:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Hát a kisTZ azért pörgetősebb jószág mint a kisTS. KisTS szinte alapról megy, de ez az eltérés a nagyoknál is megvan az ES/TS típusokhoz képest a nagy ETZ-ket is forgatni kell, 3000-3500 alatt semmi nincs.
Amúgy bírtam a kisETZ-t, olyanon vizsgáztam (150-essel) szerettem azt a Simson szerű érzést rajta ülve, és az a motor egész jól is ment.
"5.-ben még gyorsuljon is ahhoz nagyon együtt kell legyenek a dolgok," hát a kis ts-ben ugyanaz a 4, mint az etz-ben az 5, az enyém 125-ös korába is ment 4.be, most már egy jó ideje 150es, kétszeméllyel is gyorsul akár 50ről is, falvakból kijövet nem is szoktam visszakapcsolni lényeg, hogy 3000 fölött legyen forgatva ha ketten ülünk rajta.
Furcsálnám ha a kis etz nem menne legalább ugyanígy.
ha ebben kételkedik valaki,igérem ha sikerül elmenni valami hozzám közeli túrára,mellém jöhet motorral,megnézheti hol a gázkar.
Amugy omv-s super 95 ös benzint használok 343ft kb,nemtudom de mindig csak 1-3 ft tal drágább literje a molossal szemben ,én nagy különbséget érzek a mol-ossal szemben,omv vel sokkal-de sokkal jobban megy a motor.
a pár ft nekem megéri.
és igen 150 es,150.5ccm.Teljesen tiszta gyári kipuff.22 n1-3 kopott karbi-csak a siber uj(2 éves) 40 es alapjárati,100as főfuvóka.3mm es gyujtás-most mondjuk nemtudom pontosan mennyi is valójában mert kotyog a főtengely csapágyam a jobb oldalon,meg a főtengely csap is meg van kopva mert elforog rajta a csapágy.
De ha jó az elgonodlásom,nagyobb fordulaton sztem csökken az előgyujtás,érzem is mert most 95 nél nem akar többet menni.De odáig szépen megy.
a ts nél befolyásolható tényező az alapjárat beállitása,igy a bowden helyzete.Nálam az alapjárat ha a kormány középen van akkor olyan 1400-1500 körül lehet fülre,van mikor alacsonyabb.A gázmarkolaton meg látom a gázállást,innen tudom mennyi gázt huztam.De mondom inkább 87et szokott menni de amikor tényleg minden jó.Van amikor csak 82-83 at.
Helló! Én is hasonló gondban vagyok.Felújítás óta kb 3000 km-t mentem, és nekem is csörög a gépem. Most azon agyalok, hogy az etz 150-es hajtókart nem lehet belerakni a ts-be? Az alsó felső szem távolsága azonos, afelső szem átmérője megegyezik, csak az alsó csap átmérője és szélessége nagyobb.A sonkán a csap átmérőjét kéne felfúrni, és belul kimarni annyit, hogy a szélasebb hajtókar elférjen. Úgy gondolon az erősebb alsó szem többet bírna. Lehet hogy ezért módosították így az etz-t? Mi a javaslatotok? Megoldható?
Helló! Én is hasonló gondban vagyok.Felújítás óta kb 3000 km-t mentem, és nekem is csörög a gépem. Most azon agyalok, hogy az etz 150-es hajtókart nem lehet belerakni a ts-be? Az alsó felső szem távolsága azonos, afelső szem átmérője megegyezik, csak az alsó csap átmérője és szélessége nagyobb.A sonkán a csap átmérőjét kéne felfúrni, és belul kimarni annyit, hogy a szélasebb hajtókar elférjen. Úgy gondolon az erősebb alsó szem többet bírna. Lehet hogy ezért módosították így az etz-t? Mi a javaslatotok? Megoldható?
80 felett nagy csodát nem kell várni tőle. Felújítás előtt milyen volt? Hogy pl. 5.-ben még gyorsuljon is ahhoz nagyon együtt kell legyenek a dolgok, nem is értem miért kellett a 125/150-esekre 5-ös váltó...
Szeretem a kis ETZ-ket (kanyargós utakon nincs párja!), de számomra egy MZ az 250 ccm-nél kezdődik és ér véget....ám csak egy vélemény ez...nyilván akinek pl. A1 jogsija van az nem ugrálhat túlzottan.
Na szóval passzolom egyelőre, tán a többiek tudnak okosat mondani.
Hová valósi vagy egyébként?
Kipufogót is próbáltam másikat. Nincs javulás.
Persze csak tipp, de múltkor ilyen miatt kerültem szégyenbe hogy cimbi motorján nem sikerült megtalálni (ráadásul hármunknak) a bajt....erre múlt héten a damilos fűkaszám kipuját is égetni kellett...szóval frissek az élmények :-)
Hali!
Égesd ki a kipufogót.
Üdv:
Zozy
Köszönöm a készséges válaszokat! Ahogy látom, elöbb-utóbb teljes motorgenerál lesz a vége és akkor mindent cserélek.
Az, hogy a felújítás után csak egy darabig lesz szép hangja, a Trabantos korszakomból ismerös :D.
A felújítás előtt jól ment, csak széttört az alsó tűgörgő. Már ráraktam egy másik, tökéletesen működő ETZ karbiját, az sem hozott változást.
Túl kevés, túl sok benzin lehet az oka.
Sziasztok. Nos motor problémám van nekem is. Kis ETZ-t felújította egy szaki. De nagyon nem megy. Egy időben ette az olajat, aztán főtengely szimering csere, de utánna sem lett jobb. Most ott tartok, hogy hátszéllel 80. Alsófordulaton jónak tűnik, magas fordultaon eltűnik belőle az erő. Kompresszió több mint 10 bar. Gyújtás rendben, megnéztem 100szor. Van néha olyan, hogy húzom neki, elkapja és elkezd menni rendesen, majd elváltok és megint csak küszködik. De ezt csak néha csinálja. Mi a francot csináljak már vele?
Akkor kerál a gép.
Ámberek, nagy MZ-k mennyit mennek félgázon?
Nemtudom mennyi azzal mérve,de volt fenn bicikli km óra is és az is 90et mért amikor a mechanikus is.Autóval mérve autó 80on mz is gyári szeritn is és bicikli szerint is.a hátsó gumim kerülete 203 cm nem mint a gyári asszem 185 volt.De igy pontos az óra is,gyári guminál sokat muatna,igy viszont pont jó.inkább 87 et szokta vinni amugy fél gáz állásnál ham inden beállitás jóó.De van mikor 90,jó akkor 1-2 m rel talán több gázt huzok félnél.
Csak azt nem tom hogy mennyit is pörög a motorja.NIncs fordmérőm.16 os
lánckerék van elől.
Amugy tudod mit kiméltem főtengely és furás után?,aztán mégis ez lett a vége hogy csörgős.1500km bejáratást tartottam,meg stb.Mindegy,a hajtókar rocket nevű ez sokat mond.(Taiwan)
A lényeg hogy biztos jól megy.Majd vmikor a jobb oladli főtengely csapot kell felszórattatnom fémmel,mert elforog rajta a csapágybelső,és kotyog a főtengely és a gyujtás is elmegy emiatt.
Péter, GPS-szel mennyi az a félgázon 90? Más motorja fullgázon megy annyit. Ha tényleg 90-et meeegy félgázon, nem csoda, ha hamar megcsörgősödik. ezek a gépek 4-5000-es fordulatot bírnak viszonylag tartósan. Persze hetente Berlinbe MZ-zve hamar összegyűlne a felújításhoz szükséges km-szám.
ts ekben a hajtókar szokott a baj forrása lenni,A főtengely csap és a hajtókar szeme szokott megkopni.Nekem is sokáig csörgött valamennyire.Aztán egyszer meghajtottam több km en át 100-105 tel,na onnatól megindult a csörgés hangja és aztán onnantól ugy kb 25 km után szétszedtem mert zavart az a hang,hát fémreszelék szerű részek voltak a karterban,na én ekkor ujittattam fel a főtengelyt.
Aztán felujitás után milyen csend volt ugy 2000km ig hmm..... .Aztán utána megint kezdett csörögni,és azóta is,de nem változik a hangja már egy ideje,de szinte minden kis ts ilyen.
A láncnak ilyen csattogó hangja van,mikor odacsattan a dekninek belülről.Olyasmi a hang mintha nagyfeszültség csttegne vhol.De ezt a lánc adja.Nálam is van ilyen hang is,de amugy még jól megy a motorom,tegnap 100 km -t mentem ,fél gázon 87-90 et ment ahol lehetett menni ennyivel mentem, és 4 litert evett.
Nekem is csörgött a ts, de nagyon, gyári volt még benne minden. Én felfúrattam, új dugó+csapszeg, aztán rájöttem, hogy szedhetem szét megint, mert a főtengely még mindig nagyon szólt. Utána 500km-ig hangtalan volt, aztán motorféken már kicsit ciripel, nade előtte milyet szólt...
Köszönöm, akkor majd ezzel (is) próbálkozom. Van esetleg vmi határérték a dugattyúcsapszegre is?
Az a helyzet, hogy magamnak kell megoldanom a problémát, mert itt a volt NSZK területén "nem sokan" értenek az MZ-hez...
Különben alapjáraton, terhelés nélkül is eléggé csörög - ebböl gondolom, hogy a motor az. Vagy csöröghet a primer lánchajtás is?
Na, mindegy, nem is akarom most tovább boncolgatni ezt, majd ha szétszedtem, megírom, amit tapasztaltam.
Amúgy ha lehúzod a hengert, a hajtókar oldalirányú billenéséből lehet érezni hogy mennyire kopott. kb 10mm bolintás még nem szokott csörögni.
Ha jó megy és nem akar feltűnően szétesni, akkor ne nyúlj hozzá.
Mutasd meg egy hozzáértőnek a csörgést, mert lehet hogy nem is kopás miatt csörög. Sok mástól is lehet, van csörgés.
Vannak módszerek amivel meg lehet nézni, de hiába mondom el, mert ahhoz is hozzáértőnek kéne lenni, aki pedig ért hozzá, jó eséllyel a hangja alapján is tudja mi csörög.
Ha természetes kopás miatt kell hozzányúlni akkor ahogy szsrobert mondta.
Főtengely felújítás(ez lényegében az összes csapágy és hajtókar cseréjét tartalmazza), hengerfúrás, dugattyú és gyűrűcsere. Ezek kb. egyszerre használódnak el, tehát ha valamelyiket nem cseréled ki akkor rövid távon azzal lesz problémád.
Igen, ez biztosan megoldaná a problémát. Azért még táplálok hiú reményeket, hogy nem muszáj mindent kicserélni.
Van valami bevált módszer a fötengely/hajtókar vizsgálatára úgy, hogy a fötengely nem szerelem ki?
Mondjuk méröóra tapintója a hajtókar tetejére, alsó vagy felsö holtpontban hajtókart kézzel fel-le mozgatni?
Gyűrű, dugó, henger, csapszeg, hajtókar, főtengely, csapágyak.
Szervusztok!
A TS150-em kezd már kissé aggasztóan csörögni. Jól megy, de igen hangos szegényke.
Mi szokott ezekben elkopni? Lehetséges, hogy elég a dugattyú csapágyazását felújítani, vagy semmiképp nem úszom meg a fötengelyt? Tudom, hogy lát/hall-atlanban ezt nem lehet megállapítani és úgyis az lesz a vége, hogy szétszedem. De szerintem egy teljesen szokványos elhasználódásról van szó, amikor általában tudni lehet, hogy mi a gyenge pont, ezért kérdezlek Benneteket. Nos?
Na ezt a profilt már megnézem magamnak, ami ilyen hatást kelt :)
Aldiban 1000 péz a km-óra.
Ja, ja, das ist schon möglich... :)
Emmögmi??? Bikicsunáj, furevü ján.
"lilian50asiku@yahoo.com
Hello.
My Name is Lilian. I was impressed when i saw your profile at www.szocimotoros.hu and i will
like you to email me back to my inbox so that i can send you my picture for you to know who i am.i believe we can establish a long lasting relationship with you.
In addition,i will like you to reply me through my
private e mail box (lilian50asiku@yahoo.com).
This is because i dont know the possibilities of
remaining in forum for a long time.
Thanks,waiting to hear from you soonest.
Lilian.
lilian50asiku@yahoo.com
Hello.
My Name is Lilian. Nagy hatással volt rám, amikor láttam a profilodat a www.szocimotoros.hu és én is
szeretném, ha e-mailt nekem vissza a postaládájába, hogy én tud küldeni a képemet hogy tudja, ki vagyok am.i hiszem, hogy tudunk létrehozni egy hosszú távú kapcsolatot veled.
Ezen kívül, azt fogom szeretni, hogy válaszolj nekem az én
a magán e-mail box (lilian50asiku@yahoo.com).
Ez azért van, mert én dont tud lehetőségek
maradó fórum sokáig.
Köszönhetően, a várakozás, hogy hallani rólad leghamarabb.
Lilian.
"
30N2-4-es, 250es mzékhez karbi eladó.
Érd.: mak.gbor@gmail.com
Nem 250-es, hanem 150. Most 125-ös hengerrel. Többet eszik vele, mint a 150-essel, és gyengébb. Kisebb az alkatrészek igénybevétele. :-)
Azért tettem rá, mert együtt adták a hengert/dugót/csapszeget/kosarat a 125-ös hengerfejjel, amit a 150-es hengerre vettem.
jah hát én az átlag unalmas 80al jöttem:D
no, hát haza értem. a fogyasztás még mindig bődületes (nem a szivató szivatott) cserébe viszont elment a töltés,gondolom valami vezeték eshetet le, csak hát a szakadó esőben nem akartam villanyászkodni, így az utolsó 40 km-t egy aranyos narancssárga izzó fényében nyomtam le. így kicsit darabos volt az utolsó 8 km. nem tudom mit tegyek a karbival, fel teszem rá a gokart karbit, ha már megvettem, lesz rá időm mostanság, aztán majdcsak agyvérzést kapok:D
Nekem 60-nál 3,3liter. Közel négyzetesen nő a sebességgel.
Áramfejlesztőre akartam gazdaságos motort.
Nekem is 4,5-5litert eszik, néha megyek 90-et is....de inkább többet :)
Azonban ha fogyasztásra állítom akkor 3,5liter volt a legjobb fogyasztásom, de az nagyon unalmas :)
eddig 5 liter körül evett 90sel :D, gondolom a szívató miatt, most annak is örülnék ha holnap, tartalékon miskolctól elvinne Szerencsig. Ha kifogyna Szerencs előtt aszem még bekecsnél tankolhatok, de végülis még fél lityit ki tudok szedni belőle ha minden kötél szakad is.
Te... ennyi erővel miért ne faraghatnál rá simson hengert? :D szegény 125-ös amúgy se egy erő bajnok, elveszed a kajáját és még a hengerűrtartalmat is csökkenteni akarod? ... lassan roller lesz belőle
Én nemtudom, de a főtengely biztos nagy lenne hozzá,meg a karter térfogata is sztem.
Fantázia: szerintetek lehetne jól működő 40mm-s, vagy kisebb furatú hengert dugattyúval készíteni MZ-re? Javulna a hatásfoka a hosszabb lökettel?
Most ugrott be: a legjobb megoldás hibridre egy hosszabb hátsó lengővilla, éa a hátsó kerék előtt a lengővillán lévő lánckerekes, kapcsolható szabadonfutós gyorsfordulatú áttételes villanymotor lenne. Agymotor még jobb, de ahoz tárcsaféket kell készíteni, és több mágnes, több anyag=drágább.
Mérd meg a fogyasztást.90-es... én meg tehetek 120-ast.. mázlisták. Irígy eb vagyok. :-)
jah és persze köszönöm a sok hozzszólást:D
Úgy néz ki haza tudok menni!! :D most 90es fúvóka, tű a 3. rovátkában, így most jó, bár ha a gázt vissza veszem, minimális tra-tra még mindig van, de legalább haza visz. Kíváncsi leszek a fogyasztására.
Kartársak! Van egy új kists hátsó lengőkarom eladó. Kívülről itt-ott kicsit rozsdás mert e a pincébe volt, de soha nem volt használva. Bocsi a relámért.tel: 06 20 266 03 04
Életem fokyamán egyszer volt szerencsém túletetett motorhoz.
Új karbit tettem a Rigára. Alig akart menni, sokat evett. Leesett a kipufogó, utána két személlyel mentünk kettes fokozatban a szántáson, kapart a sárban. :-)
Kiderült, hogy 100-as főfúvókát tett valaki a 12mm-es porlasztóba...
Benzinüzemhez állítsd a tűt legszegényebb állásba. Alapjáratit 1,5 fordulattal tekerd ki. Jó méretezés esetén kb. az a helyes beállítás. Nagyon kitekerve romlik a gázreakció, nem ugrik a gép(amit ugye az ideálisnál több, "felesleges" plusz üzemanyag okoz). Ha valahol gyengül, igény szerint emelj a tűn. Megfelelő méretű főfúvókával nagy gázhúzásnál sem gyengül el a motor(kap elég naftát a levegőhöz). Az alapjárati csavar apró állítása is nálam nagyon befolyásolja a gép menettulajdonságait, és fogyasztását is.
Lehet, hogy nem a benzint sokallja, hanem kevés a levegő. Ha még nem tetted, ellenőrizd a mellék-féklevegő járatokat, hogy tiszták-e. Nem jó levegőszűrés miatt szokott eltömődni. Sokszor a fúvóka mérete sem az, amit ráírnak, csak méréssel mehetsz biztosra.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|