:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Bocs, nem offolok többet, ha még egyszer előfordul, akkor ki fogom tiltani magamat :D
Ja ugye ez az Aixam 350kg alatt van a diesel motorjával együtt. Sejtésem szerint akkuval együtt 400kg körül lesz.
Ez így az 5kW-os motorral kb. 60-as tempóra képest (az ugyan ekkora diesel motorral is ennyit megy) viszont lényegesen jobb gyorsulása lesz a villanymotornak köszönhetően.
Hatótávnak megelégszem 50-70km-el. Városban ennyi elég nekem.
Mellesleg kollégámnak van egy elektromos autója. Egy régi magyar Pulija. Sajnos jelenleg rossz. Beszart a vezérlője és mivel mezőgyengítéses DC motor nem kap hozzá vezérlőt.
Sima ólomakkuval működött, és azt mondja 80-at kényelmesen tudott menni, és városban alázta a benzines kocsikat a gyorsulása. Annak kb. 50-80km hatótávolsága volt és elmondása szerint már az ólomakku is elég tartós volt benne.
Működne. Ha jól emlékszem Vespa robogó van olyan ami elöl hátul 2,5-2,5kW-os motorral rendelkezik, ez kb. egy 125-ös motor menettulajdonságait tudja nyújtani, de a rugózatlan tömeg jóval nagyobb mint egy lánccal hajtott gép esetében. Ez persze normális városi használat mellet nem olyan nagy gond.
Az elektromos motorkerékpár sarkallatos pontja az akku. Most már nálunk is lehet kapni jó minőségű LiFePo cellákat.
Ezek annyira jók, hogy a kapacitás többszörösével merítve sem károsodnak.
Persze csökken az élettartam, de ez annyit tesz hogy 5000 helyett 3000 ciklust bír ki, ami még mindig 2-300ezer km használatot jelent megfelelő méretezés esetén.
Na szóval a méretezésnél nem a villanymotor a korlátozó tényező hanem az akku, tehát belepakolsz amennyit tudsz és ahhoz a terhelhetőséghez választasz villanymotort. Láttam olyan nagytestű robogót aminek az egész hátulja ki volt tömve LiFePo cellákkal ez így valami 23kW motorteljesítménnyel volt felszerelve. Persze az ára több volt mint amennyiért egy egész jó kocsit, vagy egy menő sportmotort kaphattál volna újonnan, miközben még mindig csak egy túlsúlyos robogó.
Én azt tervezem, hogy veszek egy Aixam üvegszálas mopedautót 2-300ezerért, és ebbe pakolok bele 5kW-nyi motort és akkut. Millió forint felett lesz az ára, de kevesebb mint 10 év alatt megtérül és ez így egy elnyűhetetlen városi autó.
Persze motort és akkut angliában fogok venni, mert nálunk ugyan az majdnem 50%-al kerül többe, egy ekkora tétel esetén pedig megéri kiautózni érte a nyaralás keretében.
Már egy 500W-os motor is elkapar BMX első kerékbe szerelve. A villmotor gyorsuláskor rövid ideig 3x-osan terhelhető. 5kW 15kW-tal. Nyújtaná a kart a gép.
a második kérdést rosszul fogalmaztam! Szóval a súly-lóerő arányon javítana e vajon?
Tényleg, az jutott eszembe, hogy mi van akkor ha vesz az ember 2db 5kw-os dobot az első és a hátsó kerékbe is beépít egyet- egyet. (Az árát most ne nézzük) Szerinted műszakilag jó működne együtt?
Vagy másik ötlet: MZ-be a motor benne hagy és egy 5Kw-os betesz előre. Az vajon javítana a teljesítményen??
A könyvben az van leírva hogy az úszó milyen távolságban legyen a tűszelep nyitási pillanatában, illetve az úszó maximális elmozdulása. Ha ezek a helyükön vannak akkor muszály neki teljesen kinyitnia.
Tehát a tűszelepet nyomkodó nyelvet, vagy az ütközőket mégsem állítottad be jól.
Én egyébként azt javaslom, hogy ha úgy is kezedben van a karbi, akkor tedd egy pohár peremére és adjál neki benzincsövön keresztűl. Amikor elzáródik magától, akkor megméred a pohár peremétől a benzinszint távolságát. Ez az adat is benne van a könyvben. Ez így pontosabb eredményt ad mintha az úszót méregeted, mert az az eredeti úszóra vonatkozik, az utángyártott úszókkal eltérhet kicsit.
Nagy gondot nem okoz, de így biztos lehetsz hogy ez a paraméter pontos.
Te magad írtad a választ. "1Kw villanymotoros rendszer áráért már 1000-es motort kapsz"
Márpedig én tudom hogy 2,5Kw arra elég hogy egy 50-es robogóban helyettesítse a motort.
Na most innentől kezdve az elképzelésed zsákutca.
Elsősorban Keritől kérdezném:
Ha beállítom előírás szerint az úszót, akkor a tűszelep nem nyit ki rendesen. Jó ez így? Még nem raktam vissza a motorra, így nem tom,h elég lesz-e az utánfolyás.
TS-be gondolnám, a bölcsőváz miatt. Ha 1kW felejtős, hozzá sem fogok. A nagyobb motorok drágák. Annyi pénzért már használt 1000-es gépet is vehetnék. :-)
Bocs, de elfelejtettem, milyen vázba akarod TS 125 ETZ 125? Vagy tán 250-es?
Mondjuk szerintem 1Kw max. valami könnyű biciklivázba való.
Akkor lehetne az 5kW-os. De ahoz nehéz az akku.
Szerintem ehhez kicsit nehéz az MZ.
Találtam motort az MZ-be:
http://gasboards.com/products-page/parts/electro-engine/gbh1000bker
Olcsóbb egy 125 4T??? Hol?
http://sportmotor.hu/motoros_videok/motorhang/nr-750-sound-61221
ő az alany, mostanság 30 milliót ér (kb), rettentő ritka motor. Egyébként pont amiatt fulladt kudarcba az elterjedése, mert nehéz volt gyártani az általad elírt problémák miatt, és már új korában is drága volt.
jéééééé mit találtál,ez igen.Ilyet még nem láttam,de gondolni se gondoltam arra hogy lehet ovális dugattyú is.Hát itt van pár kérdés ezzel kapcsolatban,pl nagyon egyformának kell lennie a hajtókar hossznak,dugattyú megmunkálás sem lehet egyszerű,na és a gyűrűkre lennék kiváncsi,hogy tömit az egyenes szakaszon. :)
Vagy berakod a blokk és a tank helyére, vagy oldaldobozokat raksz fel és kerékagy motort használsz.
Esetleg felejtsed el az MZ hibridesítését, mert egy 125-ös 4T alapból gazdaságosabb és olcsóbb :D
Helló!
250-es ETZ-nél mi a különbség a csatos és a sima karburátor között?
Ha ennyire fejlesztünk, hová tegyem a villanymotort és akkukat az MZ-n?
Szerintem benzinmotorban a legbetegebb a forgó csillagmotor.
Nekem ez a kedvencem:
http://www.pilotfriend.com/aero_engines/aero_rotary.htm
Sziasztok!
ETZ 250-eshez keresek egy pár jó állapotban lévő hátsó lengéscsillapítót!
Az ajánlatokat várom itt vagy itt: hathuros@gmail.com
Leginkább az volt az előnye, hogy nem csalinkázott annyit a levegő, de "airbox"-ot lehet tenni a hagyományos elrendezésre is.
Lényeg hogy nem hozott annyi előnyt mint amennyi problémát okozott.
Régen sok furcsa dolgot kipróbáltak.
Egyik nagy kedvencem ez:
http://objetpart.blogspot.com/2010/02/part-of-day-honda-nr750-oval-piston.html
De valamiért ez sem terjedt el :)
Elölről egy membránnal közvetlenül a forgattyúsházba kötni a karbit. Az már van olyan elvetemült ötlet, hogy egy próbát megér! :-D
nem azért mert igy a menetszél tolta be a levegőt?Mondjuk sok értelme nincs,mert felömléskor a kipuffon ki is ment a többlet anyag ,mert talán igy "feltöltős "motor volt max egy kicsit jobban mehetett tőle.Meg a kipufogónak igy nem volt akkora törése mivel nem volt egy 180 fokos csonk.Hát a 2 dolog már biztos hozott javulást szerintem.
Olaszok csináltak ilyet, de inkább hátrányai voltak mint előnye.
hát azért nagyon egyszerűen nem, de nagyon minimális reszelgetéssel meg lehet csinálni, de minek? a kerék által felvert mocsok rögtön a porlasztóba jusson? ne legyen elég hely a megfelelő kipufogóhoz?
Üdv
Szoktam járni Kunmadarasra, na amit ott művelnek az igen.
http://www.trogermokus.hu/indx.php?id=videos
Trógermókus amikor elkezdte egy simson schwalbe és egy pancsival kezdte.
a simoval olyanokat csinált hogy besz.rás.
A magyarok a streetfightrer-ben is az élvonalban vannak,nagyon tudják ,nagyon érzik.
Na és az a gumiszag,Király.
üdv
Igen, neki telt bukóra. :)
250-esen egyzserűen meg lehet fordítani a hengert? Szimmetrikusak az átömlők?
Ki csinálja utána?
http://auto.indavideo.hu/video/MANA_FREESTYLE/
igen a 2db!
képet talán holnap tudok küldeni!
csá
Ha a 20000 ft-t a 2 motorra együtt gondoltad, akkor lehet, hogy vevő lennék rá. Ha képet tudnál róla küldeni, hogy mégis milyen állapotban vannak, azt megköszönném. email címem: rhegyipeti(kukac)freemail(pont)hu
Előre is köszönöm.
Üdv! A kertemben áll 2 db Etz250, az egyik teljes, a másik hiányos, de a dolgai ládában megvannak! Sajnos motorja már nem fordul át egyiknek sem! Donornak vettem, meg a Kakucsra akartam:D ; most meg vagyok szorulva, eladom mind2t!
Vihető fix. 20.000.- ért! A gépek Bp. 22. kerületében vannak! skype: roszgy tel.: 0630-907-77-79, Szép napot!
Hű, de tudományosak vagytok.
A dolog lényege, hogy a csúszó súrlódási erő kisesebb mint a tapadási súrlódás. Ha egyenletes a motor nyomatékleadása, akkor jó nagy a tapadási erő, mert nem csúszkál a kerék. viszont, ha mégis megcsúszol, akkor hirtelen oda a tapadás és valószínűleg megkóstolod az anyaföldet.
Ha a motor a nyomatékát nem egyenletesen adja le (kissé rángat), mert pl kevés a hengerszám, vagy direkt úgy van ékelve a főtengely, akkor az rontja a tapadást, mert meg-meg csúszik a kerék. De a csúszó súrlódási erő persze marad ugyanaz, így kettő közelebb áll egymáshoz, ezért ha ilyenkor megcsúszol nem feltétlenül esel pofára. Hiába kisebb a tapadás, gyorsabb lehetsz, mert jobban kontrolálható a gép.
Gyorsításkor a többet pörgő kerék füst formájában jelzi a túlpörgést. :-)
http://galeria.totalbike.hu/magazin/2010/04/12/emat_2010/?current_image_num=38&image_size=l
ez olyasmi dolog akkor,mint fékezéskor?most tanulom a fékezéses dolgokat,és ott is azt tanuljuk hogy lassulásnál nem annyit forog a kerék mint egyenletes tempónál,hanem kevesebbet,de mi nem látjuk nagyon szemmel csak picit.
Legyen a példám mmondjuk 72km/h val megyünk.ez 20m/s. A kerekünk kerülete legyen 2 m.Igy 20m/s nál 10et fordul egy sec alatt a kerék.Lassitásnál viszon nem 20m/s al forog a kerék hanem mondjuk 16m/s al.És igaz lehet,hogyha az ember nézi mondjuk a motor kerekét fékezéskor,poros uton látni is hogy lassabban forog a kerék az uthoz képest,de mégsem csuszik meg teljesen.Szóval ez van gyorsitáskor is.Ott meg többet pörög a kerék minimálisan,de nem látjuk,ugye?
1 kerékfordulat alatt többször is megcsúszik a kerék a munkaütem hatására, majd le is fékeződik a motorfék hatására.
Péter, igazad van. Döntve kisebb kerületen gördül a kerék. Magasabb a fordulatszám.Jobban döntve még magasabb. Mikor vízszintesig döntjük, akkor a legmagasabb.
OFF
http://www.youtube.com/watch?v=Y7fn1XndE3o&feature=related
Ők hány fokos kanyarban mennek a videó közepén? :)
ON
Oké, oké, de akkor is... :D
vegyünk 6000-es fordulatot percenként.
Ez azt jelenti, hogy 1másodperc alatt fordul 100-at. Tehát a videón látható szupermotók, is valószínüleg nem 1-et fordulnak(mármint a főtengelyük) abban a kicsi kanyarban sem.
Tehát nem amiatt csusznak olyan látványosan, mert a dugattyú éppen úgy áll, ahogy...
ha pl 90km/h val megyünk egyenes szakaszon,kanyarban ha jól ledöntjük,nem megyünk valójában 90 et mert kisebb kerületen viszi át a hajtást a kerék az utra ,ugye?de ha akarnánk tartani a valóságos 90 et ami meg lehet hogy óra szerint több lesz mint 90 akkor többet kell pörögni a motornak is nem?
"Egy kanyarban is több ezerszer fordul a főtengely, nem?"
Nem!
Elég hosszú és nagy ívű kanyar lehet, amiben ezret vagy több ezret kell pörögnie a főtengelynek, hacsak nem 1-esben veszed azt a kanyart, de akkor meg nincs hozzá sebesség, ami miatt dönteni kellene a motort és éreznéd a különbséget mondjuk a sor4 és a v2 között.
Ha az egyszerűség kedvéért veszünk egy 10000-et pörgő sor4-es motort, akkor az azt jelenti, hogy 10000-es fordulaton 1 perc alatt (60 másodperc :D) 10000-et fordul a főtengely.
Ebből adódik, hogy 6 másodperc alatt fordul 1000-et a főtengely.
Az 1000-es sportmotorok 1-esben maximális fordulaton (jóval 10000 felett) bőven 100 km/h fölött mennek.
Ha azt vesszük, hogy 10000-es fordulaton 1-esben 100km/h-val mennek (27,77 m/sec), akkor az azt jelenti, hogy 6 másodperc alatt fordul 1000-et a főtengely, ami alatt 166,66 m-t megy a motor.
Ez azt jelenti, hogy egy 53 m átmérőjű körforgalomban kell menned 1 kört 1-esben 100 km/h-val, hogy 1000-et forduljon a főtengely, vagy csak egy 106 m-es átmérőjű szerpentin visszafordítón kell menned 100 km/h-val az 1000-es főtengelyfordulathoz, vagy csak egy egyszerű 212 m átmérőjű körben kell bevenned egy 90 fokos kanyart 100-al egyesben.
Jó hülye vagyok, hogy ilyeneket számolgatok. :P
A lényeg az egészből, hogy a valóságban nem fordul kanyarban több ezret a főtengely.
Az 1 henger vs sor4-nél meg pofon egyszerű megérteni.
Az 1 hengeres négyütemű 2 főtengelyfordulat alatt robbant 1x, a sor4 4x a gyújtás sorrend miatt. A v2-t most nem keverem bele, mert ott számít még a hengerszög is (meg mittudomain :D).
Ha a gyújtás sorrend a sor4-nél nem 180 fokra eltolva lenne, hanem ahhogy most az új yamaha r1-en van, akkor a sor4 is nagyjából egyszerre adná át a guminak a nyomatéklökéseket, a maradék időben meg jobban meg tudna tapadni a gumi.
Most érthetőbb magyarázatra nincs időm és energiám se. :P
Ban me pls. :D
Nem nagyon értem a leírtakat. Attól lehet (is) lehet jól csusztatni, milyen blokk van benne? Egy kanyarban is több ezerszer fordul a főtengely, nem?
Igen, azzal a mozdulattal állítja fel a motort a csúsztatásból.
Ezt a csúsztatást azért tudják csak megcsinálni mert nagyon nyomatékos egyhengeres motorról van szó.
Amikor a henger dolgozik akkor a nyomaték megcsúsztatja a hátsókereket, de amikor éppen sűrít, akkor meg tud tapadni újra a kerék, ezért drámaian kiszélesedik a kezelhető megszúszás tartománya.
Egy egyenlets nyomatékú sor4-es motornál nagyon keskeny ez a tartomány ami jobb tapadást okoz, de ha megcsúszik akkor elég nehéz megfogni.
Persze ha megnézitek Rossit meg a többi profit szemből, ők is csúsztatják picit a kanyarból kifelé jövet, de ott közel nem ilyen látványos a jelenség.
Ezért ért el nagy sikereket a Ducatti mivel a V motorja is lökésekben adja le a nyomatékát és kezelhetőbb volt kanyarban mint a sor4-esek.
A Honda erre válaszként csinált egy olyan sor4-est ahol szűk tartományban 90fokon belűl egymás után jönnek a munkaütemek, kvázi olyan nyomaték jelleget eredményezve mint egy egyhengeres, de annál jobban elosztva a nyomatéklökést.
érdemes, persze... kevesebb olajat kell utána használnod, elvileg halkabb is lesz (valójában meg majd kiderül) viszont, ha jól tudom, ehhez fel kell fúrni a hajtókar felső szemet
sorszám: 40052 (121258)
( előzmény: 150esRolleres, 2010-04-11 08:47:17)
Érdemes tűgörgösre cserélni a bronzperselyt?
Nekem az tűnik fel a képeken, hogy a kanyar bejáratától a kb. közepéig komoly ellenkormányzással megy (gondolom, a csúsztatás miatt), de aztán a kijáratnál irányba fordítja a kormányt.
Alapjaiban ez van a vezetéstechnika cikkeinkben is.
Mindenesetre tanulságos, szépen csinálják a fiúk...
üdv.: R
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|