hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. április 26. szombat 
Ervin

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

Jaky16
válasz erre | email2010-05-07 18:49:45
no, hát haza értem. a fogyasztás még mindig bődületes (nem a szivató szivatott) cserébe viszont elment a töltés,gondolom valami vezeték eshetet le, csak hát a szakadó esőben nem akartam villanyászkodni, így az utolsó 40 km-t egy aranyos narancssárga izzó fényében nyomtam le. így kicsit darabos volt az utolsó 8 km. nem tudom mit tegyek a karbival, fel teszem rá a gokart karbit, ha már megvettem, lesz rá időm mostanság, aztán majdcsak agyvérzést kapok:D
sorszám: 40215 (121708)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2010-05-07 07:43:24
Nekem 60-nál 3,3liter. Közel négyzetesen nő a sebességgel.
sorszám: 40214 (121704)
(előzmény: Keri, 2010-05-06 23:17:16)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2010-05-07 07:25:14
Áramfejlesztőre akartam gazdaságos motort.
sorszám: 40213 (121703)
(előzmény: Nfsman, 2010-05-06 21:07:39)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-05-06 23:17:16
Nekem is 4,5-5litert eszik, néha megyek 90-et is....de inkább többet :)
Azonban ha fogyasztásra állítom akkor 3,5liter volt a legjobb fogyasztásom, de az nagyon unalmas :)
sorszám: 40212 (121702)
(előzmény: Jaky16, 2010-05-06 21:28:35)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2010-05-06 21:28:35
eddig 5 liter körül evett 90sel :D, gondolom a szívató miatt, most annak is örülnék ha holnap, tartalékon miskolctól elvinne Szerencsig. Ha kifogyna Szerencs előtt aszem még bekecsnél tankolhatok, de végülis még fél lityit ki tudok szedni belőle ha minden kötél szakad is.
sorszám: 40211 (121701)
(előzmény: szsrobert, 2010-05-06 19:09:16)

 
 
Nfsman
válasz erre | email2010-05-06 21:07:39
Te... ennyi erővel miért ne faraghatnál rá simson hengert? :D szegény 125-ös amúgy se egy erő bajnok, elveszed a kajáját és még a hengerűrtartalmat is csökkenteni akarod? ... lassan roller lesz belőle
sorszám: 40210 (121700)
(előzmény: szsrobert, 2010-05-06 19:24:54)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2010-05-06 19:41:45
Én nemtudom, de a főtengely biztos nagy lenne hozzá,meg a karter térfogata is sztem.
sorszám: 40209 (121699)
(előzmény: szsrobert, 2010-05-06 19:24:54)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2010-05-06 19:24:54
Fantázia: szerintetek lehetne jól működő 40mm-s, vagy kisebb furatú hengert dugattyúval készíteni MZ-re? Javulna a hatásfoka a hosszabb lökettel?
sorszám: 40208 (121698)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2010-05-06 19:12:11
Most ugrott be: a legjobb megoldás hibridre egy hosszabb hátsó lengővilla, éa a hátsó kerék előtt a lengővillán lévő lánckerekes, kapcsolható szabadonfutós gyorsfordulatú áttételes villanymotor lenne. Agymotor még jobb, de ahoz tárcsaféket kell készíteni, és több mágnes, több anyag=drágább.
sorszám: 40207 (121697)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2010-05-06 19:09:16
Mérd meg a fogyasztást.90-es... én meg tehetek 120-ast.. mázlisták. Irígy eb vagyok. :-)
sorszám: 40206 (121696)
(előzmény: Jaky16, 2010-05-06 19:04:43)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2010-05-06 19:04:43
jah és persze köszönöm a sok hozzszólást:D
sorszám: 40205 (121695)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2010-05-06 19:04:13
Úgy néz ki haza tudok menni!! :D most 90es fúvóka, tű a 3. rovátkában, így most jó, bár ha a gázt vissza veszem, minimális tra-tra még mindig van, de legalább haza visz. Kíváncsi leszek a fogyasztására.
sorszám: 40204 (121694)

 
 
Rasid
válasz erre | email2010-05-06 15:10:10
Kartársak! Van egy új kists hátsó lengőkarom eladó. Kívülről itt-ott kicsit rozsdás mert e a pincébe volt, de soha nem volt használva. Bocsi a relámért.tel: 06 20 266 03 04
sorszám: 40203 (121690)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2010-05-06 12:41:33
Életem fokyamán egyszer volt szerencsém túletetett motorhoz.
Új karbit tettem a Rigára. Alig akart menni, sokat evett. Leesett a kipufogó, utána két személlyel mentünk kettes fokozatban a szántáson, kapart a sárban. :-)
Kiderült, hogy 100-as főfúvókát tett valaki a 12mm-es porlasztóba...
sorszám: 40202 (121689)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2010-05-06 12:39:37
Benzinüzemhez állítsd a tűt legszegényebb állásba. Alapjáratit 1,5 fordulattal tekerd ki. Jó méretezés esetén kb. az a helyes beállítás. Nagyon kitekerve romlik a gázreakció, nem ugrik a gép(amit ugye az ideálisnál több, "felesleges" plusz üzemanyag okoz). Ha valahol gyengül, igény szerint emelj a tűn. Megfelelő méretű főfúvókával nagy gázhúzásnál sem gyengül el a motor(kap elég naftát a levegőhöz). Az alapjárati csavar apró állítása is nálam nagyon befolyásolja a gép menettulajdonságait, és fogyasztását is.
sorszám: 40201 (121688)

 
 
Tibi2T
válasz erre | email2010-05-06 12:32:58
Lehet, hogy nem a benzint sokallja, hanem kevés a levegő. Ha még nem tetted, ellenőrizd a mellék-féklevegő járatokat, hogy tiszták-e. Nem jó levegőszűrés miatt szokott eltömődni. Sokszor a fúvóka mérete sem az, amit ráírnak, csak méréssel mehetsz biztosra.
sorszám: 40200 (121687)
(előzmény: Jaky16, 2010-05-06 10:50:38)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2010-05-06 10:50:38
megfontolandó, köszönöm szépen. még szenvedek vele egy kicsit, aztán meg látom. szerintem most a szívató jó viszont alul határozottan sokalja az anyagot, pedig csak 100as főfúvóka van benne, de kipróbálom a 90est magasabb tűállással, ha el áll az eső.pénteken csak haza kéne menni valahogy:D
sorszám: 40199 (121686)
(előzmény: LG TS, 2010-05-06 10:23:28)

 
 
LG TS
válasz erre | email2010-05-06 10:23:28
Hát hogy kó-e azt nem tudom, de van darabokban 22N1-3 karbim, Sajószentpéteren. ÉN miskolci vagyok. Ha gondolod: 06205134946
sorszám: 40198 (121685)
(előzmény: Jaky16, 2010-05-05 19:31:31)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-05-06 10:03:01
igen, több anyag kell neki
sorszám: 40197 (121684)
(előzmény: Jaky16, 2010-05-06 09:55:17)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2010-05-06 09:55:17
e85höz nagyobb fúvóka kell?
sorszám: 40196 (121682)
(előzmény: Keri, 2010-05-06 08:32:30)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-05-06 08:32:30
135-ös fúvóka. A többit oda állítottam ahol jó, nem jegyeztem meg paramétereket.
sorszám: 40195 (121681)
(előzmény: szsrobert, 2010-05-05 20:16:38)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-05-06 08:31:35
Ennek nincs értelme!

Az alapjárati keverék csavarral inkább csak 3000 alatt befolyásolod a keveréket, felette csak minimálisan. Ha 70-nél akarsz jobb fogyasztást akkor tű és fúvókával kell variálni.
sorszám: 40194 (121680)
(előzmény: szsrobert, 2010-05-05 20:14:13)

 
 
arovado
válasz erre | email2010-05-06 07:44:20
Üdv!
Ha valakit érdekel, MZ ETZ 250 es motorhoz eladóvá vált néhány alkatrészem, így: jó állapotú láncszett, hátsó lánckerékben új csapágyakkal, két első fogaskerékkel (17,19) - 4000,-ft
Valamint 16"os kerék új Heidenau gumival (2,75) és új belsővel. Adok hozzá még egy 3.00ás Deeston külsőt kb 100kmt használt.

Elég sürgős!

Email: arovado@gmail.com
sorszám: 40193 (121676)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2010-05-05 21:08:08
nekem nagyon minimálisan reagál az alapjárati csavar tekergetésére a motorom. ha alapjáraton tekergetem egy helyen annyi a változás hogy ott szépen jár,odébb tekerve meg egyre csökken az alapjárat,de gázfröccsre ott is jól felpörög.Összeségében majdnem mindegy hol áll a csavar,gázfröccsre is ugyanugy reagál,és az alapjárat is alig változik.A karbi tiszta teljesen,mégsem sokat ér a csavar,amugy ugy van beállitva hogy 1 kört van kitekerve bentről,talán igy a legjobb.A siberem kb 2 éves,a karbi az talán kopott már ott ahol a siber csuszkál,gondolom emiatt nem reagál a csavarra mert a majdnem lezárt siber mellett is el tud menni a levegő.
sorszám: 40192 (121672)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2010-05-05 20:16:38
E85-tel mik a motorbeállításaid?
sorszám: 40191 (121671)
(előzmény: Keri, 2010-05-05 18:13:57)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2010-05-05 20:14:13
Árpád, próváld meg kintebb tekerni az alapjárati keverékállító csavart. Fullra kitekerve 3000 alatt nem ment a motor, de 70-nél volt 3 liter alatti fogyasztás(úgy, hogy lámpáknál 3000-en pörgettem). Azért nem volt jó, mert detonált.
sorszám: 40190 (121670)
(előzmény: Árpád, 2010-05-05 12:45:41)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2010-05-05 19:31:31
hello!
Miskolc környékéről nem tud nekem valaki kölcsön adni egy kismz-re jó karbit?
sorszám: 40189 (121668)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-05-05 18:13:57
Vagy az is lehet hogy mivel jóval kissebb fúvóka van benne mint szükséges az alapjárati rendszerrel van kompenzálva hogy menjen egyáltalán a motor, viszont ennek más a karakterisztikája, azaz alapjáraton belefullad a benzinbe miközben fordulaton fehéredik a gyertya.
Összességében jól fogyaszt, viszont amikor alapjáraton pöfög teliköpi a kipufogót, és mivel nem forgatja meg soha ez nem is távozik belőle csak simán füstől.

Egy jó karbibeállítás meg szokta szüntetni a füstöt. Nekem pl. kifejezetten füstszegény a motorom a gagyi olajjal is, normális olajjal pedig egyáltalán nem füstöl, E85-el pedig friss hegyilevegő hagyja el a kipufogómat :) miközben a motor megy mint állat...igaz a fogyasztás is ennek megfelelően alakul :)
sorszám: 40188 (121667)
(előzmény: Péter mz, 2010-05-05 14:59:48)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-05-05 18:10:38
3000 fölé nem pörgeti, szóval akár az is lehet :)
sorszám: 40187 (121666)
(előzmény: Péter mz, 2010-05-05 14:59:48)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-05-05 18:10:02
Senki ne vegye magára, de ez annyira igaz:
http://forum.rcmodell.hu/index.php/topic,11902.msg136450.html#msg136450
sorszám: 40186 (121665)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2010-05-05 14:59:48
nem lehet hogy csak a kipuff van teli rendesen olajjal?
sorszám: 40185 (121664)
(előzmény: Árpád, 2010-05-05 12:45:41)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-05-05 14:26:57
Bizonyára ráköltött annyit, de hogy nem ér ennyit az is biztos, majd szépen rájön ő is.
sorszám: 40184 (121662)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-05-05 14:22:18
kb. ennyit tud.
A fogyasztás a jobb csuklód állásától függ leginkább, de egy precíz karbibeállítás segíthet.

Na meg egy bejáratós motor is többet szokott enni.
sorszám: 40183 (121661)
(előzmény: KisTSávó, 2010-05-05 11:17:53)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-05-05 14:14:40
Nekem nem füstöl.
MEg kell hajtani rendesen hogy be tudjon melegedni :)
sorszám: 40182 (121660)
(előzmény: szsrobert, 2010-05-05 10:27:00)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-05-05 14:09:23
Persze mert nem menetközben kell lefújni, hanem este amikor leszállsz a motorról. A láncspray száradási ideje 10perc ha nem várod ki akkor persze hogy fröcsög.

Másik hogy van láncvédő azokon is, tehát nem nagyon kéne felcsapnia az utasra.

Harmadik van scottoiler, azzal tartósabb mint a tokkal és nem is kell foglalkozni vele.
sorszám: 40181 (121659)
(elözmény: szsrobert, 2010-05-04 14:22:26)

 
 
Árpád
válasz erre | email2010-05-05 12:45:41
Ha a benzin pótolná az olajat akkor benzinszagú lenne az olaj , és talán habos is. Az is valószínű, hogy akkor nem ment volna el legalább 5ezer kilométert.A felömlőkön még elgondolkodom. Bár az ellen pedig az szól, hogy alacsony fordulaton erőssebb a füst. A fura az, hogy a gyertya szép színű, ha van valami hiba a képben akkor inkább egy picit világos. A kipuff vége nem olajos,csak füstös. A rendszámtábla is. Talán mégiscsak tökéletlen az égés. De akkor meg miért megy úgy 4 literes fogyasztással ahogy megy?!! Valami ármány van a dologban, talán kettős vagy többszörös hiba, azért nem tudok rájönni.
sorszám: 40180 (121658)
(előzmény: szsrobert, 2010-05-05 10:27:00)

 
 
válasz erre | email2010-05-05 12:40:36
http://www.expressz.hu/auto/motorkerekpar/egyeb/hirdetes-20390442/

ismét elszállt valaki az árakkal...
sorszám: 40179 (121657)

 
 
Árpád
válasz erre | email2010-05-05 12:33:42
Egy gyújtásbeállítás nálad is elférne.:) Ha nagyon fenn kezd csak el húzni, az tapasztalataim szerint majd mindig rossz előgyújtástól van. Vagy ritkábban karbi hibából.
sorszám: 40178 (121656)
(előzmény: Jaky16, 2010-05-05 10:43:47)

 
 
Árpád
válasz erre | email2010-05-05 12:29:48
A fogyasztás sajnos annyi. Persze ez függ attól mennyivel közlekedsz. Az ötödikben való alacsony max fordulatnak oka lehet pl a rossz gyújtásbeállítás, még sűrűbben a nem megfelelő gyertya vagy rossz trafó, gyújtáskábel. Azaz a gyenge szikra. Az alacsony hőértékű gyertya az első ETZmnél nekem is okozott ilyent. De persze bármi más baja is lehet. Végig kell türelmesen bogarászni mindent.
sorszám: 40177 (121655)
(előzmény: KisTSávó, 2010-05-05 11:17:53)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2010-05-05 12:16:04
ami nálam volt kisTS légszűrő az a tiéd volt? mert azt elég ritkásnak láttam.nekem újnak tűnt, úgy tudom te vettél hozzá.
sorszám: 40176 (121654)
(előzmény: KisTSávó, 2010-05-05 11:17:53)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2010-05-05 12:14:24
na kiszárítottam a légszűrőt, most ha bele dugom a hajszárítót, és befogom a másik végét, akkor nem kapcsol ki a hajszárító hőkioldója.megyek kipróbálom:D
sorszám: 40175 (121653)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2010-05-05 11:47:12
esetleg légszűrő?:D:D vagy egy peregyes?:D
sorszám: 40174 (121652)
(előzmény: KisTSávó, 2010-05-05 11:17:53)

 
 
KisTSávó
válasz erre | email2010-05-05 11:17:53
Szépjónapot! Egy jó állapotban levő 250es ETZ-nek egyenes úton szélcsendben 5-ik sebességben meddig kell kipörögni? Az enyém 5000nél többet 1személlyel is nehezen akar menni. Henger nemrég volt fúrva jól gyorsul könnyen indul ellenben fogyasztása 6 liter körül van.
sorszám: 40173 (121651)

 
 
zsolt-etz
válasz erre | email2010-05-05 11:10:21
Szerintem jobban jársz, ha veszel egy újat, én a 250-esmbe most vettem új légszűrőt és 900 Ft volt. Szerintem ennyit megér, nem érdemes a régivel próbálkozni!!!
sorszám: 40172 (121650)
(előzmény: Jaky16, 2010-05-05 10:43:47)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2010-05-05 10:43:47
Hello emberek megosztanám veletek a tegnapi napom sztoriját: na tehát leéretségiztem matekból (ez senkit nem érdekel de leírtam) aztán lélek szakadva elkezdtem szivatót és fúvókát buherálni, vettem olyan kis gumit a szivatóhoz, beletettem a 100as fúvókát, szépen vette a lapot gondoltam siker!!!, aztán mint jó kollégisták felpattantunk rá barátommal, és elindultunk a lidl felé, észre vettem hogy nagyon szarul megy kisfordulaton, ellenben fent sem egy világverő.Ez a dolog olyannyira elfajult, hogy ki kellett álljak oldalra,aztán járt szépen alapjáraton, engem meg majd szétvetett az ideg, aztán Isteni szikra: dobjuk le róla a légszűrő gumit, őrületes horkolásba kezdett, de legalább tudtuk tartani a forgalom sebességét. 4000től kerítés szagató erő keletkezett benne, ami úgy 5000rig tartott. hát nem volt egyszerű. bevásároltunk, majd otthon lekaptam róla a légszűrőt hát elég poros volt, de nem tudom milyennek kéne lennie. Aztán hirtelen felindulásból kimostam, igen a papírbetétes légszűrőt ÉN. Most éppen szárítom hajszárítóval szerintetek vegyek újjat vagy rakjam bele vissza ha megszáradt? és szerintetek még mindig nem jó valami a karbiban vagy csak a légszűrő volt a baj?
sorszám: 40171 (121649)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2010-05-05 10:28:10
Ha csökkenteni akarod a füstölést, tegyél a benzinhez E85-öt.
sorszám: 40170 (121648)
(előzmény: Árpád, 2010-05-05 08:55:31)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2010-05-05 10:27:17
:-D
http://auto.indavideo.hu/video/Motoroznal_a_baratokkal/
sorszám: 40169 (121647)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2010-05-05 10:27:00
Bélgázom sincs, mi a füst oka. Nekem még 30-as keverékkel is szárazra égett régen a kipufogó vége.
Hacsak..a forgattyúsházból átmegy a benzin az olajba(ezért nem fogy), illetve az olaj a forgattyúsházba. Vagy valami miatt rossz az égés(nem szimmetrikus felömlők?).
sorszám: 40168 (121646)
(előzmény: Árpád, 2010-05-05 08:55:31)

 
 
zsolt-etz
válasz erre | email2010-05-05 09:34:52
Nekem (250-es ETZ) is gond volt a füstöléssel, de szerelő állított (alapjárat, levegő arány, stb.) a karbin, és azóta jó (annyira nem füstöl), mondjuk nekem a sima karbim van. Ja és én is olyan keverési arányt használok.
sorszám: 40167 (121645)
(előzmény: Árpád, 2010-05-05 08:55:31)

 
 
Árpád
válasz erre | email2010-05-05 08:55:31
Már alapból se vagyok túl elszánt lélek, de ha ott az utas hátul, el se merek indulni. Rögtön eszembe jut milyen érzés lesz ha az én hibámból bukunk egyet. Azután már nem merem kiengedni a kuplungot. :D
Az MZ inkább csak büdösíti az utast, a csupasz lánc viszont állítólag be is olajozza, nehogy megrozsdásodjon. :) Az ETZm egyébként szokatlanul sűrű és büdös füstöt képes eregetni. Emiatt mindig a csoport végén szoktam sündörögni.Néha beállnak mögém mindenféle csoport záró emberek, de az legyen az ő bajuk:D Sokszor elhangzik: Motorjaink hangjaval tiltakozunk.... Én a füsttel .:D Mondtam már párszor a többieknek, hogy nagyon fognak szeretni, ha majd üldöznek minket. Az egész csoport, de még az út is el fog tünni az üldözők szeme elől.:D A harckocsikra drága pénzen szerelik fel az álcázó füstölőt, nekem ingyen gyárilag benne van a motoromban. Egyébbként is tőlük kaptam a motort, hát viseljék is el. Erre azt szokták mondani, persze, mert hozzányultál.:D
Komolyra fordítva szót: Nem tudom mi a fene van vele. Nem fogy az olaj a blokkból, tehát nem szimeringes. A fogyasztása nagyon alacsony, tehát nem karbi vagy szivató. Ereje megvan, tehát nem légszűrő vagy kipuff. Gyújtás is jó. 50esre keverem. Jó, egyszer véletlenül 25ösre sikerült, de akkor leállt miattam a forgalom.:D Nem tudom miért füstöl. Amúgy csatos karbim van, elég fura találmány.
sorszám: 40166 (121644)
(elözmény: szsrobert, 2010-05-05 07:48:24)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu