem oda való. aztán falslevegővel persze hogy nem megy. a gyári kipuff meg ezerszer jobb mint az a gagyirezó,ami persze kisipari termék, nem gyári(hozzáértő körökben csak kolbászfüstölőnek hívjuk). ha tiszta a gyári dob belseje, jobb nincs is.
felsoroltál egy sor tudatosan elkövetett hibát, pl a porlasztóba fúvókát cserélni a világ legnagyobb baromsága. MINEK??? KOPIK?? nem. oxidálódik? nem!!!, a "felújító(elrontó)" készletben pontatlan méretű kisipari fúvókákat adnak, továbbá a tűfúvóka, és maga a tű kritikán aluli. egyszerűen beállíthatatlan a motor. egyes tartományokban elszegényedik, másikban túldúsul. stb...
hát igen...
tehát elvileg egy halom dolog rossz, és a motor sem jó, teljesen világos, érthető.
Helló knight!
Nekem 250-es etz-m van, és tavaly nyáron nekem is hasonló problémám volt. A lényeg, hogy nekem is olyan 80-100 km után megadta magát, majd pihenés után ismét ment. Akkor megnézte egy szerelő, gyújtást állított, sőt még gyújtótrafót is cseréltünk. De nem segített, így elvittem egy másik szerelőhöz, aki valamilyen mérővel 100% pontossággal be tudta állítani a gyújtást a dugó mozgásához képest. Nekem akkor ez segített.
Hát igen...
De sztem az a 32e km reális lehet, meg végülis nem azért lettek a csapágyak cserélve, mert csörgött-csattogott a moci, hanem mert egyrészt nem tudtunk semmit az előéletéről, aztán teljesen szédtedtük a mocit a faterral! Ő nagy MZ-s volt régen (Trophy 250 ES/2; még megvan), de mostanság már ritkán ül rá. Az ő tanácsára szedtük szét teljesen, a blokkot is, és cseréltünk csapágyakat, meg szimeringeket (utóbbit muszáj volt)!
Fúratva nem volt a gyári (125-ös) hengere, legalábbis nálam nem, aztán később vettem rá a vaterán egy 150-es hengert, amit felfúrattam az első túlméretig, és szépen 1500-2000 km-en bekoptattam az egészet! Azóta is meghálálja!
A gyári kipuff helyett, szintén gyári (boltban vett) rezó van rajta, hát érezhető a különbség!
De most hogy eszembe jutott, feltennék még egy kérdést:
a motor, ha megyek vele mondjuk 80-100 km-t egyhuzamban egy olyan normál nyári 20-25 fokban, és megállok a motorral, akkor az istennek sem akar újraindulni! Szikra van, de mégsem megy! Ha kicsit ilyenkor állni hagyom, akkor általában beindul, de volt hogy majdnem megszívtam miatta!
Innen Borsodból, elindultam vele Pilisre (átlag nyugodt 70-es tempóval), mert volt dolgom ott, és az úgy 100-150 km körül van! Visszafelé, az említett dolgot produkálta a moci, tehát nagyon nehezen indult be, aztán menet közben leállt! Egy módja viszont volt az életben tartásának, ha terheltem a motort, tehát ha egy kicsit dolgoznia kellett; olyan fokozatban kellett mennem adott sebességen, ami neki nem túl könnyű! Kereszteződésnél majdnem max fordulaton túráztatni kellett, hogy le ne álljon! Aztán már nem sok volt hazáig, és elkezdett szaggatni a gyújtás, volt hogy teljesen leállt, de ahogy kapcsolgattam vissza a fokozatokat, és nyélgázt húztam neki, újra beindult, de utána is végig csinálta a szaggatást! Mitől lehet ez? Kondi, gyertyakábel, pipa, gyertya, megszakító cserélve, előgyújtás jó, a trafót egyszer kicseréltem újra, de rosszabb volt mint a gyári! Át is lett már azóta rendesen vezetékelve az egész motor! A karburátor is kapott egy alapos tisztítást, ill. új fúvókákat! És ez az egész még az erdeti 125-ös hengerrel volt! Azóta ekkora távra nem mentem!
És nem tudok rájönni a magyarázatra! Sztem túlmelegedett rajta vmi, vagy passz...
Tehát elvileg minden jó, de mégse :)
Alapvetően hallani kéne, lehet hogy csak az előgyújtásod, van rosszul beállítva, vagy tényleg csak a súber csörög.
32ezernél elvileg nem kell hozzányúlni egy gyári motorhoz még, te mégis azt írtad hogy már cseréltél csapágyat, ami arra utal hogy több van benne. És ha az előző felújításkor nem cserélted ki, miközben a többi csapágy már nem kóser, akkor tuti az csörög. És igen érdemes cserélni, mert ha szétesik akkor csúnya rombolást végez a motorban.
Ha rendesen van felújítva egy motor, akkor a csapágyakkal nem lesz gondod az esetleges csörgés ellenére sem.
Henger kopás miatti alacsony kompresszió, az első tünet ami miatt fel kell újítani, de ilyenkor a csapágyakat is kell cserélni mert a fúrás után a csapágyakra nagyobb terhelés kerül és az addig jónak tűnő csapágyakkal hamar problémáid lesznek.
Sokan akarnak ezen spórolni, de nem lehet, mert a többszöri szétszedés miatt megbosszulja a dolgot.
Akkor tényleg nem, de azért köszi!
Lehet abból vmi probléma, ha nem cserélem az említett tűgörgőt, hanem hagyom még legalább 10 ezer km-ig? Vagy egyáltalán mikor szokták ezt cserélni?
A moci '86-os, és 32 000 km van benne!
Menet közben semmi rendellenes dolgot nem hallani, csakis alapjáraton, bár lehet hogy a súber tolattyú is csörög és azt hallom...
akkor sajnos nem fog stimmelni. Mer én Székkutason tudok. párszáz kilométer...
Az nem olyan olajfolyás amire jó az FBS
A pálca mellet jön ki. A TS-en egy bakelit persely van de nekem is szivárog.
Szerintem az lehet a megoldás, hogy berakni a bakelitbe egy gumi O gyűrűt. Lehet hogy gyárilag is van ott, de én még nem láttam.
Köszi a gyors választ!
Az olajos dolgot ki fogom próbálni, a másikra pedig a válaszom, hogy Borsodban lakok, Ózd környékén!
Egyébként egy ilyen műveletet mennyiért szokták csinálni a szakik?
Hello!
Tudok egy szerelőt akinek van hidraulikus prése, bár attól függ merre laksz. Azt máshogy nem tudod szétszedn. mint a kolega említette centírozni kell a főtengelyt összerakás után. az olajfolyást pedig uhy gumitömítéssel illetve FBS-sel megoldhatod
Hidraulikus sajtolóval és megfelelő tüskével lehet szét és összenyomni.
Azonban utána centrírozni is kell.
Szerintem jobban jársz ha elviszed gépműhelybe ahol ezzel foglalkoznak.
Olcsóbban jösz ki mintha építenél egy 5tonnás prést, meg egy beállító padot, és az sem mellékes hogy nem rontják el.
Persze nem lehetettlen megcsinálni, ha éppen erre vágysz.
Minimáli shézag kell oda, de nem tudom mennyi.
Én mindig úgy rakom össze ahogy volt, abból még nem volt baj.
A hézagoló vastagságával kell variállni ha nem stimmel, de ilyet beszerezni boltból nem lehet szerintem.
Üdv!
Két kérdésem is lenne:
Van egy 150-es ETZ-m, aminek a blokkjában igencsak csörög a hajtókar alsó tűgörgője! Tuti az, mivel egyszer már volt teljesen szétszedve, akkor viszont szinte az összes csapágy ki lett cserélve rajta, az viszont nem!
Az első kérdésem, hogy milyen eszközökkel/technikával lehet házilag széthúni, majd újra összenyomni a sonkákat úgy, hogy ne okozzak semmilyen sérülést nekik se, meg magamnak se! Ez a művelet eddig kimaradt a szerelésekből!
A második kérdésem, hogy hogy lehet megszüntetni a jobb oldali dekni alatt az olajfolyást? Tehát a sebváltóolaj a bal oldalról, a kuplungpálcánál átjön jobb oldalra, aminek következtében a lánc állandóan kihordja onnan az olajat, ami szépen a hátsó gumira csöpög! Igaz, így a lánc kenése kifogástalan, de jó lenne ezt valahogy megoldani!
Előre is köszi a válaszokat!
ÜDV!
125 ös etz kuplungkosarának tengely irányban van néhány mili holtjátéka, amit hézagolókkal nem lehet eltüntetni. Ez normális?
Helló!!
Vettem az etz-mre ledes index relét (ledes index izzókhoz). Három lába van, és a lábak elnevezése: B L E. Tudna valaki segíteni, hogy hogy lehet bekötni, vagy már az is jó lenne, ha a jelöléseket valaki meg tudná mondani(van sejtésem, de nem biztos).
Sziasztok!
Komplett ETZ150-esem van bontva, alkatrészekre ha van valakinek szüksége, jelentkezzen a kisszirt@citromail.hu -ra!
akkor megsúgom az igazat is... van különbésg :):D más a szívásvezérlés, más a kipufogónyílás "szöge" (ha 250-es hengert raksz fel a 251-esre, beleér a sárvédőbe a kipuff könyök) egy régi újságban olvastam, hogy a hengertalp is egy hangyányival alacsonyabbra van munkálva és ehhez van igazítva a hengerfej... szal akadnak különbségek, de teljesítményben közel megegyeznek.
Üdv!
Van különbség a 250es és a 251es etz hengerei között?
Mármint a hajtókar alsó tűgörgőjére gondolok.
Hello!
Tudja valaki hogy mik a pontos méretparaméterei a 150 es ETZ alsó görgőskosarának?
dongóhoz állitolag mostis lehet kapni alkatrészeket lehetséges hogy nem gyárit sajnos ezt nemtudom de a főnököm lakása mellett van egy idős pasas neki is dongója van és odamentem kérdezősködni szép tiszta blokkja volt és az a kis kipufogó hangos és érdekes hangot ad a dolognak...kiskoromba ojat akartam
http://dongomotorosok.network.hu/
Nem,nem.
Használni akarom.most tettem szert rá ,csak hiányos szegényke.
ha meglesz mindene, akkor szétszedem felújítom,majd hasitok vele a városban.
Van hozzám egy hasonló évjáratú drótszamaram.
sisak nélkül pöfögök
Király!!
elekromos bringa??? PFujjjj
Max ha teszek a csomagtartóba egy benzines láncfürészt alapjáraton :)
Üdv nektek
Ha csak a fogyasztás miatt kell, jobban jársz egy elektromos bringával. Teljesítményre a dongó is ott van valahol.
Keresek Dongóhoz (1959) 1-2 alkatrészt.
a következőket keresem :
-karburátor komplett ha van.
-gyári tank
-a blokkfelfogatás mobil része.
tudok adni etz-125 alkatrészt vagy Kp-t.
ms-n : zsivanyka@citromail.hu
köszönöm.
(megszédített az 1 literes fogyasztás)
Eladó! egy hátsó majré vas 1000 ft. és egy Klauzer 3000 ft. Postai utánvétellel is!
A hengerfejet nem cserélned kell, hanem átalakíttatni, mivel megnövekszik a furat átmérő és ehhez kell hozzáigazítani a hf-et. Hogy pontosan milyen módon arról kérdezd "bambi"-t pl. a www.mzclubhungary.com-on.
Üdv!
Felakarom fúrni a 251es etz-met 300 köbcentire. Ekkor a hengerfejet le kell majd cserélnem?
Üdv
Volna egy eladó MZ RT 125-ös 1959-es évjáratú motorom üzemképes. Ha valakit érdekel, jelentkezzen.
