:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Ha egy Simson támadó üzemmódban hajtva, és 76km/h-nál csak 2,6 litert kér 100km-re, akkor talán érdemesebb lenne azt használni MZ helyett.
Visszaalakítottam kondisra a gyújtást és jéé,megszűnt minden problémám. Egyből hátrafelé indult el, de ez már ismerős jelenség. Rajzoltam is egy csíkot örömömben a zebra fehér sávjára, le is fényképeztem. Szsrobert, feltöltöm ha érdekel. A fogyasztást még nem látom igazán de nagyjából jó lesz.
5 éve nekem is volt simsonom az s51-es típusú és annak is 2 literes volt a fogyasztása; városon belül pedig 2,5 körül.
Ha nem hiszed járj utána :D De komolyan egy jól beállitott Simson beéri 2-vel. A gyári B-s 4 sebességges, könyv szerint 1,8 L 40-es tempónál. A rekordom csutkagáz-csutkafék üzemmódban 2,6L/100km és hozzá kell tennem, hogy az enyém enyhén tuningolt és a hosszabb áttétel miatt lefelé csal az km óra, szóval valójában ennél is kevesebb! A csutkagáz nálam GPS-es 76 km/h 8300-nál!
Ha ismernél tudnád hogy nem szokásom. Törekszem a hiteles mérésekre, és hajlamos vagyok újra ellenőrizni ha bizonytalan valamelyik adat.
Amúgy van Simsonod?
Szerintem országúton nem olyan ritka a 2 literes fogyasztás egy jó Simóval.
Nem tudom.. ellopták :(((
Az enyém füstcsíkot húz, ha akarom, de az ott is marad
Csörög ez az egész krvannya... Mitől ég el az ellenállás-tekercs vezetéke? Szétszedtem miatta az egészet. de nem toltam
Az enyém meg tűgörgöt eszik,benzin nem is kell neki.
És még a tűgörgöből is hagy valamennyit a henger oldalán.:)))
Persze 2 liter!Az enyém meg termeli a benzint.Ne vetíts már!
És a felújítás után mondjuk 5000km-rel mennyit fogyasztott?
Igen.
Felújítás és bejáratás után közvetlenül egy S51e 4 sebessége, Budapest-Mátraháza távon végig csutkát húzva, karburátor takarékosra állítva, digitális kerékpár órával mérve. Koyo csapágyakkal.
Persze emelkedőn azért visszaesett a sebesség, de a táv 100km és rendesen meglepődtem hogy nem ment bele 2 liter a kúton, mert előtte azért fogyasztott rendesen.
Gumicsíkot gázrántásra gyári állapotban sem fog húzni maga után. ;-)
sorszám: 39986 (121073)
( előzmény: 150esRolleres, 2010-03-28 19:08:09)
A 60km/h utazó és az 1,8l/100km összetartozó értékek?
Eladó karburátorok:
ETZ125:4500ft
ETZ150:4500ft
ETZ250:4500ft
Mz Ts 150:4000ft
Danuvia/Csepel:4000ft
Dellorto SHA 12 14:4000ft
Jawa/babetta:2500ft
Jawa mustang:2500ft
Jawa 350 12v:6000ft
Karburátor házak:
Etz250:2000ft
Mz ts 250:2000ft
Mz ts 125:1500ft
Mz Ts 150:1500ft
Jawa 250/3506v/350 12v:2500ft
Jawa mustang:1500ft
Jawa/babetta:1500ft
simson:2500ft
Pannonia T5/P10stb.:2500ft
Danuvia/Csepel:2000ft
szívócsonkok:
ETZ125/150/250:1500ft
Mz Ts 150:1000ft
Jawa mustang:500ft
Jawa/Babetta:500ft
tovább infó:motorsokk@citromail.hu
Tel:06209813916
3cm hosszú anyacsavarom van. Meghúztam, jobban már "nem lehet".Mentem vele egy kört, kb 3km-t érzékenyebb lett a gáz, viszont 3.ban gurulgatva alapjárathoz közeli fordulaton ha odavágok neki kihagy talán a gyújtás vagy üzemanyag zavar van de nem úgy ugrik mint ezelőtt. Semmi füstje nincs, azt hittem este vki kifújta purhabbal a kipuffot...
