hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. április 26. szombat 
Ervin

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

etz250gyuri
válasz erre | email2010-04-15 20:15:48
Üdv! A kertemben áll 2 db Etz250, az egyik teljes, a másik hiányos, de a dolgai ládában megvannak! Sajnos motorja már nem fordul át egyiknek sem! Donornak vettem, meg a Kakucsra akartam:D ; most meg vagyok szorulva, eladom mind2t!
Vihető fix. 20.000.- ért! A gépek Bp. 22. kerületében vannak! skype: roszgy tel.: 0630-907-77-79, Szép napot!
sorszám: 40065 (121352)

 
 
etz250gyuri
válasz erre | email2010-04-15 20:07:02
üdv!
sorszám: 40064 (121349)

 
 
Atilla
válasz erre | email2010-04-12 22:42:42
Hű, de tudományosak vagytok.
A dolog lényege, hogy a csúszó súrlódási erő kisesebb mint a tapadási súrlódás. Ha egyenletes a motor nyomatékleadása, akkor jó nagy a tapadási erő, mert nem csúszkál a kerék. viszont, ha mégis megcsúszol, akkor hirtelen oda a tapadás és valószínűleg megkóstolod az anyaföldet.

Ha a motor a nyomatékát nem egyenletesen adja le (kissé rángat), mert pl kevés a hengerszám, vagy direkt úgy van ékelve a főtengely, akkor az rontja a tapadást, mert meg-meg csúszik a kerék. De a csúszó súrlódási erő persze marad ugyanaz, így kettő közelebb áll egymáshoz, ezért ha ilyenkor megcsúszol nem feltétlenül esel pofára. Hiába kisebb a tapadás, gyorsabb lehetsz, mert jobban kontrolálható a gép.
sorszám: 40063 (121287)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2010-04-12 22:05:02
Gyorsításkor a többet pörgő kerék füst formájában jelzi a túlpörgést. :-)
sorszám: 40062 (121286)
(előzmény: Péter mz, 2010-04-12 21:41:53)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2010-04-12 22:04:01
http://galeria.totalbike.hu/magazin/2010/04/12/emat_2010/?current_image_num=38&image_size=l
sorszám: 40061 (121285)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2010-04-12 21:41:53
ez olyasmi dolog akkor,mint fékezéskor?most tanulom a fékezéses dolgokat,és ott is azt tanuljuk hogy lassulásnál nem annyit forog a kerék mint egyenletes tempónál,hanem kevesebbet,de mi nem látjuk nagyon szemmel csak picit.
Legyen a példám mmondjuk 72km/h val megyünk.ez 20m/s. A kerekünk kerülete legyen 2 m.Igy 20m/s nál 10et fordul egy sec alatt a kerék.Lassitásnál viszon nem 20m/s al forog a kerék hanem mondjuk 16m/s al.És igaz lehet,hogyha az ember nézi mondjuk a motor kerekét fékezéskor,poros uton látni is hogy lassabban forog a kerék az uthoz képest,de mégsem csuszik meg teljesen.Szóval ez van gyorsitáskor is.Ott meg többet pörög a kerék minimálisan,de nem látjuk,ugye?
sorszám: 40060 (121284)
(előzmény: szsrobert, 2010-04-12 21:31:44)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2010-04-12 21:31:44
1 kerékfordulat alatt többször is megcsúszik a kerék a munkaütem hatására, majd le is fékeződik a motorfék hatására.
Péter, igazad van. Döntve kisebb kerületen gördül a kerék. Magasabb a fordulatszám.Jobban döntve még magasabb. Mikor vízszintesig döntjük, akkor a legmagasabb.
sorszám: 40059 (121283)
(előzmény: Péter mz, 2010-04-12 14:41:40)

 
 
Kuci
válasz erre | email2010-04-12 19:00:46
OFF
http://www.youtube.com/watch?v=Y7fn1XndE3o&feature=related
Ők hány fokos kanyarban mennek a videó közepén? :)
ON
sorszám: 40058 (121282)
(előzmény: Kuci, 2010-04-12 18:43:38)

 
 