Én is azt mondom, hogy vegyél inkább egy új bukót. Nem is olyan rég az egyik ismerősömnek motorbalesete volt, konkrétan egy villanyoszlopnak csapódott neki, igaz hogy a sisakja tönkrement, de nem lett nagy baja, csak egy kis agyrázkódás. Szóval érdemes a sisakra szánni.
sorszám: 39764 (120470)
( előzmény: 150esRolleres, 2010-02-14 18:19:59)
Nem hinném ,hogy érdemes ilyennel játszani.Ha más felszerelésre nincs is pénzed ,de egy sisakra ne sajnáld.Egy motoros számára szerintem a bukó a legfontosabb.
sorszám: 39763 (120469)
( előzmény: 150esRolleres, 2010-02-14 18:19:59)
Ha nem villogtatja akkor igen.
Jóval kissebb a valós teljesítménye a LED-es izzóknak.
Kisebb a teljesítménye a LED-esnek, szóval igen.
Helló!
Korábban már említettem, hogy a 250-es etz-mre vettem ledes izzókat(12V 21W) az indexekbe.
De, amikor beszereltem a 12 v-os és 180 W-os villogó automata nem villogtatta. Csak érdeklődnék, hogy akkor az ilyen izzókhoz külön automata kell?
Sima szivacs szerintem megteszi amúgy.
Matracos cégeknél lehet kunyerálni kisebb darabokat.
sorszám: 39759 (120458)
( előzmény: 150esRolleres, 2010-02-14 20:28:29)
Deoanjólnézki...
Akkor megfordítom, és "befüvesítem"
Sok cég foglalkozik műanyag hulladék újrahasznosításával.
Bukósisaknak az ilyen nem túl jó, mert a külső héj egy ennyire öreg sisak esetén elveszíti a szilárdságát és eséskor jó eséllyel szilánkokra törik.
Én is akkor cseréltem az első kiskőrösi bukómat amikor leesett a kormányról és szétesett.
Persze mondhatod hogy nincs pénzed másikra, de azért ez elég alapvetően a saját érdeked. 2 tank benzin árából meg már biztonságos bukót lehet kapni.
sorszám: 39757 (120456)
( előzmény: 150esRolleres, 2010-02-14 18:19:59)
Valaki csinált már régi, polisztirol hab belsejű sisak szivacsozását? Hogy ne kongjon a buksi belül is. Milyen fajta szivacs az ideális, hogy ne nagyon izzadjon bele a pasas? Tapasztalata van valakinek? Esetleg hol csinálnak hasonlót?
Eladó egy Mitas első külső gumi! Nagyon jó állapotú! 2.75-18-as méretű! És egy ÚJ első lánckerék /20 fogas/
üdv hát én ebben ynit tudok beleszolni hogy a ts em is csöpög vagy hermetik vagy öszecsiszolás /polirozás/ lessz belölle
Loctite 5920 például.Csak nagyon vékonyan, a felesleg úgyis kipréselődik.Méretváltozást nem okoz, egyébként eredetileg is volt ott tömítőpaszta.
üdv.: R
Bemegy a csapágyboltba és kér Loctite motorblokk tömítő pasztát. 1000% hogy a ford is azt használja :)
De a gumi az nem jó a blokkfelekhez.
Oda ahova használjátok oda jó, de blokkfélhez nem a gumis kell.
Persze meg lehet csinálni azzal is, de nem tesz jót a motornak ha a felesleget ott kinyomja.
Tapasztalatból tudom mert nekem már sült be hajtókar csapágyam ettől. (Nem én csináltam, én csak fizettem a javítást)
szerintem tegyél valami jó tömitőpasztát oda.Mi a ford szervizben olyan pasztát használunk,hogy 3-4 óra után gumissá köt meg.Tök jó anyag,ha meg szétszed valamit az ember akkor le lehet sokszor szedni szépen,le lehet huzni.Ilyet te nem tudsz venni mert fordos,de vmi hasonló anyagot keress csak.Figyelj,mikor bekened a felületet,és huzatod össze a csavarokat,akkor majdnem ki is nyomja mindnehonnan a pasztát,de ott megmarad ahol kell,ahol enélkül meg csöpögött volna.Mi általában vezérműlánc fedeleknél használjuk ezt a pasztát,meg a váltónál is.De autósboltban is tudsz venni sokféle van általában.
Szerintem nem változtat a csapágyakon,kinyomja ami nem kell.
A csapágy ragasztó is ilyesmi. Hermetik is ilyen lehetett.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|