:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Lélektani okbóóóól? Tettem egy könyököt az MZ kipu végére, azóta nincs az utas ruhájának szakibácsi szaga.
Nekem is egy atomháborút elviselő terepjáró egyhengeres szívódízel motor kellene áramfejlesztővel.
A nőkből ma sem sajnálják az "anyagot". :-D
Én nem viszek sose utast lélektani okokból. De ismerőseim igen panaszkodnak hogy egy lánc fújkálás után az asszonynak ott hátul még a füléből is csöpög az olaj. Nem tudom. Nekem nincs ilyen fölös teher hátul viszont burkolt a láncom. Lehet hogy igazuk van. Mindenesetre vigyorgok amikor hirtelen a fejükhöz kapnak és megállnak olajozni mert elfelejtették induláskor.:D
Nem szeretem a mai motorokat, autókat. Csúnyák és tele vannak elektronikával. (Pedig villanyos szaki lennék..)Nem lehet őket házilag basztatni. Nekem olyan motor kell mint én vagyok. Öreg.:D
Belőlünk nem sajnálták annak idején az anyagot.:D
http://totalbike.hu/technika/motordoktor/2010/05/04/miert_nem_szerelnek_lancvedo_burkolatot_a_mai_motorokra/
"Kedves Motordoki !
Érdeklődnék, hogy a mai motorokra miért nem szerelnek láncvédő burkolatot, ami 100%-ban védi a láncot a sártól, portól, esőtől.
A régi motorokon, még a kis Simsonon is volt.
Válaszát várva,
Üdv
Sándor
Kedves Sándor!
Ezt a kérdést kb. 5 éve én is feltettem egy motorkerékpárgyár mérnökének és azt a számomra kicsit fura választ kaptam, hogy a teljes tokozás megoldása bonyolulttá teszi a kerékkiszerelést (a Simson esetében ez egyszerűen meg volt oldva, de az egy 100 lóerős motornál nem megvalósítható), esztétikailag nem elfogadható, valamint a korszerű O gyűrűs láncok nem érzékenyek annyira a porra és a nedvességre, ellenben a láncgörgő és a lánckerék kapcsolatánál kenést igényel. Aztán este egy sör mellett azt is elmondta, hogy nem is érdekelt senki abban, hogy a lánc sokáig tartson...
Üdv.
Motordoktor"
Mit is írhatnék még?
340Ft fölött a benzin. Plusz hozzá az olaj minimum 25Ft/ liter. Az E85 231Ft/liter. A gáz, és az elektromos meghajtás lenne a legolcsóbb és legkörnyezetbarátabb. Nagy tempónál gáz, tatatempónál elektronok.
Ha csak a pénz lenne a lényeg akkor egy mostani CB250est vennék. Viszonylag olcsó, keveset eszik, elég sokáig nem kell javítani. De nem szép. :) Vagy vennék egy Royal Enfieldet. Az még olcsóbb, egyhengeres, elég szép is. Csak javítgatni kell és kirázza a reggelit az emberből. De azért egész jól elmegy motor gyanánt.
Egyenlőre viszont megelégednék azzal is ha az ETZmet használhatnám.Jut eszembe: 340 fölött a benzin.:(
Nem egy mindennap dugóban bujkálós futármotor a 6-os CBX. :-)
Igaza van a szerelőnek. Régi, ritka motorhoz drága az alkatrész, 4 hengerrel négyszer annyi hibalehetőség és költség.
Annyit irkáltátok az egyhengeres 4T-t, hogy kezdek felé hajlani. És az gázzal is megy(bár különolajzású 2T is).
Oldalkocsihoz használják a 15-öst.
Azért annyira nem emelgetik az elejüket. Kuplungkivágára Simson is emeli. :-)
Nekem most 14-es van a 125-ös ETZ hengerhez. Egy személlyel 15-össel lenne jó, két személyhez jó a 14. A 150-es 16, két személlyel 15. Én nem megyek olyan gyorsan, hogy szétpörögjön. 16:48-cal és 187cm-es kerületű 16"-os gumival még 6-ot sem pörgött. A mindennapi közlekedésnél számomra többet ér a tűrhető gyorsulás, mint a felvánszorgás utazósebességig. A legjobb lenne az első lánckerék kisebbre cserélése helyett a hátsó nagyobbra cserélése(hozzá illő burkolattal).
Nekem is 17essel emelgette az elejét. Igaz azt a motort a Sárkány nevezetű úriember újította fel. :) Régen ő készítgette fel az MZket versenyre. A csúcs modelje 160 felett ment, akármennyire hihetetlen. valami kegyetlen sok felömlővel és spéci felületedzett hengerrel, hogy bírja felömlőket. Még régebben ő is versenyző volt. Úgy tudom egyiknek sem volt rossz. Jawához viszont nem nyúl hozzá már jó ideje mert útálja őket. Ebben nagyon nem értünk vele egyet, dehát izlése és pofonok... Amikor utoljára náluk cseréltettem gumit, úgy másfél hónapja, az 1975ös Honda CB350 Four-ról is le akart beszélni, mondván drága hozzá az alkatrész. Nem igazán értette hogy viszont nagyon szép motor, a kis köbcentisek közül a legszebb. Nem mintha lenne pénzem most ilyesmire. A gumit is csak azért cseréltettem ott, mert eltünt a szerelővasam és nem volt időm újat szerezni.
Azért mostanában ha nem én újítgatnám a motorokat, az MZket Bambihoz vinném. Kémeim jelentése szerint most ő van jobb formában MZ ügyileg. Bár mind a két szerelő igen jó szerintem.
Végül vissza térve a legszebb motorra: Honda CBX 1000 http://bigbikes.files.wordpress.com/2009/07/1978-honda-cbx-1000.jpg
Bár ez nem emelgeti az elejét. De azért 240el elsétál.:D
250-es ETZ még 17-essel is emelgeti az elejét egy jól sikerült rajtnál, ugyan akkor 15-ös lánckerékkel nagyon hamar kipörgi magát a motor, eddig csak terepen használt ETZ-n láttam ilyen kicsi lánckereket.
A TS150-es 15-ös lánckerékkel szintén emeli az elejét, 16-ossal már nem. Városban jobb a 15-ös, de nekem 16-os van mert így egyenesekben nem pörög 6000 felett :)
Hátra nagy lánckerék, vagy előre 15-ös csodákat tehet a gyorsulással. A hátra nagy lecsökkenti a lánc terhelését.
A jawámmal is, az ETZvel is sűrűn vagyok életveszélyben a gyorsulás miatt. Van a környékünkön egy kereszteződés. Oldalt a kanyarodósáv.Némelyik beteg autós oda áll be hogy ne kelljen kivárnia a sorát. Majd zöldre kilő, hogy a szabályosan haladók előtt érjen át és be tudjon vágni eléjük. Ha nem rántok oda neki nagyon , pont egyszerre érjük el a szembeni sarkot és benyom a szembe jövők elé.Emiatt ha nem felejtem el, odahúzok neki ennél a kereszteződésnél. Rendesen kerekedni szokott a szabálytalankodó autósok szeme.:D Tudom, nem szoktátok elhinni, de alig több mint 8 másodperc alatt van százon a jawa634em.:) A kétüteműek jobban gyorsulnak, a jawám azt hiszem jobb súly lóerő aránnyal rendelkezik mint a legtöbb autó. Külön sport kapszkodni rajta amikor megindul.:) Az első ETZm ilyen durva gázadásra megemelte az elejét, többször kellett a tankra vetődnöm.:)
Nem volt semmi extra. Piroslámpától szerintem bármelyik 250 fölötti motor tud verni egy autót, csak tudni kell jól elindulni. A következő lámpa miatt úgy sem lehet kihasználni az autó teljesítmény többletét :)
Gondolhatod hogy én sem autópályán aláztam az autókat :)
Az is duplaturbós Jawa, mint a Golf? :-)
A szelíd kinézet gyakran megtéveszti a hatalmas szárnnyal, optikai tuninggal felszerelt 800-as 3hengeres autók tulajait. A kis tömeg rövid szekunder áttétellel is meglepő változásokat hozhat. :-)
No de úgy megcsinálni a gépet hétköznapi fizetésből, hoigy bírja is a gyorsulásokat.. az a nehéz. A legjobb szakadt, rozsdafészek gépekkel elkenni a csilivili trendigyerekek száját. :-D
:))))))
Imádom az autósokat, olyan naivak :)))
Motorral is hányszor bealáztam régebben a sok majmot. Azt hitték hogy az öreg szakadt Jawa nem gyorsul, pedig eszméletlen módon ki tudott lőni.
Akkor álltam le erről amikor egy ilyen verseny után én megálltam a következő piros lámpánál. Gyalogosok megindulnak előttem egyszer csak látom hogy halálra vállt arccal ugrálnak félre előlem, mögöttem meg kurva nagy csikorgás. Gondolkodás nélkül rúgtam be egyesbe és húztam a gázt. Persze lefulladt a motor de éppen annyit előre ugrottam hogy az a barom nem tarolt le.
Azóta ha valaki versenyezni akar velem azt udvariasan elengedem :)
Arc BMW-s beszopatja magát: http://auto.indavideo.hu/video/A_tokeletes_autos_borleszk/
Hi!
Az lenne a kérdésem, ha (ETZ125) esetleg szar az akksi, de ad szikrát a gyertya, akkor előfordulhat az, hogy egy röffenést se csinál a motor? Arra gondolok, hogy nem ad elég erős szikrát.
Karbit pucoltam, beállítottam a leírás szerint. Ezzel a beállítással mennie kéne vhogy, de semmit se csinál.
Hosszú állás után szedtem elő, ment 5+2km-t, aztán leállt és azóta semmi.
Akksit akkutréneren tartottam és 2 éves.
(Nem akar vki venni egy üzemképtelen, de még 1 évig műszakis ETZ125-öst)
nekem is volt egy időszak mikor ugyanez a jelenség volt.Pl 4 be 40 nél pattogós hangja volt,nem az a nyugodt egyenletes.Aztán ha kicsit huztam neki gázt nem igen gyorsult.Vissaztéve 3 ba meg megindult.Na én ekkor tettem lejebb egyet a sibertűt és jó lett.40 nél 4 be szép a hangja és gyorsitani is lehet vele ahogy ilyen kis fordulatnál tud.
Nekem volt olyan gondom is hogy a kehelycső(amiben csúszik a sibertű) nem tömitett rendesen ahol bele van csavarba a karbiba.És ekkor megevett 8L/100km en komolyan,de rohadtul ment,a 250es nem ért utol. :)Meg tetem fel egy jó primerláncot,hát azt meg is nyujtotta szépen,azóta is hallom ahogy csattog közben. Aztán egy idő után sokalltam már ezt a fogyasztást,mert ürült a buksza:)
akkor vettem észre hogy a kehelycsőnél plusz benzint sziv fel.És ott a karbi anyagát megreszeltem (mert meg volt gyűrödve meg nem volt egyenes, és tettem oda egy vékony papirtömitést is ,azóta jó .De ez már vagy 2 éve volt.
nekem 105 ös a főfuvóka,40 az alapjárati.
A szivató bowdennek meg akkor adj nagyobb holtjátékot ahogy mások is javasolják.De még állitás előtt tekerd ki a kormányt jobbra is meg balra is és nézd meg van e holtjátéka a bowdennek.
de ha huzom neki akkor meg megindul,akármilyen fordulatról,innen gondolom meg a gyertyaképből hogy sokat kap. nem baj majd magyaréretségi után megnézem, most vettem pár szerszámot, hogy itt miskolcon is tudjam javítani:D
A szivató fokozatmentes és ha feszül a bowden, vagy sérült a tömítő gumi akkor kicsit nyitvamaradhat.
Ja és a rángatás lehet kevés benzintől is.
A szivatónak valóban két állapota van. Amikor rendesen müxik és az amikor nem.:D A szivató hibái közül pár: Rossz a tömítőgumi, nem tömit. Valami bekerült a a gumi és az elzárandó felület közé.Valamiért felakad a dugó, nem csúszik le teljesen. Feszes a bowden vagy szorul szakaszosan. Azaz csúszik egy darabig a bowden, aztán megszorul valami korrozió vagy kiszálkásodás miatt. Probáld ideiglenesen bedugaszolni a karbiban lévő szivatóhoz tartozó csövet.Elvileg akkor látni fogod miújság.
Én úgy tudtam a szivatónak csak két állása van,lehet a bowden túl feszes...És tényleg sokat kap mert a gyertya is tiszta fekete, ezen felül egy jó literrel többet eszik, meg stil olajjal 1:55 keverésen is füstöl mint az atom.
Ja. A tű...
Hónapokig szenvedtem a mostani ETZmmel mire rájöttem hogy az előző tulaj csavaros karbiba valót tett a csatosba. A csavarosé jóval hosszabb, és máshogy vékonyodik. Az istennek se kapott benzint. Most se sokat kap, hála 125ös fúvókának.Egy 250től 90es tempó igen satnya. De mint írtam a fogyasztás terheléstől szinte függetlenül 4.2 liter. Marad ez a fúvóka egyenlőre. :D
Ha mindegyikkel bénázik, akkor nem az a baj. Az enyémben 100 as van, 2. rovátkában, 95 körül már ciripel. Ez egy 25-ös karbi. A 150-es etz karbival, 110-es fújóval 100 fölött ment simán, és szerette, nem csörgött. Amúgy asszem 95-ös a méret a hogyantovább-ban.
A 250-esnek csak akkor van nagyobb generátora ha 12V-os. A 6V-osban ugyan az a dinamó van tudomásom szerint. Nekem legalább is 250-es dinamó került a kis TS-embe és az nem nagyobb teljesítményű.
Szerintem sem normális, hogy Simsonba való fúvókával sokat kap...bár gyanítom hogy ekkora fúvókával már inkább a kevés benzintől rángat :D
Na de komolyan. Sok féle probléma lehet.
A fúvóka tű karakterisztika csak az eredeti motorhoz való eredeti karbival lesz megfelelő akkor ha a tű is eredeti. Után gyártott tűvel bármi előfordulhat.
A rángatás ezen felül mástól is lehet. A szívató valóban meg tudja tréfálni az embert, főleg azért mert ha beállítod hozzá a motort a következő kormánymozdulatra el is állítódik :)
105-el működött a legjobban. 95-el már kevés volt neki.
Viszont nekem 125-öshöz való karbim van.
Szervusztok!
Kérdés: Felcserélhető-e a 125-ös, és a 250-es MZ (6Vosak) fesszabályzója?
Ha jól tudom a 250-nek nagyobb teljesítményü generátora van. Ez akadály?
Köszi!
Ez így van... 150-es ETZ-ben 125-ös főfúvóka van, ha az emlékeim nem csalnak. Szinte biztos, hogy a szívatóval van valami bibi.
Szerintem a szivató szivat.:) Én 150be 115ös, vagy 125ös fúvókára emlékszem. De 80nál tutira sokkal izmosabb kell bele.:)
Hello!
Egy körkérdést szeretnék feltenni.Kinek mekkora fúvóka van a 150es ts-be?Én már próbáltam mindenfélét 100 90 85 80ast, de midegyikkel egyenetlenül járha nem gyorsítok.Határozottan sokat kap, ezt mutatja a gyertya kép is, az uszúszintből vissza vettem subertű legalul van, szerintem csak fúvóka lehet.Ha esetleg valakinek valami ötlete van még azt szívesen veszem.:D
mihez képest olcsón és milyen alkatrészeket?
Engem pl érdekelne eredeti DDR hajtókar, csapszeg és dugó 150-es TS-hez.
Én 1900-2000HUF körüli syntetikus olajjal járok általában, az nem füstöl, nincs lerakódás és "pinaillatu" :D
5000ért észter alaput veszek már és 1:100-as arányba keverem :)
a probléma csak az hogy nincs más, amit japánnak, vagy németnek árulnak az is taiwani csak átmatricázva
Üdv, ha valakit érdekel, tudok hozni MZ ETZ-hez viszonylag olcsón új alkatrészeket!
itt kereshettek: arovado@gmail.com
Ha a piros Favorit: 7-800Ft, Arol 1000Ft.
E85-ben a Favorit nagyon rosszul oldódik. Nekem 60 felett E85-tel is csörög. Lehet, hogy az Arol az oka, kipróbálom másik olajjal is valamikor.
Akinek nem tetszik a büdös, vegyen 5000-ért pinaillatú 2T-t, vagy négyüteműt. Az olajból, és benzinből is kevesebbet kér. Megy gázzal is.
Szevasztok!
Ha valaki főtengelyt szeretne felújítani,azt óva inteném a taiwani felújító készlettől.Most újítattam fel ilyennel de egy kalap szar az egész.Olyan hangja van mintha bennehagytam volna a régi vacak főtengelyt.Többet taiwani,kinai,koreai alkatrészt soha!így jártam.
Teszteltem a Favorit 2T olajat.
Elég jó ahhoz hogy ajánlani tudjam.
Ugye régebben írtam hogy az Arol 2T-vel csörög a motor, na ezzel nem. Ugyan úgy megy mint a drágább fél vagy egészen szintetikus olajakkal. Annyi hogy hidegen füstöl, ahogy egy olcsó ásványi olajnál elvárható, de ha bemelegszik akkor egészen elhanyagolható füstje van.
Büdösnek büdös, de ha valaki ár érzékeny annak sokkal inkább tudom ajánlani mint a fáradt olajat, vagy Arol2T-t.
Sziasztok!
Meg tudná valaki mondani, 250-esben mekkorák azok az O gyűrűk, amik a bal oldali dekniben vannak?
Azonnal leáll, mivel a beszívott üzemanyag mennyiségét fixen a tű korlátozza.
Repülőgép modell motorom nekem is volt ilyen aminek fix mennyiséget lehet állítani egy csavarral.
Ez valami Darth Vader videó? Csak mert a srác elég nehezen veszi a levegőt :)))
Két ütemű nyúl. Eszik és szaporodik. :D
Bocsi az offért.
:)
Aha, én meg szórakozzak az alapjárat beállítással...
Azért egy gázfröccsre is kíváncsi lettem volna. :)
Üdv mindenkinek!
Kétütemű motorok szakszervize Győrtől 10km-re, Nyúlon! Több mint 20 éves tapasztalat, felkészült szerelőgárda! MZ, Jawa, és más keleti motorok, robogók! Speciális szervizelés, teljes felújítás. Ha már mindenki feladta, mi megcsinájuk!
tel.: 70/3698050
mail: lada.drifter(kukac)gmail.com
http://www.youtube.com/watch?v=TPTLA2tWZ1M&feature=related
Ha minden igaz, létetővilla vagy a fogaskerekjeken lévő kapcsoló köröm a hibás.Szerintem inkább villa.Bár jó régen maceráltam ETZ váltót.
Amúgy hosszabb kihagyás után visszatértem, mint látszik is.:)
heló
ETZ 250 nél egyik ismerősöm azt mondja hogy csak kerreg a váltó ha 2 be teszi.A többi sebesség megvan,mi lehet a baj?Egy ideig volt 2 is aztán most már nincs,csak kerregés.
Nem rossz. Tetszik a hátsó felfüggesztése.
Okos, könnyű és masszív szerkezet lehet.
Szívesem kipróbálnám mit tud a hibrid hajtásával.
Ezt láttátok már?
http://totalbike.hu/hirek/2010/04/21/izs_orosz_lenne_a_jovo_motorja/
A feszültség és a fordulatszám közel arányosak. Ha a 48V-os motort 24-re tekerik, akkor hatszoros az üzemi fordulatszáma. Ha kommutátoros, ez gondot okozhat. Illetve a hatszoros fordulatszám miatti centrifugális erő szétrepítheti.
Egy BLDC HUB a gyári fordulatszáma többszörösét is elviselheti. Gondoltam rá, hogy 36V-osat, amin 16 fogas lánckerék van 72V-ról kellene hajtani.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|