:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Azért nem anniyra haldoklik az.Egy próbát szerintem megér mindenképpen.Különben is te áradozol a ts nyomatékáról, és tekintve hogya a két blokk a váltót meg a kenést kivéve ugyanaz, szerintem nem lesz baj, de ha lesz max leveszem róla.A hegyi utakra találták a sebesség váltót, még ha csak 4es is, szerintem 2-3ba mindenképp fel kell neki mennni.80 körül 3ba nyomatákcsúcs körül van.
De mindenek előtt meg kell csinálnom a jogsit, aztán le kell műszakiztatnom felújjítani stb., szóval odébb van az még.Egyébként pont az áttétel nyújtási szándékom miatt, arra gondoltam fel kéne rá tenni egy trophy kuplungot, mert az úgyis jó nehéz(4kg körül).Apa TSével is el lehet indulni 1500as fordulaton a nehéz kuplung miatt.
A jogsit meg úgyis csak technikusi alatt kezdem el szóval van még idő...bár már egyszer összejöt az ára csak oda kellett adnom "után képzésre" 82000 forintot, de legalább már biztonságosan illeszkedek vissza a forgalomba:D:D:D:D:D
SOHA ne legyen rá szükség, de....
"A MENTŐSÖK KÉRIK AZ ALÁBBIAKAT!!!
Mentősök tapasztalták, hogy közlekedési baleseteknél a legtöbb sérültnek van
mobiltelefonja. Olyan sérülteknél, akikkel nem lehet kommunikálni, a segítségükre
sietők nem tudják, hogy a telefon hosszú címlistájából kit értesítsenek.
Mentőápolók és mentőorvosok azt javasolták, hogy a szükség esetén értesítendő
személy adatait mindenki ugyanazon megjelölés alatt adja meg.
A nemzetközileg elismert megjelölés:
ICE (= In Case of Emergency = "vész esetén")
Ezalatt a név alatt annak a személynek a telefonszámát kell megadni, akit
vészhelyzetben / szükség esetén a rendőrségnek, mentőknek, tűzoltóknak fel
kell hívni.
Ha több ilyen személyt szeretne megadni, a következőképp lehetséges: ICE1, ICE2,
ICE3 stb.
Könnyű megcsinálni, nem kerül semmibe és vész, baleset esetén nagy segítség
lehet!
Javasoljuk ezen információ megosztását a családtagokkal, ismerősökkel is!
Forrás: Országos Mentőszolgálat, CG HU Kommunikáció
Kelt: 2010. február 15."
Mindenkinek balesetmentes közelekedést, jóidőt...
hát... 250-es TS-en tényleg nincs értelme, de a 251-es gyári 21-es áttétellel 250-es hengerrel sík úton kiforogja magát... ha kap egy erősebb hengert, akkor elbírja, nem? nem erőlködni akarok vele, csak kérdezem elvben mennyit fog a motoron ez a plusz egy fog?
egy jó peregy elbírja a gyári 20helyett a 21fogút, mert van 5 fokozat, de a 4 fokozatúba hova akarsz 22fogút? már a gyári 21 fogú is úgy fogja, majd becsinál, ha emelkedős a terep, szénné kell forgatni, hogy elválthass. egybe megy vagy 50-60at. 2.be 80. 3ba 110 leglább. 4be meg megdöglik. abba ugyanolyan hosszú a 4.mint a peregyben az 5. talán 2km/h különbség van a peregy javára gyári áttétellel. és ott van az hogy az egész 5 felé van osztva.
Komolyan van... jó minőségűnek is tűnik (legalábbis megmunkálás alapján, majd kiderül mit bír valójában). Nem próbáltam fel, de a 21-es lánckerék szépen elfér, van körülötte bőven hely, el kéne férnie a 22 fogasnak is. Későbbiekben tervezem, hogy kicsit meghergelem a blokkot, annak meg nincs értelme, hogy 6000-es fordulaton járassam, ha erősebb... akkor legyen értelme is. ezért kérdezem, hogy mennyit számít ez a +1 fog, elbírja-e az erősebb blokk
komolyan? engem is érdekelne a 22es...bár még nem hallottam...ez fel menne a TS-em re szerinted?egyébként egy próbát mindenképpen megér szerinrntem, max gyenge lesz aztán vissza cseréled, szerintem egy láncszemnyit lehet állítani a spanolón.
nah akkor elmondom, hogy a 250-esen van gyárilag 19-es, a 251-esnek 21 fogas lánckereke van a kisebb (16"-os) hátsó kerék miatt. 22-es pedig van, mert itt van az alkatrészes dobozban. :) kérdés hogy elegendő-e a teljesítmény ekkora áttétel kihajtásához?
19es van gyárilag és 21 a legnagyobb amit kapni lehet. nagyobb be se fér....
Rájöttem, hogy ki sem kell szedni a blokkot a vázból, hogy széthúzzam, ez megkönnyíti a dolgom..
...lángszóró az egyetlen fegyver...
Üdv! Gyárilag ugye elöl 21-es lánckerék van a 251-es ETZ-n. Ha 300ccm-re van fúrva és az is egy kicsit hergelve, akkor érdemes megpróbálni 22-es lánckereket, vagy hülyeség?...
bocs, magamból indultam ki :)
sorszám: 39838 (120736)
( előzmény: 150esRolleres, 2010-03-02 22:15:43)
Szétszedem-re gondoltam. Három fokozatom biztosan van. Ha lefelé nyomom a váltókart, van amikor csak piciket megy le és megakad, enyhe kattanással, és visszarugózik, van amikor hosszan, hang nélkül és az is visszarugózik, de már mindegy mit csinál, eldöntöttem, szétszedem>
Ebben az esetben le kell rakni és csinálni valami mást, mert ha dühödben szétcsapod elég macerás újra összerakni :)
Majd másnap újra próbálkozhatsz.
sorszám: 39836 (120732)
( előzmény: 150esRolleres, 2010-03-02 21:15:02)
Logikus hibakeresés a kulcsszó.
Nem azt kell tudni hogy adott tünethez milyen hiba tartozik, hanem azt végigkövetni a gépen, hogy az adott tünetet mi okozza.
A váltót pl. összerakás közben is ki szoktam próbálni hogy minden jól fut e, és akkor nem ér túl nagy meglepetés.
Persze olyan volt hogy kiugrott a léptető villa és ezért szét kellet újra szednem, de mindig csak 1 lépést kell visszalépnem és nem a teljesen összerakott blokkot kell szétszednem újra.
sorszám: 39835 (120731)
( előzmény: 150esRolleres, 2010-03-02 19:10:11)
Leszedtem a dekliket, 2x6 lamellám van, azt nem inci-finciztem el, végpontokig tekergettem azt az átmenő csavart, ami blokkcsavarnak tünik, és a bal oldalon biztosítólemezes-anyás, de nem találtam azt a helyet a felszerelt váltókarral, amikor a hátsó kerék elfordul akadálymentesen. Nagyon kevés választ el attól hogy...
Nem találom az üreset!!! Tételezzük fel, hogy mindent jól raktam össze, min lehetne állítani még?A jobb oldali anyás-rögzítös csavar ütközésig, aztán vissza, csapágygolyók vannak. A kupplungkarnál nem sokat ér az állítás. Van valami gondolatotok ezzel kapcsolatban?
én nem párhuzamosan hanem sorosan tenném.
De még inkább egy feszstabot tennék vele sorba,frankó hűtőbordával, a lámpaburába el kell férnie.
Keresd Sub-ee.
Ha érdekel az elektronika ezen a szinten szívesen elmondom miért hülyeség ez amit írtál, de szeritnem téged inkább csak a helyes megoldás érdekel :)
-Először is nem párhuzamos hanem soros ellenállás kell. Ez nagyon fontos, mert a párhuzamos ellenállás nem változtat a LED-re jutó feszültségen semmit, csak az akkumulátort meríti le.
-Másodszor. Olyan LED nincs hogy 12V 4W, mert a LED-et árammal kell meghajtani nem feszültséggel.
Ez téged annyiban érint hogy az általad leírt adatok alapján nem lehet megmondani mi kell neked.
Pontos LED típus, karakterisztikájának ismeretében szükséges a munkapontot és a hozzá tartozó ellenállást kitalálni.
Az én LED-es lámpám pl. tervezés szerint 10 és 15V (illetve 5-7,5V) között üzembiztosan működik. Fényereje az izzóhoz képest elhanyagolható mértékben változik ebben a tartományban
Ha te boltban. Autóba való LED-es lámpát vettél, akkor azon már gyárilag rajta van a megfelelő ellenállás. Tehát 14,5V-on garantáltan nem fog tönkre menni, mert hivatalosan ez az üzemi feszültség a 12V-os járművekben. Ha ennél nagyobb akkor az akku is tönkremegy.
A párhuzamos ellenállás, akkor kell ha az indexrelé nem működik, ugyanis a LED ugyan akkora fényerő mellet kb 20%-nyi teljesítményü és az index villogtatók úgy értelmezik hogy kiégett az izzó.
Helyzetjelzőben ilyen probléma nincsen.
Másik hogy 4W valós teljesítményű LED reflekor izzó helyett is jó.
Féklámpa és helyzetjelző+ rendszámtábla világítás ledekből nekem kevesebb mint 2W teljesítményű és sokkal de sokkal jobban látszik mint a 21+5W izzó.
Helló!
Etz helyzetjelzőhöz szeretnék egy 12V-os 4W-os ledes izzót tenni. De én úgy tudom, hogy a generátor töltés közben kb 14V feszültséget is képes produkálni, így természetesen kinyírja a ledes izzót. Elvileg ha párhuzamosan kötök rá egy ellenállást az meg menti, csak konkrétan nem tudom milyen ellenállás legyen. Hallottam olyanokat, hogy 200 ohmos 2W-os vagy 33 ohmos 5W-os, de nem vagyok benne biztos.
Valószinüleg az a test vezeték maradt le. Köszi
A lánc általában hosszabb mint szükséges, hiszen több motorra és több féle láncméretre is elégnek kell lennie.
Lánc bontó szerszám létezik amivel szét lehet kulturáltan szedni egy láncot, de ha le flexeled a szegecs tetejét és úgy szeded szét az is jó, csak ne hibázz mert vissza toldani csak spec. szerszámmal lehet...bár a Favoritot lehet hogy azzal sem.
sorszám: 39827 (120698)
( előzmény: 150esRolleres, 2010-02-28 21:14:54)
ami szerinted a kondira megy az valójában a testvezeték. annak a sarúját fel lehet csavarozni a kondi bilincse nélkül is. ezt vissza kell rakni, és rá kell csatlakoztatni a gyárilag barna színű vezetéket. nem tudom, sub-bee milyen gyujtásokat csinál, de minden bizonnyal + szálat kell behúzni a dinamó kötegbe. a zöld alapon piros megy a D+ra. ez a +szénkefe. a zöld alapon kék megy a gerjesztésre DF pont. a sima zöld meg a megszakítóra. na mindegy. van egy olyan érzésem, hogy számodra a dinamó-megszakító együttes a gyújtás szóval egyenlő. ez nem így van. sokszor mondtam már mindenféle fórumon, hogy ha erröl van szó, akkor legyünk pontosak. a dinamó az DINAMÓ, a megszakító, meg a kondi, az meg GYÚJTÁS. szóval akkor mit kötöttél, mihez?!
sorszám: 39826 (120697)
( előzmény: 150esRolleres, 2010-02-28 15:24:49)
nekem még nem volt szerncsém olyan lánchoz, amiből nem kellett kiütni semmit sem.
nekem a kis ts-re az arany favoritz fel se ment szem kiütés nélkül:D
sorszám: 39824 (120693)
( előzmény: 150esRolleres, 2010-02-28 21:14:54)
Azt nem tudom mitől lazább mint volt, teljesen hátul van a kerék, pedig volt vagy fél centi, fogaskerekeken sem változtattam.Biztosan megnyúlt a sok hótól.Ha ráülök akkor is tök laza. Nem tudom mit nyerek egy lánc-cserével, lehet hogy ugyanannyira lóg majd. Illik szemet kiszedni? Vagy azt nem fogom tudni biztonságosan megoldani?
Nekem azt mondták korábban, hogy vagy síkban, vagy annál egy picivel beljebb. Én egyszer amikor nem tudtam mi és épp a blokkösszefogató csavarokat próbáltam utánahúzni, egy nézd már ez meg de ki van lazulva felkiáltással teljesen becsavartam a váltóállítót :D:D Érdekes volt a hazaút(20km). Persze nem jöttem rá mi a rák van. Vállalom béna voltam, de a legjobban a saját kárán tanul az ember.
sorszám: 39822 (120690)
( előzmény: 150esRolleres, 2010-02-28 18:22:33)
Én favoritot használok, nincs vele gond, másikat nem ismerem.
sorszám: 39821 (120688)
( előzmény: 150esRolleres, 2010-02-28 16:33:13)
Az a váltóállító csavar amelyik átmenő és a bal oldalon biztosító lemezes, annak mi az ideális helyzete? Síkban legyen az önvénnyel? Vagy ezt csak próbakörök alapján tudom beállítani?
Melyik a jobb lánc a favorit, vagy az Y.B.N, vagy egyik sem?
Beindult, és a gatyámat összepermeteztem, viszont világít a töltéslámpa. Egy subee féle el.gyujtást raktam rá, mindent a leírtak szerint(ha érdekel hogyan is van, leírom). Lehet hogy ilyenkor nem tölti az akkut? Vagy mi lehet? A kondit le kellett szedni, és az eredeti kábelek közül kettö maradt, ami a kondira megy és ami a megszakítóra.
bal oldali dekli nélkül be kell induljon, semmi köze a működéshez nyugodtan beindíthatod, egy pillanatra(ez nem árt neki), sőt, ha neked az a perverziód hogy menni akarsz vele egy kört, azt is megteheted(ez már nem kedvez a szerkezetnek, de símán túlélné) arra készülj, hogy a lánc rögtön kiszórja magából az összes olajat, és tutira összeken mindent a hatósugarában. amiért nem szabad beindítani, az az, hogy a berúgószerkezet szétugorhat, meg hát nincs mi támassza a csőtengelyt berúgáskor, fennáll a veszélye, hogy elgörbíted a váltótengelyt.
sorszám: 39817 (120670)
( előzmény: 150esRolleres, 2010-02-28 13:16:02)
Megfejtetem, a bowden nem volt a helyén, steklámpánál nem a legjobb szerelgetni. Viszont kérdésem az lenne, hogy baloldali dekli nélkül és olaj nélkül be tudna indulni? Egy pillanatra..
Összeraktam a kis TS-t, valamelyik fokozatban benne van, nem segít rajta a kinyomott kuplung, beállítottam durván-finoman. Mit lehet még tenni, a blokkot jól raktam össze, nem először szedem szét.
Na ennek így mér van értelme.
Elvileg az eredeti MZ gyújtásnál is csak ennyi az átalakítás, de elég sok meghibásodást láttam már ezzel, ezért idegenkedek tőle.
Gyakori a HAL szegecselésének kilazulása. Néha a HAL is megdöglik, maga az elektronika az elég megbízható, de az is elavult.
Szóval jó lehet a Mecseki féle MZ gyújtás, és ha nem lesz drága akkor én is vevő vagyok rá, mert lusta vagyok magamnak csinálni :D
ha már gyújtás: fetes opto jeladós gyújtás van láthatáron, a két nullszériás példány már nálam van, MŰKÖDNEK nagyon pofás kis egyszerű cucc. előreláthatólag hétvégén tesztelem élesben.
a világhírű Mecseki Zsolt mester terméke. millióféle elektromos kütyüt gyárt nemzetközileg elismert minőségben. trabantra, wartburgra már bevált létező gyújtást gyárt(én már több éve nyúzok egyet, kinyírhatatlan) továbbá többféle mechanikust kiváltó elektronikus fesszabályzókat(pl mz és jawa dinamóhoz is, ilyet is nyúzok már egy ideje. már alapjáraton világítással együt is képes eleget tölteni.. lenyűgöző) amelyekkel a lehető legtöbbet lehet kihozni az öreg technikából.
MZ gyújtás lényege: le kell szerelni a megszakítós alaplapot a kondenzátorral együt, felszerelni a szóban forgó elektronikus alaplapot, a gyári megszakítóbütyökre(excenter) fel kell húzni egy forgórészt, mindezt rögzíteni. egy +szálat kell odahúzni az alaplaphoz a gyújtótrafó 15ös pontjától, ezután be kell állítani, és már megy is. ennél egyszerűbben beszerelhető gyújtás eddig még nem volt sose, üzemhiba esetén ezt lehet a legegyszerűbben visszaalakítani megszakítósra. bár ahogy a mester termékeit ismerem, ez is minden bizonnyal örök darab.
beszerelése kb 10 perc beállítással együtt, ha gyakorlott kéz végzi.
a tesztelést én fogom végezni, ha beválik, rááll a sorozatgyártásra, gondolom kitalál rá valami árat, és máris lehet rendelni. 6-12V-os változatba egyaránt lesz.
Nekem akkor (is) sokat fogyasztott, füstölt, negyedikben nem akart menni, csak harmadikban. Így mentem le Börsről Bogácsra, aztán visszafelé meguntam, és Gyöngyösön egy kútnál megfordítottam a pogácsát, a bowdwenen pedig lazítottam. Aztán megint jó volt egy ideig minden
Sziasztok! ezt sunyátok meg nagyon komoly 1 ilyen dobozt nekem is le tehetnének a ház ellöt :D http://sportmotor.hu/motoros_videok/reklam/mz-etz-251-kicsomagolas-es-az-els-beinditasa-31794
én is főztem karbit, nekem bejött. itt egy kis videó róla : http://sportmotor.hu/motoros_videok/poen/karburator-fzes-39033
sorszám: 39810 (120644)
( előzmény: 150esRolleres, 2010-02-25 22:25:39)
"mostanság" akart lenni...
Akit érdekel...nem az enyém...de láttam, hogy mostanás kerestetek hasonlókat errefelé....
http://www.kepesmotor.hu/motoros_taska_doboz/p319392
üdv:
F.
Ja és a gyári MZ gyújtáson hajlamos megdögleni a hal érzékelő, ami megmagyarázhatattlan hibajelenségeket okoz. Megszakítón meg azonnal látszik/mérhető ha gond van vele.
A hagyományos megszakító teljesen jó. MZnek az a leg megbízhatóbb alkatrésze.
Állíttasd be olyannal aki tényleg ért hozzá és foglalkozz inkább a többi problémájával a motornak.
Ha pedig már minden tökéletes akkor gondolkozz elektronikus gyújtáson.
Bármelyik elektronikus gyújtás jobb szikrát ad mint a megszakító, de a felrakásuk macerás.
Én a versenyzős ETZ-mre is direkt megszakítót raktam. Volt rajta elektronikus, de visszakerült a megszakító.
Hát egyenlőre, amit Keri, meg 150esRolleres írt, hogy a levegőjárat lehet eldugulva, de annál is inkább a szívató gumipogácsájára gyanakodnék! Azt eddig még soha nem cseréltem, nagyon sanszos, hogy az még a gyári!
Véleményekre is kíváncsi lennék, a gyújtással kapcsolatban, hogy kinek melyik fajta jön be, melyiket ajánlaná! Eddig nekem a hagyományos megszakítós volt, de vmit alakítani kéne rajta!
Tehát várom a szavazatokat, érveket ellene, mellette, a megszakítós, tirisztoros, megszakító+tranzisztoros maszek verzió, hall jeladós maszek változatokra! Kinek mik a tapasztalatai, érvei!
Én meg vettem ultrát csak azóta alább hagyott a lelkesedés :)
Ja meg vettem egy ETZ 251est, ami úgy tűnik jól működik. Még közúton csak egyszer próbáltam ki, mert nincs rajta rendszám. Most ezt lepapírozom és halleluja!! A kis TS azt csinálja, hogy beindul és leáll, de már nem idegesít. Visszarakom az eredeti karbiját, most találtuk meg a pincében 3év után...
azénvónék, de nem jött be
az hogy mennyire melegszik a blokk tökmindegy egy nagy fordulatú tengelyre való viton szimeringnek. a kis karbi kicsit rontja a teljesítményt, de ettől még jó kéne legyen. az alapjáratproblémád meg megint csak szimeringre is vezethető, mert a falslevegős főtengely miatt már alapból nincs normális alapjárat beállítási lehetőséged. lehetetlen beállítani.. az utángyártott tű, meg lehet magába, vagy készletbe, mindegy.. szar.
gyújtás marha fontos, az a legfontosabb, egy jól tömített blokk mellett, aztán jön a porlasztó. ilyenkor kedvencem amikor a gyújtás szóba jön, és a delikvens meg büszkén leírja, hogy az "tökéletes". na arra befizetek :D ilyen kb 1000motorból egybe van, és az sem tökéletes, hanem jól működő, és megbízható.
Ja és valaki csinálta azt hogy ultrás vízben vagy trisóban kifőzte a karburátor, mert a sima tisztogatás nem segített neki.
Ha nem tudsz alapjáratot állítani akkor a mellék levegő járatok lehetnek eldugulva, ami a 125-ös ETZ-n könnyen előfordulhat.
Amit Rolleres is írt az is lehetséges hiba ezekkel a tünetekkel.
Ha ezek rendben vannak akkor már viszonylag egyszerű normális alapjáratot csinálni.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|