Sziasztok! A megszakító nélküli gyújtásos ETZ 125 generátorát szeretném leszedni,gondolom,ehhez először a főtengely végébe hajtott imbuszfejű csavart kellene kihajtanom,ami a jeladót rögzíti. Mit tudtok erről,tuti,hogy normál menetű a csavar? Mert hiába próbálom balra tekerni,meg sem nyekken,félek,hogy leszakad a feje. Vagy ennyire bele lenne bikázva? Mit javasoltok? Előre is köszi
Ha már kiszakadt akkor akár meg is húzhatod, nagyobb kárt nem okozol vele, de alapvetően úgy van kitalálva hogy inkább az anya menete szakadjon meg, mivel a tőcsavar elég kemény anyag, a blokkban pedig hosszú rész kapaszkodik.
Olyan szokott még lenni, hogy ha valaki kicsavarja a tőcsavart, akkor az alu és acél összerohadása miatt az aluban lévő menet kijön.
Ilyenkor helicoilal érdemes megjavítani a menetet és többet nem lesz baj vele.
sorszám: 39981 (121055)
( előzmény: 150esRolleres, 2010-03-28 13:05:35)
Kipucoltam a karbit, a tűt a legfelsőbe raktam, egy 100-as főfúvókával próbálkozok, más nincs. Valószínűleg 2 hfej tőcsavarom menete a blokkban szakadt, mert lazább volt mint a haverjai, ki is fújt ott, meghúzni egy picit tudtam(mertem). Holnap kiderül mit csináltam.
Én is ilyenkor szoktam megcsinálni a motoromat :D
Sziasztok :
-Keresek Etz 250 kipufogót könyékkel együtt(de nélküle is érdekel)
-Komplett nem kopott váltót
-Komplett kuplung ott 250 eshez
-etz 125-50 hez kipufogóhoz könyökcsövet
Cserébe van:
-Ts 150 es henger hengerfejjel,dugóval,gyűrűkkel .torokkal.
-Komplett KEVESET futott váltó ts 125 blokfelek,oldaldeklik
-Mz ts 250 gyújtás felőli oldaldekli
-Mz etz 125 váz
-2db Etz 125 henger ,hengerfejjel az egyik fúrásra szorúl a másikhoz megvan a dugó gyürű.
És még rengeteg alkatrészem van nem csak Mz .
A felsorolt alkatrészek el is adok.
Email amin elérsz: wellnerg@citromail.hu
itt a tavasz. lehetne motorozni,
de mivel szétkentem 1-2 tűgörgőt a henger falán és a főtengelycsapágy már erősen morog, (annyira mint morzsa kutya) igy én még várok vele egy kicsit.
OFF.
:(
A fémcseppes az még 2t volt, az atf meg csak 5l-es vészmegoldás.Már nyoma sincs..
Konkrétan jobban jársz bármelyik legolcsóbb 2T olajjal is.
sorszám: 39975 (121043)
( előzmény: 150esRolleres, 2010-03-26 19:41:41)
Mondjuk az ATF és egyébb motorolajok nem 2T-be valóak. A 2T olaj dolga az hogy elégjen a hengerben, lehetőleg minnél kisebb korom képződéssel. Namost a motor olajak viszont irtózatosan kormolnak és termelik a kemény lerakódásokat.
A gyertya feketesége és a kicsi fémcsepp is ebből fakadhat.
sorszám: 39974 (121042)
( előzmény: 150esRolleres, 2010-03-26 19:41:41)
Tavaly szezon vége előtt újítattam fel a főtengelyt, minden "gördülékeny", a karbit még átnézem. Az első tippem a légszűrő volt, mert a motor szét volt szedve egész télen, az alkatrészei egy kupacban letakarva, amit hol lefújt a szél hol nem, aztán gondoltam hogy nedves lehet, és nehezen lélegzik. De valószinűsítem a mocskot a karbiban ill annak beállítását. Az atf oldódik benzinben, nincs vele baj, automata váltóba meg szervókba való, jobbnak tartom mint a vip-car és barátai 2t-t. De nem vagyok olajtudós, de még szerelő sem, így nem kicsi a tévedésem valószínűsége... Köszi az észrevételeidet
hát azért egy 70-80as utazó az kell.Egyébként bele tettem a 80as fúvókát, a 100as helyett, megszűnt a dadogás egyenletes gáznál, és igen jól megy kb 80ig.fogyasztás teszt valószínűleg az első miskolci út folyamán lesz, már nagyon várom:D:D:D
helló
Nézd meg hogy a hátsókerék rendesen elfér e a hátsó sárvédőben.Nem ér e el valamit ami kifényesedett.Igaz ez a hiba nálam előfordult már,de nézd meg azért te is az ilyen dolgokat is.Lánckerék fogai mennyire jók,A láncfeszesség milyen ha rajta ülsz.A lánc eléggé olajos e.Kerékcsapágyak esetleg jók e,fék visszamegy jól?
De lehet hogy a karbiban játszik valami kosz veled.Nekem volt ilyen is.Elmentem szombathelyre,odafele nem ment rendesen,hazafele kijöttam szhelyről aztán mondom akkor meghuzatom,hát egyszercsak változott valami és megindult,valami koszt szivhatott át a fúvókán.De volt olyan eset is hogy nem tudta átszivni a pici festékdarabka vagy mi lehetett,karbi szétszedéskor a főfuvóka alat volt appan a lyukban.Ahonnan elmozdulni sem tudott.
Karbiból vedd ki a levegőcsavart is meg az alapjáratifúvókát is vedd ki és az alapjárati rendszernek van egy járata a karbiban azon tolj át pl egy bowdenszálat hogy biztosan tiszta e.Nem e esetleg egy vizcsepp játszik veled.Ha tudod kompresszorral is fujj át mindent.A siber alat van egy ilyen alkatrész ami kivehető azt is vedd ki,ugy mégjobban látni az alapjárati rendszer furatát.
Meg nézd meg az akkuról jövö vezetékeket,nem lazák e,nemcsak a +,a - is fontos hogy jól vezessen mindenhol.Ezek a tipeim lennének.Nekem is volt már laza kábelom ami a fesszabra megy az akkuról.Pedig még előtte időkben szoros volt.Amugy én mindenféle olajat mostmár nem kevernék a benzinbe mikor elkezdett csörögni a hajtókar.Most vigyázz rá mert egy télleg erősen csörgő hajtókar ilyenkor már egyre könnyebben kopik.
sorszám: 39971 (121039)
( előzmény: 150esRolleres, 2010-03-26 18:34:34)
Ma reggelre megjavult, negyedikben húzott emelkedőn felfelé is(80-ról 90fölé, mint régen), megörültem, hogy a probléma megoldotta önmagát, de hazafelé már lefelé görbült a szám, 75-ig megyek 3.ba, aztán négy és 60-nál(mert lassul) megint3. aztán ugyan ez míg haza nem érek. A fogyasztás nem változott, most ATF olajat keverek 2t helyett, ez volt itthon...
Brisk N14C az jó a katalógus szerint.
Én mondjuk azt szoktam nézni hogy a középső elektróda körül a kerámia egysíkban legyen a menettel.
A TS-nek pedig olyan kell ami kicsit kilóg.
Csak azért mert adott hőérték mellet ebben is különbözhetnek gyertyák, aminek a betü jelölése különbözik és a boltban néha összekeverik mondván 14-14 mindegy az.
Egyébként az ETZ szereti a TS gyertyáját amíg hideg a motor, de ha bemelegszik akkor borzalom lesz.
Ti milyen gyertyát javasolnátok, mert én ilyenkor a Brisk 14-est használom.
Gyertya hőértéke megfelelő?
Ezzel az a gond, hogy ritkán produkálja. A hiba feltárásához meg az kéne, hogy rossz legyen. Szóval ez így elég nagy szívás...
Megszakítós, már megszakító is volt cserélve :), azért köszi.
Megszakítós, vagy elektronikus?
Mert ha elektrónikus, akkor a jeladó vezetékének a szegecselése kilazult, ha megszakítós, akkor pedig kondit és megszakítót is cserélj.
Nekem trafó problémának tűnik, de mondtad hogy azt cseréltél.
Na igen, nekem a simó vitte a 60-at tartósan és 1,8-at evett felújítás után, szóval akkor már inkább egy simó :D
Trafó és kondi csere is volt már, ja és új biztosíték házam van. Töltés elvileg van, de lehet hogy az a gond?
pedig ez pont olyan mintha kevés lenne neki a nafta
sorszám: 39961 (121029)
( előzmény: 150esRolleres, 2010-03-25 09:16:00)
Gyújtásproblémának tűnik. Általában Trafó, vagy esetleg kondi szokott olyat művelni, hogy melegen nem működik.
Lehet töltés probléma is. De az egyszerűbben kinyomozható, mikor elkezd kihagyni mérj töltést.
Egyébként az is lehet, hogy egyszerű kontakt hiba, pl biztosítéktábla, vagy bármi.
Szerintetek az mitől lehet, hogy a motorom (250-es ETZ) tökéletesen megy ill. pöccre indul, de olyan egyhuzamban 100-120 km után szaggat a járása, valamikor megáll. Már mindent próbáltam (szerelővel gyújtás állítás, trafó gyertya csere stb., ja és a generátor is tölt), vagy esetleg át kellene nézni az egész elektronikát.
az a csörömpölős,ciripelős hang a hajtókar kopása miatt van.Sajnos ez nem lesz csendesebb,kerüld a nagy fordulatról való motorfékezést,csak lassan engedd olyankor vissza a gázt,én se szeretem az a hangot.Ha ugyvan hogy gyorsan le kell lassitanom magas fordulatról akkor tartom a gázt és fékezek majd mikor már hat a fék,fogja amotort ugy engedem visszább a gázt.
Sajnos lehet hogy amiatt is van hogy 3 ba sokat mentél 90 környékén,bizony a 6-7000 es fordulat nem kedvez sokáig. :(
sorszám: 39958 (121022)
( előzmény: 150esRolleres, 2010-03-25 22:08:04)
95ös fúvóka van benne, a benzinszintet beállítom, a gyújtásom inkább 3mm mint 4, viszont a gyertyán találtam egy csepp fémet..A gyertya körben fekete kormos, az elektródája barna volt azzal a bibircsókkal(fémcsepp). A tű a másodikban van. Amikor mmenet közben visszaengedem a gázt, az a kellemes vissza dümm-dümm helyett ciripel-csörög, mintha berezonálna vmi, ez máskor is hallatszik néha, de nem terhelés alatt. Holnap megnézem a karbit. A kompressziót a mai próbálkozásommal sem sikerült mérni, nem volt jó a gumicsöves eszköz, a másik nem fér be..
hol kerül annyiba egy dugó?Berta dugó 1500 -1700 körül van.
sorszám: 39956 (121018)
( elözmény: 150esRolleres, 2010-03-24 21:10:17)
Ezt nézzétek meg az állam pincéig esett tőle.... http://www.youtube.com/watch?v=lqcNhrVqags&feature=related
najó, de azért gyorsabban kellene menni mint egy simson:D:D
Nekem 72-essel is ment a 150-es ETZ-m(ami köztudottan többet eszik, mint a TS)50km/h-t, és 2,39l/100km volt a fogyasztás.
sorszám: 39953 (121014)
( elözmény: 150esRolleres, 2010-03-24 13:44:48)
Akkor sokat kap szerintem, mert azt mondtad 3ba szépen elpörög...kisebb fúvóka benzinszint tűálás stb.
sorszám: 39952 (121013)
( előzmény: 150esRolleres, 2010-03-25 09:16:00)
A lánc volt túl feszes, más ellenállás nincsen. Viszont gázadásra nem reagál olyan fürgén, egy picit az elején elkezd bután bőgni, egy fél pillanatig, aztán minden OK, felpörög szépen.
Nem kuszol valameik fék vagy hasonlók?
sorszám: 39950 (121011)
( elözmény: 150esRolleres, 2010-03-24 22:55:30)
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|