:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
nekem is volt egy időszak mikor ugyanez a jelenség volt.Pl 4 be 40 nél pattogós hangja volt,nem az a nyugodt egyenletes.Aztán ha kicsit huztam neki gázt nem igen gyorsult.Vissaztéve 3 ba meg megindult.Na én ekkor tettem lejebb egyet a sibertűt és jó lett.40 nél 4 be szép a hangja és gyorsitani is lehet vele ahogy ilyen kis fordulatnál tud.
Nekem volt olyan gondom is hogy a kehelycső(amiben csúszik a sibertű) nem tömitett rendesen ahol bele van csavarba a karbiba.És ekkor megevett 8L/100km en komolyan,de rohadtul ment,a 250es nem ért utol. :)Meg tetem fel egy jó primerláncot,hát azt meg is nyujtotta szépen,azóta is hallom ahogy csattog közben. Aztán egy idő után sokalltam már ezt a fogyasztást,mert ürült a buksza:)
akkor vettem észre hogy a kehelycsőnél plusz benzint sziv fel.És ott a karbi anyagát megreszeltem (mert meg volt gyűrödve meg nem volt egyenes, és tettem oda egy vékony papirtömitést is ,azóta jó .De ez már vagy 2 éve volt.
nekem 105 ös a főfuvóka,40 az alapjárati.
A szivató bowdennek meg akkor adj nagyobb holtjátékot ahogy mások is javasolják.De még állitás előtt tekerd ki a kormányt jobbra is meg balra is és nézd meg van e holtjátéka a bowdennek.
de ha huzom neki akkor meg megindul,akármilyen fordulatról,innen gondolom meg a gyertyaképből hogy sokat kap. nem baj majd magyaréretségi után megnézem, most vettem pár szerszámot, hogy itt miskolcon is tudjam javítani:D
A szivató fokozatmentes és ha feszül a bowden, vagy sérült a tömítő gumi akkor kicsit nyitvamaradhat.
Ja és a rángatás lehet kevés benzintől is.
A szivatónak valóban két állapota van. Amikor rendesen müxik és az amikor nem.:D A szivató hibái közül pár: Rossz a tömítőgumi, nem tömit. Valami bekerült a a gumi és az elzárandó felület közé.Valamiért felakad a dugó, nem csúszik le teljesen. Feszes a bowden vagy szorul szakaszosan. Azaz csúszik egy darabig a bowden, aztán megszorul valami korrozió vagy kiszálkásodás miatt. Probáld ideiglenesen bedugaszolni a karbiban lévő szivatóhoz tartozó csövet.Elvileg akkor látni fogod miújság.
Én úgy tudtam a szivatónak csak két állása van,lehet a bowden túl feszes...És tényleg sokat kap mert a gyertya is tiszta fekete, ezen felül egy jó literrel többet eszik, meg stil olajjal 1:55 keverésen is füstöl mint az atom.
Ja. A tű...
Hónapokig szenvedtem a mostani ETZmmel mire rájöttem hogy az előző tulaj csavaros karbiba valót tett a csatosba. A csavarosé jóval hosszabb, és máshogy vékonyodik. Az istennek se kapott benzint. Most se sokat kap, hála 125ös fúvókának.Egy 250től 90es tempó igen satnya. De mint írtam a fogyasztás terheléstől szinte függetlenül 4.2 liter. Marad ez a fúvóka egyenlőre. :D
Ha mindegyikkel bénázik, akkor nem az a baj. Az enyémben 100 as van, 2. rovátkában, 95 körül már ciripel. Ez egy 25-ös karbi. A 150-es etz karbival, 110-es fújóval 100 fölött ment simán, és szerette, nem csörgött. Amúgy asszem 95-ös a méret a hogyantovább-ban.
A 250-esnek csak akkor van nagyobb generátora ha 12V-os. A 6V-osban ugyan az a dinamó van tudomásom szerint. Nekem legalább is 250-es dinamó került a kis TS-embe és az nem nagyobb teljesítményű.
Szerintem sem normális, hogy Simsonba való fúvókával sokat kap...bár gyanítom hogy ekkora fúvókával már inkább a kevés benzintől rángat :D
Na de komolyan. Sok féle probléma lehet.
A fúvóka tű karakterisztika csak az eredeti motorhoz való eredeti karbival lesz megfelelő akkor ha a tű is eredeti. Után gyártott tűvel bármi előfordulhat.
A rángatás ezen felül mástól is lehet. A szívató valóban meg tudja tréfálni az embert, főleg azért mert ha beállítod hozzá a motort a következő kormánymozdulatra el is állítódik :)
105-el működött a legjobban. 95-el már kevés volt neki.
Viszont nekem 125-öshöz való karbim van.
Szervusztok!
Kérdés: Felcserélhető-e a 125-ös, és a 250-es MZ (6Vosak) fesszabályzója?
Ha jól tudom a 250-nek nagyobb teljesítményü generátora van. Ez akadály?
Köszi!
Ez így van... 150-es ETZ-ben 125-ös főfúvóka van, ha az emlékeim nem csalnak. Szinte biztos, hogy a szívatóval van valami bibi.
Szerintem a szivató szivat.:) Én 150be 115ös, vagy 125ös fúvókára emlékszem. De 80nál tutira sokkal izmosabb kell bele.:)
Hello!
Egy körkérdést szeretnék feltenni.Kinek mekkora fúvóka van a 150es ts-be?Én már próbáltam mindenfélét 100 90 85 80ast, de midegyikkel egyenetlenül járha nem gyorsítok.Határozottan sokat kap, ezt mutatja a gyertya kép is, az uszúszintből vissza vettem subertű legalul van, szerintem csak fúvóka lehet.Ha esetleg valakinek valami ötlete van még azt szívesen veszem.:D
mihez képest olcsón és milyen alkatrészeket?
Engem pl érdekelne eredeti DDR hajtókar, csapszeg és dugó 150-es TS-hez.
Én 1900-2000HUF körüli syntetikus olajjal járok általában, az nem füstöl, nincs lerakódás és "pinaillatu" :D
5000ért észter alaput veszek már és 1:100-as arányba keverem :)
a probléma csak az hogy nincs más, amit japánnak, vagy németnek árulnak az is taiwani csak átmatricázva
Üdv, ha valakit érdekel, tudok hozni MZ ETZ-hez viszonylag olcsón új alkatrészeket!
itt kereshettek: arovado@gmail.com
Ha a piros Favorit: 7-800Ft, Arol 1000Ft.
E85-ben a Favorit nagyon rosszul oldódik. Nekem 60 felett E85-tel is csörög. Lehet, hogy az Arol az oka, kipróbálom másik olajjal is valamikor.
Akinek nem tetszik a büdös, vegyen 5000-ért pinaillatú 2T-t, vagy négyüteműt. Az olajból, és benzinből is kevesebbet kér. Megy gázzal is.
Szevasztok!
Ha valaki főtengelyt szeretne felújítani,azt óva inteném a taiwani felújító készlettől.Most újítattam fel ilyennel de egy kalap szar az egész.Olyan hangja van mintha bennehagytam volna a régi vacak főtengelyt.Többet taiwani,kinai,koreai alkatrészt soha!így jártam.
Teszteltem a Favorit 2T olajat.
Elég jó ahhoz hogy ajánlani tudjam.
Ugye régebben írtam hogy az Arol 2T-vel csörög a motor, na ezzel nem. Ugyan úgy megy mint a drágább fél vagy egészen szintetikus olajakkal. Annyi hogy hidegen füstöl, ahogy egy olcsó ásványi olajnál elvárható, de ha bemelegszik akkor egészen elhanyagolható füstje van.
Büdösnek büdös, de ha valaki ár érzékeny annak sokkal inkább tudom ajánlani mint a fáradt olajat, vagy Arol2T-t.
Sziasztok!
Meg tudná valaki mondani, 250-esben mekkorák azok az O gyűrűk, amik a bal oldali dekniben vannak?
Azonnal leáll, mivel a beszívott üzemanyag mennyiségét fixen a tű korlátozza.
Repülőgép modell motorom nekem is volt ilyen aminek fix mennyiséget lehet állítani egy csavarral.
Ez valami Darth Vader videó? Csak mert a srác elég nehezen veszi a levegőt :)))
Két ütemű nyúl. Eszik és szaporodik. :D
Bocsi az offért.
:)
Aha, én meg szórakozzak az alapjárat beállítással...
Azért egy gázfröccsre is kíváncsi lettem volna. :)
Üdv mindenkinek!
Kétütemű motorok szakszervize Győrtől 10km-re, Nyúlon! Több mint 20 éves tapasztalat, felkészült szerelőgárda! MZ, Jawa, és más keleti motorok, robogók! Speciális szervizelés, teljes felújítás. Ha már mindenki feladta, mi megcsinájuk!
tel.: 70/3698050
mail: lada.drifter(kukac)gmail.com
http://www.youtube.com/watch?v=TPTLA2tWZ1M&feature=related
Ha minden igaz, létetővilla vagy a fogaskerekjeken lévő kapcsoló köröm a hibás.Szerintem inkább villa.Bár jó régen maceráltam ETZ váltót.
Amúgy hosszabb kihagyás után visszatértem, mint látszik is.:)
heló
ETZ 250 nél egyik ismerősöm azt mondja hogy csak kerreg a váltó ha 2 be teszi.A többi sebesség megvan,mi lehet a baj?Egy ideig volt 2 is aztán most már nincs,csak kerregés.
Nem rossz. Tetszik a hátsó felfüggesztése.
Okos, könnyű és masszív szerkezet lehet.
Szívesem kipróbálnám mit tud a hibrid hajtásával.
Ezt láttátok már?
http://totalbike.hu/hirek/2010/04/21/izs_orosz_lenne_a_jovo_motorja/
A feszültség és a fordulatszám közel arányosak. Ha a 48V-os motort 24-re tekerik, akkor hatszoros az üzemi fordulatszáma. Ha kommutátoros, ez gondot okozhat. Illetve a hatszoros fordulatszám miatti centrifugális erő szétrepítheti.
Egy BLDC HUB a gyári fordulatszáma többszörösét is elviselheti. Gondoltam rá, hogy 36V-osat, amin 16 fogas lánckerék van 72V-ról kellene hajtani.
Így már kicsit világosabb. :D
Ja még annyit hogy a régi motorokat általában úgy tervezték, hogy a névleges feszültségen a névleges fordulatszámon beáll egy induktív-ohmos egyensúly ahol a névleges áramot fogja felvenni a motor.
Ha lefogod akkor leég a motor, ha nagyobb feszültséget kapcsolsz rá akkor is leég. (egy idő után) Ezeket a túlhajtható motorokat pedig a széles fordulatszám tartományra méretezik.
Ez így is van ahogy gondolod. Ha fixen 12V-ot adunk egy 6V-os motornak, akkor az egy idő után túlmelegszik és leég.
Az izzóval is így van ez.
DE amíg az izzó tisztán Ohmos ellenállás, addig a villanyotor Ohmos ÉS Induktív ellenállással rendelkezik. A melegedésért pedig csak az Ohmos ellenállás a felelős. Az induktív ellenállás pedig a fordulatszámmal növekszik.
Lényegében amikor 100V-ot adunk egy 6V-os motoronak akkor is csak 6V esik az Ohmos ellenállására a motornak, mert a többi az Induktívra fog esni.
Kicsit zavaros lehet, ezért mondom más megközelítésből.
Egy adott átlag áram érték fog egy adott melegedést produkálni a motorban (izzóban, vagy akármiben) tehát nekem csak az áramra kell figyelni hogy az ne lépje túl a névleges értéket. Azonban a motor tekercselésének indukciója vagyis az induktív ellenállása miatt csak lassan tud kialakulni a névleges áram bekapcsoláskor, és mivel váltakozó áram jut a tekercsekre a fordulatszám függvényében minél nagyobb a fordulat annál kisebb lesz az áram. Az áram elindulását lehet gyorsítani a feszültéség növelésével, azonban ha a névlegesnél nagyobb feszültséget kapcsolunk a motorra, akkor ez az áram túl fogja lépni a megengedettet, ami már káros. Ekkor lép közbe az okos elektronika, és leszabályozza az áramot és a feszültséget is.
Ezzel lehet gyorsítani az áram irány váltásait, így pedig nagyobb fordulaton nagyobb nyomatékot fog leadni, kiszélesedik a nyomaték tartománya a motornak.
Az alacsony feszültségű motorokat pedig azért kedvelik manapság, mert minél kisebb a feszültsége annál kisebb menetszámú tekercsek kellenek, amit persze a vezeték vastagságának növelésével és így az áramtűrés növelésével kompenzálnak (különben csökkenne a nyomaték) A kisebb menetszám pedig alacsonyabb indukciót jelent ami tovább gyorsítja a motort.
A teljesítmény növelés másik módja ha a motorban lévő tekercseket hűtjük. Lényegében adott vezeték vastagságnál csak a hűtés szab határt az áramtűrésnek. Tehát ha valami hűtési tuningot csinálunk egy villanymotoron, akkor az nagyobb áramot fog elviselni károsodás nélkül, vagyis nagyobb feszültséget is fog elviselni.
Tippem szerint ezt a két tuningmódszert ötvözik amikor a 24V-os motorra 140V-ot kapcsolnak.
Ja és rádadásnak még ott van az is hogy rövid ideig (amíg át nem melegszik a motor) akár 2-3* nagyobb áramot is elviselnek a villanymotorok. Amíg az elektromos szigetelés át nem ég vagy a vezeték el nem olvad, addig ez nem okoz semmi károsodást bennük.
A motorok egyébként kb. 80fok belső hőmérsékletet is kibírnak, ami azt jelenti hogy kb. 60fokos külső hőmérsékletig nem szoktak károsodni. Én kb. 50foknál szoktam lekapcsolni a túlterhelést. (Ezt már csak rövid ideig lehet kézzel megfogni)
Ha nagyobb feszültséget engedünk a villanymotorra, akkor miért nem "ég le"?
Mondjuk ez még vmi gyerekkori beidegződés nálam. De pl sztem egy 6V-os izzó is kiég, ha 12V-os rendszerbe tekerjük vagy nem?
Ja és ennek gyakorlatilag a vezetékek szigetekése szab határt, ami néhány száz voltos szokott lenni egy sima zománcozott huzalnál.
Most ez a motorvezérlés új irányzata.
Nagyon alacsony feszültségre tekercselt motorok nagyon nagy feszültségről hajtva.
CNC gépem 5V-os meghajtó motorjait én 42V-ról hajtom, de csinálnak már ennél alacsonyabb feszültségű, akár 1,2V-os motorokat is, csak hogy minél nagyobb legyen a belepumpált/névleges feszültség aránya.
A titka az az egésznek, hogy nem a feszültséget hanem a motor maximális mágneses gerjesztését kell figyelembe venni, meg persze a hő terhelhetőséget is. Ennek köszönhetően sokkal szélesebb nyomatékgörbe érhető el vele a terhelés növekedése nélkül, mintha névleges feszültségen hajtanád.
Rengeteg van már.Pl. Quantiya. Zero. Sőt elektromos repülő, elektromos motor siklóernyőhöz is.
http://tech-mobile.hu/termekek-villanymotor.htm
Perm motor.
Nem túlméretezett. Egy lapos elemmel nem lehet 3 órán át Hayabusákat ledúrni az autópálya belső sávjából. :-)
Érdekes megoldás, hogy a Catavolton 48V-os motort 24V-ra tekercseltek, és azt hajtották 144V-ról. 6-szoros túlfesz.
Ha lenne hosszabb hátsó lengővilla, egy gyengébb motorral be lehetne hibridesíteni egyszerűen az MZ-t.
Van valami elektromos krosszmotor, az viszont elég pofás.
http://www.a5.hu/cikkek/75/33828.shtml
A felfüggesztését pedig az MZ Trophy-ról másolták :D
Hát azért ez így ronda :)
A motor szép lenne, de a blokk helyén a túlméretezett akku...
Szép, és jó:
http://www.evmotorcycle.org/home/sites/default/files/images/fast_sparks.jpg
Ilyen kéne az MZ-be:
http://www.plugbike.com/wp-content/uploads/2009/07/enertrac-electric-hub-motor.jpg
Kínában fillérekért megkapod az akkut, motort.
Eladó elektromos gép:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/daihatsu/cuore/daihatsu_cuore-3411076
990ezer.
"Kedves átépítésen gondolkodók!
Felajánlom eladásra komplett elektromos hajtásláncom!
Adatai:
7,4kW DC motor
350A 14 FET-es vezérlő
gázpedál
töltő
Ára: 399 eFt
Beépítve is eladó/megtekinthető/kipróbálható!
Gyöngyös
Telefonszám: (+36) 30/4581654"
Akkor én betenném előre a villanyos cuccot a 125-ös TS-be. A motort bennehagyni, Mondjuk a légszűrő meg az akku tartó helyére bevarázsolni egy méretesebb akkut. És bekötni úgy, hogy csak bizonyos terhelés fölött segítsen rá a normál 125-ös motorra. A motor menne, a töltés azért valamicskét folyamatosan nyomna az akkun, ha meg kell akkor odahúzva gyorsulna nagyot, meg gazdaságosat! :-D
Víznek más a fajsúlya, nem pont ott zár mint a benzin.
Szerintem ebben az esetben már korábban zárnia is kell a tűszelepnek.
Már próbáltam ezt az üveges módszert és akkor tűnt fel, hogy marha lassan csordogál bele a benzin helyett a víz.
Akkor lehet, hogy az úszók szárait kell jól beállítani és utána a pöcköket. Megnézem még 1*.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|