Kuci
válasz erre | email2010-04-12 18:43:38
Oké, oké, de akkor is... :D
vegyünk 6000-es fordulatot percenként.
Ez azt jelenti, hogy 1másodperc alatt fordul 100-at. Tehát a videón látható szupermotók, is valószínüleg nem 1-et fordulnak(mármint a főtengelyük) abban a kicsi kanyarban sem.
Tehát nem amiatt csusznak olyan látványosan, mert a dugattyú éppen úgy áll, ahogy...
sorszám: 40057 (121281)
(előzmény: Rókapimpó, 2010-04-12 14:15:28)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2010-04-12 14:41:40
ha pl 90km/h val megyünk egyenes szakaszon,kanyarban ha jól ledöntjük,nem megyünk valójában 90 et mert kisebb kerületen viszi át a hajtást a kerék az utra ,ugye?de ha akarnánk tartani a valóságos 90 et ami meg lehet hogy óra szerint több lesz mint 90 akkor többet kell pörögni a motornak is nem?
sorszám: 40056 (121275)
(előzmény: Rókapimpó, 2010-04-12 14:15:28)

 
 
Rókapimpó
válasz erre | email2010-04-12 14:15:28
"Egy kanyarban is több ezerszer fordul a főtengely, nem?"
Nem!
Elég hosszú és nagy ívű kanyar lehet, amiben ezret vagy több ezret kell pörögnie a főtengelynek, hacsak nem 1-esben veszed azt a kanyart, de akkor meg nincs hozzá sebesség, ami miatt dönteni kellene a motort és éreznéd a különbséget mondjuk a sor4 és a v2 között.
Ha az egyszerűség kedvéért veszünk egy 10000-et pörgő sor4-es motort, akkor az azt jelenti, hogy 10000-es fordulaton 1 perc alatt (60 másodperc :D) 10000-et fordul a főtengely.
Ebből adódik, hogy 6 másodperc alatt fordul 1000-et a főtengely.
Az 1000-es sportmotorok 1-esben maximális fordulaton (jóval 10000 felett) bőven 100 km/h fölött mennek.
Ha azt vesszük, hogy 10000-es fordulaton 1-esben 100km/h-val mennek (27,77 m/sec), akkor az azt jelenti, hogy 6 másodperc alatt fordul 1000-et a főtengely, ami alatt 166,66 m-t megy a motor.
Ez azt jelenti, hogy egy 53 m átmérőjű körforgalomban kell menned 1 kört 1-esben 100 km/h-val, hogy 1000-et forduljon a főtengely, vagy csak egy 106 m-es átmérőjű szerpentin visszafordítón kell menned 100 km/h-val az 1000-es főtengelyfordulathoz, vagy csak egy egyszerű 212 m átmérőjű körben kell bevenned egy 90 fokos kanyart 100-al egyesben.

Jó hülye vagyok, hogy ilyeneket számolgatok. :P

A lényeg az egészből, hogy a valóságban nem fordul kanyarban több ezret a főtengely.

Az 1 henger vs sor4-nél meg pofon egyszerű megérteni.
Az 1 hengeres négyütemű 2 főtengelyfordulat alatt robbant 1x, a sor4 4x a gyújtás sorrend miatt. A v2-t most nem keverem bele, mert ott számít még a hengerszög is (meg mittudomain :D).
Ha a gyújtás sorrend a sor4-nél nem 180 fokra eltolva lenne, hanem ahhogy most az új yamaha r1-en van, akkor a sor4 is nagyjából egyszerre adná át a guminak a nyomatéklökéseket, a maradék időben meg jobban meg tudna tapadni a gumi.

Most érthetőbb magyarázatra nincs időm és energiám se. :P
Ban me pls. :D
sorszám: 40055 (121274)
(előzmény: Kuci, 2010-04-12 10:19:40)

 
 
Kuci
válasz erre | email2010-04-12 10:19:40
Nem nagyon értem a leírtakat. Attól lehet (is) lehet jól csusztatni, milyen blokk van benne? Egy kanyarban is több ezerszer fordul a főtengely, nem?
sorszám: 40054 (121271)
(előzmény: Keri, 2010-04-11 09:56:53)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-04-11 09:56:53
Igen, azzal a mozdulattal állítja fel a motort a csúsztatásból.
Ezt a csúsztatást azért tudják csak megcsinálni mert nagyon nyomatékos egyhengeres motorról van szó.
Amikor a henger dolgozik akkor a nyomaték megcsúsztatja a hátsókereket, de amikor éppen sűrít, akkor meg tud tapadni újra a kerék, ezért drámaian kiszélesedik a kezelhető megszúszás tartománya.
Egy egyenlets nyomatékú sor4-es motornál nagyon keskeny ez a tartomány ami jobb tapadást okoz, de ha megcsúszik akkor elég nehéz megfogni.
Persze ha megnézitek Rossit meg a többi profit szemből, ők is csúsztatják picit a kanyarból kifelé jövet, de ott közel nem ilyen látványos a jelenség.

Ezért ért el nagy sikereket a Ducatti mivel a V motorja is lökésekben adja le a nyomatékát és kezelhetőbb volt kanyarban mint a sor4-esek.
A Honda erre válaszként csinált egy olyan sor4-est ahol szűk tartományban 90fokon belűl egymás után jönnek a munkaütemek, kvázi olyan nyomaték jelleget eredményezve mint egy egyhengeres, de annál jobban elosztva a nyomatéklökést.
sorszám: 40053 (121259)
(előzmény: Rudolph B, 2010-04-10 21:34:30)

 
 
Nfsman
válasz erre | email2010-04-11 09:50:22
érdemes, persze... kevesebb olajat kell utána használnod, elvileg halkabb is lesz (valójában meg majd kiderül) viszont, ha jól tudom, ehhez fel kell fúrni a hajtókar felső szemet
sorszám: 40052 (121258)
(előzmény: 150esRolleres, 2010-04-11 08:47:17)

 
 
150esRolleres
válasz erre | email2010-04-11 08:47:17
Érdemes tűgörgösre cserélni a bronzperselyt?
sorszám: 40051 (121257)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2010-04-10 21:34:30
Nekem az tűnik fel a képeken, hogy a kanyar bejáratától a kb. közepéig komoly ellenkormányzással megy (gondolom, a csúsztatás miatt), de aztán a kijáratnál irányba fordítja a kormányt.
Alapjaiban ez van a vezetéstechnika cikkeinkben is.
Mindenesetre tanulságos, szépen csinálják a fiúk...

üdv.: R
sorszám: 40050 (121256)
(előzmény: Keri, 2010-04-10 20:51:25)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-04-10 20:51:25
Konkrétan ez elcsúszott, csak visszalökte magát térddel és könyökkel.
Meg azért azt is érdemes tudni hogy bár tényleg nagyon tudnak, de ezek a motorok ezzel a gumival pont erre a mutatványra nagyon alkalmasak. Pályamotorral vagy MZ-vel már ezek a fiúk sem lennének ennyire ügyesek...bár MZ-vel is volt már hogy visszalöktem magam egy kezdődő megcsúszásból, de az nem volt ennyire elegáns, inkább valami burleksz filmre hasonlított :D
sorszám: 40049 (121254)
(előzmény: szsrobert, 2010-04-10 16:29:34)

 
 
Laca_D
válasz erre | email2010-04-10 19:33:43
Na ezt azért kihagynám.Mert ha etz-n a könyököm lent van akkor lent van a tükör,lábtartó,tank,kmóra,krauser is,és vizszintesen van a gumi.Szóval neeem kell!!!
sorszám: 40048 (121250)

 
 
150esRolleres
válasz erre | email2010-04-10 19:22:29
Eldörzsölnék néhány ruhát mire menne ez a csel. Szétszedtem a masinát, a hajtókar felső bronzperselye szétment, az egyenletes kopás miatt, amit a 25-ös csapszeg okozott.Ezt a perselyt hogyan kell cserélni? Melegítés, préselés, vagy mi? Ki kell szedni a blokkból az egészet? Mert ahhoz most nincsen kedvem...
sorszám: 40047 (121249)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2010-04-10 16:29:34
Könyök az aszfalton a kanyarban: http://www.youtube.com/watch?v=aeUK6aOEJKo&feature=related
sorszám: 40046 (121246)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2010-04-10 09:07:56
Kevés üzemanyagot, de sok olajat.
Mestermunka a köbön: a vellanyászmester olyan ügyesen tette a gyűrűket anno az MZ generátor forgórészére, hogy a zsinórokkal lekötve feszült, emiatt eltört. Ki kellett bontanom a zsinórból, és erősen megforrasztottam.
sorszám: 40045 (121244)
(előzmény: 150esRolleres, 2010-04-09 18:22:36)

 
 
150esRolleres
válasz erre | email2010-04-09 18:22:36
Az enyém rendkivül keveset fogyaszt utánfutón. Ma kipróbáltam, mert eltört a gyűrűm, vagy mindkettő. nulla litert eszik futón nyolcvannál, gyűrű nélkül. De az olaj csak csöpög..csöpög...
sorszám: 40044 (121239)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-04-09 08:56:00
Azért fekete, hogy ne csillanjon szemedbe a nap.
sorszám: 40043 (121233)
(előzmény: vadmotoros, 2010-04-09 08:00:31)

 
 
vadmotoros
válasz erre | email2010-04-09 08:00:31
Üdv!

Tudom, szubjektív, de szerintetek hogy néz ki jobban az ETZ műszertartója? Polírozva, vagy matt feketére festve? Lekopott róla egy nagy darabon a festék, és most nem tudom, hogy fessem-e vagy polírozzam.
sorszám: 40042 (121232)

 
 
LAJOS67
válasz erre | email2010-04-08 21:39:43
Keresek megvételre jó állapotú ETZ 251-est.
sorszám: 40041 (121229)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2010-04-08 21:21:57
Az enyém. 30%-os lejtőn.
Az enyém. 50km-es lejtőn leállított motorrall gurulva.
A legjobb olaj az Arol, és a magyar gazdaságos.

Az ETZ-men 12,2V-ra csökken az akkufesz. Mit lehet csinálni az elektronikus fesszabnak, hogy töltsön is?
sorszám: 40040 (121226)
(előzmény: Laca_D, 2010-04-08 20:13:36)

 
 
150esRolleres
válasz erre | email2010-04-08 21:17:10
Kicseréltem a csapszeget 150-es re(megtaláltam), de még mindig csörömpöl. Kupplunglánc az tud csörögni? Bár nem lóg, de a f@sztuggya.
Valami mechanikus üzemanyag szintjelzőn töröm a fejem. Csinált hasonlót vki? A tank oldalán alul, fölul kilyukasztani és átlátszó csővel összetaknyolni megoldás már nem érdekel.
sorszám: 40039 (121225)

 
 
Nfsman
válasz erre | email2010-04-08 21:16:27
...és melyik a legjobb szimering, hogy teljes legyen a kör :D
sorszám: 40038 (121224)
(előzmény: Laca_D, 2010-04-08 20:13:36)

 
 
Laca_D
válasz erre | email2010-04-08 20:13:36
akkor megkérdem kinek az mz-je megy 140-et?
És kié fogyaszt 1,5l/100 on?

Ja és melyik olaj a jobb?
:)
üdv
sorszám: 40037 (121222)

 
 
Klaudia
válasz erre | email2010-04-07 10:06:00
Szia Keri!

Az biztos, hogy régen.
Hosszú sztori, hogy miért nem írtam, de az nem ide való :)
Van egy pöpec kis Ts, amin egy két változtatást kellene eszközölnünk.
A TZ is megvan és nagyon jól van ő is.
Nemsokára kap egy új első gummát, hengert és hátsó telókat. Lehet a féket is kicseréljük, ha nem tudjuk rendesen megcsinálni.
Kb. ennyi!

És veled? Veletek? ;)
sorszám: 40036 (121202)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-04-07 08:31:15
Te is régen írtál már :)
Elmeséled nekünk mit építesz?
sorszám: 40035 (121200)
(előzmény: Klaudia, 2010-04-06 21:03:35)

 
 
Nfsman
válasz erre | email2010-04-06 22:03:35
Tény... elég nagy halál van, senki nem ír semmit. :S máskor 1 óra alatt érkezett annyi hsz., mint az elmúlt héten összesen.
sorszám: 40034 (121194)
(előzmény: waresz, 2010-04-06 20:17:13)

 
 
Klaudia
válasz erre | email2010-04-06 21:03:35
Sziasztok!

Ha valakinek vannak eladó Mz Ts 125 típushoz a következőkből, kérem dobjon egy mailt nekem.

- bilux krómozott kapcsolók
- kormányvég tükrök ( esetleg Trophy-é)
- kormányvég indexek
- 150es henger

Köszi előre is a segítséget!

