:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Opto érzékelőt lehet reflexióból is csinálni. Nem is kell hozzá sok. Egy infra dióda és optodióda párossal, megfejelve eg BC182-vel és már huzogatta is a relét nekem ahogy elhúztam egy rajz vonalai felett.
De nyitás érzékelőt is csináltam ilyennel. Meglepően stabilan jelzi a felület szín változását.
Na akkor most mi az igazság?
Egyik váltig állítja hogy opto, a másik hogy HAL
de rájöttem hogy tojok rá, nekem megszakítós van és most már az is marad :D
Nem, 2T Trabanntra, meg 2T Wartburgra gondolok. Ott láttam optikait. Csak nem tudom, hogy gyári megoldás volt e, de úgy rémlik igen.
A tirisztor mellett van az a 8 lábú kis kocka,na az a HALL is.Kb. 20 A-os.De lától te azon valami optokaput? Mert ha ninvs ellendarabon valami ami fényt ad,akkor optokapu kell ami között kellene egy tárcsa.Mágnest is ír.
Nekem nincs,de a faluban raktunk fel egy ijet (12v) ETZ-re.De ha kinagyítod a képet láthatod te is a HALL ic-t.
Képet sajnos berakni nem tudok.
Ma meghozta a futár, optika ez biztos és nem is hasonlít a trabanra.
Neked van ilyen?
Mert én is úgy gondoltam hogy mágneses, de egy tulajdonos felvilágosított hogy ez kőkemény optikai.
Ellent kell mondjak neked.Ez HAL jeladós,a fehérre festett részen van a mágnes.
Na mert ez optikai:
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_info.php?products_id=5211
Találgatás helyett miért nem másolsz be egy linket? ;)
Ha a 4T trabira gondolsz,abban HAL jeladós volt.
A trabiban úgy rémlik optoelektronikus volt.
Egy kivágott lemez szaggatta jelet. De lehet, hogy az a Wartburg volt...
Szerintem magneses a jelado. Legalabb is trabira volt ilyen regen.Csak duplaban.
Az optikait?
Elég jó. Csak tartsad tisztán a fehér felfestést a műanyag gyűrűn, mert arra gyújt.
Rendeltem a kis TS-re elektronikus gyújtást a futárról 11 500Ft kompletten.
Valakinek van vele tapasztalata?
Az a helyzet hogy ez már régen megoldva,ez a probléma már nem probléma.Már ha elég 100W és a kissé borsos ár.Cserébe megbízható,gyújtás is jár hozzá,és megoldható hogy elfelejtsd az akkumulátort.
Na ha te ennyire nem ma kezdted, akkor fotózzad és írj egy cikket az átalakításról, mert amint látod ez hiánypótló tapasztalat lenne, hogy egy kis TS-be hogy lehet 12V-ot rakni.
Már el is felejtetem, hogy te jó ideje Lajos néven írsz.
Jó, hogy neked írom, hogy te már csináltál olyat! :-)
Valóban, ez a következő lépés. Méréssel eldöntjük szóba jöhet-e a Zasztava generátor. Erre aligha nem tavasszal kerül sor.
Nekem van egy 2kW-os 27V-os repülőgép modell motorom. Ez is elég kicsi, szerintem bőven megtermelne pár száz wattot 12V-ra a TS alapjáratától. És motorként használva még önindítónak is jó :) de ehhez elég sokat kellene alakítani. Szóval nem megoldhatatlan a feladat, csak még senki nem csinálta meg, főleg nem úgy hogy csak belerakom és működik.
A Lacibácsi tett a 175-ös CZ-be (azt hiszem) Zastava generátort. Azt mondta elképesztően kicsi. Kíváncsi lennék, hogy a kis TS-be belefér e.
Nem.
Még eddig senkiről nem tudok aki 125-öst át tudott volna átalakítani generátorosra, mert komoly faragás nélkül nem megy bele semmi ami 12V-os.
Robogóé esetleg, elférhet léteznek megfelelő méretűek, de ez árban is több mint amit általában rászánnak az embere, meg munka is van vele, mire beilleszted az alapvetően nem oda való dolgokat.
Személy szerint jóval egyszerűbbnek tartom rendesen megcsinálni a 6V-os eredeti rendszert és akkor azzal sincs gond.
Féklámpa, helyzetjelző LED-re, szabályó elektronikusra, reflektor izzónak van 6V halogén és akkor egész jól viseli magát.
Ismerősöm MZ TS 125 dinamóját generátorra cserélném. Vajon szóba jöhet az ETZ generátora? Elfér-e?
OFF: ha valaki nem nezne bele a csevegobe, ott leirtam egy nemet nyelvu allasajanlatot. :)
OFF
Sajnos ezt nem tudom.
Nem volt még dolgom belsőssel.
Sziasztok!
Csereszabatos-e egymással a belső és külső szimmeringes kis TS főtengely?
Sikerült szereznem egy 5000km-ert futott külső szimmeringeset, viszont a sajátomban belsős van.
Aztán nehogy ráfaragjon a lapradiátorral.
A nők többsége ostoba. Nem a jót választja, hanem a szépet. Festeni is azért festik maguk, hogy szépek legyenek.:-) A jól szexelő csúnya nőből lesz egy önelégült kikent fejű csúnya nő, aki rosszul szexel. :-)
Két idézőjel közé beírva a szöveget nem tárolja a rencör.
-Fogyasztásban ez durván 1 liter pluszt jelentett nekem.-
Űristen! :-)
Normál gyertyával 40-nél bakkecskézik, belógóval 50-ig felgyorsul.
Az a múlt.
A jövő a gáz és a 1:100-1:150-es keverési arány.
Nekem szerencsére még gyári a bowden és a fékbetét is. Nem is fog rosszul, csak már a kopott betét miatt teljesen ki van csavarva a spanoló és így is eléggé sok kell neki hogy elkezdjen fogni.
Hozzá vagyok szokva a tárcsához és zokon esik hogy izomból rá kell markolni ha komolyabbat akarok fékezni.
Előszöris megcsinálom azokat amiket leírtál biztos fog javítani a helyzeten.
Sajnos a környékünkön nincs bowdenes csak Bp-en látok legközelebb olyan műhelyt aki ezzel foglalkozik.
http://bowdenszerviz.hu/
Itt csináltattam, de bármelyik komolyabb bowdenes meg tudja csinálni.
Ha jól emlékszem 9mm-es bowdenházat választottam, ami lezáró kupak nélkül fért bele csak a helyére. Azért kellet ilyen vastag mert a teflon is elvesz a cső átmérőből kicsit, de még így is jóval vastagabb a huzal mint a gyári.
(működő mintát, meg állító csavart vigyél a méretek miatt)
Igen csak ajánlani tudom mert az árát leszámítva csak előnye van.
Nem rugózik, merevebb az egész, és nagyon finoman mozog. Szinte már hidraulikus érzése van az embernek...persze azért a dobfék az maradt :)
Én mondjuk a fékkart és a dob mechanikát is megcsináltam hogy az is szépen mozogjon.
Ugye a fékkarnál csak a tengelyen szabad fordulnia, mert ha máshol felfekszik amikor húzod akkor már akadozhat a mozgás. Ha ki van kopva akkor bronz, vagy műanyag persellyel érdemes felcsapágyazni és rendes esztergált vagy köszörül acél csappal összerakni, jól megzsírozva nagy terhelhetőségű vízálló zsírral. Az nem jó ha csak csavart beletolsz mert a menet szétszedi a csúszófelületet, és nem is tud szépen siklani.
Fékkulcsokat én megköszörültem, hogy ne hirtelen nyisson, hanem a teljes forgás alatt szépen egyenletesen. Ezzel nagyobb erőt tud kifejteni a teljes munkalöketen. Ugyan akkor a fékbetétek végéhez felraktam az alu felületre acél lapokat, hogy azon csússzon a kulcs. Ezzel is csökkentettem a kopást, és súrlódást, másrészt csökkentettem azt a távolságot amit el kell mozdulnia a fékezés megkezdéséig a betétnek.
Persze minden csúszó felület jó fajta hőálló, vízálló, nagy terhelhetőségű zsírral kenve, ezt egyébként szezon előtt érdemes mindig kipucolni és újra kenni.
Amúgy ez a zsír vált be nekem legjobban ilyen helyre:
http://www.szerszamcsapagy.hu/eni_top_2000_zsir_400_g_2685
Elég sok helyen lehet kapni és nem drága.
Keri!
Ha jól emlékszem te csináltattál teflonos fékbovdent a TS-re. Mik a tapasztalataid vele kapcsolatban? Illetve meg tudnád adni az elérhetőségét ahol csináltattad?
Hát csodálkoznék, ha nem vágná fejből az összes ismertetőjegyét. :-)
Én csak a színére emlékszem, mert az elég egyedi volt...
Bambi tuti tudná :)
Szerintem a jelölésekből és öntőformákból lehetne tudni.
A link lemaradt:
http://www.mzracing.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=1&Itemid=6
A 27-es képen lévőt nevezem én ajtókilincs színűnek...
Nem tudom mitől olyan, de a gyárinak elég egyedi színe volt. A lengyel egyébként hasonlít rá, de az sem pont olyan. A fénykép sem adja vissza teljesen a színt.
Viszont elkezdett érdekelni, hogy hogyan lehet ezt megállapítani és rákerestem. Nem voltam túl sikeres, ilyen leírást nem találtam. Viszont találtam az MZ Racing Club oldalán tuti fényképeket. Itt tök jók a képek színei és egymás alatt látszik a különbség. (26-27-28-as kép)
Nekem úgy tűnik hogy ahol megmunkálták, ott ez is elég sötét, de a Kolbensmith-is.
Ahol csak öntve volt, ott meg nem oxidálódik.
Gyanítom a magas magnézium vagy más ötvöző miatt van így. A sima szilicium alu az fényes marad esztergálás után is.
Ezzel azért vitába tudnék szállni.Nekem van garantáltan eredeti gyári dugóm,és az is úgymond ajtókilincs színű.
Ha nem csal a kép, akkor ez nem gyári.
Az nem ilyen ajtókilincs színű, hanem sötét szürke volt, majdnem mint manapság a teflonos.
Annál azért persze világosabb és nem bevonatos, hanem anyagában sötétszürke.
Valamiért nem enged youtube videó hivatkozást..:(
Legalább is nálam..:(((
Teknőc
http://www.szocimotoros.hu/galeria/m1/m5/m234/m236/10039o.jpg
Teknőc
...no, nem enged válaszolni!
Hopplá!
-Milyen képet dobott most fel! :)
A kis gép!
Magát az MZ-t se igazán kedveli, pláne hogy még össze is füstöli így méginkább nem szeret felülni rá :D Bár lehet hogy érzi a motor hogy nem kedvelik és így fejezi ki nemtetszését :)
Szerencse hogy van 250 ETZ-m is, arra ritkán még fel is ül, de a kis TS... az már nem fér bele :)
Ez lenne a gyári dugó. Kép alapján annak tűnik remélem a valóságban is az.
http://kepfeltoltes.hu/151120/2015-11-17-1566__1__www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/151120/2015-11-17-1575___www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/151120/2015-11-17-1577___www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Itt pedig a Kolbenschmidt:
http://kepfeltoltes.hu/151120/2014-10-17-984_cleaned_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/151120/2014-10-17-982_cleaned_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
A gyárit venném legszívesebben meg, csak attól tartok nehogy hamisítvány legyen. Szerintetek eredeti?
Ez már csak ilyen, fő a békesség!
Ebből eszembe jutott egyik barátom, akinél a házban a lapradiátorok között valamiért volt egy klasszikus öntöttvas radiátor. Ami persze jó, de nem egy szép darab. A felesége rágta a fülét folyton, hogy cseréljék ki olyanra mint a többi. Ő meg mondta, hogy minek. Jól működik, a csere meg nagy macera. Egyszer csak a felesége szólt, hogy csöpög a radiátor. Rögtön levágta a helyzetet és hívta a szerelőt. Szerelő kijött és megnézte. Megkérdezte, hogy hol láttad csöpögni. Erre a válasz: Ha a feleségem azt mondja, hogy csöpög, nekem azt már nem kell látni. Kicserélték... :-)
:)))))))))))
Ez nagyon jó. 2T füst illatú nincs? :)
Ez ilyen..
Erre nincs ráció!
Esetleg ez a parfüm:
https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/12243126_563632290450998_5248069646462633830_n.jpg?oh=8120b89d04f6231021763f24649f1c0a&oe=56E9F247
Teknőc
Ne is mond a női orrot. Furcsa egy jószág.
Állandóan piszkál az asszony hogy bebüdösítek a lakásba a vegyszerekkel. Legutóbb az acetont érezte meg a ruhámon, meg rakjam ki, mert nem bírja a szagát.
Persze amikor a körmét lakkozza és bebüdösíti töményen az egész szobát, akkor meg szereti az illatát :D
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|