:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Az a tapasztalat, hogy ha kicserélik a léptetővillát vagy a fogaskereket, akkor megoldódik a probléma úgy fél évre aztán megint előjön a fokozat dobálása.
Itt a váltó általános kopásáról van szó, súlyosbítva azzal, hogy a hozzáférhető alkatrészek méretszórása elég nagy.
Így aztán három lehetőséged van.
Kicseréled a váltótengelyt, léptetővillákat, és az érintett fogaskereket, és reménykedsz, hogy méretezésük lehetővé teszi a korrekt működést.
Szerzel egy komplett jól működő bontott váltót és nem csak az alkatrészeket, hanem egyben cseréled az egészet.
Elviszed Bambihoz, aki összeválogatja, az összepasszoló alkatrészeket és úgy rakja össze a váltót, hogy az jó legyen.
Én ez utóbbit csináltam, azóta pedig nem volt baj a váltóval.
Nem raktam be, azt még a te javallatod alapján csiszolgattam vizpapiron és márványlapon, teljesen jó lett.
Értem akkor mindenképp cserés a dolog igaz?ilyenkor mi szorul cserére váltó villák?
150-es henger, 25ös fej. Ennek jobban kell mennie. Egyébként nem gáz a kilencven, de húzzon négyben is. Mit lehet tenni? Tegyem vissza a15 fogút, vagy hengerfejtömitö lemez? Vagy henger talp? mennyinek kell lennie annak a présrésnek, és mi történik ha kissebb, vagy ha nagyobb mint amekkorának kell lennie? Ezeket a dolgokat megnézem, aztán fúratok, ha nem megy. Kb két éve fúrattam utoljára
Elkopott a váltó. Tipikus ETZ szokás a harmadik fokozat megszűnése. Nincs hova állítani.
Raktál be hengerfej tömítést?
Csak mert az igaz, hogy javítja a tömítést, de csökkenti a kompressziót, ami teljesítmény csökkenést okoz ha kicsi. Ha pedig nagy akkor kopog a motor.
sorszám: 39910 (120937)
( előzmény: 150esRolleres, 2010-03-20 08:06:30)
a kapcsoló körmnök (meg)vagy a léptető villa kopott vagy tört le.Etz-n "típus hiba".de javítható blokk húzás kell hozzá.
125-ös sokalja a 16ost ennyi, nekem volt rajta nekem is 90 volt a plafon.most a 150esen van 15ös de reményeim szerint sokat fogok hegyi úton járni szal nekem így jó.Jah meg lehet hogy fen kevés a kalya, vagy kipu lehet bár azért 3ba tartósan eléggé kitisztul.
sorszám: 39908 (120934)
( előzmény: 150esRolleres, 2010-03-20 08:06:30)
Hello igazán örülnék ha megosztanád a módját ha kész lesz.Nekem is ilyen blokkom van:D
Sziasztok A 250 est etz-m valamilyen oknál fogva nem veszi a 3 dik sebességet.
A ketes után üres van majd a negyedik.
Miért van ez ?lehet a válton valahol állítani?
A nagyobb hajtó lánckerék van rajta, 150-esé. A karbi tiszta, kb 2mm-el van lejjebb a benzinszint mint a jelzés, de ez így is volt.A gyújtás a kis szívószálamon 3és4mm között van. Mielőtt nem fújt ki a hfejnél és a gyertyánál, negyedikben is húzott, most már sebességtartónak sem jó. Bár tegnap elég szeles volt az idő.Eddig nem volt negyedikem, 3.ban jártam iszonyatos fogyasztással, most van negyedikem, de használhatatlan és megint 3.ban kell nyúznom(Békás és Pomáz közötti szakaszon lelöknek ha nem mész 90-et)
Ami engem illet, küldöm a pozitív hullámokat, jó lesz az, biztosan.
Amúgy meg kíváncsiak vagyunk, hogy alakult a dolog.
Jó munkát, üdv.:R
TS 90-el?
Jó az.
Mekkora áttétel van rajta?
Kipufogó tiszta?
Karbi, gyújtás beállítva?
sorszám: 39903 (120923)
( előzmény: 150esRolleres, 2010-03-19 19:42:32)
Üdv mindenkinek!
rég jártam már az oldalon, rengeteg melóm volt.
Ma előszedtem a gépet és mese ahogy megy.A nagyjavítás óta nem sokat hajtottam mert hát a szezon végére lett meg a pénz rá.Ma azonban belenyomtam 80km et és elégedett vagyok vele, nagyon ám.
Dolgozom még a dinamó átalakításon ETZ generátorra.szépen halad a dolog a blokk marása nélkül.ha végleges lesz a dolog bejelentem az oldalon.ES250 re készül.szorítsatok hogy sikerüljön.
olcsó benzint mindenkinek.
Nna, ma megvolt az első próbaút, Börs-Sztendre. Magammal teljesen meg vagyok elégedve, minden működik, viszont negyedikben nagyon nem csinál semmit, lassul. Nem fúj ki, karbi rendben de ezen tudok még variálni. 90 fölé nem tud menni az istennek sem. Fúratnom kellene?
Hello.A golyót vissza tettétek a blokk aljába?Meg a kis rugót vissza akasztottátok?nekem hirtelen ennyi jutott eszembe:D
Üdv!
Nemrég szétszedtük haverral a 251es etz-met javítási célból(főtengelynél csapágyak cseréje, új hajtókar, dugó stb.) és amikor összeraktuk egyszerűen a váltója nem akart működni. Aztán megint szétszedtük, hogy megnézzük mi baja a "belének", de jól volt összerakva. Aztán végigpróbáltuk az összes sebességet, mielőtt még összedobtuk volna a blokkot és akkor működött az összes sebesség. (kicsit nehézkesen, de működött) Összeraktuk, mondván tuti jó lesz. Hát nem. Csak az első és a ,második sebesség van meg, ezeket is nehézkesen veszi be. Mi már teljesen tanácstalanok vagyunk, remélem ti tudtuk segíteni;)
A kerék ugyanaz mint a 125-ös ETZ-jé! Tárcsára is szükséged lenne?
Üdv.:Vilhelm
MZ 251 alkatrészek Székelyszabarban találhatók helyileg.Kerék átméröje 18-as.
Üdv!
Helyileg hol vannak a cuccok? Az első kerék érdekelne, mekkora az átmérője? 125-ös ETZ-re kellene.
Helló! Tudom nincs a listán, de tanksapka esetleg volna eladó? égen foldön keresek, de nem találok sehol gyárit... :( (251-esre gyári fekete műanyag tanksapka)
Sziasztok
Egyik ismerősömnek van egy pár igen jó állapotú ETZ 251 alkatrésze egy 90-es évjáratú gépről, természetesen minden ETZ modellre illenek.
Minden alkatrész gyári DDR még a fékbetétek is azok
1 pár első teleszkóp kompletten, kitűnő állapotban, a képek magukért beszélnek: 5000Ft
teleszkóp csavarjára felső műanyag takarósapka párban: 1000Ft
Alsó felső kormánykifli egyben: 2000Ft
Féknyereg: 4000Ft
Főfékhenger, hibás a műanyag, fékcsővel együtt: 3000Ft
első sárvédő: 2000Ft
első keréktengely távtartókkal és csavarral egyben:1000Ft
teleszkóp porvédő gumik párban bilinccsel együtt: 1000Ft
Hátsó lengéscsillapítók párban, az egyik állítókarja letört: 3000Ft
Féktárcsa, fúrt, 5mm-es: 3000Ft
Első kerék, komletten, igénytelen gumival (a gumi ingyen van): 4000Ft
Képek itt tekinthetőek meg:
http://picasaweb.google.com/117502266308591682073/FeknyeregEsFofekhengerETZ251#
E-mail:
megyimorecz.vili@windowslive.com
Telefon:
06/20/380-8709
Üdv.:Vilhelm
Sziasztok
Olyan kérdésem lenne, hogy ETZ 250-re, TS 250-es tankot nagyon nehéz felrakni? Gondolom, hogy a felfogatások különböznek, de maga a hossza is más? Mennyivel tér el a kettő egymástól? Hátha nem kéne az üléssel is variálni.
Hello!
A korábban említett ÚJ elektronikus gyújtással mi a helyzet? Amit elvileg csak a megszakító helyére kell rakni!?
Működik? Tesztelte már vki?
Érdekelne a dolog...
Vagy egy rajz róla!
Köszön szépen a kielégítő választ.Ma egy próbaút során derült ki, hogy vagy a benzin szint magas, vagy a fúvóka nagy, mert jöttem fel az utcába, és faszán gyorsult nem is dadogott egyenletes gáznál se, amikor meg fordultam viszont torpant meg minden, át kellett fordítani a csapot tartalékra, szóval vagy fúvóka vagy benzin szint.A tűt tegnap este a legalacsonyabb állásba tettem, és alul tisztára megtáltosodott.Jah és most szembe szélbe is beleforgott az 5800ba 4dikbe 15ös lánckerékkel:D:D:D sztem jól megy:D
:-D
http://auto.indavideo.hu/video/Igy_gyorsul_a_BMW_S1000_RR/
Ha gyorsításkor úgy húz mint az álom, de egyenletes terhelésnél úgy szaggatott, kicsit kemény a járása (trra-trra-trra...)akkor sok a benzin neki ABBAN a tartományban.
Próbáld ki más stabil gázkar állásokban is az egyenletes haladást sík úton.
Ha mindenhol ezt csinálja akkor nagy a fúvóka, vagy magas az úszószint, vagy magasan van a tű.
Ha csak felül csinálja ezt, akkor fúvókatű magas, vagy rossz a profilja.
Az alsó tartományt (ha jó a karbi) akkor a levegő csavarral be lehet lőni. elég széles tartományban.
Mindenesetre nem 2perces móka. Én a saját gépemen kb. 1 hét használat közben tapasztalom ki annyira hogy mindent jó helyre állítsak.
Ugye amit érdemes állítani az a fúvókaméret, fúvókatű, melléklevegő szentháromság. Ezek minden terhelés tartományra csak különböző súlyozással.
A tű magassága inkább a felső tartományokra, a melléklevegő az alsóra, a fúvóka az egészre de inkább a felsőre, az úszószint inkább az alsóra de az egészre is.
Így elég sokáig kell szórakozni mire tényleg jó lesz, és ha rossz a fúvókatű akkor az egész papírforma borulhat a feje tetejére.
Minden más paramétert a gyári értékekhez kell állítani lehető a legpontosabban.
Ja egyébként ha keveset kap akkor is ilyen a jelenség az egyenletes terhelésnél, de azért gondolom hogy sok, mert gyorsításkor elszegényedik a keverék.
De ha nem tudod megkülönböztetni a kettőt (én is csak saját motorom hangján ismerem fel) mondjuk 10-20perc ilyen terhelésen haladás után gyorsan állj meg, szedd ki a gyertyát és a gyertyaképből látszik hogy mennyire dús/szegény a keverék.
Nem caroznak:
http://sportmotor.hu/motoros_videok/enduro/big-balls-trail-ride-64017
Szép jó estét mindenkinek!Lenne egy kérdésem a következő helyzettel kapcsolatban: a kists-em 80ig gyönyörűen húz, amint 70nél vagy 80nál 4-5000 fordulatszám között tartom, ugye ez az utazója, nem egyenletesen jár a gép hanem olyan mintha nem lenne mindig szikra, de nem érezni hogy torpanna csak nem egyenletes a járása.Ez szerintetek mitől van?
Mondom én, nincs benne elég innováció! (Ha a kínai gyártót nem nézzük) :-)
Ez nem nagy szám, ilyet bárki csinál, még csak különösebb műszaki érzék sem kell hozzá.
Nekem a sufniban létrejött kreatívnál kreatívabb megoldások jönnek be.
Tudod, mikor a nagypapa zsebórájából, a nagymama mosógépéből. meg az unoka babakocsijából gyártanak valami közlekedési eszközt. :-)
Na, az már valami!
bár motor teljesítményt nem írt, de azért az akku kapacitásból vissza lehet számolni.
72V*12Ah*0,8=691Wh
Mivel 40-re képes és 50km-ert megy el 1,25órát tud üzemelni a 691Wh-val.
691Wh/50km/(40km/h)=552W
Tehát valószínűleg megvette a legnagyobb 500W-os bringába való kerékagymotort és hozzá 6db akkut.
Ez kb. korrekt is, mert a 200-250W-os bringákhoz 3db akkut szoktak használni.
Nem kellet szétszednie, lehet kapni alkatrészenként is, de ezt írták is :)
Szerintem simán csak egy lepukkant Babetta volt kéznél, ezért rakta ebbe.
Szerintem nem túl nagy szám. Ahogy nézem, ez az ember szétszedett egy átlag kínai villanymotoros kerékpárt és beépítette a cuccait egy Babettába.
Nem túl ötletes.
Hellósztok! Eladó egy pár ETZ hátsó teleszkóp! Felújításra szorulnak! Beszerelve előre és hátra becsuklik! És az egyiknek le van törve az állítókája! ÁR: 2000 ft.Postai utánvétellel is! E-mail: husqvarna@indamail.hu
Mit kitalálnak:
http://www.origo.hu/motor/babettablog/20100308-elektromos-jawa-babetta.html
van egy haverom, etz cuccok eladóak nála. van egy olyan tankja amibe van benzinszint mérő úszó szerelve, és gyári NDK müszer jó hozzá. pl utolsó szériás S-deluxe trabi, vagy régebbi wartburg műszer együtműködik vele. biztosan eladná az első érdeklődőnek nagyon szívesen.
minek az? tök felesleges... vagy arra jó, hogy elmész a haverokkal bandázni, és amikor jól meghajtottad a gépet, akkor nem azzal dicsekszel, hogy 130al mentél, hanem hogy 110fokos volt a hengered?:D szerintem az a müszer csak arra jó , hogy bosszantsa a motor vezetőjét. egy jó motoron tök felesleges. pláne, hogy talán 120fokig mérnek ezek, a léghűtéses,meg elmegy röhögve üzemszerűen is 150-160 fokig.
Nem írta, hogy kettő vagy 4T motorhoz való illetve hány hengereshez, ha pedig állítható akkor azt nem.
Működni működik ETZ-vel, de a fordulatszámot inkább analóggal szokták, mivel nem a konkrét érték a lényeges, hanem a tartomány, arra pedig az analóg praktikusabb.
Ezekhez mit szóltok? ETZ-hez jók lennének?
http://www.vatera.hu/pixtronic_fordulatszammero_165106099.html
http://www.vatera.hu/pixtronic_0_30v_ig_panelmuszer_164692949.html
Nekem a karbi fölé volt betekerve, a bordák közé egy Skoda gomba, meg Skoda hőfok óra fent.Egy +12V az órára, az óráról a jeladóig egy kábel. Nem bonyolult.
Hengerfejehez oda kell csavarozni, minél közelebb a gyertyához.
Azonban a léghűtéses motorok széles hőmérséklet tartományban üzemelhetnek a változatos üzemi körülmények miatt, és ez megtévesztő lehet.
Repülőgép motorokon a gyertya alatt volt egy hőmérő alátét, de a repülőgépek sokkal egyenletesebb körülmények között üzemelnek.
Nekem van ilyen hőmérőm, meg van olyan is amivel a kipufogógáz hőmérsékletét lehet mérni, de egy jó motor esetében egyáltalán nem érdekelnek ezek az adatok :D
Helló!!
ETZ-re szeretnék hőfokmérőt szerelni, de mechanikusat nem sikerült szereznem, csak elektronikusat. Csak segítséget kérnék, hogy hogy lehet bekötni, ill. megoldani, hogy mérje a hőmérsékletet a blokknál. Állítólag autóknál a mérő egységet a vízhűtésbe helyezik.
Ez helyesen úgy van, hogy: "Az alkohol nem válasz semmire, de legalább a kérdést elfelejted... " :)
Szerintem fordulj orvoshoz. Az MZ-t meg hagyd egy józan szerelőre.
sorszám: 39871 (120799)
( előzmény: 150esRolleres, 2010-03-07 18:10:42)
helyesbítenék, az alkohol könnyen belesodor a döntésbe, ami nem a döntés meghozatalát jelenti...
sorszám: 39870 (120798)
( előzmény: 150esRolleres, 2010-03-07 18:10:42)
Jó úton haladsz az alkoholizmus felé.
Az alkohol nem old meg semmit, csak azt az érzetet kelti.
sorszám: 39869 (120796)
( előzmény: 150esRolleres, 2010-03-07 18:10:42)
Soha nem szerelek nem ittasan, tisztán neki sem látok, mertúgy nem érzem a tudást. Ez is lehet baj, hogy nem úgy sikerülnek a dolgok, de eddigi tapasztalatom, a szesz megold mindent, úgy könnyebb dönteni is bármi felett..
én annyi nyugtató pálinkát ittam volna a javitás alatt hogy kb 1hét mire kiürülne a szervezetemből.
:)
Én ennyire nem merek bele bonyolodni,inkább elviszem egy olyanhoz aki ért hozzá.
üdv Dlaca
sorszám: 39867 (120792)
( elözmény: 150esRolleres, 2010-03-07 07:24:05)
el motorozok mint egy kaboj film lessétek meg:D http://sportmotor.hu/motoros_videok/veteran/az-els-kor-az-evben-64205
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|