Üdv,
mzklaudia@citromail.hu
sorszám: 40033 (121193)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-04-06 20:26:59
:))
Írhatsz te is, a szimmering témát meg majd kerülöm :D
sorszám: 40032 (121191)
(előzmény: waresz, 2010-04-06 20:17:13)

 
 
waresz
válasz erre | email2010-04-06 20:17:13
MZ fórum új neve:

Keri Segítség Topic
:D:D:D:D
sorszám: 40031 (121190)
(előzmény: Keri, 2010-04-06 12:55:10)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-04-06 12:55:10
Akkufeszültséget mértél?
Gyanítom túl alacsony lehet. Az megmagyarázza mindkét jelenséget.
Esetleg a szénkefe elkopott, nem nyomódik rá eléggé és ezért szikrázik, és elégtelen a töltés.
Vagy túl nagy a főtengely végének az ütése, az is tud ilyet.
sorszám: 40030 (121181)
(előzmény: Hullagyali, 2010-04-06 11:24:52)

 
 
Hullagyali
válasz erre | email2010-04-06 11:24:52
Igen hát eléggé utógyujtásos tüneteket produkál, durrog a kipufogó meg nem is pörög föl. Pedig az előgyujtás jó helyen van.
sorszám: 40029 (121180)
(előzmény: Keri, 2010-04-04 22:57:58)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2010-04-05 20:40:46
http://auto.indavideo.hu/video/Beallas_a_garazsba_2/
sorszám: 40028 (121179)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2010-04-05 20:16:13
Aztaquuva!
http://auto.indavideo.hu/video/Laza_Motoros_Par
sorszám: 40027 (121178)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-04-04 22:57:58
Más hibajelenség van?
sorszám: 40026 (121177)
(előzmény: Hullagyali, 2010-04-04 22:36:53)

 
 
Hullagyali
válasz erre | email2010-04-04 22:36:53
Sziasztok!
Mitől lehet az hogy a TS-nél járás közben a szénkefék erősen szikráznak? fesszabályzó lehet rosszul bekötve?
sorszám: 40025 (121176)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2010-04-04 10:07:59
Úgy tűnik, túlélem.
Elméletileg a dugóban nem csúszkálhat a csapszeg. Az enyém is csörgött picit, azért szedtem szét. A 125-ösé rövidebb a kisebb dugattyú miatt kb. 4mm-rel.
Ha gondot nem okoz, a 150-es dugóban oldalra vándorló 125-ös csapszeg nem okoz gondot, sőt egyenletesebben kopik a csapággyal érintkező nagyobb felület miatt.
sorszám: 40024 (121174)

 
 
150esRolleres
válasz erre | email2010-04-04 08:57:26
Igen, lehet, hogy felcseréltem a két csapszeget, mert mint említettem, egy fiatalabb 125-ösből nyertem a váltó alkatrészeket, meg ami jobbnak tűnt. Amikor visszaengedem a gázt akkor hallatszik igazán, meg váltásokkor.
sorszám: 40023 (121173)
(előzmény: Keri, 2010-04-04 07:43:37)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-04-04 07:43:37
Amikor összeraktad is ilyet csinált vagy a használat közben lett ilyen?
sorszám: 40022 (121172)
(előzmény: 150esRolleres, 2010-04-04 07:31:24)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-04-04 07:39:49
tud
sorszám: 40021 (121171)
(előzmény: 150esRolleres, 2010-04-04 07:29:42)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-04-04 07:38:25
A dugót megvezeti a henger.
A csapszeg tud lötyögni inkább és hát nem előnyös. Szorosan melegítéssel szoktam belerakni a csapszeget a dugattyúba.
sorszám: 40020 (121170)
(elözmény: szsrobert, 2010-04-03 21:33:17)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-04-04 07:37:00
Remélem nem lett bajod.
sorszám: 40019 (121169)
(elözmény: szsrobert, 2010-04-03 21:23:30)

 
 
150esRolleres
válasz erre | email2010-04-04 07:31:24
Rosszul fogalmaztam, de a jelenség az az. a dugó csuszkál a csapszegen amíg engedi a zeeger .
sorszám: 40018 (121168)
(elözmény: szsrobert, 2010-04-03 22:10:39)

 
 
150esRolleres
válasz erre | email2010-04-04 07:29:42
Ettől tud csörögni?
sorszám: 40017 (121167)
(elözmény: szsrobert, 2010-04-03 22:12:26)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2010-04-03 23:22:34
Remélem nem esett bajod, a vasat meg fizesse a biztosító, azért fizetjük.

üdv.: R
sorszám: 40016 (121166)
(elözmény: szsrobert, 2010-04-03 21:23:30)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu