hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 25. hétfö 
Katalin

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 981 oldal

emdzsi
válasz erre | email2010-03-19 11:36:59
Üdv!
Nemrég szétszedtük haverral a 251es etz-met javítási célból(főtengelynél csapágyak cseréje, új hajtókar, dugó stb.) és amikor összeraktuk egyszerűen a váltója nem akart működni. Aztán megint szétszedtük, hogy megnézzük mi baja a "belének", de jól volt összerakva. Aztán végigpróbáltuk az összes sebességet, mielőtt még összedobtuk volna a blokkot és akkor működött az összes sebesség. (kicsit nehézkesen, de működött) Összeraktuk, mondván tuti jó lesz. Hát nem. Csak az első és a ,második sebesség van meg, ezeket is nehézkesen veszi be. Mi már teljesen tanácstalanok vagyunk, remélem ti tudtuk segíteni;)
sorszám: 39899 (120917)

 
 
vilhelm
válasz erre | email2010-03-19 09:46:57
A kerék ugyanaz mint a 125-ös ETZ-jé! Tárcsára is szükséged lenne?

Üdv.:Vilhelm
sorszám: 39898 (120916)
(előzmény: vadmotoros, 2010-03-17 19:07:50)

 
 
vilhelm
válasz erre | email2010-03-19 08:33:59
MZ 251 alkatrészek Székelyszabarban találhatók helyileg.Kerék átméröje 18-as.
sorszám: 39897 (120915)
(előzmény: vadmotoros, 2010-03-17 19:07:50)

 
 
vadmotoros
válasz erre | email2010-03-17 19:07:50
Üdv!

Helyileg hol vannak a cuccok? Az első kerék érdekelne, mekkora az átmérője? 125-ös ETZ-re kellene.
sorszám: 39896 (120899)
(előzmény: vilhelm, 2010-03-17 17:39:20)

 
 
Nfsman
válasz erre | email2010-03-17 18:07:58
Helló! Tudom nincs a listán, de tanksapka esetleg volna eladó? égen foldön keresek, de nem találok sehol gyárit... :( (251-esre gyári fekete műanyag tanksapka)
sorszám: 39895 (120896)
(előzmény: vilhelm, 2010-03-17 17:39:20)

 
 
vilhelm
válasz erre | email2010-03-17 17:39:20
Sziasztok

Egyik ismerősömnek van egy pár igen jó állapotú ETZ 251 alkatrésze egy 90-es évjáratú gépről, természetesen minden ETZ modellre illenek.

Minden alkatrész gyári DDR még a fékbetétek is azok

1 pár első teleszkóp kompletten, kitűnő állapotban, a képek magukért beszélnek: 5000Ft
teleszkóp csavarjára felső műanyag takarósapka párban: 1000Ft
Alsó felső kormánykifli egyben: 2000Ft
Féknyereg: 4000Ft
Főfékhenger, hibás a műanyag, fékcsővel együtt: 3000Ft
első sárvédő: 2000Ft
első keréktengely távtartókkal és csavarral egyben:1000Ft
teleszkóp porvédő gumik párban bilinccsel együtt: 1000Ft
Hátsó lengéscsillapítók párban, az egyik állítókarja letört: 3000Ft
Féktárcsa, fúrt, 5mm-es: 3000Ft
Első kerék, komletten, igénytelen gumival (a gumi ingyen van): 4000Ft


Képek itt tekinthetőek meg:

http://picasaweb.google.com/117502266308591682073/FeknyeregEsFofekhengerETZ251#

E-mail:

megyimorecz.vili@windowslive.com

Telefon:

06/20/380-8709

Üdv.:Vilhelm
sorszám: 39894 (120895)

 
 
Török Laci
válasz erre | email2010-03-16 20:52:42
Sziasztok

Olyan kérdésem lenne, hogy ETZ 250-re, TS 250-es tankot nagyon nehéz felrakni? Gondolom, hogy a felfogatások különböznek, de maga a hossza is más? Mennyivel tér el a kettő egymástól? Hátha nem kéne az üléssel is variálni.
sorszám: 39893 (120882)

 
 
knight87
válasz erre | email2010-03-16 20:42:09
Hello!

A korábban említett ÚJ elektronikus gyújtással mi a helyzet? Amit elvileg csak a megszakító helyére kell rakni!?
Működik? Tesztelte már vki?
Érdekelne a dolog...
Vagy egy rajz róla!
sorszám: 39892 (120881)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2010-03-15 13:23:08
Köszön szépen a kielégítő választ.Ma egy próbaút során derült ki, hogy vagy a benzin szint magas, vagy a fúvóka nagy, mert jöttem fel az utcába, és faszán gyorsult nem is dadogott egyenletes gáznál se, amikor meg fordultam viszont torpant meg minden, át kellett fordítani a csapot tartalékra, szóval vagy fúvóka vagy benzin szint.A tűt tegnap este a legalacsonyabb állásba tettem, és alul tisztára megtáltosodott.Jah és most szembe szélbe is beleforgott az 5800ba 4dikbe 15ös lánckerékkel:D:D:D sztem jól megy:D
sorszám: 39891 (120868)
(előzmény: Keri, 2010-03-15 08:38:56)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2010-03-15 08:57:51
:-D
http://auto.indavideo.hu/video/Igy_gyorsul_a_BMW_S1000_RR/
sorszám: 39890 (120861)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-03-15 08:38:56
Ha gyorsításkor úgy húz mint az álom, de egyenletes terhelésnél úgy szaggatott, kicsit kemény a járása (trra-trra-trra...)akkor sok a benzin neki ABBAN a tartományban.
Próbáld ki más stabil gázkar állásokban is az egyenletes haladást sík úton.
Ha mindenhol ezt csinálja akkor nagy a fúvóka, vagy magas az úszószint, vagy magasan van a tű.
Ha csak felül csinálja ezt, akkor fúvókatű magas, vagy rossz a profilja.
Az alsó tartományt (ha jó a karbi) akkor a levegő csavarral be lehet lőni. elég széles tartományban.

Mindenesetre nem 2perces móka. Én a saját gépemen kb. 1 hét használat közben tapasztalom ki annyira hogy mindent jó helyre állítsak.

Ugye amit érdemes állítani az a fúvókaméret, fúvókatű, melléklevegő szentháromság. Ezek minden terhelés tartományra csak különböző súlyozással.
A tű magassága inkább a felső tartományokra, a melléklevegő az alsóra, a fúvóka az egészre de inkább a felsőre, az úszószint inkább az alsóra de az egészre is.
Így elég sokáig kell szórakozni mire tényleg jó lesz, és ha rossz a fúvókatű akkor az egész papírforma borulhat a feje tetejére.

Minden más paramétert a gyári értékekhez kell állítani lehető a legpontosabban.

Ja egyébként ha keveset kap akkor is ilyen a jelenség az egyenletes terhelésnél, de azért gondolom hogy sok, mert gyorsításkor elszegényedik a keverék.
De ha nem tudod megkülönböztetni a kettőt (én is csak saját motorom hangján ismerem fel) mondjuk 10-20perc ilyen terhelésen haladás után gyorsan állj meg, szedd ki a gyertyát és a gyertyaképből látszik hogy mennyire dús/szegény a keverék.
sorszám: 39889 (120859)
(előzmény: Jaky16, 2010-03-14 20:08:47)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2010-03-14 21:22:50
Nem caroznak:
http://sportmotor.hu/motoros_videok/enduro/big-balls-trail-ride-64017
sorszám: 39888 (120856)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2010-03-14 20:08:47
Szép jó estét mindenkinek!Lenne egy kérdésem a következő helyzettel kapcsolatban: a kists-em 80ig gyönyörűen húz, amint 70nél vagy 80nál 4-5000 fordulatszám között tartom, ugye ez az utazója, nem egyenletesen jár a gép hanem olyan mintha nem lenne mindig szikra, de nem érezni hogy torpanna csak nem egyenletes a járása.Ez szerintetek mitől van?
sorszám: 39887 (120854)

 
 
Atilla
válasz erre | email2010-03-14 10:20:25
Mondom én, nincs benne elég innováció! (Ha a kínai gyártót nem nézzük) :-)
Ez nem nagy szám, ilyet bárki csinál, még csak különösebb műszaki érzék sem kell hozzá.

Nekem a sufniban létrejött kreatívnál kreatívabb megoldások jönnek be.
Tudod, mikor a nagypapa zsebórájából, a nagymama mosógépéből. meg az unoka babakocsijából gyártanak valami közlekedési eszközt. :-)
Na, az már valami!
sorszám: 39886 (120851)
(előzmény: Keri, 2010-03-14 08:00:14)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-03-14 08:00:14
bár motor teljesítményt nem írt, de azért az akku kapacitásból vissza lehet számolni.

72V*12Ah*0,8=691Wh

Mivel 40-re képes és 50km-ert megy el 1,25órát tud üzemelni a 691Wh-val.

691Wh/50km/(40km/h)=552W

Tehát valószínűleg megvette a legnagyobb 500W-os bringába való kerékagymotort és hozzá 6db akkut.
Ez kb. korrekt is, mert a 200-250W-os bringákhoz 3db akkut szoktak használni.
sorszám: 39885 (120849)
(előzmény: szsrobert, 2010-03-12 14:06:44)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-03-14 07:51:34
Nem kellet szétszednie, lehet kapni alkatrészenként is, de ezt írták is :)
Szerintem simán csak egy lepukkant Babetta volt kéznél, ezért rakta ebbe.
sorszám: 39884 (120848)
(előzmény: Atilla, 2010-03-13 23:17:06)

 
 
Atilla
válasz erre | email2010-03-13 23:17:06
Szerintem nem túl nagy szám. Ahogy nézem, ez az ember szétszedett egy átlag kínai villanymotoros kerékpárt és beépítette a cuccait egy Babettába.
Nem túl ötletes.
sorszám: 39883 (120846)
(előzmény: szsrobert, 2010-03-12 14:06:44)

 
 
husky24
válasz erre | email2010-03-13 09:32:28
Hellósztok! Eladó egy pár ETZ hátsó teleszkóp! Felújításra szorulnak! Beszerelve előre és hátra becsuklik! És az egyiknek le van törve az állítókája! ÁR: 2000 ft.Postai utánvétellel is! E-mail: husqvarna@indamail.hu
sorszám: 39882 (120842)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2010-03-12 14:06:44
Mit kitalálnak:
http://www.origo.hu/motor/babettablog/20100308-elektromos-jawa-babetta.html
sorszám: 39881 (120836)

 
 
waresz
válasz erre | email2010-03-10 23:06:03
van egy haverom, etz cuccok eladóak nála. van egy olyan tankja amibe van benzinszint mérő úszó szerelve, és gyári NDK müszer jó hozzá. pl utolsó szériás S-deluxe trabi, vagy régebbi wartburg műszer együtműködik vele. biztosan eladná az első érdeklődőnek nagyon szívesen.
sorszám: 39880 (120825)

 
 
waresz
válasz erre | email2010-03-10 23:03:41
minek az? tök felesleges... vagy arra jó, hogy elmész a haverokkal bandázni, és amikor jól meghajtottad a gépet, akkor nem azzal dicsekszel, hogy 130al mentél, hanem hogy 110fokos volt a hengered?:D szerintem az a müszer csak arra jó , hogy bosszantsa a motor vezetőjét. egy jó motoron tök felesleges. pláne, hogy talán 120fokig mérnek ezek, a léghűtéses,meg elmegy röhögve üzemszerűen is 150-160 fokig.
sorszám: 39879 (120824)
(előzmény: zsolt-etz, 2010-03-08 22:21:30)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-03-09 17:04:44
Nem írta, hogy kettő vagy 4T motorhoz való illetve hány hengereshez, ha pedig állítható akkor azt nem.

Működni működik ETZ-vel, de a fordulatszámot inkább analóggal szokták, mivel nem a konkrét érték a lényeges, hanem a tartomány, arra pedig az analóg praktikusabb.
sorszám: 39878 (120815)
(előzmény: LG TS, 2010-03-09 16:51:42)

 
 
LG TS
válasz erre | email2010-03-09 16:51:42
Ezekhez mit szóltok? ETZ-hez jók lennének?
http://www.vatera.hu/pixtronic_fordulatszammero_165106099.html
http://www.vatera.hu/pixtronic_0_30v_ig_panelmuszer_164692949.html
sorszám: 39877 (120814)

 
 
Lally
válasz erre | email2010-03-09 12:15:34
Nekem a karbi fölé volt betekerve, a bordák közé egy Skoda gomba, meg Skoda hőfok óra fent.Egy +12V az órára, az óráról a jeladóig egy kábel. Nem bonyolult.
sorszám: 39876 (120810)
(előzmény: zsolt-etz, 2010-03-08 22:21:30)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-03-09 09:02:29
Hengerfejehez oda kell csavarozni, minél közelebb a gyertyához.

Azonban a léghűtéses motorok széles hőmérséklet tartományban üzemelhetnek a változatos üzemi körülmények miatt, és ez megtévesztő lehet.

Repülőgép motorokon a gyertya alatt volt egy hőmérő alátét, de a repülőgépek sokkal egyenletesebb körülmények között üzemelnek.

Nekem van ilyen hőmérőm, meg van olyan is amivel a kipufogógáz hőmérsékletét lehet mérni, de egy jó motor esetében egyáltalán nem érdekelnek ezek az adatok :D
sorszám: 39875 (120808)
(előzmény: zsolt-etz, 2010-03-08 22:21:30)

 
 
zsolt-etz
válasz erre | email2010-03-08 22:21:30
Helló!!
ETZ-re szeretnék hőfokmérőt szerelni, de mechanikusat nem sikerült szereznem, csak elektronikusat. Csak segítséget kérnék, hogy hogy lehet bekötni, ill. megoldani, hogy mérje a hőmérsékletet a blokknál. Állítólag autóknál a mérő egységet a vízhűtésbe helyezik.
sorszám: 39874 (120805)

 
 
150esRolleres
válasz erre | email2010-03-08 20:29:10
...irígyek vagytok...
sorszám: 39873 (120804)

 
 
Nfsman
válasz erre | email2010-03-08 17:03:22
Ez helyesen úgy van, hogy: "Az alkohol nem válasz semmire, de legalább a kérdést elfelejted... " :)
sorszám: 39872 (120801)
(előzmény: Keri, 2010-03-07 21:03:13)

 
 
LG TS
válasz erre | email2010-03-08 10:20:40
Szerintem fordulj orvoshoz. Az MZ-t meg hagyd egy józan szerelőre.
sorszám: 39871 (120799)
(előzmény: 150esRolleres, 2010-03-07 18:10:42)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2010-03-08 07:32:30
helyesbítenék, az alkohol könnyen belesodor a döntésbe, ami nem a döntés meghozatalát jelenti...
sorszám: 39870 (120798)
(előzmény: 150esRolleres, 2010-03-07 18:10:42)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-03-07 21:03:13
Jó úton haladsz az alkoholizmus felé.
Az alkohol nem old meg semmit, csak azt az érzetet kelti.
sorszám: 39869 (120796)
(előzmény: 150esRolleres, 2010-03-07 18:10:42)

 
 
150esRolleres
válasz erre | email2010-03-07 18:10:42
Soha nem szerelek nem ittasan, tisztán neki sem látok, mertúgy nem érzem a tudást. Ez is lehet baj, hogy nem úgy sikerülnek a dolgok, de eddigi tapasztalatom, a szesz megold mindent, úgy könnyebb dönteni is bármi felett..
sorszám: 39868 (120793)
(előzmény: Laca_D, 2010-03-07 18:01:51)

 
 
Laca_D
válasz erre | email2010-03-07 18:01:51
én annyi nyugtató pálinkát ittam volna a javitás alatt hogy kb 1hét mire kiürülne a szervezetemből.
:)
Én ennyire nem merek bele bonyolodni,inkább elviszem egy olyanhoz aki ért hozzá.
üdv Dlaca
sorszám: 39867 (120792)
(előzmény: 150esRolleres, 2010-03-07 07:24:05)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2010-03-07 16:39:04
el motorozok mint egy kaboj film lessétek meg:D http://sportmotor.hu/motoros_videok/veteran/az-els-kor-az-evben-64205
sorszám: 39866 (120791)

 
 
150esRolleres
válasz erre | email2010-03-07 07:24:05
Köszi, a leírtak alapján már tudok mihez viszonyítani. Teljesen szétszedtem, és egy 8 évvel fiatalabb gépből(vettem donornak) átraktam a holmikat, tegnap kínomban megkérdeztem az eladót is, hogy volt e vele váltási probléma, de tökéletes volt. Úgy szedtem szét, hogy a jobb oldali blokkfelet szedtem le csak, a bal oldalon a kupplungot szét sem szedtem, onnan csak a dekli hiányzik. Visszaraktam a váltókart és így próbálgattam, de aztán rájöttem, hogy balgaság, mert nem azt a kihajtó tengelyen lévő zsákfuratos fogaskerék(ami rajta maradt a jobb félen)ha nem kapcsolódik akkor van üresben, és akkor a lánckerék nem kap hajtást? Nagyon rosszul fogalmazok, de hátha megérted...
A másik gyanúm összeszereléskor a fogaskerekek helye: Van a golyós-rugós tengelyen egy kar, aminek az íves bemart részébe azt a tárcsás fogaskerék párost(szétjönnek, de tárcsás talpukkal kapcsolódnak)illesztem be, és a másik tengelyen ugyanennek a karnak a vége egy ilyen nútos fogaskerékpárhoz kapcsolódik(ez nem jön szét)? Ezek egysíkban egyszerre mozognának? Ezt a kart egyébként szétszedés nélkül tudom átpattintani a megfelelő helyzetébe(2.kimarás)? Később az emailodra küldök képeket, Köszönöm a segítséged
sorszám: 39865 (120789)
(előzmény: Péter mz, 2010-03-06 20:50:10)

 
 
Black Dragon
válasz erre | email2010-03-06 22:40:44
Hello!
Keresek 250-es ETZ-t. Simsont adnék cserébe.
sorszám: 39864 (120785)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2010-03-06 20:54:08
ja meg a golyó tarja a helyén az üreset is azért van az öt mart hely. 4db a sebességeknek megy egy az üresnek.
Akkor sincs üres ha a tengely nagyon el van tekerve,és igy ha üresbe is teszed akkor attól függ merre van elállitva a tengely vagy 1 ben lesz félig vagy kettőben félig.és ezért nincs rendes üres.
sorszám: 39863 (120784)
(előzmény: Péter mz, 2010-03-06 20:50:10)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2010-03-06 20:50:10
helló
Van egy tengely amit te állitgattál kivülről.Mennyire szedted szét a váltó részét?darabokra?Ha nem akkor is,van egy tengely amit állitasz azon van 5 kimarás.A kapcsolóvillában meg van egy rugó és egy golyó,ez a golyó ugrik mindig bele a megfelelő kimarásba.Ez a golyó tarja melyén a fokozatokat hogy ne ugorjon ki magától a sebesség.Üresben a kapcsólóvilla balról a 2. kimarásban kel hogy legyen rögzitve a golyó által.Az a négyablakos lemezke már a kapcsolgatásokhoz kell.Szerepe az hogy van neked ugye a váltókarod amit te most látsz is,a váltókar végén van 1-1 köröm.Az mozgatja az a 4 ablakos lemezt.Amugy tedd most fel szétszedett állapotban a váltókart,ja és javaslom hogy a váltó fogaskerekek meg minden legyen a bal blokkfélbe,és igy kicsit nehezebben de tudsz váltogatni és megismerni a mechanizmust,jól figyeld meg mi mit mozgat és rájössz a hibára.Ha nem tudsz pl 1est kapcsolni akkor a kimart tengelyt állitsd jobbra,ha viszont kidobná az 1 est,állitsd balra.Amugy figyeld csak meg a mozgásokat,és bentmarad a fejedben és emlékezni fogsz rá,igy sokkal könnyebb átgondolni majd legközelebb hogy mi is történik odabent amikor állitod kivülről,szétszedés nélkül a váltóállitó tengelyt.Alapból a váltótengely 2 körmének a négyablakos lemez 2 széléhez egyformán kell állnia.Tehát szimmetrikusan.Nemtudom igy leirni.De az a lényeg hogy ha jó a váltókart központositó ollórugód akkor ugyis ugy áll meg a váltókar ahogy kell neki.Esetleg fényképeket küldhetsz nekem arról hogy most mi hogy áll neked vagy msn re is felvehetsz ,segitek.peter001@leveleponthu
sorszám: 39862 (120783)
(előzmény: 150esRolleres, 2010-03-06 16:09:37)

 
 
150esRolleres
válasz erre | email2010-03-06 16:09:37
Megbontottam, aki tudja minek hogyan kell állnia, annak a legjobb. Az a sejtésem, hogy üresben a villa támaszkodik a karmaival abba a négyablakos lemezke szélében, de ilyenkor is "fog"! Hogy kell állnia, hogy üresben legyen?
sorszám: 39861 (120782)

 
 
150esRolleres
válasz erre | email2010-03-06 12:59:48
A blokkot most szedtem ki, mindjárt meglátjuk, mi a helyzet..
sorszám: 39860 (120781)
(előzmény: Jaky16, 2010-03-06 10:02:22)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2010-03-06 10:02:22
Mindenképpen az állító csavart nézném meg, ugyan kevés rá az esély véleményem szerint, de én állítottam már el a régebbi szétkopott váltomat úgy, hogy nem volt negyedikem.Szerintem a másik véglet is simán elképzelhető.Jah és a csavart(ami a kulung felőli oldalt van) én nem tettem vissza nekem nem állítódik el.
Nálam a helyes beállítás az volt, hogy amikor egyesbe volt a váltóm lefelé nem volt kottya, értem ezt úgy hogy ugyan a váltókar mozgot lefelé, de nem lehetett érezni hogy a váltót belül mozgatná.Persze míg nem lett a komplett váltóm kicserélve néha így elhagytam a negyediket, volt hogy 30km után csak egyszer kidobta.Az én gépem sajnos elég viharvert volt(most is az csak fel lett újjítva, mondjuk a gyújtás felőli csapágyházon szinte át esik a csapágy, ezért hermetikkel kentem be vastagon beleszáratt, most fasza:D)A váltómat is olaj nélkül járatták szal nekem ezért volt szar.
sorszám: 39859 (120779)
(előzmény: 150esRolleres, 2010-03-05 21:43:59)

 
 
150esRolleres
válasz erre | email2010-03-05 21:43:59
Az MZ-nél megvan minden sebesség, kivéve az üreset, és szét kell szedni miatta, a Jawanál semmi nics, csak üres, és azt is szét kell szednem. Lelkem tapsol
sorszám: 39858 (120778)
(előzmény: Keri, 2010-03-05 21:02:05)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-03-05 21:02:05
Egyébként ha nézted a Doktor House-t vagy olvastál Sherlock Holmest (a filmekben nem jön ki) ezek mintapéldái a logikus hibakeresés (deduktív nyomozás) módszerének. Bár sokan ezt nem veszik észre de nagyon jól felépített eseteket írnak le.
sorszám: 39857 (120777)
(előzmény: Keri, 2010-03-05 20:57:46)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-03-05 20:57:46
Vicces vagy :)
Én döntsek egy olyan szerkezet javítási módjáról amit még fényképen sem láttam :D

Akkor még egyszer elmondom a jelszót: Hibakeresés.

Ez a módszer abból indul ki hogy legalább nagyjából ismered egy gép működését és felépítését.

Namost, ha észlelsz egy hiba jelenséget, akkor nem a lexikont lapozod fel, hogy az akadó váltókarhoz melyik csavart hány fordulattal kellene eltekerni, hanem megnézed hogy mitől akad.
Ha nem látod az okát akkor elkezded szétszedni hogy lássad.
Ha látod akkor pedig megnézed hogy lehet visszaállítani a helyes működést és visszaállítod.

Aztán van még olyan hogy "Logikus hibakeresés" Ehhez ne árt részletesen ismerni a gép működését, ugyanis itt olyat csinálsz hogy a hibatünetek együtteséből logikusan végiggondolod hogy milyen konkrét hiba okozhatja, aztán ezeket leszűkíted úgy hogy kizárod azokat a lehetőségeket amiket valamelyik tünet megléte kizár, vagy olyat ami olyan tünetet okozna amit nem tapasztalsz.

Ha szerencséd van egyetlen hibára szűkítetted és ezt kell elhárítani. Ha nincs szerencséd akkor pedig a tünetek több hibára is utalhatnak, ezért további vizsgálattal kizárod azokat a többi lehetőséget, amíg egyetlen nem marad. Ez lehet hogy azzal jár hogy szét kell szedni.

Egyébként ezért nehéz segíteni általában írásban, mert olyan tünetek felet siklotok el ami fontos lenne a logikus hibakareséshez, és olyanokat mondotok el, ami csak bővíti a lehetőségeket.

Namost a te konkrét akadó váltókarodhoz lehet hogy nem kell szétszedni, de mivel nincsenek kellő ismereteid a gépről, a logikus hibakereséshez, (nekem sem) kénytelen vagy simán hibát keresni és megbizonyosodni arról hogy mi okozza, és ha ehhez szét kell szedni, akkor szedd szét.
sorszám: 39856 (120776)
(előzmény: 150esRolleres, 2010-03-05 19:29:17)

 
 
150esRolleres
válasz erre | email2010-03-05 19:29:17
Keri, akkor szerinted szét kell szednem a leírtak alapján? Nagyon nehezen veszem rá magam, rádbízom a döntést...
sorszám: 39855 (120775)

 
 
Atilla
válasz erre | email2010-03-05 19:28:29
A leganyagiasabb ember nem a mentősökön követelte a lét, de mindent lebontott forintra!
A sztori:
Elesett motorral egy srác a mentőállomástól kb. 100 méterre. Akkor még én is mentőztem, a kollégák kb. 2 perc múlva ott voltak.
Fekete chopper kissé összetörve, a srác mellette, a karja fáj.
Míg vizsgálgatják, közben saccolgatja, hogy kb 300 000 Ft. a kár.
Azután kiderült, hogy minimum a felkarcsontja eltört, hát levágták róla a bőrkabátot, közben mondja, hogy akkor 360 000.
Alatta egy színes sas (tetkó), aminek a közepén áll ki a csont, a srác ránéz és rezzenéstelen arccal annyit mond: 400 000.

:-)
sorszám: 39854 (120774)
(előzmény: Keri, 2010-03-04 15:58:34)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-03-04 15:58:34
Viszont az elég durva hogy a motoros bakancs árát be akarta hajtani a mentősökön :D
Nem tudom mit szólt volna a nyílt törésével, ha elkezdik lerángatni róla.
Ez szerintem inkább a biztosító költsége.
sorszám: 39853 (120765)
(előzmény: Mahonee, 2010-03-04 11:53:40)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-03-04 15:56:23
Tényleg jó ötlet, de eleve érdemes magadnál tartani egy orvosi paramétereidet tartalmazó kártyát. (gyógyszer érzékenység, vércsoport, betegség)

Nekem amúgy gyárilag van ilyen funkciója a telefonomnak. 2 gomb megnyomásával elküld egy előre megírt SMS-t és a GPS koordinátáimat.
sorszám: 39852 (120764)
(előzmény: Mahonee, 2010-03-04 11:53:40)

 
 
Mahonee
válasz erre | email2010-03-04 11:53:40
Igaz nem ellenőriztem a forrást, mert megbízható kollégától jött a mail pdf melléklettel. A mentősök oldalán tényleg nincs fenn... Viszont mindenki pozitívan nyilatkozik a témában.
Nekem még újdonság volt :D:D
sorszám: 39851 (120761)
(előzmény: Kuci, 2010-03-04 10:41:48)

 
 
Kuci
válasz erre | email2010-03-04 10:41:48
http://www.origo.hu/itthon/20081106-hasznos-de-csak-spam-az-ice-feliratra-biztato-internetes-korlevel.html

Figyeld a dátumot! :)
sorszám: 39850 (120760)
(elözmény: Mahonee, 2010-03-04 08:44:53)

 
  Összesen: 981 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu