:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Mekkora biznisz!!!!! SANYA!Há' Mekkora biznisz!! :D:D:D
Szerintem belevágok. Már csak rezet kell szerezni, meg egy pár mintadarabot. Ja amúgy mindenki kis TS-be keres gyári tűt, nekem meg kis trophy tű van a kis TS-ben helyette. Gondolom az is elég ritka már.
Van egy felújítókészletem (hajtókar, görgők, kosár, csapszegek, stb., taiwani gyártmány) és úgy döntöttem, megpróbálom egy nk25/16-os FAG csapággyal. A hajtókar furatátmérő 31mm (lehet, hogy ez a méret nem minden esetben ugyanaz? - a képen a hajtókar furata nagyobbnak tűnik az enyémnél), a csapágy külső gyűrűje 33, a hajtókar szeme így még elég vastag marad.
Szerintem a probléma általában az, hogy a gyári felület keménységét a felújításnál nem érik el, ezért hamarabb kopnak a felújított hajtókarok, mint a gyáriak.
Esztergáltass az eredeti alapján.
de 7 liter 170 km re nagyon is jónak mondható. 4 literes fogyasztás ,nem rossz.
Amúgy most sincs világítás.
Van egy akku, trafó, megszakító. Ennyi a teljes "elektronika" :)
Ennél egyszerűbb nincsen.
1.macera felrakni
2.nehéz javítani
3.így könyebb a főtengely, lényegesen jobban reagál.
Ha fel is rakok más gyújtást az optikai lesz, nem mágneses gyújtás.
Én is elemsélem, hogy hogy jártam szombaton.Leengettem e kisTS-ből a benzint, mondván tudjam már mennyi van benne, ha úgy is Miskolcra jövök,(ebből semmi nem lett az árvízi helyzet miatt).Hát a 11l benzinből 170 km után maradt 4l. Szédszedtem a karbit nézegetem, egyszercsak kezembe veszem a tűt, apa kérdezi:- Mi van ráírva?, mondom:- c6, erre ő: -Nézd meg az imádságoskönyvbe, hogy milyen kell bele!(Imádságos= MZ, hogyan tovább)
Halgatva édesapámra gyorsan meg is lestem, hát látom hogy c3as tű kell a drágaságba, ejj rögtön kivettem az MZ blokkos kistraktorból a tűt, és lás csodát 90es főfuvókával 4800nál nem is pörög többet zaj nélkül.A végén tettem bele egy 100as fúvókát alacson tűálláson, aztán jött az eső...
Jah hogy mi is a különbség a két tű között: a kists-é(c3) olyan mint egy kőbalta, a 250-hez(c6) képest, ezért kapott mindenhol sokat és majdnem minden gond ide vezethető vissza.
De most honnan lesz a kistraktorba tű?
Biztos elgagymoltam valahova, mert már a 250es karbijában sincs tű...
világítani ugysem kell miért nem teszel rá egy babetta gyújtást?
A megszakítóval én is szívtam; egyszerűen nem indult reggel, néhányat puffantott. Szikra volt, benzin is, megnéztem a csavarokat a kondin stb, a gyújtás nem jó helyen, aztán ahogy forgatom a főtengelyt és lesem a szikrát a megszakítón, "nyúlik" a rugós része. Eltört a műanyag, ami körülöleli az érintkezőt. Még jó hogy a legutóbb lecseréltet(beégett) elraktam, na azzal eldöcögtem, és vettem kettőt, állítólag gyári, de nem érdekel, működjön.
http://auto.indavideo.hu/video/_Tesztelve_motoros
"Hasonlóból épülök! Boka, lábszár, borda, arccsont, csukló törés. 48-cal mentem! (Műszaki szakértő által megállapítva) Az autós "jóember" "nem vett észre" !!!!"
Amúgy meg az utcai motorom is mindig indul elsőre tavasszal, ez miért ne tenné?
Miután havernál tarom ráadásul úgy tettem le hogy működött nem volt okom feltételezni, hogy nem indul elsőre.
A blokkot Bambi rakta össze, a gyújtást karbit, pedig a pályán akartam beállítani amúgy is. Mindig így szoktam, csak az nem volt bekalkulálva hogy a megszakító használhatatlan.
otthon be sem inditottad a gépet?így mertél elmenni pályára? :)
Ámen!! Én is emiatt forrongok már egy ideje a kis TS-el kapcsolatban.
Gagyi megszakító kapcsán eszembe jutott hogy csinálni fogok magamnak.
Van itthon kemény danamit műanyag lapom. Abból pont ki lehet vágni lombfűrésszel.
Érintkezőket át lehet rakni, műgyantával beágyazva, jó lesz. A danamit elég kopásálló, és olyan bütyköt reszelek rá amilyet akarok.
A tajvaniak meg fulladjanak bele a gagyijukba, az olasz megszakítókkal soha nem volt gondom, miért nem azt árulják inkább?
Nem is meséltem hogy jártam pénteken.
Kimentünk haverral pályára motorozni, de mivel ez volt az első edzés, motor természetesen nem indult. kiderült a megszakítóm rugója olyan mértékben kilágyult, hogy rugónak nem lehetett nevezni. Ahova hajtottam ott maradt.
Mindegy, felkészült MZ-s vagyok van két légmentesen csomagolt új megszakítóm.
Felraktam az egyiket, azonban nem szakít meg. Azt hittel rosszul van felrakva az excenter, de nem.
Főtengely végét gyorsan kióráztam, de az is szépen futott. Megpróbáltam a generátort felrakni újra, hátha ferdén van rajta. De nem ez volt.
Sok szenvedés után visszaraktam a régit, az nyit rendesen, csak a rugó rossz. Basszus 1mm-el rövidebb a vadonatúj frissen felbontott megszakító pöcke!!!!
Átraktam a rugót a régire, az új megszakítót pedig eldobtam jó messzire.
Ezek után röffent a motor, de nem indult, elszórakoztam még a karbiban kialakult benzin-víz-olaj-réz zselével (pedig meg merek esküdni, hogy leeresztettem ősszel)
Felraktam a spéci emelt lábtartómat amiről kiderült hogy a váltókar nem ér fel odáig.
Aztán összecsomagoltam és hazamentünk mert elment az egész délután :)
Következő hétvégén verseny, addig pedig esély nincs normális edzést tartani ebben a monszunban, szóval az első verseny teli lesz eséssel, drámával és izgalommal. A sok kezdő pedig szét motorozta már magát, így esélyem sem lesz ellenük :)
Érezhetően keményedik a motor járása, és rezegni kezd.
az mit takar nálatok hogy detonál?
Nálam van olyan hogy mikor váltok ,néha ,mikor esik vissza a fordulat,ugye gázkar visszaengedésnél,hallok egy nagyobb erősebb robbanást a motorban.Ez nem tudom mi néha néha előfordul ha magas fordulatról váltok el.
Nekem bejött a lukolaj2T. 1360/L, és ha kettőt veszel adnak hozzá STP-valamit, én 95%-os kerozin cuccot vettem, még nem öntöttem hozzá.
Ma leálltam Sztendréről hazafelé, pont elkapott a nagy eső, egy fa alatt bűvészkedtem, szétázva. szikra volt, a gyertya taknyos volt szivató nélkül is, aztán azt gyanítottam mocsok került a karbiba, szétszedtem, és egy csavar volt az alsó részében. Pedig össze van(volt) ütve a csavarfej meg a test, ez az úszóhólyagok alatti két csavi egyike. Visszatettem ment egy darabig, aztán megint leállt, de akkor meg víz-zsákokat találtam a karbi alsó részében. Összeraktam, és hazahozott.
Anno próbáltam Molt, Shellt, ÖMV-t. 95-ösből Shell volt a legjobb. De szerintem változhat. Most nem nézegetem, vettem pár kanna E85-öt.
akkor elképzelhető, hogy nálam is az Arol miatt detonál az E85.
Sikerült nekem is kifognom egy ilyen takonypócot a macájával, nem előztem le, de a lámpánál elkaptam, a harmadik volt a sorban, ott álltam meg mellette, a kipuff a lehúzott ablak alatt, pici szivatóval húzogattam neki a gázt keményen míg nem váltott a lámpa. Valamit mondott is, de nem hallottam...
Mindegy, óvatos vagyok egyébként, mert fájdalmas az esés, még utána is.
neeem,ez sima alap 95 ös amit lehet kapni az omv-n csak ez a neve h super 95.Nem 100as.
Nemhiszem h aki próbált ilyen olyan benzint nem érez különbséget,jawan is érezni,barkason is meg az mz-n is.Az a lényeg h kb 1-2 literrel menjetek tankolni másfajta üzemanyagot.Nekem sokkal jobban megy az omv vel.Erősebben húz,könnyebben megy dombnak is.Amugy Ausztriában 300-310 ft körül van a 95 ös benzin ,a 100 as kerül 340 be, nálunk 340 ért csak 95 öst kapni.
Hamár olajról volt szó. Lukoil kút mellett sikerült kifogyasztanom az ETZ-ből a benzint, vagyis volt még benne, csak tartalékja dugult lehet, simán meg akárhogy dűtöttem szintén nem folyt a nafta. Szóval Lukoil kúton 2000ft-ért muszáj voltam venni ilyen Teboil 2T MIX, nevezetű API TC-s olajat(ásványi), hát az 1350Ft-os Sprint 2T-hez képest úgy füstöl, hogy nagyon. Városba kicsit zavaró, pedig 1:50be kevertem... Tanulság: mostantól hordom magammal a kis decis flakonba az olajat.
Nem tudom mi volt ma. Reggel, ahogy jöttem be motorral dolgozni, 3-an is próbálták rámhúzni a kormány.
Más kérdés hogy a kocsiforgalommal együtt szoktam haladni, így nem okoztak gondot, álló kocsisornál meg legrosszabb esetben másik oldalról kerülöm ki, csak meglepődtem, mert általában inkább lehúzódni szoktak az autók, legrosszabb esetben is
Volt egy amelyik szabályosan berántotta a kormányt előttem, és elkezdett szlalomozni. Ennek nem bírtam ellenállni és csakazért is megelőztem, amúgy nem állt szándékomban :))
jah, és 90es főfuvóka legalacsonyabb tűálláson. Egyébként szépen megy, kétszeméllyel is mentünk vele 90 felett:D, fogyasztás is beállni látszik, de erről majd akkor ha kifogy a 11 l benzin :D.
mol sprint 2t kaptam barátaimtól 3l-t ballagásra, egyátalán nem füstöl semmilyen arányban sem halkabb tőle a gép, de tapasztaltam egy olyat, hogy pl: ma kis falvakon mentem át, kb 3km-t, 4.be 3000 fordulat körül, kifordultam egy egyenesebb útra, oda húztam neki, erre nagyon szagatva el-elpörgött 4000-4500ig. 3ba mentem kb 65-70el ez már 5000 felett van, és felraktam 4be gondolván hátha most kiszellőzött/kitisztult.
Később el is hagyta ezt, de igen zavarónak találom, és nem emlékszem, hogy ezt régebben csinálta volna.
Gyertyaképet megnéztem most totál fekete, eddig őzbarna volt, igaz nem mentem ilyen kisfordulaton.
Szerintem túl sok olaj, de nagy gondot nem okoz csak füstöl. Nem a kenőképessége rossz az arol2Tnek elég belőle az 1/50, hanem lerontja az oktánszámot.
Inkább tegyél Husqvarnát 1/70-es arányban, adjál neki egy kis benzint még és ne görcsölj a fogyasztáson ennyit :)))
Azt hogy elkezdett vele csörögni a motor.
Amikor tankoltam és rendes (nem drága) olajat raktam bele, azonnal megszűnt.
Persze én is sokáig használtam régen, de gyanítom a mostani Arol2T alatta van a régi minőségnek is.
Kb. olyan a jelenség mintha egy kevés gázolaj került volna a benzinbe.
Arra gondoltam, hogy a naftát 1:40-be keverem Arol2T-vel, majd ehez 1:100 Husqvarna 2T. Összarány 1:33.
Vélemény?
Az Arol 2T csúnya leszereplése mit takar?
A magasabb oktánszámmal nekem is lágyabá tette a motor járását, teljesítmény növekedést nem tapasztaltam 98-as benzinnel.
Az egyes kutak 95-ös benzine között nem tapasztaltam különbséget semilyen járművel. Talán egy tanyasi benzinkúton volt olyan hogy nem volt meg a 85-ös oktánszáma a "95"ös benzinnek, de azzal sem volt gond.
Az olajak minősége sokkal jobban befolyásolja nekem a teljesítményt és kezelhetőséget, de igazából az sem feltűnő. Eddig csak az Arol2T szerepelt le csúnyán a motoromban.
Eddig a leg látványosabb teljesítmény növekedést az E85 okozta 10%ot növekedett a végsebesség és sokkal finomabb volt a járása a motornak.
Szóval ha jót akarok akkor E85-el kell keverni a benzint, nem a legdrágább kúton tankolni. Eleve az OMW meg MOL áraihoz képest talán 20 forint különbség is van az Auchan kutakon
Ha megkérhetlek, a reklámokkal szorítkozz az alkatrészbörze topikra. Köszi!
Üdv!
Akit érdekelnek olcsó MZ, Simson alkatrészek újonnan, érdeklődjön nyugodtan az alábbi email címen: arovado@gmail.com
Szinte mindent lehet kapni, a kiskereskedőknél lényegesen kedvezőbb áron.
4-5ben gyorsulás jó motorbeállítás, lánckerék, és kerékátmérő függvénye.
Jah, az más. 100-as OMV-vel nekem is többet ment a motor azonos gázállásnál, illetve kiseb gázzal tartott azonos tempót. És nem detonált. Csak az drága az E85 230Ft-jához képest.
Sajnos a hajtókar.
Próbálj meg eredeti hajtókart szerezni börzéken, vagy túlméretes tűgörgővel összerakni, úgy mint a hengernél.
Az a gond, hogy a Prox 22 ezres hajtókar egészen reális ár lenne egy jó minőségű hajtókarért, de nincs tartós tapasztalat.
Ha esetleg valakinek van az megoszthatná, mert a versenyzők is ezzel a problémával küzdenek.
Nekem DDR hajtókar van most benne, ami jó, de sajnos ezek sem tartanak örökké.
A hajtókar vagy a tűgörgő gyenge minőség? Ha minőségi tűgörgővel rakom össze? Vagy a hajtókar anyaga is vacak?
A hajtókar vagy a tűgörgő gyenge minőség? Ha minőségi tűgörgővel rakom össze? Vagy a hajtókar anyaga is vacak?
A felső szem bronzperselyes. Az alsó tűgörgős.
Pannonia az siklócsapágyas, nem? Ha az zörög akkor régen rossz :)
Persze, de szerintem attól még csörögni fog, hiszen az ETZsek is erre panaszkodnak.
igazából az is nagyban számít,hogy mekkora a tűgörgők átmérője egy felujitó mondta.Aztmondta ha nagyok akkor "nagyobb" felületen fekszenek fel a görgők,és nem kell annyit forogniuk,mivel nagyobb az átmérőjük is igy kevésbé kopnak.Talán a pannóniáknak van nagy görgője,igaz sok ilyen motor hangot nem hallottam de azok mintha nem csörögnének.
Itt az lenne a jó ha nagyobb hajtókarszem lenne alul.Csak akkormeg lehet kilógna a főtengely sonkái közül,mármint a kerek alja.
Vagy pedig prox hajtókar,én ebben bizok,és ha lesz pénzem akkor rendeltetek egy ilyet és beletetetem.,22000 körül van,biztos anyagból van.
De ha erősebb az alsó csap akkor jobban kéne bírnia. Nem?
Mit szóljak? :)
Nem tudom hogy fér el, de ha jó alkatrészekből gyártasz egy főtengelyt az jó lesz. Azonban sajnos az ETZ és a TS alkatrészek is tajvanból származnak, ezért nem biztos hogy érdemes.
Ellenben ha valamelyik Yamaha főtengelyét faragod bele, annak lenne értelme. Sajnos azonban az ETZ-nek egyetlen mérete sem hasonlít más motorokéra.
Az én javaslatomhoz mit szólsz?
http://mofaker.hu/?termek_id=305000
Szerintem nem fog menni :(
Ugye a tűgörgőket nem lehet vékonyabbra venni sokkal, a csapszeg mérete adott, tehát ha perselyt akarsz belesajtolni, akkor muszáj a hajtókar szemet felbővíteni, viszont ebből nem sok anyag marad ha egy persely vastagságát még kifúrod belőle.
Jobb megoldás ha felköszörülteted az eredeti hajtókart, és vastagabb tűgörgőkkel kompenzálod a megnövekedett hézagot. Viszont nem ez a szakmám, nem tudom mennyire tartós a felköszörült felület. Ha gyárilag volt kéregedzés akkor sokkal gyengébb lesz, ha csak fúrták akkor ugyan olyan jó lehet mint a gyári.
Na majd ha szétszedem akkor majd kipróbálom. Vagy szerzek egy kopott fötengelyt, amiért nem kár.
A külsö gyürü merevsége vmennyire kompenzálná a hajtókar gyengülését.
Mekkora a fötengely csapszeg átmeröje?
Erre én is gondoltam, de nem biztos hogy marad elegendő anyag a hajtókar szemen.
Így is az a baj, hogy megnyúlik nagyobb fordulaton.
Ki kell próbálni. :)
Támadt egy ötletem. Ahogy Péter mz írta: "ts ekben a hajtókar szokott a baj forrása lenni,A főtengely csap és a hajtókar szeme szokott megkopni."
Szerintem az lehet a gond, hogy a felújítás során nem edzik fel rendesen a hajtókar furatait. Ennek sokféle oka lehet.
Elég merészen hangzik, de bele lehetne préselni egy tügörgös csapágyat a hajtókarba, annak a külsö gyürüje biztosan keményebb, mint a hajtókar anyaga. A méreteket nem tudom, nyilván utána kell nézni, hogy ez egyáltalán lehetséges-e és ha igen, a csapágy elöfeszítés sem mindegy hogy hogy alakul. Vannak erre gyári adatok? Lehet hogy elég lenne megmérni egy felújított hajtókart és a hozzá való görgöket.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|