hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. április 26. szombat 
Ervin

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

150esRolleres
válasz erre | email2010-03-07 07:24:05
Köszi, a leírtak alapján már tudok mihez viszonyítani. Teljesen szétszedtem, és egy 8 évvel fiatalabb gépből(vettem donornak) átraktam a holmikat, tegnap kínomban megkérdeztem az eladót is, hogy volt e vele váltási probléma, de tökéletes volt. Úgy szedtem szét, hogy a jobb oldali blokkfelet szedtem le csak, a bal oldalon a kupplungot szét sem szedtem, onnan csak a dekli hiányzik. Visszaraktam a váltókart és így próbálgattam, de aztán rájöttem, hogy balgaság, mert nem azt a kihajtó tengelyen lévő zsákfuratos fogaskerék(ami rajta maradt a jobb félen)ha nem kapcsolódik akkor van üresben, és akkor a lánckerék nem kap hajtást? Nagyon rosszul fogalmazok, de hátha megérted...
A másik gyanúm összeszereléskor a fogaskerekek helye: Van a golyós-rugós tengelyen egy kar, aminek az íves bemart részébe azt a tárcsás fogaskerék párost(szétjönnek, de tárcsás talpukkal kapcsolódnak)illesztem be, és a másik tengelyen ugyanennek a karnak a vége egy ilyen nútos fogaskerékpárhoz kapcsolódik(ez nem jön szét)? Ezek egysíkban egyszerre mozognának? Ezt a kart egyébként szétszedés nélkül tudom átpattintani a megfelelő helyzetébe(2.kimarás)? Később az emailodra küldök képeket, Köszönöm a segítséged
sorszám: 39865 (120789)
(előzmény: Péter mz, 2010-03-06 20:50:10)

 
 
Black Dragon
válasz erre | email2010-03-06 22:40:44
Hello!
Keresek 250-es ETZ-t. Simsont adnék cserébe.
sorszám: 39864 (120785)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2010-03-06 20:54:08
ja meg a golyó tarja a helyén az üreset is azért van az öt mart hely. 4db a sebességeknek megy egy az üresnek.
Akkor sincs üres ha a tengely nagyon el van tekerve,és igy ha üresbe is teszed akkor attól függ merre van elállitva a tengely vagy 1 ben lesz félig vagy kettőben félig.és ezért nincs rendes üres.
sorszám: 39863 (120784)
(előzmény: Péter mz, 2010-03-06 20:50:10)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2010-03-06 20:50:10
helló
Van egy tengely amit te állitgattál kivülről.Mennyire szedted szét a váltó részét?darabokra?Ha nem akkor is,van egy tengely amit állitasz azon van 5 kimarás.A kapcsolóvillában meg van egy rugó és egy golyó,ez a golyó ugrik mindig bele a megfelelő kimarásba.Ez a golyó tarja melyén a fokozatokat hogy ne ugorjon ki magától a sebesség.Üresben a kapcsólóvilla balról a 2. kimarásban kel hogy legyen rögzitve a golyó által.Az a négyablakos lemezke már a kapcsolgatásokhoz kell.Szerepe az hogy van neked ugye a váltókarod amit te most látsz is,a váltókar végén van 1-1 köröm.Az mozgatja az a 4 ablakos lemezt.Amugy tedd most fel szétszedett állapotban a váltókart,ja és javaslom hogy a váltó fogaskerekek meg minden legyen a bal blokkfélbe,és igy kicsit nehezebben de tudsz váltogatni és megismerni a mechanizmust,jól figyeld meg mi mit mozgat és rájössz a hibára.Ha nem tudsz pl 1est kapcsolni akkor a kimart tengelyt állitsd jobbra,ha viszont kidobná az 1 est,állitsd balra.Amugy figyeld csak meg a mozgásokat,és bentmarad a fejedben és emlékezni fogsz rá,igy sokkal könnyebb átgondolni majd legközelebb hogy mi is történik odabent amikor állitod kivülről,szétszedés nélkül a váltóállitó tengelyt.Alapból a váltótengely 2 körmének a négyablakos lemez 2 széléhez egyformán kell állnia.Tehát szimmetrikusan.Nemtudom igy leirni.De az a lényeg hogy ha jó a váltókart központositó ollórugód akkor ugyis ugy áll meg a váltókar ahogy kell neki.Esetleg fényképeket küldhetsz nekem arról hogy most mi hogy áll neked vagy msn re is felvehetsz ,segitek.peter001@leveleponthu
sorszám: 39862 (120783)
(előzmény: 150esRolleres, 2010-03-06 16:09:37)

 
 
150esRolleres
válasz erre | email2010-03-06 16:09:37
Megbontottam, aki tudja minek hogyan kell állnia, annak a legjobb. Az a sejtésem, hogy üresben a villa támaszkodik a karmaival abba a négyablakos lemezke szélében, de ilyenkor is "fog"! Hogy kell állnia, hogy üresben legyen?
sorszám: 39861 (120782)

 
 
150esRolleres
válasz erre | email2010-03-06 12:59:48
A blokkot most szedtem ki, mindjárt meglátjuk, mi a helyzet..
sorszám: 39860 (120781)
(előzmény: Jaky16, 2010-03-06 10:02:22)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2010-03-06 10:02:22
Mindenképpen az állító csavart nézném meg, ugyan kevés rá az esély véleményem szerint, de én állítottam már el a régebbi szétkopott váltomat úgy, hogy nem volt negyedikem.Szerintem a másik véglet is simán elképzelhető.Jah és a csavart(ami a kulung felőli oldalt van) én nem tettem vissza nekem nem állítódik el.
Nálam a helyes beállítás az volt, hogy amikor egyesbe volt a váltóm lefelé nem volt kottya, értem ezt úgy hogy ugyan a váltókar mozgot lefelé, de nem lehetett érezni hogy a váltót belül mozgatná.Persze míg nem lett a komplett váltóm kicserélve néha így elhagytam a negyediket, volt hogy 30km után csak egyszer kidobta.Az én gépem sajnos elég viharvert volt(most is az csak fel lett újjítva, mondjuk a gyújtás felőli csapágyházon szinte át esik a csapágy, ezért hermetikkel kentem be vastagon beleszáratt, most fasza:D)A váltómat is olaj nélkül járatták szal nekem ezért volt szar.
sorszám: 39859 (120779)
(előzmény: 150esRolleres, 2010-03-05 21:43:59)

 
 
150esRolleres
válasz erre | email2010-03-05 21:43:59
Az MZ-nél megvan minden sebesség, kivéve az üreset, és szét kell szedni miatta, a Jawanál semmi nics, csak üres, és azt is szét kell szednem. Lelkem tapsol
sorszám: 39858 (120778)
(előzmény: Keri, 2010-03-05 21:02:05)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-03-05 21:02:05
Egyébként ha nézted a Doktor House-t vagy olvastál Sherlock Holmest (a filmekben nem jön ki) ezek mintapéldái a logikus hibakeresés (deduktív nyomozás) módszerének. Bár sokan ezt nem veszik észre de nagyon jól felépített eseteket írnak le.
sorszám: 39857 (120777)
(előzmény: Keri, 2010-03-05 20:57:46)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-03-05 20:57:46
Vicces vagy :)
Én döntsek egy olyan szerkezet javítási módjáról amit még fényképen sem láttam :D

Akkor még egyszer elmondom a jelszót: Hibakeresés.

Ez a módszer abból indul ki hogy legalább nagyjából ismered egy gép működését és felépítését.

Namost, ha észlelsz egy hiba jelenséget, akkor nem a lexikont lapozod fel, hogy az akadó váltókarhoz melyik csavart hány fordulattal kellene eltekerni, hanem megnézed hogy mitől akad.
Ha nem látod az okát akkor elkezded szétszedni hogy lássad.
Ha látod akkor pedig megnézed hogy lehet visszaállítani a helyes működést és visszaállítod.

Aztán van még olyan hogy "Logikus hibakeresés" Ehhez ne árt részletesen ismerni a gép működését, ugyanis itt olyat csinálsz hogy a hibatünetek együtteséből logikusan végiggondolod hogy milyen konkrét hiba okozhatja, aztán ezeket leszűkíted úgy hogy kizárod azokat a lehetőségeket amiket valamelyik tünet megléte kizár, vagy olyat ami olyan tünetet okozna amit nem tapasztalsz.

Ha szerencséd van egyetlen hibára szűkítetted és ezt kell elhárítani. Ha nincs szerencséd akkor pedig a tünetek több hibára is utalhatnak, ezért további vizsgálattal kizárod azokat a többi lehetőséget, amíg egyetlen nem marad. Ez lehet hogy azzal jár hogy szét kell szedni.

Egyébként ezért nehéz segíteni általában írásban, mert olyan tünetek felet siklotok el ami fontos lenne a logikus hibakareséshez, és olyanokat mondotok el, ami csak bővíti a lehetőségeket.

Namost a te konkrét akadó váltókarodhoz lehet hogy nem kell szétszedni, de mivel nincsenek kellő ismereteid a gépről, a logikus hibakereséshez, (nekem sem) kénytelen vagy simán hibát keresni és megbizonyosodni arról hogy mi okozza, és ha ehhez szét kell szedni, akkor szedd szét.
sorszám: 39856 (120776)
(előzmény: 150esRolleres, 2010-03-05 19:29:17)

 
 
150esRolleres
válasz erre | email2010-03-05 19:29:17
Keri, akkor szerinted szét kell szednem a leírtak alapján? Nagyon nehezen veszem rá magam, rádbízom a döntést...
sorszám: 39855 (120775)

 
 
Atilla
válasz erre | email2010-03-05 19:28:29
A leganyagiasabb ember nem a mentősökön követelte a lét, de mindent lebontott forintra!
A sztori:
Elesett motorral egy srác a mentőállomástól kb. 100 méterre. Akkor még én is mentőztem, a kollégák kb. 2 perc múlva ott voltak.
Fekete chopper kissé összetörve, a srác mellette, a karja fáj.
Míg vizsgálgatják, közben saccolgatja, hogy kb 300 000 Ft. a kár.
Azután kiderült, hogy minimum a felkarcsontja eltört, hát levágták róla a bőrkabátot, közben mondja, hogy akkor 360 000.
Alatta egy színes sas (tetkó), aminek a közepén áll ki a csont, a srác ránéz és rezzenéstelen arccal annyit mond: 400 000.

:-)
sorszám: 39854 (120774)
(előzmény: Keri, 2010-03-04 15:58:34)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-03-04 15:58:34
Viszont az elég durva hogy a motoros bakancs árát be akarta hajtani a mentősökön :D
Nem tudom mit szólt volna a nyílt törésével, ha elkezdik lerángatni róla.
Ez szerintem inkább a biztosító költsége.
sorszám: 39853 (120765)
(előzmény: Mahonee, 2010-03-04 11:53:40)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-03-04 15:56:23
Tényleg jó ötlet, de eleve érdemes magadnál tartani egy orvosi paramétereidet tartalmazó kártyát. (gyógyszer érzékenység, vércsoport, betegség)

Nekem amúgy gyárilag van ilyen funkciója a telefonomnak. 2 gomb megnyomásával elküld egy előre megírt SMS-t és a GPS koordinátáimat.
sorszám: 39852 (120764)
(előzmény: Mahonee, 2010-03-04 11:53:40)

 
 
Mahonee
válasz erre | email2010-03-04 11:53:40
Igaz nem ellenőriztem a forrást, mert megbízható kollégától jött a mail pdf melléklettel. A mentősök oldalán tényleg nincs fenn... Viszont mindenki pozitívan nyilatkozik a témában.
Nekem még újdonság volt :D:D
sorszám: 39851 (120761)
(előzmény: Kuci, 2010-03-04 10:41:48)

 
 
Kuci
válasz erre | email2010-03-04 10:41:48
http://www.origo.hu/itthon/20081106-hasznos-de-csak-spam-az-ice-feliratra-biztato-internetes-korlevel.html

Figyeld a dátumot! :)
sorszám: 39850 (120760)
(előzmény: Mahonee, 2010-03-04 08:44:53)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2010-03-04 10:19:06
Azért nem anniyra haldoklik az.Egy próbát szerintem megér mindenképpen.Különben is te áradozol a ts nyomatékáról, és tekintve hogya a két blokk a váltót meg a kenést kivéve ugyanaz, szerintem nem lesz baj, de ha lesz max leveszem róla.A hegyi utakra találták a sebesség váltót, még ha csak 4es is, szerintem 2-3ba mindenképp fel kell neki mennni.80 körül 3ba nyomatákcsúcs körül van.
De mindenek előtt meg kell csinálnom a jogsit, aztán le kell műszakiztatnom felújjítani stb., szóval odébb van az még.Egyébként pont az áttétel nyújtási szándékom miatt, arra gondoltam fel kéne rá tenni egy trophy kuplungot, mert az úgyis jó nehéz(4kg körül).Apa TSével is el lehet indulni 1500as fordulaton a nehéz kuplung miatt.
A jogsit meg úgyis csak technikusi alatt kezdem el szóval van még idő...bár már egyszer összejöt az ára csak oda kellett adnom "után képzésre" 82000 forintot, de legalább már biztonságosan illeszkedek vissza a forgalomba:D:D:D:D:D
sorszám: 39849 (120759)
(előzmény: waresz, 2010-03-03 22:42:13)

 
 
Mahonee
válasz erre | email2010-03-04 08:44:53
SOHA ne legyen rá szükség, de....

"A MENTŐSÖK KÉRIK AZ ALÁBBIAKAT!!!
Mentősök tapasztalták, hogy közlekedési baleseteknél a legtöbb sérültnek van
mobiltelefonja. Olyan sérülteknél, akikkel nem lehet kommunikálni, a segítségükre
sietők nem tudják, hogy a telefon hosszú címlistájából kit értesítsenek.
Mentőápolók és mentőorvosok azt javasolták, hogy a szükség esetén értesítendő
személy adatait mindenki ugyanazon megjelölés alatt adja meg.
A nemzetközileg elismert megjelölés:
ICE (= In Case of Emergency = "vész esetén")
Ezalatt a név alatt annak a személynek a telefonszámát kell megadni, akit
vészhelyzetben / szükség esetén a rendőrségnek, mentőknek, tűzoltóknak fel
kell hívni.
Ha több ilyen személyt szeretne megadni, a következőképp lehetséges: ICE1, ICE2,
ICE3 stb.
Könnyű megcsinálni, nem kerül semmibe és vész, baleset esetén nagy segítség
lehet!
Javasoljuk ezen információ megosztását a családtagokkal, ismerősökkel is!

Forrás: Országos Mentőszolgálat, CG HU Kommunikáció
Kelt: 2010. február 15."

Mindenkinek balesetmentes közelekedést, jóidőt...
sorszám: 39848 (120754)

 
 
Nfsman
válasz erre | email2010-03-03 22:48:29
hát... 250-es TS-en tényleg nincs értelme, de a 251-es gyári 21-es áttétellel 250-es hengerrel sík úton kiforogja magát... ha kap egy erősebb hengert, akkor elbírja, nem? nem erőlködni akarok vele, csak kérdezem elvben mennyit fog a motoron ez a plusz egy fog?
sorszám: 39847 (120753)
(előzmény: waresz, 2010-03-03 22:42:13)

 
 
waresz
válasz erre | email2010-03-03 22:42:13
egy jó peregy elbírja a gyári 20helyett a 21fogút, mert van 5 fokozat, de a 4 fokozatúba hova akarsz 22fogút? már a gyári 21 fogú is úgy fogja, majd becsinál, ha emelkedős a terep, szénné kell forgatni, hogy elválthass. egybe megy vagy 50-60at. 2.be 80. 3ba 110 leglább. 4be meg megdöglik. abba ugyanolyan hosszú a 4.mint a peregyben az 5. talán 2km/h különbség van a peregy javára gyári áttétellel. és ott van az hogy az egész 5 felé van osztva.
sorszám: 39846 (120752)
(előzmény: Jaky16, 2010-03-03 21:34:28)

 
 
Nfsman
válasz erre | email2010-03-03 21:44:35
Komolyan van... jó minőségűnek is tűnik (legalábbis megmunkálás alapján, majd kiderül mit bír valójában). Nem próbáltam fel, de a 21-es lánckerék szépen elfér, van körülötte bőven hely, el kéne férnie a 22 fogasnak is. Későbbiekben tervezem, hogy kicsit meghergelem a blokkot, annak meg nincs értelme, hogy 6000-es fordulaton járassam, ha erősebb... akkor legyen értelme is. ezért kérdezem, hogy mennyit számít ez a +1 fog, elbírja-e az erősebb blokk
sorszám: 39845 (120751)
(előzmény: Jaky16, 2010-03-03 21:34:28)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2010-03-03 21:34:28
komolyan? engem is érdekelne a 22es...bár még nem hallottam...ez fel menne a TS-em re szerinted?egyébként egy próbát mindenképpen megér szerinrntem, max gyenge lesz aztán vissza cseréled, szerintem egy láncszemnyit lehet állítani a spanolón.
sorszám: 39844 (120750)
(előzmény: Nfsman, 2010-03-03 20:30:11)

 
 
Nfsman
válasz erre | email2010-03-03 20:30:11
nah akkor elmondom, hogy a 250-esen van gyárilag 19-es, a 251-esnek 21 fogas lánckereke van a kisebb (16"-os) hátsó kerék miatt. 22-es pedig van, mert itt van az alkatrészes dobozban. :) kérdés hogy elegendő-e a teljesítmény ekkora áttétel kihajtásához?
sorszám: 39843 (120746)
(előzmény: Jaky16, 2010-03-03 19:29:50)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2010-03-03 19:29:50
19es van gyárilag és 21 a legnagyobb amit kapni lehet. nagyobb be se fér....
sorszám: 39842 (120741)
(előzmény: Nfsman, 2010-03-03 18:04:45)

 
 
150esRolleres
válasz erre | email2010-03-03 19:02:29
Rájöttem, hogy ki sem kell szedni a blokkot a vázból, hogy széthúzzam, ez megkönnyíti a dolgom..
sorszám: 39841 (120740)

 
 
150esRolleres
válasz erre | email2010-03-03 18:06:43
...lángszóró az egyetlen fegyver...
sorszám: 39840 (120738)
(előzmény: Keri, 2010-03-03 08:04:52)

 
 
Nfsman
válasz erre | email2010-03-03 18:04:45
Üdv! Gyárilag ugye elöl 21-es lánckerék van a 251-es ETZ-n. Ha 300ccm-re van fúrva és az is egy kicsit hergelve, akkor érdemes megpróbálni 22-es lánckereket, vagy hülyeség?...
sorszám: 39839 (120737)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-03-03 08:04:52
bocs, magamból indultam ki :)
sorszám: 39838 (120736)
(előzmény: 150esRolleres, 2010-03-02 22:15:43)

 
 
150esRolleres
válasz erre | email2010-03-02 22:15:43
Szétszedem-re gondoltam. Három fokozatom biztosan van. Ha lefelé nyomom a váltókart, van amikor csak piciket megy le és megakad, enyhe kattanással, és visszarugózik, van amikor hosszan, hang nélkül és az is visszarugózik, de már mindegy mit csinál, eldöntöttem, szétszedem>
sorszám: 39837 (120733)
(előzmény: Keri, 2010-03-02 21:15:40)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-03-02 21:18:07
Ebben az esetben le kell rakni és csinálni valami mást, mert ha dühödben szétcsapod elég macerás újra összerakni :)
Majd másnap újra próbálkozhatsz.

sorszám: 39836 (120732)
(előzmény: 150esRolleres, 2010-03-02 21:15:02)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-03-02 21:15:40
Logikus hibakeresés a kulcsszó.
Nem azt kell tudni hogy adott tünethez milyen hiba tartozik, hanem azt végigkövetni a gépen, hogy az adott tünetet mi okozza.

A váltót pl. összerakás közben is ki szoktam próbálni hogy minden jól fut e, és akkor nem ér túl nagy meglepetés.
Persze olyan volt hogy kiugrott a léptető villa és ezért szét kellet újra szednem, de mindig csak 1 lépést kell visszalépnem és nem a teljesen összerakott blokkot kell szétszednem újra.
sorszám: 39835 (120731)
(előzmény: 150esRolleres, 2010-03-02 19:10:11)

 
 
150esRolleres
válasz erre | email2010-03-02 21:15:02
Leszedtem a dekliket, 2x6 lamellám van, azt nem inci-finciztem el, végpontokig tekergettem azt az átmenő csavart, ami blokkcsavarnak tünik, és a bal oldalon biztosítólemezes-anyás, de nem találtam azt a helyet a felszerelt váltókarral, amikor a hátsó kerék elfordul akadálymentesen. Nagyon kevés választ el attól hogy...
sorszám: 39834 (120730)

 
 
150esRolleres
válasz erre | email2010-03-02 19:10:11
Nem találom az üreset!!! Tételezzük fel, hogy mindent jól raktam össze, min lehetne állítani még?A jobb oldali anyás-rögzítös csavar ütközésig, aztán vissza, csapágygolyók vannak. A kupplungkarnál nem sokat ér az állítás. Van valami gondolatotok ezzel kapcsolatban?
sorszám: 39833 (120727)

 
 
zsolt-etz
válasz erre | email2010-03-02 17:14:52
Köszi az infókat!!
sorszám: 39832 (120726)

 
 
Laca_D
válasz erre | email2010-03-02 16:59:17
én nem párhuzamosan hanem sorosan tenném.
De még inkább egy feszstabot tennék vele sorba,frankó hűtőbordával, a lámpaburába el kell férnie.
Keresd Sub-ee.
sorszám: 39831 (120725)
(előzmény: zsolt-etz, 2010-03-02 14:58:24)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-03-02 16:55:19
Ha érdekel az elektronika ezen a szinten szívesen elmondom miért hülyeség ez amit írtál, de szeritnem téged inkább csak a helyes megoldás érdekel :)

-Először is nem párhuzamos hanem soros ellenállás kell. Ez nagyon fontos, mert a párhuzamos ellenállás nem változtat a LED-re jutó feszültségen semmit, csak az akkumulátort meríti le.

-Másodszor. Olyan LED nincs hogy 12V 4W, mert a LED-et árammal kell meghajtani nem feszültséggel.

Ez téged annyiban érint hogy az általad leírt adatok alapján nem lehet megmondani mi kell neked.

Pontos LED típus, karakterisztikájának ismeretében szükséges a munkapontot és a hozzá tartozó ellenállást kitalálni.

Az én LED-es lámpám pl. tervezés szerint 10 és 15V (illetve 5-7,5V) között üzembiztosan működik. Fényereje az izzóhoz képest elhanyagolható mértékben változik ebben a tartományban

Ha te boltban. Autóba való LED-es lámpát vettél, akkor azon már gyárilag rajta van a megfelelő ellenállás. Tehát 14,5V-on garantáltan nem fog tönkre menni, mert hivatalosan ez az üzemi feszültség a 12V-os járművekben. Ha ennél nagyobb akkor az akku is tönkremegy.

A párhuzamos ellenállás, akkor kell ha az indexrelé nem működik, ugyanis a LED ugyan akkora fényerő mellet kb 20%-nyi teljesítményü és az index villogtatók úgy értelmezik hogy kiégett az izzó.

Helyzetjelzőben ilyen probléma nincsen.

Másik hogy 4W valós teljesítményű LED reflekor izzó helyett is jó.
Féklámpa és helyzetjelző+ rendszámtábla világítás ledekből nekem kevesebb mint 2W teljesítményű és sokkal de sokkal jobban látszik mint a 21+5W izzó.

sorszám: 39830 (120724)
(előzmény: zsolt-etz, 2010-03-02 14:58:24)

 
 
zsolt-etz
válasz erre | email2010-03-02 14:58:24
Helló!
Etz helyzetjelzőhöz szeretnék egy 12V-os 4W-os ledes izzót tenni. De én úgy tudom, hogy a generátor töltés közben kb 14V feszültséget is képes produkálni, így természetesen kinyírja a ledes izzót. Elvileg ha párhuzamosan kötök rá egy ellenállást az meg menti, csak konkrétan nem tudom milyen ellenállás legyen. Hallottam olyanokat, hogy 200 ohmos 2W-os vagy 33 ohmos 5W-os, de nem vagyok benne biztos.
sorszám: 39829 (120722)

 
 
150esRolleres
válasz erre | email2010-03-01 18:37:47
Valószinüleg az a test vezeték maradt le. Köszi
sorszám: 39828 (120711)
(előzmény: waresz, 2010-02-28 23:26:43)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-03-01 08:05:55
A lánc általában hosszabb mint szükséges, hiszen több motorra és több féle láncméretre is elégnek kell lennie.
Lánc bontó szerszám létezik amivel szét lehet kulturáltan szedni egy láncot, de ha le flexeled a szegecs tetejét és úgy szeded szét az is jó, csak ne hibázz mert vissza toldani csak spec. szerszámmal lehet...bár a Favoritot lehet hogy azzal sem.
sorszám: 39827 (120698)
(előzmény: 150esRolleres, 2010-02-28 21:14:54)

 
 
waresz
válasz erre | email2010-02-28 23:26:43
ami szerinted a kondira megy az valójában a testvezeték. annak a sarúját fel lehet csavarozni a kondi bilincse nélkül is. ezt vissza kell rakni, és rá kell csatlakoztatni a gyárilag barna színű vezetéket. nem tudom, sub-bee milyen gyujtásokat csinál, de minden bizonnyal + szálat kell behúzni a dinamó kötegbe. a zöld alapon piros megy a D+ra. ez a +szénkefe. a zöld alapon kék megy a gerjesztésre DF pont. a sima zöld meg a megszakítóra. na mindegy. van egy olyan érzésem, hogy számodra a dinamó-megszakító együttes a gyújtás szóval egyenlő. ez nem így van. sokszor mondtam már mindenféle fórumon, hogy ha erröl van szó, akkor legyünk pontosak. a dinamó az DINAMÓ, a megszakító, meg a kondi, az meg GYÚJTÁS. szóval akkor mit kötöttél, mihez?!
sorszám: 39826 (120697)
(előzmény: 150esRolleres, 2010-02-28 15:24:49)

 
 
waresz
válasz erre | email2010-02-28 23:19:05
nekem még nem volt szerncsém olyan lánchoz, amiből nem kellett kiütni semmit sem.
sorszám: 39825 (120696)
(előzmény: Jaky16, 2010-02-28 21:55:30)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2010-02-28 21:55:30
nekem a kis ts-re az arany favoritz fel se ment szem kiütés nélkül:D
sorszám: 39824 (120693)
(előzmény: 150esRolleres, 2010-02-28 21:14:54)

 
 
150esRolleres
válasz erre | email2010-02-28 21:14:54
Azt nem tudom mitől lazább mint volt, teljesen hátul van a kerék, pedig volt vagy fél centi, fogaskerekeken sem változtattam.Biztosan megnyúlt a sok hótól.Ha ráülök akkor is tök laza. Nem tudom mit nyerek egy lánc-cserével, lehet hogy ugyanannyira lóg majd. Illik szemet kiszedni? Vagy azt nem fogom tudni biztonságosan megoldani?
sorszám: 39823 (120692)
(előzmény: Keri, 2010-02-28 20:39:01)

 
 
LG TS
válasz erre | email2010-02-28 20:46:00
Nekem azt mondták korábban, hogy vagy síkban, vagy annál egy picivel beljebb. Én egyszer amikor nem tudtam mi és épp a blokkösszefogató csavarokat próbáltam utánahúzni, egy nézd már ez meg de ki van lazulva felkiáltással teljesen becsavartam a váltóállítót :D:D Érdekes volt a hazaút(20km). Persze nem jöttem rá mi a rák van. Vállalom béna voltam, de a legjobban a saját kárán tanul az ember.
sorszám: 39822 (120690)
(előzmény: 150esRolleres, 2010-02-28 18:22:33)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-02-28 20:39:01
Én favoritot használok, nincs vele gond, másikat nem ismerem.
sorszám: 39821 (120688)
(előzmény: 150esRolleres, 2010-02-28 16:33:13)

 
 
150esRolleres
válasz erre | email2010-02-28 18:22:33
Az a váltóállító csavar amelyik átmenő és a bal oldalon biztosító lemezes, annak mi az ideális helyzete? Síkban legyen az önvénnyel? Vagy ezt csak próbakörök alapján tudom beállítani?
sorszám: 39820 (120684)

 
 
150esRolleres
válasz erre | email2010-02-28 16:33:13
Melyik a jobb lánc a favorit, vagy az Y.B.N, vagy egyik sem?
sorszám: 39819 (120677)

 
 
150esRolleres
válasz erre | email2010-02-28 15:24:49
Beindult, és a gatyámat összepermeteztem, viszont világít a töltéslámpa. Egy subee féle el.gyujtást raktam rá, mindent a leírtak szerint(ha érdekel hogyan is van, leírom). Lehet hogy ilyenkor nem tölti az akkut? Vagy mi lehet? A kondit le kellett szedni, és az eredeti kábelek közül kettö maradt, ami a kondira megy és ami a megszakítóra.
sorszám: 39818 (120672)
(előzmény: waresz, 2010-02-28 13:57:39)

 
 
waresz
válasz erre | email2010-02-28 13:57:39
bal oldali dekli nélkül be kell induljon, semmi köze a működéshez nyugodtan beindíthatod, egy pillanatra(ez nem árt neki), sőt, ha neked az a perverziód hogy menni akarsz vele egy kört, azt is megteheted(ez már nem kedvez a szerkezetnek, de símán túlélné) arra készülj, hogy a lánc rögtön kiszórja magából az összes olajat, és tutira összeken mindent a hatósugarában. amiért nem szabad beindítani, az az, hogy a berúgószerkezet szétugorhat, meg hát nincs mi támassza a csőtengelyt berúgáskor, fennáll a veszélye, hogy elgörbíted a váltótengelyt.
sorszám: 39817 (120670)
(előzmény: 150esRolleres, 2010-02-28 13:16:02)

 
 
150esRolleres
válasz erre | email2010-02-28 13:16:02
Megfejtetem, a bowden nem volt a helyén, steklámpánál nem a legjobb szerelgetni. Viszont kérdésem az lenne, hogy baloldali dekli nélkül és olaj nélkül be tudna indulni? Egy pillanatra..
sorszám: 39816 (120667)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu